Τρένο… γιοκ για την Ήπειρο ως το 2030

Τρένο… γιοκ για την Ήπειρο ως το 2030


Την ώρα που το ελληνικό δημόσιο αρνείται να διαθέσει επτά εκατομμύρια ώστε να δημοπρατηθεί η επικαιροποίηση και η ολοκλήρωση των μελετών για την σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, την ίδια ώρα σχεδιάζει σιδηροδρομικά έργα αρκετών δις τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ.
Πρόκειται για τις παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν στην προγραμματική περίοδο 2021-2027, ουσιαστικά δηλαδή μέχρι το 2030.
Μέχρι και τότε η Ήπειρος μένει έξω από κάθε σχεδιασμό για επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου ενώ δεν αποτελεί μέρος της σχεδιαζόμενης σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Κι αν υπήρχε μία ελπίδα αυτή εξανεμίζεται καθώς όπως φαίνεται δεν είναι στις προτεραιότητα της κυβέρνησης η δημοπράτησης της μελέτης παρότι υπάρχει εγκεκριμένη κοινοτική χρηματοδότηση που καλύπτει το 50% του κόστους.
Αρκετά από τα έργα της νέας προγραμματικής περιόδου αφορούν τοπικούς Προαστιακούς (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας) που επεκτείνονται, συνδέσεις με λιμάνια, αεροδρόμια και ΒΙΠΕ. Επίσης ενισχύονται με συστήματα σιδηροδρομικής ασφάλειας γραμμές που είναι ήδη σε λειτουργία.
Στα πλαίσια ολοκλήρωσης του Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνας-Πάτρας έχουν περιληφθεί τα έργα για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Κιάτο-Αίγιο και η ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της γραμμής Αίγιο-Ρίο. Το δεύτερο έργο περιλαμβάνει την επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και σταθμούς στο τμήμα αυτό.
Εντός της δεκαετίας θα υλοποιηθούν κάποια σημαντικά τοπικά σιδηροδρομικά έργα. Στο ΕΣΠΑ 2021-2027 έχουν περιληφθεί τα έργα για τη σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης (του 6ου προβλήτα) και την ανάπτυξη Προαστιακού Σιδηροδρόμου στα δυτικά. Πρόκειται για έργο του οποίου ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει σε μερικές ημέρες. Το γεγονός ότι εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση του, είναι κρίσιμη για την υλοποίησή του.

Παράλληλα από το ΕΣΠΑ 2021-2027 προτείνονται να χρηματοδοτηθούν τρία ακόμα σημαντικά έργα:
Η εγκατάσταση συστημάτων Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης, ETCS L1 και Ηλεκτροκίνησης τύπου trolley στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος, καθώς και η αναβάθμιση της υφιστάμενης μονής μετρικής γραμμής σε κανονικού εύρους στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου – ΒΙ.ΠΕ. – Σ.Σ. Βόλου. Το έργο υπεγράφη πρόσφατα από την ΕΡΓΟΣΕ με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Ξεκινά με το ΕΣΠΑ 2014-2020 και ως έργο-γέφυρα θα ολοκληρωθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα του προαστιακού σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης από Πλατύ μέχρι Έδεσσα. Πολύ σημαντικό για το δίκτυο της πόλης που θα βελτιώσει την σιδηροδρομική ασφάλεια και θα προσφέρει σύγχρονες υπηρεσίες σε αυτή τη γραμμή.
Η αναβάθμιση του προαστιακού σιδηροδρόμου μεταξύ ΣΣ Κάτω Αχαΐας και ΣΣ Πύργου. Σημαντικό νέο για Αχαΐα και Ηλεία είναι ο προγραμματισμός για την χρηματοδότηση αυτής της γραμμής που θα ενεργοποιήσει εκ νέου τη σύνδεση των δύο Νομών και θα βάλει ξανά τον Πύργο στον σιδηροδρομικό χάρτη της πόλης.
Πέρα από τη σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ, προβλέπεται και η χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 για ακόμα τρία περιφερειακά έργα:
-Τη σιδηροδρομική σύνδεση με τον αερολιμένα Αλεξανδρούπολης. Θα είναι το δεύτερο αεροδρόμιο μετά την Αθήνα που θα συνδεθεί με το εθνικό δίκτυο.
-Τη σιδηροδρομική σύνδεση λιμένα Βόλου, αερολιμένα Αγχιάλου και ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού. Πολύ μεγάλο έργο που στόχο έχει να καλύψει πλήρως τον Βόλο σιδηροδρομικώς. Θα επιτευχθεί η σύνδεση με το λιμάνι, το αεροδρόμιο και τη ΒΙΠΕ, δημιουργώντας αναπτυξιακές συνθήκες για όλη την περιοχή.
-Παράλληλα ωριμάζει το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον Λιμένα Λαυρίου, ώστε να συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα. Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ ξεκίνησε στις αρχές του έτους και αφορά στη νέα προαστιακή γραμμή Κορωπί-Λιμένας Λαυρίου.

Ακόμα ένα πεδίο σιδηροδρομικών έργων αφορά στην αναβάθμισή τους με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση κ.ά. Τα έργα που έχουν περιληφθεί προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 είναι:
-Η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης και ETCS – Level 1 στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη). Η σύμβαση έχει υπογραφεί από την ΕΡΓΟΣΕ με ανάδοχο το σχήμα ΑΒΑΞ-Alstom. Η εκκίνηση του έργου χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και η ολοκλήρωση από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
-Η εγκατάσταση συστήματος τηλεπικοινωνιών GSM-R σε τρία νέα τμήματα του άξονα ΠΑΘΕ/Π (Τιθορέα-Δομοκός, Κιάτο-Πάτρα και ΘεσσαλονίκηΕιδομένη). Εξαιρετικά σημαντικό έργο που θα αναβαθμίσει την σιδηροδρομική ασφάλεια. Πρόκειται για έργο που ενισχύει την σιδηροδρομική ασφάλεια του δικτύου.
-Η ηλεκτροκίνηση, Σηματοδότηση – Τηλεδιοίκηση και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ είναι σε τελικό στάδιο. Μένει να παρουσιαστεί η σύμβαση στη Βουλή και ακολούθως να οριστεί η ημέρα υπογραφής. Μειοδότρια είναι η ΑΒΑΞ. Θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το νέο ΕΣΠΑ.
-Η εγκατάσταση συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης στο τμήμα Πειραιάς – Τρεις Γέφυρες. Απαραίτητο έργο που θα αυξήσει τη σιδηροδρομική ασφάλεια στο αστικό τμήμα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας που λειτουργεί εδώ και χρόνια.
-Η αναβάθμιση σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης και Η/Μ Σηράγγων στο τμήμα Σκα- Κιάτο. Έργο που επίσης αυξάνει τα επίπεδα σιδηροδρομικής ασφάλειας.
Τρένο… γιοκ για την Ήπειρο ως το 2030 Τρένο… γιοκ για την Ήπειρο ως το 2030 Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιουλίου 06, 2022 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Blog Pop-ups

Σελίδες

Από το Blogger.