Online αγορές: Αποκαλυπτική έρευνα σχετικά με τα χρήματα που χάνουν οι Έλληνες από διαδικτυακές απάτες
Online αγορές: Αποκαλυπτική έρευνα σχετικά με τα χρήματα που χάνουν οι Έλληνες από διαδικτυακές απάτες
- το 33% πολιτών χάνει έως 50 ευρώ όσων έπεσε θύμα διαδικτυακής απάτης. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί 2 στους 10 πολίτες,
- το 30% πολιτών χάνει από 50 ευρώ –199 ευρώ,
- το 12% πολιτών χάνει από 200 ευρώ -499 ευρώ
- και το 16% περισσότερα από 500 ευρώ
- Το 10% των πολιτών αναφέρει την επιδείνωση της πιστοληπτικής του ικανότητας
- Το 9% πολιτών δηλώνει πως διαρρέονται τα προσωπικά δεδομένα του
- Το 6% δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει τις τραπεζικές υπηρεσίες του
- το 5% πολιτών αναφέρει πως έχει χάσει την παραγωγικότητα
- και το 2% των πολιτών δηλώνει πως χρειάστηκε επαγγελματική υποστήριξη.
- Το 1% των πολιτών παραδέχθηκε πως ένιωσε ντροπή, ένα ψυχολογικό εμπόδιο που αποτρέπει την καταγγελία.
- Το 17% των πολιτών είπε πως βιώνει συναισθηματική ταλαιπωρία με άγχος και στρες,
- Το 14% των πολιτών δηλώνει πως έχει διαταραχθεί η καθημερινότητά του.
- Το 43% των πολιτών αναφέρει πως δεν υπέστη άμεσες επιπτώσεις. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει υποστεί κάποια ζημιά.
- Το 20% των θυμάτων δεν κάνει τίποτα μετά την εξαπάτηση.
- Το 34%των πολιτών επικοινώνησε με την τράπεζα,
- Το 23% των πολιτών ανέφερε το περιστατικό που έγινε στην πλατφόρμα,
- Το 20% των πολιτών άλλαξε κωδικούς,
- Το 15% των πολιτών προχώρησε στην απενεργοποίηση των καρτών και των τραπεζικών λογαριασμών ενώ το 15% των πολιτών ήρθε σε επαφή με την αστυνομία.
- Το 56% των πολιτών παρόλο που έπεσε θύμα απάτης δηλώνει πως συνεχίζει να ψωνίζει online όπως πριν. Το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 74% στους πολίτες ηλικίας 17-24 ετών .
- Το 10% πολιτών -που έχει πέσει θύμα απάτης- αυξάνει τις online αγορές του απλώς είναι περισσότερο προσεκτικό.
- Το 33% πολιτών -κυρίως των μεγαλύτερων ηλικιών – περιορίζει τις συναλλαγές του.
- 1 στους 10 δεν εμπιστεύεται αρκετά κάποια επιχείρηση για να κάνει online αγορές. Αυτό σε ποσοστό μεταφράζεται σε 11%.
- Το 41% των πολιτών είναι τώρα πιο προσεκτικό, ωστόσο δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να εμπιστευθεί μικρότερες ή νέες επιχειρήσεις. Ωστόσο το 37% κάνει τις αγορές του μόνο σε μεγάλες, γνωστές επιχειρήσεις, ενώ το 4% των πολιτών αναφέρει πως μπορεί να εμπιστευθεί μικρότερες επιχειρήσεις για τις αγορές του.
- Το 78% των πολιτών ηλικίας 25-34 ετών έχει υψηλότερη αυτοπεποίθηση στην αναγνώριση AI περιεχομένου από το 51% των πολιτών ηλικίας 17–24 ετών.
- Ενώ το 52% των νεότερων είναι πιο πιθανό να στοχοποιηθούν από ότι οι μεγαλύτεροι (25%).
- Το 80% των πολιτών χρησιμοποιεί το Facebook σε μηνιαία βάση και το 62% των πολιτών το Instagram. Αυτές οι πλατφόρμες είναι τα κύρια κανάλια αγορών.
- Το Facebook και το YouTube έχουν τις περισσότερες διαφημίσεις. Και αυτό δημιουργεί το τέλειο οικοσύστημα για τις απάτες.
- Το 79% των πολιτών δηλώνει πως κουράζεται να βλέπει τις πολλές online πληροφορίες
- το 49% των πολιτών είναι καχύποπτο όσον αφορά τις ταξιδιωτικές προσφορές που βλέπει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.



.jpg)





























.gif)
.gif)

.gif)


