Τέλος στην οδήγηση από ηλικιωμένους βάζει νέα εφαρμογή –Πώς λειτουργεί
Μια νέα πατέντα από την General Motors υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα γύρω από την οδήγηση ατόμων τρίτης ηλικίας, βάζοντας στο τραπέζι μια λύση που αγγίζει ένα από τα πιο δύσκολα και ευαίσθητα ζητήματα της οδικής ασφάλειας.
Η οδήγηση από τους ηλικιωμένους αποτελεί εδώ κι χρόνια ένα «δίλημμα» για τις αρχές και τις κοινωνίες. Στην Ευρώπη δεν υπάρχει ανώτατο ηλικιακό όριο για την οδήγηση, γεγονός που συχνά προκαλεί συζητήσεις. Από τη μία πλευρά, το ιδιωτικό μέσο μετακίνησης είναι ζωτικής σημασίας για τους ηλικιωμένους, καθώς τους δίνει αυτονομία και τη δυνατότητα να καλύπτουν βασικές ανάγκες, όπως η πρόσβαση σε γιατρούς ή η αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών. Από την άλλη, είναι αδιαμφισβήτητο ότι κάποια στιγμή οι σωματικές και πνευματικές αντοχές μειώνονται, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα ασφάλειας τόσο για τους ίδιους όσο και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Στην Ελλάδα, ο νόμος προβλέπει ότι μετά το 65ο έτος επιβάλλεται ανανέωση άδειας οδήγησης ανά τρία χρόνια, με υποχρεωτικές ιατρικές εξετάσεις από παθολόγο και οφθαλμίατρο. Μετά τα 80 έτη, η διαδικασία γίνεται αυστηρότερη και επαναλαμβάνεται κάθε δύο χρόνια, με τον οδηγό να εξετάζεται επίσης από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο. Εφόσον οι εξετάσεις είναι επιτυχείς, ο ηλικιωμένος μπορεί να συνεχίσει να οδηγεί. Βέβαια, υπάρχουν αρκετές φωνές που κάνουν λόγο για έλλειψη διαφάνειας στις εξετάσεις αυτές, καθώς ένας οδηγός μπορεί μεν να είναι ιατρικά λειτουργικός, ωστόσο να μην μπορεί να αποδώσει στις περίπλοκες και ανά περιπτώσεις δύσκολες συνθήκες που ενδέχεται να αντιμετωπίσει στον δρόμο.


.gif)
.gif)

.gif)


