Η ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας για την αντισεισμική προστασία των σχολείων και τον συνδικαλιστικό νόμο

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019
Η ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας για την αντισεισμική προστασία των σχολείων και τον συνδικαλιστικό νόμο
 
 

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας στην τακτική του συνεδρίαση στις 3-9-2019 αποφάσισε ομόφωνα την ανακοίνωση δύο ψηφισμάτων, σχετικά με τον συνδικαλιστικό νόμο και την αντισεισμική προστασία των σχολικών μονάδων.

Επίσης αποφασίστηκε και πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στο Διευθυντή Εκπαίδευσης, τονίζοντάς την ανάγκη για πρόταση από την Περιφερειακή Διεύθυνση έγκρισης και των υπολοίπων ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία του νομού.

Αντισεισμική προστασία των σχολικών μονάδων.

Με τον πρόσφατο σεισμό στην Αττική ήρθε ξανά στην επιφάνεια, με οξυμένο τρόπο, το πρόβλημα της αντισεισμικής θωράκισης. Σχολεία χαρακτηρίστηκαν ως ακατάλληλα άλλα υπέστησαν υλικές ζημίες και χρήζουν επισκευών. Κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν έχει ληφθεί ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση με ασφάλεια στα σχολεία αυτά για μαθητές – εκπαιδευτικούς ενώ παραμένει μεγάλος ο αριθμός των σχολικών κτιρίων που δεν έχουν ελεγχθεί στοιχειωδώς για τυχόν φθορές. Λόγω έλλειψης προσωπικού στον πρώην ΟΣΚ (νυν ΚΤΥΠ ΑΕ) και στις Τεχνικές Υπηρεσίες των ΟΤΑ, η ευθύνη για ενδελεχή αυτοψία μετακυλίεται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς!!! Και αυτό συμβαίνει διαχρονικά οι κυβερνήσεις, στο πλαίσιο των πολιτικών υπέρ του κεφαλαίου, της γραμμής της ΕΕ περί «κόστους – οφέλους» και των δημοσιονομικών στόχων, οδήγησαν σε ανυπαρξία την κρατική μέριμνα για τον προσεισμικό έλεγχο των σχολικών μονάδων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές έχουν να ελεγχθούν από το σεισμό του 1999. Προσεισμικός έλεγχος έχει πραγματοποιηθεί περίπου στο 1/5 των σχολικών μονάδων της Αττικής και αυτός ήταν μόνο οπτικός. Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν σχολεία που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1985 και ακόμη παλιότερα, δηλαδή σύμφωνα με παλιότερους αντισεισμικούς κανονισμούς. Επιπλέον, στους πιο πρόσφατους σεισμούς των τελευταίων χρόνων που έγιναν ανά την Ελλάδα, σε όσα σχολεία έγιναν παρεμβάσεις, ακολουθήθηκε η απαράδεκτη πολιτική της «επιστροφής στην πρότερη κατάσταση».

Η εξασφάλιση σύγχρονων – ασφαλών – δημόσιων σχολικών υποδομών, η λήψη άμεσα μέτρων για την αντιμετώπιση των ζημιών και τον έλεγχο των σχολικών μονάδων αφορά τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων. Αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας.

Διεκδικούμε:
Να αποκατασταθούν ΑΜΕΣΑ και έγκαιρα όλες οι φθορές που προκλήθηκαν. Να επιταχθούν ασφαλή κτίρια ή να παραχωρηθούν κτίρια του κράτους και των ΟΤΑ ΑΜΕΣΑ, ώστε να λειτουργήσουν αυτή τη σχολική χρονιά τα σχολεία που κρίθηκαν ακατάλληλα.
Να ελεγχθούν όλα τα σχολικά κτίρια. Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο οπτικοί από αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες των ΟΤΑ και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία. Ο ουσιαστικός – ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων να γίνει ΑΜΕΣΑ σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια –έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης). Να δρομολογηθούν σύγχρονα αντισεισμικά κτηριακά συγκροτήματα. ΟΛΑ τα σχολεία πρέπει να είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τελευταίους αντισεισμικούς κανονισμούς (2003), που πρέπει να επικαιροποιηθούν, βάσει των δεδομένων των τελευταίων σεισμών (όχι πολυώροφα, επάρκεια σε προαύλια, αντοχή σε μεγαλύτερες επιταχύνσεις κλπ.).
Να εξασφαλισθούν χρηματοδότηση και επιστημονικό εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να ενισχυθεί αποφασιστικά ο προσεισμικός έλεγχος στα σχολεία σε μόνιμη και σταθερή βάση. Να σταματήσει η απαράδεκτη μετακύλιση της ευθύνης των ελέγχων στους εκπαιδευτικούς!!!
Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.
Άμεση ανέγερση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σύγχρονων και ασφαλών σχολικών συγκροτημάτων (κατ’ αρχήν για όσα έχουν κριθεί ως ακατάλληλα), με 100% δημόσιες επενδύσεις και χωρίς ΣΔΙΤ, με διασφάλιση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα τους.
Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή και η συντήρησή της, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Συνδικαλιστικός νόμος

Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα τη συλλογική οργάνωση και τους αγώνες των εργαζομένων!

Η κυβέρνηση παίρνει τη σκυτάλη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και τους απεργοκτόνους νόμους που έφεραν, βαθαίνοντας την επίθεση. Σχεδιάζει να φέρει τροπολογίες που θα νομιμοποιούν και θα επεκτείνουν την κρατική και την εργοδοτική παρέμβαση μέσα στα συνδικάτα, θα καταργούν τα καταστατικά των σωματείων, θα φακελώνουν όλους τους συνδικαλισμένους εργαζόμενους και τη συνδικαλιστική δράση, καταργώντας στην ουσία τις συλλογικές διαδικασίες για τη λήψη αγωνιστικών κινητοποιήσεων όπως τις γενικές συνελεύσεις.

Η κυβερνητική παρέμβαση αποτελεί στην ουσία, μορφή καταστολής του εργατικού-συνδικαλιστικού κινήματος. Για εμάς είναι μάχη για την ύπαρξη των συνδικάτων!

Το επιχείρημα της κυβέρνησης περί «δημοκρατίας» είναι ψευδεπίγραφο. Την ώρα που πριν λίγες ημέρες ψήφιζε νόμο που δίνει σε δημάρχους και περιφερειάρχες τη δυνατότητα να αποφασίζουν για σημαντικά ζητήματα ως μονάρχες, παρότι αποτελούν μία μικρή μειοψηφία στα συμβούλια τους, μιλάνε «για περισσότερη δημοκρατία στο συνδικαλιστικό κίνημα»!
Την ώρα που ακόμα και η ίδια η κυβέρνηση αποφασίζει και νομοθετεί ενώ αποτελεί το 40% του 58% του εκλογικού σώματος για τους εργαζόμενους και τα σωματεία απαιτεί καθολική συμμετοχή σε όλες τις συλλογικές διαδικασίες και πλήρες φακέλωμα για όποιον συμμετέχει!

Από τη μια καταργεί, για χατίρι του ΣΕΒ, την αιτιολόγηση της απόλυσης δήθεν «για να μην φακελώνονται οι εργαζόμενοι» και από την άλλη θέλει να δημιουργήσει «ηλεκτρονικό μητρώο όσων συνδικαλίζονται» και «ηλεκτρονικών ψηφοφοριών για τη λήψη απεργιακής απόφασης». Πλήρες φακέλωμα δηλαδή για να «παίρνει» η εργοδοσία και το κράτος τα μέτρα τους!!
Θέλουν τον κάθε εργαζόμενο αποκομμένο, να μη συμμετέχει ενεργά σε συλλογικές διαδικασίες. Να αποφασίζουν άλλοι για αυτόν, για ζητήματα που τον αφορούν, χωρίς να είναι παρών. Να βρίσκεται μακριά και έξω από τις συλλογικές συζητήσεις! Αυτή τη διάτρητη διαδικασία κάτω από τα βλέμματα της εργοδοσίας και με παρούσα την εργοδοτική τρομοκρατία, τη βαφτίζουν δημοκρατική διαδικασία με ηλεκτρονικό τρόπο.

Καμία ανοχή στην κρατική-εργοδοτική παρέμβαση στα συνδικάτα!
Το ήδη περίπλοκο και ασφυκτικό πλαίσιο για να είναι νόμιμη η απεργία στα δικαστήρια πλέον γίνεται ανυπέρβλητο εμπόδιο. Σύμφωνα με τα στοιχεία το 90% βγαίνουν παράνομες και καταχρηστικές. Δεν τους αρκεί! Ο στόχος είναι το 100% των απεργιών να βγαίνουν παράνομες, οι αγωνιστές να διώκονται και τα σωματεία να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν στο κόστος. Στην ουσία ομολογούν πως μπροστά στα μέτρα και την επίθεση που θα ακολουθήσει το επόμενο διάστημα, θέλουν να “δέσουν το γάιδαρό τους”, δηλαδή να αφοπλίσουν το οργανωμένο αγωνιστικό συνδικαλιστικό κίνημα και να το πετάξουν στην άκρη.

Λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο!
Τα συνδικάτα έχουν καταστατικά! Με βάση αυτά αποφασίζουν. Με βάση αυτά παλεύουν, οργανώνουν την πάλη τους, τις μορφές αγώνα. Δε λογοδοτούν στην εργοδοσία και τις κυβερνήσεις τους. Λογοδοτούν στα μέλη τους, στους εργαζόμενους και την κοινωνία.

Παίρνουμε απόφαση απεργιακής απάντησης όποτε τολμήσει η κυβέρνηση να παρέμβει ωμά στη δράση και τη λειτουργία των συνδικάτων, στο δικαίωμα στην απεργία!
Η ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας για την αντισεισμική προστασία των σχολείων και τον συνδικαλιστικό νόμο Η ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας για την αντισεισμική προστασία των σχολείων και τον συνδικαλιστικό νόμο Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019 Rating: 5

Το σπίτι της Ρένας: Εγγραφές στο Κοινωνικό φροντιστήριο

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019
Το σπίτι της Ρένας: Εγγραφές στο Κοινωνικό φροντιστήριο


Το σπίτι της Ρένας: Εγγραφές στο Κοινωνικό φροντιστήριο Το σπίτι της Ρένας: Εγγραφές στο Κοινωνικό φροντιστήριο Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019 Rating: 5

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΑΝΕΥΡΕΣΗ ΔΑΚΤΥΛΙΩΜΕΝΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΩΛΙΕΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΑΝΕΥΡΕΣΗ ΔΑΚΤΥΛΙΩΜΕΝΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΩΛΙΕΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ


Ο Φορέας Διαχείρισης Καλαμά – Αχέροντα – Κέρκυρας έλαβε στοιχεία συντεταγμένων, χάρτη και φωτογραφικό υλικό προς επιβεβαίωση της τηλεφωνικής επικοινωνίας με την συντονίστρια των δακτυλιώσεων των λευκών πελαργών κ. Εύα Στετς (ΕΚΔΠ), για θέαση πελαργού δακτυλιωμένου σε μια από τις φωλιές της Κρυσταλλοπηγής (Σέλλιανη) Παραμυθιάς Θεσπρωτίας το 2017.
Ο πελαργός της εικόνας 1 παρατηρήθηκε τον Ιούνιο 2019 από την κ. Ελένη Γαληνού - Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης Καλλονής, 728 ημέρες μετά από την δακτυλίωσή του, κοντά στην Καλλονή της Λέσβου (496,70km μακριά!).  Βρισκόταν εκεί για αρκετό διάστημα, μαζί με άλλους πελαργούς σε "non-breeding fraction" (ομάδα Πελαργών που δεν αναπαράγονται ακόμα και «τριγυρίζουν» σε διάφορα μέρη -  «συμμορία»  δηλαδή).  Αρχικά, το δακτυλίδι του δεν ήταν δυνατό να διαβαστεί καθώς ήταν πολύ λερωμένο. Όμως με επανειλημμένες προσπάθειες της κ. Γαληνού διαπιστώθηκε η ταυτότητά του (Εικόνα 2).
Εικόνα 1. Ο δακτυλιωμένος πελαργός κατά την επανεύρεσή του στην Καλλονή Λέσβου
Εικόνα 2. Απόσπασμα δορυφορικής εικόνας για την επανεύρεση του δακτυλιωμένου πελαργού στην Καλλονή Λέσβου, μια απόσταση 496,70km από το σημείο της φωλιάς που αρχικά δακτυλιώθηκε

Ο πελαργός, μεσαίου μεγέθους κατά τη δακτυλίωση, εκκολάφτηκε σε μια φωλιά 3 νεοσσών. Μήκος του ράμφους 73,23mm, συνολικό μήκος ράμφος & κεφάλι 136,68mm, βάρος 1,74kg. Η δακτυλίωσή του έγινε με εθελοντική συμμετοχή της κ. Στετς και με την στήριξη στελεχών του ΦΔ Καλαμά - Αχέροντα- Κέρκυρας: Εύη Συντιχάκη, Φρόσω Φιλίππου, Ανέστη Μαρτίνη, Αντρέα Μάντο, Κοσμά Κόντο, Χρήστο Διαμάντη. Σημαντική βοήθεια προσέφεραν εθελοντικά: Γιώτα Μαντζουράτου, Νικόλαος Νούλας και Κώστας Μπέστας. Η δακτυλίωση πραγματοποιείται με έγχρωμα μεταλλικά δαχτυλίδια τύπου ELSA, από τα οποία το χρώμα, κάποια γράμματα (συνήθως της χώρας που δακτυλιώθηκαν) και μοναδικοί αριθμοί που υπάρχουν πάνω στο δαχτυλίδι μπορούν να μας δώσουν πληροφορίες για την πορεία και το μεταναστευτικό ταξίδι των πελαργών (Εικόνα 3).


Εικόνα 3. Οι δακτυλιωμένοι νεοσσοί της φωλιάς στην Κρυσταλλοπηγή Παραμυθιάς
Οι περισσότεροι πελαργοί ωριμάζουν αναπαραγωγικά κατά τον 4ο και 5ο χρόνο ζωής τους. Ωστόσο, μπορούν να αναπαραχθούν και οι πιο νεαροί (>4 ετών) αλλά με χαμηλότερο ποσοστό αναπαραγωγικής επιτυχίας (Hall et al., 1987). Ελπίζουμε να καταγράψουμε τον πελαργό αυτόν σε μελλοντική απογραφή κατά την αναπαραγωγική περίοδο του 2020!
Ευχαριστούμε την κ. Εύα Στετς για την αποστολή όλου του απαραίτητου ενημερωτικού υλικού και για τη συνεχή συνεργασία και πληροφόρηση για τυχόν εντοπισμό δακτυλιωμένων πελαργών της περιοχής μας.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΑΝΕΥΡΕΣΗ ΔΑΚΤΥΛΙΩΜΕΝΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΩΛΙΕΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ  ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΑΝΕΥΡΕΣΗ ΔΑΚΤΥΛΙΩΜΕΝΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΩΛΙΕΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019 Rating: 5

Δείτε τα σχέδια για το κτήριο Bvlgari. Πως θα μετατραπεί σε κέντρο τέχνης εκπαίδευσης και πολιτισμού

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019
Δείτε τα σχέδια για το κτήριο Bvlgari. Πως θα μετατραπεί σε κέντρο τέχνης εκπαίδευσης και πολιτισμού



Ο Πολυχώρος τέχνης, πολιτισμού και εκπαίδευσης που προτείνεται να φιλοξενηθεί στο κτήριο Bvlgari στην Παραμυθιά και θα έχει ως βασικό σκοπό να φιλοξενήσει σημαντικές λειτουργίες πολιτισμού και εκπαίδευσης του δήμου καθώς και να «εξιστορεί» στους χώρους του μύθους και ιστορίες από τη μακραίωνη διαδρομή του ανθρώπου στον Αχέροντα, το Σούλι και την ευρύτερη περιοχή της Παραμυθιάς.

Προβλέπεται να διαμορφωθούν κατάλληλα τόσο το κτίριο όσο και οι χώροι του ώστε να εξυπηρετήσουν τις ακόλουθες λειτουργίες/χρήσεις (συνοπτική περιγραφή) :

ΕΝΟΤΗΤΑ Α:

Χώροι διαδραστικών εκθέσεων για την οικογένεια Bvlgari και την Παραμυθιά, τη μυθολογία και την ιστορία της περιοχής Σουλίου και Αχέροντα : Στον α’ όροφο, στις επικοινωνούσες αίθουσες Ο2,Ο3 και Ο4 (3Χ50,40 = 151,20 μ2) θα παρουσιάζονται : η ιστορία της οικογένειας και του οίκου Bvlgari , η ιστορία της Παραμυθιάς, χώρος διαδραστικής έκθεσης για το Σούλι και τους Σουλιώτες, διαδραστική έκθεση για τον μυθικό Αχέροντα και το πέρασμα στον Άδη.
Στο ημιυπόγειο θα βελτιωθεί ο υφιστάμενος χώρος ανάδειξης της ιστορίας της εκτέλεσης των 49 προκρίτων της Παραμυθιάς
Το σύνολο των εκμεταλλεύσιμων χώρων που θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι διαδραστικών εκθέσεων είναι 174,50 μ2 (37,17 %).

ΕΝΟΤΗΤΑ Β :

Β1. Χώροι τέχνης, ψυχαγωγίας και βιβλιοθήκης/αναγνωστηρίου: Οι εκμεταλλεύσιμοι χώροι που θα χρησιμοποιούνται από τους πολίτες της Παραμυθιάς ως χώροι ψυχαγωγίας και πολιτισμού θα είναι:
Στο ισόγειο, αίθουσα Ι4 ως βιβλιοθήκη – αναγνωστήριο, 50,40 μ2, Αίθουσα Ι6, παραμυθιού και θεατρικού παιχνιδιού μικρών μαθητών, 50,40 μ2
Στο ημιϋπόγειο αίθουσα Υ2, αίθουσα πολιτιστικών δραστηριοτήτων από τον «Φ.Ο.Π.», 47,45 μ2
Το σύνολο των εκμεταλλεύσιμων χώρων που θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι τέχνης, ψυχαγωγίας και βιβλιοθήκης/αναγνωστηρίου είναι 148,25 μ2 (31,58 %).
Β2. Χώροι στέγασης (γραφεία και αρχείο) των υπηρεσιών του Δ. Σουλίου: Οι εκμεταλλεύσιμοι χώροι που θα χρησιμοποιούνται ως γραφεία υπηρεσιών του Δήμου θα είναι : Στον όροφο, γραφείο Ο1, 19,20 μ2, και Χώρος φύλαξης αρχείων/συντήρησης Υ1 στο ημιυπόγειο, 21,30 μ2 Το σύνολο των εκμεταλλεύσιμων χώρων που θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι γραφείων και τήρησης αρχείων/συντήρησης είναι 40,50 μ2 (8,63%).

ΕΝΟΤΗΤΑ Γ:

Χώρος κυλικείου/καφενείου και εκθετηρίου/πωλητηρίου:
Στο ισόγειο, χώρος εισόδου Ι1 και Ι2 ως κυλικείου/καφενείου και εκθετηρίου/πωλητηρίου, 27,40 μ2
Στο δώμα ο χώρος Δ1, 19,20 μ2 καθώς και ο χώρος προθαλάμου κλιμακοστασίου, 9,20 μ2, ως χώρος παραδοσιακού καφενείου.
Το σύνολο των εκμεταλλεύσιμων χώρων που θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι κυλικείου/ καφενείου και εκθετηρίου/πωλητηρίου είναι 55,80 μ2 (11,88 %)
Στο ημιυπόγειο του κτιρίου, που έχει πρόσβαση από την «μπροστά» όψη του υπάρχει χώρος 23,3 μ2, χωρίς φυσικό φως, στον οποίο σήμερα με έξοδα του δήμου έχει διαμορφωθεί μια έκθεση για την εκτέλεση 49 προκρίτων Παραμυθιάς από τους γερμανούς και όπου θα γίνουν μικρές βελτιωτικές παρεμβάσεις. Οι δύο άλλοι χώροι του ημιϋπογείου που έχουν πρόσβαση στην πίσω όψη του κτιρίου και οι οποίοι διαθέτουν σημαντικό φυσικό φωτισμό, προβλέπεται να διαμορφωθούν : Η αίθουσα Υ1 ως χώρος μηχανοστασίου και αποθήκευσης αρχείων/συντήρησης, (19,2 + 21,3 μ2 =) 48,30 μ2 Η αίθουσαΥ2 ως αίθουσα πολιτιστικών δράσεων του ΦΟΠ, 47,45 μ2.
.
Ροές επισκεπτών – περιβάλλων χώρος

Η επίσκεψη στον πολυχώρο θα οργανωθεί μέσω διαδρόμων και πινακίδων με κατάλληλη διαμόρφωση και σήμανση στον περιβάλλοντα χώρο. Η πίσω αυλή του πρώην σχολικού συγκροτήματος θα αποτελέσει το χώρο στάθμευσης των επισκεπτών και θα αποτελεί την αφετηρία των πινακίδων σήμανσης. Η κύρια είσοδος του κτιρίου θα είναι η βασική είσοδος του σχολείου όταν λειτουργούσε μετά το ανέβασμα από τις πέτρινες σκάλες.

Η πρόσβαση στο κτίριο των Ατόμων με κινητικά προβλήματα, θα προβλεφθεί για μεν την προσέγγισή τους στο κτίριο με θέση πάρκιν για αυτοκίνητο εμποδιζόμενων ατόμων στην μπροστά αυλή του κτιρίου καθώς και με μηχανισμό ανάβασης στο «τοιχίο» της σκάλας ανόδου (ο οποίος θα χρησιμοποιείται ειδικά για τα άτομα αυτά και για την κάθοδό τους από το χώρο του ΙΣΟΓΕΙΟΥ. Το ασανσέρ του κτιρίου θα έχει πρόβλεψη για να υποδεχθεί «καροτσάκι» ατόμου με κινητικά προβλήματα (ΑΜΚ) μέχρι και το Δώμα. Η πρόσβαση σε όλους τους χώρους κάθε επιπέδου θα είναι ευχερής και χωρίς εμπόδια.

Οι κατόψεις:


Δείτε τα σχέδια για το κτήριο Bvlgari. Πως θα μετατραπεί σε κέντρο τέχνης εκπαίδευσης και πολιτισμού Δείτε τα σχέδια για το κτήριο Bvlgari. Πως θα μετατραπεί σε κέντρο τέχνης εκπαίδευσης και πολιτισμού Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019 Rating: 5

Συνεδριάζει την Τετάρτη το Δημοτικό Συμβούλιο Φιλιατών

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019
Συνεδριάζει την Τετάρτη το Δημοτικό Συμβούλιο Φιλιατών
 

Καλείστε να προσέλθετε σε τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου (οδός Ελ. Βενιζέλου 8 – Φιλιάτες) την 18η του μηνός Σεπτέμβρη του έτους 2019, ημέρα Τετάρτη και ώρα 18: 30, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 74 του Ν. 4555/2018 σε αντικατάσταση του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010 και του άρθρου 95 του Ν. 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) για συζήτηση και λήψη απόφασης στα παρακάτω θέματα:

1. Ορισμός Προέδρου και εκπροσώπων παραγωγικών τάξεων στη Δημοτική Επιτροπής Παιδείας.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

2. Ορισμός μελών για τη συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νομικού Προσώπου ΟΚΠΠΠΑΔΗΦ.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

3. Ορισμός μελών για τη συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Φιλιατών.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

4. Ορισμός Προέδρου και Δημοτικών Συμβούλων στο Συντονιστικό τοπικό όργανο Πολιτικής Προστασίας.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

5. Τροποποίηση της υπ΄αριθμ. 16/2019 απόφασης Δ.Σ. με θέμα : Ορισμός εκπροσώπου για τη συγκρότηση Επιτροπής για θαλάσσια μέσα αναψυχής.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

6. Τροποποίηση της υπ΄αριθμ. 17/2019 απόφασης Δ.Σ. με θέμα : Ορισμός εκπροσώπου για τη συγκρότηση Επιτροπής για πολυσύχναστες παραλίες.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

7. Τροποποίηση της υπ. αριθμ. 18/2019 απόφασης ΔΣ με θέμα: Ορισμός εκπροσώπου για τη συγκρότηση Επιτροπής ανέλκυσης ναυαγίων για το έτος 2019.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

8. Τροποποίηση της αριθμ. 14/2019 απόφασης Δ.Σ με θέμα : Επιτροπή παραλαβής έργων αξίας μικρότερης από 5.869,41ευρώ για το έτος 2019 ως προς την αντικατάσταση αιρετών μελών.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

9. Επιτροπή Ελέγχου κοινόχρηστων χώρων .
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων  
 
10. Ορισμός δύο Δημοτικών Συμβούλων της μειοψηφίας για την Εκτελεστική Επιτροπή όταν επιλαμβάνεται κατά τις διατάξεις του Ν. 3584/2007 ως Πειθαρχικό Συλλογικό Όργανο.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

11. Τροποποίηση της υπ΄αριθμ. 15/2019 απόφασης Δ.Σ.με θέμα: Συγκρότηση Επιτροπής επίλυσης με συμβιβασμό φορολογικών διαφορών (άρθρο 32 Ν.1080/80).
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

12. Ορισμός του Ταμία του Δήμου Φιλιατών , ως υπεύθυνου για όλους τους λογαριασμούς του Δήμου για τα έργα ΠΔΕ.
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κα Παππά Ουρανία

13. Ορισμός του Ταμία του Δήμου Φιλιατών ως υπεύθυνου του Λογαριασμού Ταμειακής διαχείρισης του Δήμου για τις συναλλαγές με την Τράπεζα της Ελλάδος.
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κα Παππά Ουρανία

14. Ορισμός του ταμία του Δήμου Φιλιατών ως υπολόγου για της συναλλαγές με τις Τράπεζες : Εθνική , Πειραιώς, Eurobank, Συνεταιριστική Ηπείρου.
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κα Παππά Ουρανία

15. Χορήγηση παράτασης προθεσμίας του έργου «Διαμόρφωση χώρου και ασφαλτόστρωση δρόμου πλησίον Ιεράς Μονής Ραγίου»
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Κατσάρης Πέτρος

16. Αίτημα της Π.Α.Ε. Α.Σ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ<< Ο ΘΕΣΠΡΩΤΟΣ 2019 με θέμα: Ενοικίαση – παραχώρηση Αθλητικών εγκαταστάσεων στην Κ. Κεστρίνης.
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κα Παππά Ουρανία

17. Προγραμματισμός Προσλήψεων έκτακτου προσωπικού για το έτος 2019.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων

18. Χαρακτηρισμός χώρου αιθουσών πρώην Δημοτικού Σχολείου ΛΙΑ, Κοινότητας Λιά
( πρώην Τ.Κ. Λιά) ως Δημοτική Πινακοθήκη.  
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων
Συνεδριάζει την Τετάρτη το Δημοτικό Συμβούλιο Φιλιατών Συνεδριάζει την Τετάρτη το Δημοτικό Συμβούλιο Φιλιατών Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019 Rating: 5

Συνεδριάζει την Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019
Συνεδριάζει την Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας
 

Καλείστε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας που θα γίνει στις 16 Σεπτεμβρίου 2019 ημέρα Δευτέρα και ώρα 19:00’ στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου (οδός Σουλίου αρ.3) για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα:
ΘΕΜΑ 1ο Αναμόρφωση προϋπολογισμού Δήμου Ηγουμενίτσας Οικον. Έτους 2019.
-Εισηγητής: Γκόλιας Βασίλειος – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 2ο Έγκριση – επικύρωση της διαδικασίας ενδοδικαστικού συμβιβασμού και του πρακτικού δικαστικού συμβιβασμού που αφορά τα διάδικα μέρη ΑΤΤΙΚΑ BANK Α.Ε και Δήμου Ηγουμενίτσας, σύμφωνα με την εισήγηση της με αριθμ. 168/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 3ο Πρόσληψη προσωπικού µε σύµβαση εργασίας Ιδιωτικού ∆ικαίου Ορισµένου Χρόνου για την υλοποίηση της δράσης «Εναρµόνιση Οικογενειακής και Επαγγελµατικής Ζωής», στο Δήμο Ηγουμενίτσας, στο πλαίσιο του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 4ο Πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου για το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα “Κέντρο Κοινότητας Δήμου Ηγουμενίτσας”.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 5ο Λήψη νέας απόφασης για μεταφορά του προσωπικού ΙΔΟΧ και του προγράμματος «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ» στο Δήμο Ηγουμενίτσας.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 6ο Αύξηση ωρών εργασίας καθαριστριών σχολικών μονάδων με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ μερικής απασχόλησης.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 7ο Εκμίσθωση του κοινοτικού καταστήματος της ΤΚ Αγίας Μαρίνας για λειτουργία καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος (καφενείο).
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 8ο Επί αιτήσεως κληρονόμων Τηλέμαχου Κανάκη του Θωμά για τροποποίηση της με αριθμό 269/2018 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορά το όνομα του ιδιοκτήτη του προς ανταλλαγή ακινήτου.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 9ο Επί αιτήσεως κ. Τσάντου Χρήστου του Γεωργίου για χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος εκμίσθωσης ποδηλάτων στην Κοινότητα Πέρδικας.
-Εισηγητής: Κώστας Ελευθέριος – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 10ο Έγκριση φιλοξενίας εθελοντών κτηνιάτρων στο πλαίσιο λειτουργίας του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων και διάθεση πίστωσης.
-Εισηγητής: Φουσέκης Γεράσιμος – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 11ο Χορήγηση παράτασης προθεσμίας περαίωσης του έργου «ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΣΤΗΝ Δ.Κ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ» του Δήμου Ηγουμενίτσας.
-Εισηγητής: Γκίκας Μιχαήλ – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 12ο Τροποποίηση της συστατικής πράξης της ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ (Δ.Ε.Υ.Α.Η.) και συγκεκριμένα της παραγράφου 1 του άρθρου 5 αυτής που αφορά τη σύνθεση του διοικητικού της συμβουλίου.
-Εισηγητής: Μήτσης Σωτήριος – Πρόεδρος Δ.Σ. «Δ.Ε.Υ.Α.Η.».

ΘΕΜΑ 13ο Τροποποίηση της συστατικής πράξης του ΝΠΔΔ «Σχολική Επιτροπή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης» που αφορά τη σύνθεση – συγκρότηση του διοικητικού συμβουλίου.
-Εισηγήτρια: Τζέλλου Χριστίνα – Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Δημοτική Σύμβουλος.

ΘΕΜΑ 14ο Τροποποίηση της συστατικής πράξης του ΝΠΔΔ «Σχολική Επιτροπή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» που αφορά τη σύνθεση – συγκρότηση του διοικητικού συμβουλίου.
-Εισηγήτρια: Τζέλλου Χριστίνα – Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Δημοτική Σύμβουλος.

ΘΕΜΑ 15ο Έγκριση υλοποίησης του έργου με τίτλο «Use of IoT-enabled and Smart Grid- ready Building Management Systems for Efficient Energy Saving in Public Buildings» και Ακρωνύμιο “TARGET”, στο πρόγραμμα Συνεργασίας Interreg IPA CBC «Greece – Albania 2014-2020», στον Άξονα Προτεραιότητας 1 και Θεματικό Στόχο 1.3, ως Επικεφαλής Εταίρος (LP).
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 16ο Έγκριση υλοποίησης του έργου με τίτλο «Support stakeholders tackle strategic innovation in tourism in peripheral, remote and sparsely populated areas with resilient heritage offers and place based investments in the Cultural and Creative Industries» και Ακρωνύμιο «SMARTiMONY» στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας Interreg IPA CBC «Greece – Albania 2014 – 2020» στον Άξονα Προτεραιότητας 2 & Θεματικό Στόχο 2.1 ως Εταίρος (ΡΒ).
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 17ο Έγκριση συμμετοχής στην πρόταση συνεργασίας με τίτλο “Thriving Streets” στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος URBACT III ως εταίρος.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 18ο Έγκριση υλοποίησης του έργου με τίτλο “Thriving Streets” στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος URBACT III ως εταίρος.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 19ο Έγκριση συμμετοχής στην πρόταση συνεργασίας με τίτλο “inTegRated and Innovative actions for sustainaBle Urban mobiliTy upgradE” και ακρωνύμιο “TRIBUTE” στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος INTERREG V ADRION 2014 – 2020 στον Άξονα Προτεραιότητας 1 & Θεματικό Στόχο 1.3 ως associate partner.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 20ο Έγκριση συμμετοχής του Δήμου Ηγουμενίτσας στo εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Prospect learning programme” στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος HORIZON 2020.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 21ο Έγκριση συμμετοχής του Δήμου Ηγουμενίτσας και μετακίνησης του Δημάρχου Ηγουμενίτσας στους Αθλητικούς Αγώνες Νέων “ANIMUS Youth Games” που θα διεξαχθούν στην Ανκόνα της Ιταλίας από τις 26 Σεπτεμβρίου έως την 01 Οκτωβρίου 2019.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 22ο Έγκριση της με αριθμ. 99/2019 απόφασης του ΝΠΔΔ “Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ηγουμενίτσας” περί έγκρισης του Πρακτικού καταστροφής υλικού του Δημοτικού Σχολείου Παραποτάμου.
Εισηγητής: Λώλης Ηλίας – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 23ο Έγκριση της με αριθμ. 36/2019 απόφασης του ΝΠΔΔ “Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ηγουμενίτσας” περί έγκρισης του Πρακτικού καταστροφής υλικού του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας.
Εισηγητής: Λώλης Ηλίας – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 24ο Έγκριση της με αριθμ. 36/2019 απόφασης του ΝΠΔΔ “Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ηγουμενίτσας” περί έγκρισης του Πρακτικού καταστροφής υλικού του 2ου Γυμνασίου Ηγουμενίτσας.
Εισηγητής: Λώλης Ηλίας – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 25ο Έγκριση μετακίνησης εκτός έδρας του Δημάρχου.
-Εισηγητής: Δήμαρχος.
Συνεδριάζει την Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας Συνεδριάζει την Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019 Rating: 5

Μεγάλη επιτυχία της αστυνομίας - Κατασχέθηκε σχεδόν ένας τόνος κάνναβη

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019
Μεγάλη επιτυχία της αστυνομίας - Κατασχέθηκε σχεδόν ένας τόνος κάνναβη
 

Εντοπίστηκε σήμερα (13-09-2019) το πρωί στη διασταύρωση Ελεούσας Ιωαννίνων, κλεμμένο Ι.Χ. Φορτηγό αυτοκίνητο έμφορτο με 951 κιλά και 650 γραμμάρια κάνναβης. Συνελήφθη ο 30χρονος αλλοδαπός οδηγός του οχήματος ενώ η προανάκριση βρίσκεται σε εξέλιξη από το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων.
Μεγάλη επιτυχία της αστυνομίας - Κατασχέθηκε σχεδόν ένας τόνος κάνναβη Μεγάλη επιτυχία της αστυνομίας - Κατασχέθηκε σχεδόν ένας τόνος κάνναβη Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019 Rating: 5

Σύλληψη 28χρονου και 28χρονης το βράδυ στην Ηγουμενίτσα

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019
Σύλληψη 28χρονου και 28χρονης το βράδυ στην Ηγουμενίτσα
 


Στη σύλληψη ενός 28χρονου αλλοδαπού προέβησαν, βραδινές ώρες χθες, στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας.
Συγκεκριμένα, ο ανωτέρω σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από στελέχη του Γραφείου Ασφαλείας εντός του επιβατικού σταθμού του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, διαπιστώθηκε ότι κατείχε και επέδειξε πλαστό ταξιδιωτικό έγγραφο, με σκοπό να μεταβεί παράνομα στο εξωτερικό.
 
Επίσης, στη σύλληψη μίας 28χρονης αλλοδαπής προέβησαν, βραδινές ώρες χθες, στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας.
Συγκεκριμένα, η ανωτέρω σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από στελέχη του Γραφείου Ασφαλείας εντός του επιβατικού σταθμού του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, διαπιστώθηκε ότι κατείχε και επέδειξε παραποιημένο ταξιδιωτικό έγγραφο, με σκοπό να μεταβεί παράνομα στο εξωτερικό.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας που διενεργεί τις προανακρίσεις, κατασχέθηκαν τα ανωτέρω έγγραφα.
Σύλληψη 28χρονου και 28χρονης το βράδυ στην Ηγουμενίτσα Σύλληψη 28χρονου και 28χρονης το βράδυ στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019 Rating: 5

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ - Του Πέτρου Ζήγου

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ - Του Πέτρου Ζήγου 
 
 
Ο χώρος της εκπαίδευσης είναι ένας χώρος όπου σφυρηλατούνται αξίες, διαμορφώνονται συνειδήσεις και χτίζονται τα θεμέλια για μια πολιτεία με υγιή αντανακλαστικά.

Η παιδεία είναι ένας σημαντικός μοχλός για την οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και καλύτερη προσαρμογή της στα νέα δεδομένα της ψηφιακής οικονομίας και της κοινωνίας της πληροφορίας.

Δεν είναι υπερβολή αν πούμε ότι η επένδυση στην παιδεία είναι η καλύτερη επένδυση και ότι το μέλλον μας περνάει μέσα από τα σχολεία και τα πανεπιστήμια.

Για να επιτευχθεί όμως ο επιδιωκόμενος σκοπός πρέπει στους χώρους της εκπαίδευσης να επικρατεί ηρεμία, αλληλοσεβασμός, ενότητα, ομοψυχία, πνεύμα συνεργασίας και ν' αποφεύγονται ακραίες συμπεριφορές, όπως είναι για παράδειγμα η τέλεση αξιόποινων πράξεων στους χώρους της εκπαίδευσης, οι άσκοπες καταλήψεις και γενικά ν' αποφεύγεται η εκδήλωση επιλήψιμων συμπεριφορών από τους τέσσερις παράγοντες της μαθητικής κοινότητας, που είναι οι μαθητές, η διεύθυνση του σχολείου, οι καθηγητές και οι γονείς.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε καταθέσει στη Βουλή των Ελλήνων νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, το οποίο ψηφίστηκε το Μάιο και έγινε νόμος του κράτους (νόμος 4670/ 07-05-2019 - ΦΕΚ 70 Α΄).

Ο νόμος αυτός, ο οποίος αναφέρεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, προβλέπει τα εξής τέσσερα (4) επιστημονικά πεδία:
· Πρώτο επιστημονικό πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες
· Δεύτερο επιστημονικό πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες
· Τρίτο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες υγείας και ζωής
· Τέταρτο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής

Η Δ΄ τάξη και η Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου αποτελούν τάξεις αποκλειστικά γενικής παιδείας, στις οποίες εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας 35 ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και 25 ωρών για τα εσπερινά.

Η Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου έχει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού 32 ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και 25 ωρών για τα εσπερινά.

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά: α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα, γ) την επίδοση του στις γραπτές δοκιμασίες και γ) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες.

Η αξιολόγηση συνδυάζει ποικίλες μορφές και τεχνικές. Στο πλαίσιο αυτό ο μαθητής αξιολογείται με βάση α) τη συμμετοχή του στην καθημερινή εργασία της τάξης και τη συνολική δραστηριότητά του στη σχολική μονάδα και β) τα αποτελέσματα της επίδοσής του στις ενδιάμεσες γραπτές δοκιμασίες κατά τα δύο τετράμηνα του διδακτικού έτους και στις τελικές εξετάσεις στο τέλος του διδακτικού έτους.

Στις γραπτές παραγωγικές κα απολυτήριες εξετάσεις αξιολογούνται συνολικά οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Μαθητής που απουσιάζει ή προσέρχεται μετά την ανακοίνωση των θεμάτων σε κάθε είδος εξέταση δεν γίνεται δεκτός σε αυτήν και βαθμολογείται από το Σύλλογο Διδασκόντων με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0). Μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα (λόγω ασθενείας κ.λ.π.) εξετάζονται άλλη μέρα.

Η εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό (1/2) και περισσότερη από τα δύο τρίτα (2/3) της διδακτέας.

Το πρόγραμμα των πρoαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Τα θέματα των γραπτών και προφορικών εξετάσεων ορίζονται από τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα.

Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα τόσο γενικής παιδείας, όσο και ομάδων προσανατολισμού για την Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 25. Τμήματα με περισσότερους από 25 μαθητές διαιρούνται σε νέα τμήματα.

Μαθητές ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό και είναι αντίστοιχο των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στην Ελλάδα, κάτοχοι ενδεικτικού ή αποδεικτικού σπουδών ή άλλου σχετικού αποδεικτικού στοιχείου της μαθητικής κατάστασής τους, εγγράφονται χωρίς κατατακτήρια εξέταση οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους σε αντίστοιχη τάξη των δημόσιων ή ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας, η οποία καθορίζεται από τον Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ως πειραματικά σχολεία ορίζονται νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια, γενικά λύκεια και Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Για να είναι κατάλληλη μια σχολική μονάδα να χαρακτηριστεί ως πειραματικό σχολείο πρέπει: α) οι μαθητές και μαθήτριες να εισάγονται με τρόπο που δεν παραβιάζει τις βασικές προϋποθέσεις ενός κατά το δυνατόν τυχαίου δείγματος, απαραίτητη προϋπόθεση για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων και β) οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων να διαθέτουν αυξημένα τυπικά προσόντα.

Η σημερινή κυβέρνηση είχε δεσμευτεί πριν τις εκλογές ότι θα καταργήσει το πανεπιστημιακό άσυλο.

Σύμφωνα με το άρθρο 64 του πρόσφατου νόμου 4623/09-08-2019 (ΦΕΚ 134 Α) « εντός των χώρων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) οι δημόσιες αρχές ασκούν όλες τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους συμπεριλαμβανομένης της επέμβασης λόγω τέλεσης αξιόποινων πράξεων. Η ακαδημαϊκή ελευθερία καθώς και η ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών προστατεύονται σε όλους τους χώρους των Α.Ε.Ι. έναντι οποιουδήποτε προσπαθεί να τις καταλύσει ή περιορίσει. Στα Α.Ε.Ι. κατοχυρώνεται και προστατεύεται η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία, η οποία αποτελεί θεσμική εγγύηση της αδέσμευτης και απαραβίαστης επιστημονικής σκέψης, έρευνας και διδασκαλίας ».

Ο ίδιος νόμος προβλέπει, μεταξύ άλλων, την παράταση μέχρι τις 31-08-2020 της θητείας των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε πρότυπο ή πειραματικό σχολείο, τη λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) και για το σχολικό έτος 2019 - 2020 κ.λ.π.

Η Υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως μιλώντας πρόσφατα στο ραδιόφωνο του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων είπε « μελετάμε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το οποίο θα διαβουλευθούμε με όλους τους φορείς και θα το εισάγουμε στο δημόσιο διάλογο για μια ευρύτερη διαβούλευση, μόλις αυτό ετοιμαστεί. Πριν από μερικούς μήνες ψηφίστηκε από την απερχόμενη κυβέρνηση ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εμείς διαφωνήσαμε με αυτό το σύστημα για πάρα πολλούς λόγους (....), δυστυχώς έγινε νόμος του κράτους. Θα μπορούσαμε να έρθουμε τώρα και να πούμε καταργούνται όλα, δεν το κάνουμε γιατί πάνω απ΄ όλα μας ενδιαφέρουν οι μαθητές και η εκπαιδευτική κοινότητα εν συνόλω. Γι' αυτό είπαμε ότι θα ισχύσει το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως αυτό ψηφίστηκε πριν από μερικούς μήνες, θα επιφέρουμε κάποιες βελτιωτικές κινήσεις για να διορθώσουμε στρεβλώσεις του υπάρχοντος συστήματος, θα τις ανακοινώσουμε προσεχώς ».

Πολύ σημαντικά αυτά που είπε η κα Υπουργός, διότι πάνω απ' όλα πρέπει να είναι οι μαθητές οι οποίοι δεν πρέπει να αναστατώνονται από τις συνεχείς αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας.

Καλό θα ήταν τα μέτρα που ψηφίζονται για την παιδεία να είναι κοινής αποδοχής (δηλ. να συμφωνούν γι' αυτά εκ των προτέρων όλα τα πολιτικά κόμματα) και να έχουν πολύ μεγάλη διάρκεια.

Αν είχαν συνεννοηθεί όλες οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας μας και είχαν πάρει μέτρα κοινής αποδοχής για όλα τα σημαντικά θέματα, όπως είναι η οικονομία, η δικαιοσύνη, η υγεία, η ασφάλεια και η παιδεία, η χώρα μας θα είχε βγει ήδη από την κρίση, πράγμα το οποίο συνέβη με άλλες μικρές χώρες, όπως η Ιρλανδία, η Κύπρος και η Πορτογαλία.


Πέτρος Γ. Ζήγος 
Μέλος της σχολικής επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 
του Δήμου Ηγουμενίτσας

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ - Του Πέτρου Ζήγου Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ - Του Πέτρου Ζήγου Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 13, 2019 Rating: 5
Από το Blogger.