Ηγουμενίτσα: Αύριο το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για το 2020 με 185 επιβάτες και πλήρωμα

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Ηγουμενίτσα: Αύριο το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για το 2020 με 185 επιβάτες και πλήρωμα


Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για το έτος 2020 αναμένεται αύριο στον λιμένα της Ηγουμενίτσας. 
Το κρουαζιερόπλοιο “La Belle des Oceans” της εταιρείας CroisiEurope, με σημαία Βελγίου θα καταπλεύσει αύριο 4 Μαρτίου στις 6 το πρωί προερχόμενο από τον Πειραιά. Το πλοίο θα παραμείνει στην πόλη μέχρι τις 8:30 το απόγευμα, οπότε και θα αναχωρήσει για το Ντουμπρόβνικ της Κροατίας. 
Μεταφέρει 185 επιβάτες, οι οποίοι θα περιηγηθούν στην πόλη και θα ξεναγηθούν στα αξιοθέατα της περιοχής.

Γραφείο τύπου του ΟΛΗΓ
Read More »
Ηγουμενίτσα: Αύριο το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για το 2020 με 185 επιβάτες και πλήρωμα Ηγουμενίτσα: Αύριο το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για το 2020 με 185 επιβάτες και πλήρωμα Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Covid-19: Πραγματική απειλή ή αδικαιολόγητος πανικός; - Γράφει ο Αθανάσιος Ντάνης, Παθολόγος - Εντατικολόγος

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Covid-19: Πραγματική απειλή ή αδικαιολόγητος πανικός; - Γράφει ο *Αθανάσιος Ντάνης, Παθολόγος - Εντατικολόγος 


Ο COVID-19 αποτελεί νέο στέλεχος κοροναϊού που ανιχνεύθηκε πρώτη φορά στην πρόσφατη επιδημία στην περιοχή Wuhan της Κίνας . 

Ωστόσο , η επιδημία από στέλεχος κορονοϊού δεν αποτελεί πρωτοφανές φαινόμενο. Την περίοδο 2002-2003 μια ασυνήθιστη επιδημία της ασθένειας εμφανίστηκε στην Κίνα που προκλήθηκε από τον SARS-CoV . 

Η φυσική δεξαμενή του ιού ήταν πιθανότατα ένα είδος νυχτερίδας (Rhinolophus nereis) και η μετάδοση στον άνθρωπο πιθανολογείται πως έγινε από μολυσμένα οικόσιτα (μοσχογαλές). 

Το 2012 μια νέα επιδημία προκλήθηκε από το στέλεχος MERS-CoV στην Σαουδική Αραβία όπου για την μετάδοση του ιού στον άνθρωπο ενοχοποιήθηκαν οι καμήλες. Όσον αφορά τον COVID-19, η πηγή προέλευσής του στα ζώα δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί. 

Πιθανολογείται πως η μετάδοση στον άνθρωπο προήλθε από κάποιο ζώο σε αγορά ζωντανών ζώων στην Κίνα. Για τον λόγο αυτό ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει αποφυγή κατανάλωσης ωμών ή ατελώς μαγειρεμένων ζωικών προϊόντων. 

Δεδομένου της παγκόσμιας εξάπλωσης του ιού και την αυξημένη αναστάτωση που προκλήθηκε στον ελληνικό πληθυσμό, γεννιέται εύλογα το ερώτημα για το πόσο επικίνδυνος είναι πραγματικά ο COVID-19 σε σχέση με τους προκατόχους του και ποια η δύναμή του σε σύγκριση με τον ιό της Γρίπης; 

Σύμφωνα με τα επιδημιολογικά στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας μέχρι 31 Μαΐου 2019 μολύνθηκαν περισσότερα από 2442 άτομα από τον MERS-CoV . Από το 2012 μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου του 2018 καταγράφηκαν 2274 εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα, από 27 διαφορετικά κράτη. Από τα καταγεγραμμένα περιστατικά σημειώθηκαν 817 θάνατοι, με τον δείκτη θνητότητας να υπολογίζεται στο 35,9%. 

Αναφορικά με τον SARS, μέχρι τον Μάιο του 2003 σημειώθηκαν περισσότερα από 7000 κρούσματα με περίπου 500 θανάτους (7,14%). 

Από την άλλη πλευρά, ο COVID-19 έχει μολύνει 89068 ανθρώπους παγκοσμίως (μέχρι 2 Μαρτίου). Από τα επιβεβαιωμένα κρούσματα 3046 ασθενείς κατέληξαν, με τον δείκτη θνητότητας να υπολογίζεται στο 3,41%. 


Στα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Μονακό, τον Άγιο Μαρίνο και την Ελβετία επιβεβαιώθηκαν 2199 κρούσματα και 38 θάνατοι (1,72%). 

Οφείλουμε , ωστόσο, να αναφερθούμε στον ιό της γρίπης που αποτελεί τη μεγαλύτερη «μολυσματική απειλή» για την χώρα μας. Κατά το προηγούμενο έτος καταγράφηκαν 353 σοβαρά κρούσματα εργαστηριακά επιβεβαιωμένης γρίπης, εκ των οποίων τα 340 νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ. 

Από τα ανωτέρω κρούσματα, εμβολιασμένα ήταν τα 53 (16%). Από τα επιβεβαιωμένα κρούσματα 118 οδηγήθηκαν στον θάνατο. Οι 105 θάνατοι αφορούσαν σε ασθενείς με νοσηλεία σε ΜΕΘ ενώ οι 13 σε ασθενείς χωρίς νοσηλεία σε ΜΕΘ. 

Διαπιστώνουμε επομένως πως ο δείκτης θνητότητας του ιού της Γρίπης στη χώρα μας υπολογίζεται στο 33,4% σε σχέση με το 3,41% που αντιστοιχεί στον COVID-19. 


Για τους παραπάνω λόγους δεν θα πρέπει να υπάρχει κανένας πανικός αλλά ούτε βεβαίως και εφησυχασμός. Θα πρέπει να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και ιδίως το καλό πλύσιμο των χεριών. Μόλις έχουμε κάποια νεότερα στοιχεία θα επανέλθουμε με νέο άρθρο. 

*Ο κος Ντάνης Αθανάσιος είναι Παθολόγος-Εντατικολόγος, Διευθυντής Παθολογικής κλινικής – ΤΕΠ Γενικού Νοσοκομείου Φιλιατών.
Read More »
Covid-19: Πραγματική απειλή ή αδικαιολόγητος πανικός; - Γράφει ο Αθανάσιος Ντάνης, Παθολόγος - Εντατικολόγος Covid-19: Πραγματική απειλή ή αδικαιολόγητος πανικός; - Γράφει ο Αθανάσιος Ντάνης, Παθολόγος - Εντατικολόγος Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Δήμος Ηγουμενίτσας: Στο κοινωνικό παντοπωλείο τα προϊόντα που είχαν αγοραστεί για τις απόκριες

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Δήμος Ηγουμενίτσας: Στο κοινωνικό παντοπωλείο τα προϊόντα που είχαν αγοραστεί για τις απόκριες


Κατόπιν της ματαίωσης των καρναβαλικών εκδηλώσεων, όπως και των εκδηλώσεων της Καθαρής Δευτέρας, ο Δήμος Ηγουμενίτσας αποφάσισε να διανείμει μέσω του Κοινωνικού του Παντοπωλείου, τα προϊόντα που αγοράστηκαν και για τα οποία δεν υπήρχε η δυνατότητα ακύρωσης των παραγγελιών.
Read More »
Δήμος Ηγουμενίτσας: Στο κοινωνικό παντοπωλείο τα προϊόντα που είχαν αγοραστεί για τις απόκριες Δήμος Ηγουμενίτσας: Στο κοινωνικό παντοπωλείο τα προϊόντα που είχαν αγοραστεί για τις απόκριες Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Σε κατάληψη το γυμνάσιο Παραμυθιάς, λόγω κοινής γρίπης - Όλα τα αιτήματα

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Σε κατάληψη το γυμνάσιο Παραμυθιάς, λόγω κοινής γρίπης - Όλα τα αιτήματα


Με αιτήματα την αλλαγή δαπέδου του γυμναστηρίου, την βελτίωση των χώρων της τουαλέτας, το κλείσιμο του σχολείου για την κοινή γρίπη, άλλα και ως αντίδραση στην ακύρωση της σχολικής αποκριάτικης εκδήλωσης της Παρασκευής, σε κατάληψη βρίσκεται από το πρωί της Τρίτης το γυμνάσιο της Παραμυθιάς.

Πριν από λίγο πραγματοποιήθηκε συνάντηση μαθητών του 15μελους, συλλόγου καθηγητών και συλλόγου γονέων και κηδεμόνων για την έναρξη των μαθημάτων ωστόσο δεν καρποφόρησε.

Στην συνέχεια ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων και εκπρόσωπος του σχολείου βρέθηκε και στο δημαρχείο Παραμυθιάς όπου και πραγματοποιήθηκε συνάντηση με το δήμαρχο Γιάννη Καραγιάννη και τον αντιδήμαρχο παιδείας Φώτη Δημητρίου, όπου και μεταφέρθηκαν τα αιτήματα.

Αύριο ο αντιδήμαρχος παιδείας θα έχει συνάντηση με τους μαθητές.
Read More »
Σε κατάληψη το γυμνάσιο Παραμυθιάς, λόγω κοινής γρίπης - Όλα τα αιτήματα Σε κατάληψη το γυμνάσιο Παραμυθιάς, λόγω κοινής γρίπης - Όλα τα αιτήματα Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

7 κρουαζιερόπλοια με μόνο 632 (!!!) επιβάτες το 2020 στην Ηγουμενίτσα

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
7 κρουαζιερόπλοια με μόνο 632 (!!!) επιβάτες το 2020 στην Ηγουμενίτσα


Μόνο 7 κρουαζιερόπλοια και συνολικά 632 επιβάτες αναμένονται να φτάσουν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας το 2020.

Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, το La belle des Oceans, θα δέσει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας αύριο Τετάρτη, με συνολικά 124 επιβάτες.

Με λίγα λόγια, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, έχει "βαλτώσει" ως προορισμός κρουαζιέρας.

Και αυτό δεν είναι αποτέλεσμα της σημερινής διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, αφού όλες οι εταιρίες κρουαζιέρας, προγραμματίζουν τα λιμάνια που θα προσεγγίσουν, τουλάχιστον ένα χρόνο πριν. 
Read More »
7 κρουαζιερόπλοια με μόνο 632 (!!!) επιβάτες το 2020 στην Ηγουμενίτσα 7 κρουαζιερόπλοια με μόνο 632 (!!!) επιβάτες το 2020 στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Προτάσεις για την βελτίωσης της καθημερινότητας των Δημοτών του Δήμου Φιλιατών - Του Παν. Ντάτση

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Προτάσεις για την βελτίωσης της καθημερινότητας των Δημοτών του Δήμου Φιλιατών - Του Παν. Ντάτση


Η κοινή διαπίστωση πολλών Δημοτών είναι ότι, υπάρχει μια φτωχή διαχείριση της Δημοτική Αρχής με πιθανές αποτυχημένες ενέργειες, μια συνολική και ουσιαστική εγκατάλειψη των τοπικών διαμερισμάτων και μια έλλειψη προγραμματισμού για μεγάλο χρονικό διάστημα στον Δήμο Φιλιατών.
Ως ενεργός δημότης ακούω την κραυγή αγωνίας των καταστηματαρχών για την μηδενική επισκεψιμότητα της πόλης, την ερήμωση της και την απουσία επισκεπτών με τραγικές συνέπειες για την λειτουργία των καταστημάτων σε μια περίοδο ύφεσης και πτώσης του κύκλου εργασιών.
Η απουσία συνολικού σχεδιασμού και των ουσιαστικών δράσεων για την προβολή της ομορφιάς της περιοχής μας και την προσέλκυση επισκεπτών είναι μια από τις αιτίες του παραπάνω φαινομένου και συνεπώς αναδύει την αδυναμία των Δημάρχων των τελευταίων ετών να αντιληφθούν την πραγματικότητα.
Ο Δήμος μας έχει ανάγκη για την άποψη των δημοτών και ετεροδημοτών του, να διατυπώνουν την πρόταση τους, τα παράπονά τους, τις υποδείξεις τους και φυσικά να υπάρχει σύντομη επεξεργασία και άμεση λύση στα θιγόμενα θέματα.
Ένα γραφείο Δημότη και ένα γραφείο διαμεσολαβητή πρέπει να αποτελούν τον καθημερινό σύνδεσμο επικοινωνίας Δήμου – Δημοτών, μια υπηρεσία άμεσης καταγραφής και επίλυσης των προβλημάτων της καθημερινότητας των πολιτών και επίσης διαμεσολάβησης (όπως καθαριότητα, ανακύκλωση, πράσινο, οδοποιία, ηλεκτροφωτισμός, αποχέτευση κ.α. και να δίνει την δυνατότητα στον δημότη να εξυπηρετείται με πολλούς σύγχρονους τρόπους, μειώνοντας έτσι την γραφειοκρατία και το χάσιμο χρόνου, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας.

Προτείνω το Γραφείο Δημότη να καταγράφει τα αιτήματα, παράπονα και τις προτάσεις των πολιτών που υποβάλλονται με κάθε μέσο (με φυσική παρουσία, τηλεφωνικά, γραπτά ή ηλεκτρονικά) σχετικά με τη βελτίωση της καθημερινότητας και την μεριμνά για την ικανοποίησή τους, μέσω των αρμόδιων δημοτικών υπηρεσιών και την αξιολόγησή τους με ηλεκτρονικά εργαλεία αξιολόγησης.
Επισημαίνω ότι, μέχρι και σήμερα, πολλοί Δημότες θέλουν να λυθεί επιτέλους το πρόβλημα με τα αδέσποτα ζώα, ο πολίτης βλέπει καθημερινά τα δύστυχα ζώα και επιπλέον βιώνει το φόβο για τις επιθέσεις και την μετάδοση ασθενειών.
Σημειώνεται ότι, πολλοί Δημότες θέλουν νέες μεθόδους ηλεκτροφωτισμού στους δρόμους και στις πλατείες της πόλης μας για την εξοικονόμηση δαπανών και λήψη επιδοτούμενων προγραμμάτων.
Επίσης οι Δημότες θέλουν η νέα δημοτική αρχή να στηρίξει και να ζωντανεύσει τα Κ.Α.Π.Η. μας και να τα εμπλουτίσει με δραστηριότητες που προάγουν την συμμετοχή της τρίτης ηλικίας στην κοινωνική ζωή της πόλης και επομένως στην οικονομική συμμετοχή τους σε αυτή.
Οι Δημότες θέλουν η νέα δημοτική αρχή να ενισχύσει τις υπηρεσίες με έμψυχο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή, να σεβαστεί τους εργαζόμενους στον Δήμο. Ένα Δήμο έξυπνο και λειτουργικό για όλους είναι πάντα ένας κοινός στόχος.
Οι Δημότες θέλουν ένα Δήμο ανθρώπινο που να προσφέρει περισσότερη αξιοπρέπεια και ανθρωπιά στους δημότες του, που θα κερδίσει τις καρδιές όσων ζουν και εργάζονται στην πόλη μας και γύρω από αυτή.
Το Φιλιάτι θα πρέπει προσφέρει περισσότερα στους δημότες του, ζητώντας τους όσο το δυνατόν λιγότερα (δημοτικά τέλη, κ.α.).
Βέβαια έχει παρατηρηθεί ότι όταν η μισή Δημοτική Αρχή κατοικεί στην Ηγουμενίτσα κατά παράβαση του άρθρου 91 του Νόμου 3463/2006, που ορίζει ότι, ο Δήμαρχος και οι Αντιδήμαρχοι είναι υποχρεωμένοι να κατοικούν στον Δήμο που εκλέγονται, είναι σαφές ότι, δεν μπορεί να επιλύσει ουσιαστικά κανένα προβλήματα καθημερινότητας.

ΠΑΝΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Read More »
Προτάσεις για την βελτίωσης της καθημερινότητας των Δημοτών του Δήμου Φιλιατών - Του Παν. Ντάτση Προτάσεις για την βελτίωσης της καθημερινότητας των Δημοτών του Δήμου Φιλιατών - Του Παν. Ντάτση Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Απαγορευτικό για τα ανοιχτού τύπου πλοία από και προς το νησί της Κέρκυρας

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Απαγορευτικό για τα ανοιχτού τύπου πλοία από και προς το νησί της Κέρκυρας


Οι θυελλώδεις  άνεμοι που σαρώνουν από το απόγευμα της Δευτέρας το βόρειο Ιόνιο, έχουν κλείσει την πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας για τα ανοιχτού τύπου πλοία.

Οι επιβάτες εξυπηρετούνται μόνο από αμφίδρομα και κλειστού τύπου πλοία.

Μάλιστα εχτές το βράδυ, στις 21.30, το Kerkyra Express, πραγματοποίησε έξτρα δρομολόγιο, λόγω της αυξημένης κίνησης. 


Για νεότερη ενημέρωση, το επιβατικό κοινό μπορεί να επικοινωνεί με το τηλεφωνικό κέντρο του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσα στο τηλ. 2665099400.

Read More »
Απαγορευτικό για τα ανοιχτού τύπου πλοία από και προς το νησί της Κέρκυρας Απαγορευτικό για τα ανοιχτού τύπου πλοία από και προς το νησί της Κέρκυρας Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Διακρατική συνάντηση εταίρων του έργου GET

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Ηγουμενίτσα: Διακρατική συνάντηση εταίρων του έργου GET


Το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας ενημερώνει ότι στις 24 & 25 Φεβρουαρίου 2020, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στην πόλη της Ηγουμενίτσας η Διακρατική συνάντηση εταίρων του έργου GET, στο οποίο συμμετέχει και το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας, και η συνάντηση εργασίας εκπροσώπων φορέων και επιχειρήσεων του Νομού στα πλαίσιά του. 

Την πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των εταίρων, από Ελλάδα και Αλβανία, για την αποτίμηση των υλοποιηθέντων ενεργειών και τον καθορισμό των επόμενων βημάτων του σχήματος στο έργο. 

Στο πρώτο σκέλος της δεύτερης ημέρας παρευρέθηκαν εκπρόσωποι από την Π.Ε Θεσπρωτίας, τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας, τον Δήμο Ηγουμενίτσας, την Αναπτυξιακή Ηπείρου ΑΕ, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιατών, και το Εργαστήριο Γνώσης & Ευφυούς Πληροφορικής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, που παρουσίασαν μαζί με τους εταίρους του έργου δράσεις διακρατικών και εθνικών προγραμμάτων που υλοποίησαν και θα υλοποιήσουν το επόμενο διάστημα, σχετικών με τον Τουρισμό. 

Η παρουσίαση στόχευε, στην για πρώτη φορά, συγκέντρωση και προβολή ομοειδών δράσεων φορέων, στην εύρεση βέλτιστων πρακτικών που εφαρμόστηκαν και στη διερεύνηση δυνατοτήτων κεφαλαιοποίησης των παραχθέντων εργαλείων και συνεργασίας μεταξύ των διάφορων έργων. 

Στο δεύτερο σκέλος της δεύτερης ημέρας, παρουσία των Ελλήνων εταίρων του έργου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας όπου αντηλλάγησαν απόψεις και προτάσεις για την καλύτερη υλοποίηση του έργου GET με τη βοήθεια του Ηγούμενου της Ι.Μ Γηρομερίου Αρχιμανδρίτη Μεθόδιου, του κου Κ. Ρέβη εκπρόσωπο Συλλόγου Ξενοδόχων Θεσπρωτίας και Τουριστικού Πράκτορα και του Υπευθύνου του ΚΠΕ Φιλιατών κου Μ. Νικολάου. 

Το έργο «GET» είναι ένα διακρατικό έργο (Interreg Greece - Albania, 2014-2020) με βασικό στόχο του την προώθηση της διασυνοριακής περιοχής ως μοναδικό πολιτιστικό & ιστορικό τουριστικό προορισμό με την αξιοποίηση του «παραδοσιακού αποθέματος», της πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς της περιοχής, ώστε με την χρήση αυτών να επιτευχθεί η δημιουργία εισοδήματος, η διαφοροποίηση των τοπικού τουριστικού προϊόντος, η προσέγγιση ευρύτερων τουριστικών αγορών όπως η Κίνα και η Ιαπωνία, και η βελτίωση της αναγνωρισιμότητας της περιοχής και του ενδιαφέροντος των επισκεπτών καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους 

Για περισσότερες πληροφορίες για το έργο GET επισκεφθείτε την Ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας www.e-thesprotias.gr/thesprotia/articles/category.jsp?context=102&categoryid=18412





Εκ της Διοικήσεως 

Του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας 
Read More »
Ηγουμενίτσα: Διακρατική συνάντηση εταίρων του έργου GET Ηγουμενίτσα: Διακρατική συνάντηση εταίρων του έργου GET Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

ΑΝΑΒΟΛΗ FOOD EXPO GREECE & OENOTELIA 2020

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
ΑΝΑΒΟΛΗ FOOD EXPO GREECE & OENOTELIA 2020 


Το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας ενημερώνει τα μέλη του ότι μετατίθεται η διεξαγωγή της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων – Ποτών «FOOD EXPO GREECE & OENOTELIA 2020» για το τριήμερο από τις 16 έως τις 18 Μαΐου 2020.
Read More »
ΑΝΑΒΟΛΗ FOOD EXPO GREECE & OENOTELIA 2020 ΑΝΑΒΟΛΗ FOOD EXPO GREECE & OENOTELIA 2020 Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Μέτρα προστασία από το νέο κορωνοϊό ζητάει η Λαϊκή Συσπείρωση

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Ηγουμενίτσα: Μέτρα προστασία από το νέο κορωνοϊό ζητάει η Λαϊκή Συσπείρωση


Προς: 
τον Δήμαρχο Ηγουμενίτσας 
τον πρόεδρο του Δ.Σ. 

Κοινοποίηση: 
τα μέλη του Δ.Σ. 
τα τοπικά ΜΜΕ 

Αγαπητοί συνάδελφοι 
Ζητάμε να ληφθούν από τη δημοτική αρχή όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποτελεσματική προστασία από το νέο κορωνοϊό. 
Να ασκηθεί πίεση για έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών. 
Σε κάθε περίπτωση να εξασφαλισθεί η καθαριότητα σχολείων, Νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών, να υπάρχουν υγρά σαπούνια, αντισηπτικά κλπ. 
Αντίστοιχα μέτρα να ληφθούν στις υπηρεσίες του Δήμου και σε όλους τους δημοτικούς χώρους. 
Να υπάρξει άμεσα ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου για τις ενέργειες που έχουν γίνει και τον προγραμματισμό που έχει τεθεί. 

Για την Λαϊκή Συσπείρωση 
Δώρης Δήμας
Read More »
Ηγουμενίτσα: Μέτρα προστασία από το νέο κορωνοϊό ζητάει η Λαϊκή Συσπείρωση Ηγουμενίτσα: Μέτρα προστασία από το νέο κορωνοϊό ζητάει η Λαϊκή Συσπείρωση Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τους Διευρωπαϊκούς άξονες της Ηπείρου

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τους Διευρωπαϊκούς άξονες της Ηπείρου 


H προοπτική υλοποίησης των ώριμων έργων που αφορούν τους Διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες της Ηπείρου, εξετάστηκαν σε σύσκεψη που έγινε το απόγευμα της Πέμπτης στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπό την προεδρία του Υπουργού Κων. Καραμανλή και τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Αλέξανδρου Καχριμάνη, του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας Στράτου Ιωάννου, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη και του Τεχνικού Συμβούλου Κων. Παπαπολύζου. 

Συγκεκριμένα επί τάπητος τέθηκαν: Η σύνδεση της Ιόνιας Οδού (Καμπή) με γέφυρα Καλογήρου, ο παραλιακός άξονας Πρέβεζα- Ηγουμενίτσα και η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά. 

Όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης ενημερώνοντας τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, αλλά και σε δηλώσεις του στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, από τη σύσκεψη και την αναλυτική συζήτηση που έγινε προέκυψαν ενδιαφέροντα συμπεράσματα που θέτουν σε νέες βάσεις το ζήτημα των τριών αυτών οδικών αξόνων. 

Το βασικότερο αφορά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει ισχύ από το 2015, βάσει της οποίας τέθηκαν πολύ υψηλότερα όρια κίνησης οχημάτων για εγκρίσεις οδικών αξόνων τετράιχνης διατομής. «Για πέντε χρόνια στα διευρωπαϊκά δίκτυα της Ηπείρου δεν έγινε τίποτα και απεκρύβη η αλήθεια», τόνισε ο Περιφερειάρχης. 

Ταυτόχρονα όμως αυτό φαίνεται να αποτελεί και ανυπέρβλητο εμπόδιο για την κατασκευή- με φορέα υλοποίησης το Υπουργείο- της επέκτασης της Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά με τετράιχνη διατομή. Όπως ανέφερε μάλιστα ο Υπουργός το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίζει το Υπουργείο και για το βόρειο τμήμα του Ε65, για το οποίο θα εκπονηθεί νέα μελέτη για το κυκλοφοριακό φορτίο, ούτως ώστε να διαπιστωθεί αν καλύπτονται τα όρια που θέτει η Ε.Ε. για χρηματοδότηση του έργου. 

Η συζήτηση ανά έργο: 
Για την οδική σύνδεση Ιόνιας Οδού – Γέφυρα Καλογήρου, έγινε αναλυτική ενημέρωση για τις διαδικασίες που είχαν ξεκινήσει επί της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου (με τον Υπουργό Χρ. Σπίρτζη) και την απόφαση που είχε ληφθεί για τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία ωστόσο δεν είχε προχωρήσει εξαιτίας της μετεκλογικής ενημέρωσης που έγινε πως δεν είχε ολοκληρωθεί η γεωλογική μελέτη. 

Ο Υπουργός – με δεδομένη τη δέσμευση των 35 εκ. ευρώ από το Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020»- αποδέχθηκε το αίτημα της Περιφερειάρχη να ανατεθεί στην Περιφέρεια η ολοκλήρωση της διαδικασίας εκπόνησης της μελέτης ώστε στη συνέχεια να δημοπρατήσει και το έργο στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης. 

Για τον παραλιακό άξονα διασταύρωση Πάργας μέχρι Μεσοπόταμο, από Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας, ζητήθηκε η χρηματοδότηση του έργου από το Υπουργείο ή σε διαφορετική περίπτωση να παραδοθεί στην Περιφέρεια η μελέτη- για την οποία οι υπηρεσίες του Υπουργείου διατείνονταν ότι είναι ώριμη- προκειμένου να την υλοποιήσει μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος της. Ο Υπουργός, υποσχέθηκε να εξεταστεί το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται η μελέτη και στη συνέχεια να παραδοθεί στην Περιφέρεια. 

Για τη σύνδεση Ιόνιας Οδού- Κακαβιά: Όπως δήλωσε σήμερα ο Περιφερειάρχης: «Με τις υπάρχουσες συνθήκες (όπως ισχύουν μετά το 2015) είναι πολύ δύσκολο να εγκριθεί από την Ε.Ε. η κατασκευή του οδικού άξονα με τετράιχνη διατομή. Εκείνο όμως που μπορεί να γίνει είναι η κατασκευή του μέσω σύμβασης παραχώρησης, με την ευθύνη να αναλαμβάνει η Περιφέρεια. Ο Υπουργός είπε ότι μπορεί να μας διαθέσει από το τομεακό του Υπουργείου για το 2021-2027 50 εκ. ευρώ/ ετησίως για δύο χρόνια, εφόσον πάρει και την ευρωπαϊκή έγκριση. Θα πρέπει όμως να βάλουμε και εμείς από το δικό μας συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα 50 εκ. ευρώ και μετά με τη μέθοδο της παραχώρησης αν μπορέσουμε να φτιάξουμε όλο το δρόμο μέχρι την Κακαβιά. Απαντήσαμε πως θα εξετάσουμε το θέμα με τον τεχνικό σύμβουλο και την παραχωρησιούχο της Ιόνιας Οδού και θα απαντήσουμε οριστικά». 

«Από την όλη συζήτηση – συνέχισε- κατάλαβα πως αν δεν ακροβατήσουμε, δεν υπάρχει καμία περίπτωση αυτό το τμήμα να κατασκευαστεί στην επόμενο προγραμματική περίοδο με τέσσερις (δύο +δύο) λωρίδες. Αν μπούμε σε αυτή τη διαδικασία χρειάζεται να γίνουν νέες μελέτες για την κυκλοφοριακή κίνηση, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι σιγά- σιγά το δίκτυο μέχρι την Τεργέστη γίνεται. Και θα απαιτήσουμε ποσά έξω από τα συγχρηματοδοτούμενα που έχει είτε το τομεακό του Υπουργείου είτε το δικό μας στο 2021-2027». 

Καταλήγοντας ο Περιφερειάρχης, πρόσθεσε: «Βέβαια αυτό ξεφεύγει από τις δικές μας δυνατότητες. Θα το θέσω στο Περιφερειακό Συμβούλιο, θα συζητήσω με όλους και τελικά θα πάρουμε απόφαση, αφού ωριμάσουμε και άλλο τις γνώσεις μας σε κάποια πράγματα, τα οποία μας ήρθαν όλα μαζί».
Read More »
Σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τους Διευρωπαϊκούς άξονες της Ηπείρου Σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τους Διευρωπαϊκούς άξονες της Ηπείρου Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Η θεατρική ομάδα Φιλιατών παρουσιάζει τη "Θανάσιμη Παγίδα"

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Ηγουμενίτσα: Η θεατρική ομάδα Φιλιατών παρουσιάζει τη "Θανάσιμη Παγίδα"


Read More »
Ηγουμενίτσα: Η θεατρική ομάδα Φιλιατών παρουσιάζει τη "Θανάσιμη Παγίδα" Ηγουμενίτσα: Η θεατρική ομάδα Φιλιατών παρουσιάζει τη "Θανάσιμη Παγίδα" Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Αμερικάνοι, Άραβες και Γκριμάλντι ενδιαφέρονται για τα ελληνικά λιμάνια

Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020
Αμερικάνοι, Άραβες και Γκριμάλντι ενδιαφέρονται για τα ελληνικά λιμάνια


Μέσα στο 2020 θα προχωρήσουν οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου - Αρχές του 2021 η διαδικασία για το λιμάνι του Βόλου

Η αξιοποίηση των ελληνικών λιμανιών είναι στο επίκεντρο της κυβερνητικής αναπτυξιακής πολιτικής. Ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, σε κάθε ευκαιρία καλεί αμερικάνους επενδυτές να επενδύσουν σε λιμάνια και στη ναυτιλία εν γένει: «Οι Αμερικάνοι επενδυτές να επενδύσουν στην Ελλάδα. Και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον εκτός από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας και για τον Βόλο» είναι τα λόγια του.

Μάλιστα αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου, τον επισκέπτονται το γραφείο του οι Βουλευτές Μαγνησίας και οι Γενικοί Γραμματείς Οικονομικής Πολιτικής και Τουρισμού. Την πρωτοβουλία πήρε ο τραπεζίτης και υποψήφιος ευρωβουλευτής της ΝΔ, και νυν αντιπρόεδρος του αμερικανικών συμφερόντων, Propeller International, Γιώργος Ξηραδάκης.

H συζήτηση στράφηκε στο λιμάνι του Βόλου και στις προοπτικές ανάπτυξής του. Υπογραμμίστηκε ότι τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου θα έχουν κοινή αναπτυξιακή πορεία σε συνδυασμό το ένα με το άλλο. Για πρώτη φορά ο Αμερικάνος πρέσβης έθεσε ξεκάθαρα τι έχει στο μυαλό του για τα δύο αυτά λιμάνια με την Καβάλα να «παίζει» σε δεύτερο ρόλο.

Είναι εμφανές ότι η αμερικανική κυβέρνηση θέλει να δημιουργήσει ένα λιμενικό τόξο με την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα και τον Βόλο, παρακάμπτοντας τον ΟΛΘ που θεωρούν ότι βρίσκεται στη σφαίρα ρωσικής επιρροής και μπαίνοντας σφήνα στο «κινεζικό» λιμάνι του Πειραιά.

Λίγες ημέρες αργότερα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας σε εκδήλωση της Ειδικής Κομματικής Οργάνωσης της ΝΔ, για τη Ναυτιλία που πραγματοποιήθηκε στην Αίγλη Ζαππείου, αποκάλυψε το χρονοδιάγραμμα για την παραχώρηση και αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών.

«Μέσα στο 2020 θα αρχίσουμε τους διεθνείς διαγωνισμούς για τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας. Έχουμε δώσει πολιτική κατεύθυνση στο ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στην πρόσληψη συμβούλων ώστε να είμαστε ώριμοι μέσα στο α’ εξάμηνο του 2020 να προχωρήσουμε σε διεθνείς διαγωνισμούς. Η διαφορά μας σε σχέση με την προηγούμενη διακυβέρνηση είναι ότι εμείς είμαστε ανοιχτοί σε οποιοδήποτε οικονομικό μοντέλο παραχώρησης ολικής, μερικής, πώληση πλειοψηφικού ή μειοψηφικού πακέτου μετοχών» τόνισε ο ΥΝΑ και συνέχισε:

«Μέσα στο 2020 θα προχωρήσουμε με Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο. Τον Βόλο θα τον βάλουμε, αν προλάβουμε μέσα στο 2020 αλλιώς τις αρχές του 2021. Για όλα τα λιμάνια μας υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, γιατί βρίσκονται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο, γεωστρατηγικό, εμπορικό και ενεργειακό πεδίο. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του κάθε λιμανιού ξεχωριστά».

Κάποιοι από τους παρευρισκόμενους ακούγοντας ότι το λιμάνι του Βόλου θα πάει για το 2021 ψιθύρισαν μεταξύ τους: «Μάλλον για να νωρίτερα το βλέπουμε αφού ενδιαφέρονται οι αμερικάνοι».

Μέσα στο κλίμα αυτό των επενδύσεων στα λιμάνια, πριν από δύο εβδομάδες πέρασαν την πόρτα του γραφείου του Τζέφρι Παιατ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ελληνικών συμφερόντων ομίλου Goldair, Kαλλίνικος Καλλίνικος και ο διευθυντής στρατηγικών επενδύσεων Βασίλης Μαγκλάρας για να εκφράσουν το ενδιαφέρον τους για τη διεκδίκηση μαζί με αμερικανικών συμφερόντων εταιρείες των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σχήμα θα συμμετάσχουν εκτός από την Goldair, η αμερικανικών συμφερόντων SSA Marine, η οποία διαχειρίζεται λιμάνια και διακινεί 14 εκατ. teu ετησίως, καθώς και ο επενδυτικός οίκος Black Summit Financial Group. Σκοπός τους είναι να επενδύσουν 150 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας

Ενδιαφέρον Γκριμάλντι

Για τα δύο από τα τρία λιμάνια, που έχει πρώτα προς παραχώρηση η κυβέρνηση, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει ο Εμμάνουελ Γκριμάλντι, από τον περασμένο Οκτώβριο στη διάρκεια του 23ου Συνεδρίου του ιταλικού Ομίλου «Europe-Med Convention from Land to Sea». Είχε τονίσει ότι οι ευκαιρίες για τον Όμιλο στην Ελλάδα είναι τα λιμάνια της Πάτρας, Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου όπου στο τελευταίο δραστηριοποιούνται οι Μινωικές μεταφέροντας κάθε χρόνο πάνω από ένα εκατ. επιβάτες και εκατοντάδες χιλιάδες φορτηγά.

«Ενδιαφερόμαστε για τα logistics σε αυτά τα λιμάνια και για τις μεταφορές από αυτά τα λιμάνια. Αυτά ναι, είναι ευκαιρίες που θα εκμεταλλευτούμε. Άλλωστε οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που έχουμε στην Ελλάδα είναι λίγες συγκριτικά με το μέγεθος του Ομίλου μας. Άρα μπορούμε να επεκταθούμε».

Οι Άραβες

Στο επενδυτικό κάδρο για κάποια από τα 10 περιφερειακά λιμάνια η ελληνική κυβέρνηση «βλέπει» και τους Άραβες. Δεν είναι τυχαίο ότι στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη διάρκεια της ομιλίας του στην «4η Ευρω – Αραβική Διάσκεψη» που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, απευθυνόμενος σε Άραβες επενδυτές δήλωσε ότι προς αξιοποίηση είναι τόσο τα 10 λιμάνια γα παραχώρηση που θα διαρκέσει ως το 2042 όσο και επτά μαρίνες που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ.

Ο άξονας Ευρώπη – Άπω Ανατολή είναι η προτιμητέα διαδρομή που ακολουθούν τα προϊόντα από την Άπω Ανατολή, για να φτάσουν στην Ευρώπη. Και αυτό γιατί η διάνοιξη του νέου καναλιού της Διώρυγας του Σουέζ, συνολικού μήκους 72 χιλιομέτρων, εξαλείφει τον χρόνο αναμονής για διέλευση μέχρι 50 πλοίων ανά ημέρα.

Read More »
Αμερικάνοι, Άραβες και Γκριμάλντι ενδιαφέρονται για τα ελληνικά λιμάνια Αμερικάνοι, Άραβες και Γκριμάλντι ενδιαφέρονται για τα ελληνικά λιμάνια Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Μαρτίου 03, 2020 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.