ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΛΙΤΩΝ

Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016


«Απεχθάνομαι τα θύματα, που σέβονται τους εκτελεστές τους»
Ζ.Π. Σάρτ

1. Είναι πια σε όλους ορατή, η τραγική κατάσταση της κοινωνίας, της χώρας μας, των πολιτών εν γένει σε όλα τα επίπεδα (οικονομία, πολιτική, πολιτισμός κ.λ.π.) και με ραγδαία πτωτική τάση, αφού συρρικνώνονται, μέχρις πλήρους, εξαφανίσεως, στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα κάθε μορφής, με κύριο, ακόμα κι αυτό, της επιβίωσης των πολιτών...

2. Παράλληλα, είναι απόλυτα αποδεδειγμένο, ότι την τελευταία πενταετία, εγκατέλειψαν την πατρίδα, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΑΝ περίπου (200.000) διακόσιες χιλιάδες νέοι, πτυχιούχοι πανεπιστημίων και μη, σε αναζήτηση τρόπου επιβίωσης ................ και όταν ο ανθός μιας χώρας μεταναστεύσει για να ζήσει, τότε αυτή η χώρα μετατρέπετε σιγά - σιγά σε χέρσο χωράφι, σε ξερότοπο, σε άνοιξη χωρίς λουλούδια....

3. Η φτωχοποίηση, η εξαθλίωση των λαϊκών στρωμάτων είναι πια δεδομένη, χωρίς κανένα, νομικό ή άλλο δίχτυ προστασίας, αφού το Σύνταγμα και πλήθος άλλων νόμων, κατάντησαν κουρελόχαρτα, και η κάθε λογής θεσμοί, που έστω σε κάποιο βαθμό προστάτευαν τους πολίτες, είναι απόλυτα υποταγμένοι, στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των ολίγων, ντόπιων και ξένων.

4. Λαμβάνοντας υπ' όψιν την παραπάνω τραγική κατάσταση - και η οποία βέβαια είναι αποτέλεσμα εφαρμογής μιας ακραίας αντικοινωνικής, αντιλαϊκής και νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ασκείται, ιδίως τα τελευταία χρόνια – συγκεντρωθήκαμε πολίτες με κοινές ανησυχίες και κοινούς προβληματισμούς (όσο αυτό είναι δυνατό), με διάθεση μέσα από ανταλλαγή απόψεων και σύνθεση, να προσπαθήσουμε να αντιδράσουμε, με τρόπους που κάθε φορά θα επιλέγουμε.

5. Δημιουργούμε λοιπόν μια ομάδα πολιτών με σκοπό την ανάλυση - συζήτηση των καθημερινών προβλημάτων που έχουν προκύψει και μας αγγίζουν όλους, και συντονισμένη προσπάθεια παρέμβασης σε αυτά.

6. Επειδή είναι κοινή η διαπίστωση, ότι σε κάθε είδους ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ Διεργασία, δηλαδή στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ (αφού τα πάντα είναι πολιτική), η ακολουθούμενη μεθοδολογία, η ιδεολογική βαρύτητα, οι πρακτικές δράσεις, οι ικανότητες, οι δεξιότητες προσώπων ή ομάδων, κρίνονται ΠΑΝΤΑ εκ του αποτελέσματος. Επειδή η σημερινή τραγική εικόνα της κοινωνίας βοά από μόνη της... επειδή τα αποτελέσματα για τα λαϊκά συμφέροντα, του τρόπου λειτουργίας διαφόρων συλλογικοτήτων και κυρίως ΚΟΜΜΑΤΩΝ (ακόμα και αυτών που υποτίθεται ότι αντιτίθενται στις εφαρμοζόμενες πολιτικές), είναι απολύτως ΑΡΝΗΤΙΚΑ. Είναι δε αρνητικά αφού η κινητήριος δύναμη της ιστορίας, της ανατροπής δηλαδή οι πολίτες, ο λαός μένουν πάντα στο ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ. Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν κρίνουμε, ότι ο τρόπος λειτουργίας της υπό ίδρυση ομάδας, δεν μπορεί παρά να είναι απόλυτα ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ με την λογική της ΑΝΑΘΕΣΗΣ (δηλ. αντιπροσώπευσης) που ισχύει σχεδόν μαζικά και πανομοιότυπα σε όλες τις συλλογικότητες, σε όλα τα κόμματα, αλλά πρέπει να στηρίζεται ΙΣΟΤΙΜΑ σε όλους τους πολίτες που θα συμμετέχουν, να απελευθερώνει τις δημιουργικές ατομικές τους ικανότητες και δυνατότητες, με στόχο την ΚΟΙΝΗ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ, για ότι καλύτερο για την κοινωνία για τους πολίτες, κύρια και αποκλειστικά για τα ΛΑΪΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ, και σε όλους τους τομείς της κοινωνίας.

7. Σ΄ αυτή την ομάδα έχουν θέση όλοι οι πολίτες που ενστερνίζονται τα παραπάνω, και που επιθυμούν την ενεργή συμμετοχή τους στα κοινωνικά δρώμενα, ισότιμα μεταξύ τους, με σεβασμό στη διαφορετικότητα των απόψων, και αναγνώριση της ανάγκης συνθέσεων και που πιστεύουν παράλληλα στην αναγκαιότητα της εκδήλωσης του ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ που υπάρχει, που πρέπει να υπάρχει μέσα μας....

Σ΄ αυτή την ομάδα έχουν θέση όλοι οι πολίτες οι οποίοι πιστεύουν ότι η κοινωνική και πολιτική αλλαγή προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων μπορεί να γίνει «ΜΟΝΟ από τα ΚΑΤΩ και ΟΧΙ από τα ΠΑΝΩ», με αμεσοδημοκρατικές λειτουργίες, δηλαδή με ΕΝΕΡΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ των ΠΟΛΙΤΩΝ του ΛΑΟΥ....

8. Σας ΚΑΛΟΥΜΕ λοιπόν σ΄ αυτήν την ισότιμη ενεργητική συμπόρευση.

Σας ΚΑΛΟΥΜΕ να αντιδράσουμε ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ προς όφελος της κοινωνίας των πολιτών.

Σας ΚΑΛΟΥΜΕ να κάνουμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ πράξη την θεμελιακή και αρχέγονη κοινωνική Αρχή: «Να πάρει ο λαός τις τύχες του στα χέρια του».

- Δεν ΜΠΟΡΟΥΜΕ να μένουμε αδρανής στη δυστυχία και στον αφανισμό μας.

- Δεν ΜΠΟΡΟΥΜΕ να μένουμε αδιάφοροι στην εξαφάνιση του μέλλοντός μας, των παιδιών μας, της πατρίδας μας...

- Δεν ΜΠΟΡΟΥΜΕ να ΑΘΩΩΝΟΥΜΕ, με την απραξία μας, τους ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ ΜΑΣ....

Ηγουμενίτσα, Φεβρουάριος 2016

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ:
1) ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΠΟΛ. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
2) ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ – ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ
3) ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΤΕΧΝ. ΓΕΩΠΟΝΟΣ
4) ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – ΕΛΕΥΘ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ
5) ΛΕΥΘΕΡΙΟΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ – ΕΜΠΟΡΟΣ
6) ΜΗΤΣΕΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ
7) ΜΟΥΣΕΛΙΜΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΓΕΩΠΟΝΟΣ
8) ΜΠΙΝΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ – ΑΓΡΟΤΗΣ
9) ΝΤΟΥΡΤΑ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ – ΜΕΛΙΣΣΟΤΡΟΦΟΣ
10) ΦΑΤΣΙΟΥ ΛΙΛΑ – ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ
11) ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΠΕΤΡΟΣ – ΓΕΩΠΟΝΟΣ
12) ΣΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ – ΕΛΕΥΘ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ 
13) ΦΑΤΣΙΟΣ ΑΛΚΗΣ – τ. ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΛΙΤΩΝ Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016 Rating: 5

ΝΕΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΒΟΤΩΝ

Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016

Κατόπιν της τελευταίας συγκέντρωσης που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17/02/2016 και ώρα 19:00, στο Πολιτιστικό Κέντρο Συβότων, με συμμετέχοντες Επαγγελματίες και Ιδιώτες και την συλλογή από αυτούς των προτάσεων, αποφασίστηκε ομόφωνα η δημοσίευση της παρούσας επιστολής.

Επιλέχθηκε ομόφωνα μια προσωρινή επιτροπή η οποία έχει σκοπό να παρουσιάσει το τελικό σχήμα του καταστατικού του υπό ίδρυση νέου Συλλόγου με την επωνυμία

“ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΒΟΤΩΝ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ”

καθώς και διάφορες άλλες εργασίες και σκέψεις που αφορούν στην καλύτερη οργάνωση της επόμενης συγκέντρωσης που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη 24/02/2016 και ώρα 19:00’ στο Πολιτιστικό Κέντρο Συβότων, με στόχο την ενημέρωση των παρευρισκομένων.

Προσκαλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι που έχουν Προσωπικούς ή Επαγγελματικούς δεσμούς με τα Σύβοτα (Επαγγελματίες & Ιδιώτες), καθώς και εκπρόσωποι ή υπάλληλοι Ιδιωτικού & Δημόσιου τομέα, να παρευρεθούν στην συγκέντρωση.

Με εκτίμηση
Η Προσωρινή Επιτροπή
ΝΕΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΒΟΤΩΝ ΝΕΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΒΟΤΩΝ Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016 Rating: 5

Αφιέρωμα thesprotia3d.gr: Σπυροπηγάδια στα Στενά του Καλαμά

Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες και 3d παρουσίαση


Τα Σπυροπηγάδια στα Στενά του Καλαμά αποτελούν ένα από τους πιο όμορφους προορισμούς της Θεσπρωτίας. Ανάμεσα από το Πολύδροσο και τις Πέντε Εκκλησιές υπάρχει ένα ειδυλλιακό, «παραδεισένιο τοπίο» που προσφέρεται για ξεκούραση και περισυλλογή , κάτω από αγέρωχα σκιερά πλατάνια δίπλα ακριβώς από τον θρυλικό ποταμό Καλαμά.

Για να φτάσει ο επίδοξος επισκέπτης εκεί, πρέπει να ακολουθήσει οδικώς την παλιά εθνική οδό Ηγουμενίτσας – Ιωαννίνων. Περίπου 10 χιλιόμετρα μετά την Νεράιδα, στρίβουμε αριστερά προς το χωριό της Πλακωτής και των 5 Εκκλησιών. Λίγο πριν τις Πέντε Εκκλησιές, μικρή πινακίδα οδηγεί πάνω από το χωριό όπου χωματόδρομος κατηφορίζει με απότομη κλήση προς τα Σπυροπηγάδια. Στο σημείο αυτό κρίνεται αναγκαία η χρήση 4×4 οχήματος ή κατάβαση με τα πόδια (περίπου 20 λεπτά). Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής είναι αισθητή η μαγεία της περιοχής, τόσο η θέα προς τις εκκλησιές της βυζαντινής Οσδίνας (ή Ουζντίνα) όσο και το ίδιο το φαράγγι των Στενών του Καλαμά.

Θα μπορούσε κανείς εύκολα να τα χαρακτηρίσει ως τα «Τέμπη της Θεσπρωτίας» λόγω του άγριου φαραγγιού που κυριολεκτικά σχίζει στην μέση την περιοχή. Κάτω από τα πλατάνια πηγές αναβλύζουν από παντού ενισχύοντας σε μέγιστο βαθμό τα συναισθήματα γαλήνης που δημιουργεί το πανέμορφο, επιβλητικό τοπίο!
Σπυροπηγάδια στα Στενά του Καλαμά – 2 Εικόνες σε 3d

Στην ομορφιά της περιοχής προσθέτει το παρεκκλήσι του Αγίου Σπυρίδωνα που γίνεται αμέσως αντιληπτό με το που φτάνουμε στον προορισμό μας, καθώς είναι κυριολεκτικά κτισμένο μέσα στα βράχια του φαραγγιού. Ταυτόχρονα δεξιά από αυτό προσφέρονται τσιμεντένια τραπεζοκαθίσματα για ξεκούραση ή για πικ νικ.

Υπάρχει επιπλέον δυνατότητα για περπάτημα δίπλα στον ποταμό προς τις δύο πλευρές του με πιο ομαλή την διαδρομή προς τις 5 Εκκλησιές (νοτιοδυτικά) όπου σε διάφορα σημεία τα νερά του ποταμού γίνονται ιδιαίτερα ορμητικά.

Η διαδρομή βορειο – ανατολικά του ποταμού είναι και η πιο δύσκολη και οδηγεί στην θέση Φραγγοπήδημα, όπου ο Καλαμάς σχηματίζει με φυσικό τρόπο ένα τελικό σίγμα (s) .Πάνω ακριβώς στα απότομα βράχια του φαραγγιού από την πλευρά του μαλουνιώτικου όρους (προς Μαλούνι ) συναντώνται συχνά σπήλαια που υπάρχουν εκεί από αρχαιοτάτων χρόνων. Η επίσκεψη σε κάποια από αυτά κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτεί προσοχή.

Αναμφίβολα, ο επισκέπτης επιστρέφει από τα Σπυροπηγάδια στα Στενά του Καλαμά έχοντας αποκομίσει τις καλύτερες εντυπώσεις από την περιοχή, αλλά και αναμνήσεις που θα τον συντροφεύουν σε όλη του την ζωή. Σίγουρα δεν είναι τυχαίο ότι όποιος βρεθεί στην περιοχή αναπολεί την πλούσια εμπειρία που προσφέρει και επιθυμεί εκ νέου την εξερευνήσει.
Αφιέρωμα thesprotia3d.gr: Σπυροπηγάδια στα Στενά του Καλαμά  Αφιέρωμα thesprotia3d.gr: Σπυροπηγάδια στα Στενά του Καλαμά Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016 Rating: 5

85χρονος πνίγηκε στη δεξαμενή του σπιτιού του

Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016

 
Τραγικό τέλος βρήκε ένας 85χρονος ο οποίος σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, θέλησε να βάλει τέλος στη ζωή του και έπεσε μέσα στη δεξαμενή νερού που βρίσκονταν κοντά στο σπίτι του.
 
Το περιστατικό συνέβη Επισκοπικό Ιωαννίνων και στο σημείο έσπευσαν άμεσα δυνάμεις της Πυροσβεστικής και το ΕΚΑΒ.

Η επιχείρηση διάσωσης όμως δεν είχε αίσιο τέλος, καθώς ο 85χρονος ανασύρθηκε νεκρός.
85χρονος πνίγηκε στη δεξαμενή του σπιτιού του 85χρονος πνίγηκε στη δεξαμενή του σπιτιού του Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016 Rating: 5

«Λαός χωρίς μνήμη - λαός χωρίς μέλλον». Λησμονημένη και φέτος η επέτειος της απελευθέρωσης της Παραμυθιάς.

Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016


103 χρόνια συμπληρώνονται την Τρίτη από τις 23.2.1913, όπου η Παραμυθιά ελευθερώθηκε από τους Τούρκους κατά την διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων. Μια πολύ συμαντική ημέρα, που συστηματικά λησμονείται με εξαίρεση την επέτειο των 100 χρόνων προ τριετίιας όπου και πραγματοποιήθηκαν από την δημοτική αρχή λαμπρές εκδηλώσεις.

Και αν συνυπολογήσουμε πόση έμφαση δίνει η δημοτική αρχή στην εξωστρέφεια μέσω των εκδηλώσεων (και πολύ καλά κάνει), με πλειάδες εκδηλώσεις κατά την διάρκεια του έτους, τότε η συστηματική απαξίωση της επετείου της απελευθέρωσης (σε αντίθεση με τις άλλες περιοχές), μοιάζει ακατανόητη.

Η paramythia-online.gr όπως κάθε χρόνο, από σήμερα Σάββατο μέχρι και την Τρίτη, θα σας παρουσιάσει μια σειρά από άρθρα, οπτικοακουστικό υλικο και ιστορικά στοιχεία, σχετικά με τα ιστορικά γεγονότα του 1913.

Ακολουθεί ένα εξαιρετικό άρθο για την ανάγκη της ιστορικής μνήμης, του εκπαιδευτικού Ιωάννη Κούζα, όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Κόσμος της Εκπαίδευσης"

Ιστορική μνήμη: Πόσο ανάγκη την έχει ο σημερινός Έλληνας;

Μνήμη είναι η διατήρηση στη συνείδησή μας διαφόρων πληροφοριακών στοιχείων, η εύκολη ανάκληση στη συνείδησή μας στοιχείων μαθήσεως. Η συγκράτηση αυτών των γνώσεων δεν σχετίζεται με τον εαυτό μας, αλλά με τον εξωτερικό κόσμο και το πολιτιστικό περιβάλλον. Η μνήμη δεν έχει σχέση με την ανάμνηση, η οποία αναφέρεται σε προσωπικά μας γεγονότα.

Η μνήμη ήταν και είναι για τον άνθρωπο ζήτημα ανάγκης. Είναι ανάγκη να θυμάται ο άνθρωπος ορισμένα πράγματα για να μπορεί να προχωρήσει στη ζωή του. Είναι ανάγκη φέρ’ ειπείν να γνωρίζει πώς να φτιάχνει την τροφή του και πώς να εκτελεί την εργασία του. Από την άποψη αυτή η μνήμη είναι «τελολογικά» προσανατολισμένη, δηλαδή θυμάμαι για να μπορώ να επιβιώσω.

Εκτός τούτου σήμερα η διεύρυνση της μνήμης έγινε μια πολιτιστική απαίτηση, ένα χρέος. Οφείλουμε να θυμόμαστε και να συγκρατούμε πολλές γνώσεις, πολλά πολιτιστικά δεδομένα για να γίνει δυνατή η συνέχιση του πολιτισμού και η μεταβίβασή του στις επόμενες γενεές. Πάνω σ’ αυτή την υποχρέωση του να θυμόμαστε στηρίζεται η εκπαίδευση στο μεγαλύτερο μέρος της.

Η μνήμη λοιπόν συνδέεται στενά μ’ αυτά που λέμε παράδοση, ιστορία, πολιτισμός.

Παράδοση είναι αυτό που κατά κάποιο τρόπο έχει κληροδοτηθεί από τις περασμένες γενιές στις επόμενες στα διάφορα πολιτιστικά επίπεδα. Η κάθε επόμενη γενεά στηριζόμενη σ’ αυτά που της κληροδοτεί η προηγούμενη επιταχύνει το πολιτιστικό της βήμα, την πρόοδό της.

Έχει υποστηριχθεί ότι ζούμε υπό την σκιάν των προγόνων μας, ότι δεν μπορούμε να προχωρήσουμε, αν δεν τους συμβουλευτούμε. Παράλληλα όμως εκφράζεται και η άποψη ότι δεν μπορούν να καθορίζουν τη ζωή μας «οι νεκροί».

Έτσι η παράδοση εμφανίζεται απ’ άλλους ως βοήθεια, ως προσφορά για την παραπέρα πρόοδο και από άλλους ως τροχοπέδη στην ελεύθερη ανάπτυξη.

Ειδικά για τη χώρα μας η βαριά παράδοση των αρχαίων Ελλήνων, της Βυζαντινής εποχής, αλλά και του νεότερου ελληνισμού μας καταδυναστεύει ποικιλοτρόπως. Υπάρχουν στη χώρα μας ένθερμοι οπαδοί αυτής της παράδοσης, αλλά και εξίσου ένθερμοι επικριτές της.

Είναι γεγονός ότι το παρόν αφομοιώνει από το παρελθόν ό,τι του χρειάζεται. Μπορεί ακόμη και να απομακρυνθεί ριζικά απ’ αυτό. Ωστόσο όμως η ολοκληρωτική αποκοπή από το παρελθόν είναι αδιανόητη, όσον αφορά την επιστήμη και την τεχνική. Η αποκοπή όμως των ανθρώπων απ’ την παράδοση, όταν αναφέρεται στους θεσμούς, είναι δικαιολογημένη και πολλές φορές επιβάλλεται.

Υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας άτομα ή κοινωνικές ομάδες που ζητούν αναβίωση των στοιχείων της παράδοσης για λόγους γραφικότητας ή ρομαντισμού. Υπάρχουν άλλοι που τη ζητούν ως συνέχιση της πολιτιστικής ταυτότητας του λαού μας και ως αντίθεση στην ομοιομορφοποίηση του πολιτισμού μας, που επιβάλλουν ισχυροί παράγοντες, όπως η επιστημονική, η τεχνική και η οικονομική ανάπτυξη.2

Ανάλογα με τη στάση που παίρνει κάποιος απέναντι στην παράδοση χαρακτηρίζεται ως παραδοσιακός-συντηρητικός ή ως αντιπαραδοσιακός- μοντερνιστής.

Η εκφρασμένη από πολλούς θέση ότι πρέπει να διατηρήσουμε την πολιτιστική μας ταυτότητα μας οδηγεί στο να εξετάσουμε τη σχέση της μνήμης και του πολιτισμού.

Πολιτισμός λοιπόν χαρακτηρίζεται το σύνολο των πνευματικών και τεχνικών επιτευγμάτων που πραγματοποίησε η ανθρωπότητα στην ιστορική πορεία της και στην προσπάθεια της να προχωρήσει σε ανώτερες μορφές ζωής, να ξεπεράσει τις δυσκολίες που αντιτάσσει η φύση και να την δαμάσει.

Υπάρχουν επιτεύγματα πνευματικά που αποδίδονται με τον όρο cultura, πνευματικός πολιτισμός, υπάρχουν και τεχνικά ή τεχνολογικά επιτεύγματα που αποδίδονται με τον όρο civilisation, τεχνικός πολιτισμός.

Ο άνθρωπος ανέπτυξε τον πολιτισμό για να επιβιώσει. Η βιολογική ανεπάρκειά του αναπληρώθηκε απ’ την ανάπτυξη του πολιτισμού του. Τον πολιτισμό δεν πρέπει να τον δούμε ως μια έννοια μεταφυσική. Πρέπει να τον εντάξουμε στον αγώνα και στην αγωνία του ανθρώπου για επιβίωση πάνω σ’ αυτόν τον πλανήτη.

Εκτός απ’ τη γενική έννοια αυτού του όρου υπάρχουν και οι λεγόμενοι ιστορικοί πολισμοί των λαών, που ο καθένας τους έχει τη δική του φυσιογνωμία και ποιότητα.

Ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός είναι ένας απ’ αυτούς, που η αξία του είναι σ’ όλους γνωστή. Άλλοι χαρακτηριστικοί πολιτισμοί αυτού του είδους είναι ο Αιγυπτιακός, ο Βαβυλωνιακός, ο Ινδικός, ο Κινεζικός, ο πολιτισμός των Μάγια και των Ίνκας, ο Αραβικός και τέλος ο Δυτικοευρωπαϊκός.

Ο ιστορικός πολιτισμός των Ελλήνων είναι μεγάλος και σίγουρα πρέπει να διατηρείται στη μνήμη μας. Πρέπει όμως να ενταχθεί, ως μέρος, στο γενικό πλαίσιο του πολιτισμού, όπως τον καθορίσαμε παραπάνω.

Στενή σχέση λοιπόν με τον πολιτισμό έχει η ιστορία που πρέπει να την δούμε με δυο έννοιες. Ιστορία είναι η ζωή και τα επιτεύγματα μιας κοινωνικής ομάδας ή γενικά της ανθρωπότητας στη εξελικτική της πορεία και υπό την στενότερη έννοια ιστορία είναι η επιστήμη που ερευνά αυτά τα επιτεύγματα και μας δίνει μια ολοκληρωμένη εικόνα της ζωής κάποιου λαού ή της ανθρωπότητας.

Η ιστορία δεν έχει μόνο σκοπό να δείξει τι πραγματοποίησαν οι λαοί ή η ανθρωπότητα στην πορεία τους, αλλά έχει σκοπό και να αποδώσει το συνολικό παρελθόν, τη συνολική ζωή στην χαρακτηριστική της ιδιοτυπία.

Πολλοί μελετητές έχουν την άποψη ότι η ιστορία διδάσκει, ώστε να αποφεύγονται τα λάθη του παρελθόντος, γιατί ιστορία είναι η αποταμιευμένη εμπειρία, η συλλογική μνήμη, η μακρά μνήμη της ανθρωπότητας. Όλοι οι λαοί όλων των εποχών καταθέτουν τα επιτεύγματά τους και ο σύγχρονος άνθρωπος αποδέχεται ή απορρίπτει στοιχεία του παρελθόντος για να συνθέσει το νέο, για να δημιουργήσει τη δική του ιστορία.

Η ιστορική γνώση δεν είναι ανιδιοτελής γνώση. Δεν θα ασχολούμασταν με τη ζωή του παρελθόντος και με την ιστορία των λαών, αν δεν είχαμε να πάρουμε κάτι απ’ αυτήν.

Μπορεί ο Καρλ Πόπερ να λέει ότι η ενασχόληση με την ιστορία δεν προσφέρει τίποτα περισσότερο απ’ ό,τι μια συλλογή κοχυλιών ή γραμματοσήμων, εννοώντας έτσι ότι η ιστορία ικανοποιεί μόνο την περιέργειά μας. Υπάρχει όμως και η άποψη του Φερνάν Μπροντέλ που λέει ότι «θα χρειαζόταν να κινητοποιήσουμε όλη την ιστορία για να κατανοήσουμε το παρόν».

Εξάλλου γιατί στρατιωτικοί, πολιτικοί, μελετητές και διάφοροι άλλοι επιδίδονται με ζήλο στη μελέτη της;

Όσοι αρνούνται τη σημασία των ιστορικών γεγονότων και επιτευγμάτων για το παρόν και το μέλλον και τα θεωρούν αποκλειστικά και μόνο γεγονότα του παρελθόντος, με σημασία και αξία μόνο για το παρελθόν, μεταβάλλουν την ιστορία σε απλή αρχαιογνωσία, αποκόπτουν το παρελθόν από το παρόν και παραβλέπουν το αναμφισβήτητο γεγονός ότι μεταγενέστερες εποχές παραλαμβάνουν μορφές ζωής απ’ το παρελθόν και δέχονται την επίδρασή τους.

Όσα προηγούνται μπορούν να μας προβληματίσουν δημιουργικά. Είναι αναγκαίο να υπάρχει μνήμη σ’ έναν άνθρωπο, σ’ ένα λαό. Η μνήμη όμως αναδεικνύει στην επιφάνεια την παράδοση, τον πολιτισμό, την ιστορία ενός λαού.

Υπάρχει όμως στην σύγχρονη Ελλάδα μνήμη, συνείδηση πολιτική με την ευρεία σημασία του όρου;3

Έχουμε επίγνωση της εθνικοκοινωνικής μας ταυτότητας, σε συνδυασμό με την παρακαταθήκη του παρελθόντος και με τις προοπτικές που ξανοίγονται μπροστά μας;

Μια αρνητική ή θετική απάντηση στο ερώτημα δεν έχει τόση σημασία απ’ τη στιγμή που αυτή θα ήταν μόνο μια επισήμανση. Αξία και σημασία θα είχε πώς θα μπορούσαμε να πείσουμε τον καθένα για την αξία και τη χρησιμότητα της μνήμης και μάλιστα τη στιγμή που αυτή η χρησιμότητα δεν είναι χειροπιαστή και με συγκεκριμένο υλικό αντίκρισμα.

Η άποψη ενός προέδρου της Δημοκρατίας μας ότι είμαστε έθνος ανάδελφον πέρασε απαρατήρητη και δεν μας άγγιξε. Αν υπήρχε μνήμη, αν γνωρίζαμε την ιστορία μας ως λαός, η άποψη αυτή θα είχε άλλες προεκτάσεις για τον καθένα μας στον σημερινό ανταγωνιστικό κόσμο.

Από τη στιγμή που είμαστε ευάλωτοι στις μιμήσεις, από τη στιγμή που χάνουμε την εθνική μας ταυτότητα είμαστε ανίκανοι να δημιουργήσουμε, είμαστε ανίκανοι να υπερασπιστούμε πολιτικά τις δημιουργίες μας.

Η πολιτική ζωή της πατρίδας μας, οι βασικοί θεσμοί της εθνικής μας υπόστασης, ο ελληνικός λαός με τα προτερήματα και τα ελαττώματά του μπορούν να ερμηνευτούν και να κατανοηθούν χωρίς την επίγνωση της ιστορίας μας και του πολιτισμού μας;

Πώς μπορούν να κατανοηθούν οι σχέσεις μας με τις άλλες χώρες, οι εντάσεις και οι αντιθέσεις που μας χωρίζουν; Ποια στάση πρέπει να τηρεί η χώρα μας και ποια εξωτερική πολιτική μπορεί να εφαρμόζει;

Η γνώση του παρελθόντος, της ιστορίας μας πρέπει να είναι αυτοδέσμευση. Η εθνική και πολιτική μας συνείδηση οφείλει να προστρέχει στο παρελθόν του Ελληνισμού. Αυτό όμως, όσο και αν είναι απαραίτητο, δεν αρκεί. Σήμερα έχουμε ανάγκη από αξίες, που αντλούνται τόσο από το ελληνικό παρελθόν, όσο και από την σύγχρονη προβληματική.

Η εθνική μας ταυτότητα, η παιδεία, η εργατικότητα, το ήθος, η συνεργασία, αλλά και η διεθνιστική αλληλεγγύη είναι αξίες και στόχοι, που μας αφορούν και ως άτομα και ως λαό.

Η ανθρώπινη φύση είναι απέραντα δημιουργική και γι’ αυτό είναι σε θέση να ξεπεράσει οποιεσδήποτε δυσκολίες και να επιλύσει οποιαδήποτε προβλήματα. Για να αναλυθεί όμως, να ερμηνευτεί και να μετασχηματιστεί το παρόν, οφείλουμε να επιστρατεύσουμε τη μνήμη μας, όπως την καθορίσαμε, σε τρόπο ώστε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις, που θα μας επιτρέψουν να χαράξουμε, ωφέλιμα για μας, το μέλλον μας.

1. Γκίκας Σωκράτης, Φιλοσοφικό Λεξικό, Φελέκης, Αθήνα. 2. Ο πολιτιστικός ιμπεριαλισμός, Ηρόδοτος, Αθήνα, 1987. 3. Μακρής Νίκος, Πολιτική συνείδηση και κόμματα, Ελευθεροτυπία, 18-03-1989.
«Λαός χωρίς μνήμη - λαός χωρίς μέλλον». Λησμονημένη και φέτος η επέτειος της απελευθέρωσης της Παραμυθιάς. «Λαός χωρίς μνήμη - λαός χωρίς μέλλον». Λησμονημένη και φέτος η επέτειος της απελευθέρωσης της Παραμυθιάς. Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016 Rating: 5

Η μάχη της σκάλας της Παραμυθιάς. Ο προπομπός της απελευθέρωσης

Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016

Μνημείο πεσόντων στη μάχη της σκάλας Παραμυθιάς
 
Με την έναρξη του Α’ Βαλκανικού Πολέμου, όλη τούτη η περιοχή, από το Σούλι μέχρι κάτω στα καμποχώρια και έως τη Γλυκή, το Φανάρι και την Πρέβεζα, γέμιζε από απελευθερωτικές ελληνικές αντάρτικες ομάδες. Η κατάσταση που επικρατούσε τότε στα χωριά του κάμπου της Παραμυθιάς, του Φαναρίου και της Πρέβεζας ήταν τραγική. Αδίστακτες τουρκομουσουλμανικές συμμορίες, με την βοήθεια και της τουρκικής Χωροφυλακής, τριγύριζαν μέρα και νύχτα στα χωριά και τρομοκρατούσαν τον κόσμο, σπέρνοντας παντού -με δολοφονίες, βιασμούς και λεηλασίες- τη βία και το φόβο. Μαζί τους και οι μουσουλμάνοι φεουδάρχες, μεγαλοκτηματίες, αγάδες, που με οπλισμένους τουρκομουσουλμάνους καταπίεζαν και εκβίαζαν με κάθε τρόπο τον ελληνικό πληθυσμό, όλους τους χριστιανούς κατοίκους του τόπου.

Στο δυτικό τούτο χώρο της Ηπείρου, οι κύριες μετωπικές πολεμικές γραμμές σύγκρουσης που είχαν αναπτυχθεί ήταν η παρά τον Αχέροντα περιοχή, που αρχίζει από τις εκβολές του στη Σπλάντζα και στο Βαλαντόραχο έως τα χωριά Νεμίτσα και Γλυκή, οι δυτικές πλαγιές του Ζαβρούχου στο Σούλι και η περιοχή της Ντουσκάρας: Πόποβο, Πετούσι, Μπρέλεσα έως την Ολύτσικα. Στα χωριά πάνω από τη Σκάλα Παραμυθιάς, στο Πόποβο, στο Πετούσι, στην Πράδαλα, στη Βελανιδιά, στην Κόπρα, στη Γράσδιανη και στη Λιβίκιστα, οι αντάρτικες ομάδες που είχαν οργανωθεί διατηρούσαν ένοπλα τμήματα από το 1909, με σκοπό να χτυπήσουν τους Τούρκους που φύλαγαν το πέρασμα της Σκάλας, να απελευθερώσουν, όταν έρθει η κατάλληλη ώρα, την Παραμυθιά και να τους διώξουν στην «Κόκκινη Μηλιά», όπως το είχε πει ο άγιος Κοσμάς και το κρατούσαν βαθιά στο νου και στην καρδιά τους.

Αηδόνης Σοφίας
 
 
Τούτη η περιοχή την Ντουσκάρας, από το Πόποβο και πέρα έως την Ολύτσικα, αποτελούσε βασικό πέρασμα, το μοναδικό δρόμο που συνδέει την Παραμυθιά με τα Γιάννενα. Η Σκάλα της Παραμυθιάς, το κάστρο στο Ελευθεροχώρι και ο αυχένας του Σάββα στην Κοσμηρά ήταν στρατηγικές θέσεις, που έδιναν σε όποιον τις κατείχε τη δυνατότητα να ελέγχει την κύρια οική αρτηρία και επικοινωνία Παραμυθιάς-Ιωαννίνων, και αντίστροφα. Κέντρο συγκέντρωσης, οργάνωσης και καθοδήγησης των στρατιωτικών και των αντάρτικων δυνάμεων, που είχαν αναπτυχθεί στην περιοχή αυτή της Ντουσκάρας ήταν το Πόποβο. Εδώ, τα σώματα των αντάρτικων δυνάμεων που είχαν συγκεντρωθεί, του Νικόλα Κουτούπη, του Γιώργου Καρρά, του Μάρκου Δεληγιαννάκη, του Σπύρου Κρομμύδα και του Βάρφη, θα καταστρώσουν και τα σχέδια των ενεργειών για την κατάληψη της Σκάλας της Παραμυθιάς, που την κατείχαν οι Τούρκοι. Με τις δυνάμεις των οπλαρχηγών αυτών και με πολλούς εθελοντές που προσέρχονται στον κοινό αγώνα, ετοιμάστηκε η εξόρμηση για την κατάληψη της Σκάλας, που αποτελούσε έναν από τους πιο βασικούς και κύριους σκοπούς για την απελευθέρωση του τόπου από την τούρκικη υποδούλωση.

Η κατοχή του Ελευθεροχωρίου και της Σκάλας Παραμυθιάς από τους Τούρκους εμπόδιζε την ανάπτυξη οποιουδήποτε σχεδίου των ελληνικών αντάρτικων δυνάμεων για τον έλεγχο της περιοχής και του δρόμου Παραμυθιάς-Ιωαννίνων. Αυτό φυσικά δυσκόλευε τότε και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων του ελληνικού στρατού για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων και της Παραμυθιάς. Έτσι, πάρθηκε η απόφαση να χτυπηθούν και να διωχθούν οι Τούρκοι από τα μέρη αυτά. Για το σκοπό αυτόν άρχισε η συγκέντρωση των ανταρτικών δυνάμεων της περιοχής στο Πόποβο. Η κατάληψη της Σκάλας αποτέλεσε κύριο μέλημα του Μεικτού Ηπειρωτικού Στρατεύματος.

Δημήτριος Λιόντος – Παπατρομάρας
 
Ο υπολοχαγός Δημ. Τ. Νότη Μπότσαρης, αξιωματικός του τακτικού ελληνικού στρατού, ήταν αρχικά διοικητής του μεικτού αυτού αποσπάσματος, στο οποίο είχαν υπαχθεί εθελοντικά τμήματα της περιοχής Άρτας και Πρέβεζας, επαναστατημένα τμήματα που δρούσαν βορειότερα, στο σοβαρό τομέα Παραμυθιάς (Ποπόβου-Πετουσίου). Ανάμεσα σε αυτά ήταν και οι ομάδες των οπλαρχηγών Νικ. Κουτούπη, Μάρκου Δεληγιαννάκη, Γιώργου Καρρά, Βάρη και Σπύρου Κρομμύδα, τα οποία ενισχύονταν και από οπλοφόρους κατοίκους της περιοχής. Η κατοχή της Σκάλας Παραμυθιάς από τους Τούρκους ανησυχεί τον αρχηγό του μεικτού εκείνου ηπειρωτικού σώματος, ο οποίος δίνει στους οπλαρχηγούς αυτούς τις εντολές του για την κατάληψη της Σκάλας Παραμυθιάς.

Αριθ. 127/Α.Μ. – Αριθ. 53.
Οπλαρχηγός Γ. Καρράν και Νικ. Κουτούπην.
Διατάσσω την κατάληψιν της Σκάλας Παραμυθιάς, συγχρόνως δε εξουσισοδοτώ αμφοτέρους όπως μετέρχεσθε παν μέσον διά την εξυπηρέτησιν του επιδιωκόμενου σκοπού υπό των χωρικών, προς τους οποίους δίδω την εντολήν να είναι πρόθυμοι εις ότι τους χρειάζεσθε.
Ζώριστα 2 Νοεμβρίου 1912.
Δημ. Μπόταρης.

Για την κατάληψη της Σκάλας, το Αρχηγείο Ηπείρου έδωσε μεγάλη σημασία. Διέταξε τον ανθυπολοχαγό Βασίλη Τεριακίδη να σπεύσει με ύο διμοιρίες ευζώνων προς το Πόποβο (Διαταγή αριθ. 3334, 13-11-1912). Διατάχθηκε επίσης να πορευτεί στο Πόποβο και ο καπετάν Κρομμύδας. Ο Τεριακίδης, στον οποίο η στρατιωτική διοίκηση είχε αναθέσει την αρχηγία της επιχείρησης, αναφέρει (23-11-1912) ότι, όταν έφθασε στο Πόποβο με 100 ευζώνους, βρήκε και άλλους οπλαρχηγούς εθελοντικών αντάρτικων ομάδων: τον Μάρκο Δεληγιαννάκη με 26 Κρητικούς, τους Ηπειρώτες Βάρφη με 10 και Γιώργο Καρρά, με τον αδελφό του, με 150. Επίσης, τον Νικόλα Κουτούπη από το Πόποβο με 80, τον παπά Δημήτρη Λιόντο από Βερνίκο και τον Γρηγόρη Κολιούση με 30 νοματαίους, καθώς και περίπου 200-300 χωρικούς. Ο Τεριακίδης αναφέρει: Τότε, λαμβάνοντας υπόψη τον μέγαν αριθμόν συγκεντρωμένων ανδρών διέταξα επίθεσιν κατά Πλέσσας και Σκάλας Παραμυθιάς.

Γρηγόρης Κωλιούσης
 
Η Σκάλα είναι η στενωπός μεταξύ των βουνών του Γκορίλα και της Σπάτας-Χιονίστρας. Είναι ένας κατηφορικός δρόμος με καλντερίμι, που στριφογυρίζει ανάμεσα σε βράχους. Ανατολικά της Σκάλας είναι το χωριό Ελευθεροχώρι (Λευτεροχώρι), δεξιά και βόρεια του δρόμου που κατεβαίνει προς Παραμυθιά είναι το κάστρο, ενώ στον αυχένα της Σκάλας βρίσκεται το φυλάκιο, η Κούλια. Οι Τούρκοι είχαν στήσει πριν από το Ελευθεροχώρι ένα φυλάκιο για αντέρεισμα. Βαθιά νύχτα, σκοτάδι ήταν, όταν οι αποφασιστικοί τούτοι αντάρτες κίνησαν από το Πόποβο. Σκοπός, η κατάληψη της Σκάλας της Παραμυθιάς. Πριν ακόμα χαράξει, αθόρυβα και μεθοδικά πιάνονται μία-μία οι προκαθοριμένες θέσεις. Η επίθεση, αιφνιδιδαστική και σφοδρή.

Η αριστερή φάλαγγα με τον Κουτούπη και τον Καρρά, που φυσικά γνώριζαν καλά σπιθαμή προς σπιθαμή τον τόπο, χτυπούν το φυλάκιο στα ανατολικά του χωριού, που οι Τούρκοι το είχαν για αντέρεισμα, και το παίρνουν. Όσοι από τους Τούρκους γλίτωσαν τρέχουν να οχυρωθούν στα σπίτια του χωριού. Η μάχη, φονική και πεισματική. Στοτώθηκαν πολλοί. Ανάμεσα σε αυτούς και ο αρχηγός, ο Νικόλας Κουτούπης. Τελικά, ο Τούρκοι λυγίζουν και υποχωρούν. Το Ελευθεροχώρι, έπειτα από πολύωρη ονική μάχη, πέφτει στα χέρια των ανταρτών. Αμέσως μετά την επίθεση των ομάδων του Κουτούπη και του Καρρά, κινήθηκαν και τα σώματα του τακτικού στρατού και των οπλαρχηγών Κρομμύδα και Δεληγιαννάκη, που με αιφνιδιασμό κυριεύουν το κάστρο και τα γύρω υψώματα του Ελευθεροχωρίου, και αναγκάζουν τους Τούρκους σε υποχώρηση.

Χρήστος Τσίτσος
 
Σε μια φάση της σκληρής αυτής σύγκρουσης, την ώρα που ο σημαιοφόρος Γ. Μακαρώνας ρίχνεται με φούρια στη φωτιά της μάχης, χτυπιέται πισώπλατα, εκεί στην είσοδο της Σκάλας, από έναν Τούρκο κρυμμένο πίσω από ένα βράχο, και σκοτώνεται. Σε αυτές τις συγκρούσεις σκοτώνεται και ο Μανώλης Πατεράκης, ανιψιός του ολαρχηγού Δεληγιαννάκη. Οι λίγοι Τούρκοι που σώθηκαν, υποχωρώντας από λιθάρι σε λιθάρι και από λόφο σε λόφο, ταμπουρώνονται στο φυλάκιο της Κούλιας, στη Σκάλα, σε έναν κοντινό λόφο. Η μάχη συνεχίζεται έως το απόγευμα της 25ης Νοεμβρίου του 1912, που καταλαμβάνεται η Κούλια. Η χαρμόσυνη είδηση, που διαδόθηκε γρήγορα, δυνάμωσε την ελπίδα των σκλάβων Ελλήνων. Να πώς ανακοίνωσε την επόμενη μέρα ο διοικητής των ελληνικών τμημάτων Βασίλης Τεριακίδης την ηρωική αυτή μάχη για την κάλυψη της Σκάλας της Παραμυθιάς:

Σκάλα Παραμυθιάς 26-11-1912
Αρχηγείο Στρατού Ηπείρου Άρταν
Λαμβάνω την τιμήν ν’ αναφέρω ότι σήμερον μετά την μάχην, διαρκέσασαν καθ’ όλην την ημέραν, βοηθούμενος και υπό των οπλαρχηγών Κουτούπη, Βάρφη, Κρομμύδα, μετά 75 ανταρτών και 100 περίπου χωρικών των πέριξ χωρίων, κατέλαβον την Σκάλα Παραμυθιάς, κυριεύοντας τα δύο υπερκείμενα φρούρια αυτής. Έσχομεν 1 στρατιώτην νεκρόν και 5 τραυματίας. Εκ των ανταρτών εφονεύθησαν 4 και επληγώθηκαν ισάριθμοι. Λάφυρα έπεσαν εις χείρας ημών, 100 όπλα Μάουζερ και 40 Μαρτίνι. Εν τοις φρουρίοις εύρωμεν οπτικόν τηλέγραφον, μέγα περιστροφικόν τηλεσκόπιον, 40 σάκκους αλεύρου, μερικούς ζακχάρεως κτλ. Συνελάβομεν περί τους 40 αιχμαλώτους. Αποστέλλω αυτούς αύριον δια συνοδείας. Αριθμίσαντες εύρωμεν 80 νεκρούς Τούρκους εντός στενωπού της Σκάλας μόνον. Εις την πεδιάδα Παραμυθιάς άπειρα πτώματα Τούρκων. Μετά την μάχην οι αντάρται και χωρικοί επεδόθησαν εις την λαφυραγωγίαν. Μετά των ανδρών μου ανέλαβον την φρούρησιν των κταταληφθεισών θέσεων. Τεριακίδης.

Σπύρος Κρομμύδας
 
Τον Σπύρο Κρομμύδα, που έζησε και τιμήθηκε ως αξιωματικός του στρατού, η λαϊκή μούσα τον τραγούδησε:
Λάλησε, κούκε, λάλησε, λάλα, καημένο αηδόνι.
Λάλησε στα ψηλά βουνά και στα ψηλά λαγκάδια.
Λάλα και στην Παραμυθιά, ψηλά μες στον Γκορίλα.
Ρωτάτε για τον Σπύρο, τον καπετάν Κρομμύδα.
(Ηπειρώτικη Εταιρεία, τεύχ. 149, σ. 72)

Μετά την μάχη της Σκάλας της Παραμυθιάς
 
Άλλο δημοτικό τραγούδι για τον πόλεμο στη Σκάλα της Παραμυθιάς λέει:
Οι αντάρτες κάνουν πόλεμο και πήρανε το κάστρο.
Τη Σκάλα της Παραμυθιάς κι’ απάνω στα Βορτόπια.
Και σκότωσαν πολλή Τουρκιά κι’ έπιασαν Τούρκους σκλάβους.
Μά έχουν και πίκρα τα χωριά και δεν παρηγοριούνται.
Γιατί στη μάχη πέσανε δεκάξι παλικάρια.
Λαβώθηκε κι’ ο αρχηγός, ο Μάρκος Δεληγιαννάκης.
Μ’ αυτός δεν σκούζει, δεν πονεί, εν κλαίει για την πληγή του.
Μα κλαίει τα παλικάρια του και τον υπαρχηγό του,
τον ξακουσμένο Σταυραητό, Κουτούπη το Σουλιώτη,
και το σημαιοφόρο του Μανώλη Πατεράκη,
που ‘χεν πρωτοπαλίκαρο και μπιστικό παιδί του.
Τον κλαιν κι’ όλοι οι σύντροφοι του κι’ οι πληγωμένοι σκούζουν,
κι’ όλες οι νιες της Σέλιανης του λέγουν μοιρολόγια.
Σήκω, λεβέντη Κρητικέ, να βάλης τ’ άρματά σου.
(Από τη συλλογή του οπλαρχηγού Β.Γ. Βερναρδή)

Κείμενo: paramythia-online.gr
βιβλίο Γη Θεσπρωτών - Παρόλας Γιάννης

Φωτογραφίες:
Αρχειο paramythia-online.gr
βιβλίο του Γεωργίου Μάνου (Καπετάν Κρομμύδας)
βιβλίο του Γεωργίου Μάνου (Ο Καπετάν Σπανοβαγγέλης Γρηγ. Κολιούσης )
Θωμάς Στ. Γκίνης margariti-gr.de
Η μάχη της σκάλας της Παραμυθιάς. Ο προπομπός της απελευθέρωσης Η μάχη της σκάλας της Παραμυθιάς. Ο προπομπός της απελευθέρωσης Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016 Rating: 5

Δήμος Ηγουμενίτσας: 20 προσλήψεις εργατικού και τεχνικού προσωπικού

Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016


Την πρόσληψη εργατικού και τεχνικού προσωπικού, μέχρι και πέντε ημερομίσθια κατ’ άτομο για τον μήνα Μάρτιο 2016 , με βάση τις διατάξεις του άρθρου 210 του ν.3584/2005, αποφάσισε ο δήμος Ηγουμενίτσας, προκειμένου να απασχοληθούν σε πρόσκαιρες ή εποχικές ή κατεπείγουσες ανάγκες, οι οποίες αφορούν στη συντήρηση και καθαρισμό φρεατίων αποχέτευσης και λοιπών κοινόχρηστων χώρων από φερτά υλικά λόγω έντονων βροχοπτώσεων, στις τοπικές κοινότητες: Ηγουμενίτσας, Γραικοχωρίου, Νέας Σελεύκειας, Αγίας Μαρίνας, Μαζαρακιάς, Μαργαριτίου, Πέρδικας, Παραποτάμου, Λαδοχωρίου, Καστρίου, Μαυρουδίου, Αργυροτόπου και Φασκομηλιάς.

Δείτε την προκήρυξη ΕΔΩ.
Δήμος Ηγουμενίτσας: 20 προσλήψεις εργατικού και τεχνικού προσωπικού Δήμος Ηγουμενίτσας: 20 προσλήψεις εργατικού και τεχνικού προσωπικού Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016 Rating: 5

Ειδήσεις από το παρελθόν

Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016


• Ας σχολιάσουμε ή διευκρινίσουμε κάποιες από τις δημοσιευόμενες «ειδήσεις» του παρελθόντος.

Ο Βασιλεύς Όθων (1833-1862) παρασημοφορεί τον Γενικό Πρόξενο της Ελλάδος στην Αίγυπτο, τον Μετσοβίτη Εθνικό Ευεργέτη Μιχαήλ Τοσίτσα (+1856). Στην Βιέννη πεθαίνει ο μεγάλος επίσης Εθνικός Ευεργέτης, ο Βαρώνος Γεώργιος Σίνας (1783-1856). Η επόμενη «είδηση» του 1876 αναφέρεται στην επίσκεψη στην Αθήνα πρώην υπουργού των Εξωτερικών της Ρουμανίας, «εξ Ηπείρου έλκων την καταγωγήν».

Ο συντάκτης του ΑΡΧΙΛΟΧΟΥ είναι ο Π. Πηγαδιώτης που διεκρίνετο «για το επιθετικό πνεύμα… το ανηλεές μαστίγωμα της φαυλοκρατίας και του κομματισμού…». Εδώ σατιρίζει την συντεχνιακή αντίληψη των βουλευτών της εποχής, η οποία, όπως φαίνεται, διακρίνει και τους βουλευτές της εποχής μας.

Η κόρη της περιώνυμης Κυρά – Φροσύνης των Ιωαννίνων πεθαίνει στη Λυών της Γαλλίας.

Η «είδηση» της 12-6-1909 αναφέρεται στον Πατριάρχη Ιωακείμ Γ’ τον Μεγαλοπρεπή, για τον οποίον ο δημοσιογράφος Κ. Σπανούδης έγραφε το 1917: «Κληρικός υπέροχος, αλλά και εξαιρετικός ως άνθρωπος. Απαράμιλλος τύπος ιεροπρεπείας και ελλη- νοπρεπείας συγχρόνως. Υπερήφανος και μεγαλοπρεπής εις τας σκέψεις, εις τας ιδέας, εις τα αισθήματα, εις την παράστασιν, εις την χριστιανικότητα, εις το καθήκον». Ακόμα ένας ταγματάρχης, απόγονος των μεγάλων Εθνικών Ευεργετών, των Ζαππέων, σκοτώνεται στον Εμφύλιο Πόλεμο και ο Γιαννιώτης Μιχαήλ Σκούρτης, μας πληροφορεί ότι οι Αμερικανοί είχαν «βαπτίσει» ένα λίμπερτυ, με το όνομα του Ηπειρώτη Μιχαήλ Αναγνωστόπουλου ή Μάικλ Άναγνος. (+1906)

Αλλά ας παραθέσουμε επί λέξει τις σχετικές «ειδήσεις» του παρελθόντος.

Οι ειδήσεις

Ο Ελληνικός Ταχυδρόμος, 12-6-1837. Διά του αυτού διατάγματος η Α.Μ. ευηρεστήθη να διορίση Ιππότην του χρυσού σταυρού του Τάγματος του Σωτήρος τον κ. Μιχαήλ Τοσίτσα Γενικόν Πρόξενον της εις Αίγυπτον και λοιπά υπό τον Αντιβασιλέα της Αιγύπτου μέρη.

Αθηνά, 17-5-1856. Ο βαθύπλουτος ομογενής μας Βαρώνος Γεώργιος Σίνας, πάσχων προ πολλού απεδήμησεν εις Κύριον εν Βιέννη την 6/18 τρ. εις ηλικίαν 72 ετών.

Ο Αστήρ της Ανατολής, εν Αθήναις 17-4-1876. Αφικόμενος προ ημερών μετά της συζύγου του διατρίβει ενταύθα ο πρώην επί των Εξωτερικών υπουργός της Ρουμανίας κ. Κωσταφόρος εξ Ηπείρου έλκων την καταγωγήν. […]

Αρχίλοχος, 24-7-1877. Εις την Βουλήν. Ευαγές εγκαθίδρυμα νέα πνυξ της Ελλάδος, αγυρτείας γλωσσασπίδων πολλής ενδιαίτημα, κερδαλαιοφρόνων ανδραρίων κοινοβούλιον, συ της Ελλάδος κενοτάφιον προώρισαι, νέους Παυσανίας τόσους περικλείον εν αυτώ. ΕΥΧΑΡΙΣ

Εφημερίς, 25-8-1877. Ο νέος πρεσβευτής της Υ. Πύλης ενταύθα ονομάζεται Τουρχάν – μπέης. Κατάγεται εξ Αλβανών και εγεννήθη εν Ιωαννίνοις. Τας εγκυκλίους σπουδάς εποιήσατο εν τη Ζωσιμαία Σχολή. […] Ομολογείται ευφυέστατος ανήρ και γιγνώσκει άριστα την ελληνικήν ιδία δε καταγείνας με τον Όμηρον. Είναι ηλικίας 40 ετών.

Εφημερίς, 18-8-1877. Κατ’ αυτάς απεβίωσεν εν Λυών της Γαλλίας εν ηλικία 82 ετών η Αλεξάνδρα Μούκα, θυγάτηρ της Κυρά Φροσύνης, του ταλαιπώρου εκείνου θύματος του Αλή Πασά, ης τα παθήματα εξετραγώδησεν ο κ. Λ. Βερναρδάκης. Η αποβιώσασα διέμενε παρά τη θυγατρί αυτής κυρία Couchaud.

ΑΙΩΝ, 14-1-1882. Εξ ιδιαιτέρας εξ ΟΔΗΣΣΟΥ ανταποκρίσεως, από 2/14 Ιανουαρίου, αποσπώμεν τα εξής: Είναι αξιοπαρατήρητος ο τρόπος και τα μέσα, δι’ ών καταπολεμείται ενταύθα αμειλίκτως πάσα ελληνική ιδέα. Το πνεύμα του σλαβισμού, διεπόμενον υπό του παραφορωτάτου φανατισμού, επετάθη από τινος επί τοσούτον, ώστε η Ρωσική Κυβέρνησις εξελέγχεται ως ασεβούσα προς τους στοιχειωδεστάτους κανόνας, της διεθνούς αλληλεγγύης. Ιδίως το ελληνικόν στοιχείον, αντιπροσωπευόμενον υπό των μεγαλεμπόρων κατ’ εξοχήν ομογενών, αποβαίνει το σημείον της συστηματικής προσβολής και των πολυμηχάνων καταθλίψεων των Ρωσικών Αρχών. […]

Ριζοσπάστης, 12/25 Ιουνίου 1909. «Οι Τούρκοι θα συνενωθούν με τους Βουλγάρους και θα σπάσουν την κεφαλήν των Ελλήνων», είπε τη 9η Ιουνίου ο δικτάτωρ της Τουρκίας, Σεφκέτ προς τον εθνάρχην του ελληνικού Γένους! «Ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν είναι συνηθισμένος ν’ ακούη τοιαύτην γλώσσαν”, απήντησε Ιωακείμ Γ’ ο επαξίως επί του θρόνου Γρηγορίου του Ε’ καθήμενος και την Τουρκικήν αγχόνην μετά περιφρονήσεως ατενίζων.

ΠΑΝΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ, 1-6-1934. ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΑΙ ΦΑΡΜΑΚ. ΣΥΛΛΟΓΩΝ Φ.Σ. Ιωαννίνων. Δ. Γκαραλάνης Πρόεδρος, Κ. Κανδηλάς, Δ. Παπανικολάου, Χ. Μεγγλίδης, Μ. Στεφάνου. ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΝ Σπ. Τσάντης, Ι. Τζαβέλλας, Κ. Ιωαννίδης.

ΤΟ ΒΗΜΑ, 30-1-1949. Τηλεγραφούν εκ Βερροίας, ότι πάνδημος εγένετο αυτόθι η κηδεία του ταγματάρχου Ιωάννου Αθανασιάδη υποδιοικητού τάγματος, όστις έπεσεν ηρωικώς μαχόμενος κατά την τελευταίαν επίθεσιν εναντίον της Ναούσης. Η πόλις της Ναούσης θρηνεί την απώλειαν του ηρωικού Ταγματάρχου.

Ριζοσπάστης, 22 Μαρτίου 1908. Ο Σπυρίδων Βαλτατζής, Ηπειρώτης, την εξ 700.000 δραχμών περιουσίαν του κατέλιπεν υπέρ του Εθνικού Πανεπιστημίου, ως κληρονόμου αυτού. Εκληροδότησε προσέτι ποσόν ανάλογον προς ίδρυσιν σχολείου εν Συρράκω της Ηπείρου υπό τον ρητόν όρον να μη γίνη δεκτή εν αυτώ η ρουμανική γλώσσα.

ΤΟ ΒΗΜΑ, 15-2-1949. ΛΑΜΠΡΟΣ ΗΛ. ΚΟΥΤΣΟΚΟΛΙΟΣ Στρατιώτης καταγόμενος εκ Πρεβέζης έπεσεν εις το άνθος της ηλικίας του (ήτο μόλις 25 ετών) την 16 παρελθόντος ιανουαρίου εις την Νάουσαν. […]

ΤΟ ΒΗΜΑ, 17-5-1949. ΙΩΑΝ. Κ. ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Ταγματάρχης ετών 37. Απόγονος εκ μητρός των μεγάλων εθνικών ευεργετών του Βαγγέλη και Κωνσταντίνου Ζάππα, ο ταγματάρχης Ιωάννης Κ. Αθανασιάδης, ηκολούθησε το παράδειγμα εκείνων. Υπήρξεν εις εκ των καλυτέρων επιτελικών μας αξιωματικών. Αποφοιτήσας της Σχολής Ευελπίδων το 1932 διεκρίθη παντού όπου ετοποθετήθη με τον αδαμάντινον χαρακτήρα του, το ήθος και την ευρείαν μόρφωσιν -ο ανάγλυφος χάρτης των Ιωαννίνων θεωρείται ο καλύτερος όλων- […] Εις την Μ. Ανατολήν ως υπασπιστής του τότε αρχηγού του Γ. Επιτελείου απέσπασε την βαθείαν εκτίμησιν του αειμνήστου Βασιλέως Γεωργίου Β’ ο οποίος έλεγεν: «όλοι οι αξιωματικοί ας έχουν ως υπόδειγμα τον Αθανασιάδην». Ο ταγματάρχης Ιω. Αθανασιάδης έπεσεν επί των επάλξεων, μετά τριήμερον επικόν αγώνα την 12 Ιανουαρίου 1949 εις την μαρτυρικήν Νάουσαν. […]

ΤΟ ΒΗΜΑ, 20-11-1966. …Κατά την διάρκεια του Β’ Π.Π. η Αμερικανική Κυβέρνηση για να τιμήση τους έλληνες της Αμερικής για την συμβολή τους εις τον αγώνα της ελευθερίας, να τιμήση γενικά και τον άφθαστο σε ηρωισμό ελληνικό λαό και την Ελλάδα απεφάσισε να δώση σε ένα σκάφος λίμπερτυ το όνομα του ελληνοαμερικανού του οποίου η ζωή να συμβολίζη την εναρμόνιση των ιδανικών και παραδόσεων της Αμερικής και της Ελλάδος. Έγινε τότε η διαβάθμιση ηθικών αξιών. Και εκρίθη από την Αμερικανική Κυβέρνηση ότι ο διασημότερος έλλην από όσους ήλθαν και έζησαν εις την Συμπολιτεία και ο οποίος αποτελεί τον αδιάσπαστο κρίκο που συνδέει τις δύο χώρες δεν είναι άλλος παρά ο μεγαλοϊδεάτης εκ Παπίγκου Ηπείρου Μ. Αναγνωστόπουλος (Michel Anagnos). Έτσι το αμερικανικό σκάφος όταν καθελκύσθη εις τας 7-9-1944 εβαπτίσθη με το ένδοξο όνομα «Michel Anagnos». […]
Μιχαήλ Σκούρτης


Αντώνης Ν. Βενέτης, 
Μοναστηράκι Δωρίδος
Ειδήσεις από το παρελθόν Ειδήσεις από το παρελθόν Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016 Rating: 5

Συνεδριάζει την Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Φιλιατών

Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016



Καλείστε να προσέλθετε σε τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου (οδός Ελ. Βενιζέλου 8 – Φιλιάτες) την 22η του μηνός Φεβρουαρίου του έτους 2016, ημέρα Δευτέρα και ώρα 18: 00, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 95 του Ν. 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) και του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010 για συζήτηση και λήψη απόφασης στα παρακάτω θέματα:


Έγκριση τριμηνιαίας έκθεσης Δ΄ Tριμήνου έτους 2015 Έσοδα - Έξοδα Δήμου Φιλιατών.
-Εισηγητής : Α/δήμαρχος κ. Παππά Ουρανία



Έγκριση Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2016 του Ν.Π. Ο.Κ.Π.Π.Π.Α.ΔΗ.Φ.
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κα Παππά Ουρανία



Ορισμός Προέδρου του Ν.Π. του Ο.Κ.Π.Π.Π.Α.ΔΗ.Φ.
-Εισηγητής : Α/δήμαρχος κ. Παππά Ουρανία



Συγκρότηση επιτροπής ανέλκυσης ναυαγίων.
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων



Έγκριση ίδρυσης & λειτουργίας διαδημοτικού κυνοκομείου
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Κατσάρης Πέτρος



Ορισμός επιτροπής παραλαβής φυσικού εδάφους του έργου «Αποκατάσταση δρόμου συνοικισμού Σαγιάδας»
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων



Ορισμός επιτροπής παραλαβής φυσικού εδάφους του έργου «Διευθέτηση ομβρίων υδάτων στην Δ.Κ. Φιλιατών»
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων



Ορισμός επιτροπής παραλαβής φυσικού εδάφους του έργου «Τσιμεντόστρωση εσωτερικών δρόμων στην Τ.Κ. Σίδερης»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Συγκρότηση επιτροπής προσωρινής παραλαβής του έργου «ΤΣΙΜΕΝΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΣΤΗΝ Τ.Κ. ΚΑΤΩ ΞΕΧΩΡΟΥ»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής του έργου: «Ανακατασκευή διώρυγας κατά μήκος του αναχώματος Ραγίου-Κεστρίνης»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής του έργου: «Κατασκευή γέφυρας στην τ.κ. Μηλέας»
- Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου: «Επισκευή πλατείας στο τ.δ. Παλαιοκκλησίου»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου: «Αποκατάσταση κατάπτωσης στην τ.κ. Παλαιοκκλησίου»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου: «Ανάδειξη – διαμόρφωση – κατασκευή πλατείας δ.δ. Ριζού»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου: «Ασφαλτοστρώσεις στο δ.δ. Κεστρίνης»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου: «Τσιμεντοστρώσεις δρόμων στο δ.δ. Σαγιάδας»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου: «Κατασκευή τοιχείου αντιστήριξης στο δ.δ. Σμέρτου»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου: «Χωματουργικές εργασίες στο δ.δ. Σαγιάδας»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου: «Ασφαλτόστρωση δρόμου τ.δ. Σαγιάδας»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Κατασκευή τοίχου αντιστήριξης στη θέση Λάκκος Μπρίβιδας στο τ.δ. Βρυσέλλας»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Τσιμεντοστρώσεις εσωτερικών δρόμων και κατασκευή τοιχίου εντός οικισμού στην τ.κ. Κεραμίτσας»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου « Τσιμεντοστρώσεις στην τ.κ. Πηγαδουλίων»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Κατασκευή τοίχου αντιστήριξης στο Νεκροταφείο Συν. Νεροχωρίου στην Τ.Κ. Κοκκινολιθαρίου»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου « Κατασκευή γέφυρας Αχλαδέα – Φοινίκι»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης




Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Διαμόρφωση εισόδου Β΄ Δημοτικού σχολείου».
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Διανοίξεις – τσιμεντοστρώσεις εσωτερικών δρόμων Φιλιατών και Ελαίας»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Τσιμεντοστρώσεις δρόμων εντός οικισμού, συν Ελαίας στην δ.κ. Φιλιατών»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Τσιμεντοστρώσεις στο τ.δ. Κεστρίνης»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Αποπεράτωση της κοινόχρηστης τουαλέτας στο τ.δ. Φοινικίου»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Διευθέτηση όμβριων υδάτων στην τ.κ. Πλαισίου»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Κατασκευή τοίχου αντιστήριξης στην δ.κ. Φιλιατών»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου «Αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης από δεξαμενή προς πλατεία στο τ.δ. Τρικορύφου
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση χορήγησης 2ης παράτασης εκτέλεσης του έργου: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Τ.Κ. ΠΛΑΤΑΝΟΥ & Τ.Κ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση χορήγησης 2ης παράτασης εκτέλεσης του έργου: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΠΟΛΗΣ ΦΙΛΙΑΤΩΝ»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Έγκριση χορήγησης 2ης παράτασης εκτέλεσης του έργου: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ– ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΔΗΜΟΥ ΦΙΛΙΑΤΩΝ (ΠΕΡΙΟΧΗ ΛΙΑΤΣΙΛΑ)»
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Περί έγκρισης «Τροποποίηση εγκεκριμένου σχεδίου διανομής συνοικισμού Ελαίας, τ.κ. Σίδερης μεταξύ των 550, 551 και 554 κληροτεμαχίων Δ. Φιλιατών».
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων



Έκφραση άποψης επί νέων προτάσεων για την μελέτη «Προωθημένη Αναγνωριστική Μελέτη Οδοποιίας για τον Οδικό Άξονα “Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι”»
Εισηγητής: Δήμαρχος κ. Παππάς Σπυρίδων



Έγκριση σύναψης σύμβασης συνεργασίας, μεταξύ του Δήμου Φιλιατών και της εταιρείας «ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ ΑΕ.».
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Χρηματοδότηση έργου «Υδροδότηση Κεστρίνης» από πιστώσεις ΘΗΣΕΑΣ
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης



Ματαίωση διάλυσης σύμβαση του έργου «Διαμόρφωση πηγής Ραβοστίβας» και συνέχιση εργασιών
Εισηγητής : Αντιδήμαρχος κ. Μποροδήμος Ιωάννης
Συνεδριάζει την Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Φιλιατών Συνεδριάζει την Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Φιλιατών Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Φεβρουαρίου 20, 2016 Rating: 5
Από το Blogger.