Εντοπίστηκε δεύτερη απανθρακωμένη σορός μέσα στο Euroferry Olympia

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
Εντοπίστηκε δεύτερη απανθρακωμένη σορός μέσα στο Euroferry Olympia



Ένα ακόμα απανθρακωμένο πτώμα άνδρα, το δεύτερο μέχρι στιγμής, βρέθηκε σε χώρο στάθμευσης φορτηγών του πλοίου Euroferry Olympia.

Άνδρες της 6ης ΕΜΑΚ Πάτρας και της 5ης ΕΜΑΚ Ιωαννίνων που ερευνούν το πλοίο, βρήκαν απανθρακωμένη τη σορό του αγνοούμενου άνδρα, στο δεύτερο γκαράζ του πλοίου.

To Euroferry Olympia βρίσκεται από το πρωί της Τετάρτης στο λιμάνι του Αστακού, όπου συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων.

Η επιχείρηση των ανδρών της ΕΜΑΚ διεξάγεται μετ’ εμποδίων, λόγω των εφιαλτικών συνθηκών που επικρατούν στο πλοίο. Ανάμεσα σε λιωμένες λαμαρίνες και τοξικούς καπνούς οι άνδρες της ΕΜΑΚ κάνουν υπεράνθρωπη προσπάθεια, αναζητώντας επιζώντες στα γκαράζ του Euroferry Olympia.

Πλέον ο αριθμός των αγνοούμενων ανέρχεται στους εννέα μετά τον εντοπισμό και της δεύτερης σορού στο δεύτερο γκαράζ του πλοίου στο οποίο είχε βρεθεί και το πρώτο απανθρακωμένο πτώμα.

Η διαδικασία των ερευνών προχωρά με εντατικούς ρυθμούς ενώ το άνοιγμα του καταπέλτη θα γίνει όταν πέσουν οι τιμές του διοξειδίου του άνθρακα από τη μεγάλη ποσότητα καπνού στο εσωτερικό του πλοίου, αλλά και για να μην υπάρξει μία νέα αναζωπύρωση της φωτιάς.
Read More »
Εντοπίστηκε δεύτερη απανθρακωμένη σορός μέσα στο Euroferry Olympia Εντοπίστηκε δεύτερη απανθρακωμένη σορός μέσα στο Euroferry Olympia Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

Β. Γιόγιακας: Προς ένταξη πρόσθετα έργα υποδομής στον Δήμο Σουλίου

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
Β. Γιόγιακας: Προς ένταξη πρόσθετα έργα υποδομής στον Δήμο Σουλίου


Η χρηματοδότηση έργων υποδομής στον Δήμο Σουλίου και η αντιμετώπιση της ασθένειας των πλατάνων ήταν τα κύρια θέματα των συναντήσεων που είχαν ο Βασίλης Γιόγιακας και ο Δήμαρχος Σουλίου Γιάννης Καραγιάννης με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα και τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος Γιώργο Αμυρά.
Στην επόμενη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής αξιολόγησης επίκειται η έγκριση της ένταξης στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» ακόμα δύο έργων στον Δήμο Σουλίου που αφορούν αγροτική οδοποιία, προϋπολογισμού 1,8 εκατ. ευρώ και τη βελτίωση υποδομών δικτύου ύδρευσης, προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ. 


Εγκρίθηκε επίσης έκτακτη επιχορήγηση προς τον Δήμο ύψους 135.000 ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών στο οδικό δίκτυο που προκλήθηκαν από πλημμυρικά φαινόμενα.
Σε ό,τι αφορά την ασθένεια των πλατάνων, δρομολογούνται οι περιβαλλοντικές μελέτες από τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) στο πλαίσιο των δράσεων που έχουν προγραμματιστεί για την καταπολέμηση του μεταχρωματικού έλκους. Παράλληλα ζητήθηκε η υποβολή από τον Δήμο Σουλίου των διαδρομών που προτείνεται να ενταχθούν στο εθνικό δίκτυο μονοπατιών και πεζοπορικών διαδρομών, έργο το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Read More »
Β. Γιόγιακας: Προς ένταξη πρόσθετα έργα υποδομής στον Δήμο Σουλίου Β. Γιόγιακας: Προς ένταξη πρόσθετα έργα υποδομής στον Δήμο Σουλίου Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Ταυτοποιήθηκαν τρία άτομα για οπαδική επίθεση

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
Ηγουμενίτσα: Ταυτοποιήθηκαν τρία άτομα για οπαδική επίθεση



Ταυτοποιήθηκαν τρία ακόμα άτομα από την ασφάλεια της Ηγουμενίτσας για την οπαδική επίθεση σε βάρος ημεδαπού που σημειώθηκε στις 26 Ιανουαρίου στην πόλη της Ηγουμενίτσας, με αφορμή τις απλωμένες μπλούζες της αντίπαλης ομάδας.

Η επίθεση είχε σημειωθεί, νωρίς το απόγευμα στο κέντρο της πόλης της Ηγουμενίτσας, όταν τέσσερα άτομα, φορώντας κουκούλες, σκαρφάλωσαν σε μπαλκόνι διαμερίσματος πρώτου ορόφου για να αφαιρέσουν από τη μπουγάδα τις μπλούζες.

Όταν ένοικος του διαμερίσματος τους αντελήφθη, εκείνοι του επιτέθηκαν με σφυριά και τον τραυμάτισαν στο χέρι.
Ο τέταρτος από τους επιτιθέμενους είχε ταυτοποιηθεί άμεσα καθώς τραυματίστηκε στην προσπάθεια του να διαφύγει από το μπαλκόνι.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα δύο από τα τέσσερα άτομα είναι ανήλικα 15 και 16 ετών.
Η σχετική δικογραφία θα υποβληθεί στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Θεσπρωτίας.
Read More »
Ηγουμενίτσα: Ταυτοποιήθηκαν τρία άτομα για οπαδική επίθεση Ηγουμενίτσα: Ταυτοποιήθηκαν τρία άτομα για οπαδική επίθεση Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

603 νέα κρούσματα στην Ήπειρο

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
603 νέα κρούσματα στην Ήπειρο



Αναλυτικά η σημερινή κατανομή των κρουσμάτων
ΠΕ Άρτας 77
ΠΕ Θεσπρωτίας 49
ΠΕ Ιωαννίνων 393
ΠΕ Πρέβεζας 84





Read More »
603 νέα κρούσματα στην Ήπειρο 603 νέα κρούσματα στην Ήπειρο Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

Η ΠΑΕ Θεσπρωτός ευχαριστεί το Δήμο Ηγουμενίτσας και το Π.Α.Κ.Π.ΠΟ

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
Η ΠΑΕ Θεσπρωτός ευχαριστεί το Δήμο Ηγουμενίτσας και το Π.Α.Κ.Π.ΠΟ



Πρώτο εντός έδρας τηλεοπτικό παιχνίδι ήταν το κυριακάτικο του Θεσπρωτού με τον Α.Ο. Ξάνθης και η ΠΑΕ ΘΕΣΠΡΩΤΟΣ επιθυμεί να ευχαριστήσει τόσο τον Δήμο Ηγουμενίτσας και προσωπικά τον Δήμαρχο κ. Ιωάννη Λώλο, όσο και το Νομικό πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου Π.Α.Κ.Π.ΠΟ. του Δήμου, για τα γρήγορα αντανακλαστικά που επέδειξαν καθώς και για την αποφασιστική συνδρομή τους σε ότι τους ζητήθηκε.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες επιλήφθηκαν θεμάτων που αφορούσαν τη βελτίωση των γηπεδικών εγκαταστάσεων, ώστε να καταστούν όσο το δυνατόν πιο άρτιες, για τη διεξαγωγή βραδινού τηλεοπτικού αγώνα.
Επίσης αναμένουμε, όπως άλλωστε μας υποσχέθηκε ο Δήμαρχος κ. Λώλος, να προχωρήσουν οι εργασίες ανακαίνισης χώρων αλλά και αντικατάστασης του χλοοτάπητα, προκειμένου το Δημοτικό στάδιο Ηγουμενίτσας να πληροί όλες τις προδιαγραφές και ν’ αποκτήσει έναν από τους καλύτερους αγωνιστικούς χώρους.
Read More »
Η ΠΑΕ Θεσπρωτός ευχαριστεί το Δήμο Ηγουμενίτσας και το Π.Α.Κ.Π.ΠΟ Η ΠΑΕ Θεσπρωτός ευχαριστεί το Δήμο Ηγουμενίτσας και το Π.Α.Κ.Π.ΠΟ Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

Αλλαγές τηλεφώνων υπηρεσιών Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
Αλλαγές τηλεφώνων υπηρεσιών Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας



Σας ενημερώνουμε για τις νέες τηλεφωνικές γραμμές που ισχύουν στις κάτωθι υπηρεσίες:

Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη
2665360103 & 2665360104

Τμήμα Πολιτικής Προστασίας
2665360103 & 2665360104 & 2665360226
με E-mail:pp.thesprotias@php.gov.gr

Γραφείο Παλλαϊκής Άμυνας και Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτων Αναγκών (ΠΑΜ – ΠΣΕΑ)
2665360125

Read More »
Αλλαγές τηλεφώνων υπηρεσιών Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας Αλλαγές τηλεφώνων υπηρεσιών Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

Κάτσης: Σωρεία Λαθών και Παραλείψεων ζητούν απαντήσεις - Δέκα αμείλικτα ερωτήματα για το πλοίο Euroferry Olympia

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
Κάτσης: Σωρεία Λαθών και Παραλείψεων ζητούν απαντήσεις - Δέκα αμείλικτα ερωτήματα για το πλοίο Euroferry Olympia



Στη σκιά ενός τ​ραγικού θανάτου και της αγωνίας εύρεσης των αγνοουμένων, τα ερωτηματικά σχετικά με την πρόκληση της πυρκαγιάς στο πλοίο EuroferryOlympia αλλά και της διαχείρισης του περιστατικού είναι πολλά. Η κοινή γνώμη, όσοι βίωσαν εκείνες τις ώρες τον εφιάλτη και οι οικογένειες των θυμάτων, δικαιούνται άμεσες και ειλικρινείς απαντήσεις από την Κυβέρνηση, την εταιρεία και τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΛΣ- ΕΛΑΚΤ:

1. Γιατί πρωταγωνιστικό ρόλο στο περιστατικό έπαιξε, αρχικά, σκάφος της Ιταλικής Οικονομικής Αστυνομίας, ενώ η φωτιά εκδηλώθηκε και εκτυλίχθηκε σε ελληνικά χωρικά ύδατα; Πότε ενημερώθηκε το ΕΚΣΕΔ; Ποιος ήταν ο χρόνος ανταπόκρισης του ΛΣ- ΕΛΑΚΤ σε σχέση με το πρώτο σήμα για βοήθεια που έλαβε; Πότε προσέγγισαν τα σκάφη του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ το φλεγόμενο σκάφος; Το Υπουργείο Ναυτιλίας οφείλει να δώσει στην δημοσιότητα όλο το χρονοδιάγραμμα του πλάνου επιχείρησης καθώς και το ημερολόγιο του ΕΚΣΕΔ.

2. Που βρισκόταν το πυροσβεστικό πλοίο που εδρεύει στην Ηγουμενίτσα και πότε έφθασε στο τόπο του συμβάντος το πυροσβεστικό της Πάτρας; Για ποιο λόγο το Πυροσβεστικό πλοίο της Ηγουμενίτσας είναι υπό συντήρηση περίπου ένα χρόνο, όπως και το αντίστοιχο της Πάτρας; Η αλήθεια είναι πως η κυβέρνηση, λόγω μη κατανομής των απαραίτητων πόρων, έχει αμελήσει την έγκαιρη συντήρηση των σκαφών του ΛΣ- ΕΛΑΚΤ και της Πυροσβεστικής με αποτέλεσμα, σημαντικά σκάφη για τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης να βρίσκονται ακινητοποιημένα και αδρανή.

3. Πότε ειδοποιήθηκε η ΕΜΑΚ για να επιχειρήσει στο πλοίο και πότε επιβιβάστηκε σε αυτό; Γιατί δεν ειδοποιήθηκε από την πρώτη στιγμή του συμβάντος αφού επρόκειτο για πυρκαγιά με αγνοούμενους; Γιατί δεν παρέμεινε η ΕΜΑΚ από την πρώτη νύχτα στην θαλάσσια περιοχή ώστε να επιχειρεί κατά διαστήματα και σε βάρδιες αφού είχαμε αγνοούμενους και το κάθε λεπτό ήταν πολύτιμο για την σωτηρία τους;

4. Το Λιμενικό Σώμα, που είχε κάνει τις επιθεωρήσεις του πλοίου, είχε προμηθεύσει την ΕΜΑΚ με τα σχέδια του πλοίου για τον σχεδιασμό των επιχειρήσεων διάσωσης; Το γεγονός ότι ο Λευκορώσος διασωθείς κινήθηκε από το κατώτατο γκαράζ, στο κατάστρωμα, μέσω των οδών διαφυγής αφήνει υπόνοιες για έλλειψη γνώσης και κενά στο σχεδιασμό της επιχείρησης διάσωσης.

5. Με ποια δεδομένα εκτίμησης της κατάστασης επιλέχθηκε η εν πλώ απομάκρυνση των επιβατών με σωσίβιες λέμβους, από τη στιγμή που το πλοίο απείχε σχετικά λίγα ναυτικά μίλια από την Κέρκυρα; Η συγκεκριμένη διαδικασία εκκένωσης διασφάλισε την ασφάλεια της ζωής και της περιουσίας των επιβαινόντων; Ήταν μια απόφαση στην οποία συναίνεσαν τα έμπειρα στελέχη του ΛΣ- ΕΛΑΚΤ;

Όταν τον Αύγουστο του 2018 εκδηλώθηκε πυρκαγιά 10ναυτικά μίλια ανοιχτά της Ύδρας, βράδυ, σε ένα από τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα, πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με πάνω από 1000 άτομα επιβαίνοντες και με 6 τουλάχιστον μποφόρ καιρικές συνθήκες, το Λιμενικό Σώμα δεν συνηγόρησε στην εγκατάλειψη του πλοίου εν πλω, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη επιχειρησιακή μέθοδος ενέχει πολλούς κινδύνους για τους επιβαίνοντες. Αντίθετα, αφού έλαβε υπόψη όλα τα δεδομένα της κατάστασης και σε διαρκή πάντα συνεννόηση με τον Πλοίαρχο, φρόντισε να μεταφερθεί το πλοίο, υπό διαρκή επιτήρηση και παρουσία της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του ΛΣ- ΕΛΑΚΤ, μέσα στο Λιμάνι του Πειραιά από τα ανοιχτά της Ύδρας όπου έπλεε. Σε εκείνη την περίπτωση είχε γίνει κατορθωτό να αποβιβαστούν όλοι οι επιβαίνοντες σώοι, πλήρωμα και επιβάτες, ενώ για μέρες μετά δόθηκε μάχη με τις φλόγες ώστε να προστατευτούν οι περιουσίες των ανθρώπων και να μπορέσει τελικά το πλοίο να καταστεί και πάλι αξιόπλοο, όπως και έγινε τελικώς.

6. Γιατί ενώ ακόμη δεν είχε ξεκινήσει η καταγραφή των περισυλλεγόντων, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κατσαφάδος, (Αντ1 18/2/22) μετέφερε στην κοινή γνώμη πληροφορίες από πηγές της εταιρείας ότι έχουν διασωθεί και οι290 επιβαίνοντες; Δεν είχε ενημερωθεί ως πολιτική ηγεσία από τις παρούσες στον τόπο του συμβάντος, δυνάμεις του ΛΣ- ΕΛΑΚΤ; Δεν θα έπρεπε, σύμφωνα με τον θεσμικό του ρόλο, να έχει καλύτερη εικόνα της κατάστασης την ώρα που η πραγματικότητα ήταν εντελώς διαφορετική και σήμερα θρηνούμε και αγωνιούμε για ανθρώπινες ζωές;

7. Τι συμβαίνει τελικά με τον φάκελο επιθεώρησης του EuroferryOlympia;

α) Σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία 2017/2110 ΕΚ, τα πλοία που διενεργούν διακοινοτικούς πλόες υπόκεινται σε δυο υποχρεωτικές επιθεωρήσεις τον χρόνο, μια εν όρμω και μια κατά την εκτέλεση τακτικού δρομολογίου. Καταγράφονται για το συγκεκριμένο πλοίο αρχεία για τις εν λόγω επιθεωρήσεις;

β) Ενώ οι επιθεωρήσεις της διακοινοτικής οδηγίας 2017/2110 ΕΚ (reportofInspectioninaccordancewithEUlegislation), δεν αναφέρουν καμία παρατήρηση, εντούτοις σημαντικές παρατηρήσεις για την ίδια επιθεώρηση καταγράφονται μόνο στην αναφορά ενός άλλου πρωτοκόλλου, του ParisMOU.Για ποιο λόγο η έκθεση επιθεώρησης για το πλοίο, που διενεργείται και συντάσσεται με βάση τις αρχές της ΕΕ παρουσιάζεται χωρίς παρατηρήσεις και ελλείψεις;

γ) Στην επιθεώρηση του 02/22 παρατηρείται ότι το επιχειρησιακό φυλλάδιο πυρασφάλειας του πλοίου είναι ημιτελές και ότι υπήρχαν προβλήματα με τους χώρους ενδιαίτησηςοι οποίοι συγκεκριμένα αναφέρονται ως ακάθαρτοι, κάτι το οποίο συνάδει με τις μαρτυρίες των διασωθέντων. Ήταν αυτά δευτερεύοντα προβλήματα σε σχέση με τους κανόνες ασφαλείας και δόθηκε η άδεια στο πλοίο για απόπλου;

8. Λειτούργησαν το σύστημα πυρανίχνευσης και το σύστημα πυρόσβεσης Drencher στο χώρο οχημάτων;

9. Γιατί βρέθηκαν οδηγοί να είναι εγκλωβισμένοι στα οχήματά τους την ώρα της πυρκαγιάς, αφού σύμφωνα με το πρωτόκολλο ασφαλείας απαγορεύεται κατά τον απόπλου να βρίσκονται άτομα στο γκαράζ;

10. Μπορεί να υπάρξει μια αξιόπιστη απάντηση σχετικά με αν το πλοίο ήταν υπέρβαρο σε οχήματα και επιβάτες; Γιατί βρέθηκαν διασωθέντες επιβάτες, οι οποίοι δεν συμπεριλαμβάνονταν στην λίστα επιβαινόντων; Πως εφαρμόστηκε ο ISPS Code από την λιμενική εγκατάσταση ΟΛΗΓ Α.Ε. και πως από το πλοίο και ποιος ο έλεγχος από τις Λιμενικές Αρχές που όπως γνωρίζουμε διαθέτουν και όχημα X-rayScanner;
Read More »
Κάτσης: Σωρεία Λαθών και Παραλείψεων ζητούν απαντήσεις - Δέκα αμείλικτα ερωτήματα για το πλοίο Euroferry Olympia Κάτσης: Σωρεία Λαθών και Παραλείψεων ζητούν απαντήσεις - Δέκα αμείλικτα ερωτήματα για το πλοίο Euroferry Olympia Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

Εθελοντική αιμοδοσία το Σάββατο από το Νοσοκομείο Φιλιατών

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
Εθελοντική αιμοδοσία το Σάββατο από το Νοσοκομείο Φιλιατών



Το ΓΝ - ΚΥ Φιλιατών, σε συνεργασία με το Δήμο Φιλιατών και το Τμήμα Αιμοδοσίας του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων, διοργανώνουν Εθελοντική Αιμοδοσία στις 26 Φεβρουαρίου και ημέρα Σάββατο, από τις 10 το πρωί, στο χώρο της αίθουσας συνεδριάσεων του Δημαρχείου Φιλιατών.
Η πανδημία του Covid-19 έχει επηρεάσει όλες τις πτυχές της ζωής και της καθημερινότητάς μας. Στις παράπλευρες απώλειες συγκαταλέγεται και η αιμοδοσία, η οποία έχει πληγεί σκληρά.
Οι ανάγκες στα τμήματα αιμοδοσίας παραμένουν υψηλές, ενώ ο αριθμός των αιμοδοτών έχει μειωθεί, τον καιρό της πανδημίας. Αναλογιζόμενοι ότι τα τμήματα αιμοδοσίας καλύπτουν πάγιες ανάγκες πολυμεταγγιζόμενων, καθώς και τις ανάγκες των χειρουργείων, τακτικών κι επειγόντων, ο ρόλος τους είναι νευραλγικός για το κοινό καλό.
Η συμμετοχή όλων των ενεργών αιμοδοτών, καθώς και νέων αιμοδοτών, είναι επιτακτική.
Η διαδικασία είναι απλή, ασφαλής, σύντομη και κυρίως ανώδυνη, ενώ χωρίς να κοστίζει, μπορεί πραγματικά να σώσει μια ζωή. Μέσα στις δύσκολες στιγμές που βιώνουμε όλοι, ας αναλογιστούμε το πνεύμα αλτρουισμού που μας διακατέχει, κι ας βοηθήσουμε ενεργά τα νοσοκομεία, να στηρίξουν τους ανθρώπους μας.

ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ – ΠΡΑΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΑΣ – ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΟΥΡΑΣ
Read More »
Εθελοντική αιμοδοσία το Σάββατο από το Νοσοκομείο Φιλιατών Εθελοντική αιμοδοσία το Σάββατο από το Νοσοκομείο Φιλιατών Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

Θετικά αποτελέσματα από την συμμετοχή της Περιφέρειας Ηπείρου στην 8η ΕΧΠΟΤΡΟΦ

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
Θετικά αποτελέσματα από την συμμετοχή της Περιφέρειας Ηπείρου στην 8η ΕΧΠΟΤΡΟΦ


Με 25 επιχειρήσεις Τροφίμων και Ποτών συμμετείχε η Περιφέρεια Ηπείρου στην βραβευμένη έκθεση ΕΞΠΟΤΡΟΦ που μετά από δύο χρόνια «αποχής» πραγματοποιήθηκε το διάστημα 18-20 Φεβρουαρίου 2022 στο εκθεσιακό κέντρο MEC Παιανίας.

Συνολικά συμμετείχαν 270 εταιρείες και επαγγελματίες από όλη την Ελλάδα που ασχολούνται με την πρωτογενή παραγωγή, καθώς και την εμπορία τροφίμων και ποτών, ενώ σε ό,τι αφορά την επισκεψιμότητα καταγράφηκαν χιλιάδες επαγγελματίες της εστίασης, του χονδρικού εμπορίου, αλλά και φίλοι της γαστρονομίας. Ο απολογισμός σε ο, τι αφορά την ανταπόκριση του κόσμου ήταν θετικός, ενώ όσον αφορά τις επιχειρήσεις της Ηπείρου ήταν επιτυχημένος τόσο ως προς τις λανικές πωλήσεις που είχαν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν, όσο και από τις εμπορικές συμφωνίες που συνήψαν.


Το παρών στα εγκαίνια της Έκθεσης έδωσε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης που υπογράμμισε τη βαρύτητα που δίνει η Περιφέρεια στην ανάδειξη των τοπικών ποιοτικών προϊόντων και τις δράσεις συνδυασμένης προβολής τους με τον τουρισμό. Στα εγκαίνια παραβρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμούς ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Α. Γεωργιάδης, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σ. Κεδίκογλου, περιφερειάρχες, βουλευτές κ.α.

Ηπειρωτική γαστρονομία
Στο πλαίσιο της ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2022 στο stage του “Μαγειρεύουμε Ελλάδα” με συντονιστή τον chef Κώστα Μπουγιούρη, πραγματοποιήθηκε γαστρονομικό δρώμενο όπου η Περιφέρεια Ηπείρου, πρόσφερε μια μοναδική διαδραστική εμπειρία στους επισκέπτες της έκθεσης, μυώντας τους στα μυστικά της μαγειρικής τέχνης, αλλά και στις σπεσιαλιτέ της ιδιαίτερης πατρίδας μας.
Το συντονισμό των επιχειρήσεων της Ηπείρου είχε η υπεύθυνη του Τμήματος Τουρισμού κ. Σοφία Φούκη, ενώ επικεφαλής της αποστολής ήταν η Θεματική Αντιπεριφερειάρχης, για την προώθηση των τοπικών προϊόντων κ. Παναγιώτα Ναυρόζογλου.
Read More »
Θετικά αποτελέσματα από την συμμετοχή της Περιφέρειας Ηπείρου στην 8η ΕΧΠΟΤΡΟΦ Θετικά αποτελέσματα από την συμμετοχή της Περιφέρειας Ηπείρου στην 8η ΕΧΠΟΤΡΟΦ Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

Συνελήφθη αλλοδαπός διωκόμενος με Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
Συνελήφθη αλλοδαπός διωκόμενος με Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης



Συνελήφθη χθες (22-02-2022) το μεσημέρι στα Ιωάννινα από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων διεθνώς διωκόμενος αλλοδαπός.

Συγκεκριμένα, σε βάρος του εκκρεμούσε Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης των βελγικών αρχών για αδικήματα περί ναρκωτικών.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Εφετών Ιωαννίνων.
Read More »
Συνελήφθη αλλοδαπός διωκόμενος με Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης Συνελήφθη αλλοδαπός διωκόμενος με Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

Η Λαϊκή Συσπείρωση για τη χερσαία ζώνη Ηγουμενίτσας

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022
Η Λαϊκή Συσπείρωση για τη χερσαία ζώνη Ηγουμενίτσας



Σχετικά με την συζήτηση στο Δ.Σ. Ηγουμενίτσας επί των Σχεδίων για την Τροποποίηση της Αρχικής Σύμβασης παραχώρησης το 2002 της Χερσαίας Ζώνης.

· Η Δ.Α. και η πλειοψηφία του Δ.Σ. Ηγουμενίτσας εξέφρασαν την ικανοποίηση τους επί των χαρτών της τροποποίησης της χερσαίας ζώνης που διαχειρίζεται η ΟΛΗΓ ΑΕ. Αυτοί φαίνονται βελτιωμένοι όσο αφορά την έκταση που παραχωρείται στους ιδιώτες, τόσο σε σχέση τα σχέδια δημοπράτησης, όσο και την απόφαση που το 2017 ψηφίστηκε στο Δ.Σ. από την παράταξη του και τότε δημάρχου Γιάννη Λώλου μετά από πρόταση της διορισμένης από τον ΣΥΡΙΖΑ διοίκησης της ΟΛΗΓ Α.Ε. Στην ουσία οι «επενδυτές» απαλλάσσονται από εκτάσεις που αντί να φέρνουν κέρδη θα κοστίζουν στην συντήρηση τους. ( π.χ. Τι να τους κάνουν τους δρόμους της πόλης; Να βάλουν διόδια; Θα ξεσηκωθούν και πέτρες.) Ωστόσο εξακολουθούν να αποκλείουν την πρόσβαση του λαού από το μεγαλύτερο μέρος του παραλιακού μετώπου το οποίο παραχωρείται στους ιδιώτες. Αυτό δεν άλλαξε.

· Γιατί άραγε «είναι σε σωστή κατεύθυνση» τα σχέδια που παραχωρούν στους ιδιώτες μόνο 6 μέτρα από την θάλασσα; Ποιος εγγυάται ,όπως σωστά επισημάνθηκε, ότι δεν θα περιφραγεί αυτή η έκταση; Ο νέος ιδιοκτήτης θα χειρισθεί τέτοια ζητήματα ανάλογα με τις ανάγκες της λειτουργίας και της κερδοφορίας της επιχείρησης του. Η σημερινή εμπειρία από τις εκτάσεις που εκμεταλλεύεται η ΟΛΗΓ Α.Ε. στην πόλη μας δείχνει ότι όπου υπάρχει λιμενική λειτουργία, τόσο για πλόες εξωτερικού όσο και εσωτερικού, έχουν τοποθετηθεί κάγκελα. Τώρα δημιουργούνται οι προϋποθέσεις να μπουν κάγκελα παντού, σε όλο σχεδόν το παραλιακό μέτωπο. Αυτό τουλάχιστον δείχνει η εμπειρία από την λειτουργία των μαρίνων σε γειτονικά μας μέρη. Χαιρόμαστε που αυτή η παρατήρηση έγινε και από συναδέλφους που έχουν αντίθετη με μας ιδεολογική προσέγγιση. Η τοποθέτηση όμως της Δ.Α. καλλιεργεί τον εφησυχασμό και την αδράνεια στους συνδημότες μας.

· Σχετικά με το parking στο παλιό λιμάνι, που είναι ζωτικής σημασίας για την πόλη μας. Προβλέπεται ότι θα παραχωρηθεί στον ιδιώτη «με την προϋπόθεση ότι θα παραμείνει για δωρεάν χρήση από το κοινό». Δηλαδή παραχωρείται στον επιχειρηματία, για να μας προσφέρει υπηρεσίες δωρεάν! Αλήθεια οι συντάκτες των σχεδίων, με τις πολλές σβησμένες παραγράφους( λόγω

«απορρήτου»...) στο κείμενο ( 3 σελίδες από τις συνολικά 94) που μας δόθηκε, αγνοούν ότι ζούμε στον καπιταλισμό; Δεν γνωρίζουν ότι σκοπός μιας επιχείρησης είναι πάντα η μεγιστοποίηση των κερδών και όχι η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών; Είναι σαν περιγράφουν ένα χορτοφάγο λύκο. Αν πράγματι το ΤΑΙΠΕΔ νοιάζεται για το καλό μας, γιατί δεν παραχωρεί τον χώρο κατευθείαν στον δήμο; Άλλωστε η Δ.Α. που σήμερα λέει ότι τα σχέδια είναι σε σωστή κατεύθυνση ,πέρυσι στις άμεσες «διεκδικήσεις» της είχε και αυτόν τον χώρο, όταν καλούσε τον λαό σε «ξεσηκωμό».

· Η Δ.Α. σαφέστατα υποστηρίζει ιδιωτικοποίηση της ΟΛΗΓ Α.Ε. Ο δήμαρχος είπε καθαρά ότι είναι υπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας γιατί το κράτος αδυνατεί να λύσει προβλήματα και ότι «ο ιδιώτης θα σεβασθεί περισσότερο την πόλη». Ακούσθηκε ακόμα και ότι το πρόβλημα της «χερσαίας ζώνης», που ταλανίζει τον δήμο μας για πάνω από 20 χρόνια, «οδηγείται προς επίλυση λόγω της προωθούμενης ιδιωτικοποίησης του λιμανιού»!!!! Δηλαδή ευτυχώς που ιδιωτικοποιείται το λιμάνι για ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς!! Είναι δυνατόν να αγνοούν ότι αυτή η ανώμαλη κατάσταση στην «χερσαία ζώνη» διατηρούτανε τόσα χρόνια μόνο γιατί δεν είχαν αποφασίσει οι επιχειρηματικοί όμιλοι ποιο φιλέτο θέλουν; Γιατί δεν είχε ξεκαθαρισθεί για ποια χρήση θέλουν το παραλιακό μέτωπο; Φαίνεται ότι δεν διαβάζουν τις ανακοινώσεις της Λ.Σ. και του ΚΚΕ, ούτε καν μας ακούν όταν μιλάμε στο Δ.Σ. Ακόμα και τα σημερινά σχέδια περιγράφουν μόνο το τι θα παραχωρηθεί στον ιδιώτη. Ακόμα δεν έχει ξεκαθαρισθεί τι θα γίνει με το υπόλοιπο τμήμα της «χερσαίας ζώνης» που δεν παραχωρείται σήμερα στους ιδιώτες.( π.χ. για το Δρέπανο ενέργειες της Κτηματικής Δημοσίου για το ιδιοκτησιακό)

· Όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και τα κέρδη που θα φέρει στην τοπική κοινωνία δεν έχουν παρά να δουν τα κέρδη που έχει ο λαός του Πειραιά από την λειτουργία της COSCO. Προφανώς δεν έχουν πάρει χαμπάρι για τις συνθήκες μισθοδοσίας και εργασίας αλλά και τον αγώνα που δίνουν σήμερα με επιτυχία οι εργαζόμενοι στην COSCO.

· Όσον αφορά τα κέρδη για τον δήμο που προσδοκά η Δ.Α. από την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΗΓ Α.Ε., καλά θα κάνει να ψάξει λίγο καλύτερα τους νόμους που επικαλείται για να θολώσει τα νερά. Γιατί: α) το 3,5% που προέβλεπε ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ να δίνεται στους δήμους, δεν ήταν επί των εισπράξεων αλλά επί των καθαρών κερδών του παραχωρησιούχου και β) ο ψηφισμένος το 2018 νόμος και η διαδικασία παραχώρησης που όριζε δεν ισχύει πια. Δεν γνωρίζει η Δ.Α. ότι η Ν.Δ. κατάργησε τον νόμο και ψήφισε άλλον με βάση τον οποίο γίνεται η σημερινή παραχώρηση;

· Έχουμε κάνει στο Δ.Σ. πολλές ακόμα παρατηρήσεις πάνω στα προτεινόμενα σχέδια.( Π.χ. για τα κτήρια, τον χώρο με τα κατασχεμένα αυτοκίνητα, τον χώρο που σήμερα έχει το λιμενικό στο παλιό λιμάνι, τον χώρο μπροστά στην μαρίνα της πόλης κλπ.) Οι όποιες παρατηρήσεις μας, σκοπό έχουν να δείξουν της καταστρεπτικές για τον λαό συνέπειες από την αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που εφαρμόζει η κυβέρνηση και ασπάζεται η Δ.Α..

· Σε όσους δε «ρεαλιστές» στο Δ.Σ. (άλλα και άλλους καλοθελητές) που επικαλούνται νόμους και τετελεσμένα, που «προσπαθούν σώσουν ότι σώζεται» σπέρνοντας ηττοπάθεια ,λέμε ότι δεν έχουμε αυταπάτες. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ζούμε στον καπιταλισμό, ότι το κράτος και οι κυβερνήσεις του υπερασπίζονται τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων. Αλλά τετελεσμένα δεν υπάρχουν. Ο λαός δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη.

· Η Λ.Σ. ήταν και είναι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του παραλιακού μετώπου. Το διακηρύσσουμε δημόσια για πολλά χρόνια. Επιμένουμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη που θα ωφελεί ταυτόχρονα και τους επιχειρηματίες και τον λαό. Τόσο η Λ.Σ. ,όσο και το ΚΚΕ, αγωνιζόμαστε για λιμάνι και παραλιακό μέτωπο στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών. Για αυτόν τον σκοπό καλούμε σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις τους εργαζόμενους και τον λαό. Γιατί σωτήρες δεν υπάρχουν. Μόνο ό λαός μπορεί να υπερασπισθεί τα λαϊκά συμφέροντα.

Ηγουμενίτσα 21/02/2022

Για την Λαϊκή συσπείρωση

Δώρης Δήμας
Read More »
Η Λαϊκή Συσπείρωση για τη χερσαία ζώνη Ηγουμενίτσας Η Λαϊκή Συσπείρωση για τη χερσαία ζώνη Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.