Προσωπικός Αριθμός: Βήμα βήμα η διαδικασία έκδοσής του

Προσωπικός Αριθμός: Βήμα βήμα η διαδικασία έκδοσής του


Από σήμερα 3 Ιουνίου, οι πολίτες μπορούν να εκδίδουν τον Προσωπικό Αριθμό (Π.Α.) μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr.
Σύμφωνα με το αρμόδιο Υπουργείο, πρόκειται για μία σημαντική μεταρρύθμιση, η οποία στοχεύει στην αναβάθμιση της παροχής των Δημόσιων Υπηρεσιών, καθώς και στην αντιμετώπιση των χρόνιων κενών στη διασύνδεση κρατικών μητρώων, που είχαν συνέπεια την ταλαιπωρία των πολιτών και τον περιορισμό της αποτελεσματικότητας των Υπηρεσιών.
Τη διαδικασία έκδοσης του Π.Α. παρουσίασαν νωρίτερα οι Υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, καθώς και ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τη συμμετοχή του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή.
– Πρώτον, λειτουργεί ως ενιαίος αριθμός ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο, καταργώντας την ανάγκη ύπαρξης πολλαπλών αριθμών.
– Δεύτερον, συμβάλλει καθοριστικά στη διόρθωση σφαλμάτων και ασυνεπειών που προέρχονται από την πολυδιάσπαση και την έλλειψη διασύνδεσης μεταξύ των κρατικών μητρώων, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας παροχής Δημοσίων Υπηρεσιών.

Μέχρι σήμερα, οι πολίτες διέθεταν τέσσερις διαφορετικούς αριθμούς ταυτοποίησης. Πλέον, με τον Π.Α., διασφαλίζεται ότι στα βασικά Μητρώα του Κράτους τηρούνται τα ίδια, επιβεβαιωμένα και ορθά στοιχεία για κάθε πολίτη, με απόλυτο σεβασμό και προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Πώς δημιουργείται ο Προσωπικός Αριθμός
Ο Προσωπικός Αριθμός, ο οποίος θεσμοθετήθηκε με τον ν. 4727/20, αποτελείται από τρία αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του πολίτη.
Επισημαίνεται ότι ο Π.Α. θα αναγράφεται στα Δελτία Ταυτότητας για τα οποία η αίτηση έκδοσης υποβάλλεται από τις 3 Ιουνίου και μετά, ενώ θα ενσωματωθεί εντός του Ιουνίου και στην ψηφιακή ταυτότητα στο Gov.gr Wallet. Επιπλέον, οι πολίτες θα μπορούν να ανατρέξουν οποτεδήποτε στην εφαρμογή myinfo.gov.gr προκειμένου να δουν τον Π.Α. τους.

Τα βήματα
Ειδικότερα, οι πολίτες για την έκδοση του Π.Α. ακολουθούν τα εξής βήματα:
• Eισέρχονται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με χρήση των κωδικών TaxisNet και χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP), που λαμβάνουν στο κινητό που έχουν καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr).
• Μέσω της εφαρμογής, αποκτούν μια ολοκληρωμένη εικόνα των στοιχείων τους με βάση το Μητρώο Πολιτών και επιβεβαιώνουν τους αναγνωριστικούς αριθμούς που συνδέονται με τα μητρώα: α) Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, β) Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), γ) Ενιαίο Μητρώο Α.Μ.Κ.Α. – Ε.Μ.Α.Ε.Σ. της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.Δ.ΙΚ.Α.) Α.Ε., δ) Μητρώο Δελτίων Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών που τηρεί η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.), ε) ΕΜΕπ (emep.gov.gr) που τηρεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
• Στη συνέχεια, επιλέγουν «Επεξεργασία στοιχείων» και επιβεβαιώνουν, επιλέγοντας «σωστό» και «λάθος» για τα παρακάτω: Ονοματεπώνυμο και ημερομηνία γέννησης, όπως αντλούνται από Δημοτολόγιο, Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας (αριθμός κινητού τηλεφώνου, e-mail και διεύθυνση), που μπορούν να μεταβληθούν μόνο μέσω ΕΜΕπ.
• Σε περίπτωση που επιλέξουν «λάθος» για κάποιο στοιχείο, συμπληρώνουν το διορθωμένο στο αντίστοιχο πεδίο.
• Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στη συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου όπου ανήκει για να τα διορθώσει.
• Ακολούθως, προκειμένου να εκδώσουν τον Π.Α. επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.» και ύστερα διαλέγουν τα δύο πρώτα ψηφία σε αναδυόμενο πεδίο (drop down). Επιλέγουν μεταξύ 24 αλφαριθμητικών ψηφίων, 10 αριθμητικά (0-9) και 14 κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο κατά σειρά ψηφίο είναι αλφαβητικό και παράγεται αυτόματα και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της εγκυρότητας του Προσωπικού Αριθμού (check digit).
• Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τους πολίτες να επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.».

Αυτόματα από τις 5 Σεπτεμβρίου σε όλους τους πολίτες
Σημειώνεται ότι ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δεν μεταβάλλεται. Από 5 Σεπτεμβρίου ο Π.Α. θα αποδοθεί αυτόματα σε όλους τους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.
Επιπλέον, οι πολίτες, επιβεβαιώνοντας τα στοιχεία τους στην εφαρμογή myinfo.gov.gr, έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες επιβεβαίωσης ή διόρθωσης στοιχείων και έκδοσης Π.Α. και για τα ανήλικα τέκνα τους, εφόσον αυτά διαθέτουν ΑΦΜ.

Τι ισχύει για τους κατοίκους του εξωτερικού
Οι κάτοικοι του εξωτερικού που διαθέτουν κωδικούς TaxisNet εκδίδουν κανονικά Π.Α. μέσω του myinfo.gov.gr. Όσοι δεν διαθέτουν κωδικούς TaxisNet ή δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες, όπως για παράδειγμα πολίτες που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, θα μπορούν να εκδίδουν Π.Α. στα ΚΕΠ, καθώς και στις προξενικές αρχές, από τις 23 Ιουνίου.

Οι πολίτες μπορούν να βρουν αναλυτικές πληροφορίες για τον Π.Α. και σχετικές ερωταπαντήσεις στο pa.gov.gr και από εκεί θα έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή myinfo.gov.gr.
Παπαστεργίου: Χτίζουμε ένα πιο λειτουργικό, δίκαιο και φιλικό κράτος

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, δήλωσε:
«Από αύριο οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν Προσωπικό Αριθμό. Ήταν μια φράση που ήθελα καιρό να πω, καθώς σηματοδοτεί μια τομή για τη Δημόσια Διοίκηση, αλλά και την ολοκλήρωση μιας μεταρρύθμισης με υψηλές απαιτήσεις. Ο Π.Α. είναι μια κομβική καινοτομία που έρχεται να βάλει τάξη στα Δημόσια Μητρώα, να διορθώσει τις ασυνέπειες και τις ανορθογραφίες στα στοιχεία των πολιτών σε αυτά, καθώς και να τερματίσει την ταλαιπωρία κατά την αλληλεπίδρασή τους με τις Δημόσιες Υπηρεσίες. Πλέον όλοι αποκτούμε έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης αντί των τεσσάρων που είχαμε μέχρι σήμερα. Ο Π.Α. γίνεται ο μοναδικός αριθμός που θα χρειαζόμαστε για τις διάφορες συνδιαλλαγές μας με τη Δημόσια Διοίκηση. Επιπλέον, το κράτος έχει για πρώτη φορά μια ενιαία εικόνα για τους πολίτες και ποιοτικότερα δεδομένα. Πρόκειται για ένα ισχυρό εφόδιο, το οποίο μας επιτρέπει να προσφέρουμε αποτελεσματικότερες ψηφιακές υπηρεσίες και μάλιστα εξατομικευμένες. Οι πολίτες αξίζουν μια Δημόσια Διοίκηση σύγχρονη, που αντιλαμβάνεται τις ανάγκες τους και ανταποκρίνεται σε αυτές. Αυτό κάνουμε σήμερα. Βήμα-βήμα αλλά σταθερά, χτίζουμε ένα πιο λειτουργικό, δίκαιο και φιλικό κράτος που εμπνέει εμπιστοσύνη στους πολίτες».
Προσωπικός Αριθμός: Βήμα βήμα η διαδικασία έκδοσής του Προσωπικός Αριθμός: Βήμα βήμα η διαδικασία έκδοσής του Reviewed by thespro.gr on Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.