thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Σύλληψη ενός ατόμου εχτές το βράδυ στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Στη σύλληψη ενός (01) αλλοδαπού προέβησαν, βραδινές ώρες χθες, στελέχη του Γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας.
Συγκεκριμένα, σε έλεγχο που διενεργήθηκε εντός του επιβατικού σταθμού λιμένα εσωτερικού Ηγουμενίτσας, ο ανωτέρω κατείχε και επέδειξε ταξιδιωτικό έγγραφο που ανήκει σε άλλο πρόσωπο, με σκοπό να μεταβεί παράνομα στο εξωτερικό.
Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.
Σύλληψη ενός ατόμου εχτές το βράδυ στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating:
Συνελήφθη για κατοχή ηρωίνης με σκοπό τη διακίνηση
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Συνελήφθη για κατοχή ηρωίνης με σκοπό τη διακίνηση
Συνελήφθη, σήμερα (21-10-2020) το μεσημέρι σε χωριό της Άρτας, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Άρτας, ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών.
Ειδικότερα, μετά από στοχευμένη έρευνα που έγινε στο σπίτι του κατηγορούμενου, παρουσία εκπροσώπου δικαστικής αρχής, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν στην αποθήκη του σπιτιού του καθώς και στην κατοχή του, τα παρακάτω:
· δύο συσκευασίες με ηρωίνη σε μορφή βράχου, συνολικού βάρους (12,90) γραμμαρίων,
· συσκευασία με ηρωίνη, βάρους (23,77) γραμμαρίων,
· ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας,
· σύνεργα με υπολείμματα ηρωίνης,
· το χρηματικό ποσό των (130) ευρώ.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Άρτας.
Συνελήφθη για κατοχή ηρωίνης με σκοπό τη διακίνηση
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
32 νέα κρούσματα στα Γιάννενα - 1 ακόμα στην Πρέβεζα
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
32 νέα κρούσματα στα Γιάννενα - 1 ακόμα στην Πρέβεζα
Ο γεωγραφικός «χάρτης» των κρουσμάτων:
Σήμερα 21/10/2020, δηλώθηκαν 865 επιπλέον κρούσματα και διενεργήθηκαν 24.000 τεστ - αριθμός ρεκόρ από την αρχή της πανδημίας, διαμορφώνοντας τον σημερινό δείκτη θετικότητας στη χώρα στο 3,6%.
Επίσης, η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι τα 37 έτη (στη Θεσσαλονίκη η διάμεση ηλικία είναι ακόμα χαμηλότερη, στα 28 έτη). Από τα 810 εγχώρια κρούσματα, τα 82 συνδέονται με γνωστές συρροές.
- 44 κρούσματα κατά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν στις πύλες εισόδου της χώρας
- 11 εισαγόμενα κρούσματα που προσήλθαν αυτοβούλως για έλεγχο
- 331 κρούσματα στην Περιφέρεια Αττικής , εκ των οποίων τα 38 συνδέονται με γνωστές συρροές
- 181 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων 22 συνδέονται με γνωστές συρροές, ενώ 32 αναφέρουν επαφή με επιβεβαιωμένο
- 12 κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας
- 3 κρούσματα στην Π.Ε. Αργολίδας
- 10 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας
- 10 κρούσματα στην Π.Ε. Βοιωτίας, εκ των οποίων 3 συνδέονται με γνωστές συρροές
- 4 κρούσματα στην Π.Ε. Έβρου
- 13 κρούσματα στην Π.Ε. Εύβοιας, εκ των οποίων 6 συνδέονται με γνωστές συρροές
- 3 κρούσματα στην Π.Ε. Ηλείας
- 3 κρούσματα στην Π.Ε. Ημαθίας-
- 6 κρούσματα στην Π.Ε. Ηρακλείου
- 1 κρούσμα στην Π.Ε. Θήρας
- 32 κρούσματα στην Π.Ε. Ιωαννίνων, εκ των οποίων 3 συνδέονται με γνωστή συρροή
- 8 κρούσματα από Π.Ε. Καβάλας
- 1 κρούσμα στην Π.Ε. Καλύμνου
- 9 κρούσματα στην Π.Ε. Καστοριάς, εκ των οποίων 2 συνδέονται με γνωστές συρροές
- 1 κρούσμα στην Π.Ε. Κέας-Κύθνου
- 2 κρούσματα στην Π.Ε. Κέρκυρας
- 5 κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς, εκ των οποίων 1 συνδέεται με γνωστή συρροή
- 27 κρούσματα στην Π.Ε. Κοζάνης, εκ των οποίων 1 συνδέεται με γνωστή συρροή
- 2 κρούσματα στην Π.Ε. Κορινθίας
- 1 κρούσμα στην Π.Ε. Κω
- 2 κρούσματα στην Π.Ε. Λακωνίας
- 23 κρούσματα στην Π.Ε. Λάρισας
- 6 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου, εκ των οποίων 2 συνδέονται με γνωστή συρροή
- 1 κρούσμα στην Π.Ε. Λευκάδας-
- 3 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας
- 4 κρούσματα στην Π.Ε. Μεσσηνίας-
- 6 κρούσματα στην Π.Ε. Νάξου
- 3 κρούσματα στην Π.Ε. Ξάνθης-
- 9 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας
- 7 κρούσματα από Π.Ε. Πιερίας
- 1 κρούσμα στην Π.Ε. Πρέβεζας
- 2 κρούσματα στην Π.Ε. Ρεθύμνου
- 4 κρούσματα στην Π.Ε. Ροδόπης
- 2 κρούσματα στην Π.Ε. Ρόδου, εκ των οποίων 1 συνδέεται με γνωστή συρροή
- 19 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών, εκ των οποίων 2 συνδέονται με γνωστή συρροή
- 1 κρούσμα στην Π.Ε. Τήνου
- 4 κρούσματα στην Π.Ε. Τρικάλων, εκ των οποίων 1 συνδέεται με γνωστή συρροή
- 2 κρούσματα στην Π.Ε. Φθιώτιδας
- 1 κρούσμα στην Π.Ε. Φλώρινας
- 3 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής
- 1 κρούσμα στην Π.Ε. Χίου
- 41 κρούσματα βρίσκονται υπό διερεύνηση
32 νέα κρούσματα στα Γιάννενα - 1 ακόμα στην Πρέβεζα
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
Βασίλης Γιόγιακας: Τι θα περιλαμβάνει η νέα ρύθμιση για τα αυθαίρετα κατηγορίας 5;
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Βασίλης Γιόγιακας: Τι θα περιλαμβάνει η νέα ρύθμιση για τα αυθαίρετα κατηγορίας 5;
Για το περιεχόμενο της νέας νομοθετικής ρύθμισης που θα αφορά την τακτοποίηση ακινήτων με πολύ σοβαρές αυθαιρεσίες (Κατηγορίας 5) ερωτά ο Βασίλης Γιόγιακας τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη. Στο κείμενο της Ερώτησης ο βουλευτής Θεσπρωτίας ζητεί να πληροφορηθεί αν η ρύθμιση που έχει προαναγγελθεί από το Υπουργείο - και θα περιλαμβάνεται στο νέο χωροταξικό νομοσχέδιο - θα επιλύει κύρια ζητήματα τα οποία έχουν προκύψει μετά τη λήξη της προθεσμίας τακτοποίησης των αυθαιρέτων Κατηγορίας 5.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας
ΘΕΜΑ: «Νέα νομοθετική ρύθμιση για την τακτοποίηση αυθαιρέτων της Κατηγορίας 5»
Σε Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (1-10-2020) ανακοινώνεται ότι δε θα δοθεί νέα παράταση για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων σύμφωνα με τις ισχύουσες ρυθμίσεις του νόμου 4495/2017, δηλαδή των αυθαιρέτων της Κατηγορίας 5 (κτίρια με πολύ σοβαρές αυθαιρεσίες, χωρίς οικοδομική άδεια κ.ά.). Τονίζεται ωστόσο ότι το Υπουργείο συζητά την πρόταση του Τ.Ε.Ε. για μεταφορά στην Κατηγορία 4 «κάποιων περιπτώσεων πραγματικά μικρών αυθαιρεσιών που έχουν υπαχθεί στην Κατηγορία 5» προαναγγέλλοντας σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Επικείμενη νομοθετική ρύθμιση για τα αυθαίρετα της Κατηγορίας 5 επιβεβαιώθηκε σε συνέντευξη του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας («Καθημερινή», 18-10-2020) στην οποία, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, δήλωσε ότι «όταν έρθει στη Βουλή το νομοσχέδιο (ενν. για τον εκσυγχρονισμό της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίας), περίπου σε ένα μήνα, θα υπάρχει μέσα και αυτή η ρύθμιση. Σίγουρα θα περιλαμβάνει τις περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές».
Πέραν της μη ολοκλήρωσης της ρύθμισης αυθαιρέτων σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, τεχνικοί φορείς και επαγγελματίες έχουν θέσει υπόψη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας άλλα ζητήματα που σχετίζονται με την απώλεια δυνατότητας ρύθμισης αυθαιρέτων της Κατηγορίας 5. Ενδεικτικά αναφέρονται η υπαγωγή στην εν λόγω κατηγορία μικρών αυθαιρεσιών ή αυθαιρεσιών σε ακίνητα πολύ μικρής επιφάνειας, η μη ολοκλήρωση δήλωσης αυθαιρέτων αυτής της Κατηγορίας στα ακίνητα του Δημοσίου και των ΟΤΑ και συνακόλουθα ο αποκλεισμός τους από τη δυνατότητα συμμετοχής σε προγράμματα αναβάθμισης, ανακαίνισης, αποκλεισμού καθώς και η μη δυνατότητα ρύθμισης ακινήτου εφ’ όσον ο χαρακτηρισμός του αλλάξει σε μη δασικό.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποια από τα ζητήματα που έχουν προκύψει μετά τη λήξη της προθεσμίας τακτοποίησης αυθαιρέτων της Κατηγορίας 5 θα διευθετούνται με τη ρύθμιση η οποία αναμένεται να περιληφθεί στο επόμενο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Βασίλης Γιόγιακας: Τι θα περιλαμβάνει η νέα ρύθμιση για τα αυθαίρετα κατηγορίας 5;
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
Καλές ποσότητες και ποιότητα για τα μανταρίνια της Θεσπρωτίας
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Καλές ποσότητες και ποιότητα για τα μανταρίνια της Θεσπρωτίας
Οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν στις διάφορες περιοχές της καλλιέργειας Κλημεντίνης επηρέασαν αντίστοιχα την προσδοκώμενη παραγωγή.
Χαρακτηριστικά, στη Θεσπρωτία κάνουν λόγο για μια χρονιά με καλές ποσότητες και ποιότητα, ενώ στην Αργολίδα και στη Λακωνία αναμένονται μειώσεις.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο παραγωγός Βαγγέλης Σωτηράκης από τη Θεσπρωτία, τα δέντρα έχουν ικανοποιητικό αριθμό καρπών, σε αντίθεση με την προηγούμενη χρονιά που οι μειώσεις ήταν σημαντικές. «Ούτε υπερφορτωμένα, ούτε σημαντικές απώλειες. Περιμένουμε μια ικανοποιητική παραγωγή», είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στην «ΥΧ».
Σύμφωνα με τον ίδιο, αναμένονται αποδόσεις της τάξης των 100 κιλών/δέντρο με 40-50 δέντρα/στρέμμα, εφόσον εξελιχθεί και ο καιρός χωρίς ακραία απρόοπτα, με όσο το δυνατόν λιγότερες βροχές και υγρασίες. Οι πρώτες κοπές ξεκινούν σιγά-σιγά μετά τις 15 Νοεμβρίου και οι παραγωγοί είναι αισιόδοξοι ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις να αποδειχτεί και μια θετική σεζόν εμπορικά, έχοντας ως βάση εκκίνησης τα περσινά δεδομένα.
Όπως είπε ο παραγωγός, «πέρσι ήταν μια χρονιά με σαφώς καλύτερες τιμές από τα προηγούμενα χρόνια. Η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 30-32 λεπτά το κιλό. Παρόλο που η παραγωγή ήταν μειωμένη σημαντικά, το αποτέλεσμα για τον παραγωγό, τηρουμένων των αναλογιών και σε σύγκριση με άλλες χρονιές που οι παραγωγοί υπέφεραν από τις χαμηλές τιμές, ήταν θετικό».
Στον αντίποδα, στην Αργολίδα μιλούν για σημαντικά μειωμένη παραγωγή Κλημεντίνης, στα περσινά περίπου επίπεδα, με απόκλιση από την κανονική δυναμικότητα των δέντρων κατά 30%. Σύμφωνα με τον Θανάση Γεωργόπουλο από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Δαλαμανάρας, «δεν υπήρξε καλή ανθοφορία και τα δέντρα δεν κράτησαν τον καρπό. Έχουν αλλάξει οι κλιματικές συνθήκες και τα δέντρα συμπεριφέρονται σαν να έχουν σοκαριστεί από τις έντονες εναλλαγές του καιρού».
Διαλεχτά ξεκινούν οι πρώτες κοπές Κλημεντίνης προς το τέλος του Οκτώβρη στην Ηλεία, όπου δεν υπάρχουν σημάδια επηρεασμού της παραγωγής. Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο καλλιεργητής Κώστας Κυπριώτης, εδώ και δύο χρόνια οι Κλημεντίνες αντικαθίστανται στην περιοχή από όψιμες ποικιλίες Ναβαλίνας, βλέποντας οι παραγωγοί ότι η Κλημεντίνη δεν είχε ικανοποιητικές τιμές. Στη Λακωνία, τέλος, ο πρόεδρος του ΑΣΕ Σκάλας Λακωνίας, Στέλιος Σαρρής, κάνει λόγο για μεγάλη μείωση της Κλημεντίνης φέτος.
Εκτιμά ότι οι απώλειες εξαιτίας του καύσωνα του προηγούμενου Μαΐου, που έπληξε με άκαιρες υψηλές θερμοκρασίες τη Λακωνία, θα φτάσουν το 40%-50%, ενώ «σε μερικά περιβόλια, αγγίζουν και το 80%».
Καλές ποσότητες και ποιότητα για τα μανταρίνια της Θεσπρωτίας
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
ΣΟΚ με 865 νέα κρούσματα σε 24 ώρες στη χώρα μας
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
ΣΟΚ με 865 νέα κρούσματα σε 24 ώρες στη χώρα μας
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ έχει ως εξής:
Σήμερα ανακοινώνουμε 865 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων 82 συνδέονται με γνωστές συρροές και 44 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.
Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 27334, εκ των οποίων το 55.6% άνδρες. 3672 (13.4%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 10802 (39.5%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. 86 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι.
Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 ετών. 28 (32.6%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες.
To 91.9%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 265 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.
Τέλος, έχουμε 6 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 534 θανάτους συνολικά στη χώρα. 201 (37.6%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες.
Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 96.3% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
ΣΟΚ με 865 νέα κρούσματα σε 24 ώρες στη χώρα μας
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
1.000.000 ευρώ για δράσεις βελτίωσης συνθηκών διαβίωσης των Ρομά
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
1.000.000 ευρώ για δράσεις βελτίωσης συνθηκών διαβίωσης των Ρομά
Πρόσκληση για «Υποδομές για περιθωριοποιημένες κοινότητες» (συνολικής δημόσιας δαπάνης έως 1.000.000 ευρώ), που αφορά στην ανάπτυξη ή βελτίωση μικρής κλίμακας υποδομών που θα διευκολύνουν τις συνθήκες διαβίωσης των Ρομά, εκδόθηκε από το Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020».
Η πρόσκληση αφορά σε «Άκρως υποβαθμισμένες περιοχές», σε «Μικτούς καταυλισμούς» με προβλήματα πολεοδομικής οργάνωσης και στη συνύπαρξη σπιτιών και πρόχειρων καταλυμάτων και σε «Γειτονιές» οι οποίες βρίσκονται σε υποβαθμισμένες περιοχές του αστικού ιστού σύμφωνα με την συνημμένη χαρτογράφηση των οικισμών/ καταυλισμών των Ρομά.
Φορείς υλοποίησης είναι οι Δήμοι Αρταίων, Ηγουμενίτσας, Ζηρού, Ιωαννίνων, Πρέβεζας, Πωγωνίου, Σουλίου και Δημοτικές Επιχειρήσεις αυτών.
Ενδεικτικά δύναται να χρηματοδοτηθούν
· Η διαμόρφωση χώρων υποδοχής σε άκρως υποβαθμισμένες περιοχές για τον διαμένοντα μόνιμο ή διερχόμενο πληθυσμό με σκοπό την εξασφάλιση βασικών συνθηκών στέγασης. Ως εκ τούτου δύναται να διαμορφωθούν, επισκευαστούν και επαναχρησιμοποιηθούν παλαιά δημόσια κτήρια, είτε να δημιουργηθούν νέοι χώροι, που θα διαθέτουν χώρους υγιεινής (WC, λουτρά κλπ) και χώρους στέγασης καθημερινών λειτουργιών (μαγείρεμα, καθαριότητα κλπ).
· Συμπλήρωση δικτύου υποδομών και διαμορφώσεις κοινόχρηστων χώρων σε μικτούς καταυλισμούς και γειτονιές όπως δίκτυα κοινής ωφέλειας και έργα περιβαλλοντικής προστασίας, δίκτυα δημοτικού ηλεκτροφωτισμού, διαμορφώσεις πεζοδρομίων και πάρκων, κλπ.
Οι προτάσεις θα υποβληθούν από την 27-10-2020 έως 17-12-2020 και ώρα 14.00 και θα εφαρμοστεί η μέθοδος της Άμεσης αξιολόγησης.
1.000.000 ευρώ για δράσεις βελτίωσης συνθηκών διαβίωσης των Ρομά
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
Δήμος Ηγουμενίτσας: Πιστώθηκαν στους δικαιούχους 1.257.235,42 ευρώ, από ληξιπρόθεσμες οφειλές
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Δήμος Ηγουμενίτσας: Πιστώθηκαν στους δικαιούχους 1.257.235,42 ευρώ, από ληξιπρόθεσμες οφειλές
Στην κατάθεση των ποσών προς τους δικαιούχους ληξιπρόθεσμων οφειλών, προχώρησε ο Δήμος Ηγουμενίτσας.
Σημαντική ήταν η συμβολή προς την επίτευξη του στόχου, που δίνει μία οικονομική ανάσα στην αγορά της Ηγουμενίτσας, του αρμόδιου Αντιδήμαρχου Οικονομικών κ. Βασίλη Γκόλια, ο οποίος, μαζί με τους συνεργάτες του, όλο αυτό το διάστημα εργαζόντουσαν αθόρυβα και μεθοδικά.
Το συνολικό ποσό που πιστώθηκε ήδη στους λογαριασμού, φτάνει τα 1.257.235,42 ευρώ
Διαβάστε την ανακοίνωση του γραφείου τύπου του Δήμου Ηγουμενίτσας:
Στο πλαίσιο της αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δήμου Ηγουμενίτσας, ενημερώνουμε τους συνδημότες μας ότι κατατέθηκε στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δήμου, το συνολικό ποσό των 1.257.235,42 ευρώ.
Δήμος Ηγουμενίτσας: Πιστώθηκαν στους δικαιούχους 1.257.235,42 ευρώ, από ληξιπρόθεσμες οφειλές
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
Τροχαίο ατύχημα πριν λίγο στην Ηγουμενίτσα (+ΦΩΤΟ)
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Τροχαίο ατύχημα πριν λίγο στην Ηγουμενίτσα (+ΦΩΤΟ)
Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε λίγο πριν τις 3 το μεσημέρι της Τετάρτης στην παλιά Εθνική Οδό Ηγουμενίτσας - Ιωαννίνων, στη διασταύρωση προς το Φιλιάτι.
Το ατύχημα σημειώθηκε όταν κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμή συνθήκες, συγκρούστηκαν μεταξύ τους δύο ΙΧ αυτοκίνητα.
Από το ατύχημα τραυματίστηκαν οι δύο οδηγοί των οχημάτων, οι οποίοι μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο Φιλιατών για τις πρώτες βοήθειες, ενώ και τα δύο οχήματα υπέστησαν σοβαρές υλικές ζημιές.
Προανάκριση για τα ακριβή αίτια του ατυχήματος, διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Ηγουμενίτσας
Τροχαίο ατύχημα πριν λίγο στην Ηγουμενίτσα (+ΦΩΤΟ)
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
Ποιοι δικαιούνται φέτος επίδομα θέρμανσης και τι ποσά θα λάβουν
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Ποιοι δικαιούνται φέτος επίδομα θέρμανσης και τι ποσά θα λάβουν
Από 64 έως 350 ευρώ θα κυμαίνονται τα ποσά του επιδόματος θέρμανσης που θα χορηγηθούν φέτος όχι μόνο σε όσους χρησιμοποιούν πετρέλαιο αλλά και άλλα καύσιμα ή μέσα για τη θέρμανσή τους. Τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θα είναι ίδια με πέρυσι. Το money-money.gr παρουσιάζει τους πίνακες με τα ποσά για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων.
Το σχέδιο της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών για την χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης τη νέα χειμερινή περίοδο (2020-2021) προβλέπει τη διεύρυνση του αριθμού των δικαιούχων, μέσω της επέκτασης του επιδόματος και σε όσους χρησιμοποιούν άλλους τρόπους θέρμανσης όπως η κατανάλωση φυσικού αερίου.
Κατά τα λοιπά, το επίδομα θα χορηγηθεί και φέτος σε κάθε φορολογούμενο που πληροί τα ίδια με πέρυσι εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια ενώ το ακριβές ποσό θα προσδιορίζεται με βάση την γεωγραφική κλιματική ζώνη διαμονής του κάθε δικαιούχου, το υψόμετρο στο οποίο διαμένει και τον αριθμό των τέκνων που τον βαρύνουν. Σε κάθε περίπτωση όμως το επίδομα δεν θα μπορεί να είναι μεγαλύτερο των 350 ευρώ.
Το επίδομα θα καλύπτει τις αγορές καυσίμων ή άλλων μέσων θέρμανσης που έχουν πραγματοποιηθεί ή θα πραγματοποιηθούν από τις 15-10-2020 και μετά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών:
1) Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης θα είναι:
α) Άγαμοι φορολογούμενοι ή έγγαμοι σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει οι οποίοι κατά το προηγούμενο έτος είχαν ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ και κατείχαν την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους αστική ακίνητη περιουσία (κτίσματα και εντός σχεδίου πόλεως οικόπεδα) συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 130.000 ευρώ.
β) Έγγαμοι και συνάψαντες σύμφωνα συμβίωσης φορολογούμενοι οι οποίοι το προηγούμενο έτος είχαν ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20.000 ευρώ και την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους κατείχαν αστική ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 250.000 ευρώ. Το εισοδηματικό όριο των 20.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.
γ) Μονογονεϊκές οικογένειες οι οποίες κατά το προηγούμενο έτος είχαν ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 22.000 ευρώ και την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους κατείχαν αστική ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 250.000 ευρώ. Το εισοδηματικό όριο των 22.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο μετά το πρώτο.
Εξαίρεση από το δικαίωμα είσπραξης του επιδόματος θα ισχύει για όσους πληρούν τα παραπάνω βασικά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, αλλά ταυτόχρονα:
α) κατείχαν το 2019 αυτοκίνητα άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών, σκάφη άνω των 5 μέτρων και αεροσκάφη,
β) είναι κατά τη διάρκεια του 2020 «φιλοξενούμενοι»
γ) διέθεταν το 2019 Ι.Χ. αυτοκίνητα περισσότερα των δύο ή ποσοστά συνιδιοκτησίας επί Ι.Χ. αυτοκινήτων, τα οποία (ποσοστά) αθροιζόμενα αντιστοιχούν σε περισσότερα των δύο αυτοκίνητα.
2) Για τη χορήγηση του επιδόματος η Ελληνική Επικράτεια θα διαχωριστεί και πάλι σε τέσσερις διαφορετικές γεωγραφικές κλιματικές ζώνες (βλ. σχετικό πίνακα).
3) Το επίδομα θέρμανσης θα καθοριστεί σε:
α) 250 ευρώ για κάθε δικαιούχο με κύρια κατοικία στην Α’ ζώνη,
β) 180 ευρώ για κάθε δικαιούχο με κύρια κατοικία στη Β’ ζώνη,
γ) 110 ευρώ για κάθε δικαιούχο με κύρια κατοικία στη Γ’ ζώνη,
δ) 80 ευρώ για κάθε δικαιούχο με κύρια κατοικία στη Δ’ ζώνη.
4) Το ποσό του επιδόματος θα χορηγείται μειωμένο κατά 20% για τους μη ορεινούς δήμους που ανήκουν στις αντίστοιχες ζώνες. Η εν λόγω μείωση δεν θα ισχύει για τις ορεινές κοινότητες των μη ορεινών δήμων.
5) Το ποσό του επιδόματος θα προσαυξάνεται κατά 10% για κάθε εξαρτώμενο τέκνο του δικαιούχου.
6) Σε κάθε περίπτωση το επίδομα, όπως θα διαμορφώνεται με βάση τα παραπάνω κριτήρια, δεν θα μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 350 ευρώ.
7) Το επίδομα θα χορηγείται κατόπιν υποβολής αίτησης του δικαιούχου σε ηλεκτρονική εφαρμογή του συστήματος TAXISNET και θα αφορά τις προμήθειες μέσων θέρμανσης που θα έχουν πραγματοποιηθεί ή θα πραγματοποιηθούν από 15 Οκτωβρίου 2020 και μετά. Το συνολικό δημοσιονομικό κόστος που θα προκαλέσει η καταβολή του επιδόματος υπολογίστηκε στα 84 εκατ. ευρώ και θα βαρύνει εξ’ ολοκλήρου τον φετινό προϋπολογισμό.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2020-2021 | |
ΟΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ | |
A’ ΖΩΝΗ | Γρεβενών, Δράμας, Έβρου, Ευρυτανίας, Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κοζάνης, Σερρών και Φλώρινας |
Β’ ΖΩΝΗ | Αρκαδίας, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Καρδίτσας, Κιλκίς, Λάρισας, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πέλλας, Πιερίας, Ροδόπης, Τρικάλων και Χαλκιδικής. |
Γ’ ΖΩΝΗ | Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Αττικής (εκτός Κυθήρων και νησιών Σαρωνικού), Αχαΐας, Βοιωτίας, Ευβοίας, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας, Κορινθίας, Λέσβου, Λευκάδας, Πρέβεζας, Φθιώτιδας, Φωκίδας και Χίου. |
Δ’ ΖΩΝΗ | Αργολίδας, Δωδεκανήσου, Ζακύνθου, Ηρακλείου, Κυκλάδων, Λασιθίου, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, Ρεθύμνου, Σάμου, Χανίων, τα Κύθηρα και τα νησιά του Σαρωνικού. |
ΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ | ||||||
ΔΗΜΟΙ | Ν Ο Ι Κ Ο Κ Υ Ρ Ι Α | |||||
Χωρίς τέκνα | Με 1 τέκνο | Με 2 τέκνα | Με 3 τέκνα | Με 4 ή περισσότερα τέκνα | ||
A’ ΖΩΝΗ | Ορεινοί | 250 | 275,00 | 300,00 | 325,00 | 350,00 |
Μη ορεινοί | 200 | 220,00 | 240,00 | 260,00 | 280,00 | |
Β’ ΖΩΝΗ | Ορεινοί | 180 | 198,00 | 216,00 | 234,00 | 252,00 |
Μη ορεινοί | 144 | 158,40 | 172,80 | 187,20 | 201,60 | |
Γ’ ΖΩΝΗ | Ορεινοί | 110 | 121,00 | 132,00 | 143,00 | 154,00 |
Μη ορεινοί | 88 | 96,80 | 105,60 | 114,40 | 123,20 | |
Δ’ ΖΩΝΗ | Ορεινοί | 80 | 88,00 | 96,00 | 104,00 | 112,00 |
Μη ορεινοί | 64 | 70,40 | 76,80 | 83,20 | 89,60 |
Ποιοι δικαιούνται φέτος επίδομα θέρμανσης και τι ποσά θα λάβουν
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
Επίδομα ορεινών περιοχών, τι προβλέπει η ΚΥΑ
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Επίδομα ορεινών περιοχών, τι προβλέπει η ΚΥΑ
Στο ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ των υπουργείων Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Εσωτερικών, Επικράτειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την οποία ορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης σε οικογένειες ορεινών και μειονεκτικών περιοχών. Αναλυτικά, σύμφωνα με την απόφαση προβλέπονται μεταξύ άλλων τα εξής:
-Οι δικαιούχοι εισοδηματικής ενίσχυσης
1. Η εισοδηματική ενίσχυση της παρ. 2 του άρθρου 27 του ν. 3016/2002, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 61 του ν. 4701/2020, χορηγείται σε οικογένειες, συμπεριλαμβανομένων των μονογονεϊκών, ένα τουλάχιστον μέλος των οποίων έχει την ιδιότητα του πολίτη:
α) της Ελληνικής Δημοκρατίας,
β) κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
γ) κράτους ανήκοντος στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν) και
δ) της Ελβετικής Συνομοσπονδίας.
Στην περίπτωση που ένα μόνο μέλος της οικογένειας πληροί την προϋπόθεση του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση για τη χορήγηση της ενίσχυσης υποβάλλεται από το μέλος αυτό. Αν η ίδια προϋπόθεση συντρέχει στο πρόσωπο αμφότερων των συζύγων ή μερών του συμφώνου συμβίωσης, η αίτηση υποβάλλεται από έναν από αυτούς.
2. Ως «οικογένεια» νοείται το ζεύγος των σε νόμιμο γάμο ή σύμφωνο συμβίωσης συμβιούντων συζύγων, ή μερών συμφώνου συμβίωσης, αντίστοιχα, μετά των τυχόν ανηλίκων άγαμων τέκνων τους, που συμβιούν κάτω από την ίδια στέγη.
3. Ως μονογονεϊκή οικογένεια ορίζεται η οικογένεια που απαρτίζεται από ένα μόνο γονέα (άγαμο, σε χηρεία, σε διάσταση, διαζευγμένο ή λόγω κράτησης του έτερου γονέα σε σωφρονιστικό κατάστημα ή αντίστοιχες περιπτώσεις), ο οποίος ασκεί κατ’ αποκλειστικότητα ή μετά από σχετική ανάθεση με δικαστική απόφαση, συμβολαιογραφική πράξη ή πρακτικό διαμεσολάβησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, την προσωρινή ή μόνιμη επιμέλεια ενός ή περισσότερων ανήλικων άγαμων τέκνων.
4. Ανήλικα θεωρούνται τα τέκνα, τα οποία κατά το έτος υποβολής της αίτησης συμπληρώνουν το 18 έτος της ηλικίας τους. Ειδικά ως προς τις αιτήσεις που υποβάλλονται κατά το έτος 2020 και αφορούν στην εισοδηματική ενίσχυση του έτους 2019, ανήλικα θεωρούνται τα τέκνα, τα οποία συμπλήρωσαν το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους εντός του έτους 2019.
5. Πρόσωπο, το οποίο είναι μέλος δύο οικογενειών κατά την έννοια των παρ. 2 και 3, οι οποίες συμβιούν κάτω από την ίδια στέγη, δε δικαιούται να λάβει για το ίδιο έτος δύο φορές την ετήσια εισοδηματική ενίσχυση.
Οι προϋποθέσεις χορήγησης
1. Η εισοδηματική ενίσχυση χορηγείται υπό τις ακόλουθες σωρευτικά τιθέμενες πρόσθετες προϋποθέσεις: α) Τα μέλη της οικογένειας κατοικούν μόνιμα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, όπως αυτές ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 27 του ν. 3016/2002, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 61 του ν. 4701/2020 και ειδικότερα: α) ως ορεινές περιοχές για την εφαρμογή της παρούσας, νοούνται οι ορεινές περιοχές που περιλαμβάνονται στον «ΠΙΝΑΚΑ ΟΡΕΙΝΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ (ΑΡΘΡΟ 3 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3)» της οδηγίας 81/645/ΕΟΚ, όπως αυτή ισχύει μετά την τροποποίησή της δυνάμει της απόφασης 83/339/ΕΟΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Οδηγίας 85/148/ΕΟΚ, της Οδηγίας 89/588/ΕΟΚ, της Οδηγίας 93/66/ΕΟΚ και της απόφασης 94/516/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
β) Ως μειονεκτικές περιοχές για τη χορήγηση της εισοδηματικής ενίσχυσης από το έτος 2020 και εντεύθεν νοούνται οι περιοχές με σημαντικά φυσικά μειονεκτήματα και οι περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα, κατά την έννοια των παρ. 3 και 4, αντίστοιχα, του άρθρου 32 του Κανονισμού (ΕΕ) 1305/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013, όπως αυτές καθορίστηκαν στα σχετικά Παραρτήματα του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας», το οποίο εγκρίθηκε με την από 28.2.2019 Εκτελεστική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί έγκρισης της τροποποίησης του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης της Ελλάδας για στήριξη από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τροποποίησης της εκτελεστικής απόφασης C(2015) 9170.
γ) Για το έτος ενίσχυσης 2019, ως μειονεκτικές περιοχές νοούνται οι περιοχές που περιλαμβάνονται στον «ΠΙΝΑΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ (ΑΡΘΡΟ 3 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4) και στον «ΠΙΝΑΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ (ΑΡΘΡΟ 3 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5) της οδηγίας 81/645/ΕΟΚ, όπως αυτή ισχύει μετά την τροποποίησή της δυνάμει της απόφασης 83/339/ΕΟΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Οδηγίας 85/148/ΕΟΚ, της Οδηγίας 89/588/ΕΟΚ, της Οδηγίας 93/66/ΕΟΚ και της απόφασης 94/516/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ως μόνιμη κατοικία νοείται η συνεχής διαμονή στις ανωτέρω περιοχές για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) ετών, όπως τούτο προκύπτει από τις δηλώσεις φορολογίας του εισοδήματος των δικαιούχων για τα δύο (2) τελευταία πριν από την υποβολή της αίτησής τους φορολογικά έτη σε συνδυασμό με τα στοιχεία του Φορολογικού τους Μητρώου.
δ) Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων (4.700,00) ευρώ, ή το κατά αναπροσαρμογή εκά-στοτε καθοριζόμενο εισοδηματικό όριο.
2. Ως ετήσιο οικογενειακό εισόδημα νοείται το ετήσιο φορολογητέο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο, εισόδημα όλων των μελών της οικογένειας του αιτούντος τη χορήγηση της εισοδηματικής ενίσχυσης. Στο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα δεν προσμετράται το χορηγούμενο σύμφωνα με το άρθρο 235 του ν. 4389/2016 (Α’ 94), όπως ισχύει, Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, το χορηγούμενο κατ’ άρθρο 214 του ν. 4512/2018 (Α’ 5) επίδομα παιδιού, το επίδομα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης ανέργων του άρθρου 30 του ν. 4144/2013 (Α’ 88), όπως ισχύει, καθώς και τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται ως προνοιακές παροχές σε άτομα με αναπηρία. Η χορηγούμενη κατ’ εφαρμογή της παρούσας απόφασης εισοδηματική ενίσχυση δεν λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος κατ’ εφαρμογή της παρούσας.
3. Για τις αιτήσεις που υποβάλλονται κατά το έτος 2020 και αφορούν στο έτος ενίσχυσης 2019, ως έτος υποβολής της αίτησης θεωρείται το έτος 2019 για τον έλεγχο της μόνιμης κατοικίας και της πλήρωσης του εισοδηματικού κριτηρίου, σύμφωνα με την παρ. 2.
Η υποβολή αίτησης
1. Για τη χορήγηση της εισοδηματικής ενίσχυσης απαιτείται αίτηση, η οποία υποβάλλεται από τον αιτούντα στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ο.Π.Ε.Κ.Α.) μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Η ηλεκτρονική αίτηση δύναται να υποβληθεί και μέσω των εξουσιοδοτημένων χρηστών των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.). Στην περίπτωση του προηγούμενου εδαφίου, στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών δύναται να προσέλθει προς υποβολή της αίτησης και τρίτο πρόσωπο ειδικά προς τούτο εξουσιοδοτημένο από τον αιτούντα. Για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης ως εξουσιοδοτημένοι χρήστες των Κ.Ε.Π. νοούνται οι πιστοποιημένοι χρήστες των Κ.Ε.Π. για την εφαρμογή απόδοσης Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).
2. Την ηλεκτρονική εφαρμογή της παραγράφου 1 διαχειρίζεται, συντηρεί και αναβαθμίζει, αν απαιτείται, από την έναρξη της λειτουργίας της, η εταιρεία «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε.» (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.). Μέσω της εφαρμογής αυτής διεκπεραιώνονται οι αιτήσεις για τη χορήγηση της ενίσχυσης, δημιουργείται μητρώο δικαιούχων, διαμορφώνονται οι καταστάσεις πληρωμής της ενίσχυσης, προσδιορίζονται τα αχρεω-στήτως καταβληθέντα ποσά και διενεργούνται οι απαι-τούμενοι συμψηφισμοί ποσών.
3. Η αίτηση της παραγράφου 1 υποβάλλεται άπαξ. Σε περίπτωση έγκρισής της, το υποβληθέν αίτημα θεωρείται ότι εκτείνεται και σε κάθε επόμενο έτος, χωρίς να απαιτείται η υποβολή νέας αίτησης. Στην περίπτωση αυτή η ενίσχυση εξακολουθεί να χορηγείται μετά από την έκδοση σχετικής εγκριτικής πράξης για κάθε έτος, εφόσον από τις κατ’ έτος διενεργούμενες διασταυρώσεις προκύπτει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης. Αν η υποβληθείσα αίτηση απορριφθεί, ο αιτών δύναται να υποβάλει νέα αίτηση για τη χορήγηση της εισοδηματικής ενίσχυσης το επόμενο έτος. Σε περίπτωση έγκρισης της νέας αυτής αίτησης, εφαρμόζονται οι διατάξεις του δεύτερου και του τρίτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου.
4. Στις περιπτώσεις που η ηλεκτρονική αίτηση υποβάλλεται από τον ίδιο τον αιτούντα, η χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1 γίνεται κατόπιν αυθεντικο-ποίησης με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). Κατά την υποβολή της ο αιτών δηλώνει υποχρεωτικά α) στοιχεία ενεργού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) πιστωτικού ιδρύματος που λειτουργεί στην Ελλάδα, ή ΕΛ.ΤΑ., δικαιούχος ή συνδικαιούχος του οποίου είναι ο ίδιος και στον οποίο θα πιστωθεί η εισοδηματική ενίσχυση, β) έγκυρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), γ) τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου. Τα ανωτέρω υπό στοιχεία (β) και (γ) στοιχεία μπορούν να αντλούνται και από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας Πολιτών του άρθρου 48 παρ. 5 του ν. 4623/2019 (Α’ 134) με διαδικτυακή υπηρεσία που παρέχεται από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.) της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.. Εφόσον ο αιτών είναι έγγαμος ή έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, το οποίο βρίσκεται σε ισχύ, δηλώνεται υποχρεωτικά και το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο, το όνομα της μητέρας, και ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του συζύγου ή του έτερου μέρους του συμφώνου συμβίωσης. Εφόσον στην οικογένεια του αιτούντος υπάρχουν άγαμα ανήλικα τέκνα, που δηλώνονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του αιτούντος ως εξαρτώμενα μέλη, συμπληρώνεται υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο, το όνομα της μητέρας και προαιρετικά ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου τους (ΑΦΜ). Κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης δεν απαιτείται η υποβολή δικαιολογητικών από τον αιτούντα, καθώς τα απαραίτητα δεδομένα αντλούνται από τους αρμόδιους φορείς.
5. Κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, μέσω διαλειτουργικότητας από τις βάσεις δεδομένων που διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε., αντλούνται και χορηγούνται στην Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. μέσω του ΚΕ.Δ. της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., για λογαριασμό του Ο.Π.Ε.Κ.Α., τα κατωτέρω δεδομένα της οικογένειας:
α. Ένδειξη εκκαθαρισμένης φορολογικής δήλωσης για το ελεγχόμενο ως προς το εισοδηματικό κριτήριο φορολογικό έτος (0 ή 1).
β. Ένδειξη εκκαθαρισμένης φορολογικής δήλωσης για το φορολογικό έτος που προηγείται του φορολογικού έτους της περίπτωσης α’ (0 ή 1).
γ. Τρέχουσα οικογενειακή κατάσταση με βάση τον ΑΦΜ του αιτούντος και ΑΦΜ συζύγου, ή έτερου μέρους συμφώνου συμβίωσης από το Μητρώο Φορολογουμένων, εφόσον υπάρχει.
δ. Λίστα ανήλικων εξαρτώμενων τέκνων στο Ε1 με βάση τον ΑΦΜ του αιτούντος για τα έτη αναφοράς (ΑΦΜ εξαρτώμενου τέκνου, ΑΜΚΑ εξαρτώμενου τέκνου, Έτος Γέννησης εξαρτώμενου τέκνου).
ε. Διευθύνσεις Μόνιμης Κατοικίας από το Ε1 του έτους της αίτησης και του προηγούμενου έτους (πίνακας 5 του Ε1). Για τις υποβληθείσες εν έτει 2020 αιτήσεις για το έτος ενίσχυσης 2019, ως έτος της αίτησης θεωρείται το έτος 2019.
στ. Ένδειξη φιλοξενίας κατά το έτος της αίτησης και ΑΦΜ φιλοξενούντος, αν έχει γίνει αποδεκτή η φιλοξενία, 0 σε περίπτωση απόρριψης εκ μέρους του φιλοξενούντος της δήλωσης φιλοξενίας του αιτούντος και 1 αν από τις υποβληθείσες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος για τα δύο τελευταία πριν την υποβολή της αίτησης φορολογικά έτη δεν προκύπτει η μόνιμη διαμονή του αιτούντος σε ορεινή ή μειονεκτική περιοχή λόγω φιλοξενίας του.
ζ. Ένδειξη φιλοξενίας κατά το προηγούμενο της αίτησης έτος και ΑΦΜ φιλοξενούντος, αν έχει γίνει αποδεκτή η φιλοξενία, 0 σε διαφορετική περίπτωση. Για τις υποβληθείσες εν έτει 2020 αιτήσεις για το έτος ενίσχυσης 2019, ως έτος της αίτησης θεωρείται το έτος 2019.
η. Εισόδημα σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρούσας για τον ΑΦΜ του αιτούντος και των υπολοίπων μελών της οικογενείας του.
6. Όταν η ηλεκτρονική αίτηση υποβάλλεται μέσω εξουσιοδοτημένου χρήστη Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών, ο αιτών, επιδεικνύοντας τα στοιχεία ταυτοποίησής του (Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας, ή Διαβατήριο σε ισχύ) χορηγεί στον εξουσιοδοτημένο χρήστη τον Αριθμό του Φορολογικού του Μητρώου (ΑΦΜ), με την χρήση του οποίου γίνεται η είσοδος στην ηλεκτρονική εφαρμογή. Για τη συμπλήρωση της αίτησης ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος ενημερώνει τον αιτούντα για όσα στοιχεία έχουν προσυμπληρωθεί και είναι διαθέσιμα από τις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, ακολούθως δε, συμπληρώνονται από τον εξουσιοδοτημένο χρήστη, μετά από υπόδειξη του αιτούντος, όσα εκ των προβλεπόμενων στην παρ. 4 στοιχείων χρήζουν υποβολής.
Μετά τη συμπλήρωση όλων των απαιτούμενων στοιχείων, ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος εκτυπώνει την πλήρη αίτηση με τα δηλωθέντα στοιχεία. Η εκτυπωμένη αίτηση υπογράφεται από τον αιτούντα, πριν την οριστική υποβολή της, και φυλάσσεται στο φυσικό αρχείο από τον εξουσιοδοτημένο υπάλληλο. Με την υπογραφή του ο αιτών δηλώνει ότι επιβεβαιώνει το περιεχόμενο της αίτησης, η οποία με το περιεχόμενο αυτό υποβάλλεται οριστικά.
Μετά την οριστική υποβολή της αίτησης, ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος εκτυπώνει και χορηγεί στον αιτούντα την εγκριτική ή απορριπτική απόφαση επί της αίτησής του. Στις περιπτώσεις που η αίτηση παραμένει εκκρεμής, εφαρμογής τυγχάνουν οι διατάξεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 4.
7. Η οριστική υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του αιτούντος, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1599/1986 (Α’ 75), ως προς την ορθότητα των στοιχείων και την πλήρωση των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης, όπως αυτές προβλέ-πονται στην παρούσα απόφαση. Επιπλέον, η οριστική υποβολή της αίτησης επέχει θέση δήλωσης συναίνεσης του αιτούντος για τη διενέργεια κοινωνικής έρευνας και κατ’ οίκον επισκέψεων από αρμόδιους υπαλλήλους, αν απαιτηθεί, για επιτόπια επαλήθευση των δηλουμένων στοιχείων. Για τη διεξαγωγή κοινωνικής έρευνας ζητείται από τον Ο.Π.Ε.Κ.Α. η συνδρομή της αρμόδιας υπηρεσίας της οικείας Περιφέρειας.
8. Υπό την επιφύλαξη αυστηρότερων ποινών, που προβλέπονται στην κείμενη ποινική νομοθεσία, σε περίπτωση δήλωσης από τον αιτούντα ψευδών στοιχείων ή απόκρυψης αληθών στην αίτηση χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης, με σκοπό τον προσπορισμό περιουσιακού οφέλους στον ίδιο ή σε τρίτο, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 1599/1986 (Α’ 75).
9. Οι αιτήσεις υποβάλλονται από την 1η Σεπτεμβρίου έως την 30η Οκτωβρίου κάθε έτους.
10. Ειδικά οι δικαιούχοι της εισοδηματικής ενίσχυσης του έτους 2019, οι οποίοι δεν έχουν ήδη υποβάλει σχετική αίτηση κατ’ εφαρμογή της υπ’ αρ. 10643/359/4.3.2020 υπουργικής απόφασης (Β’ 779), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. Δ11/οικ. 20110/692/25.5.2020 υπουργική απόφαση (Β’ 2077), υποβάλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά στην εφαρμογή του Ο.Π.Ε.Κ.Α., σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας. Η ηλεκτρονική αυτή αίτηση συνιστά την άπαξ υποβαλόμενη ηλεκτρονική αίτηση, σύμφωνα με την παράγραφο 3 και υποβάλλεται έως την 31.8.2020.
Οι υποβληθείσες μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας εκκρεμείς αιτήσεις για την εισοδηματική ενίσχυση του έτους 2019 διεκπεραιώνονται μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Ο.Π.Ε.Κ.Α., μετά από καταχώρηση των απαιτούμενων στοιχείων των αιτούντων στην εφαρμογή αυτή από τους εξουσιοδοτημένους χρήστες των αρμοδίων κατά τόπο Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, τα προς καταχώριση δε στοιχεία αντλούνται από τις εντύπως υποβληθείσες αιτήσεις. Οι δικαιούχοι του προηγούμενου εδαφίου, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις για την χορήγηση της εισοδηματικής ενίσχυσης για το έτος 2020, οφείλουν να υποβάλουν σχετική αίτηση στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Ο.Π.Ε.Κ.Α. σύμφωνα με την παρ. 1, εντός της προθεσμίας της παρ. 9, και εφόσον κριθούν δικαιούχοι, η αίτησή τους για το έτος 2020 συνιστά την άπαξ υποβαλλόμενη ηλεκτρονική αίτηση, σύμφωνα με την παράγραφο 3.
Επίδομα ορεινών περιοχών, τι προβλέπει η ΚΥΑ
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
Ερώτηση Κάτση για την ολοκλήρωση του διαδημοτικού οδικού δικτύου που ενώνει Λιβαδάρι και Ελευθέρι με την Πάργα
thespro.gr
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Ερώτηση Κάτση για την ολοκλήρωση του διαδημοτικού οδικού δικτύου που ενώνει Λιβαδάρι και Ελευθέρι με την Πάργα
Ένα έργο πνοής, που αφορά στην ολοκλήρωση του διαδημοτικού οδικού δικτύου, που θα ενώνει το Λιβαδάρι του Νομού Πρέβεζας και το Ελευθέρι του Νομού Θεσπρωτίας με την Πάργα, φέρνουν στη Βουλή με Ερώτηση που καταθέτουν από κοινού οι Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας και Νομού Θεσπρωτίας, Μάριος Κάτσης. Την Ερώτηση συνυπογράφουν οι αρμόδιοι Τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ, Εσωτερικών, Κώστας Ζαχαριάδης και Υποδομών, Νίκος Παππάς.
Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, στόχος της σχετικής Μελέτης με Αριθμό 160/2010, η οποία εκπονήθηκε το 2010 από την Τεχνική Υπηρεσία Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΥΔΚ), της Διεύθυνσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης του Νομού Θεσπρωτίας, είναι η αναβάθμιση Δρόμου, συνολικού μήκους χιλίων επτακοσίων δεκατεσσάρων μέτρων και είκοσι ένα εκατοστών (1.714,21 μ.), ο οποίος αποτελείται από δύο τμήματα. Το πρώτο τμήμα, μήκους πεντακοσίων ογδόντα μέτρων και σαράντα ενός εκατοστών (580,41 μ.) είναι ήδη ασφαλτοστρωμένο και προβλέπεται να γίνει βελτίωσή του με διαπλάτυνση αυτού και κατασκευή σωληνωτού οχετού. Το δεύτερο τμήμα είναι χωματόδρομος. Η χάραξη ξεκινά από τη συμβολή του υπάρχοντος Δημοτικού Δρόμου «Νεκροταφείο- Λιβαδάρι» της Δημοτικής Ενότητας Μαργαριτίου του Δήμου Ηγουμενίτσας, με τη συμβολή του Δρόμου που συνδέει τον Οικισμό της Αγίας Κυριακής του Δήμου Πάργας και το Τοπικό Διαμέρισμα Λιβαδαρίου του Δήμου Πάργας. Σύμφωνα με την εκπονηθείσα Τεχνική Μελέτη προβλέπεται η διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου, η βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της χάραξης και η διάστρωση ασφαλτόδρομου.
Αποτέλεσμα των σχετικών παρεμβάσεων είναι η κατακόρυφη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ δύο Δήμων, της Ηγουμενίτσας και της Πάργας, καθώς ο απαιτούμενος χρόνος της διαδρομής μειώνεται στο ελάχιστο. Παράλληλα, βελτιώνεται στο κατακόρυφο η πρόσβαση στις καλλιέργειες της περιοχής και στις κτηνοτροφικές μονάδες, ενώ περιορίζονται στο ελάχιστο τις αυξημένες ανάγκες συντήρησης του δρόμου.
Όπως προκύπτει από τη Μελέτη, ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται, μαζί με τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ), στα εξακόσιες τριάντα χιλιάδες (630.000) ευρώ. Η ολοκλήρωση του έργου θα έχει προφανή θετικά αποτελέσματα για την προσβασιμότητα και την οικονομία της περιοχής, με τον συσχετισμό κόστους- απόδοσης να είναι προδήλως υπέρ της ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου, αφού τα οφέλη από την ολοκλήρωσή του είναι πολλαπλώς περισσότερα από το κόστος κατασκευής του.
Ακολουθεί αναλυτικά η κατατεθείσα Ερώτηση:
Ερώτηση
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
-Εσωτερικών
-Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Ολοκλήρωση κατασκευής του έργου που συνδέει τα Τοπικά Διαμερίσματα Ελευθερίου του Δήμου Ηγουμενίτσας και Λιβαδαρίου του Δήμου Πάργας με την Πάργα στη θέση «Κιάφα»
Ένα έργο πνοής για δύο όμορα Τοπικά Διαμερίσματα διαφορετικών Δήμων και Νομών αφορά στη βελτίωση του δρόμου που συνδέει το Τοπικό Διαμέρισμα Ελευθερίου του Δήμου Ηγουμενίτσας με τον δρόμο που συνδέει τον Οικισμό της Αγίας Κυριακής του Δήμου Πάργας και το Τοπικό Διαμέρισμα Λιβαδαρίου του Δήμου Πάργας στη θέση Κιάφα.
Όπως προβλέπεται από τη σχετική μελέτη με Αριθμό 160/2010, η οποία εκπονήθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΥΔΚ), της Διεύθυνσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης του Νομού Θεσπρωτίας, στόχος είναι η αναβάθμιση Δρόμου συνολικού μήκους χιλίων επτακοσίων δεκατεσσάρων μέτρων και είκοσι ένα εκατοστών (1.714,21 μ.), ο οποίος αποτελείται από δύο τμήματα. Το πρώτο τμήμα, μήκους πεντακοσίων ογδόντα μέτρων και σαράντα ενός εκατοστών (580,41 μ.) είναι ήδη ασφαλτοστρωμένο και προβλέπεται να γίνει βελτίωσή του με διαπλάτυνση αυτού και κατασκευή σωληνωτού οχετού. Το δεύτερο τμήμα είναι χωματόδρομος. Η χάραξη ξεκινά από τη συμβολή του υπάρχοντος Δημοτικού Δρόμου «Νεκροταφείο- Λιβαδάρι» της Δημοτικής Ενότητας Μαργαριτίου του Δήμου Ηγουμενίτσας, με τη συμβολή του Δρόμου που συνδέει τον Οικισμό της Αγίας Κυριακής του Δήμου Πάργας και το Τοπικό Διαμέρισμα Λιβαδαρίου του Δήμου Πάργας. Σύμφωνα με την εκπονηθείσα Τεχνική Μελέτη προβλέπεται η διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου, η βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της χάραξης και η διάστρωση ασφαλτόδρομου. Αποτέλεσμα των σχετικών παρεμβάσεων είναι η κατακόρυφη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ δύο Δήμων, της Ηγουμενίτσας και της Πάργας, καθώς ο απαιτούμενος χρόνος της διαδρομής μειώνεται στο ελάχιστο. Παράλληλα, βελτιώνεται στο κατακόρυφο η πρόσβαση στις καλλιέργειες της περιοχής και στις κτηνοτροφικές μονάδες, ενώ περιορίζονται στο ελάχιστο τις αυξημένες ανάγκες συντήρησης του δρόμου.
Όπως προκύπτει από τη Μελέτη, ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται, μαζί με τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ), στα εξακόσιες τριάντα χιλιάδες (630.000) ευρώ.
Εντούτοις, ενώ η Μελέτη έχει ήδη ολοκληρωθεί και κατατεθεί στις αρμόδιες Υπηρεσίες, το έργο παραμένει ημιτελές. Δηλαδή, για έναν δρόμο μήκους λίγο παραπάνω από ενάμισι χιλιόμετρο ταλαιπωρούνται πολίτες δύο όμορων Δήμων διαφορετικών Νομών για πάνω από δέκα χρόνια. Αντίθετα, η ολοκλήρωσή του θα οδηγήσει σε προφανή θετικά αποτελέσματα για την προσβασιμότητα και την οικονομία της περιοχής, όπως αναφέρθηκε παραπάνω.
Επειδή, για μια τόσο μικρή απόσταση ταλαιπωρούνται πολίτες για πάνω από δέκα χρόνια,
Επειδή, υπάρχει έτοιμη μελέτη, η οποία έχει ήδη κατατεθεί στις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες
Επειδή, στον συσχετισμό κόστους- απόδοσης τα οφέλη από την ολοκλήρωση του έργου είναι πολλαπλώς περισσότερα από το κόστος κατασκευής του,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
Σε ποια μέτρα προτίθενται να προβούν για την ολοκλήρωση του έργου;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Κάτσης Μάριος
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Παππάς Νικόλαος
Ερώτηση Κάτση για την ολοκλήρωση του διαδημοτικού οδικού δικτύου που ενώνει Λιβαδάρι και Ελευθέρι με την Πάργα
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020
Rating: 5
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)