Λιμάνι Ηγουμενίτσας, Ευχή και κατάρα - Του Ντίνου Ρέβη

Λιμάνι Ηγουμενίτσας, Ευχή και κατάρα - Του Ντίνου Ρέβη 


Αγαπητοί συμπολίτες μου διαβάζοντας την προκήρυξη για την παραχώρηση του οργανισμού λιμένος Ηγουμενίτσας από ιδιωτικές εταιρείες και αναμένοντας προτάσεις που θα είναι συμφέρουσες τόσο για την τοπική οικονομία όσο και για τον επενδυτή θα ήθελα να διευκρινίσω ορισμένα θέματα για να είναι όσο το δυνατόν πιο κατανοητά προς τους πολίτες η διαδικασία. 

Η προκήρυξη γράφει καθαρά ποιες ζώνες πηγαίνουν στον επενδυτή, ποσοστό μετοχών που παραμένει στο Ελληνικό Δημόσιο (34%) διοχετεύοντας το υπόλοιπο ποσοστό στον μελλοντικό επενδυτή. Βασικά σημεία τις προκηρύξεις αυτής είναι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η αλιευτική Μαρίνα στη Σαγιάδα, η αλιευτική Μαρίνα στην Πλαταριά και τέλος η Μαρίνα στα Σύβοτα εξαιρείται όπως βλέπετε η χερσαία Ζώνη του δρεπάνου Ηγουμενίτσας από την παραχώρηση. 

Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας λειτουργεί πάνω από 30 χρόνια με το καθεστώς της δημοσιάς διοίκησης. Ξεκινώντας ως λιμενικό ταμείο και τα τελευταία χρόνια ως Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας ΑΕ υπό την επίβλεψη πάντα του ΤΑΙΠΕΔ και του Κράτους. 

Δυστυχώς όλα αυτά τα χρόνια η πόλη μας δεν αναπτύχθηκε όπως έπρεπε να αναπτυχθεί σαν βασική πύλη προς την Ευρώπη και έγινε έρμαιο των κομματικών μηχανισμών που χωρίς ιδιαίτερα κριτήρια έβαζαν και διόριζαν πρόεδρους και Διευθύνων Σύμβουλους χωρίς ιδιαίτερα προτερήματα για την ανάπτυξη του λιμένος και της περιοχής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το λιμάνι να μένει στάσιμο και να περιμένει ευρωπαϊκά κονδύλια για να αναπτυχθεί. παράλληλα όλα αυτά τα χρόνια και με σαν Λιμενικό ταμείο και σαν ΟΛΗΓ ΑΕ δεν κατάφερε ποτέ να συνεργαστεί με το δήμο Ηγουμενίτσας γιατί απλούστατα ορισμένοι διορισμένοι πρόεδροι και τα κόμματα θεωρούσα κτήμα τους το λιμάνι αυτό. 

Για την ιστορία σας ενημερώνω ότι πριν τελειώσει η Εγνατία Οδός ο δήμος Ηγουμενίτσας εισέπραττε αρκετά διόδια από τους επιβάτες και τα οχήματα που ταξίδευαν για Ιταλία και για την Κέρκυρα αλλά εδώ και πολλά χρόνια αυτό το μοντέλο είχε σταματήσει. Ο ΟΛΗΓ ΑΕ κάνει πολλά έργα στην πόλη με τη μορφή ελεημοσύνης πράγμα το οποίο σημαίνει ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε προέδρου να δαπανήσει χρήματα για τη χερσαία ζώνη της πόλης μας. 

Όλες οι δημοτικές Αρχές που πέρασαν μέχρι στιγμής δεν κατάφεραν να υψώσουν ανάστημα προς το κράτος και προς τον ΟΛΗΓ ΑΕ για αυτή την άσχημη διαχείριση όλον αυτόν το χρόνων. Τα αποτελέσματα είναι εμφανής και τα έργα που έχουν γίνει σε σχέση με το τζίρο που γίνεται από αυτό το λιμάνι είναι μηδαμινά και συνεχίζουν να είναι. Το μοντέλο δημόσιας διαχείρισης του λιμανιού μας έχει αποτύχει παταγωδώς και το έχει γράψει η ιστορία και για αυτό φταίνε καθαρά οι κομματικοί μηχανισμοί πού έννοια τους έχουνε μόνο να βολέψουν τους δικούς τους ανθρώπους γιατί κανένα κόμμα όλα αυτά τα χρόνια δεν διόρισε ένα σοβαρό μάνατζερ (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) για να τρέξει το λιμάνι και όλα αυτά τα project που έπρεπε να είχαν ήδη γίνει για την πόλη μας όπως Μαρίνα, αξιοποίηση Δρεπάνου, παραλιακή ζώνη Ηγουμενίτσας, Μαρίνες Συβοτων, Πλαταριας και όλων των παράκτιων περιοχών κτλ. 

Η προκήρυξη που έχει βγει δεν αναγράφει τους όρους της παραχώρησης παρά μόνο τα μέρη που παραχωρούνται. Υπάρχουν πολλά θέματα που θα πρέπει να εξηγηθούν προς πολίτες ώστε να μην υπάρχει αυτός ο αρνητισμός τις παραχώρησης σε ιδιωτική εταιρεία. Όλοι οι επενδυτές παγκοσμίως αναλαμβάνουν μεγάλα project ώστε να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους αλλά παράλληλα στα μέρη που επενδύουν υπάρχει ανάπτυξη, εργασία και ευημερία. 

Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε και αυτό το μοντέλο γιατί δυστυχώς από ότι αποδείχτηκε ήμασταν ανάξιοι να διαχειριστούμε τον πλούτο μας και θα πρέπει να το δώσουμε σε μία ιδιωτική εταιρεία οι οποίοι ασχολούνται αποκλειστικά με αυτή τη δουλειά και ξέρει πώς να διαχειρίζεται ένα λιμάνι. 





Με εκτίμηση 

Ρέβης Ντίνος
Λιμάνι Ηγουμενίτσας, Ευχή και κατάρα - Του Ντίνου Ρέβη Λιμάνι Ηγουμενίτσας, Ευχή και κατάρα - Του Ντίνου Ρέβη Reviewed by thespro.gr on Κυριακή, Ιουλίου 19, 2020 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.