Για τις κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων και τις καταγγελίες για παρατυπίες που έχουν βγει στη δημοσιότητα

Για τις κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων και τις καταγγελίες για παρατυπίες που έχουν βγει στη δημοσιότητα



Ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών Θεσπρωτίας

Σχετικά με τις κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων και τις καταγγελίες για παρατυπίες που έχουν βγει στη δημοσιότητα.
Ολοκληρώθηκε, πριν λίγες μέρες, η διαδικασία των κρίσεων για τους διευθυντές σχολικών μονάδων με την ανακοίνωση των οριστικών πινάκων μοριοδότησης. Η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας, αφού επί 4 χρόνια «δεν πρόλαβαν» να προχωρήσουν τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών, «θυμήθηκαν» λίγες μέρες πριν τις εκλογές να προχωρήσουν στις κρίσεις και τη διαμόρφωση πίνακα κατάταξης.
Καταγγέλλουμε την αδιαφανή και αντιδημοκρατική διαδικασία της συνέντευξης – προφορικής αξιολόγησης που με το όργιο ημετεροκρατίας που επικράτησε αποδεικνύει ότι καμία δήθεν αξιοκρατία δεν πρόκειται να υπάρξει με την περίφημη αξιολόγηση που προσπαθεί να εφαρμόσει αυτήν την περίοδο το ΥΠΑΙΘ. Αντίθετα αποδεικνύει και στους πιο δύσπιστους ακόμη ότι έρχεται να υπηρετήσει «προαποφασισμένες» κομματικές επιλογές σε βάρος του δημόσιου σχολείου και της εργασίας μας.
Μέχρι σήμερα ελάχιστοι πίστευαν στο αδιάβλητο των κρίσεων, άλλωστε όλες οι κυβερνήσεις το επιβεβαίωναν με τις αλλαγές Διευθυντών εκπαίδευσης και παλιότερα και προϊσταμένων που προχωρούσαν, μετά από κάθε κυβερνητική αλλαγή. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. ξεπέρασε κάθε όριο με την κομματική άλωση και την ημετεροκρατία που προωθεί και αυτό δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό από τον κλάδο.
Η επιλογή των διευθυντών έγινε με κριτήριο την υποταγή στη διοίκηση και την παραδιοίκηση και στους σχεδιασμούς αυτών.
Οι κρίσεις αυτές, όπως και οι προηγούμενες επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αναδεικνύουν τον ρόλο των στελεχών εκπαίδευσης, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, που θέλει το κράτος. Στελέχη που θα υλοποιούν την, διαχρονικά, (αντι)εκπαιδευτική πολιτική στα σχολεία ανεξαρτήτου κυβέρνησης. Δεν είναι τυχαίο ότι το βασικό μενού των «αμαρτωλών» συνεντεύξεων περιλάμβανε μπόλικα ερωτήματα για την εφαρμογή της «αξιολόγησης», για τη λειτουργία του σχολείου ως αυτόνομη οικονομική μονάδα, για τη «διαχείριση κρίσεων», δηλαδή για την αντιμετώπιση και κάμψη των αντιστάσεων που εμφανίζονται απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, την «αντιμετώπιση» των μαθητικών κινητοποιήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και η μοριοδότηση των αντικειμενικών κριτήριων αναδεικνύει αυτό τον ρόλο, αφού είναι προσανατολισμένο στην αναζήτηση ακριβοπληρωμένων προσόντων, άσχετα πολλές φορές με το διοικητικό – παιδαγωγικό έργο.
Αυτή η διαδικασία έχει οδηγήσει σε πλήθος καταγγελιών από συναδέλφους για τις αδικίες, ενώ χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις ερωτήσεων στις «συνεντεύξεις», που σε καμία των περιπτώσεων δεν είχαν χαρακτήρα να διαπιστώσουν την επάρκεια των υποψηφίων στο διοικητικό τομέα αλλά στο αν συμφωνούν με την υλοποίηση της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ.
Η διαδικασία των επιλογών υλοποιήθηκε από τα Τοπικά Συμβούλια Επιλογής, δηλαδή διορισμένα συμβούλια από την κυβέρνηση, χωρίς καν την παρουσία αιρετών. Μάλιστα, σε αρκετά Συμβούλια Επιλογής τοποθετήθηκαν ως τακτικά μέλη συνδικαλιστικά στελέχη των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Για κάποιους η διατήρηση του μηχανισμού ρουσφετιού και συναλλαγών στον κλάδο έχει γίνει δεύτερη φύση.
Ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι κρίσεις των διευθυντών και ο ρόλος που επιφυλάσσουν στα στελέχη εκπαίδευσης και με την σημερινή κυβέρνηση Ν.Δ. έχει καταδικαστεί στη συνείδηση του κλάδου.
Όλοι και όλες καταλαβαίνουν ποιος θα είναι ο ρόλος που τους επιφυλάσσεται ανεξάρτητα της κυβέρνησης που θα προκύψει στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές. Άλλωστε η σημερινή κυβέρνηση προχώρησε με τον πιο επιθετικό τρόπο την πολιτική της, αξιοποιώντας τα στελέχη του διοικητικού μηχανισμού που βρήκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ΓΓ του ΥΠΑΙΘ. Αυτό ακριβώς σημαίνει «το κράτος έχει συνέχεια»!\
Όλοι και όλες καταλαβαίνουν ότι ο μόνος τρόπος για να ανατρέψουμε τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές, την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, την παραπέρα απαξίωση του παιδαγωγικού μας ρόλου είναι η ενότητα και η συσπείρωση του κλάδου στη βάση των δικών μας αναγκών και των συλλογικών μας αποφάσεων. Εδώ θα κριθούμε όλοι!
Για τις κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων και τις καταγγελίες για παρατυπίες που έχουν βγει στη δημοσιότητα Για τις κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων και τις καταγγελίες για παρατυπίες που έχουν βγει στη δημοσιότητα Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Απριλίου 26, 2023 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.