Πόσο κοστίζουν για έναν Θεσπρωτό τα διόδια για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017

Για να ταξιδέψει κανείς από τη Θεσπρωτία στην Αθήνα, μέσω Εγνατίας και Ιονίου, το κόστος πήγαινε έλα είναι 79.10 (και αν χρησιμοποιηθεί η Αττική Οδός τότε ανεβαίνει στα 84.70). 
Πιο οικονομικό είναι το ταξίδι προς Θεσσαλονίκη ως προς τα διόδια, αφού κοστίζει μετ' επιστροφής 18 ευρώ. 
Αναλυτικά ο οδηγός έχει να ξοδέψει:
*Ηγουμενίτσα – Αθήνα (μέσω Ιόνιας και Ρίου). 
Για να φθάσει στην Αθήνα ο οδηγός από την Ηγουμενίτσα θα πρέπει να περάσει από δέκα σταθμούς διοδίων, οι οποίοι ανήκουν σε τέσσερις διαφορετικές εταιρίες. 
Πιο συγκεκριμένα, πρώτα διόδια είναι αυτά της Τύριας με 2.40 ευρώ στην Εγνατία (την οποία διαχειρίζεται η "Εγνατία Οδός Α. Ε."). 
Ο οδηγός εισέρχεται στην Ιονία Οδό (την οποία διαχειρίζεται η εταιρεία «Νέα Οδός»). 
Ο νέος οδικός άξονας περιλαμβάνει τέσσερις σταθμούς διοδίων (Τερόβου, Μενιδίου, Κλόκοβας και Αγγελοκάστρου, που χρεώνουν συνολικά 12,45 ευρώ
Η διέλευση ενός Ι.Χ. από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου (εταιρία "Γέφυρα Α.Ε.") κοστίζει 13,30 ευρώ. 
Επομένως, αν προστεθεί και το κόστος των πέντε διοδίων του αυτοκινητόδρομου Αθήνας – Πάτρας, το συνολικό κόστος είναι 39.55 ευρώ (ή 42. 35 ευρώ, αν ο οδηγός χρησιμοποιήσει και την Αττική Οδό). 
Ανάλογο ποσό χρειάζεται και κατά την επιστροφή. 

*Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη. 
Η διαδρομή μέσω της Εγνατίας Οδού περιλαμβάνει πέντε σταθμούς διοδίων (Τύριας, Παμβώτιδας, Μαλγάρων, Πολύμυλου και Μαλακασίου), που κοστίζουν συνολικά 9 ευρώ
Ανάλογο ποσό χρειάζεται και κατά την επιστροφή. 


 
Πόσο κοστίζουν για έναν Θεσπρωτό τα διόδια για Αθήνα και Θεσσαλονίκη  Πόσο κοστίζουν για έναν Θεσπρωτό τα διόδια για Αθήνα και Θεσσαλονίκη Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017 Rating: 5

"ΣΤΑ ΚΡΑΣΠΕΔΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ" - Το βραβευμένο προσκυνηματικό οδοιπορικό του π. Ηλία Μάκου...

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017



Τo ευλόγησε ο Θεός και βρεθήκαμε στον «αρχαιότερο ιερό τόπο της γης», στο Θεοβάδιστο  Όρος Σινά. Και από το κάνιστρο της καρδιάς, ξεπηδάει το εκχύλισμα των  προσωπικών εντυπώσεων και η συγκομιδή των πνευματικών καρπών. Εδώ, στο Όρος Σινά, σου δημιουργείται η αίσθηση, που μάλλον είναι βεβαιότητα, ότι η αγιασμένη αυτή γη αγγίζει τα κράσπεδα του ουρανού.  Για αιώνες διατηρείται άσβεστη η λαμπάδα της Ορθοδοξίας, με αποτέλεσμα από το μυαλό του πιστού να περνά η εικόνα του εκστατικού Μωυσή. Να βλέπει με τα μάτια της ψυχής του τη “ φλεγομένη και μη καιομένη”  βάτο, εισπνέοντας θερμό αέρα πίστης. Να ακούει μυστικά και μυστηριακά  τους βηματισμούς και τους παλμούς της καρδιάς του Ιωάννη, καθώς ανεβαίνει τις βαθμίδες της «Κλίμακας» των αρετών.

Μέσα στο ναό της Μονής, ψηλαφείς την αγία Αικατερίνη να παραμονεύει εκεί, που σβήνουν οι δρόμοι σου, για να σου δώσει νέο προσανατολισμό.

Το μάτι «κεντράρει» αρχικά στις πύλες, που διατηρούνται από τον 6ο μ. Χ.  αιώνα και κατασκευάστηκαν από κέδρο λιβάνου. Και ξαφνικά προβάλλει μπροστά σου μια φιγούρα, που κινείται με ευελιξία και ταχύτητα, ανάμεσα στους 12 γρανιτένιους κίονες. Είναι ο μοναχός Ιωάννης, που διακονεί ως καντηλανάφτης, ενώ την ίδια στιγμή μουρμουρίζει τα ψαλτικά. Ένας «αναρχικός» μοναχός, που σου μεταδίδει αβίαστα Ορθόδοξο ήθος ζωής αναπάντεχα νέο, αν και θεωρείται παλαιό.  Δίπλα άλλοι μοναχοί κάνουν μετάνοιες και  διαπιστώνεις  εύκολα σ’ αυτούς την αρμονική συνύπαρξή τους με την πίστη, μέσα από την εμπειρία της αλήθειας και την προσωπική εγρήγορση.

Υψώνοντας το βλέμμα προσευχητικά,  δεν περνάει απαρατήρητο, παρότι δεν φαίνεται εύκολα, γιατί καλύπτεται από ξυλόγλυπτο εικονοστάσι,  το περίφημο ψηφιδωτό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού, στην αψίδα του Αγίου Βήματος, που είναι  το αρχαιότερο στην ανατολική Εκκλησία. Δεν είναι γνωστός ο ψηφιδογράφος, που το έφτιαξε, ωστόσο  σ΄ αυτό το αριστούργημα της πρωτοβυζαντινής τέχνης, φαίνεται η ψηφοδετική του ικανότητητα. Ο Χριστός δοξασμένος μέσα σε μπλε φόντο, έχει το Μωυσή στα αριστερά του και  τον Ηλία στα δεξιά του, οι οποίοι συνομιλούν μαζί του. Γονατιστοί είναι οι μαθητές Ιωάννης και Ιάκωβος, ενώ ο Πέτρος, που κοιμόταν στο έδαφος, αφυπνίζεται από το όραμα. Η Μεταμόρφωση πλαισιώνεται από μια σειρά δισκαρίων , με τα στηθάρια των δώδεκα Αποστόλων.

Αυτές τις ιερές στιγμές, σκέπτεσαι πως οτιδήποτε γεύεσαι είναι ασήμαντο, μηδαμινό, μπροστά σ’ αυτό, που διψάς. Ταξιδεύεις στην αληθινή όψη της ζωής, που στην κοσμική της διάσταση δυναστεύεται από τη φθορά. Στην ατμόσφαιρα της σιωπής και της προσευχής, ανανεώνονται οι καρδιές, καθώς μέσα σου συντελούνται πνευματικές διεργασίες.  Έτσι αποκτιέται βαθύτερη συναίσθηση της προσωπικής αδυναμίας και του απείρου ελέους του Θεού.  

Xαρακτηριστικός είναι ο περγαμηνός κώδικας:  Η κλίμακα των αρετών. Δείχνει τους μοναχούς να ανεβαίνουν με μια σκάλα από τη γη στον ουρανό, όπου τους αναμένει ο Χριστός. Δίπλα από τη σκάλα «καραδοκούν» δαιμόνια , που τους τραβούν προς τον όλεθρο.

Οι Σιναΐτες πατέρες αποτελούσαν, αποτελούν και θα αποτελούν τους πλέον σεμνούς πρεσβευτές του  Ορθόδοξου κάλλους, μέσα σ’ έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο και  παραπαίοντα κόσμο, ο οποίος ζητά πνευματικά ερείσματα και ερεθίσματα για να στηριχθεί και να συνεχίσει το δύσκολο και ανηφορικό δρόμο του. Ψυχές παραδομένες στο θείο έρωτα, έσπευσαν να κατοικήσουν στην έρημο, επιθυμώντας με την κάθαρση  και το φωτισμό να τύχουν της Θεοπτίας. 

Εδώ καλλιεργείται στο διάβα των αιώνων η άσκηση, νεκρώνεται το πάθος, μειώνεται το προσωπικό θέλημα, υμνείται ακατάπαυστα και αδιάλειπτα ο Θεός, κυριαρχεί η απλότητα, διδάσκεται η ρητορικώτατη σιωπή, προετοιμάζονται  οι άνθρωποι να γίνουν «οικήτορες του Παραδείσου».

Νιώθεις ένα δέος μπροστά στους μοναχούς, μπροστά στην τόλμη της απόφασης, που τους κρατάει στην απαρηγόρητη έρημο, μπροστά στο άλμα τους, που αψηφάει τα καθιερωμένα μέτρα.

Η επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της Μονής, αποτελεί μια ιδιαίτερη στιγμή. Λειτουργεί από τον 4ο αι. και θεωρείται η δεύτερη πιο σπουδαία στον κόσμο (μετά τη βιβλιοθήκη του Βατικανού), τόσο λόγω του αριθμού των χειρογράφων της, όσο και στην αξία τους. Τα δύο τρίτα από τα χειρόγραφα είναι ελληνικά και τα υπόλοιπα αραβικά, συριακά, γεωργιανά, σλαβικά και λίγα αρμενικά, λατινικά, περσικά, πολωνικά, αιθιοπικά και κοπτικά.  Το 1975 βρέθηκαν μέσα σε σωρούς χωμάτων, στο βόρειο τείχος του Ιουστινιανού ( κάτω ακριβώς από το παρεκκλήσι του αγίου Γεωργίου) και φύλλα του περίφημου Σιναϊτικού Κώδικα.

Μαζί με το Μητροπολίτη Αργυροκάστρου κ. Δημήτριο Ντιγκμπασάνη, πρώην βιβλιοθηκάριο της Μονής για μια ολόκληρη δεκαετία, διήλθαμε από την κυρίως βιβλιοθήκη, το παλαιό και το νεώτερο τμήμα της, καθώς και από το φωτογραφικό εργαστήριο. Σταθήκαμε μπροστά στα μεταλλικά ράφια και ανιχνεύσαμε κάποια χειρόγραφα. Ο Σεβασμιώτατος Δημήτριος, ως βιβλιοθηκάριος «βασανίστηκε» (χρησιμοποιούμε τη λέξη με την έννοια του σωματικού κόπου) στο χώρο αυτό και κατά κοινή ομολογία το έργο του αποδείχθηκε μεθοδολογικά άριστο και υποδειγματικό. Η δράση του στη βιβλιοθήκη, άφησε ανεξίτηλα τα ίχνη της. Συνέταξε συγκριτικό πίνακα των διαφόρων αριθμήσεων των χειρογράφων του Σινά, καθώς και συμπληρωματικό κατάλογο χειρογράφων.

Μετά τη βιβλιοθήκη, είναι αδύνατο να μη παρατηρήσει κανείς τη συνύπαρξη στον περίβολο της Μονής, ναού και μουσουλμανικού τεμένους. Η συνύπαρξη αυτή, αποκρούει τη διαστροφή του θρησκευτικού φανατισμού.

Όχι μόνο οι Ορθόδοξοι, αλλά και ο υπόλοιπος χριστιανικός κόσμος, όπως και οι Ιουδαίοι και οι Μωαμεθανοί, εκδηλώνουν πολύτροπα την αποδοχή τους στη Μονή Σινά.  

Φθάνουν πλήθη κόσμου στο Μοναστήρι. Κάθε φυλής και γενιάς. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι αναζητούν «την άλλη βιωτή και την ετέρα θεώρηση του κόσμου».

Παρ’ ότι περνούν καθημερνά εκατοντάδες άτομα, κυριαρχεί παντού ησυχία. Ο μοναχισμός, από την αρχή της εμφάνισής του, συνέδεσε την κίνηση προς το Θεό με την ησυχία, κατά κύριο λόγο την εσωτερική ησυχία. Η εξωτερική ησυχία, διευκολύνει και ολοκληρώνει την εσωτερική ησυχία. Οι μοναχοί εγκαταλείπουν τον κόσμο και αυτοπροσφέρονται στο Θεό. Δεν αποστρέφονται τον κόσμο, αλλά το κοσμικό φρόνημα. Και μας προσκαλούν, μας προκαλούν με τα χνάρια τους να απομακρυνθούμε, όχι τοπικά, αλλά τροπικά τον κόσμο. Να αλλάξουμε, δηλαδή, τον τρόπο, που ζούμε.  

Όπου και να γυρίσεις στη Μονή Σινά στέκεσαι απέναντι στην ομορφιά, στην αγάπη και στις απέθαντες ψυχές. Αυτές οι έννοιες είναι φλόγες, που ανάβει η μία την άλλη.

Συμμετέχοντας στις ακολουθίες, αναζητώντας τις σπηλιές, τα σκόρπια ξωκκλήσια, συζητώντας με τους απλοϊκούς και αγράμματους καλόγερους, αλλά και τους μορφωμένους, κοιτάζοντας το μικρό εκκλησάκι της Αγίας Κορυφής, που είναι και αυτό μια ζωηφόρα παρεμβολή στο νεκρό τοπίο, όπου αποκαλύφθηκε η Παλαιά Διαθήκη του Θεού στους ανθρώπους, αποκομίζεις μια εμπειρία, μια ανίχνευση κι όχι ένα χρονικό. Για το χρονικό απομένουν οι εντυπώσεις, μόνο αυτές μπορούνε να μπούνε στο χαρτί.

Και συλλογίζεσαι πως η Μονή της αγίας Αικατερίνης, αν και γνώρισε πολλές απειλές και κινδύνους, υψώνεται ως μια άλλη ποιότητα πνευματικής αισθητικής, ασυνήθιστη στα «σκληρά» χρώματα της ερήμου. Όμως, οι σκέψεις διακόπτονται, καθώς νοερά αντικρίζεις κορυφαίους ασκητές, τον Ιωάννη της Κλίμακας, τον Αναστάσιο Σιναΐτη, τον γρηγόριο Σιναΐτη, τον Φιλόθεο Κόκκινο, που μετέβαλλαν την άνυδρη και άξενη γη σε «Οίκο Κυρίου». Για να μην παρεμβληθείς στην ατάραχη συνομιλία τους με το Θεό, δεν τους πλησιάζεις… Άλλωστε, το καταλαβαίνεις ο ίδιος, δεν έχεις τα «κότσια», είσαι εντελώς άδειος μέσα σου,  για μια «συνάντηση» μαζί τους…

Δεκαπέντε μέρες παραμείναμε στο Σινά, δίχως λογισμούς, ιδέες και επιχειρήματα, με μόνες τις αισθήσεις να ρουφάνε την κάψα και το φως. Ήταν απελευθέρωση,  έμοιαζε με δραπέτευση από το μαρτύριο της ανασφάλειας, με αναστροφή της θέας του κόσμου. Οι χριστιανοί κάνουμε ένα βασικό λάθος: Νομίζουμε πως αν δεχτούμε θεωρητικά, διανοητικά τις αλήθειες της διδασκαλίας του Κυρίου, είμαστε κιόλας Χριστιανοί. Ξεχνούμε, πως ο Χριστός αυτό δεν το βρίσκει αρκετό, για να μας θεωρήσει δικούς του. Ζητάει όχι μόνο να τον παραδεχθούμε, αλλά και να τον μιμηθούμε.
Το προσκύνημά μας στη Μονή Σινά τελείωσε, ωστόσο οι στοχασμοί τώρα άρχισαν να σχηματοποιούνται. Στον τόπο τούτο, όποιος βρεθεί προσκυνητής ή απλός επισκέπτης, υποχρεώνεται έμμεσα να συλλάβει το πύρινο τόξο της εποχής του και να ταυτιστεί με τις δύο κορυφαίες αρετές, την ευθύνη και τη θυσία. Τότε ο νους, με μια σωστή ερμηνεία της ζωής,  και  η ψυχή με ένα πύρωμα ανέσπερο, σκύβοντας πάνω από την άβυσσο του καιρού, χαράζουν τον αιώνιο λόγο, πως αξίζει μακριά απ’ το μύθο και το εγώ να αγωνιζόμαστε για τη λύτρωση του ανθρώπου με τις φωτεινές δυνάμεις της θυσίας. 

Πόσο ορθός ήταν ο λόγος του π. Μιχαήλ, που ξεπροβοδίζοντάς μας υπογράμμισε: «Δεν ξεχνιέται αυτός ο τόπος». Η καρδιά μας έμεινε σκυμμένη εκεί, πιο αχόρταστη ύστερα από τις στιγμές, που έζησε και τις οποίες αδιάκοπα νοσταλγεί. Λαχταρά το φτερούγισμα της ανόδου, τη διάρκεια, την απόλαυση, το άνθος μιας μελλούμενης καρποφορίας.


 
"ΣΤΑ ΚΡΑΣΠΕΔΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ" - Το βραβευμένο προσκυνηματικό οδοιπορικό του π. Ηλία Μάκου... "ΣΤΑ ΚΡΑΣΠΕΔΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ" - Το βραβευμένο προσκυνηματικό οδοιπορικό του π. Ηλία Μάκου... Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017 Rating: 5

Νεκρός 79χρονος μετά από φωτιά στο δωμάτιο του

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017

 
Τραγικό θάνατο βρήκε ένας 79χρονος στην Πέτρα Πρέβεζας, μετά από φωτιά που ξέσπασε στο σπίτι του.

Η φωτιά εκδηλώθηκε στο υπνοδωμάτιο και ο ηλικιωμένος άνδρας βρέθηκε από τα δύο του παιδιά που έσπευσαν για βοήθεια πεσμένος κάτω από το κρεβάτι, χωρίς όμως να φέρει εγκαύματα.

Στο σημείο κλήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Παρά την προσπάθεια που έγινε ο ηλικιωμένος δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή.

Στην συνέχεια έφτασαν δυνάμεις της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής.

Την εστία της φωτιάς στο δωμάτιο που ηλικιωμένου είχαν σβήσει τα δυο του παιδιά.

Την προανάκριση ανέλαβε το Ανακριτικό της Πυροσβεστικής Φιλιππιάδας. 
Εικάζεται ωστόσο ότι ο θάνατος του 79χρονου προήλθε από αναθυμιάσεις που προκλήθηκαν.


 
Νεκρός 79χρονος μετά από φωτιά στο δωμάτιο του  Νεκρός 79χρονος μετά από φωτιά στο δωμάτιο του Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Σύλληψη 40χρονου φυγόποινου αλλοδαπού

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017



Συνελήφθη, χθες (27-12-2017) το πρωί στην Ηγουμενίτσα, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ηγουμενίτσας, ένας 40χρονος υπήκοος Αλβανίας, διότι σε βάρος του εκκρεμούσε καταδικαστική απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Γρεβενών, με την οποία καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων μηνών και χρηματική ποινή (3.000) ευρώ, για παραβάσεις της Νομοθεσίας περί αλλοδαπών. 



Ηγουμενίτσα: Σύλληψη 40χρονου φυγόποινου αλλοδαπού Ηγουμενίτσα: Σύλληψη 40χρονου φυγόποινου αλλοδαπού Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017 Rating: 5

Συνελήφθη 50χρονος αλλοδαπός ο οποίος μετέφερε παράνομα με Ι.Χ. δύο ομοεθνείς του μη νόμιμους μετανάστες

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017



Συνελήφθη, χθες (26-12-2017) το πρωί στην Πρέβεζα, από αστυνομικούς της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ. της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πρέβεζας, ένας 50χρονος υπήκοος Αλβανίας, ο οποίος κατηγορείται για μεταφορά δύο ομοεθνών του μη νόμιμων μεταναστών.

Συγκεκριμένα, μετά από αστυνομικό έλεγχο που έγινε σε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, ιδιοκτησίας του 50χρονου, διαπιστώθηκε ότι αυτός μετέφερε δύο ομοεθνείς του, ηλικίας 43 και 42 ετών, οι οποίοι στερούνταν νομιμοποιητικών εγγράφων παραμονής στη χώρα.

Επιπρόσθετα, από τον έλεγχο των στοιχείων των μη νόμιμων αλλοδαπών, προέκυψε ότι σε βάρος του 43χρονου εκκρεμούσε μέτρο απαγόρευσης εισόδου σε έδαφος Schengen.

Το παραπάνω όχημα κατασχέθηκε.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πρέβεζας ενώ την προανάκριση διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Πρέβεζας. 



Συνελήφθη 50χρονος αλλοδαπός ο οποίος μετέφερε παράνομα με Ι.Χ. δύο ομοεθνείς του μη νόμιμους μετανάστες Συνελήφθη 50χρονος αλλοδαπός  ο οποίος μετέφερε παράνομα με Ι.Χ. δύο ομοεθνείς του μη νόμιμους μετανάστες Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017 Rating: 5

Πόσα έχουν σε καταθέσεις στις τράπεζες οι Ηπειρώτες

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017


Από το 2010 και μετά όλοι λίγο-πολύ, «τρώμε από τα έτοιμα», ενώ υπήρξε, ειδικά τα πρώτα χρόνια, μαζική διαφυγή δεκάδων δις στο εξωτερικό, αλλά και στα «στρώματα», όταν ούτε capital controls εφαρμόζονταν αλλά και οι έλεγχοι ήταν ανύπαρκτοι έως ανεπαρκείς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, οι πέντε πολυπληθέστεροι νομοί της χώρας, δηλαδή Αττική-Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Αχαΐα και Λάρισα, συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο όγκο καταθέσεων, καθώς το σχετικό ποσό διαμορφώνεται στο 80,2% του συνόλου της επικράτειας. Επιπλέον, είναι χαρακτηριστικό ότι σε αυτούς τους νομούς κατοικεί περίπου το 40% του πληθυσμού, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από τον «Καλλικράτη».

Βέβαια ενδεικτικό των επιπτώσεων της αρνητικής πορείας της οικονομίας από το 2010 και μετά είναι ότι το συνολικό ύψος των αποταμιεύσεων έχει μειωθεί κατά 50% από τα υψηλά του, επιστρέφοντας στο 2002!

Και παρά τις ελπίδες τραπεζικών παραγόντων, πως οι καταθέσεις θα γυρίσουν στα τραπεζικά γκισέ, αυτό δεν επιβεβαιώνεται.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις που έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας, από το ένα μέρος η υπερφορολόγηση και από το άλλο η άρνηση όσων έχουν τα λεφτά «στο στρώμα» να τα βγάλουν ή να τα φέρουν από το εξωτερικό έχουν καθηλώσει το ύψος των καταθέσεων στα ίδια επίπεδα.

Αυτό δείχνουν τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος σύμφωνα με τα οποία, τον Οκτώβριο οι τραπεζικές καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα ανήλθαν στα 123,7 δισ., έναντι 122,6 δισ. τον Αύγουστο, ενώ ανάλογες ήταν οι καταθέσεις και τον Σεπτέμβριο.

Μέσα στο 2017, στον επίσημο τραπεζικό τομέα, έχουν αυξηθεί οι καταθέσεις κατά μόλις 2,3 δισ. (τον Δεκέμβριο του 2016 ήταν 121,4 δισ).

Αν μάλιστα συγκριθούν με τις καταθέσεις παλιότερων εποχών, τον Σεπτέμβριο του 2009 οι καταθέσεις ήταν 237,8 δισ. δηλαδή μείωση κατά 114,1 δισ.

Τα στοιχεία στην Περιφέρεια Ηπείρου κατά νομό δείχνουν και την καθοδική πορεία των καταθέσεων, κατά νομό:

-Ιωαννίνων Ιούνιος 2010 2681 εκατ. ευρώ Δεκέμβριος 2014 2182 εκατ. ευρώ
-Άρτας Ιούνιος 2010 837 εκατ. ευρώ Δεκέμβριος 2014 687εκατ. ευρώ
-Πρέβεζας Ιούνιος 2010 832 εκατ. ευρώ Δεκέμβριος 2014 660 εκατ. Ευρώ
-Θεσπρωτίας Ιούνιος 2010 760 εκατ. ευρώ Δεκέμβριος 2014 629 εκατ. ευρώ

Σήμερα οι καταθέσεις στην Ήπειρο είναι ακόμα πιο χαμηλά:
Τα Γιάννενα βρίσκονται ακόμα ψηλά στις καταθέσεις στην 7η θέση αλλά με 1,7 δις ευρώ.
Στην 39η θέση η Άρτα με 577 εκατομμύρια ευρώ καταθέσεις
Στην 40η ο Νομός Πρέβεζας με 517,6 εκατομμύρια
Στην 41η ο Νομός Θεσπρωτίας με 480,3

Τα πράγμα αλλάζουν εντυπωσιακά αν η σύγκριση γίνει με τα ποσά ανά καταθέτη στους νομούς της χώρας.

Σε αυτή τη περίπτωση στην πρώτη θέση βρίσκεται η Αττική, όμως, διαπιστώνεται πως οι μεγαλύτερες καταθέσεις ανά κάτοικο συναντιούνται σε Χίο, Κυκλάδες, Θεσσαλονίκη και Λέσβο!

Αλλαγές στα ποσά κατά κεφαλήν παρουσιάζονται και στην Ήπειρο με την Άρτα να βρίσκεται στη τελευταία θέση.
Τα Γιάννενα βρίσκονται στη πρώτη θέση με 10.152 ευρώ καταθέσεις η Θεσπρωτία στη 2η με 9.389 η Πρέβεζα στη 3η με 7.858 και η Άρτα στη 4η με 6.684.

Από την επεξεργασία των στοιχείων, προκύπτει ότι οι νομοί όπου διακρίνουμε τις υψηλότερες καταθέσεις ανά κάτοικο παρουσιάζουν έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, το οποίο οδηγεί σε αύξηση των αποταμιεύσεων. 
Από την άλλη πλευρά, οι περιοχές που παρουσιάζουν τα μικρότερα ποσά καταθέσεων ανά κάτοικο είναι κατά κύριο λόγο αγροτικές. 


 
Πόσα έχουν σε καταθέσεις στις τράπεζες οι Ηπειρώτες Πόσα έχουν σε καταθέσεις στις τράπεζες οι Ηπειρώτες Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017 Rating: 5

Αποπειράθηκαν να εξέλθουν στην Αλβανία, μεταφέροντας 47.800 ευρώ

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017


Κατά τη διάρκεια ελέγχων, εντοπίστηκαν δύο περιπτώσεις διερχόμενων από το Τελωνείο Κακαβιάς, οι οποίοι αποπειράθηκαν να εξέλθουν στην Αλβανία, μεταφέροντας συνολικά 47.800 ευρώ, χωρίς να υποβάλουν την απαιτούμενη δήλωση περί ρευστών διαθεσίμων στην τελωνειακή αρχή. 
Τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες και εισπράχθηκαν τα προβλεπόμενα πρόστιμα, ήτοι το 25% του ανωτέρω ποσού.


Αποπειράθηκαν να εξέλθουν στην Αλβανία, μεταφέροντας 47.800 ευρώ Αποπειράθηκαν να εξέλθουν στην Αλβανία, μεταφέροντας 47.800 ευρώ Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017 Rating: 5

Σύλληψη 24χρονου το βράδυ στην Ηγουμενίτσα

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017
Στη σύλληψη ενός 24χρονου αλλοδαπού προέβησαν, βραδινές ώρες χθες, στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας. 

Συγκεκριμένα, ο ανωτέρω σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από στελέχη του Γραφείου Ασφαλείας εντός του επιβατικού σταθμού του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, διαπιστώθηκε ότι κατείχε και επέδειξε κλεμμένο ταξιδιωτικό έγγραφο, με σκοπό να μεταβεί λάθρα στο εξωτερικό. 

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω έγγραφο.

 
Σύλληψη 24χρονου το βράδυ στην Ηγουμενίτσα Σύλληψη 24χρονου το βράδυ στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017 Rating: 5

Η Ρωμαϊκή έπαυλη στο Λαδοχώρι Ηγουμενίτσας

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017




Η ρωμαϊκή έπαυλη στη νότια πλευρά του κόλπου της Ηγουμενίτσας είναι ένα ορθογώνιο κτίσμα που διαμορφώνεται αρχιτεκτονικά με περιμετρικές πτέρυγες γύρω από κεντρικό στεγασμένο χώρο. 
Η κύρια είσοδος βρισκόταν, πιθανόν, στο κέντρο περίπου της ανατολικής πλευράς του κτιρίου. 
Οι τοίχοι σώζονται σε επίπεδο θεμελίωσης, ενώ από την ανωδομή διατηρούνται ελάχιστα τμήματα στο νότιο και ανατολικό τμήμα. 

Κάποια από τα δωμάτια είχαν εργαστηριακό χαρακτήρα, όπως πιστοποιείται από την παρουσία δαπέδων από υδραυλικό κονίαμα και τη σύνδεση των εν λόγω χώρων μέσω πήλινων σωλήνων με μικρή δεξαμενή καθίζησης, ενώ κάποια άλλα εξυπηρετούσαν ανάγκες διαμονής και είχαν -κατεστραμμένα σήμερα- ψηφιδωτά δάπεδα.

Ο ταφικός θάλαμος

Λίγα μέτρα δυτικά του κτιρίου υπάρχει ταφικός θάλαμος, στο εσωτερικό του οποίου εντοπίστηκαν τμήματα τριών μαρμάρινων σαρκοφάγων, που χρονολογούνται από τις αρχές του 2ου ως τις αρχές του 3ου αι. μ.Χ. 
Η μαρμάρινη σαρκοφάγος στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων
Η καλύτερα διατηρημένη σαρκοφάγος εκτίθεται σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων. 
Απεικονίζει στην κύρια μακρά πλευρά σκηνές από τα «λύτρα» του Έκτορα, τα δώρα δηλαδή του Πρίαμου προς τον Αχιλλέα, στην αριστερή στενή πλευρά ετοιμασία πολεμιστή και στη δεξιά πρόθεση νεκρού. 
Το κάλυμμα της σαρκοφάγου του Αντώνιου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας
Το κάλυμμα της δεύτερης σαρκοφάγου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, απεικονίζει ανακεκλιμένη ανδρική μορφή, τον νεαρό Αντώνιο που πέθανε σε ηλικία είκοσι ενός ετών σύμφωνα με τη σωζόμενη επιγραφή.

Πρόσβαση: Η έπαυλη βρίσκεται σε απόσταση 2 χλμ. από την Ηγουμενίτσα, επί της Ε.Ο. Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας και μελλοντικά θα ενσωματωθεί στις εγκαταστάσεις του Νέου Λιμένα της πόλης. 


 
Η Ρωμαϊκή έπαυλη στο Λαδοχώρι Ηγουμενίτσας Η Ρωμαϊκή έπαυλη στο Λαδοχώρι Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 27, 2017 Rating: 5
Από το Blogger.