Τελευταίες Ειδήσεις
recent

Βασικά σημεία της τοποθέτησης της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κατά την συζήτηση στο Δ.Σ. Ηγουμενίτσας του «πρωτόκολλου συνεργασίας» Δήμου- ΟΛΗΓ ΑΕ.



 
Αλήθεια ποιος κοροϊδεύει ποιόν με αυτό το πρωτόκολλο; Η ερώτηση απευθύνεται τόσο στο Δήμαρχο όσο και στον Ανδρέα Νταή πρόεδρο της ΟΛΗΓ ΑΕ. Πρόσφατα συμμετείχατε ,και οι δύο πλευρές, σε σύσκεψη στην Αθήνα με τον ΤΑΙΠΕΔ. Πληροφορείστε παρακαλώ το σώμα τι ακριβώς σας ειπώθηκε εκεί. Πάει για πούλημα το λιμάνι η όχι; Και αν πραγματικά πουλιέται , που αυτή είναι η αλήθεια, αυτό το πρωτόκολλο ποιόν θα δεσμεύει; Την σημερινή Διοίκηση που είναι διορισμένη από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ; Θα δεσμεύει και τον μελλοντικό καπιταλιστή ιδιοκτήτη;
 
Η αντιπαλότητα που υπάρχει μεταξύ Δήμου και ΟΛΗΓ ΑΕ έχει τις αιτίες της. Η λειτουργία του λιμανιού έχει δημιουργήσει μια σειρά προβλήματα στην πόλη και τους κάτοικους της (ζημιές, όχληση, ρύπανση, πλημμυρισμένους δρόμους, κυκλοφοριακά προβλήματα , περιβαλλοντολογικά κλπ). Όλο το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, και όχι μόνο αυτό, έχει δεσμευτεί σαν «χερσαία ζώνη» λιμένος Ηγουμενίτσας, σε αυτήν ανήκουν ακόμα και οι κεντρικοί δρόμοι της πόλης. (για αυτό τον λόγο η μισή πόλη ελέγχεται από το Λιμενικό και η άλλη μισή από την Αστυνομία). Ο ίδιος ο Ανδρέας Νταής όταν ήταν Δήμαρχος είχε οργανώσει κινητοποίηση με κλείσιμο του λιμανιού με δίκαια αιτήματα τότε.
 
Το πρωτόκολλο αυτό έρχεται για συζήτηση σε μια χρονική στιγμή που η βασική εξέλιξη στο λιμάνι είναι η ,προωθούμενη από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ιδιωτικοποίηση του. Την εξέλιξη δεν πρέπει να την δούμε αποσπασμένη από τις συνολικότερες επιδιώξεις της αστικής τάξης για το λιμάνι που αντικειμενικά θα αλλάξει την εικόνα της περιοχής. Δεν γίνεται δηλαδή για να ξεπληρωθεί το χρέος και κάτω από τις «απαιτήσεις των δανειστών». Να θυμίσουμε ορισμένα από τα σχέδια για το λιμάνι που απασχόλησαν διαχρονικά το Δ.Σ. μας και για το οποία έχουμε πάρει αποφάσεις. Εμπορευματικό Κέντρο, Δεξαμενές καυσίμων, αγωγοί πετρελαίου , φυσικού αερίου …. Να θυμίσουμε ότι το Δ.Σ. εξέφρασε την αντίθεση του στο επιχειρησιακό σχέδιο της περιφέρειας. Το ποιο σχέδιο θα προκριθεί εξαρτάται από τους ανταγωνισμούς των μονοπωλίων. Πρέπει όμως να γίνει κατανοητό ότι ο πραγματικός αντίπαλος είναι τα μονοπώλια και ότι οι εργαζόμενοι, οι κάτοικοι του Δήμου δεν έχουν να περιμένουν κάτι θετικό από αυτήν την εξέλιξη.
 
Η Λαϊκή Συσπείρωση αντιπαλεύει την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΗΓ ΑΕ θεωρώντας ότι πρόκειται για αρνητική εξέλιξη για τον λαό και τον τόπο. Γιατί επεκτείνεται η δραστηριότητα των μονοπωλίων που σημαίνει ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων, και παραπέρα χτύπημα των δικαιωμάτων. Γιατί θα επηρεάζεται η ζωή και εργασία ολόκληρων κλάδων της περιοχής μας και όχι μόνο.
 
Ξεκαθαρίζουμε ότι εξετάζουμε το θέμα της ιδιοκτησίας του λιμανιού από την σκοπιά των συμφερόντων των εργαζομένων και του λαού. Γιατί και μέχρι σήμερα που το λιμάνι ανήκε στο Δημόσιο ,είτε σαν «Λιμενικό Ταμείο» είτε σαν «ΟΛΗΓ ΑΕ», εξυπηρετούσε τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Για αυτό και έχει δεσμευτεί όλο το παραλιακό μέτωπο της πόλης, για να «αξιοποιηθεί κατάλληλα», ερήμην του Δήμου. Ορισμένα από αυτά τα σχέδια έχουν δει το φως της Δημοσιότητας, όπως παλαιότερα «master planes» της ΟΛΗΓ ΑΕ. Τώρα που έφθασε η στιγμή της πώλησης του λιμανιού γίνεται από τον ΤΑΙΠΕΔ μια προσπάθεια «τακτοποίησης» και «ξεκαθαρίσματος» ,δηλαδή τι «αξιοποιείται» και τι παραχωρείται στους Δήμους από την «χερσαία ζώνη», ώστε να αποδοθεί η ΟΛΗΓ ΑΕ στους αγοραστές «καθαρή» και χωρίς κοινωνικές εντάσεις.
 
Ειπώθηκε ότι δεν πρέπει να υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ Δήμου και ΟΛΗΓ. Μάλιστα αυτό το μνημόνιο συνεργασίας βάζει τέλος σε αυτήν την αντιπαλότητα. Μα η αντιπαλότητα υπάρχει επειδή υπάρχουν προβλήματα. Επειδή τα λαϊκά στρώματα αυτού του τόπου μόνο προβλήματα έχουν δει από το λιμάνι. Τα προβλήματα τα έχει δημιουργήσει το κεντρικό κράτος που υπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλίων. Ο Δήμος με αυτό το πρωτόκολλο συνεργασίας με την Διοίκηση της ΟΛΗΓ ΑΕ, που είναι διορισμένη από την κυβέρνηση, σε τι ελπίζει; Να διεκδικήσουμε Δήμος και ΟΛΗΓ, από κοινού ,την λύση τους από την κυβέρνηση; Πως άραγε μπορεί να γίνει αυτό; Δεν αρκεί η εμπειρία από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά για να βγουν τα αναγκαία συμπεράσματα;( π.χ. στάση Δρίτσα)
 
Πιστεύουμε πως είναι καθαρό ότι ο Ανδρέας Νταής, που είναι εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος, μπορεί να τοποθετείται στο Δ.Σ μας όπως ό ίδιος εκτιμά. Στην ΟΛΗΓ Α.Ε. όμως είναι διορισμένος από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Σε αυτήν την θέση διορίσθηκε για να υπηρετεί την συγκεκριμένη κυβερνητική πολιτική, που είναι γνωστή και σαφέστατα αντιλαϊκή.
 
Το πρωτόκολλο συνεργασίας, αυτήν την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, λειτουργεί αποπροσανατολιστικά και πυροσβεστικά. Σε μια στιγμή που πρέπει να αναπτυχθούν αγώνες ενάντια στην προωθούμενη από την κυβέρνηση ιδιωτικοποίηση, εμείς καλούμαστε «να τα βρούμε» με τους εκπροσώπους της κυβέρνησης στο λιμάνι.
 
Η Λαϊκή Συσπείρωση πιστεύει ότι το λιμάνι θα μπορεί να εξυπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα μόνο σε μια πορεία ανάπτυξης που θα ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες, με λαϊκή εξουσία ,εργατικό έλεγχο και κεντρικό σχεδιασμό. Σε μια τέτοια κατεύθυνση θα πρέπει να κατευθυνθεί το λαϊκό κίνημα κτίζοντας μέσα από τους αγώνες την συμμαχία του.
 
Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί τους εργαζόμενους ,τον λαό του Δήμου μας, μέσα από τους Μ.Φ., τα Σωματεία,να μην επαναπαυθούν, να οργανώσουν ΤΩΡΑ, ΑΜΕΣΑ τον αγώνα τους:

1. Ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΟΛΗΓ ΑΕ, στο ξεπούλημα του λιμανιού.

2. Για την διεκδίκηση της «χερσαίας Ζώνης», που δικαιωματικά ανήκει στον Δήμο.

3. Για την διεκδίκηση πόρων από το κεντρικό κράτος για αξιοποίηση αυτών των χώρων , για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών .

4. Για την διεκδίκηση από την ΟΛΗΓ ΑΕ της κατασκευής αντιπλημμυρικών έργων στο χώρο ευθύνης της. Έργα αναγκαία για να μη πνίγεται η πόλη, αφού το λιμάνι είναι πιο ψηλά από τους δρόμους της πόλης


Για την «Λαϊκή Συσπείρωση»
Δώρης Δήμας
892fm

892fm

Από το Blogger.