• Επικαιρότητα

    Ομιλία Κάτση στη Βουλή για Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Τμήμα Μετάφρασης & Διερμηνείας στην Ηγουμενίτσα (+ΒΙΝΤΕΟ)



    Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

    Αρχικά θα ήθελα να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων της πρόσφατης τραγωδίας στην ανατολική Αττική. Καθήκον της Πολιτείας, είναι να σταθεί στο πλευρό όλων εκείνων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές αλλά και να διορθώσει τα λάθη και τις στρεβλώσεις δεκαετιών που μας οδήγησαν σε αυτόν τον τραγικό απολογισμό. Μπροστά μας έχουμε μια μακρά και επίπονη πορεία, αλλά όπως έχουμε πράξει και σε άλλα δομικά προβλήματα του ελληνικού κράτους, που ήταν καλά κρυμμένα κάτω από το χαλί, θα σηκώσουμε την ευθύνη ανεξαρτήτως πολιτικού κόστους αλλά δεν θα κρυφτείτε από τις διαχρονικές ευθύνες σας κυρίες και κύριοι της αντιπολίτευσης.

    Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

    Αν και η φόρτιση των ημερών είναι μεγάλη, βρισκόμαστε σήμερα εδώ έχοντας μπροστά μας ένα πολύ σημαντικό σχέδιο νόμου που αφορά το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

    Το νομοσχέδιο αυτό είναι ένα ακόμα μεγάλο βήμα του Υπουργείου Παιδείας, για τη δημιουργία Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.

    Η συνολική μεταρρύθμιση που επιχειρείται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω της στρατηγικής του Ενιαίου Χώρου, είναι κολοσσιαία και από τα κάτω, αυτό εξηγεί και την τμηματική της υλοποίηση της. Έρχεται να θεραπεύσει διαρθρωτικές αδυναμίες δεκαετιών που είχαν αρνητικό αντίκτυπο, τόσο στα ίδια τα ιδρύματα και τη λειτουργία τους, αλλά και να ανοίξει νέους ορίζοντες στην 3βαθμια εκπαίδευση, στην έρευνα και στις τοπικές κοινωνίες

    Τι ήταν αυτό που παραλάβαμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι;

    Πανεπιστήμια και ΤΕΙ αλληλεπικαλυπτόμενα σε γνωστικό αντικείμενο με πρόσχημα τον παρωχημένο διαχωρισμό μεταξύ της καθαρής επιστήμης και των εφαρμογών της, μεγάλο αριθμό ιδρυμάτων και κυρίως ΤΕΙ χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, ανωτατοποιημένα μόνο στα χαρτιά ΤΕΙ, υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και άναρχο τοπίο στην έρευνα. Και μέσα σε όλα αυτά το Σχέδιο Αθηνά που αποτέλεσε την χαριστική βολή. Κλείσιμο Τμημάτων με στυγνό οικονομισμό, ανορθολογικές συγχωνεύσεις με μικροπολιτικές εξυπηρετήσεις, αναδιάταξη του χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό και με μηδενική διαβούλευση και την ακαδημαϊκή κοινότητα επί ποδός απέναντι σε νεοφιλελεύθερες εμμονές. Με λίγα λόγια, απλά καταστροφή.

    Όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα έτσι κι εμείς στη Θεσπρωτία το βιώσαμε από πρώτο χέρι το 2013, με τη μεταφορά του Τμήματος Ιχθυοκομίας – Αλιείας από την Ηγουμενίτσα στο Μεσολόγγι, και την κατάργηση του Τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων, εν μία νυκτί με ΠΔ. Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ τότε, που δήθεν ήταν υπέρ της σύνδεσης εκπαίδευσης-αγοράς και της επιχειρηματικότητας μετέφεραν ένα τμήμα Ιχθυοκομίας σε ένα νομό που είναι ο πρώτος σε παραγωγή ιχθυκαλλιεργειών στην Ελλάδα στο Μεσολόγγι, επειδή κάποιος πολιτευτής ίσως είχε περισσότερες ψήφους εκεί και βόλευε στη γεωγραφία κάποιους καθηγητές. Ούτε καν νεοφιλελεύθεροι δεν είστε, είστε γιαλαντζί. Και μάλιστα, σήμερα έχουν μερικοί το θράσος να περιμένουν χαιρέκακα στην γωνία να επαναλάβουμε τα λάθη τους για να ξεπλύνουν τις τεράστιες ευθύνες τους. Διαψεύδονται όμως παταγωδώς όπως τόσες και τόσες φορές, ενώ ακόμα περιμένουμε να μας πουν τι προτείνουν? Απολύτως τίποτα. Πλήρης πολιτική ένδεια στα όρια της παρακμής .

    Με το παρόν σχέδιο νόμου, ανατρέπεται αυτή η θνησιγενής πρακτική, πλέον προωθούνται οι συνέργιες μεταξύ των ιδρυμάτων με στόχο τη συνολική αναβάθμιση τους ενώ καλλιεργείται μια κουλτούρα διαλόγου και συναίνεσης από τα κάτω στο ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης ώστε να πάψει κάποια στιγμή αυτό το αέναο «ράβε ξήλωνε». Η ακαδημαϊκή κοινότητα έδειξε τη μέγιστη δυνατή συναίνεση στις επιτροπές ενώ οι τοπικές κοινωνίες έχουν αγκαλιάσει και τρέφουν μεγάλες προσδοκίες για το εγχείρημα. Η Ηπειρωτική κοινωνία και οικονομία αναδεικνύει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα όπως την πρωτογενή της παραγωγή και την διασυνοριακή στρατηγική της θέση, επενδύοντας στην γνώση.

    Επιτέλους δημιουργείται Γεωπονική Σχολή στην Άρτα, πάγια διεκδίκηση όλων των ηπειρωτών, ενισχύεται η Πολυτεχνική Σχολή στα Ιωάννινα με 2 νέα τμήματα, καθώς έχουμε μεγάλη ανάγκη από τεχνοκρατική επάρκεια ενώ ενισχύονται και οι επιστήμες υγείας όπως και οι ανθρωπιστικές σπουδές που έχουν μεγάλη παράδοση στον τόπο.

    Στα καθ’ήμάς τώρα, η Θεσπρωτία βλέπει τον εαυτό της στον νέο χάρτη της 3βάθμιας εκπαίδευσης και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Άπο 1η Οκτωβρίου του 2018 ιδρύεται το τμήμα Μετάφρασης και Διερμηνείας στην Ηγουμενίτσα ενώ προβλέπεται ότι τα μέλη ΔΕΠ του υπάρχοντος τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων(και πρώην Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών) εντάσσονται στο νέο τμήμα Μετάφρασης και Διερμηνείας. Διασφαλίζεται η συνέχιση των σπουδών όσων ήδη φοιτούν και αυτών που θα εισαχθούν εφέτος στο υπάρχον τμήμα. Τέλος, με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που έφερε ο Υπουργός ύστερα από ομόφωνη πρόταση των φορέων, η λειτουργία του, έπειτα από τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων του πανεπιστημίου ως ορίζει το αυτοδιοίκητο, τοποθετείται το αργότερο το ακαδημαϊκό έτος 2021-22 καθώς απαιτείται ένα εύλογο διάστημα να σχεδιαστεί με βιώσιμους όρους το νέο τμήμα και να στελεχωθεί με το κατάλληλο προσωπικό, πράξεις που απαιτούν και χρόνο και προσεχτικά βήματα.

    Η υιοθέτηση ενός άνω χρονικού ορίου στην ίδρυση αποτελεί της χρυσή τομή μεταξύ της πολιτικής πρωτοβουλίας και του σεβασμού του συνταγματικά κατοχυρωμένου αυτοδιοίκητου το οποίο αφορά όλα τα νέα τμήματα που ιδρύονται και δεν αποτελούν μετεξέλιξη ήδη υπαρχόντων. Έτσι υπάρχει σαφής δέσμευση της Πολιτείας για τη στήριξη του νέου τμήματος με όλα τα μέσα ενώ και οι Πρυτάνεις των ιδρυμάτων τοποθετήθηκαν με πολύ θετικά σχόλια για αυτό στις επιτροπές, ώστε και ο τελευταίος απλά καχύποπτος συμπολίτης μας θα έλεγα, να μην ξανά αντικρύσει το θλιβερό παλαιοκομματικό φαινόμενο των ιδρυόμενων τμημάτων που έμεναν στα χαρτιά η παραπέμπονταν στις καλένδες.

    Πως όμως τοποθετήθηκε η αντιπολίτευση πάνω σε αυτά τα δεδομένα;

    Επιτρέψτε μου ένα ολίγον τι περιπαικτικό σχόλιο που έχει όμως πολιτική ουσία:

    Αλήθεια, δε βρέθηκε ΕΝΑΣ συνάδελφος της ΝΔ από την Ήπειρο ή το Ιόνιο να εισηγηθεί το νομοσχέδιο παρά μόνο η αξιόλογη κατά τ’άλλα συνάδελφος που εκλέγεται στην Αθήνα? Κανείς? Προφανώς και σημειολογικά δεν είναι τυχαίο. Δεν μπορείτε να κλείσετε τα μάτια στην πραγματικότητα, ούτε να πάτε κόντρα στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και τους φοιτητές, προς τέρψιν του αντιπολιτευτικού μένους του Αρχηγού Κυριάκου.

    // Τι να πείτε για παράδειγμα αγαπητέ συνάδελφε κ. Στύλιο που θα αποκτήσετε στην Άρτα μια σχολή, που χρόνια διεκδικούσατε αλλά ποτέ δεν κάνατε, ενώ οι συναδελφοί σας, (ως καθηγητής και εσείς του ΤΕΙ Ηπείρου) συντριπτικά τάσσονται υπέρ του νομοεσχεδίου?

    Ο αγαπητός κ. Γιόγιακας εξάλλου, μας έδειξε τεράστια εμπιστοσύνη φαίνεται και δεν ήταν καν εδώ, στη συζήτηση στις επιτροπές, για το τόσο σημαντικό για το μέλλον της περιοχής νομοσχέδιο.

    Περιμένω δε, να κάνει πράξη την υπερψήφισή του ν/σ, καθώς δημόσια την περίοδο της διαβούλευσης, ζητούσε αλλαγές οι οποίες υιοθετήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, και όσον αφορά τη μεταφορά των καθηγητών αλλά και το χρονικό όριο της λειτουργίας του νέου τμήματος.

    Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους συναδέλφους της αντιπολίτευσης από Ήπειρο και Ιόνια Νησιά που κατά βάση αφορά το παρόν Ν/Σ. //

    Η πολιτική σας ένδεια είναι προφανής. Δεν έχετε καμία πρόταση, το μόνο που μπορείτε να παράγεται ως ιδέα για την 3βάθμια είναι το καταστρεπτικό σχέδιο Αθηνά που μόνο εσείς επιμένετε να υπερασπίζεστε. Κατά πόδας ως ουρά της δεξιάς (με την ακροδεξιά ηγετική ομάδα) βέβαια και ΔΗΜ.ΣΥΜ.

    Πείτε μας αλήθεια, τι προτείνετε? Ποιος φορέας σας υποστήριξε? Δεν έχετε κανένα μα κανένα όραμα αναπτυξιακό, περιφερειακό ή εθνικό για το πως ο χάρτης εκπαίδευσης θα ακολουθεί τις εξελίξεις?



    Η απάντηση μάλλον είναι απλή. Ποσώς σας ενδιαφέρει η τριτοβάθμια δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση είτε στην Ήπειρο και τα Ιόνια είτε οπουδήποτε στη χώρα. Η στρατηγική σας στόχευση είναι η συρρίκνωση και η απαξίωση της, χάριν της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των ιδιωτικών ιδρυμάτων που δίνουν πτυχία αμφιβόλου ποιότητας, μόνο σε όποιον έχει λεφτά ώστε να βγάλει κέρδη κάποιος παρασιτικός επιχειρηματίας. Αυτή είναι η αλήθεια.



    Κ.Κ.,

    Εμείς θα προχωρήσουμε μπροστά στο νέο χάρτη εκπαίδευσης, θα προχωρήσουμε και στην μετά - δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση των παιδιών των ΕΠΑΛ με 2ετή προγράμματα ως αναγκαιότητα καθώς η χώρα σε λίγα χρόνια θα έχει τεράστιο πρόβλημα σε μεσαία στελέχη εξειδικευμένων τεχνικών εργασιών.

    Θα ολοκληρώσουμε έτσι μια πολύ πυκνή και παραγωγική 4ετα στην Παιδεία που περιλαμβάνει πάγια αιτήματα του φοιτητικού κινήματος αλλά και της ακαδημαϊκής κοινότητας όπως: η κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων, τα δωρεάν μεταπτυχιακά, την επαναπρόσληψη απολυμένων ΙΔΑΧ των Πανεπιστήμιων και των Καθηγητών, την αύξηση των κονδυλίων και των Δομών Έρευνας, το έτος μαθητείας ΕΠΑΛ, τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, την αναβάθμιση της ειδικής αγωγής με νέο προσωπικό και νέες δομές.

    Έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε, αλλά είμαστε στο σωστό δρόμο.

    Καλώ την αντιπολίτευση να προσαρμοστεί στην πραγματικότητα και να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο.

    Ευχαριστώ.

    Δεν υπάρχουν σχόλια

    loading...

    Post Top Ad

    http://picasion.com/
    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic

    Post Bottom Ad