Ηγουμενίτσα: Συνελήφθησαν 6 διακινητές και 70 μετανάστες, ανάμεσά τους 21 παιδιά

Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018

70 μετανάστες, κυρίως οικογένειες με 21 ανήλικα παιδιά, βρέθηκαν να είναι επιβιβασμένοι σε σκάφος που εντόπισε το Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας τα ξημερώματα, μετά από συντονισμένη επιχείρηση στην παραλία Αϊ Γιαννάκη στην Πάργα.

Η επιχείρηση στήθηκε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας, σε συνεργασία με τα λιμεναρχεία Πρέβεζας και Κέρκυρας και σε αυτή συμμετείχαν δύο πλωτά σκάφη καθώς και δυνάμεις του λιμενικού από την ξηρά.

Συνελήφθησαν 6 αλλοδαποί διακινητές ενώ κατασχέθηκαν ένα πλωτό σκάφος με Ουκρανική σημαία καθώς και ένα φορτηγό αυτοκίνητο με το οποίο μεταφέρθηκαν στοιβαγμένοι οι μετανάστες από περιοχή της Αττικής.

Όλοι έχουν μεταφερθεί και κρατούνται στο Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας ενώ θα οδηγηθούν στην Εισαγγελία Πρέβεζας.



Ηγουμενίτσα: Συνελήφθησαν 6 διακινητές και 70 μετανάστες, ανάμεσά τους 21 παιδιά Ηγουμενίτσα: Συνελήφθησαν 6 διακινητές και 70 μετανάστες, ανάμεσά τους 21 παιδιά Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018 Rating: 5

Δικό τους δίκτυο καταγραφής σεισμών δημιουργούν 13 σχολεία - Ανάμεσά τους και το 3ο Γυμνάσιο Ηγουμενίτσας

Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018

Το δικό τους δίκτυο καταγραφής της σεισμικής δραστηριότητας έχουν δημιουργήσει στην επικράτεια 13 σχολεία, τα οποία έχουν κατασκευάσει αυτοσχέδιους σεισμογράφους, που εποπτεύονται μέσω κεντρικού υπολογιστή από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Το Ινστιτούτο παρακολουθεί τις καταγραφές του σχολικού δικτύου, λαμβάνει τις πληροφορίες που στέλνουν οι σεισμογράφοι τους και, σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή, υποστηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία γύρω από την έρευνα για τους σεισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό προκήρυξε για δεύτερη συνεχή χρονιά τον διαγωνισμό «Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο», σε γυμνάσια και λύκεια της χώρας, όπου οι ενδιαφερόμενες σχολικές ομάδες θα μπορούν να υποβάλουν την εργασία τους προς αξιολόγηση από ομάδα επιστημόνων και εκπαιδευτικών μέχρι τις 23 Μαρτίου. Έπειτα από τη διαδικασία της κρίσης, θα επιλεγούν οι δέκα καλύτερες εργασίες, ενώ οι σχολικές ομάδες θα βραβευθούν σε εκδήλωση που θα γίνει στο Φεστιβάλ Επιστήμης και Καινοτομίας, Athens Science Festival, στις 27 Απριλίου.

Για την αξιολόγηση των εργασιών λαμβάνεται υπόψη η ποιότητα, η επιστημονική ορθότητα, η παροχή πολλαπλών μέσων αναπαράστασης (οπτικοακουστικό υλικό), η ανάπτυξη δεξιοτήτων (διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων, δημιουργικότητα) και η αντίληψη πολιτικής προστασίας από τους μαθητές για την αντιμετώπιση και πρόληψη των επιπτώσεων των σεισμών στη χώρα.

«Δεχόμαστε την πρωτοτυπία και οποιαδήποτε πρόταση στη δημιουργία σεισμογράφων, που να μπορούν να καταγράφουν την δραστηριότητα. Για παράδειγμα το Ειδικό Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, είχε αναπτύξει πέρσι έναν σεισμογράφο χρησιμοποιώντας τα ακουστικά τους και συγκεκριμένα το ηχείο τους για να "ακούν" τους σεισμούς. Το 1ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής, κατασκεύασε έναν πολύ προχωρημένο σεισμογράφο, που χρησιμοποιούσε έναν σύνθετο κώδικα και arduino (σ.σ. μικροελεγκτή μονής πλακέτας). Άλλο σχολείο έφτιαξε έναν απλό ξύλινο σεισμογράφο. Η προσπάθειά μας είναι να ενημερώσουμε τις τοπικές κοινωνίες για το φαινόμενο του σεισμού και το σχολείο είναι ένας κόμβος ενημέρωσης, ενώ η μάθηση λειτουργεί ως εργαλείο για την επιστημονική σκέψη» δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο υπεύθυνος έρευνας και ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής, Σοφοκλής Σωτηρίου.



Ο διαγωνισμός υλοποιήθηκε για πρώτη φορά πέρσι –με 50 συμμετοχές σχολείων- στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος "Schools study earthquakes" του ευρωπαϊκού έργου "Arc of Inquiry", το οποίο ωστόσο έχει ολοκληρωθεί, ενώ φέτος συνεχίζεται στην Ελλάδα υπό τον συντονισμό του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή.


Καταγραφές σεισμών από την Ελλάδα μέχρι την Β. Κορέα
Το σχολικό δίκτυο λειτούργησε πιλοτικά το 2016 με τους σεισμογράφους των σχολείων: Ελληνογερμανική Αγωγή (Παλλήνη), Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης, Δημόσιο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, 3ο Γυμνάσιο Ηγουμενίτσας, 2ο Γενικό Λύκειο Σπάρτης, Λύκειο Αυλωναρίου Εύβοιας, Γυμνάσιο Αγνάντων Άρτας, Λύκειο Αργοστολίου. 
Στη συνέχεια το εμπλουτίστηκε με περισσότερους σεισμογράφους σχολείων που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό και οι οποίοι λειτουργούν όλο το 24ωρο.Το σχολικό δίκτυο έχει καταγράψει τους πρόσφατους σεισμούς στην Αθήνα και στο Κιλκίς, εντοπίζοντας με ακρίβεια το μέγεθος και το επίκεντρό τους, όπως και άλλους σεισμούς στην επικράτεια, αλλά επίσης σεισμούς στην Τουρκία, το Μαυροβούνιο, το Ιράν, τη Ρωσία, ακόμη και μία πυρηνική δοκιμή στη Β. Κορέα.

«Οι μαθητές, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, συλλέγουν, αναλύουν και επεξεργάζονται σημαντικές παραμέτρους της σεισμικής δόνησης όπως τον τόπο και τον χρόνο στον οποίο έγινε ο σεισμός, τον υπολογισμό του μεγέθους του και τον εντοπισμό του επικέντρου του. Η δράση στοχεύει στη μελέτη της σεισμικής δραστηριότητας, με μεγάλο αντίκτυπο στην κοινωνία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μέσω της διδασκαλίας στην τάξη και προτείνει παιδαγωγικές πρακτικές, οι οποίες βασίζονται πάνω σε μεθόδους έρευνας που είναι πιο αποτελεσματικές για την επίτευξη της μάθησης» ανέφερε ο κ. Σωτηρίου.

Το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο επιδιώκει τη διεύρυνση του σχολικού δικτύου σεισμογράφων στην Ελλάδα και σε γειτονικές χώρες, ενώ έχει εγκαταστήσει και δικούς της σεισμογράφους, εφτά σε ελληνικά σχολεία, δύο σε σχολεία της Τουρκίας, έναν στην Κύπρο, έναν στη Βουλγαρία και δύο στη Νάπολη της Ιταλίας, οι οποίοι επίσης συνδέονται με το δίκτυό του και στέλνουν τις πληροφορίες των καταγραφών τους.


 
Δικό τους δίκτυο καταγραφής σεισμών δημιουργούν 13 σχολεία - Ανάμεσά τους και το 3ο Γυμνάσιο Ηγουμενίτσας Δικό τους δίκτυο καταγραφής σεισμών δημιουργούν 13 σχολεία - Ανάμεσά τους και το 3ο Γυμνάσιο Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Πρόσκληση σε Ημερίδα με θέμα “Εξωστρέφεια και Επιχειρείν”

Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018


Το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου διοργανώνει ημερίδα με την υποστήριξη του Δήμου Ηγουμενίτσας, του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας και του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας με θέμα: "Εξωστρέφεια και Επιχειρείν". 
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 25 Ιανουαρίου 2018 στο συνεδριακό κέντρο του ΤΕΙ στην Ηγουμενίτσα. Θέματα όπως η εξωστρέφεια, η προώθηση προϊόντων σε αγορές του εξωτερικού, η καινοτομία, η επιχειρηματικότητα, οι στρατηγικές συμμαχίες, η μεταφορά προϊόντων και η διείσδυση σε αγορές του εξωτερικού θα αναπτυχθούν από εκπροσώπους φορέων, οργανισμών και επιχειρήσεων της ευρύτερης περιοχής όπως ο Δήμος Ηγουμενίτσας, το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας, ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας, η ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε., η Ζυθοποιία Ηπείρου Ε.Π.Ε., Κερκυραϊκή Ζυθοποιία, Πτηνοτροφική Ιωαννίνων Α.Ε. η Agroparago κ.α.

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 10:00 και είναι ανοιχτή στο κοινό. 
Προσκαλούμε όλους τους ενδιαφερόμενους να μας τιμήσουν με την παρουσία τους και να αποτελέσει η ημερίδα αυτή ένα φόρουμ συζήτησης, ανταλλαγής απόψεων αλλά και ενημέρωσης και μεταφοράς τεχνογνωσίας από οργανισμούς, επιχειρήσεις και φορείς με εμπειρία σε εξωστρεφείς επιχειρηματικές δραστηριότητες.


Ηγουμενίτσα: Πρόσκληση σε Ημερίδα με θέμα “Εξωστρέφεια και Επιχειρείν” Ηγουμενίτσα: Πρόσκληση σε Ημερίδα με θέμα “Εξωστρέφεια και Επιχειρείν” Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018 Rating: 5

Την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου η κοπή της πίτας του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας

Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018

Ο πρόεδρος κ. Αλέξανδρος Πάσχος, η Διοικητική Επιτροπή και το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας, σας προσκαλούν στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας, με την ευκαιρία του Νέου Έτους, στην Ηγουμενίτσα, στο Πνευματικό Κέντρο "ΠΑΝΘΕΟΝ", την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα 11.00


Την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου η κοπή της πίτας του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας Την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου η κοπή της πίτας του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018 Rating: 5

Θεσπρωτία: Ξεκίνησε η "απόβαση" των Ιταλών κυνηγών

Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018

Όπως συστηματικά συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, ξεκίνησε και φέτος η "απόβαση" των Ιταλών στους κυνηγότοπους της Ηπείρου, κυρίως της Θεσπρωτίας.

Ήδη αρκετοί είναι αυτοί που έχουν καταφτάσει σε περιοχές της Θεσπρωτίας όπου κυνηγούν κυρίως πουλιά και σύμφωνα με κατοίκους των περιοχών αυτών, πυροβολούν σε απόσταση αναπνοής από τα σπίτια τους, ενώ δεν σέβονται και καταπατούν τις περιουσίες τους, προκαλώντας συνήθως ζημιές στις περιφράξεις των χωραφιών τους.

Τα Ιταλικά κυνηγετικά site είναι αυτή τη στιγμή γεμάτα από αγγελίες, που καλούν όσους Ιταλούς ενδιαφέρονται, να αποβιβασθούν στην ελληνική ακτή και να κυνηγήσουν στην Ήπειρο, στα Τρίκαλα, στη Μακεδονία και αλλού.

Στο παρελθόν υπήρξαν και καταγγελίες για πυροβολισμό εναντίον κατοίκου που διαμαρτυρήθηκε, από Ιταλούς κυνηγούς.

Το 2014 στο λιμάνι του Μπρίντεζι, εντοπίστηκαν κυνηγοί οι οποίοι είχαν μαζί τους ως «λάφυρο» εκατό τρυγόνια

Το "πάρτι" των Ιταλών κυνηγών στην Ήπειρο έχει ξεκινήσει εδώ και πέντε χρόνια και παρότι το πρόβλημα έχει αναδειχθεί πολλές φορές, κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί για την προστασία τόσο της πανίδας της περιοχής όσο και των περιουσιών των κατοίκων. 



Θεσπρωτία: Ξεκίνησε η "απόβαση" των Ιταλών κυνηγών Θεσπρωτία: Ξεκίνησε η "απόβαση" των Ιταλών κυνηγών Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018 Rating: 5

ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ 1931 ΤΟΝ ΚΑΛΑΜΑ ΣΤΗ ΒΡΥΣΕΛΛΑ

Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018


Η ιταλική γέφυρα ARCHIVIO STORICO LUCE ΚΩΔ. RG00007035.

Στη θέση που σήμερα βρίσκεται η τσιμεντένια γέφυρα του Καλαμά κάτω από τη Βρυσέλλα, βρισκόταν κάποτε και εξυπηρετούσε τους ταξιδιώτες μια περαταριά (στα αρβανίτικα «λούντρα»). Η κατασκευή αυτή είχε αντικαταστήσει την απλή θαλασσινή βάρκα που την γέμιζαν με άμμο και την χρησιμοποιούσαν για το πέρασμα του ποταμού.
Ήταν η περαταριά μια ξύλινη κατασκευή με επίπεδη καρίνα, ώστε να είναι δύσκολη η ανατροπή της. Στην πλώρη έφερε έναν ξύλινο στύλο, ο οποίος συνδέονταν με τροχαλία με ένα σχοινί το οποίο ήταν τεντωμένο σε δέντρα ή στύλους στις δυο όχθες ώστε να μην παρασυρθεί από το ρεύμα η σχεδία και ταυτόχρονα να διευκολύνεται η κίνησή της κάθετα στα νερά του ποταμού. Μπορούσε να εξυπηρετήσει ανθρώπους και φορτηγά ζώα και αργότερα, όταν η κατασκευή της τυποποιήθηκε μπορούσε να μεταφέρει και μικρά αυτοκίνητα από τη μια όχθη στην άλλη. Ο αρχιφωτογράφος του σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ, Αλή Σαμή Βέη, φωτογράφησε πριν τον πόλεμο ένα τέτοιο αμάξι πάνω στην περαταριά της Βρυσέλλας.
Ξύλινες περαταριές στον Καλαμά, υπήρχαν στη Μενίνα ( μια στο Ματζάρι και μια πιο πάνω από το Παλιογέφυρο στη θέση περίπου της σημερινής τσιμεντογέφυρας) και στη Βροσύνα. Μαζί με τις περαταριές χρησιμοποιούνταν το πιο απλό σύστημα της «καλάθας» σε όλο το μήκος του Καλαμά.
Πριν εγκατασταθεί η τυποποιημένη περαταριά στη Βρυσέλλα, χρησιμοποιούνταν για το σκοπό αυτό μια απλή σχεδία η οποία εγκυμονούσε κινδύνους και οι ταξιδιώτες κινδύνευαν.
Η πρώτη αναφορά για την κατασκευή του πορθμείου στη Βρυσέλα γίνεται από τη Γενική Διοίκηση Ηπείρου προς το Ειδικό Ταμείο Επαρχιακής Οδοποιίας, το Μάη του 1931. Η περάτωση της κατασκευής έγινε τον Σεπτέμβρη του 1931 "Αποπερατώθη πρό τριημέρου η από τινος αρξαμένη κατασκευή πορθμείου υπό του δημοσίου επί του Καλαμά παρά την κοινότητα Βρυσέλλας και ήρξατο η λειτουργία του κατά τρόπον άνετον και άνευ πληρωμής δια τον πληθυσμόν".
Την περαταριά της Βρυσέλλας στην αρχή εκμεταλεύονταν ο Βασίλης Τσόγκας από τη Σαγιάδα έχοντας σαν βοηθό το Νικόλα Κόρο Σαγιαδινό επίσης. 

Ο Νικόλαος Κόρος 100 χρονών σήμερα, διηγείται ότι η οδήγηση της περαταριάς ήταν εύκολη, γιατί κινούταν με το ρεύμα. Έμεναν σε ένα σπίτι με δυο δωμάτια, το οποίο το ένα το χρησιμοποιούσαν ως κουζίνα και το άλλο ως κρεβατοκάμαρα. Επειδή εργαζόταν στην ερημιά είχαν το δικαίωμα οπλοφορίας (ένα τυφέκιο "μαρτίνι"). Αργότερα μετά το θάνατο του Αλεξίου από φυματίωση, την περαταριά ανέλαβε πάλι Σαγιαδινός, ο αγωγιάτης Βασίλης Τσάμης.
Το όνειρο των κατοίκων της περιοχής ήταν να κατασκευαστεί μόνιμη γέφυρα πάνω στο ποτάμι. Μάλιστα τον Απρίλιο του 1931 η εφημερίδα "ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ" ανακοίνωσε υπό τον τίτλο ΓΕΦΥΡΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΑΛΑΜΑ, ότι "Το ταμείον Επαρχ. Οδοποιΐας διέθεσεν εις τον προϋπολογισμόν του 1931-32 πίστωσιν 500.000δρ. δι' εκτέλεσιν έργων μεμονωμένων συγκοινωνίας επί επαρχιακών οδών μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή γεφύρας επί του Καλαμά και παρά την Κοινότητα Βρυσέλας". 
Ήθελαν να ενώσουν το Φιλιάτι με το δρόμο που οδηγούσε από τα Γιάννενα στην Ηγουμενίτσα, αλλά ο γερουσιαστής Ιωαννίνων Πέτρος Μπέμπης χαρακτήρισε την κατασκευή ως "... εντεχνικόν έργον δυσυπερβλήτων δυσχερειών και κολοσσιαίας δαπάνης, είναι η απαιτηθησομένη γέφυρα εις το σημείον αυτό του Καλαμά..."
Στις αρχές Ιούλη του 1932 τα νερά του ποταμού έπεσαν τόσο πολύ, ώστε η Γενική Διοίκηση εξουσιοδότησε τον Έπαρχο να κατασκευάσει "ειδική διάβαση" ώστε να μπορούν να περνάνε τα ζώα.
Ο Σπύρος Μελετζής φωτογράφισε στα 1937 την περαταριά. 
Στη δεξιά όχθη του ποταμού υπήρχε στρατιωτικό φυλάκιο το οποίο διακρίνεται σε μια από τις φωτογραφίες.
To Μάρτη του 1936 το καινούριο πορθμείο το οποίο είχε στοιχίσει 60.000 δραχμές έπαψε να λειτουργεί για μια δαπάνη (ένα καρούλι) 200 δραχμών. Οι οδοιπόροι έπρεπε να περάσουν από το ιδιωτικό πορθμείο που λειτουργούσε παράλληλα (ή λειτούργησε για την περίσταση) και το οποίο φαίνεται ότι ήταν μια απλή βάρκα.
Ο Καλαμάς δημιουργούσε συνεχώς προβλήματα και το Δεκέμβρη του 1937 σε μια κατεβασιά του έκοψε το συρματόσχοινο, αναγκάζοντας τον Β. Τσάμη να κατασκευάσει αυτοσχέδιο μπαρκί (βάρκα) για να μπορέσει να το ξαναφτιάξει.
Τη νύχτα της 28ης Οκτωβρίου 1940, μετά την ιταλική επίθεση, τα ελληνικά τμήματα της προκάλυψης οπισθοχωρώντας, πέρασαν τον Καλαμά από την περαταριά της Βρυσέλας. Για το λόγο αυτό, τιμήθηκε με παράσημο ο ηρωικός περατάρης Βασίλης Τσάμης. "...Τα αγωνιζόμενα επί του άξονος Παράβρυσον [Πλαίσιο] -Φιλιάτες, τμήματα της προκαλύψεως συγκείμενα εκ δύο λόχων πεζικού, μαχόμενα επιβραδυντικώς κατά τον άξονα της συμπτύξεώς των, φθάνουσι την νύκτα της 28ης Οκτωβρίου νοτίως του ποταμού Καλαμά, διαπεραιωθέντα δια του πορθμείου Βρυσέλας..."
Το Νοέμβρη του 1940 οι Ιταλοί, εγκατέστησαν μια πρόχειρη γέφυρα για να περάσουν τα τμήματά τους απέναντι. Από το ημερολόγιο του Φερναντο Καμπιόνε διαβάζουμε: "3 Νοεμβρίου 1940...Στην επιστροφή συναντούμε μεταγωγικά -τριακόσια και πλέον ζώα- και ένα τμήμα ανδρών του μηχανικού με γεφυρόσκαλα. Την νύχτα θα την μεταφέρουν στα χέρια ως τον ποταμό (τον Καλαμά), μολονότι είναι βαρυτάτη. 4 Νοεμβρίου. Συρρέουν προς τον ποταμό (τον Καλαμά) πολυάριθμα φορτηγά αυτοκίνητα, γεμάτα υλικό...Έρχεται επίτηδες από τα Τίρανα ο Στρατηγός -Διοικητής του Μηχανικού για να επιστατήση στην ζεύξι του ποταμού με γεφυρόσκαφα, όταν θα συντελεσθή η διάβασίς του..." 
"...Η ΠΡΟΧΕΙΡΗ ΓΕΦΥΡΑ... Άνδρες του πεζικού και του μηχανικού προσπαθούν να περάσουν τον ποταμό, για να στερεώσουν στην απέναντι όχθη ένα καλώδιο και να σχηματίσουν μια πρόχειρη γέφυρα. Ελπίζεται να το κατορθώσουν πριν βραδυάσει...Κατά τις 4 το απόγευμα ένα τηλεφώνημα μας πληροφορεί ότι οι πεζοί, ύστερα από διάφορες εναλλαγές του αγώνος και αφού υπέστησαν αισθητές απώλειες, τοποθέτησαν την πρόχειρη γέφυρα και τώρα τα τμήματα περνούν τον ποταμό..." 
Οι Ιταλοί προσπάθησαν να ζεύξουν τον Καλαμά και στην περιοχή της Σκουπίτσας σύμφωνα με το Επιτελείο Στρατού.
"...Από του μεσονυκτίου της 4 προς 5 Νοεμβρίου, τα επί του ποταμού Καλαμά φυλάκια του Υποτομέως Παραποτάμου εσημείωσαν έναρξιν κατασκευής γεφύρας υπό των Ιταλών παρά το πορθμείον Βρυσέλας και ήρξαντο να βάλωσσι κατ' αυτών μέχρι πρωίας. Άμα τη έω, οι Ιταλοί ήρχισαν να βοβαρδίζωσι σφοδρώς...τη συμμετοχή της αεροπορίας, ήτις βοβαρδίζουσα...εκάλυπτε την υπό των Ιταλών κατασκευήν γεφυρών επί του ποταμού Καλαμά εις Βρυσέλαν και Τσιφλίκι..." Επιτελείον Στρατού, ο.π., σ. 92
Η εφημερίδα ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ ΠΡΕΒΕΖΗΣ, αρ. 135, 24-10-1960, σ. 1, γράφει: "...ο εχθρός επί του ποταμού Καλαμά υποστάς βαρυτάτας απωλείας εις νεκρούς, πνιγέντας και τραυματίας...ιδίως κατά την απόπειράν του να διαβή τον ποταμόν κατά πυκνάς φάλαγγας λέμβων ελαστικών αι οποίαι εβυθίζοντο από τα πυρά των Πολυβόλων..." 
Ο διοικητής του Τάγματος Φιλιατών, Αλέξανδρος Παπαγεωργίου, περιγράφει στο ημερολόγιό του τη μάχη του Παραπόταμου: 
"5η Νοεμβρίου 1940. Καιρός αίθριος. Την 5ην πρωϊνήν ώραν ο εχθρός ήρξατο σφοδροτάτου και καταιγιστικού πυρός διά ολοκλήρου του πυροβολικού του και των όλμων του…ενώ ταυτοχρόνως αρκετός αριθμός λέμβων πλήρων στραριωτών εξαπελύθη εκ της Βορείας όχθης του ποταμού Καλαμά και παρασυρόμεναι υπό του ρεύματος του ποταμού προσήγγισαν εις την Νοτίαν όχθην ένθα απεβιβάσθησαν οι εν αυταίς στρατιώται. Πλείσται όμως των λέμβων ανετράπησαν υπό του ρεύματος και οι εντός αυτών επνίγησαν. Πολλαί λέμβοι επίσης διετρήθησαν υπό των πυρών των αυτομάτων μας (πολυβόλων και οπλοπολυβόλων) και εβυθίσθησαν, πνιγέντων των εν αυταίς στρατιωτών…Απόπειραι διελεύσεως του εχθρού εκ της θέσεως του πορθμείου Βρυσέλλας ως και πόρων Δυτικώς και Ανατολικώς τούτου απέτυχον, λόγω της επισεσημασμένης και πυκνής βολής των ημετέρων πολυβόλων… Κατά την διάρκειαν της επιθέσεως του εχθρού, έτερα τμήματα τούτου, διά λέμβων διεπεραιώθησαν επί της Νοτίας όχθης του ποταμού και ανεπτύχθησαν προς επίθεσιν, πλην όμως και ταύτα καθηλώθησαν υπό των ημετέρων πυρών. Τα διαπεραιωθέντα εχθρικά τμήματα ενισχύονται διαρκώς εκ του αυτού σημείου δι ετέρων, διαπεραιουμένων επίσης διά λέμβων, πλην όμως δεν κατόρθωσεν ο εχθρός να διαπεραιώση τμήματα εκ του Πορθμείου Βρυσέλλας και των Δυτικώς και Ανατολικώς τούτου πόρων, διότι αι ομάδες πυροβόλων εκ θέσεως Κλεφτέϊκα και Φωλέζας έβαλλον συνεχώς παρά τα καταιγιστικά πυρά του εχθρικού πυροβολικού και όλμων…"

Τελικά το κατόρθωσαν το μεσημέρι και πέρασαν το ποτάμι. "…Την 16.25΄ ώραν ο Διοικητής της αριστεράς υπολορίδος μοι ανέφερεν…ότι ο εχθρός αποπερατώσας την γέφυραν εις Πορθμείον Βρυσέλλας, διήρχετο ταύτην και υπελόγιζε τα διελθόντα τμήματα περισσότερον από τάγμα…"
Οι Ιταλοί πέρασαν την ίδια μέρα τον Καλαμά και στο Τσιφλίκι (Ράϊ).
Το πρωί της 6ης Νοέμβρη, ελληνικά αεροπλάνα κατέστρεψαν τη γέφυρα βομβαρδίζοντάς τη.
"...6 Νοεμβρίου...Κατά τας 8 το πρωί τρία εχθρικά αεροπλάνα βομβαρδίζουν την γέφυρα με γεφυρόσκαφα, που ετοποθετήθησαν με πολλούς κόπους την νύχτα. Μπόρεσαν να δράσουν ανενόχλητα μολονότι βαλλόμενα από το αντιαεροπορικό πυροβολικό...Η γέφυρα ανετινάχθη. Ένα εχθρικό αεροπλάνο ήταν αληθινά υπέροχο...Η αεροπορική επιδρομή προκάλεσε τρεις νεκρούς και οκτώ τραυματίας μεταξύ των ανδρών που ήσαν απεσπασμένοι στην γέφυρα..."
Η ελληνική εκδοχή είναι πιο σύντομη: "...Υπό της αεροπορίας κατεστράφη και η εις την περιοχήν Παραποτάμου παρά τον ποταμόν Καλαμά, κατασκευασθείσα υπό των Ιταλών γέφυρα..."
Οι Ιταλοί την επισκεύασαν και κατά την υποχώρησή τους και ενώ η αρχική σκέψη ήταν η ανατίναξη της γέφυρας τελικά την αποσυναρμολόγησαν στις 19 Νοέμβρη του 1940.
"...Στις 6 το πρωί το 32ο πεζικό μας βεβαιοί ότι όλα τα τμήματά του πέρασαν το ποτάμι και ότι η γέφυρα που επρόκειτο να καταστραφή, ελύθη και μεταφέρθη στην όχθη..." 

Αργότερα όταν ξαναγύρισαν στην περιοχή, μέσα σε 28 μέρες, κατασκεύασαν μια ξύλινη γέφυρα κι εγκατέστησαν κι αυτοί στρατιωτικό φυλάκιο για τη φύλαξή της.Αργότερα κατά την οπισθοχώρησή τους ανατίναξαν τη γέφυρα αυτή.
Μετά την απελευθέρωση, οι Βρετανοί εγκατέστησαν πάλι μια περαταριά στο ποτάμι.

Το καλοκαίρι του 1945 οι Ελληνικές αρχές κατασκεύασαν μια ξύλινη γέφυρα στον ίδιο χώρο κι εγκατέστησαν το Βασίλη Τσάμη ως φύλακα, με το βασικό έργο να προσέχει την κατασκευή απομακρύνοντας τα κλαδιά και δέντρα που παρέσερνε ο Καλαμάς και θα μπορούσαν να βλάψουν την κατασκευή. 
Ο Νομομηχανικός Θεσπρωτίας, για οικονομικούς λόγους απέλυσε τον φύλακα κι έτσι το χειμώνα του 1946 «…σε μια μεγάλη κατεβασιά ήλθε ο Καλαμάς ορμητικός όπως πάντοτε και παρέσυρεν το ‘απροστάτευτο’ γιοφύρι…» 

Ξανάφτιαξαν μια περαταριά χωρητικότητας δυο τόνων, την οποία ανέλαβε πάλι ο Τσάμης. Το καλοκαίρι του 1946 δημοπρατήθηκε μια τσιμεντένια γέφυρα στο Φοινικιώτικο ποτάμι την οποία ανέλαβε ως εργολάβος κάποιος Τζοβάρας, ο οποίος καθυστέρησε ν’ αρχίσει τις εργασίες κι έτσι το Νοέμβρη ο ποταμός παρέσυρε δυο φορές τα βάθρα της γέφυρας.
Στον ίδιο τον Καλαμά προτάθηκε ως λύση η κατασκευή μια λυόμενης σιδερένια γέφυρας τύπου Μπέλεϋ, η οποία τοποθετήθηκε εκεί από την εταιρεία Γκορίτσα και Σία ύστερα από πολλές καθυστερήσεις στα τέλη του 1947 λόγω των γεγονότων του εμφυλίου και παραμένει ακόμα στη θέση της ως σήμερα εντελώς παρατημένη από τον καιρό που φτιάχτηκε η σύγχρονη τσιμεντογέφυρα (1995).
Στην αριστερή όχθη του ποταμού λειτουργούσε στρατιωτικό φυλάκιο το οποίο έλεγχε τους επιβάτες ως το τέλος της δικτατορίας το 1974. 
Έπρεπε ο διερχόμενος να ήταν εφοδιασμένος με ειδική άδεια για να περάσει τη γέφυρα.



 
ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ 1931 ΤΟΝ ΚΑΛΑΜΑ ΣΤΗ ΒΡΥΣΕΛΛΑ ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ 1931 ΤΟΝ ΚΑΛΑΜΑ ΣΤΗ ΒΡΥΣΕΛΛΑ Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018 Rating: 5

Δρομολογήθηκε λύση για το "θανατηφόρο" κόμβο της Πλαταριάς

Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018







Στον κόμβο της Πλαταριάς έχουν συμβεί πολλά ατυχήματα και δυστυχήματα. 
Και καραδοκεί ανά πάσα στιγμή ο κίνδυνος. 
Ακόμη παρεμβάσεις χρειάζονται στην τουριστική οδό, με πολύ αυξημένη κίνηση, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, Πλαταριάς-Συβότων. 
Κάτι έπρεπε να γίνει. 
Και αποφασίστηκε να δρονολογηθεί έργο, γιατί ήταν χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής. 
Προς το παρόν το έργο είναι σε διαδικαστικό στάδιο. 
Ειδικότερα συγκροτήθηκε και ορίστηκαν τα μέλη της Επιτροπής Διαγωνισμού για την ανάθεση της μελέτης της περιφερειακής ενότητας Θεσπρωτίας. 
Το έργο έχει τον τίτλο «Μελέτη κυκλικού κόμβου Πλαταριάς και τμήματος οδού Πλαταριάς-Συβότων". 
Στη συνέχεια θα κοστολογηθεί και θα δημοπρατηθεί. 
Ελπίζουμε να εξελιχθούν σύντομα αυτές οι διαδικασίες, γιατί έχει επείγοντα χαρακτήρα η υλοποίηση του έργου. 


 
Δρομολογήθηκε λύση για το "θανατηφόρο" κόμβο της Πλαταριάς  Δρομολογήθηκε λύση για το "θανατηφόρο" κόμβο της Πλαταριάς Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018 Rating: 5

Επίσκεψη του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρη Ξενόφου στον Ο.Λ.ΗΓ. (+ΒΙΝΤΕΟ)

Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018


Την Παρασκευή 19/01/2018, ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρης Ξενόφος συνοδευόμενος από τον κ. Αθανάσιο Λιάγκο εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, πραγματοποίησε επίσκεψη στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Τον κ. Ξενόφο, υποδέχθηκε στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Ανδρέας Νταής. Ακολούθησε συζήτηση για θέματα που αφορούν τις δράσεις που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή στο Λιμένα Ηγουμενίτσας, καθώς και για τα μελλοντικά σχέδια.

Ο κ. Νταής ενημέρωσε σχετικά με την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου μέρους των εργασιών της Β’ Φάσης και τη λειτουργία αυτών, καθώς και τα αποτελέσματα διαχείρισης των τελευταίων ετών. Τόνισε παράλληλα, ότι συνεχίζεται απρόσκοπτα η υλοποίησης των έργων της Γ1 φάσης που αφορά το εμπορικό τμήμα του λιμένα. Σχετικά με το θέμα του Επιχειρηματικού Πάρκου (Εμπορευματικού Κέντρου) Ηγουμενίτσας, συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την πορεία του έργου Adri-up, καθώς και τα επόμενα βήματα. Συζητήθηκε επίσης, το θέμα της Χερσαίας Ζώνης. Τέλος ο κ. Νταής ενημέρωσε για τις δράσεις στον τομέα της κρουαζιέρας, τις προοπτικές που προσδίδουν τα έργα που προστέθηκαν στο δυναμικό του λιμένα και οι κινήσεις του Οργανισμού για την ανάπτυξη του τουριστικού λιμένα με την προώθηση ενεργειών για την ανάπτυξη του δικτύου Μαρινών σε Ηγουμενίτσα, Πλαταριά και Σύβοτα.

Ο κ. Ξενόφος κατά την παρουσία του στην Ηγουμενίτσα, επισκέφτηκε τους Επιβατικούς Σταθμούς Τ1 και Τ2 και στους χερσαίους και λιμενικούς χώρους του Λιμένα Ηγουμενίτσας, καθώς και στους χώρους δικαιοδοσίας του Οργανισμού Λιμένος στην Πλαταριά και τα Σύβοτα. 


 
 
Επίσκεψη του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρη Ξενόφου στον Ο.Λ.ΗΓ. (+ΒΙΝΤΕΟ) Επίσκεψη του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρη Ξενόφου στον Ο.Λ.ΗΓ. (+ΒΙΝΤΕΟ) Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018 Rating: 5

Το Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας απέτρεψε ιστιοφόρο με παράτυπους μετανάστες να πλεύσει για Ιταλία

Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018


 
Όλο το βράδυ ήταν σε εξέλιξη επιχείρηση του Λιμενικού της Ηγουμενίτσας σε παραλία της Πάργας μετά τον εντοπισμό ιστιοφόρου σκάφους το οποίο επρόκειτο να μεταφέρει δεκάδες παράτυπους μετανάστες από τις ηπειρωτικές ακτές στην Ιταλία.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι μετανάστες μεταφέρθηκαν στην παραλία του Αϊ Γιαννάκη στην Πάργα με φορτηγό από την Αθήνα .

Οι κινήσεις του διακινητών έγιναν αντιληπτές από τους λιμενικούς οι οποίοι απέτρεψαν την μεταφορά των παράτυπων μεταναστών.  
Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για 50 περίπου λαθρομετανάστες. 
Ενώ, τόσο το σκάφος όπου είχαν επιβιβαστεί όσο και το φορτηγό που τους μετέφερε από Αθήνα έχουν κατασχεθεί από τις δυνάμεις του Λιμεναρχείου. 


 
Το Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας απέτρεψε ιστιοφόρο με παράτυπους μετανάστες να πλεύσει για Ιταλία Το Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας απέτρεψε ιστιοφόρο με παράτυπους μετανάστες να πλεύσει για Ιταλία Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 20, 2018 Rating: 5
Από το Blogger.