Εγνατία Οδός: υπεγράφη με ΤΕΡΝΑ - INTRAKAT η συντήρηση και λειτουργία του άξονα

Εγνατία Οδός: υπεγράφη με ΤΕΡΝΑ - INTRAKAT η συντήρηση και λειτουργία του άξονα

Υπεγράφη πριν από λίγες ημέρες από την Εγνατία Οδό ο διπλός διαγωνισμός ύψους 161 εκατ. ευρώ για την συντήρηση-λειτουργία του άξονα για διάστημα δύο ετών. Τον δυτικό τομέα αναλαμβάνει η ΤΕΡΝΑ ενώ τον ανατολικό τομέα η ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Οι δύο διαγωνισμοί πραγματοποιήθηκαν στις 29 Σεπτεμβρίου για την υποβολή των φακέλων και 5 Οκτωβρίου για την αποσφράγιση των προσφορών.

Ο διαγωνισμός γίνεται την εποχή που είμαστε σε προχωρημένη διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του κεντρικού άξονα αλλά και τριών καθέτων στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS ο οποίος σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα του Ταμείου θα ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Αυτό σημαίνει πως, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, εφόσον το σχήμα, όταν αναλάβει και επισήμως την Εγνατία Οδό, αν δεν επιθυμεί την συνέχιση της, δύναται να καταγγέλλει εγγράφως τη σύμβαση αζημίως για την ίδια, για το ελληνικό δημόσιο και για το ΤΑΙΠΕΔ. Τη δυνατότητα αυτή της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» είναι γνωστή και στην διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω πρόκειται για διπλό διαγωνισμό. Το πρώτο έργο αφορά στην συντήρηση-λειτουργία του ανατολικού τμήματος (Θεσσαλονίκη-Κήποι Έβρου) και τους κάθετους άξονες Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Κομοτηνή-Σύνορα. Αυτό το αναλαμβάνει η INTRAKAT με 70,88 εκατ. ευρώ.

Το αρχικό κόστος είχε υπολογιστεί σε ποσό με ΦΠΑ 73 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 58,87 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.

Το δεύτερο έργο αφορά στην συντήρηση-λειτουργία του δυτικού τμήματος (Θεσσαλονίκη-Ηγουμενίτσα) και τον κάθετο άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή. Το κόστος αρχικό κόστος είχε υπολογιστεί σε ποσό με ΦΠΑ 88 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 70,96 εκατ. ευρώ). Αυτό το αναλαμβάνει η ΤΕΡΝΑ με 85,23 εκατ. ευρώ.

Να θυμίσουμε πως μέχρι και την υπογραφή των νέων συμβάσεων, την συντήρηση και λειτουργία έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ εδώ περίπου τρία έτη. Ωστόσο το ενδιαφέρον έγκειται στο γεγονός πως μπορεί τα έργα να μην χρειαστεί να ολοκληρωθούν αν μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS ο παραχωρησιούχος κρίνει ότι δεν επιθυμεί την συνέχιση του.
Το αντικείμενο των δύο έργων

Στον πρώτο διαγωνισμό περιλαμβάνεται:
οι δημοπρατούμενες εργασίες, που αφορούν στην τεχνική αστυνόμευση, στην λειτουργία, στις εργασίες στοιχειώδους ή/και προληπτικής συντήρησης καθώς και εργασίες αναβάθμισης - βελτίωσης όλων των έργων Πολιτικού Μηχανικού και Η-Μ εγκαταστάσεων του Αυτοκινητοδρόμου και των καθέτων αξόνων του – ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων – για 24 (είκοσι τέσσερις) μήνες στα παρακάτω τμήματα:

- τμήμα της Εγνατίας Οδού (αυτοκινητόδρομος Α2) από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου (ΧΘ: 289) μέχρι πριν το Τελωνείο Κήπων (ΧΘ: 657,7), μήκους περίπου 368,7 χλμ.

- Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Οδού, “Α/Κ Αξιού/Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων” (αυτοκινητόδρομος Α1) της Εγνατίας Οδού (Αρμοδιότητα ΔΠΥ Έργων Δυτ. & Κεντ. Μακεδονίας – Κλιμάκιο Κεντ. Μακεδονίας), από τον Α/Κ 19 Αξιού/Χαλάστρας (ΧΘ: 0 / 485 ΠΑΘΕ) μέχρι τον Ι/Κ Ειδομένης (ΧΘ: 59,9 / ΧΘ ΠΑΘΕ: 544,9 – μη συμπεριλαμβανομένου του Ι/Κ Ειδομένης)

- Κάθετος Άξονας “Α/Κ Λαγκαδά – Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα” (αυτοκινητόδρομος Α25 – συνολικού μήκους περίπου 95,5 χλμ.) της Εγνατίας Οδού (Αρμοδιότητα ΔΠΥ Έργων Δυτ. & Κεντ. Μακεδονίας – Κλιμάκιο Δυτ. Μακεδονίας), από τον Α/Κ 24 Λαγκαδά (ΧΘ: 0) μέχρι τον Ι/Κ στη ΧΘ: 95,5, πριν το Συνοριακό Σταθμό (Σ.Σ.) Προμαχώνα

- Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Οδού “Κομοτηνή – Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα” (οδικός άξονα Α23 – συνολικού μήκους περίπου 21,9 χλμ.) της Εγνατίας Οδού (Αρμοδιότητα ΔΠΥ Έργων Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης), από τον Ι/Κ Κομοτηνής (ΧΘ: 0) μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα (ΧΘ: 21,9)

Στον δεύτερο διαγωνισμό περιλαμβάνεται:
η τεχνική αστυνόμευση, η λειτουργία, οι εργασίες στοιχειώδους ή/και προληπτικής συντήρησης καθώς και οι εργασίες αναβάθμισης - βελτίωσης όλων των έργων Πολιτικού Μηχανικού και Η-Μ εγκαταστάσεων του Αυτοκινητοδρόμου και των καθέτων αξόνων του – ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων – για 24 (είκοσι τέσσερις) μήνες στα παρακάτω τμήματα:

• τμήμα της Εγνατίας Οδού (αυτοκινητόδρομος Α2) από την έξοδο του Λιμένα Ηγουμενίτσας (ΧΘ: 0) μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου (ΧΘ: 289), μήκους περίπου 289 χλμ.

• Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Οδού, “Α/Κ Δυτ. Σιάτιστας – Κορομηλιά - Μεθοριακός Σταθμός Κρυσταλλοπηγής” (αυτοκινητόδρομος Α29 – συνολικού μήκους περίπου 69,2 χλμ.) (Αρμοδιότητα ΔΠΥ Έργων Δυτ. & Κεντ. Μακεδονίας – Κλιμάκιο Δυτ. Μακεδονίας), από τον Α/Κ 9Β Δυτ. Σιάτιστας (ΧΘ: 0) μέχρι τον Κ/Κ Κρυσταλλοπηγής στη ΧΘ: 69,2 (πριν το Συνοριακό Σταθμό (Σ.Σ.) Κρυσταλλοπηγής)
Εγνατία Οδός: υπεγράφη με ΤΕΡΝΑ - INTRAKAT η συντήρηση και λειτουργία του άξονα Εγνατία Οδός: υπεγράφη με ΤΕΡΝΑ - INTRAKAT η συντήρηση και λειτουργία του άξονα Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 11, 2024 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.