Η Λαϊκή Συσπείρωση για τις «κινητοποιήσεις» του δήμου Ηγουμενίτσας

Η Λαϊκή Συσπείρωση για τις «κινητοποιήσεις» του δήμου Ηγουμενίτσας



Το Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας συνεδρίασε 22/06/2021 με μοναδικό θέμα: «Διαμόρφωση πρότασης κινητοποιήσεων στα πλαίσια της διεκδίκησης της χερσαίας ζώνης.»

Η Λ.Σ. διαφωνήσαμε με τις προτάσεις της δημοτικής αρχής(Δ.Α) γιατί πιστεύουμε ότι μια κινητοποίηση είναι πολύ σοβαρό θέμα. Θέλει καλή προετοιμασία και σαφείς στόχους. ΤΙ ΖΗΤΑΜΕ. ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΖΗΤΑΜΕ. ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ. Η πρόταση του Δημάρχου δεν ανταποκρίνεται στην σοβαρότητα του θέματος.

ΤΙ ΖΗΤΑΜΕ : Με το «διεκδικητικό» πλαίσιο του Δ.Σ. έχουμε διαφωνήσει από το 2017. Ωστόσο θέλουμε να επισημάνουμε ότι μετά από τόσες συζητήσεις θα έπρεπε να έχει γίνει κατανοητό ότι η χρήση του λιμανιού προσδιορίζει και την χρήση της «χερσαίας ζώνης». Και την χρήση την καθορίζει ο ιδιοκτήτης. Ίσως έτσι κατανοηθεί η καθυστέρηση και το παζάρι που γίνεται σε αυτό το θέμα. Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στους χώρους που «διεκδικεί» πέρα από την απόφαση του 2017. Ωστόσο η απόφαση του 2017 είναι το «προπατορικό αμάρτημα» τόσο της Δημοτικής Αρχής όσο και του ΣΥΡΙΖΑ. Το Δ.Σ. υιοθέτησε την πρόταση της διοίκησης της ΟΛΗΓ Α.Ε.(της διορισμένης από τον ΣΥΡΙΖΑ). Αυτή είναι και η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ. Πάνω σε αυτή γίνεται η «διαπραγμάτευση» με τους επενδυτές. Σας είχαμε προειδοποιήσει από τότε. Προφανώς δεν μπορεί να συζητάς για διεκδικήσεις στην «χερσαία ζώνη» χωρίς να αναφέρεις ότι ο λόγος που μπαίνει για συζήτηση είναι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Επίσης θα έπρεπε να ήταν κατανοητό ότι οι επιχειρηματίες «δεν θα αφήσουν ψίχουλο να πέσει από το τραπέζι». Θα διεκδικήσουν ότι μπορεί να ανεβάσει την κερδοφορία τους. Για αυτό απορούμε με την σιγουριά της Δ.Α. για το Δρέπανο λ.χ.. Τα τεύχη δημοπράτησης είναι πολύ συγκεκριμένα όπως και οι χάρτες που τα συνοδεύουν.

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΖΗΤΑΜΕ : Γιατί ο δήμος διεκδικεί την «χερσαία ζώνη»; Θέλει το παραλιακό μέτωπο για να καλύψει τις λαϊκές ανάγκες για άθληση, ανάπαυση, πολιτισμό του λαού και της νεολαίας; Η για να αναπτύξει ο ίδιος ο δήμος επιχειρηματική δραστηριότητα; Η μέχρι σήμερα πολιτική της Δ.Α. συνηγορεί για το δεύτερο. Η παραλία της Αγίας Παρασκευής που διαχειρίζεται ο δήμος έχει γεμίσει ασφυκτικά από ξαπλώστρες ιδιωτών, οι πεζόδρομοι και τα πεζοδρόμια της πόλης είναι αδιάβατοι από τα τραπεζοκαθίσματα. Γιατί διεκδικεί ο δήμος το κεντρικό parking από την ΟΛΗΓ Α.Ε.; Για να εξασφαλίσει την ελεύθερη στάθμευση η για να εισπράττει αυτός τα χρήματα από την ελεγχόμενη στάθμευση; Γνωρίζουμε την δύσκολη οικονομική κατάσταση του δήμου. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αναπτύσσει επιχειρηματική δράση, στις πλάτες των δημοτών του, στο όνομα της οικονομικής αυτοτέλειας. Υπάρχει και δρόμος της αγωνιστικής διεκδίκησης από το κεντρικό κράτος. Το οποίο μόνιμα λέει ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Χρήματα όμως φαίνεται ότι έχουν μπόλικα αυτοί που θέλουν να αγοράσουν το λιμάνι. Ας φορολογήσει τους εφοπλιστές που έχουν πάνω από 50 φοροαπαλλαγές. Για να στρατευτεί ο λαός σε ένα αγώνα για την «χερσαία ζώνη» πρέπει να δει πόσο και πώς βελτιώνει η καθημερινότητα του. Ενημέρωση των κατοίκων δεν έχει υπάρξει για το τι πρόκειται να αλλάξει στην ζωή τους. Αυτό ίσως δείχνει και τις προθέσεις της Δ.Α.

ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ : Ειπώθηκε στην συζήτηση ότι εδώ ο στόχος είναι η «χερσαία ζώνη» και αυτός ο στόχος είναι υπεράνω κομμάτων. Ωστόσο ο αντίπαλος είναι σαφέστατα καθορισμένος. Είναι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και εμπορευματοποίησης των πάντων. Είναι η πολιτική που υπηρετεί την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων οδηγώντας τα πλατειά λαϊκά στρώματα στην φτώχια και στην εξαθλίωση . Αυτήν την πολιτική υπηρετεί σήμερα η κυβέρνηση της Ν.Δ. παίρνοντας την σκυτάλη από τον ΣΥΡΙΖΑ. Χωρίς αυτό να είναι καθαρό τι είδους αγώνας μπορεί να γίνει; Ενάντια σε ποιόν; Αυτό καθορίζει και την στάση μας απέναντι στις μορφές «διεκδίκησης» που προτάθηκαν.

· Διαφωνήσαμε και δεν θα πάρουμε μέρος σε καμιά συνάντηση με υπουργούς. Ο κ. Πλακιωτάκης έχει έλθει ξανά στην πόλη μας και έδωσε υποσχέσεις. Το ίδιο έκαναν στο παρελθόν οι κ. Δρίτσας και Κουρουπλής υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ όπως και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσίορλας. Για πάνω από 30 χρόνια συζητιέται το θέμα της «χερσαίας ζώνης». Το αστικό κράτος δεν δίνει λύση και εξηγήσαμε γιατί. Δεν είναι θέμα μόνο γραφειοκρατίας όπως παρουσιάζεται. Ούτε μόνο του ΤΑΙΠΕΔ, όπως αναφέρθηκε. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει συγκροτηθεί, και λειτουργεί με συγκεκριμένο σκοπό, με πολιτικές αποφάσεις οι οποίες δεν έχουν αμφισβητηθεί από κανένα αστικό κόμμα . Ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα βγαίνει στα κεραμίδια ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, αλλά σαν κυβέρνηση δεν κατάργησε το ΤΑΙΠΕΔ .

· Όσον αφορά το κλείσιμο του Δημαρχείου και τις συνεντεύξεις, χωρίς συγκεκριμένο πλαίσιο αιτημάτων και διεκδικήσεων ενάντια σε αντιλαϊκές πολιτικές, αλλά και ανάδειξης των ευθυνών της κυβέρνησης που διαχειρίζεται το θέμα, τι νόημα έχουν;

· Όσον αφορά την «κινητοποίηση» της Δευτέρας ο Δήμαρχος πρότεινε να κλείσει η αγορά με στάση του Εμπορικού Συλλόγου Ηγουμενίτσας και να γίνει πορεία μέχρι το λιμάνι. Πέρα από το περιεχόμενο θέλουμε να επισημάνουμε την, τουλάχιστον, «προχειρότητα» της πρότασης. Φαίνεται ότι προηγούμενη συνεννόηση δεν υπήρχε. Αλλά ο Δήμαρχος δεν τα παρακολουθεί τα τοπικά ΜΜΕ; Δεν γνωρίζει ότι ο Εμπορικός Σύλλογος έχει πάρει πρωτοβουλία και καλεί τους Μ.Φ. σε μέτωπο αλλά με άλλο διεκδικητικό πλαίσιο από αυτό του Δ.Σ.; Δεν πήρε χαμπάρι ότι και να ήθελε ο Σύλλογος να οργανώσει κάτι, δεν μπορεί γιατί βρίσκεται αυτή την περίοδο σε εκλογική διαδικασία; Πως μπορεί να χαρακτηρισθεί αυτή η πρόταση; Δείχνει πόσο στα σοβαρά παίρνει η Δ.Α. την κινητοποίηση; Σαν να γίνεται μια πρόταση για να «βγούμε από την υποχρέωση» και αν δεν πετύχει «ο λαός φταίει που δεν μας ακολουθεί».

· Όσον αφορά το κλείσιμο του λιμανιού. Αυτή είναι πιο προωθημένη μορφή και θέλει ακόμα πιο υπεύθυνη στάση. Να θυμίσουμε ότι παλαιότερα , επί δημαρχίας Ανδρέα Νταή, έγινε μια ανάλογη κινητοποίηση. Έκλεισε το λιμάνι εξωτερικού για μερικές ώρες από τα μηχανήματα του δήμου, ελάχιστους «παράγοντες»( δημόσια πρόσωπα) και χωρίς λαϊκή συμμετοχή. Έκλεισε μάλιστα το πρωί που σίγουρα δεν θα ερχόταν κανένα καράβι. Τέτοιες ενέργειες θυμίζουν «τουφεκιές στον αέρα», για να πούμε ότι κάτι κάναμε, ότι αντιδράσαμε αλλά ό λαός δεν κατεβαίνει στον δρόμο. Ο λαός όμως πολύ πρόσφατα με αφορμή τη ψήφιση του αντεργατικού νόμου κατέβηκε μαζικά και μαχητικά στους δρόμους, και στην πόλη μας. Στο δε λιμάνι του Πειραιά αχρήστεψε με την μαζικότητα του τις αποφάσεις δικαστηρίου, αλλά τα σχέδια των εφοπλιστών που στέλνανε τους επιβάτες στα καράβια για πίεση.

· Όσον αφορά το μάζεμα των υπογραφών δηλώνουμε ότι η Λ.Σ. δεν θα υπογράψουμε κάτω από το πλαίσιο της Δ.Α.. Δεν θα υπογράψουμε τα λιμάνια Συβότων ,Πλαταριάς και Σαγιάδας να δοθούν σε ιδιώτες. Δεν θα υπογράψουμε να κατασκευαστεί μαρίνα στο κέντρο της πόλης. Δεν θα υπογράψουμε τον αποκλεισμό των κατοίκων από παραλιακό μέτωπο. Ούτε ότι παραιτούμαστε από τον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Και αυτό όχι από δογματική προσήλωσε όπως αναφέρθηκε. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι και η ΟΛΗΓ Α.Ε., που είναι ακόμα υπό κρατικό έλεγχο, τα συμφέροντα των εφοπλιστών εξυπηρετούσε και εξυπηρετεί. Οι κυνικές δηλώσεις του εφοπλιστή κ. Λασκαρίδη πείθουν και τον πιο δύσπιστο. Δεν θέλουμε όμως να γιγαντωθούν ακόμα περισσότερο οι επιχειρηματικοί όμιλοι, γιατί αυτό γίνεται σε βάρος των εργαζόμενων και των λαϊκών στρωμάτων ,προετοιμάζει την επόμενη οικονομική κρίση . Δεν γίνεται να είναι «και λύκος να είναι χορτάτος και τα πρόβατα σωστά».

· Δεν συμφωνούμε με την παραίτηση του Δ.Σ. σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Ψηφιστήκαμε για να υπηρετούμε τα λαϊκά συμφέροντα και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

Διαφωνώντας τόσο με το περιεχόμενο όσο και την μεθόδευση της Δ.Α. καταψηφίσαμε τις προτάσεις του Δημάρχου.

Δηλώνουμε άλλη μια φορά ότι συνένοχοι στο έγκλημα δεν θα γίνουμε.

Θα συνεχίσουμε όμως να αγωνιζόμαστε για ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ.

Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για ανάπτυξη που θα έχει στόχο και σκοπό την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.

Με αυτές τις σκέψεις καλούμε τους εργαζόμενους ,τα λαϊκά στρώματα του δήμου μας μέσα από τα σωματεία και τους συλλόγους τους, τους Μ.Φ. του τόπου να αγωνισθούν για:

· Να ανακληθεί η θετική γνωμάτευση της προηγούμενης κυβέρνησης για εγκατάσταση μονάδας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας μια "ανάσα" από μια πυκνοκατοικημένη περιοχή που υπάρχουν λαϊκές κατοικίες, σχολεία κλπ. ώστε να μην αποτελέσει μια εν δυνάμει περιβαλλοντική “βόμβα”.

· Να αναπλαστούν με κρατική χρηματοδότηση και να αποδοθούν για ελεύθερη χρήση στο λαό οι χώροι του παραλιακού μετώπου που δεν εξυπηρετούν λιμενική δραστηριότητα, σε παιδικές χαρές, σε χώρους αθλητικής και πολιτιστικής δραστηριότητας (γήπεδα κλπ) καθώς επίσης και όλες οι παραλίες για την αναβάθμιση του δικαιώματος των διακοπών και της αναψυχής των λαϊκών στρωμάτων.

· Να παραμείνουν ως αλιευτικά καταφύγια αυτά που υπάρχουν στην Πλαταριά και στην Σαγιάδα, να αποχαρακτηριστεί από τουριστικό των Συβότων.

· Να μην εφαρμοστούν τα σχέδια του ΟΛΗΓ ΑΕ για τουριστική μαρίνα στο κέντρο της πόλης που είναι σε βάρος των ελεύθερων χώρων.

· Να σταματήσει κάθε διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και της χερσαίας ζώνης.

· Γενναία χρηματοδότηση από το κράτος του δημοτικού ναυταθλητικού ομίλου Ηγουμενίτσας ώστε να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του παραλιακού χώρου και να αναδειχθεί το παραλιακό μέτωπο σε χώρο δράσεων για το ναυταθλητισμό καθώς επίσης και σε Αθλητικούς και Πολιτιστικούς Συλλόγους που αντιμετωπίζουν πρόσθετες δυσκολίες λόγω της πανδημίας.



Ηγουμενίτσα 24/06/2021

Για την Λαϊκή Συσπείρωση

Δώρης Δήμας
Η Λαϊκή Συσπείρωση για τις «κινητοποιήσεις» του δήμου Ηγουμενίτσας Η Λαϊκή Συσπείρωση για τις «κινητοποιήσεις» του δήμου Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιουνίου 24, 2021 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.