ΤΟ Κ.Α.Π.Η ΠΛΑΤΑΡΙΑΣ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΤΗΝ ΠΩΓΩΝΙΑΝΗ

Τα μέλη του ΚΑΠΗ Πλαταριάς, με τη συνεργασία και των υπευθύνων λειτουργίας αυτού κ.κ. Δήμα Γρηγορίου και Τζώρτζη Φεφρωνίας , αποφασίσαμε και πραγματοποιήσαμε την 8ην τρέχοντος μηνός Οκτωβρίου μία εκδρομή , διαφορετική από τις συνήθεις , έχουσα σκοπό όχι μόνο διδακτικό και ψυχαγωγικό , αλλά συγχρόνως , και κυρίως, σκοπό κοινωνικό, φιλανθρωπικό.

Στόχος και επιθυμία μας ήταν να επισκεφθούμε την ακριτική Πωγωνιανή και συγκεκριμένα την « Κιβωτό του Κόσμου» , ένα σπουδαιότατο φιλανθρωπικό ίδρυμα που έχει δημιουργήσει στο απόμακρο και απομακρυσμένο αυτό χωριό της Ηπείρου ο ακούραστος και δυσεύρετος ιεραπόστολος Αντώνιος. Το ίδρυμα αυτό, όπως λειτουργεί σήμερα αποτελεί μία αληθινή και θερμή φωλιά στοργής και φροντίδας για το παιδί, το νέο και το γονιό που βρίσκονται στην ανάγκη.

Με τη χαρά ,λοιπόν, όλων μας αποτυπωμένη στα πρόσωπά μας συγκεντρωθήκαμε το πρωί της 8ης Οκτωβρίου στο συνήθη τόπο της παραλίας της Πλαταριάς [ Περίπτερο Κατίνας] και με αρκετά τρόφιμα εφοδιασμένοι , επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο της εκδρομής και διερχόμενοι από Φασκομηλιά και Σκορπιώνα για να επιβιβαστούν και τα υπόλοιπα των μελών κατευθυνθήκαμε προς Καρτέρι- Μαζαρακιά και προς Εγνατία.

Αφού φθάσαμε στα Γιάννενα με μουσική και πολύ κέφι , συνεχίσαμε την πορεία μας προς Καλπάκι . Εκεί έγινε η πρώτη στάση και πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη στο Μουσείο του Πολέμου του 1940 και η ξενάγηση με λεπτομερή ενημέρωση και εξιστόρηση από τους εκεί υπηρετούντες δύο στρατιώτες. Από το Μουσείο Πολέμου απευθυνθήκαμε με το λεωφορείο στη «Βελά», στο πραύλιο του οποίου ο καθηγητής του ιδρύματος κ. Σταύρου μας μίλησε για το ιστορικό του ιδρύματος και μας ενημέρωσε σχετικά με το σκοπό , τη διαδρομή και το ρόλο που διαδραμάτισε από της ιδρύσεώς του μέχρι και σήμερα το ίδρυμα αυτό.

Από τη « Βελά» φεύγοντας κατευθυνθήκαμε προς την ακριτική και ιστορική Πωγωνιανή και φθάνοντας εκεί σταματήσαμε μπροστά στο παλιό οικοτροφείο Πωγωνιανής στην είσοδο του οποίου προβάλλει σήμερα η επιγραφή « ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ».

Με μεγάλη χαρά και αγωνία συγχρόνως εισήλθαμε στο προαύλιο και στη συνέχεια στην αίθουσα υποδοχής του ιδρύματος, όπου με ιδιαίτερη ευγένεια και καλοσύνη μας υποδέχτηκε εκεί η κοινωνική λειτουργός Αικατερίνη Μαρτίνη, υπάλληλος του ιδρύματος και συμπατριώτισσά μας από το Βλαχώρι [ Πολύδροσο] Θεσπρωτίας καταγόμενη . Αφού φροντίσαμε να παραληφθούν από το προσωπικό του χώρου αυτού τα χαρτοκιβώτια με τα είδη τροφίμων , τα οποία είχαν συγκεντρωθεί εθελοντικά και αυθόρμητα από τα μέλη του ΚΑΠΗ, άρχισε η ξενάγηση από την εν λόγω κοινωνική λειτουργό και σχετική ενημέρωσή μας , η οποία και υπήρξε λίαν κατατοπιστική και ενδιαφέρουσα.

Επισκεφθήκαμε το Γεωργικό Σχολείο , το Μελισσοκομείο , το κοινοτικό οδοντιατρείο, το κοινοτικό φαρμακείο , το τυροκομείο, το εργαστήριο παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων , καθώς και το σπουδαίο θερμοκήπιο με τα πολλά είδη λαχανικών και μείναμε πραγματικά έκθαμβοι και έκπληκτοι από το τόσο μεγάλο και αξιόλογο έργο που πραγματοποιείται στον οργανισμό αυτόν της Ειδικής Μέριμνας και Προστασίας της Μητέρας και Παιδιού.

Περατωθείσης της ξενάγησης και της όλης ενημέρωσης νιώσαμε να πηγάζει από μέσα μας αβίαστα και αυθόρμητα μία μεγάλη ικανοποίηση για το τόσο τεράστιας αξίας κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο που συντελείται εθελοντικά και αθόρυβα από τον πατέρα Αντώνιο και τους συνεργάτες του. Συγχρόνως ευχηθήκαμε ολόψυχα να χαρίζει ο Θεός υγεία και δύναμη στους τόσο δραστήριους και τόσο αναγκαίους ιδιαίτερα σήμερα δημιουργικούς ανθρώπους για να συνεχίσουν την τόσο φιλανθρωπική τους δράση και κοινωνική προσφορά.

Με απερίγραπτη , λοιπόν, ικανοποίηση για τα τόσα ωραία και σπουδαία είδαμε, ζήσαμε και γνωρίσαμε , αποχαιρετήσαμε τη σπουδαία ξεναγό μας και τους παρευρεθέντες εκεί συνεργάτες της και τροφίμους του ιδρύματος και επιβιβασθέντες στο λεωφορείο αναχωρήσαμε από την ωραία Πωγωνιανή και κατευθυνθήκαμε προς την ηρωική Κόνιτσα.

Στην Κόνιτσα φθάσαμε αργά το μεσημέρι και σταυθμεύσαντες στην πλατεία της καταλήξαμε σε εστιατόριο και ψησταριές για να γευματίσουμε. Παραμείναμε επί δίωρο στην Κόνιτσα και το απόγευμα αποχαιρετώντας την , κατευθυνθήκαμε προς τα Γιάννενα και τερματίσαμε στο πολυκατάστημα « ΙΚΕΑ» για τον απογευματινό καφέ και για σύντομη επίσκεψη εντός αυτού.

Τέλος μετά από παραμονή 1.30 ώρες εκεί, επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο άπαντες-52 μέλη του ΚΑΠΗ και με μουσική και ιδιαίτερη χαρά και εκτόνωση επιστρέψαμε στη βάση μας , ανανεωμένοι και ικανοποιημένοι , κυρίως από την επίσκεψη μας στην Πωγωνιανή, στην « ΚΙΒΩΤΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» , στον μικρο αυτόν παράδεισο στη γη.

Πλαταριά 18-10-2015
Δήμας Γρηγόριος Συνταξιούχος Δάσκαλος
ΤΟ Κ.Α.Π.Η ΠΛΑΤΑΡΙΑΣ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΤΗΝ ΠΩΓΩΝΙΑΝΗ ΤΟ Κ.Α.Π.Η ΠΛΑΤΑΡΙΑΣ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΤΗΝ ΠΩΓΩΝΙΑΝΗ Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Οκτωβρίου 29, 2015 Rating: 5