Ρωτήσαμε τον Βασίλη Γούση: Πρέπει μήπως να επισκεφθούμε εργοθεραπευτή;




Ρωτήσαμε τον επιστημονικό υπεύθυνο της εργοθεραπείας της Κιβωτού Εξέλιξης κ. Γούση Βασίλη πότε οι γονείς πρέπει να επισκεφθούν έναν εργοθεραπευτή;

Ο κ. Γούσης μας είπε:
Πολλά παιδιά δεν έχουν τις ανάλογες βιολογικές ικανότητες. Κάθε παιδί μαθαίνει με τον δικό του τρόπο. 
Πότε όμως πρέπει μήπως να επισκεφθούμε εργοθεραπευτή;

Θα σας πω μερικά από αυτά τα στοιχεία ώστε αν παρατηρήσετε κάποια από αυτά ίσως να πρέπει να το συζητήσουμε.

· Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του, πράγμα που σημαίνει ότι ένα παιδί μπορεί να μην ενδιαφέρεται για τα εν λόγω παιχνίδια (π.χ., να αντιμετωπίζει κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα) ή να μην τα καταφέρνει (π.χ., να είναι λίγο πιο πίσω αναπτυξιακά σε σχέση με την ηλικία του).
· Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί. Να μην έχει δηλαδή, ανάλογα με την ηλικία του, τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να φάει μόνο του, να βάλει τα ρούχα ή τα παπούτσια του, να πάει στην τουαλέτα, κ.λπ..
· Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο). Πρόκειται για ένα παιδί που φαίνεται να μην έχει αντοχή, να είναι χαλαρό–πλαδαρό.
· Πέφτει εύκολα κάτω.
· Δυσκολεύεται να υπολογίσει τη θέση του σώματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα). Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
· Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο (ένα παιδί πριν γράψει θα πρέπει να μπορεί να συντονίσει την κίνηση του χεριού του, ώστε να ζωγραφίσει μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο), να φτιάξει παζλ (η δυσκολία καθορίζεται ανάλογα με την ηλικία του παιδιού), να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο.
· Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του ή η ομιλία του είναι δυσνόητη και δεν αρθρώνει σωστά.
· Είναι πολύ υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει.
· Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.
· Αποφεύγει την παιδική χαρά.
· Έχει δυσκολίες στον ύπνο.
· Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή δεν τρώει κάποιες βασικές τροφές. Μπορεί, για παράδειγμα, το παιδί να μην έχει τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να χρησιμοποιήσει το πιρούνι για να μπορεί να φάει.
· Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συνεχίζει σε άλλη. Για παράδειγμα, μπορεί να πρόκειται για ένα παιδί που διασπάται εύκολα η προσοχή του και έτσι δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί.
· Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα.
· Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει. Μπορεί να μην έχει, για παράδειγμα, καλή αντίληψη στο οπτικό του σύστημα. Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός.
· Κουράζεται εύκολα κατά τη σχολική του εργασία. Μπορεί, για παράδειγμα, να πρόκειται για ένα παιδί που είναι υπερκινητικό, έχει διάσπαση προσοχής, είναι υποτονικό κ.ά..
· Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες. Μπορεί, για παράδειγμα, να μην έχει καλή ακουστική αντίληψη.
· Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά. Μπορεί να πρόκειται για ένα παιδί που είναι πίσω αναπτυξιακά, είναι πολύ ντροπαλό, έχει κάποια ψυχολογικά προβλήματα, κ.ά..

Άρα το εύρος των πραγμάτων που ασχολείστε είναι πολύ μεγάλο;

Η αλήθεια είναι ότι αφορά την κίνηση και τις δεξιότητες άπτονται μέσα σε αυτά που θα μπορούσε να δουλέψει ένας εργοθεραπευτής.

Υπάρχει ενημέρωση γενικότερα το τι είναι εργοθεραπεία;

Γίνονται πολλές προσπάθειες τα τελευταία χρόνια για να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι γιατροί

Βλέπουμε ότι σαν κέντρο το προσπαθείτε πολύ το συγκεκριμένο κομμάτι.

Και εμείς αλλά και κάποιοι συνάδελφοι προσπαθούν να ενημερώσουν

Εσείς βρίσκεστε στην Ηγουμενίτσα και στα Ιωάννινα;

Ναι σωστά βρισκόμαστε και στις δυο πόλεις και ευχαριστούμε όσους μας στηρίζουν

Οι υπηρεσίες σας ποιες είναι στο κέντρο σας;
Παρέχουμε υπηρεσίες Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Ειδικής αγωγής και Ψυχολογικής υποστήριξης.

Θα σας μεταφέρω και ένα στατιστικό δεδομένο για εμάς. Κάθε φορά που δημοσιεύουμε κάποιο δικό σας κείμενο διαβάζετε από πολύ κόσμο. Μήπως να το κάνουμε πιο συχνά;
Σας ευχαριστώ πολύ και είναι πολύ όμορφο αυτό που μου λέτε. Μακάρι να μπορούμε να ενημερώσουμε και να δίνουμε λύσεις σε γονείς, εκπαιδευτικούς και γιατρούς

Σας ευχαριστώ πολύ.
Και εγώ σας ευχαριστώ και καλές γιορτές για όλο τον κόσμο



Ρωτήσαμε τον Βασίλη Γούση: Πρέπει μήπως να επισκεφθούμε εργοθεραπευτή; Ρωτήσαμε τον Βασίλη Γούση: Πρέπει μήπως να επισκεφθούμε εργοθεραπευτή; Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Δεκεμβρίου 13, 2018 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.