Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 28χρονο μοτοσικλετιστή στην Εγνατία

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025
Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 28χρονο μοτοσικλετιστή στην Εγνατία


Σήμερα (10-08-2025) και περί ώρα 15:00΄, στο 85ο χιλιόμετρο της Εγνατίας Οδού (Σήραγγα Δρίσκου), δίκυκλη μοτοσικλέτα που οδηγούσε 28χρονος ημεδαπός, εκτράπηκε της πορείας της με αποτέλεσμα τον βαρύ τραυματισμό του.

Ο οδηγός μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων «Γ. Χατζηκώστα», όπου λίγη ώρα αργότερα κατέληξε.

Προανάκριση για τη διερεύνηση των συνθηκών του δυστυχήματος ενεργείται από το Τμήμα Τροχαίας Ιωαννίνων.
Read More »

2ο Φεστιβάλ Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς – «Στις Σκιές του Χωριού» την Τετάρτη στο Καστρί

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

2ο Φεστιβάλ Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς – «Στις Σκιές του Χωριού» την Τετάρτη στο Καστρί



Ερευνητές επιβεβαιώνουν ότι το 87% των Ελλήνων φοβάται πιο πολύ το "κακό μάτι" από την εφορία.

Συναγερμός! Την Τετάρτη,13/08 και ώρα 21:30 στο Ίδρυμα Η.Σάρρα στο Καστρί αποκαλύπτουμε:

Γιατί το αλάτι δεν είναι μόνο για το φαγητό.
Τι δουλειά έχουν οι μαύρες γάτες στα πεζοδρόμια.
Γιατί η γιαγιά είχε πάντα φυλαχτό στην τσάντα.

Μην λείψει κανείς — η γρουσουζιά δεν συγχωρεί!

Read More »

Juniors K19 Finals: Νέες πρωταθλήτριες Ελλάδας η Σπυριδούλα και η Αλεξάνδρα Τσάτσου

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Juniors K19 Finals: Νέες πρωταθλήτριες Ελλάδας η Σπυριδούλα και η Αλεξάνδρα Τσάτσου 


Οι δίδυμες αδερφές από την Ηγουμενίτσα (και αθλήτριες του Ερμή), μια εβδομάδα μετά τη 2η θέση στα Juniors K17 Finals, κατάφεραν να βρεθούν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου κατακτώντας τον τίτλο στους τελικούς του Πανελληνίου πρωταθλήματος Κ19 που ολοκληρώθηκαν στις εγκαταστάσεις του Sportcamp στο Λουτράκι.
Αντίπαλες τους στον τελικό οι Ιωάννα Βερβεράκη, Εύη Πρινιωτάκη από την Κρήτη (συμπαίκτριες και στον ΟΦΗ), με το συγκεκριμένο ζευγάρι να συνθέτει και τον πρώτο αγώνα του Δ' ομίλου όταν Αλεξάνδρα και Σπυριδούλα είχαν επικρατήσει πολύ δύσκολα με 2-1 σετ (18-21, 27-25, 21-19).

Στον τελικό όμως το σασπένς κράτησε μόνο για ένα σετ. Το πρώτο σετ ήταν ντέρμπι με τις Ιωάννα και Εύη να ανατρέπουν το 9-5 και να προηγούνται 12-13, αλλά Αλεξάνδρα και Σπυριδούλα απάντησαν γρήγορα (14-15, 17-15) και πήραν το σετ με 21-18.
Στο δεύτερο ουσιαστικά όλα κρίθηκαν στο 9-6... Η χαμένη κόντρα της Πρινιωτάκη ήταν η αρχή ενός εντυπωσιακού σε 12-0 που έδωσε τελικά και τη νίκη στις αθλήτριες του Ερμή Ηγουμενίτσας.

Πηγή φωτό: Νίκος Σιάλαρης

Αναλυτικά τα αποτελέσματα και το αυριανό πρόγραμμα:
Α’ όμιλος
  • Μπεκιρ-ογλου Γκιούλ/Παρίση Χρυσή - Τσούμα Μελίνα/Τσούμα Σοφία 2-0 (21-16, 21-12)
  • Ζαφειρίου Βασιλική/Πιτσούλη Εμμανουηλία Μαρία - Τσούμα Μελίνα/Τσούμα Σοφία 0-2 (09-21, 13-21)
  • Μπεκιρ-ογλου Γκιούλ/Παρίση Χρυσή - Ζαφειρίου Βασιλική/Πιτσούλη Εμμανουηλία-Μαρία 2-0 (21-17, 21-09).
Β’ όμιλος
  • Γκανιάτσα Δήμητρα/Μέλου Ελένη - Νικοπούλου Αθανασία/Σουντουλουμάκη Αγγελική 1-2 (12-21, 21-16, 7-15)
  • Γενημανώλη Ραφαέλα/Σκαρτσίλη Ηλέκτρα - Νικοπούλου Αθανασία/Σουντουλουμάκη Αγγελική 2-1 (14-21, 21-15, 20-18)
  • Γκανιάτσα Δήμητρα/Μέλου Ελένη - Γενημανώλη Ραφαέλα/Σκαρτσίλη Ηλέκτρα 1-2 (21-17, 18-21, 14-16).
Γ’ όμιλος
  • Κουκουδίτσκα Κυριακή/Ασβεστά Κλειώ - Χαρισσάκη Αγγελική/Φραγκιουδάκη Αικατερίνη 0-2 (15-21, 15-21)
  • Καρακάση Μαρία-Φανή/Μιχελάκη Μελίνα - Χαρισσάκη Αγγελική/Φραγκιουδάκη Αικατερίνη 0-2 (15-21, 05-21)
  • Κουκουδίτσκα Κυριακή/Ασβεστά Κλειώ - Καρακάση Μαρία-Φανή/Μιχελάκη Μελίνα 2-0 (21-14, 21-13).
Δ’ όμιλος
  • Τσάτσου Αλεξάνδρα/Τσάτσου Σπυριδούλα - Βερβεράκη Ιωάννα/Πρινιωτάκη Εύη 2-1 (18-21, 27-25, 21-19)
  • Αντωνοπούλου Ευαγγελία/Αντωνοπούλου Ζωή - Βερβεράκη Ιωάννα/Πρινιωτάκη Εύη 0-2 (12-21, 03-21)
  • Τσάτσου Αλεξάνδρα/Τσάτσου Σπυριδούλα - Αντωνοπούλου Ευαγγελία/Αντωνοπούλου Ζωή 2-0 (21-10, 21-14).
Κυριακή 10/8
Προημιτελικοί
  • Μπεκιρ-ογλου Γκιούλ/Παρίση Χρυσή – Νικοπούλου Αθανασία/Σουντουλουμάκη Αγγελική 2-1 (21-11, 16-21, 15-9)
  • Τσάτσου Αλεξάνδρα/Τσάτσου Σπυριδούλα – Κουκουδίτσκα Κυριακή/Ασβεστά Κλειώ 2-0 (21-18, 23-21)
  • Γενημανώλη Ραφαέλα/Σκαρτσίλη Ηλέκτρα – Τσούμα Μελίνα/Τσούμα Σοφία 2-0 (21-14, 21-16)
  • Χαρισσάκη Αγγελική/Φραγκιουδάκη Αικατερίνη – Βερβεράκη Ιωάννα/Πρινιωτάκη Εύη 1-2 (13-21, 21-11, 14-16).
Ημιτελικοί
  • Μπεκιρ-ογλου Γκιούλ/Παρίση Χρυσή – Τσάτσου Αλεξάνδρα/Τσάτσου Σπυριδούλα 1-2 (15-21, 22-20, 10-15)
  • Γενημανώλη Ραφαέλα/Σκαρτσίλη Ηλέκτρα – Βερβεράκη Ιωάννα/Πρινιωτάκη Εύη 0-2 (07-21, 11-21).
Αγώνας για θέσεις 3-4
Μπεκιρ-ογλου Γκιούλ/Παρίση Χρυσή - Γενημανώλη Ραφαέλα/Σκαρτσίλη Ηλέκτρα 0-2 (17-21, 18-21)

Τελικός
Τσάτσου Αλεξάνδρα/Τσάτσου Σπυριδούλα - Βερβεράκη Ιωάννα/Πρινιωτάκη Εύη 2-0 (21-18, 21-06)
Read More »

Περιοδεία του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης στη Θεσπρωτία

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Περιοδεία του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης στη Θεσπρωτία 

Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Χρηστος Κέλλας πραγματοποίησε περιοδεία στα σύνορα της Θεσπρωτίας, συνοδευόμενος από τον βουλευτή Θεσπρωτίας Βασίλη Γιόγιακα, το Δήμαρχο Φιλιατών Βασίλη Τζίγκο, τον πρόεδρο Ιωάννη Χεκίμογλου και μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Υδατοκαλλιεργειών, καθώς και τον Πρόεδρο Αντώνη Νικολάου και τον αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας, Ναπολέοντα Τσάνη. 


Η επίσκεψη ξεκίνησε από τη Λωρίδα Σαγιάδας, όπου ο υφυπουργός επισκέφθηκε μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας, συσκευαστήριο ιχθύων και τη μονάδα γαριδοκαλλιέργειας στον κάμπο Ραγίου, ενημερώθηκε για τη λειτουργία τους και συζήτησε με τους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους για τις προοπτικές του κλάδου. Στα πλαίσια της επίσκεψης ο κ. Κέλλας μετέβη στο Τελωνείο Μαυροματίου, όπου τέθηκε το αίτημα για τη λειτουργία φυτοϋγειονομικού σταθμού ελέγχου, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εξαγωγές προς την Αλβανία μέσω αυτής της χερσαίας πύλης. 


Ο υφυπουργός χαρακτήρισε το αίτημα «απολύτως τεκμηριωμένο» και τόνισε ότι «δεσμευόμαστε να το εξετάσουμε άμεσα και να προχωρήσουμε τις απαραίτητες διαδικασίες». Σε δηλώσεις του, ο κ. Κέλλας υπογράμμισε: «Στόχος της σημερινής μας περιοδείας ήταν να δούμε από κοντά τη δυναμική του κλάδου της υδατοκαλλιέργειας στη Θεσπρωτία και να ακούσουμε από τους ανθρώπους της παραγωγής τις ανάγκες και τις προτάσεις τους. Η Λωρίδα Σαγιάδας αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πόλους ανάπτυξης της ελληνικής υδατοκαλλιέργειας και η κυβέρνηση βρίσκεται δίπλα στους παραγωγούς με πολιτικές που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια». 


Από την πλευρά του, ο βουλευτής Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας επισήμανε: «Οι επιχειρήσεις υδατοκαλλιέργειας της περιοχής μας αποτελούν πηγή εισοδήματος και ανάπτυξης για τη Θεσπρωτία και για τη χώρα συνολικά. Η υλοποίηση του φυτοϋγειονομικού σταθμού στο Μαυρομάτι θα άρει σημαντικά εμπόδια στην εξαγωγική διαδικασία και θα μειώσει κόστος και χρόνο για τις επιχειρήσεις. Η στενή συνεργασία κυβέρνησης, τοπικών φορέων και επιχειρηματιών είναι το κλειδί για να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες του κλάδου». 


Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με συζητήσεις για τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης των υδατοκαλλιεργειών, ενώ τονίστηκε η σημασία των υποδομών για την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Θεσπρωτίας.





Read More »

Πανηγύρι τον Δεκαπενταύγουστο από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ψάκκας

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Πανηγύρι τον Δεκαπενταύγουστο από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ψάκκας 


Read More »

Ηγουμενίτσα: Συνελήφθη 31χρονος με πλαστό ταξιδιωτικό έγγραφο

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Ηγουμενίτσα: Συνελήφθη 31χρονος με πλαστό ταξιδιωτικό έγγραφο


Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, στελέχη του Γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας προέβησαν στη σύλληψη ενός 31χρονου αλλοδαπού.
 
Συγκεκριμένα, σε έλεγχο που διενεργήθηκε εντός του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, ο 31χρονος κατείχε και επέδειξε πλαστό ταξιδιωτικό έγγραφο, με σκοπό την παράνομη έξοδό του στο εξωτερικό.

Από τη Λιμενική Αρχή της Ηγουμενίτσας που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε τα πλαστό έγγραφο.
Read More »

Πολλά τα κυβικά και οι ήχοι από τους overboost κινητήρες…| Με απόλυτη επιτυχία το πρώτο Car & Moto Mett της Παραμυθιάς

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Πολλά τα κυβικά και οι ήχοι από τους overboost κινητήρες…| Με απόλυτη επιτυχία το πρώτο Car & Moto Mett της Παραμυθιάς


Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιηθηκε στην Παραμυθιά το πρώτο Car & Moto Mett.

Εντυπωσιακά αλλά και “φτιαγμένα” αυτοκίνητα και μηχανές από διάφορες περιοχές, συγκεντρώθηκαν στον προαύλιο χώρο του Μουσείου Βούλγαρη και στην Κ. Καραμανλή, προσφέροντας ένα μοναδικό θέαμα αλλά και ήχους από τους overboost κινητήρες τους, ξεσηκώνοντας όλη την πόλη.

Ιδιώτες αλλά και επιχείρησες βελτίωσης οχημάτων, έκθεσαν τα οχήματα τους στους εκατοντάδες επισκέπτες της εκδήλωσης που σύμφωνα με τους διοργανωτές και τις δηλώσεις τους στην paramythia-online.gr, θα γίνει θεσμός.

Έντονος ρυθμός, αδιάλειπτο interaction, δυναμική ατμόσφαιρα και νεανική ζωντάνια, άφησαν παρακαταθήκη για τις επομενες χρονιές

Δειτε χαρακτηριστικές εικονες απο την κάμερα του Λευτέρη Τζώρτζη.

Read More »

Συνελήφθη υπεύθυνος καταστήματος για πώληση αλκοόλ και ναργιλέ σε ανήλικο

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Συνελήφθη υπεύθυνος καταστήματος για πώληση αλκοόλ και ναργιλέ σε ανήλικο



Συνελήφθη χθες (09-08-2025) αργά το βράδυ από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ιωαννίνων ημεδαπός, στο πλαίσιο ελέγχων για την προστασία των ανηλίκων από το αλκοόλ και καπνικά προϊόντα, που πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία.

Ειδικότερα, όπως διαπιστώθηκε ο κατηγορούμενος, ως υπεύθυνος καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, είχε προβεί στην πώληση αλκοολούχου ποτού, καθώς και καπνικού προϊόντος (ναργιλέ) σε ανήλικο.

Από τη Δημοτική Αστυνομία βεβαιώθηκε το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο, ενώ ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Ιωαννίνων.
Read More »

Δύο νέες συλλήψεις για παραβάσεις με μουσική – Διατάραξη νυχτερινής ησυχίας σε καταστήματα

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Δύο νέες συλλήψεις για παραβάσεις με μουσική – Διατάραξη νυχτερινής ησυχίας σε καταστήματα


Στο πλαίσιο συνεχιζόμενων ελέγχων για την τήρηση της νομιμότητας σχετικά με το ωράριο και την ένταση της μουσικής σε καταστήματα, συνελήφθησαν σήμερα μετά τα μεσάνυχτα (10/08/2025) από τα Αστυνομικά Τμήματα Ιωαννίνων και Πρέβεζας, αντίστοιχα, ημεδαπός και ημεδαπή.

Ειδικότερα, κατά τους αστυνομικούς ελέγχους διαπιστώθηκε:
· ο πρώτος κατηγορούμενος, ως ιδιοκτήτης καταστήματος, να κάνει χρήση μουσικής, παραβιάζοντας την προβλεπόμενη ένταση αυτής, διαταράσσοντας τη νυχτερινή ησυχία των περιοίκων.
· η δεύτερη κατηγορούμενη, να διοργανώνει μουσική εκδήλωση, με ζωντανή ορχήστρα, διαταράσσοντας τη νυχτερινή ησυχία των περιοίκων.

Οι σχηματισθείσες δικογραφίες θα υποβληθούν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.
Read More »

Θέσεις Εργασίας στο Ξενοδοχείο Mövenpick Sivota Agios Nikolaos – Μέλος του Ομίλου Accor

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025
Θέσεις Εργασίας στο Ξενοδοχείο Mövenpick Sivota Agios Nikolaos – Μέλος του Ομίλου Accor


Το πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα Mövenpick Sivota Agios Nikolaos, μέλος του διεθνούς ξενοδοχειακού ομίλου Accor, αναζητά άτομα για άμεση στελέχωση των παρακάτω θέσεων:
🔧 Συντηρητής
👨‍🍳 Μάγειρας Γ’
🍽️ Βοηθός Σερβιτόρου
🌿 Κηπουρός

Απαραίτητα προσόντα:
Επαγγελματισμός και υπευθυνότητα
Προϋπηρεσία σε αντίστοιχη θέση (όπου απαιτείται)
Ομαδικό πνεύμα και διάθεση για εργασία σε ένα δυναμικό περιβάλλον φιλοξενίας

Προσφέρεται:
Ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών
Σύγχρονο και ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον
Προοπτικές εξέλιξης σε έναν διεθνή όμιλο φιλοξενίας

Αποστολή βιογραφικών:

Πληροφορίες – Τηλέφωνο επικοινωνίας:
6944 757575 (καθημερινά 10:00 – 16:00)

Γίνε μέλος μιας παγκόσμιας ομάδας φιλοξενίας και χτίσε την καριέρα σου στο χώρο του τουρισμού!
Read More »

«Μεταρρυθμίσεις» που υπονομεύουν τη συνοχή των Ενόπλων Δυνάμεων και την Εθνική Άμυνα | Γράφει ο Δρ. Κ. Μπαλωμένος

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

«Μεταρρυθμίσεις» που υπονομεύουν τη συνοχή των Ενόπλων Δυνάμεων και την Εθνική Άμυνα | Γράφει ο Δρ. Κ. Μπαλωμένος


Στις 24 Ιουλίου 2025, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Δένδιας, ανακοίνωσε τη Β΄ Φάση της μεταρρύθμισης «Ατζέντα 2030», παρουσιάζοντας μια σειρά εκτεταμένων παρεμβάσεων στη Δομή και την Οργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων, με απώτερο στόχο τον εκσυγχρονισμό τους.
Οι αλλαγές αυτές, όπως τόνισε ο Υπουργός, αποσκοπούν στη δημιουργία ενός πιο ευέλικτου και σύγχρονου μοντέλου διοίκησης, στη μείωση της γραφειοκρατίας, στην εξοικονόμηση πόρων, καθώς και στη βελτίωση των υποδομών και των συνθηκών για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.

Στο πλαίσιο αυτό, καταργούνται η 1η Στρατιά και τα ενδιάμεσα επίπεδα διοίκησης, με το επιχείρημα της απλοποίησης της διοικητικής πυραμίδας και της ενίσχυσης της ευελιξίας.

Ιδιαίτερη σημασία έχει η κατάργηση της ΑΣΔΕΝ (Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Εσωτερικού και Νήσων), η οποία, αν και δεν αποτελούσε ενδιάμεσο επίπεδο, είχε αυτοτελή επιχειρησιακή αποστολή στην άμυνα του νησιωτικού χώρου του Ανατολικού Αιγαίου. Ο ρόλος της μεταφέρεται στην υπό σύσταση Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Αιγαίου και Ανατολικής Μεσογείου (ΑΣΔΑΜ), χωρίς να έχει αποσαφηνιστεί πλήρως το νέο διοικητικό και επιχειρησιακό πλαίσιο.

Για την ενίσχυση της αυτονομίας των μείζονων σχηματισμών, συγκροτούνται τέσσερις Ανώτατες Στρατιωτικές Διοικήσεις: Θράκης (μετονομασία του 4ου Σώματος Στρατού), Ηπείρου και Μακεδονίας, Αιγαίου και Ανατολικής Μεσογείου (αντικαθιστά την ΑΣΔΕΝ), καθώς και η ΑΣΔΥΣ, που διατηρεί τον υφιστάμενο ρόλο της. Πάνω από αυτές τίθεται το Γενικό Επιτελείο Στρατού, με αρμοδιότητα τον στρατηγικό σχεδιασμό, τον συντονισμό και την εποπτεία. Παράλληλα, ενισχύεται η Γενική Επιθεώρηση Στρατού και συγκροτούνται Διοικήσεις Μη Επανδρωμένων Μέσων σε όλα τα Όπλα και Σώματα.

Επιπλέον, συνεχίζεται το κλείσιμο δεκάδων στρατοπέδων και στρατιωτικών δικαστηρίων, ενώ από το 2026 η κατάταξη των στρατευσίμων θα γίνεται αποκλειστικά στο Στρατό Ξηράς. Προβλέπεται επίσης, πρόγραμμα οχυρωματικών έργων στα νησιά του Αιγαίου και στον Έβρο, στο πλαίσιο του δόγματος «αυτόνομα νησιά», που στοχεύει στη μέγιστη επιχειρησιακή αυτονομία των μονάδων άμυνας σε συνθήκες κρίσης ή αποκλεισμού.

Το αφήγημα του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια προς υποστήριξη της εν λόγω «μεταρρύθμισης» στηρίζεται στην ανάγκη προσαρμογής στις αυξανόμενες γεωπολιτικές προκλήσεις, τα διδάγματα των πολέμων σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή και τις τεχνολογικές εξελίξεις που αλλάζουν τον σύγχρονο πόλεμο.

Στόχος της μεταρρύθμισης είναι η οικοδόμηση ενός πιο ευέλικτου, τεχνολογικά εκσυγχρονισμένου και αποτελεσματικού αμυντικού μηχανισμού, με έμφαση στην πρώτη γραμμή και τη μέριμνα για το προσωπικό.

Πίσω από τη ρητορική του εκσυγχρονισμού και της ευελιξίας όμως, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον αντίκτυπο των αλλαγών στη διακλαδικότητα, τη στρατηγική συνοχή και την αποτρεπτική ικανότητα της χώρας.

Παρά τα διδάγματα από την Ουκρανία, οι παρεμβάσεις αυτές στερούνται συνεκτικού στρατηγικού σχεδίου, υπονομεύουν την επιχειρησιακή επάρκεια και αλλοιώνουν τη θεσμική αρχιτεκτονική διοίκησης, τη στιγμή που η χώρα οφείλει να ενισχύει και όχι να αποδομεί την αποτρεπτική της ισχύ.

Οι εξαγγελθείσες αλλαγές ενσωματώνουν ένα στρατηγικό σφάλμα: ενώ επικαλούνται διδάγματα από την Ουκρανία, αγνοούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πραγματικού αντιπάλου. Το επιχειρησιακό περιβάλλον δεν είναι ουδέτερο, αλλά συγκεκριμένο και γεωγραφικά προσδιορισμένο.

Η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει ούτε μια στατική, προβλέψιμη σύγκρουση τύπου Ουκρανίας, ούτε έναν πόλεμο μέσω αντιπροσώπων (proxies), όπως το Ισραήλ στη Μέση Ανατολή.
Αντιμετωπίζει μια αναθεωρητική δύναμη με αποβατική ικανότητα και διακηρυγμένη πολιτική βούληση επιθετικότητας, σε ένα αρχιπελαγικό θέατρο επιχειρήσεων με εκτεθειμένα νησιά και ανάγκη αποτροπής πρώτου πλήγματος.
Η άκριτη υιοθέτηση ξένων προτύπων, χωρίς εστίαση στη φύση της τουρκικής απειλής, οδηγεί σε εσφαλμένα διδάγματα και στρατηγικό κενό.
Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να σχεδιάζει άμυνα «γενικών προδιαγραφών». Η απειλή είναι συγκεκριμένη, η γεωγραφία αμείλικτη και το κόστος ενός πρώτου πλήγματος πιθανόν ανεπανόρθωτο.

Η προβαλλόμενη «μεταρρύθμιση» δίνει έμφαση σε τεχνολογίες όπως drones και τεχνητή νοημοσύνη, όμως η τεχνολογία δεν υποκαθιστά την κυριαρχία επί του εδάφους. Η αποτελεσματική άμυνα κρίσιμων περιοχών (π.χ. Σάμος ή Καστελόριζο), απαιτεί φυσική στρατιωτική παρουσία, ισχυρές δομές διοίκησης και εγγύτητα με τον τοπικό πληθυσμό και το γεωγραφικό ανάγλυφο.

Οι έννοιες της «συμπαγούς δύναμης», της «τεχνολογικής αναβάθμισης» και της «ενίσχυσης της πρώτης γραμμής» μοιάζουν περισσότερο με συνθήματα παρά με τεκμηριωμένη στρατηγική.

Η αντίληψη περί «αυτόνομων νησιών» και η έμφαση σε έργα οχύρωσης συνδέεται περισσότερο με δόγματα στατικής άμυνας του 17ου και 18ου αιώνα, όταν η πολιορκία αποτελούσε κυρίαρχη μορφή πολέμου.

Στο σημερινό δυναμικό και διακλαδικό επιχειρησιακό περιβάλλον, όπου ο χρόνος αντίδρασης μετριέται σε λεπτά και η κυριαρχία εξαρτάται από την ταχεία συγκέντρωση και συντονισμό ισχύος, η «αυτονομία» δεν εξασφαλίζει αποτροπή. Αντίθετα, οδηγεί σε κατακερματισμό των δυνάμεων και απώλεια στρατηγικού ελέγχου. Η εθνική στρατιωτική ισχύς δεν βασίζεται σε απομονωμένες «νησίδες αντίστασης», αλλά σε δικτυοκεντρική διοίκηση, εφεδρείες και συνδυασμένη ισχύ. Η έννοια του «αποκλεισμένου νησιού», ειδικά όταν υποστηρίζεται από οχυρώσεις χωρίς ένα ενιαίο δόγμα, χωρίς διακλαδική υποστήριξη και ευελιξία, υποδηλώνει ήδη στρατηγική αποτυχία.

Η κατάργηση της 1ης Στρατιάς και της ΑΣΔΕΝ, υπό το πρόσχημα της δημιουργίας ενός πιο ευέλικτου και σύγχρονου μοντέλου διοίκησης, τη μείωση της γραφειοκρατίας, την εξοικονόμηση πόρων και του ψηφιακού μετασχηματισμού, αφαιρεί το αναγκαίο στρατηγικό υπόβαθρο για την ουσιαστική αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων, θέτοντας σε κίνδυνο την αποτρεπτική ικανότητα της χώρας.
Αντί να σηματοδοτούν εξορθολογισμό, διασπούν τη διοικητική συνέχεια, αποδυναμώνουν την επιχειρησιακή ικανότητα και αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της αποτροπής. Η τεχνολογία χωρίς δομές δεν αποτρέπει, όπως και η ευελιξία χωρίς βάθος, δεν προστατεύει.
Μια χώρα που απειλείται άμεσα, δεν έχει την πολυτέλεια να πειραματίζεται με αφηρημένα δόγματα. Χρειάζεται διοίκηση, εφεδρείες, τοπική ισχύ και σαφές μήνυμα αποτροπής. Όχι συνθήματα.

Η απόφαση κατάργησης της 1ης Στρατιάς παρουσιάζεται ως βήμα εξορθολογισμού και ευελιξίας, όμως στην πραγματικότητα συνιστά σοβαρή υποβάθμιση της επιχειρησιακής δομής του Στρατού Ξηράς.
Η 1η Στρατιά, ως ο ανώτατος διοικητικός σχηματισμός και μοναδικό Επιχειρησιακό Στρατηγείο του ελληνικού στρατού, αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Χερσαίας Άμυνας της Ελλάδας, τον αναγκαίο ενδιάμεσο κρίκο μεταξύ του ΓΕΣ και των Σωμάτων Στρατού, εξασφαλίζοντας στρατηγική συνοχή, συντονισμένη δράση σε ευρεία γεωγραφική κλίμακα (Θράκη, Μακεδονία, Θεσσαλία) και άμεση και συντονισμένη αντίδραση σε κρίσεις μεγάλης κλίμακας στο χερσαίο μέτωπο.
Η κατάργησή της, ακυρώνει ένα επίπεδο διοίκησης που είναι απαραίτητο σε συνθήκες έντασης, κρίσης ή πολέμου, δημιουργεί κενό Διοίκησης και Ελέγχου (C2) στο επίπεδο της στρατηγικής επιχειρησιακής διοίκησης (σε μια περίοδο που η χώρα οφείλει να διατηρεί στρατηγικό βάθος και ενιαία καθοδήγηση των δυνάμεών της), υπονομεύει τη συνοχή των δυνάμεων του χερσαίου χώρου και επιφέρει αποδιοργάνωση του επιχειρησιακού σχεδιασμού τόσο στο στρατηγικό όσο και τακτικό επίπεδο.

Είναι στρατηγικό λάθος να θεωρούμε, ότι η μόνη απειλή προέρχεται από ανατολάς, δηλαδή μόνο από την Τουρκία, σε ένα υβριδικό επιχειρησιακό περιβάλλον με πολυδιάστατες προκλήσεις.

Δεν μπορεί να παραβλέπεται το γεγονός, ότι η Αλβανία διατηρεί αλυτρωτικές βλέψεις και στενή στρατιωτική συνεργασία με την Τουρκία, που δημιουργεί νέα δεδομένα ασφάλειας στα σύνορά μας. Σε αυτό το πλαίσιο, η διατήρηση και μετεξέλιξη της 1ης Στρατιάς σε Στρατηγείο Χερσαίων Δυνάμεων είναι αναγκαία για την ολιστική διαχείριση των πολλαπλών απειλών που αντιμετωπίζει η χώρα, ενισχύοντας τη δυνατότητα συντονισμού και ευελιξίας των χερσαίων δυνάμεων σε εθνικό επίπεδο.

Χωρίς την 1η Στρατιά όμως, το βάρος της επιχειρησιακής διοίκησης μεταφέρεται υπέρμετρα στο Γενικό Επιτελείο Στρατού, μειώνοντας την ικανότητά του να ασκεί στρατηγική καθοδήγηση και σχεδιασμό, καθώς ταυτόχρονα θα πρέπει να αναλαμβάνει απευθείας την επιχειρησιακή διοίκηση — μια πρακτική που κρίνεται μη ρεαλιστική σε περίπτωση μεγάλης κρίσης ή πολέμου.
Επιπλέον, η επιχειρούμενη αναδιοργάνωση κινδυνεύει να μετατρέψει το ΓΕΕΘΑ από επιτελικό όργανο στρατηγικής καθοδήγησης σε μια συγκεντρωτική δομή με επιχειρησιακές αρμοδιότητες, χωρίς όμως να διαθέτει τον αναγκαίο επιτελικό μηχανισμό και την απαιτούμενη ευελιξία για άμεση διοίκηση σε συνθήκες κρίσης ή σύρραξης.
Αυτή η υπερσυγκέντρωση, αντί να ενισχύει τη διακλαδικότητα, την υπονομεύει, καθώς ακυρώνει τους ενδιάμεσους κρίκους διοίκησης που εξασφάλιζαν την ευθυγράμμιση των Κλάδων υπό ένα ενιαίο στρατηγικό πλαίσιο. Η διακλαδικότητα απαιτεί διασύνδεση και συνεργασία, όχι απορρόφηση και απορρύθμιση.
Η «νέα δομή» δεν συνοδεύεται από σαφές διακλαδικό πλαίσιο, αφήνοντας θολή τη διαδικασία συνεργασίας και διαλειτουργικότητας μεταξύ Κλάδων. Η κατάργηση κρίσιμων χερσαίων διοικήσεων διαταράσσει την ισορροπία της διακλαδικότητας, αποδυναμώνοντας δυσανάλογα τον Στρατό Ξηράς, χωρίς αντίστοιχη ενίσχυση στους άλλους Κλάδους.

Η 1η Στρατιά επίσης, αναγνωρίζεται από το ΝΑΤΟ ως στρατηγείο επιπέδου Στρατιάς (Field Army HQ), με ρόλο στρατηγικής εφεδρείας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Σε περίπτωση σύρραξης, μπορεί να αναλάβει τη διοίκηση χερσαίων συμμαχικών δυνάμεων στην περιοχή ευθύνης του SACEUR, ειδικά στον άξονα Βαλκανίων–Μαύρης Θάλασσας. Έχει συμμετάσχει σε σημαντικές ασκήσεις, παρέχοντας ικανότητες Command & Control για δυνάμεις μεγέθους Σώματος Στρατού ή Μεραρχίας.
Επιπλέον, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, λειτουργεί ως κρίσιμο στρατηγείο που συνδέει το Αιγαίο, τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο, υποστηρίζοντας τη ροή ενισχύσεων προς Βουλγαρία, Ρουμανία και τη Ν.Α. πτέρυγα της Συμμαχίας.

Η κατάργησή της εκτός από την απώλεια ενός σημαντικού εθνικού εργαλείου θα σημάνει και την αποδυνάμωση της ΝΑΤΟϊκής διοικητικής αρχιτεκτονικής σε μια κρίσιμη περιοχή για τη συλλογική άμυνα.
Η κατάργηση της ΑΣΔΕΝ επίσης, συνιστά μία ακόμη ατυχής και επικίνδυνη απόφαση, καθώς ακυρώνει μια δοκιμασμένη επιχειρησιακή δομή με αποδεδειγμένη επάρκεια στην επιτήρηση και αποτροπή στο Αιγαίο.
Η ΑΣΔΕΝ δεν είναι απλώς μια διοικητική δομή του Στρατού Ξηράς. Είναι ο θεσμικός φορέας επιχειρησιακής ετοιμότητας, αποτροπής και συντονισμού της εθνικής άμυνας στα νησιά του Αιγαίου.

Αποτελεί ενιαίο στρατηγείο ελέγχου του αρχιπελάγους, εξασφαλίζει τη διοικητική και επιχειρησιακή ενοποίηση των νήσων, υποστηρίζει τη ροή ενισχύσεων και εφεδρειών σε συνθήκες κρίσης και λειτουργεί ως κρίσιμος ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ των τακτικών σχηματισμών και του ΓΕΣ.

Η κατάργησή της, με την πρόθεση ενσωμάτωσης των αρμοδιοτήτων της σε μια νέα ευρύτερη Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Αιγαίου και Ανατολικής Μεσογείου (ΑΣΔΑΜ), διαλύει μια κρίσιμη εξειδικευμένη διοίκηση, υποβαθμίζει τη διακλαδική λειτουργία και υπονομεύει τη στρατηγική συνοχή της αποτροπής στον πλέον ευαίσθητο γεωπολιτικά χώρο της χώρας.

Η επιλογή αυτή δεν ενισχύει, αλλά αποδυναμώνει την ικανότητα άμεσης και συντονισμένης αντίδρασης στην περιοχή ευθύνης της, δημιουργώντας επικίνδυνα διοικητικά κενά και αποδιοργανώνοντας την επιχειρησιακή συνέχεια στο σύνθετο γεωγραφικά περιβάλλον του Αιγαίου.

Επιπλέον, η κατάργηση της ΑΣΔΕΝ διαταράσσει την απαραίτητη ισορροπία διοίκησης ανάμεσα στους Κλάδους, αφού αποδυναμώνει δυσανάλογα τη χερσαία συνιστώσα της αποτροπής, δίχως να ενισχύει αντίστοιχα κάποιο λειτουργικό διακλαδικό σχήμα. Αντί να προάγεται η διακλαδικότητα, εγκαθιδρύεται μια επικίνδυνη ασάφεια. Η ΑΣΔΕΝ αποτελεί εγγυητή της επιχειρησιακής συνοχής του ανατολικού χώρου. Η διάλυσή της συνιστά ρήγμα σε αυτήν τη συνοχή.
Επίσης, η προστιθέμενη αξία της ΑΣΔΕΝ έγκειται στη βαθιά εξοικείωσή της με την επιχειρησιακή λογική του νησιωτικού περιβάλλοντος. Δεν πρόκειται απλώς για ένα επιτελείο, αλλά για έναν οργανισμό με ενσωματωμένη τη γνώση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε νησιού, κάθε μονάδας και κάθε σχηματισμού που λειτουργούν ως Φάροι Εθνικής Αποτροπής.
Αυτή η πολύτιμη, πολυετής εμπειρία και τοπική εξειδίκευση δεν μπορούν να μεταβιβαστούν αυτόματα σε μια νέα, μη εξειδικευμένη περιφερειακή διοίκηση. Η επιχειρούμενη αναδιάταξη, με τη μετατροπή της ΑΣΔΕΝ σε ΑΣΔΑΜ, απειλεί να αλλοιώσει τον ειδικό αποτρεπτικό της ρόλο, αφαιρώντας βάθος και σαφήνεια από το στρατηγικό μήνυμα της χώρας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Και όλα αυτά, δεν εκτυλίσσονται σε καιρό σταθερότητας και ειρήνης. Αντιθέτως, η αναδιάταξη επιχειρείται σε ένα διεθνές περιβάλλον αβεβαιότητας, αστάθειας και γεωπολιτικών ανακατατάξεων και την ώρα που η Τουρκία επιδιώκει έναν ηγεμονικό ρόλο στην περιοχή. Την ώρα, που επενδύει στην ακραία εθνικιστική της ρητορική, ενισχύει συστηματικά την επιθετική προβολή της στρατιωτικής της ισχύος και εργαλειοποιεί κάθε κρίση ως μέσο στρατηγικής πίεσης και εκβιασμού.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η επιλογή να καταργηθούν οι δύο θεμελιώδεις πυλώνες της εθνικής άμυνας (1η Στρατιά και ΑΣΔΕΝ), συνιστά στρατηγικό λάθος, με άμεσες επιπτώσεις στην επιχειρησιακή συνοχή, την ετοιμότητα και την αξιοπιστία της εθνικής αποτροπής.

Η Δομή Δυνάμεων δεν μπορεί να σχεδιάζεται σε στρατηγικό κενό, ούτε ανεξάρτητα από τις δυνατότητες και τις προθέσεις του αντιπάλου. Ειδικότερα, όταν η Τουρκία διατηρεί σαφώς επιθετικά προσανατολισμένη στρατιωτική διάταξη, με ικανότητα ταχείας προβολής ισχύος στο Αιγαίο, στον Έβρο και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Συγκεκριμένα, η 4η Στρατιά (Στρατιά Αιγαίου), με έδρα τη Σμύρνη, αποτελεί την κύρια αποβατική δύναμη της Τουρκίας, ενώ η 1η Στρατιά στην Ανατολική Θράκη διαθέτει τρία Σώματα Στρατού ικανά για ταχεία δράση στον Έβρο. Και οι δύο σχηματισμοί συγκροτούν ένα διακλαδικό σύστημα αποβατικής και χερσαίας ισχύος, υποστηριζόμενο από ειδικές δυνάμεις, αεροπορία στρατού και ναυτικές μονάδες.
Όταν ο αντίπαλος οργανώνεται με αυξημένες επιθετικές δυνατότητες, η αποδόμηση κρίσιμων δομών και η συγχώνευση θεμελιωδών σχηματισμών δεν συνιστούν εκσυγχρονισμό, αλλά στρατηγική πλάνη, η οποία υπονομεύει την αποτρεπτική ισχύ και παραχωρεί πρωτοβουλία κινήσεων σε αυτόν που διατηρεί το πλεονέκτημα της επιθετικής επιλογής.

Τέλος, όλες οι εξαγγελίες του κ. Δένδια για την αλλαγή στη Δομή Δυνάμεων του Ελληνικού Στρατού τίθενται σε θεσμικό κενό.

Από τη στιγμή που δεν υπάρχει επικαιροποιημένη Πολιτική Εθνικής Άμυνας (Π.Ε.Α.), πώς είναι δυνατόν ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας να προχωρά σε δομικές παρεμβάσεις που επηρεάζουν το σύνολο της επιχειρησιακής διάταξης και της αμυντικής αρχιτεκτονικής της χώρας;
Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας το μόνο θεσμικό κείμενο που υπάρχει και σχετίζεται με την Εθνική Ασφάλεια είναι η Πολιτική Εθνικής Άμυνας (Π.Ε.Α.), το οποίο είναι άκρως απόρρητο έγγραφο και απορρέει από την Στρατηγική Εθνικής Ασφάλειας.
Η Π.Ε.Α., αποτελεί το θεμέλιο απ’ το οποίο πηγάζουν όλα τα καταστατικά κείμενα που διέπουν τη λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων [Στρατιωτική Αξιολόγηση Κατάστασης (Σ.Α.Κ.), Εθνική Στρατιωτική Στρατηγική (ΕΘ.Σ.Σ.), Γενική Σχεδίαση Άμυνας της Χώρας (ΓΕ.Σ.Α.Χ.), Δομή Δυνάμεων (Δ.Δ.) κ.λπ.].
Συνεπώς, από τη στιγμή που δεν υπάρχει επικαιροποιημένη Π.Ε.Α. όπου να έχει εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ και δεν έχουν διατυπωθεί και καταγραφεί στο εν λόγω θεσμικό κείμενο σαφείς στρατηγικοί και επιχειρησιακοί στόχοι για τις Ένοπλες Δυνάμεις, με ποιο στρατηγικό υπόβαθρο επιχειρείται η υλοποίηση της «ΑΤΖΕΝΤΑΣ 2030»;

Ποιο πρόβλημα επιχειρεί να λύσει και με ποιες επιπτώσεις στην εθνική ασφάλεια;

Εν κατακλείδι, θα πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι η Δομή Δυνάμεων και η Εθνική Άμυνα γενικότερα, δεν είναι Άσκηση επί Χάρτου, αλλά ούτε και επικοινωνιακό πυροτέχνημα που αξιοποιείται για λόγους προσωπικού εντυπωσιασμού και μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων.
Δεν μπορεί να υποτάσσεται σε πρόχειρους σχεδιασμούς, αποσπασματικές μεταρρυθμίσεις ή επιφανειακές εξαγγελίες.
Η «νέα Δομή Δυνάμεων» δεν προκύπτει από τεκμηριωμένη στρατηγική ανάλυση, ούτε εντάσσεται σε μια θεσμικά κατοχυρωμένη ιεραρχία σχεδίασης που να εξυπηρετεί το εθνικό συμφέρον.
Αντιθέτως, μοιάζει να συνιστά άσκηση διοικητικού πειραματισμού χωρίς σαφές δόγμα, χωρίς επιχειρησιακή τεκμηρίωση, χωρίς εκτίμηση της απειλής και χωρίς θεσμική συνέπεια.

Ο εκσυγχρονισμός των Ενόπλων Δυνάμεων είναι απαραίτητος. Αλλά για να είναι αποτελεσματικός και θεσμικά νόμιμος, πρέπει να ξεκινά από στρατηγική καθοδήγηση, να καταλήγει σε επιχειρησιακή λογική και να στηρίζεται σε ρεαλιστική αποτύπωση της απειλής.

Υπό το πρίσμα αυτό, όσοι αγνοούν τις συνέπειες που επιφέρουν οι πειραματισμοί τους στη συνοχή και την αποτελεσματικότητα των Ενόπλων Δυνάμεων, αναλαμβάνουν ακέραιη την ευθύνη για το επιχειρησιακό κενό που θα προκύψει όταν η κρίση δεν θα είναι Σενάριο επί Χάρτου, αλλά πραγματικότητα.

Δρ. Κωνσταντίνος Π. Μπαλωμένος
Πολιτικός Επιστήμονας – Διεθνολόγος
Πρώην Γενικός Διευθυντής - Γενικής Διεύθυνσης
Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ)
Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ)

Read More »

Αναδρομικά σε περισσότερους από 80.000 συνταξιούχους: Όλες οι νεότερες πληροφορίες για τους δικαιούχους και τις πληρωμές

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Αναδρομικά σε περισσότερους από 80.000 συνταξιούχους: Όλες οι νεότερες πληροφορίες για τους δικαιούχους και τις πληρωμές

Αναδρομικά σε περισσότερους από 80.000 συνταξιούχους: Όλες οι νεότερες πληροφορίες για τους δικαιούχους και τις πληρωμές
Είτε τέλη Αυγούστου είτε αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να πληρώσει ο ΕΦΚΑ αναδρομικά ποσά σε περισσότερους από 80.000 συνταξιούχους.

Της Κατερίνας Φεσσά

Η καταβολή αυτή θα αφορά, σύμφωνα με πληροφορίες σε περίπου 70.000 απόστρατους Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας των οποίων επανυπολογίστηκε η σύνταξη τους με τις διορθώσεις που έγιναν στις κρατήσεις του νόμου 4093/2012, σε συνολικά 10.000 τραπεζικούς υπαλλήλους και σε 100 με 200 άτομα διαφόρων κατηγοριών από τα υπόλοιπα 29 Ταμεία.

Πάντως δεν αποκλείεται τα ποσά των αναδρομικών να φτάσουν τις 8.500 ευρώ ή ακόμη και τις 10.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση τα ποσά των αναδρομικών θα γνωστοποιηθούν σύμφωνα με πληροφορίες στα εκκαθαριστικά σημειώματα των δικαιούχων μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία επανυπολογισμού της σύνταξης τους από τον ΕΦΚΑ.

Τα αναδρομικά των απόστρατων

Όσον αφορά λοιπόν τα αναδρομικά των απόστρατων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας επισημαίνεται πως αυτά αντιστοιχούν σε 27 μήνες και προκύπτουν από το ότι δεν εφαρμόστηκε ο νόμος στα μερίσματα καθώς από τον Απρίλιο του 2023 η σχετική κράτηση σταμάτησε να ισχύει. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι κρατήσεις που επιβάλλονταν σε όσους λάμβαναν σύνταξη και μέρισμα με άθροισμα άνω των 1.000 ευρώ.

Με άλλα λόγια έγιναν κάποιες διορθώσεις στις κρατήσεις που επιβάλλονταν στους απόστρατους σύμφωνα με τον νόμο 4093/2012 και έτσι μειώνονται σημαντικά τα ποσά των μηνιαίων κρατήσεων αλλά αυξάνονται οι καθαρές αποδοχές τους. Δηλαδή σήμερα η κράτηση επιβάλλεται μόνο στην κύρια σύνταξη του απόστρατου και όχι στο άθροισμα της κύριας σύνταξης και του μερίσματος.

Ωστόσο παλαιότερα ο υπολογισμός της κράτησης γίνονταν στο συνολικό ποσό που λάμβαναν οι συνταξιούχοι, συμπεριλαμβανομένου και του μερίσματος, κάτι που έφερνε πιο υψηλές περικοπές από τις σημερινές.

Ποιοι αναμένεται να λάβουν ποσά άνω των 8.500 ευρώ

Το άλλο πακέτο αναδρομικών εκτιμάται πως θα αφορά τους επανυπολογισμούς συντάξεων του νόμου 4670/2020. Πρόκειται για τους συνταξιούχους που έχουν τουλάχιστον 30 έτη ασφάλισης και για τους οποίους η διαδικασία του επανυπολογισμού των συντάξεών τους ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2023 με βάση τα βελτιωμένα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Βρούτση.

Μάλιστα σε ορισμένες από τις περιπτώσεις αυτές ενδέχεται να δοθούν αναδρομικά που μπορεί να ξεπεράσουν και τα 8.500 ευρώ. Τέτοια ποσά μπορεί να δοθούν σε όσους έχουν διαδοχική ή παράλληλη ασφάλιση αλλά και ασφάλιση με βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα.

Πώς θα δοθούν τα αναδρομικά

Σύμφωνα με πληροφορίες, η καταβολή των αναδρομικών στους απόστρατους θα πραγματοποιηθεί σε μια συγκεκριμένη ημερομηνία, δηλαδή σε μια δόση και όχι σταδιακά.

Επίσης επισημαίνεται πως τα αναδρομικά δεν θα καταβληθούν σύμφωνα με πληροφορίες ταυτόχρονα μαζί με τις πληρωμές των συντάξεων του Σεπτεμβρίου του 2025. Ενδεικτικά αναφέρεται πως τα ποσά αυτά μπορούν να δοθούν είτε 2 ημέρες πριν την καταβολή της σύνταξης του Σεπτεμβρίου του δικαιούχου είτε 2 μέρες μετά την πληρωμή αυτή.

Υπενθυμίζεται δε πως οι συντάξεις Σεπτεμβρίου του 2025 θα πληρωθούν την Τρίτη,26 Αυγούστου και την Πέμπτη,28 Αυγούστου στους δικαιούχους. Αναλυτικά:

Την Τρίτη 26 Αυγούστου 2025 θα πληρώσουν τα τέως ταμεία Μη Μισθωτών ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ τις κύριες συντάξεις. Επίσης την ίδια ημέρα θα πληρωθούν οι κύριες συντάξεις που απονεμήθηκαν από τη σύσταση του ΕΦΚΑ και μετά, με τον ν.4387/2016, μέσω του ΟΠΣ-ΕΦΚΑ (συνταξιούχους μισθωτών & μη μισθωτών από 1.1.2017 και έπειτα) αλλά και όλες οι επικουρικές συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (μη μισθωτών και μισθωτών).

Την Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025 θα καταβάλλουν τις κύριες συντάξεις τα τέως ταμεία των μισθωτών [ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΩΝ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΝΑΤ, ΕΤΑΤ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ] αλλά θα δοθούν και οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.

Ποιοι θα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση

Με αυτόματο τρόπο θα γίνουν οι επιστροφές των αναδρομικών ποσών στους δικαιούχους από τον ΕΦΚΑ καθώς δεν θα χρειαστεί να υποβάλλουν κάποια σχετική αίτηση προς στον Φορέα.

Ωστόσο αίτηση επανυπολογισμού προς τον ΕΦΚΑ ενδέχεται να χρειαστεί να υποβάλλουν οι ασφαλισμένοι που συνταξιοδοτήθηκαν μετά τον Μάιο του 2016, έχουν τουλάχιστον 30 έτη ασφάλισης και που στην απόφαση συνταξιοδότησης αναφέρονται οι συντελεστές του νόμου Κατρούγκαλου ,ν. 4387/2016 ενώ θα έπρεπε να ισχύουν οι βελτιωμένοι συντελεστές του ν. 4670/2020.

Πηγή: enikonomia.gr

Read More »

Έρχεται «καυτό» τριήμερο με 40αρια και ισχυρά μελτέμια

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Έρχεται «καυτό» τριήμερο με 40αρια και ισχυρά μελτέμια

Καύσωνας στην Ελλάδα με θερμοκρασίες 40 βαθμών και ισχυρά μελτέμια

Ο Γιώργος Τσατραφύλλιας προειδοποιεί για υψηλές θερμοκρασίες έως και 41°C και δυνατά μελτέμια, σύμφωνα με την πρόγνωση για το τριήμερο.

«Καυτή» θα είναι η δεύτερη εβδομάδα του Αυγούστου, καθώς από σήμερα Κυριακή μέχρι και την Τρίτη η θερμοκρασία θα σημειώσει σημαντική άνοδο, ενώ θα αρχίσει να υποχωρεί σταδιακά από την Τετάρτη (13/8).

Ο μετεωρολόγος Γιώργος Τσατραφύλλιας, σε ανάρτησή του στο Facebook, αναφέρει ότι «επανέρχονται τα 40άρια» και προειδοποιεί για έντονο καύσωνα σε πολλές περιοχές της χώρας.

Στην ανατολική και νότια Ελλάδα τα ισχυρά μελτέμια, εκτός από τον κίνδυνο εξάπλωσης δασικών πυρκαγιών, προσφέρουν και δροσιά. Αντίθετα, στη δυτική και βόρεια Ελλάδα, στα νότια ηπειρωτικά και τα Δωδεκάνησα, οι θερμοκρασίες θα αγγίξουν ή και θα ξεπεράσουν τους 40-41 βαθμούς Κελσίου.

Η ανάρτηση του Γιώργου Τσατραφύλλια

«Επανέρχονται τα 40άρια…

Στην ανατολική και νότια Ελλάδα τα δυνατά μελτέμια, εκτός από τον κίνδυνο εξάπλωσης και ενίσχυσης δασικών πυρκαγιών, δίνουν και ανάσες δροσιάς.

Τουναντίον, η δυτική και βόρεια Ελλάδα, τα νότια ηπειρωτικά και τα Δωδεκάνησα, θα ζήσουν συνθήκες καύσωνα με θερμοκρασίες που θα ξεπεράσουν τους 40-41°C.

Από την Τετάρτη 13/5 θα αρχίσει η σταδιακή υποχώρηση της ζέστης.

Τα ισχυρά μελτέμια θα συνεχιστούν και τη νέα εβδομάδα.

Ο Δεκαπενταύγουστος προβλέπεται με πολύ καλό καιρό χωρίς ακρότητες.

Ο Αύγουστος φαίνεται να μας αποχαιρετά πιο ζεστός από τα φυσιολογικά.

Καλό Δεκαπενταύγουστο με υγεία!»

Η πρόγνωση της ΕΜΥ για την Κυριακή 10 Αυγούστου

Η ΕΜΥ προβλέπει αίθριο καιρό με ανέμους από βόρειες διευθύνσεις 4-6 μποφόρ και τοπικά έως 7-8 μποφόρ στο Αιγαίο. Η θερμοκρασία θα φτάσει 35-37°C και τοπικά έως 39°C στα δυτικά και βόρεια ηπειρωτικά, ενώ στις Κυκλάδες, τις Σποράδες και τη βόρεια Κρήτη δεν θα ξεπεράσει τους 32°C.

Αναλυτικά οι κατά τόπους προγνώσεις

  • Αττική: Αίθριος, Β-ΒΑ άνεμοι 5-6 και στα ανατολικά έως 8 μποφόρ, θερμοκρασία 25-35°C.
  • Θεσσαλονίκη: Αίθριος, άνεμοι μεταβλητοί 3-4 μποφόρ, θερμοκρασία 22-35°C.
  • Μακεδονία-Θράκη: Αίθριος, Β-ΒΑ άνεμοι 3-5 και στα ανατολικά έως 6 μποφόρ, θερμοκρασία έως 37°C.
  • Ιόνιο-Ήπειρος-Δυτική Στερεά-Δυτική Πελοπόννησος: Αίθριος, Β άνεμοι 4-6 μποφόρ, θερμοκρασία έως 39°C.
  • Θεσσαλία-Ανατολική Στερεά-Εύβοια-Ανατολική Πελοπόννησος: Αίθριος, Β-ΒΑ άνεμοι 4-6 και στα ανατολικά έως 8 μποφόρ, θερμοκρασία έως 38°C.
  • Κυκλάδες-Κρήτη: Γενικά αίθριος, Β άνεμοι 6-8 μποφόρ, θερμοκρασία έως 37°C.
  • Νησιά Ανατολικού Αιγαίου-Δωδεκάνησα: Αίθριος, Β άνεμοι 5-7 και στα βόρεια έως 8 μποφόρ, θερμοκρασία έως 37°C.

Πηγή: zougla.gr

Read More »

Θέση εργασίας στην Ηγουμενίτσα

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Θέση εργασίας στην Ηγουμενίτσα



 Η EUROLINE SHIPPING & CO LTD ζητά να εντάξει στο δυναμικό της:

Υπάλληλο Γραφείου – Γραφείο Ηγουμενίτσας
Αν έχεις οργανωτικές δεξιότητες, άριστη γνώση υπολογιστών και αγαπάς τη ναυτιλία και τον τουρισμό, αυτή είναι η ευκαιρία σου!

🔹 Απαραίτητα προσόντα:
• Πολύ καλή γνώση Αγγλικής γλώσσας (δεύτερη ξένη γλώσσα θεωρείται προσόν)
• Άριστη γνώση χειρισμού Η/Υ
• Ικανότητα προγραμματισμού και συντονισμού εργασιών
• Ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας

📍 Τοποθεσία εργασίας:
 Γραφείο EUROLINE – Ηγουμενίτσα
📈 Η εταιρεία προσφέρει δυναμικό εργασιακό περιβάλλον και προοπτικές σταδιοδρομίας στον χώρο της ναυτιλιακής εξυπηρέτησης και του τουρισμού.

📧 Αποστολή βιογραφικών στο email: logistirio@anekigo.gr
📞 Πληροφορίες: 26650 29063
Read More »

Προσδοκίες και επιφυλάξεις για την κίνηση της αγοράς στις θερινές εκπτώσεις – Λήγουν στο τέλος Αυγούστου

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Προσδοκίες και επιφυλάξεις για την κίνηση της αγοράς στις θερινές εκπτώσεις – Λήγουν στο τέλος Αυγούστου


Σε εξέλιξη βρίσκονται οι θερινές εκπτώσεις, που ξεκίνησαν στις 14 Ιουλίου και θα ολοκληρωθούν στο τέλος Αυγούστου, με τον εμπορικό κόσμο να έχει την προσδοκία, στη λήξη του μήνα να υπάρχει θετικό αποτύπωμα στην εμπορική κίνηση. Στο πρώτο δεκαπενθήμερό τους οι θερινές εκπτώσεις, έδειξαν επιφυλακτικότητα του αγοραστικού κοινού, γεγονός που δημιούργησε προβληματισμό.

Οι καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, προχωρώντας κυρίως σε στοχευμένες και απολύτως απαραίτητες αγορές, γεγονός που αποτυπώνεται στην σχετικά αδύναμη ροή επισκεψιμότητας και αγοραστικής κίνησης. Η ζήτηση παραμένει συγκρατημένη, με τις προσφορές και τις εκπτώσεις να προηγούνται πολλές φορές της επίσημης περιόδου, γεγονός που αποδυναμώνει την αποτελεσματικότητα του θεσμού.

Η γενικευμένη αβεβαιότητα, το αυξημένο κόστος ζωής και η ασθενής αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών διαμορφώνουν ένα περιβάλλον δυσμενές για την κατανάλωση. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο, ειδικά οι μικρές, συνεχίζουν να πιέζονται έντονα, τόσο από τη μείωση της κατανάλωσης, όσο και από το υψηλό λειτουργικό κόστος και τη δυσκολία ρευστότητας».

Υπενθυμίζεται πως η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, συμβουλεύει τους καταναλωτές ως προς τη συγκεκριμένη περίοδο: 
  • Να ιεραρχούν τις ανάγκες τους και να ψωνίζουν βάσει του προϋπολογισμού τους.
  • Να πραγματοποιούν έρευνα αγοράς πριν καταλήξουν σε κάποιο συγκεκριμένο προϊόν.
  • Να μην παρασύρονται από υπερβολικά μεγάλα ποσοστά έκπτωσης.
  • Να ελέγχουν – όσο είναι δυνατόν - την ποιότητα και την αυθεντικότητα του προϊόντος και να λαμβάνουν υπόψη το συσχετισμό ποιότητας-κόστους.
  • Να ενημερώνονται για την πολιτική που ακολουθεί το κάθε κατάστημα σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, ύπαρξης εγγύησης κ.λπ..
Επιπρόσθετα, οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου ζητούν λήψη μέτρων για να αντιμετωπιστεί «η ανεξέλεγκτη εισροή προϊόντων από τρίτες χώρες, τα οποία κυκλοφορούν χωρίς συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, χωρίς επαρκή φορολογικό έλεγχο και χωρίς οικολογικό αποτύπωμα».
Read More »

Η τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής | Τα νέα «όπλα» στη φαρέτρα της ΑΑΔΕ

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Η τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής | Τα νέα «όπλα» στη φαρέτρα της ΑΑΔΕ


Σαρωτικές διασταυρώσεις θα πραγματοποιήσει έως το τέλος του έτους η ΑΑΔΕ για την αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων και «μαύρου» χρήματος, έχοντας στο «οπλοστάσιό» της όλες τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη.
Συγκεκριμένα, ΦΠΑ, κρυπτονομίσματα, μετοχές σε ξένα χρηματιστήρια, αλλά και αναδρομικά, μπαίνουν στο στόχαστρο της ειδικής Μονάδας Μαζικών Ψηφιακών Διασταυρώσεων, η οποία θα στελεχώνεται από στελέχη της πληροφορικής και αναλυτές δεδομένων. Θα χρησιμοποιούν ειδικούς αλγόριθμους για την ανάλυση των μεγάλων δεδομένων και την άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης. Παράλληλα, με την τεχνητή νοημοσύνη θα γίνεται η συγκριτική αξιολόγηση και το «σκανάρισμα» κάθε διαθέσιμου στοιχείου στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αρχικά, το μπαράζ των διασταυρώσεων θα αφορά σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες και σταδιακά θα επεκταθεί στον χώρο των τελωνείων, για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και των παράνομων διακινήσεων.

Οι τέσσερις αρχικές κατηγορίες έχουν ως εξής:

1. Διασταυρώσεις για τον εντοπισμό φορολογουμένων που υπέβαλαν μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ έτους 2024, ενώ είχαν δραστηριότητα έως τις 31/12/2025. Στην περίπτωση κατά την οποία οι διασταυρώσεις εντοπίσουν φοροδιαφυγή, θα διενεργηθεί τακτικός έλεγχος από την ΑΑΔΕ και θα γίνει εκ νέου υπολογισμός για τα έσοδα και τα έξοδα της επιχείρησης- επαγγελματία. Εκτός από τον πρόσθετο φόρο που θα προκύψει, οι παραβάτες θα κληθούν να πληρώσουν και τα πρόστιμα που προβλέπει η νομοθεσία.
2.Διασταυρώσεις τουλάχιστον του 50% των εισερχομένων πληροφοριών από αλλοδαπές αρχές, μέσω της Διεθνούς Διοικητικής Συνεργασίας, με τις υποβληθείσες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος (DAC1) τουλάχιστον για το έτος 2020, έως τις 30/10/2025. Είναι ενδεικτικό, ότι για τη διασταύρωση DAC1 έτους 2017 που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, πραγματοποιήθηκαν σχετικές επικοινωνιακές δράσεις συμμόρφωσης για την παρότρυνση υποβολής των απαιτούμενων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και υποβλήθηκαν 7.647 επιπλέον δηλώσεις.
Οι διασταυρώσεις αφορούν σε φορολογούμενους με τη φορολογική κατοικία τους στην Ελλάδα και οι οποίοι εισπράττουν τόκους από καταθέσεις που τηρούν στο εξωτερικό, καθώς και σε όσους έχουν εισοδήματα (πλην καταθέσεων) από άλλες χώρες. Επίσης, σε εξέλιξη είναι η διασταύρωση από την ΑΑΔΕ για το άνω του 50% των εισερχομένων πληροφοριών από αλλοδαπές αρχές μέσω της Διεθνούς Διοικητικής Συνεργασίας, με τις υποβληθείσες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος (DAC1) τουλάχιστον για το έτος 2019.
3.Διασταυρώσεις αναδρομικών αποδοχών για μισθούς και συντάξεις έτους 2021. Όσοι μισθωτοί και συνταξιούχοι λαμβάνουν αναδρομικά για τα προηγούμενα έτη, οφείλουν να τα δηλώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ και μάλιστα στα έτη που τα αφορούν. Οι αναδρομικές αποδοχές που θα δηλωθούν, θα φορολογηθούν, αλλά δεν θα επιβληθούν πρόστιμα και προσαυξήσεις. Εάν δεν δηλωθούν και εντοπιστούν από τις διασταυρώσεις, τότε θα καταλογιστούν πρόστιμα και προσαυξήσεις.
4.Διασταύρωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών. Θα πραγματοποιηθούν αυτόματες διασταυρώσεις των δηλώσεων που υποβάλλουν οι επιχειρήσεις σε Εφορία και ΕΦΚΑ.

Με την αντιπαραβολή των δηλώσεων Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) και των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ), η ΑΑΔΕ επιδιώκει να εντοπίσει επιχειρήσεις οι οποίες δηλώνουν διαφορετικά στοιχεία στην Εφορία και διαφορετικά στον ΕΦΚΑ. Επιδιώκεται ο εντοπισμός επιχειρήσεων οι οποίες δεν αποδίδουν τον πραγματικό ΦΜΥ στην Εφορία ή τις πραγματικές εισφορές στον ΕΦΚΑ.

Η διασταύρωση των συγκεκριμένων στοιχείων διευκολύνεται από την υποχρέωση των επιχειρήσεων να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις απόδοσης παρακρατηθέντων ποσών φόρου εισοδήματος και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης σε μηνιαία βάση και αναλυτικά ανά εργαζόμενο. Ταυτόχρονα, υποβάλλονται μηνιαία και οι Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ), οπότε μπορεί να γίνει αντιπαραβολή των δύο δηλώσεων.
Read More »

Ο «χάρτης πληρωμών» από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 14 Αυγούστου

Κυριακή, Αυγούστου 10, 2025

Ο «χάρτης πληρωμών» από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 14 Αυγούστου


Συνολικά 50.761.000 ευρώ θα καταβληθούν σε 54.846 δικαιούχους από τις 11 έως τις 14 Αυγούστου 2025 στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σε ανακοίνωσή του:

Από τον e-ΕΦΚΑ:
– στις 14 Αυγούστου, θα καταβληθούν 178.000 ευρώ σε 145 δικαιούχους για παροχές του πρώην ΟΑΕΕ (επιδόματα μητρότητας και ατυχημάτων, καθώς και για έξοδα κηδείας) και
– από τις 11 έως τις 14 Αυγούστου, θα καταβληθούν 12.500.000 ευρώ σε 500 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων εφάπαξ.

Από τη ΔΥΠΑ θα καταβληθούν:
– 20.000.000 ευρώ σε 34.000 δικαιούχους για επιδόματα ανεργίας και λοιπά επιδόματα,
– 4.000.000 ευρώ σε 5.800 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας,
– 12.000.000 ευρώ σε 11.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης,
– 2.000.000 ευρώ σε 3.400 δικαιούχους προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα και
– 83.000 ευρώ σε 1 δικαιούχο του προγράμματος «Σπίτι μου».
Read More »

Σελίδες

Advertise & Backlinks on thespro.gr

Publish guest posts or dofollow backlinks on a trusted Greek news website (DA 35 / DR 33, 38K+ monthly visits).

Fast publication, real traffic, transparent metrics.

Contact: info@thespro.gr

📈 Looking for Greek guest post sites or backlinks for SEO? — thespro.gr is open for sponsored content, guest posts & link insertions.
Learn more →

© 2025 thespro.gr — Media & SEO Collaborations | Domain Authority 35 · Domain Rating 33

Από το Blogger.