ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗΣ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΖΑΠΠΕΙΟΥ ΣΕ ΟΛΥΜΠΙΟΝ ΜΕΓΑΡΟΝ

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗΣ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΖΑΠΠΕΙΟΥ ΣΕ ΟΛΥΜΠΙΟΝ ΜΕΓΑΡΟΝ



Μεγαλος θορυβος γινεται τελευταια να ιδιωτικοποιηθει το ΖΑΠΠΕΙΟ και να μετονομαστεί σε Ολύμπιο Μέγαρο ή Μέγαρο Ολυμπίων. Το επιβλητικο αυτο κτηριο που βρισκεται στο κεντρο της Αθήνας, κτίστηκε με χρηματα δια δωρεας του Βορειοηπειρωτη Ευαγγελου Ζαππα, ο οποιος δεν ευτήχησε να το δει εν ζωη του αποπερατωμενο το εν λογω σημαντικο αρχιτεκνονικο δημιουργημα του. Τελικα το εν λογω κτηριο αποπερατωθηκε στις 20 Οκτωβριου 1888.

Μετα την αποπεράτωσή του το 1888 ετέθη και το θέμα της ονομασιας του εν λογω κτηρίου. Ετσι η σοφία του ελληνικου λαου εδωσε στο κτηριο αυτο την ονομασία ΖΑΠΠΕΙΟΝ και οχι Ζαππειο Μεγαρο ως συνηθως κατα την λαική ρήση προσαγορεύεται και τουτο για να τιμησει το όνομα του δωρητου, οπως συμβαινει αλλωςτε κα με δωρεές που εχουν κανει τοτε αλλα και τωρα πολλα αλλα ατομα. Με διαφορετικα λογια, μια δωρεά την οποια κανει καποιος αποτελει νόμο αγραφο μεν αλλα νόμο απαράβατο δε, να δίδεται στο δημιουργημα αυτο το ονομα του δωρητου.

Το 1894 στο Πανεπιστημιο των Παρισων της Σορβοννης δημιουργηθηκε η πρωτη Διεθνης Ολυμπιακη Επιτροπη απο τον Γαλλο Πιερ Ντε ΚΟΥΜΠΕΡΤΕΝ για την αναβίωση των αρχαιων Ολυμιακων Αγωνων και προτάθηκε η πρωτη συγχρονη Ολυμπιάδα να λαβει μερος στη Αθηνα, οπως και εγινε το καλοκαιρι του 1896. Ετσι το Ζαππειο αποτέλεσε την περιοδο αυτη την έδρα της Διεθνους Ολυμπιακης Επιτροπης.

Ωστοσο σημερα αυτες τις μερες που διανύουμε στον ελληνικο Τυπο αναφερεται οπως προαναφέραμε, γινονται ενεργειες απο δημοσιου καθεστώτος, το κτηριο το Ζαππειο να περασει εις χείρας ιδιωτών και ιδιαιτερα με την απαραδεκτη για εμας την ονομασια Ολύμπιον Μέγαρον ή Μέγαρον Ολυμπίων.

Πραξη ανίερη και ανήθικη συγχρόνως γι αυτο και υπηρξε συσσωμη αντιδραση οχι μονο απο τους Ηπειρωτες αλλα και απο αλλες περιοχες της Χωρας μας.

Αν και εμεις πιστευουμε οτι η ιδιωτικοποιηση του Ζαππειου δεν θα επιτευχθεί με την απαράδεκτη ονομασια Ολύμπιον Μέγαρον ή Μέγαρον Ολυμπίων τελικά, ειναι και η Ελληνικη Γλωσσα στη δομη της η οποια αντιτίθεται σε μια τετοια ονομασια. Θα βαλλουμε λοιπον τα παραγματα στις πιο μικρες λεπετομέρειες που απο ετυμολογικης πλευρας μια τετοια μετονομασια η βασιλισσα των Γλωσσων οπως ειναι η Ελληνικη Γλωσσα δεν το επιτρεπει.

Οπως ειναι γνωστο η Ελληνικη Γλωσσα διαφέρει απο τις αλλες γνωσσες στη δομή της, καθοτι η ελληνικη Γλωσσα ειναι Γλωσσα Εννοιολογική σε αντιθεση με τις αλλες γλωσσες οι οποιες ειναι δεν ειναι και ποκαλουνται Σημασιολογικες Γλωσσες. Ο ορος εννοιολογικη γλώσσα, σημαινει οτι καθε λεξη εχει μια ετυμολογικη εννοια, ενω στις αλλες γνωσσες δεν συμβαινει αυτο. Για παραδειγμα η λεξη αυτοκίνητο, εινα το αντικειμενο το οποιο κινειται απο μονο του , ενω η ιδια λεξη στην Αγγλικη ας λαβουμε για παραδειγμα Γλωσσα, πηρε την ονομασια car χωρις εννοια. Με αλλα λογια οταν θα βλεπει κανεις αυτο το αντικειμενο θα το ονομαζει απλα car.

Ας ελθουμε τωτα στη Ελληνικη Γλωσα απο ετυμολογικης πλευρας η οποια δεν επιτρεπει την την προτεινομενη αυτη ονομασια.



Η λεξη Μεγαρο που προτείνεται στην ονομασια, ειναι λεξη η οποια δημιουργηθηκε κατα την αρχαια Μινωικη Περιοδο στην Ιστορια της Ελλαδας περι το 2.000 π.Χ. Πρωτοαναφέρεται δε στην Οδύσσεια του Ομηρου Β,94, που μαζυ με την Ιλιαδα ειναι τα πρωτα Βιβλια στην ιστοριογραφια της Ελλαδας αλλα και του Κοσμου . Η λεξη μέγαρο παραγεται με πρωτο συνθετικό τη λεξη μέγας και δεύτερο συνθετικο τη λεξη αρούρη

που θα πει η Γή ή απο το ρημα αίρω που θα πει υψώνομαι.

Κατ αυτον τον τρπο η λεξη Μεγαρο σημαινει ετυμολογικα αυτο το οποιο υψωνεται κατα μεγιστο τροπο πανω απο τη Γη. Με διαφορτικα λογια αυτο το οικημα το οποιο εχει πολλα πατώματα , πολλους ορόφους, οπως δηλαδη ηταν και τα ανάκτορα της Κνωσσού στην Κρητη επι Μινωικης Εποχης αλλα και τα ανάκτορα του Οδυσσέα στη Ιθακη.

Το Ζαππειο ομως δεν εχει οροφους για να παρει την ονομασια ετυμολογικα ως Μεγαρο, οπως για παραδειγνα το κτηριο της Βουλης των Ελληνων το οποιο εχον πολλους οροφους και πατωματα αποκαλειται δικαιως Μεγαρο Βουλης .

Ας ελθουμε τωρα στην προτεινομνη ονομασια Ολύμπιον Μέγαρον ή Μέγαρον Ολυμπίων. Οταν προφερουμε αυτη την αρχαια λεξη , αμεσως η σκεψη του καθενος πηγαινει στους αρχαιους δωδεκα Θεους του Ολυμπου. Αυτοι ομως οι θεου του Ολύμπου δεν ζουσαν μεσα σε Μέγαρα , αλλα ζουσαν αποκλειστικα μέσα σε Παλάτια ή μεσα σε Ανακτορα τα οποια λεει η Ελληνικη Μυθολογια τα ειχε κατασκευασει ο Θεος Ηφαιστος.

Υπαρχει συνεπως μεγαλη διαφορα μεταξυ των λεξεων Μεγαρον και Παλάτιον ή Ανακτορον, Κατασκευασμενα στη υψηλοτερη κορυφη του Ολυμπου αυτα τα Παλάτια ηταν αόρατα στους ανθρωπους. Με αυτο το τροπο η λεξη Ολύμπιον στην προκειμενη περιπτωση πρεπει να συνοδευεται υποχρεωτικα με την ονομασια Ολύμπιον Παλάτιον και οχι Ολύμπιον Μέγαρον αφου ηταν η κατοικια των αρχαιων θεων του Ολυμπου.

Η Ελλαδα ομως απο το 1974 και μετεπειτα, δεν ειναι βασιλευόμενη Δημοκρατια με Παλατια ή Ανάκτορα κλπ οπως ηταν πρωτύτερα.

Μετά τιμής

Γρηγόρης ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ 
Συγγραφέας-Δρ του Πανεπιστημίου της Σορβόννης

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗΣ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΖΑΠΠΕΙΟΥ ΣΕ ΟΛΥΜΠΙΟΝ ΜΕΓΑΡΟΝ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗΣ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΖΑΠΠΕΙΟΥ ΣΕ ΟΛΥΜΠΙΟΝ ΜΕΓΑΡΟΝ Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Οκτωβρίου 31, 2019 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.