Είναι επικίνδυνη και κακοφτιαγμένη η Εγνατία Οδός; Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Είναι επικίνδυνη και κακοφτιαγμένη η Εγνατία Οδός; Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών


Άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις από τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών ζητούν οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς Μερόπη Τζούφη και Πέτη Πέρκα για την ασφάλεια των μετακινήσεων στην Εγνατία Οδό.

Με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τον Χρήστο Σταϊκούρα, τονίζουν πως οι πρόσφατες δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλ. Καχριμάνη προκαλούν αναστάτωση και ανασφάλεια για τη μετακίνηση σε έναν από τους μεγαλύτερους οδικούς άξονες της χώρας. Όπως σημειώνουν, παρά το γεγονός ότι ο Περιφερειάρχης ανακάλεσε, το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών παραμένει σιωπηλό χωρίς να τοποθετείται δημόσια για την οδική ασφάλεια στην Εγνατία. Υπογραμμίζουν ακόμα ότι η απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει τον αυτοκινητόδρομο σε ιδιώτες εγείρει σοβαρά ερωτήματα για το κόστος και την ασφάλεια των μετακινήσεων.

Στο πλαίσιο αυτό καλούν τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει αν έχει γίνει η απαραίτητη διερεύνηση των παραπάνω πληροφοριών. Αν ναι, ποια είναι τα αποτελέσματα; Αν όχι, θα υπάρξει άμεσος έλεγχος από εμπειρογνώμονες και μηχανικούς ώστε να επιβεβαιωθεί η ασφάλεια και η λειτουργικότητα του αυτοκινητοδρόμου;

Ακόμα ρωτούν αν η σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η κυβέρνηση με την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ και EGIS PROJECTS SA διασφαλίζει την υλοποίηση των έργων αποκατάστασης και συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, όπως και αν έχουν διασφαλιστεί οι θέσεις εργασίες και η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της «Εγνατίας Οδού ΑΕ».

Η Εγνατία Οδός (αυτοκινητόδρομος Α2) αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό άξονα της χώρας και τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 90. Η ολοκλήρωσή της συνέβαλε και συνεχίζει να συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της Ηπείρου και τη διασύνδεσή με την υπόλοιπη χώρα, αλλά και συνολικά με την Ευρώπη, διευκολύνοντας τις μεταφορές ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Η απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει την Εγνατία Οδό σε ιδιώτες εγείρει σοβαρά ερωτήματα για το κόστος και την ασφάλεια των μετακινήσεων. Στα ερωτήματα αυτά ήρθε να προστεθεί η δήλωση του Περιφερειάρχη Ηπείρου στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής Ηπείρου. Σύμφωνα με δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας ο κύριος Καχριμάνης δήλωσε:

«Η Εγνατία Οδός είναι επικίνδυνη. Η συντήρηση ήταν επιφανειακή, μια πέτσα άσφαλτο. Η πρώτη σήραγγα στην Κατάρα πρέπει να κλείσει. Είναι έτοιμη να καταρρεύσει».

Αν και διευκρίνισε πως αναφέρεται στη «Σήραγγα Ανηλίου», σημειώνοντας πως πρέπει να κλείσει και να γίνουν έργα συντήρησης και αναβάθμισης, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου ανακάλεσε μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν. Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών παραμένει σιωπηλό χωρίς να τοποθετείται δημόσια για την οδική ασφάλεια στην Εγνατία Οδό.

Στο πλαίσιο αυτό, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Έχει γίνει η απαραίτητη διερεύνηση των παραπάνω πληροφοριών; Αν ναι, ποια είναι τα αποτελέσματα; Αν όχι, θα υπάρξει άμεσος έλεγχος από εμπειρογνώμονες και μηχανικούς ώστε να επιβεβαιωθεί η ασφάλεια και η λειτουργικότητα του αυτοκινητοδρόμου;

2. Η σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η κυβέρνηση με την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ και EGIS PROJECTS SA διασφαλίζει την υλοποίηση των έργων αποκατάστασης και συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου;

3. Έχουν διασφαλιστεί οι θέσεις εργασίες και η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της «Εγνατίας Οδού ΑΕ»;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Τζούφη Μερόπη
Πέρκα Πέτη
Είναι επικίνδυνη και κακοφτιαγμένη η Εγνατία Οδός; Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Είναι επικίνδυνη και κακοφτιαγμένη η Εγνατία Οδός; Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Απριλίου 10, 2024 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.