• Επικαιρότητα

    Ήπειρος: 479 προβληματικά σημεία στο οδικό δίκτυο




    Χρήμα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) διεκδικεί η Ελληνική Κυβέρνηση προκειμένου να προχωρήσει σε παρεμβάσεις για την αποκατάσταση 7.000 προβληματικών σημείων του οδικού δικτύου της χώρας. Πρόκειται για σημεία που βρίσκονται στο “κόκκινο” από πλευράς τροχαίων και επικινδυνότητας. Τα έργα θα επεκταθούν σε οδικούς άξονες όλων των περιφερειών της χώρας και προτάθηκαν από μελέτες που έγιναν στο πλαίσιο του προγράμματος δράσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που διαχειρίζεται η Εγνατία Οδός ΑΕ και ξεκίνησε το 2011.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το Έθνος, στην Ήπειρο έχουν καταγραφεί 479 σημεία.

    Η κατάσταση στην περιοχή είναι σημαντικά βελτιωμένη σε σύγκριση με στοιχεία της προηγούμενης δεκαετίας κι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην λειτουργία των δύο αξόνων, της Εγνατίας και της Ιόνιας που αντικατέστησαν τις παλιές εθνικές οδούς.

    Το πρόγραμμα των επεμβάσεων στο σύνολο των 7.000 σημείων εγκρίθηκε πριν από λίγες ημέρες από τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, ενώ αναμένεται η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Οικονομίας και Υποδομών με την οποία θα ανατεθεί στην Εγνατία η αρμοδιότητα διοίκησης και εκτέλεσής του και η δυνατότητα να είναι φορέας κατασκευής ή υλοποίησης του έργου.

    Το κόστος των βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων υπολογίζεται σε περίπου 470 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 250 έχουν ήδη δεσμευτεί από την ΕΤΕΠ γι’ αυτό τον σκοπό. Να σημειωθεί ότι οι επαρχιακές οδοί είναι τα τμήματα του οδικού δικτύου στα οποία συμβαίνουν τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

    Βάσει των στοιχείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μόνο 8% των ατυχημάτων συμβαίνουν σε αυτοκινητοδρόμους, με το 55% να καταγράφονται στο επαρχιακό δίκτυο και το 37% σε αστικές περιοχές.

    Στο πλαίσιο του προγράμματος μελετήθηκαν, 80 οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 15.000 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4.500 στο εθνικό οδικό δίκτυο και τα 10.500 στο επαρχιακό, με στόχο να εντοπιστούν οι θέσεις μειωμένης οδικής ασφάλειας.

    Το μοντέλο που θα ακολουθήσει θα είναι η υλοποίηση των επεμβάσεων από την ίδια την Εγνατία στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, ενώ για τις υπόλοιπες περιοχές θα υπογραφούν προγραμματικές συμβάσεις με τις κατά τόπους περιφέρειες.


     

    Δεν υπάρχουν σχόλια

    loading...

    Post Top Ad

    http://picasion.com/
    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic

    Post Bottom Ad