• Επικαιρότητα

    Κρουαζιέρα Ηγουμενίτσας: Με παιδικές ασθένειες ψάχνει τον βηματισμό της - Γράφει ο Χρήστος Γκορέζης


    Η Ηγουμενίτσα, αν και βρίσκεται σε σημαντικό σημείο για την ανάπτυξη του τουρισμού αλλά και της διακίνησης των εμπορευμάτων, έχει καταφέρει μέχρι και τις αρχές της τουριστικής περιόδου του 2018, να σημειώνει χαμηλές πτήσεις στις αφήξεις και τις αξιοποιήσεις της Κρουαζιέρας.

    Αν και έχουν περάσει 7 χρόνια από την πρώτη άφιξη Κρουαζερορόπλοιου, ωστόσο παρουσιάζονται ακόμα παιδικές ασθένειες σχετικά με τις προτιμήσεις των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Κρουαζιέρα και την διαχείριση των επισκεπτών, παρά τις σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει επιδείξει το σημερινό ΔΣ της ΟΛΗΓ ΑΕ και ο πρόεδρος της Ανδρέας Νταής.

    Έχουν περάσει 7 χρόνια από το Καλοκαίρι του 2011, που το M/V HANSEATIC της εταιρείας Hapag-Lloyd με σημαία Μπαχάμες, έδεσε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και που το υποδεχτήκαμε με απαρχαιώμενα συστήματα μάρκετινγκ, με παραδοσιακούς χορούς και εκθέσεις ντόπιων προϊόντων που θύμιζαν εποχές του 70 και του 80’ και προκαλούσαν την ευθυμία των επισκεπτών μας.

    Και στα 7 χρόνια αυτά, ελάχιστα έχουν αλλάξει τόσο στην προβολή της Κρουαζιέρας, όσο και για την διαχείριση των επισκεπτών μας.

    3 κοινά σημεία, συναντούμε από το 2011 μέχρι το 2018 και αυτά είναι ο χαμηλός αριθμός αφίξεων, οι ελάχιστες ώρες παραμονής και η μη αξιοποίηση των επιβατών, αφού το στοίχημα το έχουν κερδίσει τα Γιάννενα και τα Μετέωρα, που δέχονται και το μεγαλύτερο αριθμό των επιβατών που «δένουν» Ηγουμενίτσα και που αποφασίζουν να βρεθούν έκτος Κρουαζερορόπλοιου.

    Είναι κοινά αντιληπτό πως το προϊόν της Κρουαζιέρας για να αποδώσει απατούνται αρκετά χρόνια με στοχευόμενες δράσεις κυρίως στην αξιοποίηση των επισκεπτών μας. Και αυτό δεν είναι μόνο δουλειά των αρχών (δήμος και ΟΛΗΓ) αλλά και των υπόλοιπων οικονομικών φορέων της Ηγουμενίτσας αλλά και του νομού, ενώ ενδεικτικό του πόσο χαμηλή σημασία δείχνουν οι ιδιώτες της πόλης στον τουρισμό, είναι πως με εξαίρεση με το τουριστικό τμήμα του Επιμελητήριου, στην ουσία δεν υπάρχει κανένας φορέας ή άλλος σύλλογος που να παρουσιάζει δράση με αντικείμενο το τουριστικό προϊόν.

    Έτσι μοιραία, οι επισκέπτες μας δεν γνωρίζουν ούτε την Ηγουμένευσα ούτε τις παραλίες και τα άλλα αξιοθέατα του νομού, ενώ το μόνο κέρδος που μένει στην πόλη μας, είναι τα τέλη που πληρώνουν οι εταιρείες στην ΟΛΗΓ ΑΕ.

    Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κρουαζιέρα, προέρχονται κυρίως από την Ολλανδία και χώρες της Βόρειας Ευρώπης, ενώ ο μόνος τρόπος για να τις προσεγγίσεις και να κερδίσεις επισκεψημοτητα στην πόλη, είναι να βρεθούν οι υπεύθυνοι της τοπικής διαχειρίσεις στις χώρες που εδρεύουν, προωθώντας συγκεκριμένα συνοδευτικά προγράμματα που θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν από την στιγμή που θα δέσουν στην Ηγουμενίτσα. Αυτό όμως δεν έχει συμβεί ακόμα, με αποτέλεσμα όλα τα παραπάνω.

    Όλα αυτά προφανώς δεν μπορούν να τα κάνουν αιρετοί της αυτοδιοίκησης καθώς ούτε γνώσεις κατέχουν, ούτε χρόνο μιας και τα προβλήματα της καθημερινότητας απαιτούν σχεδόν το σύνολο των εργατοωρών τους.

    Λύση μπορούν να δώσουν μόνο τεχνοκράτες της τουριστικής αγοράς και όσο δεν το καταλαβαίνουν στην δημοτική αρχή, τόσο δεν θα μπορούν να συμπληρώσουν και να βοηθήσουν την ΟΛΗΓ ΑΕ, που από μονή της είναι δεδομένο πως δεν μπορεί να καλύψει τις αδυναμίες των υπόλοιπων.

    Τα στοιχεία

    Η εικόνα των στοιχείων του 2017 επαληθεύει τις προβλέψεις των στελεχών της αγοράς κρουαζιέρας για πτώση τόσο στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων όσο και στις επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας στους Ελληνικούς προορισμούς.

    Έτσι, από το 2014 που αποτέλεσε χρόνια ρεκόρ για την κρουαζιέρα της Ηγουμενίτσας, παρουσιάζεται μια ελεύθερη πτώση τόσο στον αριθμό αφίξεων, όσο και στον αριθμό επιβατών, φυσικά χωρίς να μπορεί να μετρηθεί, ο αριθμός των επιβατών που βρίσκονται στην πόλη και στην υπόλοιπη Θεσπρωτία.
     

    Ενδεικτικός της κατάστασης που επικρατεί, είναι ο παρακάτω πίνακας, που παρουσιάζει τα στοιχεία αφίξεων και επιβατών.

    Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, η εικόνα αυτή παρουσιάζεται στα 37 από τα 42 λιμάνια της χωράς που υποδέχονται κρουαζιέρα, στο ιδιο χρονικό διάστημα, ωστόσο με πολύ μικρότερες διαφορές, ενώ για να χρυσώσουμε το χάπι, θα πρέπει να σημειώσουμε πως η Ηγουμενίτσα είναι σε πολύ καλύτερο σημείο από την Πρέβεζα, όσον αφορά τους προορισμούς της Ηπείρου

    Ανύπαρκτη η χειμερινή Κρουαζιέρα

    Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο τα τελευταία χρόνια έφερε στο προσκήνιο την μορφή αυτή τουριστικού προϊόντος που εκτός των άμεσων εσόδων λειτουργεί και σαν μοχλός για την ανάπτυξη του Τουρισμού στεριάς (conversion of cruise tourists to stay over tourists). Έτσι η χειμερινή Κρουαζιέρα κερδίζει δειλά δειλά όλο και μεγαλύτερο μέρος από την πίτα, επιμηκύνοντας και την τουριστική περίοδο που είναι το νούμερο 1 ζητούμενο στο τουριστικό προϊόν της Θεσπρωτίας.

    Βασικό εργαλείο για την επίτευξη του στόχου είναι η συγκρότηση ενός προγράμματος προβολής και προώθησης που θα αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσπρωτίας, που έτσι και αλλιώς μαζί με την Ήπειρο, αποτελεί κατά κύριο λογά έναν σημαντικό χειμερινό προορισμό.

    - Διερεύνηση βέλτιστων πρακτικών (best practices) γειτονικών χωρών. Θα διερευνηθεί η εμπειρία Ιταλίας και Ισπανίας στην ανάπτυξη της χειμερινής κρουαζιέρας ώστε να αξιοποιηθούν χρήσιμα συμπεράσματα

    - Διενέργεια interviews με κύριους εκπροσώπους των εταιρειών διοργάνωσης δρομολογίων κρουαζιέρας για να αποκρυσταλλωθούν τα βασικά ζητούμενα από την πλευρά της ζήτησης.

    - Έρευνα Γραφείου για τις δυνατότητες προσφοράς των λιμένων κρουαζιέρας κατά την διάρκεια της χειμερινής περιόδου και των πόλεων που γειτνιάζουν με αυτούς

    Ωστόσο όσο απλά και αν ακούγονται τα παραπάνω, από το 2011 μέχρι και σήμερα, δεν έχουμε παρουσιάσει την οποιαδήποτε βούληση στην ανάπτυξη της χειμερινής Κρουαζιέρας.

    Δεν υπάρχουν σχόλια

    loading...

    Post Top Ad

    http://picasion.com/
    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic

    Post Bottom Ad