• Επικαιρότητα

    Ηγουμενίτσα: Με αφορμή την εξαγγελία ενός σπουδαίου έργου - Του Μιχάλη Παππά




    Πρόσφατα ανακοινώθηκε η κατασκευή ενός έργου " είσοδος της πόλης " πού περιλαμβάνει διάζωμα στη μέση, και 3 κόμβους, πιθανόν καί παράπλευρες οδούς, πού θα εξυπηρετούν υπηρεσίες , καταστήματα, οικίες, κλπ ένθεν καί ένθεν.
    Χωρίς να έχω δει την μελέτη, και να γνωρίζω λεπτομέρειες , ή πρώτη αυθόρμητη σκέψη, είναι ότι αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές πού κινητοποιήθηκαν, προκειμένου νά έρθει στο δια ταύτα ένα έργο τεράστιας σημασίας,για την πόλη της Ηγουμενίτσας, και κυρίως τών κατοίκων διαφόρων προαστίων,και συνοικισμών της πόλης.
    Δεν θέλω να μπω σε κατασκευαστικές λεπτομέρειες που δεν γνωρίζω, θέλω όμως να θίξω το θέμα τής απόστασης τού έργου (αρχή καί τέλος) και τής εύλογης απορίας πού γεννιέται. Είναι δυνατόν να γίνεται ένα νέο έργο, που θα καλύψει ουσιαστικές ανάγκες μετακίνησης, από καί προς την πόλη, και θα συνδράμει στην βελτίωση της κυκλοφορίας τόσων κατοίκων, από περιοχές όπως Μαυρούδι, Καστρί, Άγιος Βλάσιος, παραπόταμος, Φιλιάτες, νεράιδα, κοριτιανη, καί τμήμα της Παραμυθιάς καί νά είναι ημιτελές???
    Όπως ό ίδιος ό αντιπεριφερειάρχης κύριος Θωμάς πιτουλης, με διαβεβαίωσε , τό έργο ξεκινά από το πρατήριο Ντασιου (ΕΠΑΛ) και τελειώνει στην είσοδο τού συνοικισμού Ζέρβα.
    Γνωρίζω βέβαια ότι το έργο έχει μελετηθεί από τό 2004 και έφθασε στο δια ταύτα το 2018.
    Ζώντας σε εποχές τεράστιων αλλαγών, και παρόλη την οκταετή οικονομική κρίση, τά προάστια της Ηγουμενίτσας, μεγάλωσαν, επεκταθεί καν, καί αυξήθηκαν οι ανάγκες μετακίνησης.
    Κατά την άποψη μου τό έργο αυτό θά είναι ολοκληρωμένο, και θα προσφέρει το 💯 της λειτουργικότητας αν βρεθεί τρόπος να επεκταθεί ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΦΑΝΆΡΙΑ ΜΑΥΡΟΎΔΙ ΟΥ.
    Μόνο έτσι θα μπορέσει να προσφέρει μια ουσιαστική υπηρεσία και να συνδράμει στην βελτίωση της κυκλοφορίας.
    Ως κάτοικος Καστρίου από το 1990 έχω διανύσει τόν δρόμο αυτό, χιλιάδες φορές, με αυτοκίνητο, με μηχανή, Με ποδήλατο, καί με τά πόδια.
    Η ανάπτυξη δεκάδων επιχειρήσεων, δεξιά και αριστερά τού δρόμου, όπως πρατήρια καυσίμων, καταστήματα τροφίμων, προεξάρχοντος του LIDL, συνεργείων αυτοκινήτων, καί οικιών , δημιουργεί ένα σύμπλεγμα κυκλοφοριακό, καί κατά συνέπεια καί σοβαρά τροχαία ατυχήματα.
    Με σειρά προτεραιότητας επικινδυνότητας, αναφέρω.
    1. Ποδήλατο.
    Η μετακίνηση Με τόν σύγχρονο αυτό τρόπο καθίσταται απαγορευτική, καθότι η πλήρης έλλειψη παραδρομου , αναγκάζει τους ποδηλάτες να οδηγήσουν δίπλα στα αυτοκίνητα, τα οποία Με τόν στροβιλισμό πού δημιουργείται κατά την προσπέραση, ωθούν τούς ποδηλάτες, εκτός δρόμου Με κίνδυνο πτώσης.
    Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά νέα παιδιά ποδηλατουν σέ αυτή την διαδρομή .
    2 . Περπάτημα.
    Λόγω παντελούς έλλειψης πεζοδρομίου, οι κάτοικοι αναγκάζονται να περπατούν στον χαλικοδρομο, ό όποιος στο πλείστο τών περιπτώσεων έχει εξαφανιστεί, γιατί τά χόρτα και τά αγκάθια, είναι τόσο μεγάλα, πού δεν επιτρέπουν την μετακίνηση ανθρώπων.
    Σημειωτέον δε ότι πολλές φορές κουβαλούν καροτσια με ψώνια, από παρακείμενα καταστήματα.
    3. Μηχανές.
    Εκεί θα πρέπει πραγματικά να ανατρέξουμε στα εκατοντάδες ατυχήματα που συμβαίνουν κάθε χρόνο, καί όπως γνωρίζουμε πολλά από αυτά είναι θανατηφόρα.
    Πιστεύω δεν υπάρχει ούτε ένας από μας, πού δεν έχει θρηνήσει σ'αυτό το δρόμο, φίλο ή γνωστό, συγγενή, κλπ.
    4 Αυτοκίνητο.
    Έχοντας στην ουσία δημιουργήσει ένα άτυπο απαγορευτικό πλέγμα μετακίνησης, με τούς προηγούμενο υς εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, ωθούμενοι οι πολίτες χρησιμοποιούν κατά κόρον, καί καθ' υπερβολή τό ΙΧ με τά γνωστά κυκλοφοριακά προβλήματα που καταλήγουν στην πόλη της Ηγουμενίτσας, δημιουργοντας έναν μόνιμο πανικό, τόσο στην στάθμευση, όσο καί στην κυκλοφορία.
    Θά μπορούσα να γράψω πολλούς ακόμα λόγους ανάγκης ολοκλήρωσης τού ημιτελούς αυτού έργου πού εξαγγέλθηκε, αλλά δεν θέλω να καταντήσω κουραστικός.
    Ελπίζω καί πιστεύω ότι οι υπεύθυνοι, θά λάβουν υπόψη τίς ανωτέρω ανησυχίες, πού δεν αποτελούν μόνο δικό μου προβληματισμό, αλλά όλων των κατοίκων.
    Βέβαια εγείρεται τό ερώτημα ότι η μελέτη έχει εκπονηθεί. Ε ΚΑΊ ΛΟΙΠΌΝ? Η μελέτη θά υπερισχύει τής κοινής λογικής?
    Έχουμε ακούσει ότι πολλά έργα γίνονται με τεράστια έκπτωση έως 60%. Ας βρεθεί ό τρόπος η έκπτωση να πάει στο υπόλοιπο έργο.
    Θέλω να πιστεύω ότι και ο αντιπεριφερειάρχης, καί ο δήμαρχος, καί οι τοπικοί βουλευτές, έχουν την δύναμη μέσα από την συνεργασία, να υπερκεράσουν τίς δυσκολίες, και να παραδώσουν ένα έργο σωστό και λειτουργικό, πού θα αποδώσει τό μέγιστο τής χρηστικότητας του, και όχι να κόψουν κορδέλες, αφήνοντας μια ευκαιρία να χαθεί.
    Η καθημερινή μετακίνηση εκατοντάδων αυτοκινήτων θά μπει σέ μία τάξη, επιτρέποντας παράλληλα σε ανθρώπους που προτιμούν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, και κυρίως στους πεζούς, την δυνατότητα να επιλέξουν με ασφάλεια, ότι επιθυμούν.
    Ευελπιστοντας ότι η λογική θα επικρατήσει των διαφόρων δυσκολιών, ως αναφορά την τροποποίηση της μελέτης, εύχομαι καί άλλα έργα παρόμοιας σημασίας, ( περιφερειακός, Μαρίνα, αναπλάσεις, κλπ) να ανακοινωθούν σύντομα, για να πάρει η κατά τά άλλα όμορφη πόλη μας την θέση που τής αξίζει, καί η ποιοτική αναβάθμιση να συντελέσει στην καλυτέρευση τής ζωής όλων τών κατοίκων.

    Μιχάλης Παππάς
    Συνταξιούχος επιχειρηματίας


     

    Δεν υπάρχουν σχόλια

    loading...

    Post Top Ad

    http://picasion.com/
    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic

    Post Bottom Ad