Την μετάθεση της περιφοράς των λειψάνων του Αγίου Δονάτου εκτός των ημερών του τριήμερου πένθους για τους 49 Προκρίτους, ζητάνε κάτοικοι




Τα τελευταία χρόνια κάθε Σεπτέμβρη τίθεται επιτακτικά το ίδιο ερώτημα: Μπορεί ένα αδιαμφισβήτητα κορυφαίο ιστορικό γεγονός της σύγχρονης ιστορίας της Παραμυθιάς και ευρύτερα της Θεσπρωτίας,όπως είναι η εκτέλεση των 49 Προκρίτων και των άλλων 11 πατριωτών από τους Ναζί, να επικαλύπτεται από ένα εκκλησιαστικό συμβάν, ήσσονος σημασίας, που επιβλήθηκε τα τελευταία χρόνια από το Μητροπολίτη κ.Τίτο ;

Παράλληλα αναφύεται και μια σειρά άλλων ερωτημάτων:

-Εχει το ηθικό έρεισμα ο Μητροπολίτης,ως εκκλησιαστικός ταγός, εν ονόματι των όποιων στοχεύσεων, να επιχειρεί την αλλοίωση ιστορικών γεγονότων, που καταγράφονται στη Μαύρη Βίβλο των θηριωδιών της ναζιστικής κατοχής πλάι σ' αυτά των Καλαβρύτων, του Διστόμου, των Λιγκιάδων, της Μουσιωτίτσας και πλείστων άλλων και χαρακτηρίζουν και την Παραμυθιά ‘’Μαρτυρική πόλη’’; (Η πινακίδα στην είσοδο της Παραμυθιάς το αναγράφει για τους επισκέπτες της μικρής μας πόλης.Ο Μητροπολίτης μας δεν την έχει δει;)

-Οταν προ τριετίας περίπου ο πρόεδρος της κραταιάς Γερμανίας Γιοακείμ Γκάουκ έρχεται στους Λιγκιάδες και ζητά ταπεινά "ΣΥΓΓΝΩΜΗ", δεν αντλεί ο σεβασμιώτατος κανένα συμπέρασμα από το γεγονός αυτό ;

-Είναι ηθικά και ιστορικά αποδεκτό να αναγράφεται στο Ημερολόγιο, που εκδίδει η Μητρόπολη,η 29η Σεπτεμβριου ως θρησκευτική εορτή ‘’Ανακομιδή λειψάνων Αγίου Δονάτου’’,ενώ αυτό είναι αναληθές; (Τα οστά ήρθαν ημέρες ενωρίτερα και μάλιστα μεθοδεύτηκε η καθυστέρηση έλευσής τους.) Να προσδίδεται δηλαδή θρησκευτική διάσταση, με την περιφορά των ελάχιστων οσταρίων του Αγίου και να επικαλύπτεται ο καθαρά ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ χαρακτήρας της τραγικής θυσίας;

Τα παραπάνω ερωτήματα δεν τίθενται μόνο από τους συγγενείς των εκτελεσθέντων, αρκετοί μάλιστα 1ης γενιάς, θυγατέρες και γιοι των νεκρών, που διανύουν την 8η και 9η δεκαετία της ζωής τους, βίωσαν τραυματικά τα τραγικά εκείνα γεγονότα και τους σημάδεψαν ανεξίτηλα την μνήμη,αλλά και από τη μεγάλη πλειοψηφία του Παραμυθιώτικου λαού που αναστοχάζεται την Ιστορία του.

Τα ερωτήματα αυτά συνεχίζουν να παραμένουν μετέωρα, αφού ο Μητροπολίτης κ.Τίτος απαξίωσε να απαντήσει σε 3 (τρία), υπομνήματα που του υποβλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια από συγγενείς των εκτελεσθέντων, από 80 και πλέον πολίτες της Παραμυθιάς και από το Σύνδεσμο Θεσπρωτών Ιωαννίνων.

Με την παρούσα επιστολή καλούμε τον κ.Τίτο ,για ύστατη φορά, να αναλογιστεί τις ιστορικές του ευθύνες και να μεταθέσει την περιφορά σε προηγούμενη ημέρα, εκτός των ημερών του τριήμερου πένθους (27,28 και 29 Σεπτεμβριου) που κηρύσσεται από το Δήμο Παραμυθιάς κατ’ έτος.Ετσι θα διαφυλλάξει και την υστεροφημία του και θα αποκαταστήσει και τις διαρραγείσες σχέσεις με ένα μεγάλο μέρος του ποιμνίου του.

Αλλωστε,είναι γνωστό,οτι ο Αγιος Δονάτος ως πολιούχος, εορτάζεται στην Παραμυθιά την 30ην Απριλίου,με δοξολογίες,λιτανείες... 


Αλήθεια, πιστεύει κανείς ότι ο ίδιος ο ίδιος ο Άγιος Δονάτος,αν ήταν δυνατόν να ερωτηθεί για το παραπάνω θέμα,θα απαντούσε ότι επιθυμεί να εορράζεται και μια και δυο και τρεις φορές και μάλιστα σε βάρος της μνήμης των εκτελεσθέντων;

Ας μη ξεχνάμε, ότι την Χριστιανική θρησκευτική παράδοση χαρακτηρίζει ή πρέπει να χαρακτηρίζει, η σεμνότητα και η ταπεινότητα....

Οι παρακάτω υπογράφοντες, μαζί με πολλούς άλλους Θεσπρωτούς,θα ΕΠΙΔΙΩΞΟΥΜΕ, με κάθε τρόπο,το χωρισμό της Ιστορικής Επετείου από τον θρησκευτικό εορτασμό,σαν ελάχιστο δείγμα χρέους και σεβασμού στους νεκρούς μας αλλά και στην Ιστορία.....

Οι υπογράφοντες :
  • Aντώνιος Δρίμτζιας
  • Αλέκος Μουσελίμης
  • Αριστοτέλης Τσούλας 
  • Άλκης Φάτσιος 

 
Την μετάθεση της περιφοράς των λειψάνων του Αγίου Δονάτου εκτός των ημερών του τριήμερου πένθους για τους 49 Προκρίτους, ζητάνε κάτοικοι Την μετάθεση της περιφοράς των λειψάνων του Αγίου Δονάτου εκτός των ημερών του τριήμερου πένθους για τους 49 Προκρίτους, ζητάνε κάτοικοι Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Οκτωβρίου 21, 2016 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.