Μαθήματα για το Μάρκετινγκ και το Επιχειρείν από τον Walt Disney | Γράφει ο Γιάννης Στάθης
Ο Walt Disney αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρηματία, ο οποίος κατάφερε να μετατρέψει τη δημιουργικότητα του σε παγκόσμια επιχειρηματική αυτοκρατορία. Πίσω από τα κινούμενα σχέδια και τη μαγεία, κρύβεται ένα εξαιρετικά μελετημένο μοντέλο μάρκετινγκ, branding και στρατηγικής ανάπτυξης. Τα μαθήματα που προσφέρει παραμένουν επίκαιρα μέχρι και σήμερα.
Τι μας διδάσκει ο Walt Disney για το Μάρκετινγκ και το Επιχειρείν
Ο Walt Disney δεν δημιούργησε απλώς ταινίες. Δημιούργησε ένα από τα ισχυρότερα brands παγκοσμίως. Και τα μαθήματα που άφησε πίσω του είναι πιο επίκαιρα από ποτέ.
Το brand είναι συναίσθημα
Η Disney δεν πουλά προϊόντα, αλλά εμπειρίες, αναμνήσεις και αξίες. Οι άνθρωποι δεν συνδέονται με λογότυπα, αλλά με το πώς τους κάνεις να νιώθουν.
Η εμπειρία του πελάτη είναι μάρκετινγκ
Κάθε επαφή με το brand — από μια ταινία μέχρι ένα θεματικό πάρκο — είναι προσεκτικά σχεδιασμένη. Το μάρκετινγκ δεν σταματά στην πώληση.
Καινοτομία με ρίσκο
Ο Disney ρίσκαρε όταν όλοι αμφέβαλλαν. Η καινοτομία σπάνια είναι ασφαλής — αλλά συχνά είναι αναγκαία.
Μακροπρόθεσμο όραμα
Η επιτυχία δεν χτίζεται σε ένα τρίμηνο. Χτίζεται με συνέπεια, υπομονή και πίστη στο όραμα.
Σε έναν κόσμο γεμάτο "θόρυβο", ξεχωρίζουν οι επιχειρήσεις οι οποίες δημιουργούν εμπειρίες και νόημα.
Μερικές από τις πιο γνωστές φράσεις που αποδίδονται στον Walt Disney και αντικατοπτρίζουν αυθεντικά τη φιλοσοφία του :
If you can dream it, you can do it.»
Αν μπορείς να το ονειρευτείς, μπορείς και να το πραγματοποιήσεις.
«All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.»
Όλα τα όνειρά μας μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, αν έχουμε το θάρρος να τα κυνηγήσουμε.
«The way to get started is to quit talking and begin doing.»
Ο τρόπος να ξεκινήσεις είναι να σταματήσεις να μιλάς και να αρχίσεις να πράττεις.
"Whatever you do, do it well.»
Ό,τι κι αν κάνεις, κάν’ το καλά.
Do what you do so well that they will want to see it again and bring their friends.»
Κάνε αυτό που κάνεις τόσο καλά, ώστε να θέλουν να το ξαναδούν και να φέρουν και φίλους.
Ο Walt Disney δεν υπήρξε απλώς ένας δημιουργός κινουμένων σχεδίων, αλλά ένας άνθρωπος ο οποίος τόλμησε να δει τον κόσμο όπως θα μπορούσε να είναι. Πίστεψε στη δύναμη της φαντασίας, όχι ως απόδραση από την πραγματικότητα, αλλά ως εργαλείο δημιουργίας αξίας, καινοτομίας και προόδου. Παρά τις αποτυχίες και τις αμφισβητήσεις που αντιμετώπισε, παρέμεινε πιστός στο όραμά του και το μετέτρεψε σε μια διαχρονική επιχειρηματική παρακαταθήκη.
Η κληρονομιά του Walt Disney μας υπενθυμίζει ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις γεννιούνται όταν το όραμα συναντά την επιμονή, τη δημιουργικότητα και την ποιότητα. Πάνω απ’ όλα, μας διδάσκει ότι η πραγματική επιτυχία δεν μετριέται μόνο σε κέρδη, αλλά στη διαρκή επίδραση που αφήνει ένα brand στις ζωές των ανθρώπων. Και αυτή ακριβώς είναι η μαγεία που κάνει τον Walt Disney "αθάνατο" στον κόσμο του επιχειρείν.
Γιάννης Στάθης
Δεκέμβριος 2025


.gif)
.gif)

.gif)


