Μεταφορά 63χρονου ασθενή από Παξούς σε Πλαταριά

Τρίτη, Απριλίου 21, 2020
Μεταφορά 63χρονου ασθενή από Παξούς σε Πλαταριά


Με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής πραγματοποιήθηκε διακομιδή 63χρονου ασθενή, ο οποίος έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης, από το λιμένα ν. Παξών στο λιμένα Πλαταριάς Θεσπρωτίας, με το Ε/Ρ-Α/Ψ ''ΠΑΞΟΣ ΕΞΠΡΕΣ'' Λ.Π. 805.


Μεταφορά 63χρονου ασθενή από Παξούς σε Πλαταριά Μεταφορά 63χρονου ασθενή από Παξούς σε Πλαταριά Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Απριλίου 21, 2020 Rating: 5

Αρνητικά και τα 42 δείγματα από το νοσ. Φιλιατών - Η εξέλιξη του κορωνοϊού στην Ήπειρο (Τρίτη 21 Απριλίου)

Τρίτη, Απριλίου 21, 2020
Αρνητικά και τα 42 δείγματα από το νοσ. Φιλιατών - Η εξέλιξη του κορωνοϊού στην Ήπειρο (Τρίτη 21 Απριλίου)


Η εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊου, μέχρι σήμερα ( Τρίτη 21 Απριλίου 2020) το μεσημέρι, σύμφωνα με την ενημέρωση από τα νοσοκομεία της Ηπείρου έχει ως εξής:

A. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ :
1. Στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας νοσηλεύεται ένα θετικό περιστατικό.
· Πρόκειται για το περιστατικό από τα Ιωάννινα, ο ασθενής είναι διασωληνωμένος και η κατάσταση της υγείας του είναι σταθερά βελτιωμένη.
2. Στη ΜΕΘ νοσηλεύεται ο ηλικιωμένος από την Άρτα και η κατάσταση της υγείας του είναι σταθερή.
3. Στη Μονάδα Λοιμωδών, αρνητικής πίεσης, νοσηλεύεται ένα διαπιστωμένο θετικό περιστατικό.
· Πρόκειται για την σύζυγο του ηλικιωμένου θανόντος από την Κέρκυρα. Η κατάσταση της υγείας της παρουσιάζει σταθερή βελτίωση.
4.Το θετικό περιστατικό από την Κέρκυρα, που νοσηλεύονταν στη Μονάδα Λοιμωδών, έλαβε εξιτήριο τη Δευτέρα 20 Απριλίου αφού ήταν πολύ καλά στην υγεία του. Η μετάβασή του στην οικία του στην Κέρκυρα, όπου και παραμένει σε περιορισμό και παρακολούθηση, έγινε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. 
5. Από το διάστημα 18/4 έως 20/4 εξετάσθηκαν από το Εργαστήριο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων πενήντα πέντε (55) νέα δείγματα. Τα εννέα αφορούσαν το Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας, και τα υπόλοιπα σαράντα έξι όλα τα Νοσοκομεία της Ηπείρου. Όλα ήταν αρνητικά.

Β. ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ «ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ»
· Από το διάστημα 18/4 έως 20/4 στάλθηκαν συνολικά δέκα επτά (17) δείγματα. Όλα ήταν αρνητικά.
· Σήμερα 21/4 στάλθηκαν τέσσερα νέα δείγματα για εξέταση.
· Από το σύνολο των εκατόν ογδόντα τεσσάρων (184) δειγμάτων που έχουν ληφθεί έως σήμερα, το ένα ήταν θετικό (κάτοικος Πρέβεζας) και αναμένονται αποτελέσματα για τα τέσσερα ανωτέρω. Όλα τα υπόλοιπα είναι αρνητικά.

Γ. ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΡΤΑΣ
· Από το διάστημα 18/4 έως 20/4 στάλθηκαν συνολικά είκοσι (20) δείγματα. Όλα ήταν αρνητικά.
· Σήμερα 21/4 στάλθηκαν οκτώ νέα δείγματα για εξέταση .
· Τα τρία επιβεβαιωμένα θετικά κρούσματα, τα οποία διαμένουν στην Άρτα, εξακολουθούν να βρίσκονται οικειοθελώς σε καραντίνα στην οικία τους αφού έχει παρέλθει ο απαιτούμενος χρόνος από την διαπίστωση ότι ήταν θετικοί στον Κορωνοϊό . Ακολουθούν τις συστάσεις και τις οδηγίες που τους έχουν παρασχεθεί από την αρμόδια Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Π.Ε. Άρτας και όταν κριθεί απαραίτητο από την ιατρική ομάδα του Νοσοκομείου θα γίνει επανέλεγχος. Όλοι είναι πολύ καλά στην υγεία τους.
· Έως σήμερα έχουν ληφθεί συνολικά τετρακόσια σαράντα δύο (442) δείγματα εκ των οποίων τα τέσσερα ήταν θετικά και αναμένονται απαντήσεις για τα οκτώ ανωτέρω. Όλα τα υπόλοιπα ήταν αρνητικά.

Δ. ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
· Το τριήμερο 18 έως 20 Απριλίου στάλθηκαν δύο δείγματα πιθανών περιστατικών τα οποία επέστρεψαν αρνητικά για SARS-COV-2.
· Στο Νοσοκομείο σήμερα νοσηλεύονται δύο πιθανά περιστατικά SARS-COV-2 και αναμένονται αποτελέσματα ισάριθμων δειγμάτων.
· Λήφθηκαν δύο επιπλέον δείγματα πιθανών περιστατικών, τα οποία βρίσκονται σε κατ΄ οίκον απομόνωση και αναμένονται αποτέλεσμα.
· Όλες οι διαπιστωμένες επαφές των θετικών περιστατικών, που νοσηλεύθηκαν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, όσο και των δύο που βρίσκονται σε καραντίνα στην οικία τους και παρακολουθούνται από το Νοσοκομείο, μετά την ιχνηλάτηση και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, έχουν τεθεί σε κατ΄ οίκον περιορισμό και παρακολουθούνται. Όλοι είναι καλά στην υγεία τους.
· Στην οικία τους βρίσκονται επίσης και παρακολουθούνται τα δύο θετικά περιστατικά που νοσηλεύθηκαν στο ΠΓΝ Ιωαννίνων και έλαβαν εξιτήριο στις 5/4/2020, καθώς και το ένα που έλαβε εξιτήριο στις 12/4/2020. 

Ε. ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΦΙΛΙΑΤΩΝ
· Από το διάστημα 18/4 έως 20/4 στάλθηκαν συνολικά δύο δείγματα, τα οποία ήταν αρνητικά.
· Σήμερα στάλθηκε ένα νέο δείγμα για εξέταση .
· Έως σήμερα έχουν ληφθεί συνολικά σαράντα δύο (42) δείγματα, τα σαράντα ένα είναι αρνητικά και αναμένεται απάντηση για το τελευταίο.

Στο Camping του Δρεπάνου εξακολουθούν να διαμένουν οικειοθελώς είκοσι δύο (22) άτομα, Ευρωπαίοι πολίτες, οι οποίοι παρακολουθούνται και είναι πολύ καλά στην υγεία τους.
Αρνητικά και τα 42 δείγματα από το νοσ. Φιλιατών - Η εξέλιξη του κορωνοϊού στην Ήπειρο (Τρίτη 21 Απριλίου) Αρνητικά και τα 42 δείγματα από το νοσ. Φιλιατών - Η εξέλιξη του κορωνοϊού στην Ήπειρο (Τρίτη 21 Απριλίου) Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Απριλίου 21, 2020 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Και λίγη καθαριότητα δεν βλάπτει...

Τρίτη, Απριλίου 21, 2020
Ηγουμενίτσα: Και λίγη καθαριότητα δεν βλάπτει...


Άθλια είναι η εικόνα που παρουσιάζουν τα πεζοδρόμια έξω από τις τράπεζες στην παραλιακή της Ηγουμενίτσας, με ότι κινδύνους εγκυμονεί αυτό, ειδικά αυτό το διάστημα που υποτίθεται πως προφυλασσόμαστε διπλά. λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Όπως μπορείτε να δείτε στη φωτογραφία που μας έστειλε αναγνώστης το πρωί της Τρίτης, έξω από μηχάνημα ΑΤΜ, οι κουτσουλιές και τα σκουπίδια, μόνο περίοδο καραντίνας και αυξημένης καθαριότητας δεν θυμίζουν.

Δεν θα πέσει έξω ο προϋπολογισμός της τράπεζας εάν βάλουν μία καθαρίστρια να πλύνει το σημείο.

Ελπίζουμε τουλάχιστον να απολυμαίνουν το μηχάνημα αυτόματης ανάληψης, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά εκατοντάδες πολίτες.
Ηγουμενίτσα: Και λίγη καθαριότητα δεν βλάπτει... Ηγουμενίτσα: Και λίγη καθαριότητα δεν βλάπτει... Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Απριλίου 21, 2020 Rating: 5

Δωρεά υγειονομικού υλικού από το Σύνδεσμο Υδραυλικών Θεσπρωτίας

Τρίτη, Απριλίου 21, 2020
Δωρεά υγειονομικού υλικού από το Σύνδεσμο Υδραυλικών Θεσπρωτίας


Ο Σύνδεσμος Υδραυλικών Θεσπρωτίας με αίσθημα ευαισθησίας απέναντι στη κρίση πανδημίας που πλήττει τη χώρα μας και αναγνωρίζοντας τη προσπάθεια του Ιατρικού και Υγειονομικού προσωπικού της, προχώρησε σε δωρεά Υγειονομικού υλικού. 

Συγκεκριμένα το Μ. Σάββατο 18 Απριλίου τα μέλη του Δ.Σ. επισκέφτηκαν το ΤΕΠ Ηγουμενίτσας όπου και παρέδωσαν στο ΕΚΑΒ 60 τεμάχια ειδικών στολών προστασίας για ιούς όπως ο covid-19 , για κάλυψη των αναγκών του προσωπικού του.

Δωρεά υγειονομικού υλικού από το Σύνδεσμο Υδραυλικών Θεσπρωτίας Δωρεά υγειονομικού υλικού από το Σύνδεσμο Υδραυλικών Θεσπρωτίας Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Απριλίου 21, 2020 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Δεν αναλαμβάνει τη συντήρηση του πρασίνου στο Δρέπανο ο ΟΛΗΓ

Τρίτη, Απριλίου 21, 2020
Ηγουμενίτσα: Δεν αναλαμβάνει τη συντήρηση του πρασίνου στο Δρέπανο ο ΟΛΗΓ


Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας διακηρύσσει με ανοιχτή διαδικασία την επιλογή αναδόχου για την ανάθεση σύμβασης υπηρεσιών με αντικείμενο: «Συντήρηση χώρων πρασίνου δικαιοδοσίας της Ο.Λ.ΗΓ.Α.Ε.» και με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής (χαμηλότερη τιμή). 

Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η παροχή υπηρεσίας ''Συντήρηση χώρων πρασίνου δικαιοδοσίας της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε." και περιλαμβάνει τις παρακάτω εργασίες: κλαδέματα, διαμόρφωσης δένδρων και θάμνων στα πλαίσια της διατήρησης του κατάλληλου σχήματος και μεγέθους ώστε να εξασφαλιστεί η καλή και υγιής ανάπτυξής τους, κούρεμα τάπητος-αγριάδας, καθαρισμός περιβάλλοντα χώρου, ρείθρων και στύλων από διαφημιστικά υλικά καθώς και υδροσπορά.

Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν στους παρακάτω χώρους πρασίνου: 
Χώροι πρασίνου στην Νότια Πύλη (αριστερά και δεξιά της εισόδου της Εγνατίας Οδού στο λιμένα εξωτερικού. 
Χώροι Πρασίνου περιμετρικά των τερματικών σταθμών Τ1 &Τ2 
Χώροι Πρασίνου έμπροσθεν του κτιρίου του Ναρκοκοντρόλ 
Χώροι Πρασίνου έμπροσθεν του Πορθμείου εσωτερικού 
Χώροι Πρασίνου έμπροσθεν του Παλαιού Λιμένα 
Χώροι Πρασίνου από το ΠΑΝΘΕΝ εώς τα ΤΕΙ 
Χώροι Πρασίνου εκατέρωθεν ποδηλατοδρόμου 
Χώροι Πρασίνου χερσαίας ζώνης λιμένα Συβότων, Πλαταριάς, Σαγιάδας 

Όλοι οι χώροι πρασίνου δικαιοδοσίας Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε φαίνονται στο παρακάτω τοπογραφικό διάγραμμα:


Όπως μπορείτε να δείτε, από τους χώρους που θα αναλάβει τη συντήρηση του πρασίνου ο ανάδοχος, απουσιάζει η περιοχή του Δρεπάνου και συγκεκριμένα από το σημείο που τελειώνει σήμερα ο ποδηλατόδρομος μέχρι και το Μακρυγιάλι .

Το πιο τουριστικό κομμάτι δηλαδή της χερσαίας ζώνης του ΟΛΗΓ στην Ηγουμενίτσα. 

Από τη μία η διοίκηση της ΟΛΗΓ Α.Ε. διεκδικεί να κάνει "κουμάντο" στα καταστήματα του Δρεπάνου αλλά και στις δεκάδες επιχειρήσεις ενοικίασης ξαπλωστρών και στις καντίνες, εισπράττοντας φυσικά και τα έσοδα, και από την άλλη απεμπολεί κάθε ευθύνη για τη συντήρηση και τη καθαριότητα της περιοχής.

Εκτός και εάν σκοπίμως έμεινε απ' έξω η περιοχή του Δρεπάνου, ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν κάποια στιγμή, στην προσφιλή τους τακτική, αυτή της απευθείας ανάθεσης.

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Απριλίου.
Ηγουμενίτσα: Δεν αναλαμβάνει τη συντήρηση του πρασίνου στο Δρέπανο ο ΟΛΗΓ Ηγουμενίτσα: Δεν αναλαμβάνει τη συντήρηση του πρασίνου στο Δρέπανο ο ΟΛΗΓ Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Απριλίου 21, 2020 Rating: 5

Ρούλα Χίνου – Η αρχόντισσα της Μουργκάνας

Τρίτη, Απριλίου 21, 2020
Ρούλα Χίνου – Η αρχόντισσα της Μουργκάνας


Μαρίας Μόσχου - hephaestuswien.com

Η Σωτηρία Μούτσου-Χίνου κατάγεται από το Κεφαλοχώρι Θεσπρωτίας και γεννήθηκε στην Αθήνα. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία και υπηρέτησε ως δασκάλα στην Κεφαλλονιά για 10 χρόνια και στη συνέχεια εργάσθηκε στην Αθήνα. Διακατεχόμενη από μεγάλη αγάπη για τη γενέτειρά της και τον ευρύτερο τόπο καταγωγής της ασχολήθηκε από πολύ νωρίς με τους Συλλόγους Αποδήμων Ηπειρωτών, αρχικά του χωριού της και μετέπειτα στην Ομοσπονδία Μουργκάνας. Το 1982 ίδρυσε σε συνεργασία με την καθηγήτρια των ΤΕΦΑ κα. Εριφύλλη Λάλου το πρώτο χορευτικό της τμήμα.

Λάτρης της Ηπειρωτικής πολιτιστικής κληρονομιάς αγωνίσθηκε –μαζί με τον αείμνηστο σύζυγό της Δημήτρη Χίνο- για τη διατήρηση των παραδόσεων και ιδιαίτερα του χορού.

Ως άριστη γνώστης των Ηπειρωτικών χορών άρχισε να προσφέρει αφιλοκερδώς τις γνώσεις της, μεταλαμπαδεύοντας την αγάπη της για τον χορό αλλά και για την Ήπειρο, τη Θεσπρωτία και τη Μουργκάνα στα νέα παιδιά της Πανειπηρωτικής Συνομσπονδίας και των χωριών της περιοχής της Ομοσπονδίας Μουργκάνας. Μία προσφορά που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα, παράλληλα με τη συμμετοχή της στις διοικήσεις διαφόρων αποδημικών οργανώσεων.

Έχει βραβευθεί τρεις φορές από την Ομοσπονδία Μουργκάνας ‘όχι μόνο για την πολύτιμη προσφορά της για τη διατήρηση της παράδοσης αλλά και ως μεγάλη ευεργέτιδα, ενώ η Πανειπηρωτική Συνομοσπονδία τη βράβευσε πριν τέσσερα χρόνια για τη μεγάλη συνεισφορά της στη διατήρηση της Ηπειρώτικης παράδοσης.



Κυρία Χίνου, σας αποκαλούν αρχόντισσα της Μουργκάνας. Μεγάλη τιμή αυτός ο τίτλος. Πως νομίζετε ότι τον κερδίσατε;

Ίσως γιατί ως συνταξιούχος δασκάλα βρίσκομαι στο κατώφλι της τέταρτης ηλικίας, κι εμείς στην Ελλάδα συνηθίζουμε να δείχνουμε έναν ιδιαίτερο σεβασμό στους γεροντότερους.

Πάντως η αλήθεια είναι ότι αφιέρωσα τη ζωή μου στη Μουργκάνα, τη μάθηση και τη διδαχή χωρίς να κουραστώ ούτε μια στιγμή.

Όταν δε τούτο αναγνωρίζεται από τους συμπατριώτες μου και από τους παλιούς μαθητές μου τότε η χαρά γίνεται διπλή.



Είστε αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας. Πόσο δύσκολο είναι αυτό για μία γυναίκα;

Αυτό μου βγαίνει εύκολα γιατί είμαι «προπονημένη». Ο αδελφός μου, Βασίλης Τσοπόκης, υπήρξε ιδρυτής και πρώτος πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μουργκάνας, επίσης ο μακαρίτης ο άνδρας μου, Δημήτρης Χίνος, υπήρξε κι εκείνος πρόεδρος της Ομοσπονδίας.

Έχοντας την εμπειρία τους στο δισάκι μου και με πολύ αγάπη για τον τόπο πορεύτηκα όλα αυτά τα χρόνια και συνεχίζω και τώρα να το κάνω υπό την προεδρία του Αλέξη Τσέκα, ο οποίος τα πηγαίνει καλά.



Τι σας δίδαξε η εμπειρία της εκπροσώπησης του τόπου που τόσο αγαπάτε;

Εδώ θα φλυαρήσω. Ο Ζαν Πωλ Σάρτρ, στο έργο του με τίτλο «Ο υπαρξισμός είναι ένας ανθρωπισμός», υποστηρίζει ότι «ο άνθρωπος είναι αυτό που ο ίδιος γίνεται». Προφανώς δεν θα είχε υπόψη του τους Έλληνες, θα έλεγα αστειευόμενη.

Εμείς παιδί μου, για έναν περίεργο λόγο, φαίνεται ότι γεννιόμαστε με υπερανεπτυγμένη την αίσθηση ενός χρέος: Να πάμε την ελληνική ταυτότητά μας παρακάτω στο χρόνο τουλάχιστον κατά μια γενιά.

θα έλεγα, δηλαδή, παραφράζοντας τον Σαρτρ, ότι ο άνθρωπος είναι αυτό που ο ίδιος γίνεται μέσα στο χρόνο.

Και επειδή ο «ελληνικός χρόνος» μετριέται σε χιλιετίες καταλαβαίνει κανείς το πόσο βαθύ είναι τούτο το χρέος που κάθε Έλληνας κουβαλάει στις πλάτες του.

Για να επιστρέψω στο ερώτημά σας ομολογώ ότι η εμπειρία μου όλων αυτών των χρόνων συνοψίζεται στην παροιμία που λέει «κάνε το καλό και ριχτό στο γιαλό».

Σας διαβεβαιώνω ότι το καλό και στο γιαλό να το ρίξει κανείς θα πιάσει τελικά τόπο.



Τι ιδιαίτερο έχει η Μουργκάνα, ώστε να αξίζει τόση αγάπη;

Τα χωριά που έχουν ως σήμα κατατεθέν το βουνό της Μουργκάνας στη Θεσπρωτία είναι από τα πιο φτωχά της Ευρώπης, όπως και η υπόλοιπη Ήπειρος βέβαια.

Ωστόσο, πολιτισμικά, επιτρέψτε μου να πω ότι τα θεωρώ από τα πλουσιότερα του κόσμου.

Ήθη, έθιμα, παραδόσεις, χοροί, τραγούδια μοναδικά σε χρώματα και Δωρικά στο ύφος χαρακτηρίζουν τον τοπικό πολιτισμό της Μουργκάνας.

Εκπλήσσομαι και εγώ η ίδια μερικές φορές από το πώς μια τόσο μικρή γεωγραφική περιοχή μπορεί να κρύβει μέσα της τόσο πολλούς πολιτισμικούς θησαυρούς που όλοι τους αξίζει να πάνε παρακάτω στο χρόνο, όχι μόνο ως παρακαταθήκη για τους Ηπειρώτες αλλά ως κληρονομιά για όλους τους Έλληνες.



Με ποιους τρόπους στηρίζετε εσείς προσωπικά την Ομοσπονδία της Μουργκάνας;

Από την ίδρυση της Ομοσπονδίας ξεκίνησα να διδάσκω παραδοσιακούς χορούς στα παιδιά των αποδήμων στην Αθήνα.

Πάνω από τετρακόσιοι νέοι και νέες πέρασαν από τα χέρια μου και αγάπησαν το χορό.

Τους βλέπω σήμερα να χορεύουν και καμαρώνω.

Τους βλέπω να χορεύουν, άλλοι στα πανηγύρια στα χωριά μας, άλλοι στην αίθουσα χορού της Ομοσπονδίας στην Αθήνα, άλλοι στις δημόσιες εμφανίσεις μας και δακρύζω.

Αλλά το πιο συγκινητικό είναι όταν βλέπω να φέρνουν στην Ομοσπονδία τα παιδιά τους ή τα εγγόνια τους για να μάθουν χορό από εμάς.

Νομίζω ότι είναι το πιο σημαντικό έχω πετύχει…



Τι ακριβώς είναι η Γιορτή Πολιτισμού «ΜΑΝΑ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑ»;

Για την ακρίβεια είναι Πολιτιστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στα χωριά μας από ιδρύσεως της Ομοσπονδίας Μουργκάνας με θέμα την ιστορία, τα ήθη και τα έθιμα της περιοχής μας, οι οποίες από το έτος 2016 φέρουν την ονομασία Γιορτές Πολιτισμού «Μάνα Μουργκάνα».



Οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται μόνο στην Ήπειρο ή και στη Αθήνα, η οποία έχει πολλούς ηπειρώτικους συλλόγους;

Στην Ήπειρο πραγματοποιούντα οι εκδηλώσεις το μήνα Αύγουστο, ενώ στην Αθήνα η Ομοσπονδία Μουργκάνας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους δίνει το στίγμα της μέσα από το χορό, τα δικά της τραγούδια, ή ακόμη και με θεατρικές παραστάσεις που η ίδια ανεβάζει.



Διδάσκεται επί έτη στα χορευτικά τμήματα της Ομοσπονδίας. Πως θα χαρακτηρίζατε μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας τον ηπειρώτικο σκοπό;

Η μουσική και ο χορός προϋποθέτουν ρυθμό. Ωστόσο ο ρυθμός μπορεί να υπάρξει και χωρίς ήχο. Βλέπε τις επαναλαμβανόμενες κινήσεις που κάνει ένας θεριστής ή ένας κωπηλάτης κτλ. Αυτές έχουν ρυθμό. Εδώ βρίσκεται η βάση του χορού.

Με βεβαιότητα λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι ο χορός προϋπήρξε της μουσικής και ότι ίσως είναι η πιο αρχαία τέχνη.

Το ιδιαίτερο που έχουν αρκετοί από τους ηπειρώτικους χορούς είναι το αρχέγονο στοιχείο που εμπεριέχουν.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι τα τραγούδια της Μουργκάνας βασίζονται σε πεντατονικές μουσικές κλίμακες που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς στην αρχαία Ελλάδα.

Όλα αυτά νομίζω ότι συνδέουν ολοκάθαρα το παρόν με τη μητέρα φύση και την Ιστορία.



Γιατί κατά τη γνώμη σας πρέπει να ασχοληθεί κάποιος με παραδοσιακούς χορούς του τόπου του;

Για να έχει την ευχέρεια να εκφράζει την ταυτότητά του χωρίς λόγια.



Τι εκφράζει για εσάς προσωπικά το Ηπειρώτικο τραγούδι;

Κάθε περιοχή της πατρίδας μας έχει τα δικά της αριστουργήματα. Ωστόσο μου αρέσουν τα δικά μας γιατί είναι λιτά και δωρικά. Όπως η Ηπειρώτικη ψυχή.



Κα Χήνου, φέτος οι Έλληνες βιώνουν ένα Πάσχα πολύ διαφορετικά από όσα γνωρίζουμε. Πως αντιμετωπίζετε τη φετινή κατάσταση;

Όπως όλος ο κόσμος είμαστε κι εμείς συγκλονισμένοι. Ατίθασος λαός ο ελληνικός, όμως σε αυτήν την περίπτωση αντιδράσαμε με σοφία.

Έτυχε να βρίσκομαι στο χωριό όταν επιβλήθηκε η καραντίνα, και πειθάρχησα αυτομάτως. Κάνω υπομονή και πιστεύω ότι όλοι μαζί θα νικήσουμε αρκεί ο καθένας ξεχωριστά να μείνει τώρα στο σπίτι.



Γνωρίζετε ότι οι Ηπειρώτες είναι σκορπισμένοι σε όλες τις γωνιές της γης. Τι μήνυμα έχετε να στείλετε σε όλους τους Ομογενείς Ηπειρώτες;

Τους προτρέπω να ακούσουν στο YouTube ένα ηπειρώτικο μοιρολόι τούτες τις δύσκολες ώρες και εύχομαι από καρδιάς σε όλες και όλους Χρόνια Πολλά!



Σας ευχαριστώ πολύ και σας εύχομαι Καλό Πάσχα!
Ρούλα Χίνου – Η αρχόντισσα της Μουργκάνας Ρούλα Χίνου – Η αρχόντισσα της Μουργκάνας Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Απριλίου 21, 2020 Rating: 5

Ο θρίαμβος της Αναστάσεως - Του Γεώργιου Ματρακούκα

Τρίτη, Απριλίου 21, 2020
Ο θρίαμβος της Αναστάσεως - Του Γεώργιου Ματρακούκα



Ο θρίαμβος της Αναστάσεως 
Ο θρίαμβος της Αγάπης του Θεού 

Κείμενο : Γεώργιος Ματρακούκας 

Κατεβροχθίσθη ο θάνατος και ενικήθη. 
Πού είναι, θάνατε, το κεντρί σου; πού είναι, άδη, η νίκη σου;... 
Ας ευχαριστήσωμε τον Θεόν, που μας δίδει την νίκη δια του Κυρίου μας Ιησού Χριστού (Α' Κορ. ιε' 54-57). 

Χθες αμέτοχοι στη δίκη… 
αμέτοχοι στον πόνο και την πενία του αδελφού… 
φοβισμένοι δεν σ ακολουθήσαμε στο λιθόστρωτο … 
φοβισμένοι δεν δώσαμε το χέρι στον ασθενή… 
Αγάπη δεν μας περίσσεψε… 
μίσος σου προσφέραμε Κύριε, 
θάνατο σταυρικό… 
μα Εσύ Αγάπη χαρίζεις και συγχώρεση, 
ανταποδίδεις τα κτυπήματα, με απλόχερες ευλογίες, 
τις ύβρεις, με θαύματα 
τη συκοφαντία, με Αλήθεια 
την άκρα ταπείνωση, με Αγάπη 
το θάνατο, με Αθανασία ... 
«Ανέστη» ο εσταυρωμένος Θεός και θανάτωσε τον θάνατο, 
μας αγκάλιασε η αθανασία εμάς τους θνητούς, 
κι Αθάνατους μας κάνει. 
Εμείς Χριστέ μου, σε καταδικάζουμε σε θάνατο, 
κι Εσύ, μας «καταδικάζεις» σε αθανασία. 

Χριστός Ανέστη !!! 
Και ξαφνικά, το παρόν μένει γυμνό από κάθε τι ωραίο... 
ένα καινούριο φως ξεχύνεται 
φωτίζει το δρόμο προς τον Θεό. 
Μια πληρότητα από το μέλλον, 
σ αυτό το γυμνό παρόν σε φωνάζει … 
μη στενάζεις πια… 
από το φόβο του αύριο, 
από τον τρόμο του Θανάτου… 
«ο Άδης επικράνθη... Πού σου, θάνατε, το κέντρον; 
Πού σου, Άδη, το νίκος; 
Ανέστη Χριστός, και συ καταβέβλησαι. 
Ανέστη Χριστός, και πεπτώκασι δαίμονες. 

Χριστός Ανέστη !!! 
κι οι αμαρτίες μας εξαγοράστηκαν , 
ο δρόμος προς την σωτηρία άνοιξε 
ένας κόσμος νέος, χωρίς πόνο, 
ένας νέος άνθρωπος, βαπτισμένος με πνεύμα Αγάπης. 
μια μέρα χαράς, 
μια νίκη μεγάλη του Χριστού 
χαρείτε, η πύλη για την αιώνια ζωή, άνοιξε, 
η δικιά μας ανάσταση ήρθε … 
δώρο Αγάπης , από Σένα , 
εισήλθες στο χρόνο και πύλες θανάτου επάρθησαν 
η λογική μου χάνεται σε Θειο Έρωτα, 
μια νέα ζωή εκτός χρόνου και τόπου.. 

Χριστός Ανέστη !!! 
ένας θρίαμβος … 
και το θαύμα της Θείας Αγάπης φθάνει στις καρδιές μας 
κλείσε τα μάτια , 
φώναξε με την καρδιά σου ως του χρόνου τα πέρατα … 
Σ Αγαπώ!!! 
και νιώσε την αγκαλιά του Χριστού 
Ναι, αγαπώ κι εσένα, που με μίσησες δωρεάν, 
εσένα που δεν γνώρισες την συγνώμη … 
εσένα που μιλάς για Χριστό και Χριστό δεν γνώρισες… 

Χριστός Ανέστη !!! 
ένα παραλήρημα χαράς βιώνουν ορατά και αόρατα σήμερα 
ο παντοδύναμος, ο παντογνώστης, 
ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών, 
ο φίλος μας, ο αδελφός μας, 
ανέστη εκ νεκρών… 
άπειρος ο Θεός, άπειρη και η αγάπη Του. 
μια Αγάπη πέρα από τη λογική 
Ένας ενθουσιασμός ποτισμένος 
με πίστη σαλότητας . 
«δεν ζω εγώ, αλλά ζη μέσα μου ο Χριστός». 

Χριστός Ανέστη !!! 
κι ο δρόμος της Αγάπης ανοίγει 
μια αγάπη μυστική ελευθερώνεται στα πέρατα της γης, 
η ώρα να αγαπάς τους εχθρούς σου ήρθε, 
γιατί ο Χριστός σ αγαπά παράφορα… 
μην ρωτάς αν αποδέχονται την αγάπη σου, 
απλά αγάπα τους, 
κι ας μην ξέρουν ν αγαπούν, 
μια τρέλα, 
ένας Θείος έρωτας 
ν΄ αγαπάς, κι ας σε μισούν … 
ζωή χωρίς Χριστό είναι μια τρέλα 
γιατί όσοι σε γνώρισαν … 
κατάλαβαν ότι: 
«… ζωή χωρίς Χριστό δεν είναι ζωή…» (Οσ. Πορφύριος) 

Χριστός Ανέστη !!! 
και η ατελεύτητη ζωή αρχίζει, 
μια αστείρευτη, θαυματουργή, πηγή αφθαρσίας, 
από τους κρουνούς του τάφου Σου 
ξεχύνεται νέο ύδωρ , 
Έλατε αδέλφια μου να πιείτε… 
« Δεῦτε πόμα πίωμεν καινόν…» 
ξεχειλίζει αγάπη που κοινοποιεί, 
πιείτε αλήθεια, που αφθαρτίζει, 
που συγχωρεί τους αιτούντες την συγγνώμη… 

Χριστός Ανέστη !!! 
“Σῶμα Χριστοῦ μεταλάβετε, πηγῆς ἀθανάτου γεύσασθε”, 
ένας παλιός κόσμος χάνεται και ψυχορραγεί, 
ήμουν φυλακισμένος, 
δεμένος στα δεσμά των παθών, 
χαρά δεν είχα στην κάρδια, 
αγάπη δεν είδα στα μάτια των αδελφών, 
μα σαν ακούστηκε το Χριστός Ανέστη !!! 
μια νέα ζωή άρχισε, 
έσπασαν τα δεσμά , 
αναστήθηκε στην καρδιά μου η Αγάπη, η Θυσία… 
τρομάζω Χριστέ με την αγάπη σου .. 
ξαφνιάζομαι με την ευσπλαχνία σου .. 
για μένα, τον έσχατο, τον ολιγόπιστο… 
«Μνήσθητί μου Κύριε όταν έλθης εν τη βασιλεία σου». 
Αέναα θα φωνάζω: 

Χριστός Ανέστη !!! 
Αληθώς Ανέστη!!! 


Ο θρίαμβος της Αναστάσεως - Του Γεώργιου Ματρακούκα Ο θρίαμβος της Αναστάσεως - Του Γεώργιου Ματρακούκα Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Απριλίου 21, 2020 Rating: 5

20 νέα οχήματα στο στόλο της Αστυνομίας στην Ήπειρο

Τρίτη, Απριλίου 21, 2020
20 νέα οχήματα στο στόλο της Αστυνομίας στην Ήπειρο


Είκοσι νέα οχήματα προστίθενται στο στόλο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηπείρου.

Τα οχήματα, συνολικά 264 για όλη τη χώρα, αποκτήθηκαν στο πλαίσιο υλοποίησης του ΕΣΠΑ 2014 - 2020 «Ενεργητική Οδική Ασφάλεια» των Περιφερειών Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων, Ηπείρου και Βορείου Αιγαίου.

Με την προσθήκη των οχημάτων αυτών ενισχύεται σημαντικά και αναβαθμίζεται η επιχειρησιακή ετοιμότητα και ανταπόκριση των κατά τόπους αστυνομικών Υπηρεσιών και βελτιώνεται το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
20 νέα οχήματα στο στόλο της Αστυνομίας στην Ήπειρο 20 νέα οχήματα στο στόλο της Αστυνομίας στην Ήπειρο Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Απριλίου 21, 2020 Rating: 5

21 Απρίλη 1804: Ημερομηνία μνήμης και της θυσίας των Σουλιωτών στο Σέλτσο - Γράφει ο Σωτήρης Λ. Δημητρίου

Τρίτη, Απριλίου 21, 2020
21 Απρίλη 1804: Ημερομηνία μνήμης και της θυσίας των Σουλιωτών στο Σέλτσο - Γράφει ο Σωτήρης Λ. Δημητρίου 



Η ιστορία της πατρίδα μας είναι γεμάτη από θυσίες για την ελευθερία και την αυτοδιάθεση. Λαός που ήθελε πάντα την ειρήνη και την δημιουργία, από αρχαιοτάτων χρόνων. Και πάντα δημιουργούσε, Τέχνες, Γράμματα, Πολιτισμό. Όλα τα παραπάνω όμως ήταν το δέλεαρ, άλλων λαών για την αρπαγή. Το καθήκον της προάσπισης της πατρίδας, έφερνε τους Έλληνες ενωμένους και έτοιμους για τον «υπέρ πάντων αγώνα».

Σήμερα το να είμαστε Έλληνες πρέπει να το αποδεικνύουμε με την στάση ζωής κάθε μέρα και όχι ξαπλωμένοι στις δάφνες να επαναπαυόμαστε επάνω στις θυσίες των προγόνων μας.

Και διαχρονικά, οι κάθε λογής εξουσίες, να μην οδηγούν την πατρίδα σε επικίνδυνες ατραπούς και τους Έλληνες, στην εξαθλίωση και στην στέρηση των αξιών τους.

Για χιλιάδες χρόνια η πατρίδα μας δεν θεώρησε δεδομένη την ελευθερία, αλλά διαρκώς έγραφε ιστορία βουτώντας την πέννα στο αίμα των παιδιών της, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούσε: Τέχνες, Γράμματα, Πολιτισμό.

Διανύοντας μία βάρβαρη οπισθοδρόμηση από πλιατσικολόγους κατακτητές φτάσαμε στα νεώτερα χρόνια της ιστορίας μας και τα βαριά μας βήματα, μας οδηγούν στα κάστρα της λευτεριάς της πατρίδας μας. Έτσι φτάνουμε και στο Σούλι.

Μερικού υπόδουλοι από χωριά κυρίως της Θεσπρωτίας και του κάμπου του Φαναρίου Πρεβέζης αλλά και κάποιοι λίγοι ακόμα από την υπόλοιπη Ήπειρο, μη αντέχοντας την σκλαβιά και τις συνέπειες της σκλαβιάς και τους εξευτελισμούς, ανέβηκαν κάποια χρόνια πριν το 1.700 στα Κασσωπαία όρη και δημιούργησαν τους οικισμούς, κυρίως το Σούλι, την Κιάφα και την Σαμονίβα, με την γνωστή στο Πανελλήνιο και όχι μόνο, ιστορία.

Oι Σουλιώτες μαχητές της ελευθερίας πολέμησαν αψηφώντας τον κίνδυνο για την προάσπιση των ιδανικών τους. Με την ιαχή τους:

«Ω ντέρα, ω μπούρα, μπι τάα… τρίμα»,

έκαναν γιουρούσια και είχαν γίνει ο φόβος και ο τρόμος των τουρκαλβανών, που πάντα ήσαν υπεράριθμοι. Συνήθως ένας προς δέκα. Και θυσιάστηκαν για τα ιδανικά τους, κατά την διάρκεια ολόκληρου του αγώνα..

Αποδεκατίστηκαν και κατέληξαν να μείνουν στο τέλος του αγώνα κάποιες εκατοντάδες, μας λένε οι ιστορικοί μας. Πολεμούσαν γυναίκες άντρες, ενώ τα αγόρια, εκπαιδεύονταν στα όπλα από τα επτά τους χρόνια και από τα δέκα κρατούσαν καριοφίλι στην μάχη τις περισσότερες φορές και λογίζονταν ως άντρες.

Τα βαριά βήματά μας, μας έφεραν σήμερα και σε τούτο εδώ το θυσιαστήριο, στο Σέλτσο. Στο μεγαλύτερο θυσιαστήριο των Σουλιωτών στο φεύγα τους από τον αγαπημένο τους τόπο, το Σούλι.

Οι Σουλιώτες μη έχοντας να φάνε και εξασθενημένοι από αρρώστιες και κακουχίες, πέτυχαν μία αξιοπρεπή συνθηκολό-γηση στις 12 Δεκεμβρίου του 1803 και εγκαταλείπουν ανά τμήματα το Σούλι. Μετά την ανατίναξη της μπαρουταποθήκης που δεν ήταν άλλη από το εκκλησάκι της Αγ. Παρασκευής στο Κούγκι, ο Αλή πασάς βρήκε την αφορμή ότι καταπατήθηκε η συμφωνία της συνθηκολόγησης που είχαν υπογράψει οι Σουλιώτες, να παραδώσουν δηλαδή τα πυρομαχικά.

Η πρώτη ομάδα υπό τον Φώτο Τζαβέλλα και τον Δήμο Δράκο, περί τους 2.000 έφτανε στην Πάργα.

Δύο ακόμη ομάδες υπό τον Κίτσο Μπότσαρη και τον γέρο Κουτσονίκα κινήθηκαν προς το Ζάλογγο με σκοπό ένα τμήμα τους να εγκατασταθεί στην Λάμαρη, στον κάμπο του Λούρου και Ζαλόγγου ενώ το πιο πολυάριθμο τμήμα, όταν φτάσει εκεί να συνεχίσει για το Βουλγαρέλι, όπου από το 1800 είχε εγκατασταθεί η οικογένεια των Μποτσαραίων, εγκαταλείποντας το Σούλι ως αντάλλαγμα με το αρματολίκι των Τζουμέρκων.

Οι οικογένειες που κατέφυγαν στο Ζάλογγο, αντιμετώπισαν και πάλι την μανία των τουρκαλβανών του Αλή. Στο Ζάλογγο γκρεμίστηκαν για να μην πέσουν στα χέρια των τουρκαλβανών 22 γυναίκες και 6 άντρες από το ψηλότερο σημείο, αφού πρώτα οι μανάδες πέταξαν τα μικρά παιδιά τους, για να μην πέσουν στα χέρια των εχθρών.

Μετά την μάχη του Ζαλόγγου ο Αλή πασάς έστειλε 500 στρατιώτες για να συλλάβουν 23 οικογένειες Σουλιωτών που μένανε στην Ρηνιάσα. Οι Τουρκαλβανοί μπήκαν στο χωριό και άρχισαν να σκοτώνουν και να αιχμαλωτίζουν. Μια Σουλιώτισσα η Δέσπω Σέχου μάζεψε όλη την φαμίλια της στου Δημουλά τον πύργο κι άνοιξε πόλεμο με τους τουρκαλβανούς. Όταν κινδύνεψαν να σκλαβωθούν, έβαλε φωτιά στην μπαρουταποθήκη και γκρεμίστηκε ο πύργος μαζί με τα 11 άτομα της οικογένειας, που ήταν μέσα.




Η ώρα της μεγάλης θυσίας στο Σέλτσο

Τέλη Δεκέμβρη του 1803 κίνησαν από το Βουργαρέλι για την Βρεστενίτσα 1.148 Σουλιώτες άντρες και γυναικόπαιδα με αρχηγούς Κίτσο και Νότη Μπότσαρη.

Ο Κίτσος Μπότσαρης θεώρησε ότι θα αμυνόταν εκ του ασφαλούς από την μονή του Σέλτσου, επειδή αποτελούσε φυσικό οχυρό. Το λάθος του όμως ήταν ότι δεν έλαβε υπ’ όψιν πως δεν υπάρχει έξοδος διαφυγής, όπως απαιτεί η τακτική του πολέμου.

Όλο το χειμώνα έμειναν αποκλεισμένοι στο Σέλτσο, με λιγοστά τρόφιμα και πολεμοφόδια που τους προμήθευαν κρυφά, οι κάτοικοι των γύρω περιοχών του Λιάσκοβου και της Βρεστένιτσας.

Στις 21 Απρίλη του 1804 μετά από τρίμηνη πολιορκία και προδοσία του Γιώργου Κύργιου, ανιψιού του Ζίκου Μίχου (του είχε υποσχεθεί ο Αλή πασάς το αρματολίκι της Λάκκας εάν τους βοηθούσε να πάρουν το μοναστήρι) μία ομάδα από 3.000 Τουρκαλβανούς και άλλους 1.200 εφεδρικούς Αλβανούς εξουδετέρωσε την αντίσταση του Φυλακίου «Προφήτης Ηλίας» που βρισκόταν πάνω από την μονή του Σέλτσου και εισέβαλε στο χώρο του μοναστηριού.

Οι Σουλιώτες χωρίς εφόδια, νηστικοί και κυκλωμένοι θέλουν έξοδο ή ηρωικό θάνατο. Με τα γιαταγάνια στα χέρια «300 ακάλυπτοι σαρώνουν το παν πλην γέφυρας Κοράκου», γράφει χαρακτηριστικά ο Πουκεβίλ. Ο Νότης Μπότσαρης πέφτει με πέντε πληγές και συλλαμβάνεται αιχμάλωτος, ενώ σχεδόν όλοι οι άνδρες φονεύονται. Άλλοι σφαγιάστηκαν ή αιχμαλωτίστηκαν, ενώ ο Κίτσος μαζί με τον 13χρονο Μάρκο και 10 Σουλιώτες γλίτωσαν της σφαγής μέσα σε μια σπηλιά.

Και οι Σουλιώτισσες!  

Το τελευταίο τραγικό φιλί της μάνας ασπασμός θανάτου. Γλυκό φιλί φρικτού αποχωρισμού. Όλεθρος, οδύνη και αυλαία θανάτου. Οι τουρκαλβανοί, εκείνα τα αιμοβόρα και άθλια κτήνη, για το μόνο που ενδιαφερόντουσαν, ήταν το πώς θα γέμιζαν το χαρέμι του Αλή με καινούργιο «πεσκέσι». Ούτε νεκρές δεν είχαν την χαρά να τις δουν. Και τα παιδιά τους, δεν θα τα άφηναν στο σφαγείο του Αλή. Ούτε να γίνουν ευνούχοι ή γενίτσαροι. Τα πήραν μαζί τους στον δρόμο της θυσίας και της αιωνιότητας. Στα παγωμένα νερά του Αχελώου. Καλύτερα σε έναν υπερήφανο και έντιμο θάνατο, παρά σε μια ντροπιασμένη ζωή. Κυνηγημένες οι 250 και πλέον τον αριθμό , γυναίκες, μάνες και παιδιά όπως ήταν φώναξαν όλες μαζί «θάνατος» και όρμισαν χωρίς δεύτερη σκέψη, από τον «Πέτακα» προς το απύθμενο βάραθρο της Γκούρας πίσω από τη Μονή σχεδόν τρέχοντας, λες και θα πηδούσαν απέναντι ένα μικρό ρέμα. Στο μεγαλύτερο και τραγικότερο άλμα της ζωής και του θανάτου. Στο άλμα της υπερηφάνειας και της αιωνιότητας. Αφήνοντας άφωνα τα αιμοβόρα κτήνη, τους Τουρκαλβανούς του Αλή Πασά Τεπελένα.

Στην φονικότατη αυτή μάχη σκοτώθηκαν μεταξύ άλλων, ο Νέστωρ γέρο Κουτσονίκας με τους δυο γιους του Αθανάσιο και Ιωάννη, ο Γούση Μπούσμπος (πατέρας του ήρωα Πήλιο Γούση) και πολλοί άλλοι εκ των προκρίτων.

Υπέστησαν πραγματική γενοκτονία οι Μποτσαραίοι και οι Κουτσονικαίοι στο Σέλτσο, και οι λοιποί Σουλιώτες που ήσαν στην μάχη του Σέλτσου. Αφού από τους 1.480 διασώθηκαν μόνο 80 !

Ο Κίτσο Μπότσαρης κατάφερε να «σπάσει» ανάμεσα από τις εχθρικές φάλαγγες και να μεταβεί στα Επτάνησα.

Σε μια μέρα χάθηκαν τρεις γενιές Μποτσαραίων, Κουτσονικαίων μαζί και όχι μόνο.

Τον δραματικό επίλογο περιγράφει Λακωνικά και με ουσιώδης φράσεις ο Λάμπρος Κουτσονίκας, εγγονός του γέρο Κουτσονίκα στην «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ» Τόμος Α΄ του 1863 σελ. 103.«Ούτω λοιπόν απεξενώθησαν οι Σουλιώται της φιλτάτης αυτών πατρίδος, την οποίαν εξ’ αμνημονεύτων αιώνων δια ποταμών αιμάτων υπερασπίσθησαν παλαίοντες μετά πολλών Σατραπών της Οθωμανικής αυτοκρατορίας από την αρχή της εν Ηπείρω εισβολής αυτών, μετά την οποίαν αι γενόμεναι μάχαι ολίγαι μόνο εισί γνωσταί αι σημειωθείσαι εν τη παρούσει ιστορία, μέχρι της ελεύσεως του Αλή πασά, ώστις ερρέθη δι’ όλων των πονηρών μέσων αυτού, ηδυνήθη να τους αποξενώσει της πατρίδος των.

Ήταν μία ακόμη θυσία που η Τιμή και η Δόξα, ανταμώνουν με την ιστορία. Σφίγγουν τα χείλη να μη κλάψουν και υποκλίνονται βαθιά και αμέσως μετά ορθώνουν το ανάστημα και ατενίζουν μακριά το μέλλον αφήνοντας ίσως, ένα διαμάντι να φύγει από τα βουρκωμένα μάτια τους, χωρίς καθόλου να κλάψουν.


21 Απρίλη 1804: Ημερομηνία μνήμης και της θυσίας των Σουλιωτών στο Σέλτσο - Γράφει ο Σωτήρης Λ. Δημητρίου 21 Απρίλη 1804: Ημερομηνία μνήμης και της θυσίας των Σουλιωτών στο Σέλτσο - Γράφει ο Σωτήρης Λ. Δημητρίου Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Απριλίου 21, 2020 Rating: 5

ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟ πρόγραμμα 600 ευρώ για Ελεύθερους Επαγγελματίες που πλήττονται από τον κορωνοϊό

Τρίτη, Απριλίου 21, 2020
ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟ πρόγραμμα 600 ευρώ για Ελεύθερους Επαγγελματίες που πλήττονται από  τον κορωνοϊό


ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟ πρόγραμμα τηλεκατάρτισης 600 ευρώ για Ελεύθερους Επαγγελματίες που πλήττονται από την κρίση του Κορωνοϊού.



Αφορά τα επαγγέλματα:
Δικηγόροι
Γιατροί (συμπεριλαμβανομένων οδοντιάτρων, ψυχιάτρων και λοιπού ιατρικού προσωπικού)
Μηχανικοί / αρχιτέκτονες
Οικονομολόγοι / Λογιστές
Εκπαιδευτικοί και
Ερευνητές

Ο τρόπος υλοποίησης είναι με την εξ αποστάσεως ασύγχρονη τηλεκατάρτιση! 
Συνεπώς, μπορείτε να συμμετέχετε από οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας! 

Για εκδήλωση ενδιαφέροντος, συμπληρώστε τη σχετική φόρμα εδώ: https://meleti.edu.gr/voucher/

Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 6948876772 , 2665025146
Δ/νση: Σαμουήλ 5, Ηγουμενίτσα
ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟ πρόγραμμα 600 ευρώ για Ελεύθερους Επαγγελματίες που πλήττονται από τον κορωνοϊό ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟ πρόγραμμα 600 ευρώ για Ελεύθερους Επαγγελματίες που πλήττονται από  τον κορωνοϊό Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Απριλίου 21, 2020 Rating: 5
Από το Blogger.