Ανακοίνωση ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας για τον λογιστή των 10.000€ και η απάντησή μας, σημείο προς σημείο
Η ανακοίνωση (αυτούσια)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΤΗΣ ΔΕΥΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Ή ΔΕΥΑ
Ηγουμενίτσας επιθυμεί να ενημερώσει τους πολίτες του Δήμου Ηγουμενίτσας ΟΤΙ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ.
Το Διοικητικό Συμβούλιο εξετάζει και εγκρίνει ή απορρίπτει συλλογικά, πάντοτε
με γνώμονα το συμφέρον και τις ανάγκες της ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας για την εύρυθμη
λειτουργία της. Η διαδικασία αυτή είναι θεσμοθετημένη και διασφαλίζει ότι κάθε
απόφαση βασίζεται σε υπηρεσιακά δεδομένα και όχι σε αυθαίρετες εκτιμήσεις.
Παρόλο που τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχει μόνιμος υπάλληλος στη θέση του
Προϊσταμένου της Οικονομικής Υπηρεσίας (Τμήμα Λογιστικής Υποστήριξης και Τμήμα
Εκμετάλλευσης), οι διαδικασίες του Προϋπολογισμού και του Ισολογισμού
διεκπεραιώνονται με την υπογραφή Λογιστή Α΄ τάξεως. Σύμφωνα με το Οργανόγραμμα
της ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας το τμήμα της Λογιστικής Υποστήριξης της Οικονομικής
Υπηρεσίας θα έπρεπε να είναι στελεχωμένο με έως έξι (6)
υπαλλήλους σήμερα όμως, διαθέτει μόλις δύο (2) δόκιμους, χωρίς την απαιτούμενη
εμπειρία στο αντικείμενο και την δυνατότητα υπογραφής(δυνατότητα που διαθέτει ο
Λογιστής Α΄ τάξεως) στο δε τμήμα εκμετάλλευσης ενώ προβλέπονται έντεκα (11)
υπάρχουν τέσσερις (4). Το σημερινό Διοικητικό Συμβούλιο έχει ήδη προβεί σε
ενέργειες ώστε η θέση του Προϊσταμένου να καλυφθεί μόνιμα μέσω ΑΣΕΠ, χωρίς να
απαιτηθεί προσφυγή σε εξωτερικούς συνεργάτες.
Όσον αφορά την απόρριψη της προσφυγής στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 του
Ν. 3463/2006 κατά της 34544/25-7-2025 απόφασης του Γραμματέα Αποκεντρωμένης
Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, η Νομική Υπηρεσία της ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας
γνωμοδότησε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ. 4 του Ν. 1069/1980,
σύμφωνα με το οποίο η Αναθέτουσα Αρχή (δηλαδή ο Πρόεδρος) δύναται να παίρνει
αποφάσεις και το Δ.Σ. να τις εγκρίνει ή όχι. Αντιθέτως, η Ειδική Επιτροπή του
άρθρου 152 του Ν. 3463/2006 ΔΕΝ ΒΑΣΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΩΣ ΑΝΩ ΔΙΑΤΑΞΗ αλλά στην παρ. 5
του άρθρου 121 του Ν. 4412/2016 σύμφωνα με την οποία το Διοικητικό Συμβούλιο
(Αναθέτουσα Αρχή) δύναται να μεταθέσει τη καταληκτική ημερομηνία υποβολής των
προσφορών και την αποσφράγιση των προσφορών ενός διαγωνισμού. Διευκρινίζεται
ότι με την απόφαση ΔΕΝ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ Η ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ, ΟΥΤΕ ΤΕΘΗΚΕ ΖΗΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ Η ΔΕΥΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ή ΟΧΙ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ .Η απόρριψη στηρίχθηκε αποκλειστικά σε
νομικούς και τυπικούς λόγους. Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία αυτή εφαρμόζονταν
διαχρονικά στη ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας επί 13 συνεχόμενα έτη. Το ζήτημα δεν είναι η
τρέχουσα απόφαση καθ’ αυτή, αλλά το γεγονός ότι μέχρι το 2021 η ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας
ανέθετε τη λογιστική υποστήριξη σε εξωτερικό λογιστή, ακόμη και όταν υπήρχε
Προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας με δυνατότητα υπογραφής Α΄ τάξεως
λογιστικών βιβλίων. Κατά το διάστημα αυτό, η διαδικασία υπέστη επανειλημμένους
ελέγχους νομιμότητας και επιβεβαιωνόταν διαχρονικά ως απολύτως σύννομη από την
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας. ΔΕΝ ΕΙΣΗΧΘΗΣΑΝ ΝΕΕΣ
ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΟΥΤΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ, ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΧΙΣΑΜΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΜΙΑ
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΕΛΕΓΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ .
Σχετικά με διάφορες αναρτήσεις σε ιστολόγια και άλλα μέσα, επισημαίνουμε ότι οι
πληροφορίες που δημοσιεύονται ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ . Κατά
παράβαση κάθε δημοσιογραφικής δεοντολογίας (αν βέβαια θεωρήσουμε ότι οι
διαχειριστές των ιστοσελίδων είναι δημοσιογράφοι, κάτι για το οποίο εγείρονται
πολλές αμφιβολίες) ουδέποτε ζητήθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο ή τις
Υπηρεσίες της ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας επίσημα στοιχεία ή διευκρινίσεις, ούτε
κληθήκαμε να τοποθετηθούμε πριν από την δημοσίευσή τους, γεγονός που εγείρει
ερωτήματα σχετικά με τον σκοπό αυτών των αναρτήσεων.
Επισημαίνεται, ότι πρωταρχικός κανόνας υπεύθυνης δημοσιογραφίας είναι η
προηγούμενη διασταύρωση των ειδήσεων και η σε κάθε περίπτωση χορήγηση της
δυνατότητας στον φορέα που αναφέρεται στο δημοσίευμα να εκφράσει την άποψή του,
η οποία πρέπει να δημοσιευτεί ταυτόχρονα με την παράθεση της είδησης. Αναφορές
του τύπου «εμείς το δημοσιεύουμε και αναμένουμε την απάντηση των αρμοδίων»
αποδεικνύουν την ασχετοσύνη, τον ερασιτεχνισμό, την οκνηρία, αλλά και
ενδεχομένως την σκοπιμότητα των κατά δήλωση «δημοσιογράφων».
Η ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας συνεχίζει, παρά τις ελλείψεις προσωπικού και τις δυσκολίες,
να εργάζεται με προσήλωση στην αποστολή της. Υπενθυμίζουμε ότι ο στόχος μας
είναι η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία της ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας, με απόλυτη
προσήλωση στην εξυπηρέτηση των πολιτών και στη διασφάλιση του δημόσιου
συμφέροντος.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
– ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Δ.Ε.Υ.Α.Η
Η απάντηση μας
1) «Όλες οι αποφάσεις βασίζονται σε εισηγήσεις των
υπηρεσιών και εγκρίνονται συλλογικά από το Δ.Σ.»
Απάντηση:
Αν οι υπηρεσιακές εισηγήσεις ήταν επαρκείς, δεν θα ακυρωνόταν ο
διαγωνισμός από την Αποκεντρωμένη ούτε θα απορριπτόταν η ένστασή σας από
την Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152. Η εποπτεύουσα αρχή έκρινε ότι δεν
τεκμηριώθηκε αντικειμενική αδυναμία της ΔΕΥΑΗ να καλύψει εσωτερικά τις
ανάγκες λογιστικής υποστήριξης. Άρα, το πρόβλημα δεν είναι «διαδικαστικό» μόνο∙
είναι ουσίας: η ίδια η ανάγκη εξωτερικού συνεργάτη δεν αποδείχθηκε.
2) «Δεν υπάρχει μόνιμος προϊστάμενος∙ στο λογιστήριο
υπηρετούν δύο δόκιμοι χωρίς εμπειρία∙ οι πράξεις φέρουν υπογραφή Λογιστή Α’
τάξεως»
Απάντηση:
α) Η ΔΕΥΑΗ διέθετε και διαθέτει στελέχωση ΠΕ/ΤΕ λογιστών. Επιπλέον, πριν
από λίγες ημέρες διορίστηκε και τρίτος μόνιμος ΠΕ Λογιστής.
β) Παρά τα παραπάνω, πληρώνετε εξωτερικό συνεργάτη ~10.000€/μήνα
(36.329,52€ με ΦΠΑ για 01/08–31/10) και τρέχετε νέο διαγωνισμό για
εργασία που οι μόνιμοι υπάλληλοι οφείλουν να καλύπτουν. Αυτό αντίκειται
στην αρχή της οικονομικότητας και στο σκεπτικό της ακύρωσης.
Συγκριτικό παράδειγμα: Όταν ο Δήμος Ηγουμενίτσας φέτος χρειάστηκε επίσης υπηρεσία Λογιστή Α΄ τάξεως (βλ. απόφαση με ΑΔΑ: 61Α4ΩΡΙ-ΔΛΒ, 2025), προχώρησε σε ανάθεση φοροτεχνικής υποστήριξης για τα έτη 2025–2026 με συνολική δαπάνη μόλις 5.161,30€ (χωρίς ΦΠΑ) – δηλαδή 3.200€ κατ’ έτος. Αντίθετα, η ΔΕΥΑΗ δαπανά σχεδόν 10.000€ τον μήνα για εξωτερικό λογιστή. Η διαφορά είναι χαώδης και αναδεικνύει ότι το πρόβλημα δεν είναι «έλλειψη υπογραφής», αλλά ο τρόπος που επιλέγει να δαπανά τα χρήματα η ΔΕΥΑΗ.
3) «Η απόρριψη της ένστασης στηρίχθηκε σε
νομικούς/τυπικούς λόγους (άρθρο 121 ν.4412) και όχι στην ουσία της λογιστικής
υποστήριξης»
Απάντηση:
Η απόρριψη της ένστασης σημαίνει ένα: η ακύρωση του διαγωνισμού παραμένει
σε ισχύ. Είτε επικαλείστε τη μία είτε την άλλη διάταξη, το αποτέλεσμα είναι
πως ο επίμαχος διαγωνισμός κρίθηκε μη νόμιμος. Επιπλέον, το ουσιαστικό
σκεπτικό της ακύρωσης (ανεπαρκής αιτιολόγηση για εξωτερικοποίηση υπηρεσίας που
εμπίπτει στα συνήθη καθήκοντα) δεν αναιρείται από την επίκληση «τυπικών»
λόγων. Στην πράξη: δεν αποδείξατε την ανάγκη.
4) «Έτσι γινόταν 13 χρόνια∙ η διαδικασία ήταν ελεγμένη
και αποδεκτή»
Απάντηση:
Η «παράδοση» δεν παράγει νομιμότητα. Οι έλεγχοι είναι συγκεκριμένοι,
κατά περίπτωση και δεν συνιστούν «λευκή επιταγή» για πάντα. Σήμερα, με ενισχυμένη
εσωτερική στελέχωση και σαφή ακυρωτική κρίση από την Αποκεντρωμένη
(και απόρριψη της ένστασης), η επίκληση του «έτσι κάναμε» δεν στέκει.
Αντιθέτως, αναδεικνύει παγιωμένη πρακτική εξωτερικοποίησης σε
αντικείμενο που όφειλε να καλύπτεται εντός υπηρεσίας. Άλλωστε και για
αυτόν το λόγο η πρώην δημοτική αρχή καταψηφίστηκε από τους δημότες.
5) «Τα δημοσιεύματα δεν ανταποκρίνονται, οι
διαχειριστές ιστολογίων δεν είναι καν δημοσιογράφοι, δεν μας ζητήθηκαν
στοιχεία»
Απάντηση:
α) Τα ρεπορτάζ μας βασίζονται σε επίσημα έγγραφα με ΑΔΑ, αποφάσεις της
Αποκεντρωμένης, πρακτικά επιτροπών και αναρτημένες αποφάσεις της ΔΕΥΑΗ.
β) Η δεοντολογία είναι και η δημοσίευση ολόκληρης της ανακοίνωσής σας,
όπως κάνουμε εδώ, και η τεκμηριωμένη απάντηση επί της ουσίας – όχι
προσωπικοί χαρακτηρισμοί.
γ) Όταν στον
πρόσφατο παρελθόν απευθυνθήκαμε σε εσάς για στοιχεία, μας παραπέμψατε στη
ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ενώ σήμερα μας κατηγορείτε γιατί ακολουθήσαμε τις συμβουλές σας.
δ) Επί της ουσίας δεν απαντάτε: Γιατί νέα εξωτερική ανάθεση και γιατί
νέος διαγωνισμός, ενώ υπάρχουν τρεις μόνιμοι λογιστές και ενώ έχει
ακυρωθεί ο προηγούμενος διαγωνισμός;
6) «Πορευόμαστε για το δημόσιο συμφέρον»
Απάντηση:
Το δημόσιο συμφέρον υπηρετείται με:
- συμμόρφωση στις ακυρωτικές κρίσεις,
- αξιοποίηση του μόνιμου προσωπικού,
- διαφάνεια και τεκμηρίωση αναγκών,
- παύση της παράλληλης επιβάρυνσης με
εξωτερικό συνεργάτη όταν υπάρχουν ίδιες δυνάμεις.
Σήμερα, συμβαίνει το αντίθετο: απευθείας ανάθεση (36.329,52€), νέος διαγωνισμός με «αναδρομική» έναρξη (1/8) αλλά καταληκτική 22/10, αποσφράγιση 29/10 – ενώ η υπηρεσία στελεχώθηκε περαιτέρω.
Επιπλέον πραγματικά δεδομένα που αποσιωπώνται
- Η απευθείας ανάθεση για
01/08–31/10/2025 (36.329,52€ με ΦΠΑ) τρέχει ήδη.
- Ο νέος διαγωνισμός προβλέπει:
έναρξη 1/8/2025, καταληκτική 22/10/2025 (15:00) και αποσφράγιση
29/10/2025 (10:00) — δηλαδή «αναθέτουμε» πριν καν λήξει νόμιμα η
διαδικασία.
- Πρόσφατος διορισμός τρίτου μόνιμου ΠΕ Λογιστή.
- Σύνθεση επιτροπής διαγωνισμού με δύο υπαλλήλους ΠΕ
Λογιστών: αν πραγματικά «λείπουν λογιστές», πώς συντίθεται έτσι η
επιτροπή;
Η ανακοίνωση του Δ.Σ. δεν απαντά στο κύριο: γιατί
επιμένετε σε εξωτερική ανάθεση και νέο διαγωνισμό, ενώ:
- κρίθηκε ακυρωτέα η
προηγούμενη διαδικασία και απορρίφθηκε η ένσταση,
- η ΔΕΥΑΗ διαθέτει πλέον τρεις
μόνιμους λογιστές,
- το κόστος προς τρίτους αγγίζει
τα 10.000€/μήνα για αντικείμενο εσωτερικό.
Η συζήτηση
δεν είναι πλέον διαδικαστική. Είναι θεσμική και πολιτική. Η δημοτική
αρχή οφείλει να τοποθετηθεί και να πράξει τα αυτονόητα: τερματισμός
της εξωτερικής ανάθεσης, αξιοποίηση του προσωπικού, πλήρης συμμόρφωση
στις αποφάσεις της εποπτεύουσας αρχής.
Για τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς
Τέλος, δεν
μπορούμε να αφήσουμε αναπάντητη την επιλογή του Διοικητικού Συμβουλίου της
ΔΕΥΑΗ να στραφεί με προσωπικούς χαρακτηρισμούς εναντίον μου και να αμφισβητήσει
την επαγγελματική μου ιδιότητα. Εδώ και πάνω από τριάντα χρόνια ασκώ το
επάγγελμα του δημοσιογράφου με συνέπεια και υπογραφή σε πλήθος μέσων
ενημέρωσης, με την κοινωνία της Θεσπρωτίας να γνωρίζει καλά το έργο και τη
διαδρομή μου.
Η απαξιωτική
επίθεση του Δ.Σ., αντί επιχειρημάτων, συνιστά όχι μόνο προσπάθεια φίμωσης της
κριτικής, αλλά και μεθοδευμένη σπίλωση. Για όλους αυτούς τους προσβλητικούς και
υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς, όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου θα
κληθούν να λογοδοτήσουν στη δικαιοσύνη.
Η ενημέρωση
των πολιτών και η κριτική στον τρόπο που διοικούνται οι δημόσιες επιχειρήσεις
είναι και θα παραμείνει καθήκον της ελεύθερης δημοσιογραφίας – και καμία
προσπάθεια εκφοβισμού δεν θα το ανακόψει.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι η ανακοίνωση
αυτή δεν εκδόθηκε επισήμως, με πρωτόκολλο και υπογραφές, όπως θα όφειλε μια
θεσμική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, αλλά αναρτήθηκε πρόχειρα στη σελίδα
της ΔΕΥΑΗ στο facebook. Δεν αναφέρεται ποια μέλη συνυπογράφουν το κείμενο, ούτε
εάν υπήρξε ψηφοφορία ή απλώς μια αυθαίρετη δημοσίευση. Εφόσον φέρει την υπογραφή
«Το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΗ», θεωρούμε ότι η ανακοίνωση εκφράζει ομόφωνα όλα τα μέλη και συνεπώς
όλοι φέρουν ακέραια την ευθύνη για το περιεχόμενο και τους προσωπικούς
χαρακτηρισμούς που περιλαμβάνει.
Το σημερινό
Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ε.Υ.Α. Ηγουμενίτσας (ΔΕΥΑΗ) είναι το εξής:
- Πρόεδρος: ο Δημοτικός Σύμβουλος
Γεώργιος Καλφόγλου
- Δημοτικοί Σύμβουλοι
πλειοψηφίας:
• Δημάκος Δημήτριος (αναπληρωτής: Βασίλειος Ντάσιος)
• Τσώτου Βασιλική (αναπληρωτής: Αλέξανδρος Μητσέλος)
• Ζαφείρης Αναστάσιος (αναπληρωτής: Παναγιώτης Τακλάκογλου)
• Μονάχου Αικατερίνη (αναπληρωτής: Ηλίας Παππάς) - Δημοτικοί Σύμβουλοι μειοψηφίας:
• Φουσέκης Γεράσιμος (αναπληρωτής: Ελευθέριος Κώστας)
• Βένος Διαμαντής (αναπληρωτής: Χρήστος Καρβούνης) - Δημοτικοί πολίτες:
• Φλίνδρης Κωνσταντίνος (αναπληρωτής: Ηλίας Γαλανούλης)
• Τσίγγος Σπυρίδων (αναπληρωτής: Κωνσταντίνος Τετρίγκας) - Εκπρόσωπος Τ.Ε.Ε. (Τεχνικό
Επιμελητήριο Ελλάδας):
• Ευάγγελος Μέλλος (αναπληρωτής: Αιμίλιος Κώτσης) - Εκπρόσωπος των εργαζομένων:
• Αθανάσιος Κατσούλης (αναπληρωτής: Δημήτριος Παπαϊωάννου)
Βαγγέλης Α. Αναστασίου
Εκδότης – Δημοσιογράφος

.gif)
.gif)

.gif)


