Οικονομικά αποτελέσματα Ομίλου Minoan Lines: Στα 110,35 εκατ. τα έσοδα, στα 0,8 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 2024

Οικονομικά αποτελέσματα Ομίλου Minoan Lines: Στα 110,35 εκατ. τα έσοδα, στα 0,8 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 2024


Σύμφωνα με αυτά, ο Όμιλος της Minoan Lines (Minoan Lines, Minoan Italia, 26,8% του ΟΛΗ και 27% του ΟΛΗΓ) παρουσίασε, το 2024, κύκλο εργασιών 110,355 εκατ. έναντι 113,05 εκατ. της χρήσης του 2023.
Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην επιβράδυνση της τουριστικής κίνησης κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους και στα μειωμένα έσοδα από τη διακοπή εκμετάλλευσης της γραμμής των Κυκλάδων.

Τα EBITDA ανήλθαν στα 19,52 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα 0,8 εκατ.

Όπως σχολιάζει η εταιρεία, η χρήση του 2024 χαρακτηρίστηκε από την επιτυχημένη απόφαση της εταιρείας για ναύλωση του ιδιόκτητου ταχύπλοου (catamaran) Santorini Palace για διάρκεια 5 ετών με υποχρέωση αγοράς στο τέλος της.
Με την κίνηση αυτή η εταιρεία και ο Όμιλος εκμηδένισαν τον κίνδυνο συνεχούς αναζήτησης πελατών σε μια γραμμή με πολλούς ανταγωνιστές, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα σίγουρο και βέβαιο έσοδο.
Παράλληλα, συνεχίστηκε η δραστηριοποίηση σε γραμμή του εξωτερικού και συγκεκριμένα στη διαδρομή Ηγουμενίτσα – Πρίντεζι με ιδιόκτητο πλοίο.

Η εταιρεία ως ναυτιλιακή βάσει Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, από 01/01/2024 πλέον συμπεριλαμβάνεται στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίων του άνθρακα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η εταιρεία να υποχρεούται στην αγορά δικαιωμάτων για τις εκπομπές αερίων που παράγονται από τη κατανάλωση καυσίμων από τα πλοία.
Επισημαίνεται ότι η Κρήτη, νησί που δραστηριοποιείται η εταιρεία στο εσωτερικό, αποτελεί τη μόνη κύρια γραμμή της ακτοπλοΐας, η οποία επιβαρύνεται με το αντίστοιχο τέλος.
Για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου από τον Φεβρουάριου του 2024 αποφασίστηκε η εκτέλεση των δρομολογίων της γραμμής που καλύπτεται από την εταιρεία (Πειραιάς-Ηράκλειο) να εκτελείται με ενδιάμεσο σταθμό τη Μήλο.
Αυτή η απόφαση, αν και επιβαρύνει λόγω παράκαμψης με επιπλέον κόστος καυσίμου, εντούτοις ταυτόχρονα περιορίζει σημαντικά τις επιπτώσεις από την επιβολή του τέλους αυτού.
Παράλληλα εξυπηρετεί με απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά για όλο το χρόνο ένα σημαντικό νησί των Κυκλάδων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ενώ βελτιώνει ταυτόχρονα τον κύκλο εργασιών της εταιρείας.
Για την γραμμή του εξωτερικού που δραστηριοποιείται η εταιρεία και για την κάλυψη του εν λόγω κόστους έχει επιβληθεί επίναυλος στα εισιτήρια του πλοίου που εξυπηρετεί αυτή τη γραμμή.
Ταυτόχρονα, η αρχική συνεισφορά των επενδύσεων που καταγράφηκε από τη συμμετοχή της εταιρείας στις «συγγενείς» εταιρείες που απέκτησαν το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών των λιμένων Ηρακλείου και Ηγουμενίτσας και κατ’ επέκταση και στους αντίστοιχους οργανισμούς λιμένος αν και βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο κρίνεται ως ελπιδοφόρα.
Η πίεση όμως που ασκήθηκε, κυρίως από τα μέσα του έτους και έπειτα, λόγω της αύξησης στις τιμές των καυσίμων παγκοσμίως σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της τουριστικής κίνησης, είχε ως συνέπεια τον περιορισμό του καθαρού αποτελέσματος του Ομίλου.

Μεταφορικό έργο
Η εταιρεία για ολόκληρη τη χρήση δραστηριοποιήθηκε στην ακτοπλοϊκή γραμμή «Πειραιάς–Ηράκλειο», ενώ από τον Φεβρουάριο εκτελεί το εν λόγω δρομολόγιο με ενδιάμεσο σταθμό το λιμάνι της Μήλου.
Παράλληλα συνέχισε τη δραστηριοποίησή της στο εξωτερικό στη γραμμή Ηγουμενίτσα – Πρίντεζι.

Από την δραστηριοποίηση στις παραπάνω γραμμές το 2024 διακινήθηκαν με τα πλοία της εταιρείας 933 χιλ. επιβάτες, 165 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 105 χιλ. φορτηγά.

Προοπτικές για το 2025
Για το 2025, όπως σχολιάζεται, η οριστική διαμόρφωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας θα επηρεαστεί από το επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης της χώρας μας, το οποίο αντικατοπτρίζει την εκάστοτε εξέλιξη της πολιτικής και κοινωνικής σταθερότητας, την ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών του κλάδου της ακτοπλοΐας, καθώς και την πορεία της τουριστικής κίνησης που επηρεάζεται από τις γεωστρατηγικές εξελίξεις.
Η εξέλιξη της τιμής των καυσίμων πάντα παίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας, αλλά και όλου του κλάδου της ακτοπλοΐας εν γένει και με τις υψηλές τιμές που κατά καιρούς παρατηρούνται, ο ρόλος τους πλέον έχει αναβαθμιστεί στο Νο 1 παράγοντα επηρεασμού των αποτελεσμάτων.
Η κίνηση βέβαια της εταιρείας να εξοπλίσει τον στόλο της πριν λίγα χρόνια με «scrubbers», δίνοντας της έτσι τη δυνατότητα να καταναλώνει φθηνότερο καύσιμο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, την θέτουν ειδικά υπό τις τρέχουσες συνθήκες σε πολύ ευνοϊκότερη θέση.
Παράλληλα, η βελτίωση της κίνησης που παρατηρείται στις αρχές του 2025, σε συνδυασμό με την ένταξη της Μήλου ως ενδιάμεσου σταθμού στα δρομολόγια της δημιουργούν μια αισιοδοξία, που εκτιμάται ότι, εφόσον οι διεθνείς συνθήκες συμβάλουν στη διατήρηση των καυσίμων σε διαχειρίσιμα επίπεδα, μπορούν να επιδράσουν πολύ θετικά στα αποτελέσματα του Ομίλου.

Σελίδες

Advertise & Backlinks on thespro.gr

Publish guest posts or dofollow backlinks on a trusted Greek news website (DA 35 / DR 33, 38K+ monthly visits).

Fast publication, real traffic, transparent metrics.

Contact: info@thespro.gr

📈 Looking for Greek guest post sites or backlinks for SEO? — thespro.gr is open for sponsored content, guest posts & link insertions.
Learn more →

© 2025 thespro.gr — Media & SEO Collaborations | Domain Authority 35 · Domain Rating 33

Από το Blogger.