Ροή ειδήσεων

Συνέντευξη με το πρόεδρο του επιμελητηρίου Θεσπρωτίας κ. Αλέξανδρο Πάσχο, για τον Τουρισμό



Συνέντευξη στην paramythia-online.gr, για τον τουρισμό της Θεσπρωτίας, έδωσε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Θεσπρωτίας και εκ νέου υποψήφιος πρόεδρος στις προσεχείς εκλογές, Αλέξανδρος Πάσχος.

Διαβάστε τι απάντησε μεταξύ άλλων ο Αλέξανδρος Πάσχος, για φλέγοντα θέματα του τουριστικού προϊόντος, όπως την επισκεψημοτητα, την φορολόγηση, τις δράσεις για την εξωστρέφεια του προορισμού, την AIRBNB, την συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου καθώς και στους στόχους για τις επόμενες τουριστικές σεζον.

Ερ: Τα τελευταία 5 χρονιά, η χώρα αλλά και ο νομός Θεσπρωτίας, παρουσιάζει συνεχή ρεκόρ αφίξεων. Ο ρόλος του επιμελητηρίου στην αύξηση αυτή, ποιος είναι;

Απ: Το επιμελητήριο έχει ως γνώμονα πως ο τουρισμός και ο πρωτογενής τομέας, μπορούν να προσφέρουν την ανάπτυξη που όλοι επιζητούμε. Στα πλαίσια αυτά λοιπόν, έχουμε υλοποιήσει μια σειρά από δράσεις τα τελευταία χρόνια με σκοπό την εξωστρέφεια του τουριστικού προϊόντος. Τα μετρήσιμα στοιχεία δείχνουν πως οι δράσεις του επιμελητηρίου απέφεραν θετικό πρόσημο στους εισερχόμενους επισκέπτες μας. Συνοπτικά να σας αναφέρω, πως το επιμελητήριο πραγματοποίησε μια σειρά από δράσεις, όπως οι συμμετοχή σε εκθέσεις (Τουριστικό πανόραμα, Philoxenia, Μιλάνο, Βερολίνο και Στοκχόλμη), φιλοξενία τουριστικών πρακτόρων & δημοσιογράφων τουριστικού τύπου από εξωτερικο για ταξίδι εξοικείωσης, επικαιροποίηση και επανέκδοση Τουριστικού Οδηγού, νέα ιστοσελίδα και b2b συναντήσεις.


Ερ: Όλα τα στοιχεία, μας λένε πως η σεζόν του 2018, αναμένεται να παρουσιάσει ρεκόρ αφίξεων. Τι δράσεις προγραμματίσει να υλοποιήσει το επιμελητηριο;

Απ: Το πρόγραμμα εξωστρέφειας του τουριστικού προϊόντος, θα συνεχιστεί και για το 2018. Στις γνωστές δράσεις οι οποίες θα εντατικοποιηθούν, θα προστεθούν μια σειρά από καινοτόμες ενέργειες σε στοχευμένες αγορές τόσο των Βαλκανίων όσο και σε αγορές της υπόλοιπης Ευρώπης. Στόχος για το 2018, είναι η ανάδειξη της Θεσπρωτίας ως ποιοτικού προορισμού, επικοινωνώντας τα πλεονεκτήματα που δίνει στον νόμο, η γεωγραφία, η πρόσβαση, οι υποδομές και η φυσική ομορφιά.




Ερ: Το 2018, θα είναι η πρώτη σεζόν που η Θεσπρωτία θα εκμεταλλευτεί την Ιόνια Οδό. Πως σκοπεύει να προωθήσει την εξέλιξη αυτή το Επιμελητήριο?

Απ: Η Ιόνια Οδός, μας δίνει ένα επιπλέον πλεονέκτημα στην προσβασιμότητα της Θεσπρωτίας. Ήδη στο παρελθόν είχαμε υλοποιήσει μια σειρά από δράσεις στις περιοχές που διασχίζει η Εγνατία. Στην ίδια λογική θα πραγματοποιήσουμε δράσεις σε πόλεις που διασχίζει η Ιόνια Οδος, με σκοπό την προσέλκυση επισκεπτών από Αττική, στερεά Ελλάδα και από αλλού. Ενδεικτικά αναφέρω, πως στο πρόγραμμα μας περιλαμβάνεται η διανομή διαφημιστικού υλικού στα διόδια της Ιόνιας Οδού καθώς και η επικοινωνία της Θεσπρωτίας ως προορισμού σε ηλεκτρονικά μέσα των παραπάνω περιοχών, ενώ θα εξετάσουμε την συμμετοχή μας σε εκθέσεις που θα πραγματοποιηθούν στις ίδιες περιοχές.

Ερ: Όλο και περισσότεροι διεθνείς tour operators, δείχνουν πως κάνουν στροφή στα τουριστικά πακέτα και προωθούν όλο και περισσότερο τις μορφές τουρισμού που συνδυάζουν την φύση με την τοπική κουλτούρα στον πολιτισμό, την κουζίνα κλπ. Η Θεσπρωτία εχει ρόλο να παίξει στον νέο αυτό πεδίο του τουρισμού;

Απ: Η Θεσπρωτία μπορεί να γίνει ο παράδεισος του Εναλλακτικού Τουρισμού. Ήδη τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται επιχειρήσεις που συνδυάζουν το τουριστικό προϊόν με τις ομορφιές της Θεσπρωτίας, τους ορεινούς όγκους της Ηπείρου με τις παραλίες του Ιονίου. Παράλληλα όλο και περισσότεροι ντόπιοι επιχειρηματίες του τουρισμού επικοινωνούν πακέτα που περιλαμβάνουν περιηγητικές δράσεις, επισκέψεις σε αρχαιολογικά και θρησκευτικά μνημεία άλλα και επισκέψεις για γνωριμία με την τοπική γαστρονομία. Το επιμελητήριο Θεσπρωτίας, έχει συμπεριλάβει στους οδηγούς που έχει εκδώσει άλλα και στις δράσεις που συμμετέχει, όλα αυτά τα σημεία που μπορεί να αξιοποιήσει ο φιλοξενούμενος μας στα πλαίσια των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, ενώ το πρόγραμμα εξωστρέφειας του τουριστικού προϊόντος για το 2018, περιλαμβάνει και μια σειρά από συμβουλευτικές δράσεις προς τους επαγγελματίες του τουρισμού, με σκοπό την ένταξη στα πακέτα τους όσο το δυνατόν περισσότερες σχετικές δράσεις.

Ερ: Ανά διαστήματα, προκύπτουν προγράμματα χρηματοδότησης για τον τουρισμό. Οι επιχειρήσεις της Θεσπρωτίας είναι έτοιμες για να απορροφήσουν τις χρηματοδοτήσεις και ποιος είναι ο ρόλος του επιμελητηρίου στις δυνητικές επενδύσεις;

Απ: Το επιμελητήριο Θεσπρωτίας, διαχρονικά προωθεί στην επιχειρηματική κοινότητα του νομού, την γνώση των δυνατοτήτων χρηματοδότησης από διαφορά προγράμματα που προκύπτουν. Αυτό γίνεται μέσω σχετικών ημερίδων με την παρουσία τεχνοκρατών της αγοράς άλλα και με συνεχείς ενημερώσεις για όλα τα προγράμματα που προκύπτουν. Τα τελευταία χρόνια οι επιχειρήσεις του νομού, απορροφούν όλο και περισσότερο τα προγράμματα χρηματοδότησης, ωστόσο έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε. Την σημερινή εποχή, είναι αδιανόητο να χάνονται ευρωπαϊκά και άλλα κονδύλια και γι' αυτό τον λόγο, οι ενημερωτικές δράσεις του επιμελητηρίου θα συνεχιστούν και θα εντατικοποιηθούν και τις επόμενες χρονιές. Ενδεικτικά αναφέρω πως ήδη το επιμελητήριο Θεσπρωτίας έχει πραγματοποιήσει ημερίδες σε προγράμματα ΕΣΠΑ, άλλα και άλλων χρηματοδοτικών προγραμμάτων.

Ερ: Από 1.1.18, αλλάζει η φορολόγηση των ξενοδοχείων και των καταλυμάτων με την προσθήκη επιπλέον τέλους ανά διανυκτέρευση αναλόγως τα αστέρια ή τα κλειδιά. Θα επηρεάσει την τουριστική κίνηση αυτή η εξέλιξη; Η τουριστική αγορά της Θεσπρωτίας, μπορει να μην μετακυλίσει στους φιλοξενούμενους την αύξηση της φορολόγησης;

Απ: Αν και ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας, βλέπουμε μια συνεχή φοροεπιδρομή στους επαγγελματίες του τουρισμού, με αποτελέσματα την ουσιαστική δυσχέρεια στην δημιουργία πακέτων με ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με τους διεθνείς μας ανταγωνιστές. Η εικόνα που έχουμε από την αγορά της Θεσπρωτίας, είναι πως και το επερχόμενο τέλος (στα ξενοδοχεία τριών αστέρων θα είναι 2 ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα τεσσάρων αστέρων 3 ευρώ και στα πέντε αστέρων 4 ευρώ, ενώ στα ενοικιαζόμενα τριών κλειδιών ο φόρος θα είναι 0,5 ευρώ και 1 ευρώ στα τεσσάρων κλειδιών) θα απορροφηθεί από τις επιχειρήσεις χωρίς να επηρεάσει τους φιλοξενούμενους μας. Αυτό ωστόσο δεν θα μπορεί να συνεχιστεί για πολύ καιρό καθώς η μείωση κερδοφορίας δημιουργεί τα αυτονόητα προβλήματα στην πιστοληπτική ικανότητα των επιχειρηματιών και γι' αυτο τον λόγο, ως επιμελητήριο έχουμε πραγματοποιήσει κατά καιρούς παρεμβάσεις με επιστολές στα υπουργεια ανάπτυξης, οικονομικών και τουρισμού, ζητώντας την κατάργηση ή την μείωση διαφόρων φόρων που λειτουργούν ανασταλτικά στο “επιχειρείν”

Ερ: Όλο και περισσότερες φωνές ξενοδόχων, διαμαρτυρούνται για το νομοθετικό κενό στις διεθνείς πλατφόρμες βραχυπρόθεσμων μισθώσεων καταλυμάτων, όπως η AIRBNB. Απο την άλλη, εχει δημιουργηθεί ένα νέο σημαντικό κανάλι εισερχόμενων τουριστών. Ποια είναι η θέση του Επιμελητηρίου; Οι πλατφόρμες αυτές είναι “ευλογιά ή κατάρα” για τον τουρισμό;

Απ: Η AIRBNB έφερε μια επανάσταση στην μίσθωση καταλυμάτων, ωστόσο η πολιτεία ήταν ανέτοιμη να διαχειριστεί αυτη την επανάσταση, με αποτέλεσμα να υπάρχει για μεγάλο διάστημα νομοθετικό κενό στην διαχείριση και φορολόγηση των περιπτώσεων ενοικιάσεων μεσώ AIRBNB. Έτσι η μίσθωση καλυμμάτων λειτουργεί με 2 ταχύτητες με ριγωμένους τους επίσημα επιχειρηματίες της διαμονής που φορολογούνται κανονικά. Με ικανοποίηση βλέπουμε πως το υπουργείο οικονομικών δίνει λύση στο πρόβλημα αυτό, καλύπτοντας το νομοθετικό κενό που υπάρχει και έτσι ελπίζουμε πως από την επόμενη τουριστική σεζόν, θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τον τελευταίο χρόνο.

Ερ: Τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζεται το φαινόμενο της αύξησης των επισκεπτών, άλλα παράλληλα μειώνονται οι τζίροι και η αγοραστική δύναμη των τουριστών. Αυτό έχει να κάνει με τις νέες αγορές που μας επισκέπτονται, με την γενικότερη κρίση στην Ευρώπη, ή με το ότι πουλάμε φτηνά πακέτα και έτσι απευθυνόμαστε σε τουρίστες με χαμηλότερο βαλάντιο;

Απ: Είναι αποτέλεσμα και των 3 περιπτώσεων που αναφέρατε. Από την στιγμή που υπάρχει οικονομική κρίση, μειώνονται οι τιμές των συμβολαίων που πωλούνται στους tour operators, με αποτέλεσμα να μεγαλώνει μεν το εύρος των δυνητικών επισκεπτών μας, ταυτόχρονα όμως μειώνεται και η αγοραστική τους δύναμη. Αυτό το πρόβλημα μπορεί να το διορθώσει μόνο η πορεία της οικονομίας και ελπίζουμε σύντομα να υπάρξει βελτίωση σε όλους τους δείκτες που επηρεάζουν τόσο την τελική τιμή των συμβολαίων όσο και την αγοραστική δύναμη των φιλοξενούμενων μας.

Ερ: Τελειώνοντας, θα θέλαμε ένα σχόλιο για την συνεργασία σας με την Περιφέρεια Ηπείρου στην προβολή του τουριστικού προϊόντος;

Απ: Η συνεργασία με την περιφέρεια και το γραφείο τουρισμού, είναι άψογη και εποικοδομητική. Τόσο ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης όσο και το γραφείο τουρισμού με την προϊσταμένη κ. Μπάρκα, βρίσκεται αρωγός σε όλες τις δράσεις μας για την εξωστρέφεια του τουρισμού του νομού μας και γι' αυτο τους ευχαριστούμε πολύ. Είμαστε σίγουροι πως η συνεργασία θα συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

thespro.gr Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Εικόνες θέματος από Bim. Από το Blogger.