Επανέρχονται τα αδρανή στο λιμάνι;

Επανέρχονται τα αδρανή στο λιμάνι;



Παρά τις επίσημες αντιδράσεις (καταγγελία στις δικαστικές αρχές από το Σύλλογο Τουριστικών Καταλυμάτων) αλλά και του Δήμου καθώς και μεμονωμένων κατοίκων, ο ΟΛΗΓ μαθαίνουμε ότι επιχειρεί να επαναφέρει από την πίσω πόρτα την φόρτωση αδρανών στις ράμπες 3 και 4 του νέου λιμένα.

Και ενώ την 1η προσπάθεια τους για φόρτωση χωρίς άδεια την βάπτισαν δοκιμαστική, επανέρχονται και προσπαθούν να κάνουν την φόρτωση μέσα στο καράβι χύδην αδρανών με μία απλή τεχνική έκθεση και χωρίς Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Είναι εξωφρενικό, να θεωρείται το ότι επειδή αδειάζουν μέσα στο καράβι και όχι στις ράμπες τα φορτηγά δεν θα δημιουργείται σκόνη.

Και είναι ακόμα εξωφρενικότερο το να θεωρούν ότι συνάδει με την υπάρχουσα ΑΕΠΟ , η οποία σημειωτέον πουθενά δεν αναφέρει για φόρτωση αδρανών .

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία το έργο κατατάσσεται: στην 3η Ομάδα «Λιμενικά έργα», με α/α 2 «Λιμένες και λιμενικές εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης βιομηχανικών δραστηριοτήτων (π.χ. εξυπηρέτηση βιομηχανικών εγκαταστάσεων, διακίνηση καυσίμων, πετροχημικών ή χημικών προϊόντων, διακίνηση τοξικών και επικινδύνων φορτίων, διακίνηση λατομικών υλικών κ.ά.).», κατηγορία Α.

Ο ΟΛΗΓ δεν έχει απόφαση έγκρισης Π.Ο. για την συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Και όλα αυτά να γίνονται σε μικρή απόσταση από τον επιβατικό σταθμό, από καταστήματα, κατοικίες ακόμα και σχολεία!

Άρα θα πρέπει ή να τροποποιήσει την ΑΕΠΟ και να συμπεριλάβει την δραστηριότητα (αν επιτρέπεται) ή να προχωρήσει στην φόρτωση αδρανών σε άλλα αδειοδοτημένα σημεία.

Η φόρτωση φορτίων χύδην και η σκόνη που παράγεται αποτελούν πολύ σημαντικό παράγοντα μόλυνσης του περιβάλλοντος.

Ακόμα και εκεί όπου υπάρχει περιβαλλοντική αδειοδότηση για φόρτωση αδρανών και τηρούνται οι αποστάσεις, τα μέτρα που πρέπει να τηρούνται είναι αυστηρά.

Ενδεικτικά:
o Να χρησιμοποιούνται κλειστά συστήματα συγκράτησης της σκόνης.
o Να γίνεται χρήση κεκλιμένων καναλιών, κατάλληλα προσαρμοσμένων. Η πρακτική αυτή μειώνει πολύ τα επίπεδα σκόνης που οφείλονται στα μεγάλα φορτία και το ύψος της ελεύθερης πτώσης του κάθε φορτίου.
o Οι χοάνες των μεταφορικών ταινιών θα πρέπει να καλύπτονται και η εκφόρτωση να γίνεται μέσω στομίων εφοδιασμένων με κατάλληλες προστατευτικές ποδιές.
o Ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να συμπιέζεται η σκόνη με ψεκασμό με νερό, ορυκτό λάδι ή άλλα μέσα.
o Να αποφεύγεται η απ' ευθείας ρίψη του χύδην υλικού στα αμπάρια, διότι δημιουργούνται μεγάλες ποσότητες σκόνης. Είναι προτιμότερο να αδειάζουν το φορτίο τα φορτηγά πρώτα σε κλειστές μεταφορικές ταινίες, οι οποίες με τη σειρά τους θα το αδειάζουν στα αμπάρια.

Ήδη η επιβάρυνση του περιβάλλοντος στην Ηγουμενίτσα από τα καράβια είναι μεγάλη και αντί να προσπαθούμε να την μειώσουμε δημιουργούμε νέες εστίες.

Έτσι θα μετατρέψουμε σε «Πράσινο λιμάνι» την Ηγουμενίτσας, όπως ευαγγελίζεται στις συνεντεύξεις του ο ΔΣ της ΟΛΗΓ;

Με σκόνη από τα αδρανή;

Σελίδες

Advertise & Backlinks on thespro.gr

Publish guest posts or dofollow backlinks on a trusted Greek news website (DA 35 / DR 33, 38K+ monthly visits).

Fast publication, real traffic, transparent metrics.

Contact: info@thespro.gr

📈 Looking for Greek guest post sites or backlinks for SEO? — thespro.gr is open for sponsored content, guest posts & link insertions.
Learn more →

© 2025 thespro.gr — Media & SEO Collaborations | Domain Authority 35 · Domain Rating 33

× ISB Service
Από το Blogger.