Σύλληψη 33χρονου, 32χρονου και μιας 33χρονης στην Ηγουμενίτσα

Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019
Σύλληψη 33χρονου, 32χρονου και μιας 33χρονης στην Ηγουμενίτσα




Στη σύλληψη τριών αλλοδαπών, ενός 33χρονου, ενός 32χρονου και μιας 33χρονης προέβησαν, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας.
Συγκεκριμένα, ο 33χρονος σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από στελέχη του Γραφείου Ασφαλείας εντός του επιβατικού σταθμού του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, διαπιστώθηκε ότι στερούταν των απαραίτητων ταξιδιωτικών εγγράφων, ενώ διευκόλυνε την έξοδο από την χώρα του 32χρονου και της 33χρονης, οι οποίοι κατείχαν και επέδειξαν για λογαριασμό τους πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα με σκοπό να μεταβούν παράνομα στο εξωτερικό.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας που διενεργεί τις προανακρίσεις, κατασχέθηκαν τα ανωτέρω έγγραφα.
Σύλληψη 33χρονου, 32χρονου και μιας 33χρονης στην Ηγουμενίτσα Σύλληψη 33χρονου, 32χρονου και μιας 33χρονης στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019 Rating: 5

Εκδήλωση την Δευτέρα στο Βασιλικό Ηγουμενίτσας με θέμα «Παιδί και Οικογένεια»

Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019
Εκδήλωση την Δευτέρα στο Βασιλικό Ηγουμενίτσας με θέμα «Παιδί και Οικογένεια»


Εκδήλωση την Δευτέρα στο Βασιλικό Ηγουμενίτσας με θέμα «Παιδί και Οικογένεια» Εκδήλωση την Δευτέρα στο Βασιλικό Ηγουμενίτσας με θέμα «Παιδί και Οικογένεια» Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019 Rating: 5

Μ.Κάτσης: "Ψηφιακός μετασχηματισμός ή ψηφιακό Κράτος Μητσοτάκη;"

Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019
Μ.Κάτσης: "Ψηφιακός μετασχηματισμός ή ψηφιακό Κράτος Μητσοτάκη;" 





"Εμείς θα είμαστε εδώ να σας ασκούμε κριτική χωρίς μηδενισμούς, όπως επιβάλλει ο ρόλος μας και συμπεριφορές τύπου Άδωνι Γεωργιάδη «τα λέμε σε 4 χρόνια» επιστρέφονται ως απαράδεκτες"



Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Συζητάμε σήμερα άλλο ένα προπαρασκευαστικό νομοσχέδιο της νέας κυβέρνησης ώστε να μπορέσει να ασκήσει εξουσία κατά το δοκούν, επιχειρώντας μια μεγάλη οπισθοδρόμηση.

Και το μοναδικό επιχείρημα που ακούμε όλοι από τα χείλη όλων των βουλευτών της πλειοψηφίας και της Κυβέρνησης, είναι η νίκη στις εκλογές της 7ης Ιουλίου. Το έχετε μάθει καλά το non paper.

Απλά σας θυμίζω ότι στις εκλογές της 7ης Ιουλίου δόθηκε ένα πάρα πολύ υψηλό ποσοστό στον ΣΥΡΙΖΑ της τάξης του 32% σχεδόν, που σημαίνει ότι θα είμαστε εδώ να σας ελέγχουμε και να σας ασκούμε κριτική. Άρα, λοιπόν, αποδεχτείτε τη νέα κατάσταση και εσείς, γιατί μας φαίνεται ότι πιέζεστε ήδη από τις πρώτες μέρες.

Πάμε τώρα στα του νομοσχεδίου.

Θέμα πρώτο. Έρχεστε με νόμο για τους Δήμους και τις Περιφέρειες , να νοθεύσετε τη λαϊκή εντολή στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Γιατί περί αυτού πρόκειται.

Ενώ οι τοπικές κοινωνίες έκαναν τις επιλογές τους εντός του αναλογικού δημοκρατικού πλαισίου του Κλεισθένη, έρχεστε με νομοθετική ρύθμιση και επαναφέρετε εκ των υστέρων το δημαρχοκεντρικό μοντέλο, ακόμη πιο ενισχυμένο από πριν.

Στην ουσία καθίσταται το ΔΣ διακοσμητικό και όλες οι αποφάσεις παίρνονται από τις επιτροπές και από τον Δήμαρχο.
Το κάνετε μάλιστα μέσα σε δυο μόλις μήνες από τις εκλογές, χωρίς καν να έχει δοκιμαστεί στην πράξη ο Κλεισθένης.

Αυτή είναι η δημοκρατική αντίληψη που έχετε για την ψήφο των πολιτών, και για την τοπική αυτοδιοίκηση γενικότερα.

Θέμα δεύτερο. Επιχειρηματολογείτε κ.κ της ΝΔ υπέρ της κατάργησης του
Ακαδημαϊκού ασύλου λοιδορώντας διαχρονικά τα Πανεπιστήμια μας, ως χώρους ανομίας και παραβατικότητας, συκοφαντώντας έτσι συλλήβδην όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Γνωρίζετε βέβαια ότι, το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση των κακουργηματικών πράξεων υπάρχει.

Η εμμονή σας με το άσυλο υπηρετεί αλλότριους σκοπούς:

Αφενός πρόκειται περί μιας ακροδεξιάς ιδεοληψίας που αποστρέφεται τα προοδευτικά κεκτημένα , αφετέρου σας εξυπηρετεί εργαλειακά ως μέτρο προληπτικής καταστολής.

Η κρυφή αντιλαϊκή σας ατζέντα που σχεδιάζετε να εφαρμόσετε ξέρετε ότι θα συναντήσει αντιστάσεις στο κοινωνικό πεδίο και ήδη ετοιμάζετε το γήπεδο της ακραίας καταστολής.

Θέλετε το πιο δυναμικό και δημιουργικό κομμάτι της νεολαίας να είναι αποστειρωμένο μέσω της αστυνομοκρατίας ενός χώρου όπου διακινούνται ελεύθερα οι ιδέες.

Όλες οι συντηρητικές δυνάμεις αυτό φοβόσασταν και αυτό συνεχίζετε να φοβάστε.

Τρανταχτό παράδειγμα τέτοιων πολιτικών που συναντούν αντιδράσεις, όπως είδαμε από τη συζήτηση των φορέων είναι η κατάργηση τη νομικής Σχολής της Πάτρας προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων της αλλοδαπής.

Ευελπιστώ να καταλάβετε γρήγορα το λάθος σας και να σταματήσετε εδώ.

Νεοσυσταθέντα τμήματα, όπως αυτό της Μετάφρασης και Διερμηνείας στην Ηγουμενίτσα, ιδρυμένο με νόμο και με νέες θέσεις μελών ΔΕΠ στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων είναι κεκτημένα της Ακαδημαϊκής κοινότητας και των τοπικών κοινωνιών.

Απαιτούμε να τα σεβαστείτε και να εγγυηθείτε την λειτουργία των νεοσύστατων τμημάτων αν και τα μηνύματα είναι ανησυχητικά.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Θέλω σε αυτό το σημείο να περάσω στο δεύτερο κομμάτι του νομοσχεδίου, αυτό που αφορά το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη σχετική συζήτηση στις Επιτροπές.

Παρατήρηση πρώτη:

Έχουμε τη θεσμοθέτηση αυτού που εμείς φοβόμαστε ότι μπορεί να γίνει ο δεύτερος πυλώνας του επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη, δηλαδή του ψηφιακού κράτους, όπως αναλύεται στο παρόν σχεδίου νόμου. Θέτω δυο ζητήματα και μια απορία.

Μας λέτε, ότι συγκεντρώνετε σε ένα Υπερυπουργείο πλέον, πληροφοριακά
συστήματα, υπηρεσιακές μονάδες (ΓΓΠΣ,ΚτΠ,ΕΔΕΤ κλπ) και αρμοδιότητες από άλλα Υπουργεία, για να επιταχύνετε και να απλουστεύσετε τις διαδικασίες της ψηφιακής μεταρρύθμισης υλοποιώντας ψηφιακά έργα.

Αυτή η ενοποίηση υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να λειτουργήσει θετικά ώστε να μην υπάρχει κατακερματισμός και έλλειψη διαλειτουργικότητας και ευχόμαστε στη νέα ηγεσία του υπουργείου να το καταφέρει.

Είμαστε όμως καχύποπτοι, καθώς τα δείγματα γραφής της νέας κυβέρνησης σε άλλους τομείς, δεν είναι θετικά.

Υπάρχει μια σαφής προσπάθεια να υπερσυγκεντρώνονται εξουσίες στο Πρωθυπουργικό γραφείο, σε μια
από πάνω προς τα κάτω δομή εξουσίας, κλειστή και απολύτως ελεγχόμενη από άτομα εμπιστοσύνης.

Μήπως και εδώ έχουμε μια παρόμοια προσπάθεια;

Γιατί ναι μεν συγκεντρώνονται όλα στο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, εντούτοις όλα ξεκινούν και καταλήγουν στον Υπουργό:

Ο Υπουργός αποφασίζει τις διοικήσεις των Δομών, το προσωπικό που υπηρετεί, τις αρμοδιότητες και την λειτουργία.

Μήπως η υπερσυγκέντρωση στοχεύει στο να παρακάμπτονται αρμοδιότητες, να ελέγχονται οι δομές έτσι ώστε όλα τα ψηφιακά έργα να γίνονται όπως τα θέλει ο Υπουργός με τις προδιαγραφές που του ορίζει η αγορά και όποιος αντιδρά να παρακάμπτεται fast track και μάλιστα με Πρωθυπουργική κάλυψη;

Εδώ θα είμαστε να δούμε αν όντως έχετε σκοπό τον ψηφιακό μετασχηματισμό όπου θα μας βρείτε αρωγούς ή αν αυτό το φιλόδοξο σχέδιο θα καταλήξει μια κλειστή δομή κορυφής όπου θα κλείνει fast track deals ψηφιακών έργων χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να ελεγχθεί αν τηρούνται οι όροι δημοσίου συμφέροντος.

Εδώ θα είμαστε να ελέγχουμε.

Παρατήρηση δεύτερη:

Ο Ελληνικός Διαστημικός Οργανισμός, ο ΕΛΔΟ. Όταν ιδρύθηκε επί των ημερών μας, ώστε να μπορέσουμε για πρώτη φορά να αναπτύξουμε εθνική στρατηγική για το διάστημα αξιοποιώντας παράλληλα το επιστημονικό μας προσωπικό και την εγχώρια βιομηχανία, εσείς, το κόμμα δήθεν της επιχειρηματικότητας, μας λοιδορούσατε.

Μάλιστα ο κ. Δένδιας τότε, ως εισηγητής της ΝΔ, είχε ότι πει ότι θα τον καταργήσετε τελείως ως άχρηστο.

Σήμερα λοιπόν κάνετε μια εντυπωσιακή κυβίσθηση:

Τον μετονομάζετε και κρατάτε τη σκοπιμότητα του, καθώς είναι ίδια με του νέου ελληνικού κέντρου διαστήματος λέξη προς λέξη.

Καλώ, λοιπόν, τον κ. Δένδια να μας απαντήσει τι θα ψηφίσει σήμερα που ο ΕΛΔΟ δεν καταργείται, αλλά μετονομάζεται;

Συνοψίζοντας, στην ουσία κάνετε μια επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος.

Δίνετε διαρροές στον τύπο ότι καταργείται ο ΕΛΔΟ του Παππά και άλλα τέτοια, αλλά στην πράξη αναγνωρίζετε απόλυτα την ανάγκη εθνικής στρατηγικής για το διάστημα επικροτώντας απόλυτα τη δική μας πολιτική. Επίσης θέλουμε μια τεκμηριωμένη απάντηση για την αλλαγή νομικού προσώπου από ΑΕ του Δημοσίου σε ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί δεν έχουμε ακόμη καταλάβει.

Τρίτο σημείο:

Ακούσαμε ευχάριστα τον Υφυπουργό κ. Ζαριφόπουλο να μας λέει ότι τα συμβασιοποιημένα ψηφιακά έργα θα προχωρήσουν και ότι η βάση της Ψηφιακής Βίβλου είναι η Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική που πρώτη η κυβέρνησή του ΣΥΡΙΖΑ κατάρτισε.

Περιμένουμε ακόμη να μας πείτε πως θα την εμπλουτίσετε, με ποιόν θα
την διαβουλευτείτε και ποιος εντέλει θα αποφασίσει ποιος κάνει τί και σε τι χρόνο όπως ακούστηκε από τους αρμόδιους Υπουργούς.

Και μια έξτρα παρατήρηση:

όσες φορές θα αναφέρεστε στις επιδόσεις μας ως χώρα στον δείκτη DESI, άλλες τόσες φορές θα καταθέτουμε στα πρακτικά 2 επιστολές:

την επιστολή του αρμόδιου Επιτρόπου Χάν το 2013, για τα "κατορθώματα” της Κυβέρνησης Σαμαρά και του κ. Μητσοτάκη στην ψηφιακή διακυβέρνηση, που επιβλήθηκε αιρεσιμότητα σε κονδύλια ύψους 1,2 δις ευρώ από την Ε.Ε για ψηφιακά έργα

και την επιστολή που έστειλε στην "χειρότερη Κυβέρνηση" για εσάς το 2017 η Κομισιόν που ήρε την αιρεσιμότητα λόγω της προόδου σε όλα τα αντικείμενα που έιχαν τεθεί το 2013 και μας είχαν φέρει σε αυτή την άθλια κατάσταση.

Εμείς θα είμαστε εδώ να σας ασκούμε κριτική χωρίς μηδενισμούς, όπως επιβάλλει ο ρόλος μας και συμπεριφορές τύπου Άδωνι Γεωργιάδη «τα λέμε σε 4 χρόνια» επιστρέφονται ως απαράδεκτες.

Σας ευχαριστώ.

Μ.Κάτσης: "Ψηφιακός μετασχηματισμός ή ψηφιακό Κράτος Μητσοτάκη;" Μ.Κάτσης: "Ψηφιακός μετασχηματισμός ή ψηφιακό Κράτος Μητσοτάκη;" Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019 Rating: 5

Ελληνισμός Βορείου Ηπείρου - Του Ιωάννη Θεοχάρη

Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019
Ελληνισμός Βορείου Ηπείρου - Του Ιωάννη Θεοχάρη





Με αφορμή τις αρπαγές των περιουσιών και τον διωγμό που υφίστανται τον τελευταίο διάστημα

Οι Έλληνες Βορειοηπειρώτες ζουν και αναπτύσσονται σήμερα στην βόρεια περιοχή της ενιαίας Ελληνικής Ηπείρου, περιοχή όπου ζούσαν ανέκαθεν όπως αποκαλύπτουν αρχαιολογικές εκσκαφές σε Βουθρωτό, αρχαία Φοινίκη κ.τ.λ .

Έχουν χύσει πολύ αίμα για την απελευθέρωση τους και έχουν χαρίσει πολλούς νεκρούς και ήρωες για αυτό. Διώκονται στο παρελθόν αλλά και σήμερα από την γη που τους ανήκει χωρίς καμία κυβέρνηση να στηρίζει τον αγώνα που δίνουν για την παραμονή στον τόπο τους (δολοφονία εν ψυχρώ συμπατριώτη μας που νόμιμα σήκωσε την Ελληνική Σημαία, αρπαγή περιουσιών σε παραθαλάσσιες περιοχές) . Η κοινή μας Ιστορία άλλωστε το αποδεικνύει και έχει γράψει με τα λαμπρότερα χρώματα για ήρωες που αγωνιστήκαν για την ελευθερία της περιοχής.
Κατά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και συγκεκριμένα κατά την Ιταλική εισβολή στα βουνά της Αλβανίας οι Έλληνες
Βορειοηπειρώτες γίνανε ένα με τα Ελληνικά στρατεύματα, όταν οι Αλβανοί συνεργάστηκαν με τους φασίστες Ιταλούς, απόδειξη οι εκατοντάδες νεκροί και το νεκροταφείο στην Κλεισούρα όπου Έλληνες Βορειοηπειρώτες φύλαγαν τα οστά Ελλήνων στρατιωτών.
Οι Βορειοηπειρώτες δεν εγκατέλειψαν τον τόπο τους ,καθώς ελευθερώθηκε για μια ακόμη φορά το 1914 η Βόρειος Ήπειρος και κατά συνέπεια έμειναν στις πατρογονικές τους εστίες.
Επίσης, οι Βορειοηπειρώτες είναι Έλληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι και ποτέ δεν απαρνήθηκαν τη θρησκεία τους ακόμα και όταν ο Χότζα γκρέμιζε τις εκκλησίες.

Τα Ελληνικά πολιτικά κόμματα κυρίως της αριστεράς αδιαφορούσαν και αδιαφορούν όταν επί χρόνια αυτό το κομμάτι του Ελληνισμού υπέφερε και υποφέρει και είτε σιωπούσαν στρουθοκαμηλίζοντας είτε ………αγωνίζονταν έχοντας διαστροφική ιδεοληψία για τις χώρες της Λατινικής Αμερικής που μάλλον τους έπεφτε πιο κοντά.
Μια βόλτα στην Ελληνική Βόρειο Ήπειρο ίσως μας βοηθήσει να διευρύνουμε λίγο τους ορίζοντες της Εθνικής μας γνώσης .

Θα νοιώσουμε τη συνεχεία του τόπου των ανθρώπων και της κοινής μας ιστορίας .

Αν μας έχει μείνει λίγο Ελλάδα στην κάρδια ίσως νοιώσουμε το παράπονο των συμπατριωτών μας που στην Ελλάδα είναι….Αλβανοί και στην Αλβανία… Έλληνες μόνο και μόνο γιατί η Πατρίδα τους πούλησε σε συγκεκριμένη Ιστορική στιγμή αντί ενός πινακίου φακής.

Υ.Γ
Δεν έχουν καμία σχέση με αυτούς τους ανθρώπους που τους χρησιμοποιούν σήμερα σε κάθε εκλογική αναμέτρηση με το έτοιμο φακελάκι το σταυρωμένο ψηφοδέλτιο και το πενητάνευρο μέσα. Γιατί δεν έχουν την ανάγκη άδειας παραμονής ,παράνομης συνταξιοδότησης, παράνομης παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, η οποίας άλλης ευεργετικής διάταξης που έχουν λάβει οι παράνομα εισελθόντες στη χώρα μας. 
Θεοχάρης Δ. Ιωάννης Αξκός Ε.Α
Ελληνισμός Βορείου Ηπείρου - Του Ιωάννη Θεοχάρη Ελληνισμός Βορείου Ηπείρου - Του Ιωάννη Θεοχάρη Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019 Rating: 5

Τα νερά που γέννησαν μύθους - Αφιέρωμα της εφημερίδας Έθνος στον Αχέροντα

Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019
Τα νερά που γέννησαν μύθους - Αφιέρωμα της εφημερίδας Έθνος στον Αχέροντα





Κρυμμένος καλά στους μίτους του μύθου και στα κάθετα φαράγγια που τον αγκαλιάζουν, ο μεγάλος ποταμός της Βορειοδυτικής Ελλάδας λικνίζεται μαιανδρικά πριν καταλήξει στο Ιόνιο, συμβολίζοντας με τους θρύλους του τις ανεξέλεγκτες δυνάμεις της φύσης. Γιος της Γης, ο μυθικός ποταμός Αχέροντας έκανε το μοιραίο λάθος ενώ εξελισσόταν η Τιτανομαχία να προσφέρει νερό στους Τιτάνες για να σβήσουν τη δίψα τους.

Ο Δίας έγινε έξαλλος. Μαύρισε τα νερά του και τον καταδίκασε να γίνει για πάντα το όριο μεταξύ του κόσμου των ζωντανών και των νεκρών. Εκεί που ο Αχέροντας συναντούσε τον ποταμό των δακρύων, Κωκυτό, τοποθέτησε η λαϊκή φαντασία την είσοδο του υποχθόνιου κόσμου. Στην πύλη του στεκόταν ο φοβερός Κέρβερος, αδελφός της Λερναίας Υδρας και γιος της Εχιδνας. Αυτός είναι ο μύθος που χάνεται στους αιώνες.

Η σημερινή αλήθεια είναι ότι ο υπέροχος, δυνατός Αχέροντας, είναι ένα ποτάμι με σπάνιες ομορφιές και μοναδικά οικοσυστήματα στο Δέλτα, στις πηγές και στις απότομες χαράδρες του, που πηγάζει από τα όρη του Σουλίου και διανύοντας με διαδοχικούς μαιανδρισμούς μια υδάτινη διαδρομή 64 χιλιομέτρων εκβάλλει στο Ιόνιο πέλαγος, στον κόλπο του Γλυκέα.

Ψυχοπομπός Ερμής και Χάροντας

Η απολαυστική περιήγηση στον Αχέροντα δεν μπορεί παρά να ξεκινήσει με μια ιχνηλασία στα απομεινάρια του αρχαίου παρελθόντος. Σε ανασκαφές που άρχισαν το 1958 στον λόφο πάνω από τη συμβολή του ποταμού με τον Κωκυτό ανακαλύφθηκε το αρχαιότερο ελληνικό νεκρομαντείο… Εδώ οι ζωντανοί έρχονταν σε επαφή με τους νεκρούς με διάφορες τελετουργίες και παρακάλια προς τους θεούς του Κάτω Κόσμου, αλλά και τους ίδιους τους νεκρούς. Νεκρομαντεία στον ελλαδικό χώρο κατά την αρχαιότητα υπήρχαν πολλά όπως του Ταίναρου, της Ερμιόνης, της Φιγαλείας, της Ιεράπολης στη Φρυγία και της Κύμης στην Κάτω Ιταλία. Απ’ όλα όμως το πιο αρχαίο, φημισμένο κι ονομαστό ήταν αυτό της Εφύρας στη γη της Θεσπρωτίας. Το ταξίδι προς το αιώνιο σκοτάδι δεν ήταν απλό.

Ο ψυχοπομπός Ερμής, ως θεός της πορείας ήταν αυτός που μετέφερε τις ψυχές των θνητών μέχρι τις πύλες του Αδη, στην αρχή του φαραγγιού του Γκορίλα κοντά στο χωριό Σεριζιανά. Για να διαπλεύσουν οι ψυχές το ποτάμι έπρεπε να προσφύγουν στις υπηρεσίες του θλιβερού περαματάρη Χάροντα. Πρώτη του φροντίδα είναι να λάβει τον οβολό που κάθε «επιβάτης» όφειλε να έχει στο στόμα του. Οσοι νεκροί δεν είχαν το κόμιστρο των πορθμείων καταδικάζονταν σε αιώνια περιπλάνηση στις τραχιές χαράδρες και στα σκιερά φαράγγια του Αχέροντα. Ποταμός Αχέροντας: Τα νερά που γέννησαν τους μύθους Ο βαρκάρης κατέβαινε βιαστικά το ποτάμι κουβαλώντας τις ψυχές για να τις παραδώσει με τη σειρά του στον Αδη. Στη μακριά διαδρομή του στη χώρα των Θεσπρωτών ο Αχέροντας εξαφανιζόταν εδώ κι εκεί μέσα σε βαθιές αβύσσους και ξανάβγαινε στην επιφάνεια, φτάνοντας κοντά στην αρχαία πόλη Εφύρα, που σχηματιζόταν η Αχερουσία λίμνη. Τα αρχαία δρώμενα του Νεκρομαντείου της Εφύρας Ανηφόρισα τον λόφο στο χωριό Μεσοπόταμος και πέρασα την πύλη του Νεκρομαντείου. Από εδώ ψηλά αποκαλύπτεται το πανόραμα της μυθικής χώρας του Αδη που περιβάλλεται από βουνά και ράχες και διαρρέεται από τρία ποτάμια που σμίγουν κι ενωμένα χύνονται στον κόλπο του Γλυκέα. Ο Αχέροντας, ο Κωκυτός και ο βουβός Πυριφλεγέθοντας που στα παρόχθια λιβάδια του, τα γεμάτα ασφόδελους, έκαναν βόλτες οι ψυχές των νεκρών (οι φερτές φωσφορικές ύλες που κατεβάζει έχουν σαν αποτέλεσμα να λαμπυρίζει μέσα στη νύχτα). Είναι συγκλονιστικό πόσο οι αρχαίες παραδόσεις για τον Αχέροντα συγχωνεύτηκαν με τις μετέπειτα χριστιανικές. Σύμφωνα με παλιούς θρύλους στη σπηλιά του βουνού Γκορίλα κοντά στο σημερινό χωριό Γλυκή, όπου βρίσκονται και πολλές πηγές του ποταμού, ζούσε ένας δράκος που έκανε το νερό πικρό και θανατηφόρο (ο Αχέροντας ονομάζεται και Μαυροπόταμος).

Η μικρή εκκλησία της Αγίας Παρασκευής στο ηρωικό Κούγκι.

Για να τον καλοπιάσουν οι γύρω κάτοικοι του πρόσφεραν κάθε χρόνο μια κόρη για να την καταβροχθίσει. Ο άνθρωπος που σύμφωνα με την παράδοση μπόρεσε και σκότωσε τον δράκο που μόλυνε τα νερά του ποταμού λεγόταν Αηδονάτος και ήταν επίσκοπος Ευροίας, ο μετέπειτα Αϊ-Δονάτος που η γιορτή του στις 30 Απριλίου πανηγυρίζεται και σήμερα με μεγαλοπρέπεια σε όλα τα χωριά που βρίσκονται κοντά στον Αχέροντα. Το νερό έγινε πάλι γλυκό και το χωριό που βρισκόταν στην έξοδο του φαραγγιού του Αχέροντα ονομάστηκε Γλυκή. Από το όνομα του Αϊ-Δονάτου η πόλη της Παραμυθιάς και τα περίχωρά της ονομάζονταν Αϊδονάτι. Καζάς Αηδονάτου γραφόταν η επαρχία στα τούρκικα κατάστιχα. Το Νεκρομαντείο της Εφύρας είναι κτίσμα του 3ου προχριστιανικού αιώνα. Μέχρι και έναν σεληνιακό μήνα παρέμεναν οι χρηστηριαζόμενοι για να μυηθούν στην πολύπλοκη διαδικασία επαφής με τους αγαπημένους τους νεκρούς. Μια διαδικασία σκοτεινή και απόλυτα σιωπηλή. Προτού εισέλθουν στην ιερή αίθουσα μασούσαν σπόρους, φύλλα και κουκιά που προκαλούσαν ζάλη και οπτασίες, στα πλαίσια της στέρησης των αισθήσεων που επέβαλε η όλη διαδικασία. Με τέτοια κουκιά και σπόρους βρέθηκαν γεμάτα πιθάρια στο Νεκρομαντείο. Για τον εξαγνισμό του ιερού χώρου θυμιάτιζαν με καιόμενο θειάφι. Ο χρηστηριαζόμενος περνούσε από το ιερό της Περσεφόνης, όπου άφηνε το τάμα του, εισερχόταν στον περίβολο και δια της μεγάλης δυτικής πύλης στον βόρειο διάδρομο. Εχανε πια το φως της ημέρας και προετοιμαζόμενος για την επαφή με τους νεκρούς υποβαλλόταν σε μυστηριακές τελετές. Ετρωγε ορισμένο φαγητό (χοιρινό, θαλασσινά, οστρακοειδή), πλενόταν, μασούσε ναρκωτικούς καρπούς και φέροντας μαζί του το αγγείο με τα άλφιτα (χοντροαλεσμένα δημητριακά) και δύο λιθάρια προχωρούσε για τον ανατολικό διάδρομο. Αποτροπιαστικά σύμβολα και ιερές σπονδές

Ειδυλλιακή βαρκάδα κοντά στις εκβολές του Αχέροντα.

Προτού εισέλθει στον δεύτερο διάδρομο έριχνε δεξιά του τη μία πέτρα για να αφήσει το κακό πίσω του (αποτρόπαια λίθος) και έπλενε συμβολικά τα χέρια του σε πιθάρι με νερό που ήταν τοποθετημένο στην είσοδο (η πρακτική επιβιώνει μέχρι και τις μέρες μας, καθώς στην Ηπειρο εξακολουθούν μετά τις κηδείες να ρίχνουν νερό πίσω τους). Ο οδηγός-μαντολόγος ψιθύριζε ευχές και ιερά, ακατάληπτα λόγια επικαλώντας και προτρέποντας τους χθόνιους θεούς να επιτρέψουν την επικοινωνία του χρηστηριαζομένου με τα φαντάσματα των νεκρών. Στον ανατολικό διάδρομο που ακούγονταν τα μακάβρια γαβγίσματα του Κέρβερου ο χρηστηριαζόμενος προχωρούσε σε έναν μαιανδρικό λαβύρινθο που συμβόλιζε την περιπλάνηση των ψυχών στον Αδη και το αδιέξοδο της ανθρώπινης ζωής και από εκεί εισερχόταν στο κυρίως ιερό. Μπαίνοντας έριχνε και τον δεύτερο αποτρόπαιο λίθο για να εξορκιστεί το κακό από πάνω του και έκανε σπονδές με μέλι, κρασί, γάλα και λάδι θέλοντας να εξευμενίσει τη ζήλια των νεκρών για τους ζωντανούς και τον Επάνω Κόσμο. Την ίδια στιγμή που οι ιερείς έκαιγαν δάφνες και λιβάνια ο χρηστηριαζόμενος αντίκριζε στο βάθος της ιερής αίθουσας τη σκιά του ειδώλου του νεκρού. Εδώ προκύπτει και το μεγάλο ερώτημα. Ηταν οι ιερείς μύστες και πνευματιστές που νόμιζαν ότι πράγματι έρχονταν σε επαφή με την άλλη πλευρά ή μήπως έστηναν μια καλοστημένη παράσταση θεάτρου σκιών εκμεταλλευόμενοι τη συγκίνηση και τις παραισθήσεις των χρηστηριαζομένων;

Οι πρωταγωνιστές του μύθου

Κάποιοι πιο επώνυμοι, πάντως, είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν απευθείας επίσκεψη στον Κάτω Κόσμο. Ο μουσικός Ορφέας μην αντέχοντας τον χωρισμό της πολυαγαπημένης του Ευρυδίκης κατέβηκε στον Αδη και με τη λύρα του συγκίνησε τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη που του επέτρεψαν να την πάρει μαζί του με την προϋπόθεση να μη γυρίσει να την κοιτάξει μέχρι να ανέβει στη γη. Ο ανυπόμονος Ορφέας αθέτησε την υπόσχεση και η Ευρυδίκη εξαφανίστηκε. Από κοντά και τα πρωτοπαλίκαρα του αρχαίου κόσμου. Ο Ηρακλής και ο Θησέας. Συγκλονιστική, ίσως η συγκλονιστικότερη απ’ όλες, είναι και η κάθοδος του Οδυσσέα στον Αδη ύστερα από τη συμβουλή της Κίρκης να συναντήσει εκεί τον νεκρό μάντη Τειρεσία για να μάθει τι ακόμα του επιφυλάσσει η μοίρα στο ταξίδι του για την Ιθάκη.

Ενας παλιός, πέτρινος νερόμυλος στο μονοπάτι για το Σούλι.

«Εμπα στο καράβι σου και ο βοριάς θα σε οδηγήσει στον Αχέροντα. Μη φοβηθείς. Εμπα μέσα στον ωκεανό του ποταμού δέσε το καράβι σου και πεζός τράβα για τον Αδη. Θα δεις δάσος από λεύκες και ιτιές. Είναι το δάσος στο βασίλειο της Περσεφόνης. Εκεί που ο Πυριφλεγέθοντας πέφτει στον Αχέροντα και σμίγουν με τον Κωκυτό υπάρχει βράχος, κομμάτι της Στύγας. Ανέβα ψηλά και κάνε σπονδές και θα δεις να πετάγονται μέσα από το Ερεβος μιλιούνια οι ψυχές των νεκρών μαζί με την ψυχή του Τειρεσία.» Εφτασε ο Οδυσσέας, ακολουθώντας κατά γράμμα τις συμβουλές της Κίρκης και εξιλέωσε την Περσεφόνη με παρακάλια, θυσιάζοντας στους νεκρούς, χύνοντας κρασί και μέλι. Πετάχτηκαν από τη χαράδρα του βράχου μελίσσι οι ψυχές. Ο Οδυσσέας μιλάει με τον Τειρεσία, συναντιέται με τον Αγαμέμνονα που κλαίει σαν παιδί για τη δολοφονία του, συναντά τον Αχιλλέα που επιστρέφει απ’ το λιβάδι με τους ασφόδελους, γεμάτος χαρά που άκουσε καλά λόγια για τον γιο του, Νεοπτόλεμο. Βλέπει ακόμα τον Τάνταλο να σκύβει σκασμένος από τη δίψα να πιει νερό κι εκείνο να χάνεται και τον Σίσυφο να παιδεύεται στο απέναντι βουνό να ανεβάσει το θεόρατο λιθάρι και μόλις το φτάνει στην κορυφή, να του κατρακυλάει. Τέλος, συναντά και συνομιλεί με τη μητέρα του, Αντίκλεια, που είχε αφήσει ζωντανή φεύγοντας από την Ιθάκη, στη λυρικότερη και συγκινητικότερη ίσως στιγμή της Οδύσσειας. -«Την είδα και τα μάτια μου γέμισαν δάκρυα, η ψυχή μου λύπη» -«Γιε μου πώς ήλθες ζωντανός στο ζοφερό σκοτάδι δύσκολο είναι όσοι ζουν να δουν τον κόσμο τούτο…» Ιστορικές επιδρομές και αρχαιολογικές ανασκαφές

Οι πλούσιοι βιότοποι του άγριου ποταμού

Το οδοιπορικό στον Αχέροντα θα ακολουθήσει πορεία ανάποδη από τη ροή του ποταμού και το πλωτό ταξίδι του Χάροντα. Με αφετηρία το χωριό Γλυκή θα επιχειρούσα την «Αχέροντος ανάβαση» στις Πύλες του Αδη. Ο ποταμός, εγκαταλείποντας το, σχεδόν μονίμως σκιερό φαράγγι του μετά τη Γλυκή, κυλούσε προς τα δυτικά, τροφοδοτούσε τη βαλτώδη λίμνη Αχερουσία και από εκεί συνέχιζε την πορεία του έως τις κοντινές εκβολές του. Μετά την οριστική αποξήρανση της λίμνης Αχερουσίας τη δεκαετία του ’50 με σκοπό την δημιουργία της εύφορης πεδιάδας του Φαναρίου, ο μυθικός ποταμός συνεχίζει πλέον απευθείας τη ροή του προς το μεγάλης φυσικής αξίας οικοσύστημα του Δέλτα του. Δύο αξιοσημείωτοι ελώδεις υγρότοποι σχηματίζονται. Το μεγάλο έλος της Αμμουδιάς και το μικρότερο της Βελανιδοράχης καλύπτονται από χιλιάδες καλαμιές, βούρλα, σκλήθρα, φράξους και αλμυρίκια. Περισσότερα από 150 είδη πουλιών έχουν παρατηρηθεί στην περιοχή των εκβολών του Αχέροντα καθιστώντας ιδιαίτερα αξιόλογη την ορνιθοπανίδα της περιοχής. Τα περίφημα πηγάδια του Σουλίου.

Τα περίφημα πηγάδια του Σουλίου.

Η χλωρίδα του Δέλτα περιλαμβάνει 415 είδη. Ανάμεσά τους και είδη με περιορισμένη εξάπλωση, όπως το ρακοβότανο, η λουίζα, η κραμπουτσάνα, αλλά και ο πανέμορφος λευκός κρίνος της θάλασσας που σχηματίζει μικρά λιβάδια στις αμμούδες των εκβολών. Η μαγεία της περιοχής των εκβολών του ποταμού συμπληρώνεται από την εντυπωσιακή παραλία της Αμμουδιάς, του Αμονιού, της Λούτσας και του κόλπου του Οδυσσέα. Ισως ο καλύτερος τρόπος για τη γνωριμία με την περιοχή του Δέλτα να είναι το μικρό ποταμόπλοιο που πραγματοποιεί εκδρομές από το ποτάμιο λιμάνι της Αμμουδιάς μέχρι και το χωριό Μεσοπόταμος. Πρόκειται μάλιστα για την ίδια διαδρομή που ακολούθησε κι ο Οδυσσέας αναζητώντας τον νεκρό μάντη Τειρεσία στο βασίλειο του Πλούτωνα…

Το δυσπρόσιτο ανάγλυφο στα περίφημα Στενά

Από το χωριό Γλυκή (περίπου 20 χλμ. από τις εκβολές) ξεκινά το μονοπάτι που διασχίζει το περίφημο φαράγγι του Αχέροντα. Η Σκάλα της Τζαβέλαινας ανηφορίζει στα στενά και το αχολόγημα του ποταμού γίνεται όλο και εντονότερο. Το δυσπρόσιτο ανάγλυφο της περιοχής των Στενών του Αχέροντα, η τραχύτητα των γύρω βουνών, η πλούσια βλάστηση και τα καθαρά και ορμητικά νερά του ποταμού συνθέτουν ένα τοπίο ιδιαίτερης ομορφιάς. Σε αρκετά τμήματα εκεί που η ροή του το καλοκαίρι είναι ομαλή, σχηματίζονται νερόλακκοι και μικρές λίμνες, τόποι ιδανικοί για τη διαβίωση πολλών αμφιβίων και ψαριών. Σε άλλες πλευρές, ο ποταμός κυλά ορμητικά μέσα από κατακόρυφους και ψηλούς βράχους. Κάποιες φορές το ύψος τους ξεπερνά κατά πολύ τα 100 μέτρα, ενώ το πλάτος του ποταμού στα σημεία αυτά φτάνει τα δύο μέτρα. Στις βραχώδεις πλαγιές των Στενών του Αχέροντα φωλιάζουν πολλά είδη αρπακτικών πουλιών, όπως γερακίνες, ξεφτέρια, βραχοκιρκίνεζα, ασπροπάρηδες και φιδαετοί. Μεγάλα θηλαστικά, όπως λύκοι και αγριογούρουνα, αναζητούν τροφή και καταφύγιο στις δασωμένες πλαγιές του φαραγγιού, ενώ άλλα θηλαστικά της περιοχής των Στενών είναι η αλεπού, ο ασβός, το πετροκούναβο, η νυφίτσα, η αγριόγατα και ο δασοποντικός. Στα νερά του ποταμού ζει η βίδρα, ένα σπάνιο υδρόβιο θηλαστικό που ζει μόνο σε καθαρά νερά με πλούσια παρόχθια βλάστηση. Τέλος, στα νερά του Αχέροντα αναπαράγονται περισσότερα από εννέα είδη ψαριών, ένα από τα οποία είναι ο περίφημος αχερωνογοβιός, ένα ενδημικό είδος που πήρε το όνομα του ποταμού. Περπατώντας στον περίβολο στο Κούγκι.

Περπατώντας στον περίβολο στο Κούγκι.

Με πενήντα λεπτά πορεία φτάνω στη γέφυρα του Ντάλα. Ασπρα βράχια σκαλισμένα από τον χρόνο και το νερό. Το μονοπάτι διακόπτεται από το Τσαγγαριώτικο ρέμα. Από εδώ, μία ώρα ανηφορική διαδρομή οδηγεί στο ιστορικό χωριό Σαμονίβα, στο Μέσα Σούλι. Τα ανυπότακτα Σουλιωτοχώρια αντιστάθηκαν για χρόνια σθεναρά στον Αλή Πασά και τελικά -όπως σε πολλές περιπτώσεις στην Ιστορία μας- βρέθηκε ο προδότης για να δώσει τη λύση. Ο Πήλιος Γούσης πρόδωσε το Σούλι και ο καλόγερος Σαμουήλ ανατίναξε το Κούγκι στέλνοντας στον άλλο κόσμο Τούρκους και Σουλιώτες. Ηρωικοί τόποι γεμάτοι κάστρα, δάση και γεφύρια Το εντυπωσιακό Κάστρο της Κιάφας (μαζί με τα χωριά Σαμονίβα, Αβαρίκο και Σούλι αποτελούσαν το περίφημο τετραχώρι, τον πυρήνα της αυτόνομης ομοσπονδίας των Σουλιωτών) με άφησε άφωνο με το μέγεθος και την οχύρωσή του πάνω στο απόκρημνο βουνό. Μετά την πτώση του Σουλίου, ο Αλή Πασάς επισκεύασε το κάστρο και εγκατέστησε μόνιμη φρουρά. Το φρούριο της Κιάφας -που σώζεται σχεδόν ακέραιο- αποτελεί και το ύστατο σημείο άμυνας των Σουλιωτών κατά τη δεύτερη και οριστική εκδίωξή τους το 1822.

Ποταμός Αχέροντας: Τα νερά που γέννησαν τους μύθους

Επιστροφή στη γέφυρα του Ντάλα και περπάτημα σε μονοπάτι με νοτιοανατολική κατεύθυνση και επίπονη πορεία που οδηγεί στις Πύλες του Αδη κοντά στο χωριό Σεριζιανά. Στη θέση Ταμπουράκια στη χαρακτηριστική στροφή του ποταμού προς την Ανατολή ένα δάσος με πυκνές ιτιές που αχνίζει από την πρωινή δροσιά. Μια εικόνα συναρπαστική και συνάμα απόκοσμη που ταιριάζει απόλυτα με την περιγραφή της Κίρκης για το δάσος της Περσεφόνης. Κυκλάμινα, ίριδες, ανεμώνες, νάρκισσοι αλλά και φτέρες, ασφάκες και σκυλοκρεμμύδες. Το Κάστρο της Κιάφας κρέμεται στα βράχια του φαραγγιού. Η θέα και η βοή του ποταμού γίνονται πιο συγκλονιστικές. Το μονοπάτι παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες, ιδιαίτερα για όσους υποφέρουν από υψοφοβίες. Σκαλοπάτια και προστατευτικά κιγκλιδώματα έχουν τοποθετηθεί για το πέρασμα των δύσκολων σημείων. Αντικρίζω επιτέλους τις Πύλες του Αδη, το λιμάνι του θλιβερού βαρκάρη Χάροντα, τον τόπο όπου ο Ηρακλής πάλεψε με τον Κέρβερο. Τα λόγια τα δικά μου μάλλον περιττεύουν μπροστά στην εικόνα άγριας ομορφιάς και την τρομακτική βοή του μυθικού ποταμού που κυλά με ορμή ανάμεσα στα βράχια, οδηγώντας τις ψυχές στο βασίλειο του Πλούτωνα. Καλύτερα να μιλήσουν οι στίχοι από την ανεπανάληπτη δημοτική μας παράδοση. Στο χαροπόταμο πλέει η κόρη σκιά ωχρόλυπη με τ’ άξιο αγόρι Στη μαύρη βάρκα του στέκετ’ ο Χάρος και στον Αχέροντα πάει κουρσάρος. Ακούει το μούγκρισμα το ερημάδι του στοιχειού τ’ άγριου κάτου στον Αδη και τρέμει σύγκορμη κατασκιασμένη που παίνει η άμοιρη, τι την προσμένει;
Τα νερά που γέννησαν μύθους - Αφιέρωμα της εφημερίδας Έθνος στον Αχέροντα Τα νερά που γέννησαν μύθους - Αφιέρωμα της εφημερίδας Έθνος στον Αχέροντα Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019 Rating: 5

Δεν εκτελέστηκε το δρομολόγιο Λευκίμμη - Ηγουμενίτσα

Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019
Δεν εκτελέστηκε το δρομολόγιο Λευκίμμη - Ηγουμενίτσα




Ενημερώθηκε απογευματινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Λευκίμμης, από τον Πλοίαρχο του Ε/Γ-Ο/Γ ''ΛΕΥΚΙΜΜΗ'' Ν.Π. 10870, για βλάβη στον καταπέλτη του πλοίου,πριν τον απόπλου του για εκτέλεση προγραμματισμένου δρομολογίου από το λιμένα Λευκίμμης Κέρκυρας, για το λιμένα Ηγουμενίτσας.
Στην περιοχή μετέβη στέλεχος του Τοπικού Κλιμακίου Επιθεώρησης Πλοίων, όπου διαπίστωσε θραύση του συστήματος ανύψωσης καταπέλτη.
Από την οικεία Λιμενική Αρχή απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί, ενώ οι επιβάτες των επόμενων δρομολογίων προωθήθηκαν στο λιμένα Ηγουμενίτσας με έτερο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο.
Δεν εκτελέστηκε το δρομολόγιο Λευκίμμη - Ηγουμενίτσα Δεν εκτελέστηκε το δρομολόγιο Λευκίμμη - Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019 Rating: 5
Από το Blogger.