Νέος οδικός άξονας προς Μαυρομάτι: Περιβαλλοντική άδεια αλλά χωρίς κονδύλια
Το πράσινο φως για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του οδικού έργου Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι, το οποίο εντάσσεται στον κάθετο άξονα 30 της Εγνατίας Οδού, έδωσε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας.
Το έργο, με φορέα υλοποίησης την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., αφορά τη βελτίωση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού 19, που συνδέει τη Νέα Σελεύκεια με τον Συνοριακό Σταθμό Μαυροματίου μέσω Σαγιάδας, με στόχο την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και την αύξηση της ταχύτητας μελέτης στα 80 χλμ./ώρα.
Η νέα χάραξη έχει συνολικό μήκος 19,2 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει παρακάμψεις κατοικημένων περιοχών, κατασκευή γέφυρας 320 μέτρων στον ποταμό Καλαμά, καθώς και νέους ισόπεδους κόμβους που θα διευκολύνουν τη σύνδεση των τοπικών οικισμών με τον άξονα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά και διαδρομή
Η χάραξη παρακάμπτει τους οικισμούς Νέας Σελεύκειας, Ασπροκκλησίου, Σαγιάδας και Σκαλώματος.
Στο τμήμα του ποταμού Καλαμά, η νέα διαδρομή διέρχεται εντός της Περιφερειακής Ζώνης Β6 του Δέλτα Καλαμά. Εκεί προβλέπεται γέφυρα μήκους 320 μ., η οποία περιλαμβάνει και την υπάρχουσα οδό.
Στην περιοχή Σμέρτου (Χ.Θ. 8+030) θα κατασκευαστεί ισόπεδος κόμβος σύνδεσης με τον οικισμό.
Μεταξύ Χ.Θ. 11+000 και Χ.Θ. 13+220 η οδός διέρχεται νότια του οικισμού Ασπροκκλησίου.
Στη Χ.Θ. 13+700 προβλέπεται κυκλικός κόμβος σύνδεσης Σαγιάδας, Παλαιάς Σαγιάδας και Σκαλώματος.
Στο τέλος της διαδρομής (Χ.Θ. 19+200), η χάραξη συνδέεται με το τελωνείο Μαυροματίου, όπου σχεδιάζεται η μετάθεση του υφιστάμενου κυκλικού κόμβου νοτιότερα.
Τυπική διατομή οδού
Η οδός θα διαθέτει:
- 1 λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (πλάτους 3,50 μ.)
- Πρόσθετη λωρίδα αναβάσεων (3,50 μ.) σε ανωφέρειες
- Λωρίδες καθοδήγησης 0,25 μ. εκατέρωθεν
- Κεντρική νησίδα 2 μ. με αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο
- Συνολικό πλάτος οδού: 13 μέτρα
- Ισχύς περιβαλλοντικής έγκρισης.
Η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) ισχύει για 15 έτη. Ο φορέας του έργου υποχρεούται να ζητήσει έγκαιρα την ανανέωση της έγκρισης τουλάχιστον δύο μήνες πριν από τη λήξη της. Μέχρι την έκδοση νέας ΑΕΠΟ, η ισχύουσα εξακολουθεί να εφαρμόζεται προσωρινά.
Βέβαια, η περιβαλλοντική αδειοδότηση δεν αρκεί για την κατασκευή του έργου καθώς μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία προοπτική για την χρηματοδότησή της, αλλά και καμία ουσιαστική διεκδίκηση.


.gif)
.gif)

.gif)


