Ο Γ. Ζάψας επαναφέρει το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου

Ο Γ. Ζάψας επαναφέρει το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου


Την χθεσινή ημέρα που ήταν αφιερωμένη στο περιβάλλον επέλεξε ο πρώην Περιφερειακός Σύμβουλος Γιώργος Ζάψας για να επαναφέρει το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου.

Σημειώνει δε ότι σε λίγα 24ωρα θα κληθούμε να επιλέξουμε ευρωβουλευτές και τονίζει ότι η συζήτηση για το τρένο απουσίασε παντελώς από την προεκλογική περίοδο.

«Υποψήφιοι ευρωβουλευτές, παλιών και νέων κομμάτων, επισκέπτονται την Περιφέρεια Ηπείρου, αρχηγοί κομμάτων, υπουργοί, νυν και πρώην βουλευτές ακολουθούν, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν την πίτα των υποστηρικτών τους και να ξαναζεστάνουν το κομματικό ακροατήριο. Και καλά οι νέοι δεν γνωρίζουν τα επίδικα των αναγκών της Ηπείρου, οι παλιοί κομματικοί και οι ντόπιοι εκπρόσωποι τους τι κάνουν; Απουσιάζει από τη συζήτηση η απαίτηση των Ηπειρωτών να συνδεθεί η Ήπειρος με τρένο και να μπει σε τροχιά υλοποίησης το πλέον φιλοπεριβαλλοντικό έργο μεταφοράς αγαθών και ανθρώπων! Κανείς και καμιά δεν έχει την τόλμη να βάλει το θέμα στην ατζέντα των συζητήσεων; Οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές και αυριανά μέλη του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου τι θα κάνουν για το θέμα;» αναφέρει ο κ. Ζάψας και συνεχίζει:

Η διεκδίκηση του σιδηροδρόμου για τους Ηπειρώτες είναι μια πολύ παλιά υπόθεση με πλούσιο ιστορικό που έρχεται από την εποχή της Τουρκοκρατίας και κατά περιόδους επανέρχεται στην επικαιρότητα χωρίς αποτέλεσμα, επειδή δεν υπάρχει η πολιτική βούληση να δρομολογηθεί το έργο. Η διαπίστωση αυτή δεν χωρεί αμφισβήτησης μιας και η ομόφωνη απόφαση διεκδίκησης, από το ΠεριφερειακόΣυμβούλιο Ηπείρου του 2020 ενώ αρχικά φάνηκε να προχωράει,τελικά, όταν ήρθε η ώρα των αποφάσεων για τη χρηματοδότηση της ωρίμανσης των μελετών της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας και ειδικότερα για την γραμμή “Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα”, η ευκαιρία χάθηκε επειδή τα συναρμόδια υπουργεία δήλωσαν αναρμοδιότητα. Αυτές τις μέρες περιοδεύει στην Ήπειρο ο καθ’ ύλην υπεύθυνος για την ματαίωση υπουργός της κυβέρνησης, ο κ. Σκρέκας. Ενήμεροι ήταν όλοι και όλες. ο ΠτΒ, βουλευτές και υπουργοί, οι πάντες. Οι της αντιπολίτευσης εξάντλησαν την διεκδίκηση στην κατάθεση κοινοβουλευτικών ερωτήσεων, οι δε κυβερνητικοί οπισθοχώρησαν μετά την δήλωση του Πρωθυπουργού ότι πρόκειται για «έργο επιστημονικής φαντασίας».

Μα κε ΠΘ δεν ζητήσαμε να στρώσετε ράγες, την μελετητική ωρίμανση του έργου αποφάσισε το Περιφερειακό μας Συμβούλιο. Να το ξαναπούμε το έργο ήταν να ενταχθεί στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα CEF “Συνδέοντας την Ευρώπη”, με συνολικό προϋπολογισμό 15,5 εκατομμύρια και η συμμετοχή της Ελλάδας θα ήτανε 50% μόνο. Δηλαδή για 7,5 εκατομμύρια, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δεν προχώρησε η μελετητική ωρίμανση του έργου. Τόσο, όσο θα κοστίσει ο υπό κατασκευή ισόπεδος κόμβος στο Μπιζάνι!

Ας τα έχουν κατά νου αυτά οι αυριανοί-ες εκπρόσωποί μας στα Ευρωπαϊκά Φόρα ως η «υπεύθυνη γενιά για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος», όπως μας λέει στο μήνυμα του ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ. Για την Ήπειρο η σιδηροδρομική σύνδεση της αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την αντιστροφή της αποδυνάμωσης της και το τρένο μπορεί να ανοίξει νέους ορίζοντες επικοινωνίας, εξωστρέφειας και προοπτικής – παράθυρο στο αύριο , για την περιφέρεια μας και τους γείτονες μας, εντός και εκτός της επικράτειας.
Ο Γ. Ζάψας επαναφέρει το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου Ο Γ. Ζάψας επαναφέρει το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιουνίου 06, 2024 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες