Προσπάθεια ίδρυσης συλλόγου άρσης βαρών στη Θεσπρωτία

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
Προσπάθεια ίδρυσης συλλόγου άρσης βαρών στη Θεσπρωτία



Με τον Ολυμπιονίκη και θρύλο της άρσης βαρών και πρώην βουλευτή επικρατείας με το ΠΑΣΟΚ κ. Πύρρο Δήμα, συναντήθηκε το βράδυ της Παρασκευής στην Ηγουμενίτσα, ο βουλευτής Θεσπρωτίας κ. Γιόγιακας. 

Οι δύο άντρες συζήτησαν την προσπάθεια που γίνεται για την ίδρυση συλλόγου άρσης βαρών στη Θεσπρωτία.


Προηγουμένως ο κ. Δήμας είχε συναντηθεί και με τον Κώστα Βιρβίλη, με την ιδιότητα του μέλους της Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων (Κ.Ο.Ε.Σ.Α.Δ.) για τις Σχολικές Αθλητικές Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ελπίζουμε η προσπάθεια ίδρυσης συλλόγου άρσης βαρών στη Θεσπρωτία να ευδοκιμήσει και όπως μαθαίνουμε υπάρχει υποστήριξη εκ μέρους προπονητών του αθλήματος από τα Γιάννενα.

Read More »

Διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος την Τρίτη στην Ηγουμενίτσα

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
Διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος την Τρίτη στην Ηγουμενίτσα


Αγαπητοί μας πελάτες,

H ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. καταβάλλει διαρκείς προσπάθειες για τη μεγαλύτερη δυνατή αξιοπιστία των δικτύων και εγκαταστάσεων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και για τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης ενέργειας.

Για το λόγο αυτό προγραμματίζει και υλοποιεί καθημερινά έργα συντήρησης, ενίσχυσης ή αναβάθμισης δικτύων, τα οποία απαιτούν προσωρινές διακοπές της ηλεκτροδότησης.

Προκειμένου να προγραμματίσετε τις εργασίες σας και να ελαχιστοποιηθεί η όχλησή σας, στον ακόλουθο πίνακα, μπορείτε να ενημερωθείτε για τις περιοχές και τις ώρες προγραμματισμένων διακοπών ηλεκτροδότησης.


Προσοχή :
Ενώ καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για τη συντομότερη επανηλεκτροδότηση, εντούτοις, επιβάλλεται μεγάλη προσοχή, θεωρώντας ότι σε όλη την προγραμματισμένη διάρκεια διακοπής, οι αγωγοί είναι υπό τάση!
Read More »

Στα πηγάδια του Σουλίου - Του Δημήτριου Λάππα*

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
Στα πηγάδια του Σουλίου - Του Δημήτριου Λάππα*


Στο χώρο του Βουλευτηρίου και στη γύρω περιοχή, όπου τα ερείπια σπιτιών αγωνιστών του Σουλίου και έως την Κιάφα σώζονται έως και σήμερα, δύο αιώνες και πλέον ,αρκετά (περίπου 40), και σε καλή κατάσταση, από τα 400 συνολικά πηγάδια των Σουλιωτών, καθώς κάθε οικογένεια είχε το δικό της πηγάδι (!).

Η περιοχή σήμερα ονομάζεται Πηγάδια (υπάρχει και σχετικό τραγούδι: Τρία μπαïράκια στήσανε στο Σούλι στα πηγάδια… ακούστε το στο τέλος του κειμένου.)

Προκαλεί εντύπωση το γεγονός πού βρέθηκαν τόσα πηγάδια σε μια, ομολογουμένως, ωστόσο, ήταν ουσιαστικά στέρνες, όπου συγκέντρωναν το νερό της βροχής.

Κάθε οικογένεια διατηρούσε το δικό της, προκειμένου να εξασφαλίσει νερό για τις ανάγκες της, ενώ πολλά συνδέονταν μεταξύ τους με ένα ευφυές δίκτυο αγωγών.

Συνδέονται υπογείως με κεραμικές σωληνώσεις, ενώ γέμιζαν νερό από μία μεγάλη γούρνα, φυσική δεξαμενή νερού, που βρίσκόταν σε ένα από τα ψηλότερα σημεία. Η φυσική δεξαμενή ήταν πλακόστρωτη και συγκοινωνούσε με τα πηγάδια μέσω του δικτύου των κεραμικών σωλήνων.


Το κάθε πηγάδι είναι φτιαγμένο λιθάρι -λιθάρι, σε σχήμα κυκλικό, πάνω σε λιθόστρωτη βάση.

Βορειότερα στο βουνό υπήρχε η λιθόστρωτη δεξαμενή συλλογής νερού της βροχής. Μέσω ενός υπόγειου δικτύου κεραμικών αγωγών, αυτή συνδεόταν με τα πηγάδια.

Σύμφωνα με μαρτυρίες, που μεταφέρονται από γενιά σε γενιά, οι Σουλιώτες κατά τις επιχειρήσεις του 1792, όταν οι Τουρκαλβανοί πλησίασαν την περιοχή τους, έριξαν ασβέστη σε πολλά πηγάδια για να τους στερήσουν το νερό.

Ο Δήμος Σουλίου σήμερα έχει καταγράψει όλα τα ιστορικά πηγάδια και εκπονεί μελέτη για την συντήρηση και διάσωσή τους, με τις υποδείξεις της αρχαιολογικής υπηρεσίας

* Ο Δημήτριος Λάππας είναι φιλόλογος, ιστορικός ερευνητής και συγγραφέας
Read More »

Επίσκεψη Κάτση με τον Πρόεδρο της Πανηπειρωτικής κ. Κιάμο στο Σούλι

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
Επίσκεψη Κάτση με τον Πρόεδρο της Πανηπειρωτικής κ. Κιάμο στο Σούλι


Λόγω της πανδημίας εφέτος, ακυρώθηκαν οι επίσημες εορτές Σουλίου. 

Σήμερα είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ με τον Πρόεδρο της Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας Μάκης Κιάμο, τον ιστορικό αυτό τόπο και να αποδόσουμε άτυπα τον ελάχιστο φόρο τιμής, στη μνήμη του ένδοξου αγώνα των Σουλιωτών. 

Η σιωπή λόγω της απουσίας του κόσμου, δεν ήταν ικανή να σκεπάσει το μήνυμα που διατρανώνει το Σούλι μέσα στους αιώνες.

Καμία θυσία δεν είναι μάταιη, όταν πρόκειται για την ελευθερία.

Μάριος Κάτσης 
βουλευτής Θεπρωτίας
Read More »

53χρονος από την Πρέβεζα θετικός στον κορωνοϊό

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
53χρονος από την Πρέβεζα θετικός στον κορωνοϊό


Εν αναμονή οδηγιών από τον ΕΟΔΥ τελούν οι υγειονομικές και άλλες αρμόδιες αρχές στην Ήπειρο καθώς 53χρονος που ζει και εργάζεται στην Πρέβεζα βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό.

Ο 56χρονος είχε μεταβεί στην Κοζάνη για το τριήμερο, φτάνοντας όμως εκεί παρουσίασε ύποπτα συμπτώματα.

Απευθύνθηκε στο τοπικό νοσοκομείο, υπεβλήθη στο τεστ και όπως προέκυψε από την ανάλυση είναι θετικός στον ιό.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν τέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό ενώ οι αρχές στην Ήπειρο τελούν εν αναμονή για οδηγίες ώστε να γίνει η απαραίτητη ιχνηλάτιση.
Read More »

Το νέο σποτ για τον Ελληνικό Τουρισμό - Του Βασίλη Παππά

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
Το νέο σποτ για τον Ελληνικό Τουρισμό - Του Βασίλη Παππά


Διαβάζω πολλά σχόλια στα Social για το spot τουρισμού, το κόστος του και το copy-paste.


Όπως σε όλα τα πράγματα στην Ελλάδα, ο καθένας έχει την δική του γνώμη και πολύ καλά κάνει. Μάλιστα χαίρομαι να ακούγονται αυτές οι διαφορετικές απόψεις και προσεγγίσεις.

Θα μιλήσω από πλευράς marketing. Γενικά – Δεν μπορούμε να "κρίνουμε" την αποτελεσματικότητα μιας καμπάνιας Marketing με την δική μας υποκειμενική ματιά για το αν μας αρέσει ή όχι. Δεν έχει καμία σημασία αν αρέσει σε εμένα ή σε εσάς. Δεν δουλεύει έτσι. Σημασία έχει σε «ποιους απευθύνεται» και τα συναισθήματα που προκαλεί σε αυτούς!

Για να έρθω στο συγκεκριμένο spot – ξεκάθαρα δεν απευθύνεται στους Έλληνες. Για τους Έλληνες και τον εσωτερικό τουρισμό απ’ ότι διάβασα θα βγουν άλλα spot στην συνέχεια.

Με λίγα λόγια για να κρίνουμε αν μια καμπάνια marketing είναι αποτελεσματική χρειάζεται να γνωρίζουμε το γενικότερο πλαίσιο που έχει στηθεί, την Στρατηγική που έχει σχεδιαστεί, τους στόχους που θέλει να πετύχει, και το «συγκεκριμένο κοινό» που απευθύνεται.

Ας είμαστε λίγο θετικοί σε αυτό, και ότι κάτι καλό θα βγει!

Όσον αφορά την αντιγραφή του slogan “Summer is a State of mind” που έχει κατοχυρώσει η εταιρεία Lancaster θα πω το εξής. Ναι υπάρχει σαν μήνυμα όμως και πάλι θα πρέπει να δούμε το πλαίσιο που χρησιμοποιήθηκε στο spot. Η φράση “Greek summer is a state of mind” θεωρώ σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί «το slogan μας» αλλά το πλαίσιο που θέλουμε να βάλει ο αποδέκτης του μηνύματος τον «εαυτό του». Δεν το θεωρώ δηλαδή κακό να χρησιμοποιήσουμε αυτή την ιδέα (εφόσον παραμείνει ιδέα και όχι slogan). Η ουσία είναι να κάνει η καμπάνια την δουλειά για την οποία σχεδιάστηκε. Θεωρώ έχει υπάρξει και έρευνα πιο πριν (πριν κάνεις διαφήμιση - κάνεις έρευνα).

Θα δούμε λοιπόν την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας το επόμενο διάστημα. Νομίζω όλοι θέλουμε να πάει καλά.
Προσωπικά εμένα το spot μου άρεσε (υποκειμενική άποψη)

Βασίλης Παππάς
Επιχειρηματικός Σύμβουλος


Read More »

Πρόγραμμα περισυλλογής νεκρών ζώων από την Περιφέρεια Ηπείρου

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
Πρόγραμμα περισυλλογής νεκρών ζώων από την Περιφέρεια Ηπείρου


Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου, ενέκρινε το αποτέλεσμα του δημόσιου διαγωνισμού για το «Πρόγραμμα περισυλλογής και διαχείρισης ή και αποτέφρωσης κάθε είδους νεκρών ζώων και κατασχεθέντων προϊόντων και λήψη δειγμάτων εγκεφαλικού ιστού από νεκρά βοοειδή και αιγοπρόβατα» στην Περιφέρεια Ηπείρου, προϋπολογισμού 600.000 €. Ανάδοχος, αναδείχτηκε η εταιρεία KAFSIS ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
Read More »

Γρηγόρης Καρράς: 2009-2019, τα τροχαία στην Ήπειρο

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
Γρηγόρης Καρράς: 2009-2019, τα τροχαία στην Ήπειρο


Εξαιρετικά σημαντικά και ενδιαφέροντα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στην Ήπειρο τα τελευταία δέκα χρόνια αλλά και τις οικονομικές τους επιπτώσεις συγκέντρωσε, ανέλυσε και παρουσίασε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος που παρακολούθησε ο υποδιοικητής της Τροχαίας Ιωαννίνων Γρηγόρης Καρράς. Πρόκειται για έναν από τους έμπειρους αξιωματικούς της Αστυνομικής Διεύθυνσης που ολοκλήρωσε με επιτυχία το μεταπτυχιακό του στη Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Χαρίλαο Ναξάκη. Η Ήπειρος στη δεκαετία 2009- 2019 έχασε σε τροχαία ένα ολόκληρο χωριό.

Και το κόστος της ανθρώπινης ζωής δεν μπορεί να υπολογιστεί σε χρήμα.

Οι απώλειες ανθρώπινων ζωών αφήνουν πένθος, πόνο και πληγές.

Ωστόσο, έχει διαμορφωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο ένα μοντέλο υπολογισμού του κόστους της ζωής που σχετίζεται με τα τροχαία ατυχήματα.

Με βάση αυτό αλλά και με ανάλυση όλων των τροχαίων που σημειώθηκαν στη δεκαετία στην Ήπειρο προκύπτει ένα τεράστιο οικονομικό κόστος, που αποτελεί μία σημαντική πτυχή.

Από το 2009 μέχρι και το 2019, το σύνολο των τροχαίων ατυχημάτων στην Ήπειρο ανήλθε στα 1.394 εκ των οποίων τα 342 ήταν θανατηφόρα και τα 1.052 μη θανατηφόρα.


Το σύνολο των παθόντων ανήλθε σε 2.274 εκ των οποίων οι 381 έχασαν τη ζωή τους, οι 415 τραυματίσθηκαν βαριά και οι 1.478 τραυματίσθηκαν ελαφρά.

Τα περισσότερα θανατηφόρα -49-έχουν καταγραφεί το 2009 και τα λιγότερα -18- δέκα χρόνια αργότερα, το 2019.

Ο μεγαλύτερος αριθμός θανατηφόρων καταγράφεται στο Νομό Ιωαννίνων ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Νομός Πρέβεζας, στην τρίτη ο Νομός Άρτας και στην τέταρτη ο Νομός Θεσπρωτίας.

Συνολικά στη διάρκεια της δεκαετίας σημειώθηκαν 1.401 ατυχήματα, εκ των οποίων τα 551 στο Νομό Ιωαννίνων, τα 396 στο Νομό Θεσπρωτίας, τα 276 στο Νομό Πρέβεζας και τα 178 στο Νομό Άρτας.

Το συνολικό κόστος των ατυχημάτων στην Ήπειρο για την δεκαετία σύμφωνα με τα μαθηματικά μοντέλα που χρησιμοποιεί ο κ. Καρράς ακολουθώντας τα διεθνή πρότυπα, ανέρχεται στα 354.867.830 ευρώ!

Ποσό εξαιρετικά μεγάλο καθώς ισούται με το σύνολο του ΕΣΠΑ της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου!

Αναλυτικά

Από τους υπολογισμούς λοιπόν που πραγματοποιήθηκαν με την εν λόγω έρευνα, προκύπτει ότι η συνολική απώλεια παραγωγικότητας για την Περιφέρεια Ηπείρου από τα τροχαία ατυχήματα, για τα έτη 2009 έως 2019, ανέρχεται στο ποσό των 106.761.839 ευρώ.

Το κόστος των τροχαίων με υλικές ζημιές, καθώς και το κόστος των τροχαίων που είχαν αποτέλεσμα τον ελαφρύ, βαρύ και τον θανάσιμο τραυματισμό των εμπλεκόμενων, ανέρχεται στο ποσό των 248.105.991.

Έτσι αθροίζοντας τα υπολογισθέντα κόστη τροχαίων ατυχημάτων, που έλαβαν χώρα στην Ήπειρο, προκύπτει ότι Συνολικό Κόστος Τροχαίων Ατυχημάτων για τα έτη 2009-2019 ανήλθε σε 354.867.830 ευρώ.

Αν αυτό το ποσό το αντιπαραβάλουμε με το συνολικό Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ), των ετών 2009-2019, το οποίο σύμφωνα με τις μετρήσεις της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας ανήλθε στο ποσό των €2.144.043.000.000 τότε, το συνολικό κόστος τροχαίων ατυχημάτων της Περιφέρειας Ηπείρου, ανήλθε στο 0,016% του ΑΕΠ.

Μερικά ακόμη σημαντικά συμπεράσματα

Από την λεπτομερή και αναλυτική καταγραφή και ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων στην Περιφέρεια της Ηπείρου, που έκανε ο κ. Καρράς προκύπτουν ορισμένα ακόμη πολύ σημαντικά συμπεράσματα:

-Αριθμητική μείωση των τροχαίων στην διάρκεια της δεκαετίας.

-Η κατασκευή και η λειτουργία των δύο μεγάλων οδικών αξόνων στην Ήπειρο, της Εγνατίας και της Ιονίας οδού, φαίνεται ότι συνέβαλλαν καθοριστικά στη μείωση των σοβαρών ή θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

-Μόλις 6 από τα 342 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα που έλαβαν χώρα στην Περιφέρεια Ηπείρου, ήτοι το 1% του συνόλου, καθώς και 8 από τα 322 σοβαρά τροχαία ατυχήματα, ήτοι το 8% αυτών έγιναν επί της Εγνατίας οδού, ενώ από την έναρξη λειτουργίας της Ιόνιας οδού, στο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου που ανήκει στην Ήπειρο, δεν σημειώθηκε κανένα θανατηφόρο ή σοβαρό τροχαίο ατύχημα.

-Ο αριθμός των θανόντων σε τροχαία ατυχήματα παραμένει υψηλός.

-Το οικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων σε άμεσο και έμμεσο επίπεδο κυμαίνεται και στις δύο περιπτώσεις υψηλό. Τα ποσά των αποζημιώσεων για τα τροχαία ατυχήματα, που δαπανούν ετησίως οι ασφαλιστικές εταιρίες, θεωρούνται υπέρογκα και θα μπορούσαν να διοχετευθούν σε τομείς της χώρας που έχουν σοβαρές ελλείψεις, όπως ο χώρος της Υγείας, της Παιδείας και των Υποδομών, αν μειώνονταν σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα.

-Η βελτίωση της κυκλοφοριακής ασφάλειας αποτελεί έναν πολυσύνθετο παράγοντα που περιλαμβάνει πολλά από τα χαρακτηριστικά που προαναφέρθηκαν. Οι σωστές και σύγχρονες υποδομές αποδεικνύονται σωτήριες και τα αποτελέσματά τους προκύπτουν άμεσα. Η αλλαγή παιδείας των οδηγών ωστόσο, αποτελεί μια μακροπρόθεσμη διαδικασία και η μελέτη και παρατήρησή της θα αποτελούσε μια ενδιαφέρουσα μελλοντική έρευνα.
Read More »

Παραμυθιά: Γκρίνια για την «βλάστηση» στο κέντρο της πόλης

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
Παραμυθιά: Γκρίνια για την «βλάστηση» στο κέντρο της πόλης


Σημεία εντός της Παραμυθιάς με οργιώδη βλάστηση που απαιτείται άμεση παρέμβαση αποψίλωσης, καταγγέλλουν στην paramythia-online.gr, κάτοικοι του περιφερειακού Γεννημάτα.

Όπως αναφέρουν, έκταση περίπου 5 στρεμμάτων παραμένει επί σειρά ετών χωρίς καμιά παρέμβαση καθαρισμού, με αποτέλεσμα όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν, την δημιουργία ενός άλσους απέναντι από το κοιμητήριο της πόλης.

Τόσο στην έκταση που ανήκει σε ιδιώτες, όσο και τα όρια αυτής που βρίσκονται στην περιοχή ευθύνης του δήμου, απαιτούνται δραστικές παρεμβάσεις καθαρισμού, καθώς ο κίνδυνος είναι μεγάλος τόσο για πυρκαγιά, όσο και για την εμφάνιση ερπετών.

Η αναφορά όπως τονίζουν, γίνεται με αφορμή την πυροσβεστική διάταξη για τον καθαρισμό οικοπέδων.
Read More »

Φιλιάτες: Θα πραγματοποιηθεί η λιτανεία της Αγίας Τριάδας;

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
Φιλιάτες: Θα πραγματοποιηθεί η λιτανεία της Αγίας Τριάδας;


Μεθαύριο Δευτέρα το Φιλιάτι γιορτάζει την Πολιούχο του Αγία Τριάδα και από ότι κυκλοφόρησε δεν θα γίνει η καθιερωμένη λιτανεία. Απορίας άξιον για πολλούς συμπολίτες, που κάθε χρόνο συμμετείχαν σε αυτή την ωραία θρησκευτική εκδήλωση, τώρα που τα μέτρα έχουν αρθεί, ειδικά για υπαίθριες τελετές. Μας ζήτησαν λοιπόν συμπολίτες να απευθύνουμε ερώτημα προς την Ιερά Μητρόπολη Παραμυθίας- Φιλιατών- Γηρομερίου και Πάργης- για το ποιος πήρε αυτή την απόφαση και που στηρίχτηκε;

Read More »

29χρονος νεκρός από ηλεκτροπληξία στην επιχείρηση που εργαζόταν

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2020
29χρονος νεκρός από ηλεκτροπληξία στην επιχείρηση που εργαζόταν



Τραγωδία στην Άρτα… 
Ένας 29χρονος έχασε την ζωή του μέσα σε μεγάλη επιχείρηση όπου εργαζόταν. 
Ο 29χρονος ημεδαπός, κατά την διάρκεια των εργασιών έπαθε ηλεκτροπληξία. 
Στη μονάδα που έχει τις εγκαταστάσεις της στην Τοπική Κοινότητα Καμπής σήμανε συναγερμός. Αμέσως έφτασε ασθενοφόρο και δύναμη της πυροσβεστικής. 
Οι πυροσβέστες τον απεγκλώβισαν από το σημείο όπου ήταν αναίσθητος και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. 
Για τον άτυχο νέο όμως ήταν ήδη αργά. Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το εργατικό δυστύχημα ερευνά το Αστυνομικό Τμήμα της Άρτας.

Για τα ακριβή αίτια θανάτου του νεαρού θα διενεργηθεί νεκροψία- νεκροτομή.

Read More »

ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΦΩΛΙΑΣ ΩΟΤΟΚΙΑΣ CARETTA - CARETTA ΣΤΙΣ ΕΚΒΟΛΕΣ ΑΧΕΡΟΝΤΑ

Σάββατο, Ιουνίου 06, 2020
ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΦΩΛΙΑΣ ΩΟΤΟΚΙΑΣ CARETTA - CARETTA ΣΤΙΣ ΕΚΒΟΛΕΣ ΑΧΕΡΟΝΤΑ



Την Πέμπτη 04.06.2020 ο Φορέας Διαχείρισης Καλαμά - Αχέροντα - Κέρκυρας κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας από πολίτη μετέβη στην ευρύτερη περιοχή των εκβολών του ποταμού Αχέροντα για τον εντοπισμό φωλιάς ωοτοκίας θαλάσσιας χελώνας καρέτα (Caretta caretta).
Το προσωπικό φύλαξης του Φορέα Διαχείρισης τοποθέτησε στηρίγματα γύρω από τον αυγοθάλαμο, για να τοποθετηθεί κορδέλα σήμανσης ώστε να προστατευτεί από τυχόν εκσκαφή ή/και λεηλασία. Άμεσα θα τοποθετηθεί πινακίδα στο σημείο προς ενημέρωση των λουόμενων για την παρουσία της φωλιάς στην παραλία. 

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας της επώασης των αυγών από την εναπόθεσή τους στον αυγοθάλαμο έως την εκκόλαψη ολοκληρώνεται σε 7-11 εβδομάδες υπό ιδανικές συνθήκες που προϋποθέτουν: προστασία της φωλιάς από εκσκαφή, θήρευση, ποδοπάτημα κ.α., τήρηση ησυχίας και κατάλληλες καιρικές συνθήκες. Υπάρχει κίνδυνος από την μη τήρηση των προαναφερόμενων συνθηκών, καθυστέρησης εκκόλαψης αλλά και το χειρότερο σενάριο τα αυγά να μην εκκολαφτούν ποτέ! 


Ο Φορέας Διαχείρισης υπενθυμίζει στους πολίτες:
1. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η εκσκαφή της φωλιάς, η απομάκρυνση των αυγών από τον αυγοθάλαμο και η παραμονή τους στην ακτή χωρίς σκίαση, καθώς και το άγγιγμα τους με γυμνά χέρια
2. Αποφύγετε να κινείστε περιμετρικά της φωλιάς, καθώς οι κραδασμοί από τα ποδοπατήματα μπορούν να προκαλέσουν πρόωρη έξοδο των νεοσσών.
Παρατηρείστε από απόσταση.
3. Αποφύγετε τη χρήση βαρεών οχημάτων στην ακτή.
4. Αποφύγετε τη πιθανή ρίψη νερού στη φωλιά, σε περίπτωση που βρίσκεται πλησίον βρύσης /ντουζιέρας.
5. Κατά τη διάρκεια της νύχτας και σε περίπτωση εξόδου θηλυκής χελώνας με σκοπό την ωοτοκία, παραμείνετε σε απόσταση ασφαλείας και μην κάνετε θόρυβο. Παρατηρείστε από απόσταση.
6. Μην τοποθετείτε εξοπλισμό θαλάσσης (ομπρέλες, ξαπλώστρες κλπ.) κοντά στη φωλιά. 

Όσον αφορά στο καθεστώς προστασίας της, η θαλάσσια χελώνα καρέτα (Caretta caretta) συμπεριλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙΙ της Σύμβασης της Βέρνης και προστατεύεται και από τα Π.Δ. 617/1980 και 67/1981. Η IUCN (Διεθνής Ένωση για την Προστασία της Φύσης) έχει χαρακτηρίσει έξι (6) από τα επτά (7) είδη θαλάσσιων χελωνών ως κινδυνεύοντα ή κρισίμως κινδυνεύοντα. Η καρέτα καρέτα συμπεριλαμβάνεται στο Κόκκινο Βιβλίο για τα Αμφίβια και τα Ερπετά της IUCN ως Τρωτό, με μειούμενο πληθυσμό, ενώ στο Κόκκινο Βιβλίο για τα Απειλούμενα Ζώα της Ελλάδας χαρακτηρίζεται ως Κινδυνεύον.

Η θαλάσσια χελώνα έχει χαμηλό ρυθμό αναπαραγωγής. Τα θηλυκά γεννούν κατά μέσο όρο 120 περίπου αυγά και στη συνέχεια δεν ξανα-ωοτοκούν για δύο έως τρία χρόνια. Ωριμάζει μετά τα 25-35 έτη (περίπου 50-75 εκ. μήκους χελύου) και έχει διάρκεια ζωής 47–67 έτη. Για αυτούς τους λόγους αποτελεί ένα σημαντικό είδος που χρήζει προστασίας.
Η μεγαλύτερη απειλή για τη θαλάσσια χελώνα είναι η απώλεια ενδιαιτημάτων για την κατασκευή της φωλιάς της λόγω της παράκτιας ανάπτυξης, της θήρευσης των νεοσσών και των ανθρώπινων οχλήσεων (όπως ο παράκτιος φωτισμός και η οικιστική ανάπτυξη) που προκαλούν αποπροσανατολισμό των νεοσσών κατά την έξοδό τους προς την θάλασσα.

Πηγή: https://www.redbubble.com/i/canvas-print/Know-Your-Sea-Turtles-by-PepomintNarwhal/15240456.5Y5V7, Loggerhead: καρέτα καρέτα, Leatherback: δερματοχελώνα, Green/black: Πρασινοχελώνα ή Μύδας 



Αν εντοπίσετε ίχνη εξόδου θηλυκής χελώνας ή νεοσσών ή πιθανή φωλιά ωοτοκίας παρακαλείστε να επικοινωνήσετε με τον Φορέα Διαχείρισης Καλαμά - Αχέροντα - Κέρκυρας ή την Λιμενική Υπηρεσία της περιοχής σας ή τον Σύλλογο για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας ΑΡΧΕΛΩΝ.
Read More »

Σύλληψη αρχαιοκαπήλων με τη συνδρομή του Γιώργου Τσουκαλη

Σάββατο, Ιουνίου 06, 2020
Σύλληψη αρχαιοκαπήλων με τη συνδρομή του Γιώργου Τσουκαλη


Μια ακόμη σημαντική επιτυχία κατέγραψε σήμερα στο πλαίσιο του διαρκούς αγώνα του εναντίον της αρχαιοκαπηλίας ο Γιώργος Τσούκαλης. Ο διευθυντής πολιτιστικής κληρονομιάς του ομίλου International Action Art διαλεύκανε μια δύσκολη υπόθεση αρχαιοκαπηλίας.

Σε άψογη συνεργασία με τον αντιστράτηγο της Ελληνικής αστυνομίας και επιθεωρητή Βορείου Ελλαδος Κώστα Σκούμα τον ταξίαρχο Γενικό αστυνομικό διευθυντή Ηπείρου Κώστα Δούβαλη τον διευθυντή Ιωαννίνων Βασίλη Μουσελίμη και τον διοικητή υποδιεύθυνσης ασφαλείας Θανάση Σκούφη έφεραν εις πέρας την υπόθεση διασώζοντας σημαντικές αρχαιότητες ανυπολόγιστης αξίας και οι οποίες επιστρέφουν στο Ελληνικό κράτος.

Ο γνωστός ιδιωτικός ερευνητής ευχαριστεί δημοσίως τους εκπροσώπους της Ελληνικής αστυνομίας που ήταν δίπλα του και αυτή τη φορά και εξαίρει την στάση του προέδρου της ΟΦΚΑΘ Χρήστο Ράμο αλλά και των στενών συνεργατών και συνοδοιπόρων του, Πέτρου Γωνιωτάκη και Φώντα Βρόσγου, οι οποίοι αόκνως συνέβαλλαν τα μέγιστα στην επίτευξη και αυτού του στόχου.





Read More »

Αντίδραση του Φιλοζωικού Σωματείου Θεσπρωτίας για την άμαξα στην παραλιακή

Σάββατο, Ιουνίου 06, 2020
Αντίδραση του Φιλοζωικού Σωματείου Θεσπρωτίας για την άμαξα στην παραλιακή


Αφηρημένη τέχνη θυμίζει η απόφαση του Ο.Λ.Η.Γ που παραχωρεί κεντρική θέση στάθμευσης τροχήλατης αμαξάς και μάλιστα με αντίτιμο 50 ευρώ. 
Ίσως είναι το χαμηλότερο αντίτιμο στην ιστορία της γης για παραχώρηση χρήσης λιμενικού χώρου και μάλιστα χωρίς κανενός είδους προκήρυξη και κανενός είδους διαγωνισμό ,όπως ορίζει η εθνική μας νομοθεσία. 
Απόφαση μεν για άδεια χρήσης χώρου ,χωρίς να αναφέρει την διαδρομή της αμαξάς . 
Φυσικά εσκεμμένα η διαδρομή δεν αναφέρθηκε επειδή αφορά τον δήμο και όχι το Λιμενικό ταμείο και μακάρι να υποψιαζόμαστε τον λόγο αυτού του τρικ. 
Οπότε ο Ηνίοχος που ελπίζω να έχει την ειδική άδεια Ηνιόχου που ορίζει ο νόμος , χρειάζεται έγκριση και από τον Δήμο ή κάποιου είδους συμπληρωματικής άδειας από το Λιμενικό Ταμείο που να αναφέρει την διαδρομή της αμαξάς ; 
Δεν γνωρίζω να έχει παραχωρηθεί ο χώρος στον συγκεκριμένο φορέα από την κτηματική υπηρεσία ,ούτε αν έχουν ελεγχθεί οι άδειες κυκλοφορίας του οχήματος. 
Δεν γνωρίζω ακόμα κατά πόσο ερευνήθηκαν οι διατάξεις περί ασφαλείας παιδικών χαρών ,σύμφωνα με τον νέο νόμο ,ούτε αν η άμαξα πληροί τις προδιαγραφές σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού εσωτερικών. 
Αυτά θα μας τα πουν οι αρμόδιες υπηρεσίες. 
Δεν ξέρω ακόμα αν στο συγκεκριμένο μέρος θα υπάρχει υπόστεγο ,νερό και τροφή τρεις φορές την ημέρα ,όπως ορίζει η νομοθεσία. 
Οι αποφάσεις αυτές απλά φέρνουν τα σωματεία σε δύσκολη θέση ,εφόσον αυτός που θα την "πληρώσει"άμεσα θα είναι δυστυχώς ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης ,όπως έγινε και στα Σύβοτα την χρονιά που μας πέρασε. Το σωματείο μας θα είναι πάντα μπροστά σε περιστατικά κακομεταχείρισης κάθε ζώου και όχι μόνο οικόσιτων. Μήνυση έχει κατατεθεί στην εισαγγελέα και για τις παράνομες δραστηριότητες στον ποταμό Αχέροντα,χωρίς όμως να έχει ακόμα εκδικαστεί. Οι ακραίες λύσεις ομως δεν ωφελούν κανέναν και δημιουργούν σε όλους μας αντιπαλότητες και έχθρες. Για τον παραπάνω λόγο πιστεύουμε ότι μετά την δημοσίευση μας και έπειτα από σχετική μας αναλυτική καταγγελία η οποία στάλθηκε με email σήμερα στον Ο.Λ.Η.Γ να αποσύρει την απόφαση άμεσα. 

Κόρπας Βασίλειος 
Φιλοζωικό Σωματείο Θεσπρωτίας
Read More »

Ηγουμενίτσα: Τραυματισμός 64χρονου ναυτικού

Σάββατο, Ιουνίου 06, 2020
Ηγουμενίτσα: Τραυματισμός 64χρονου ναυτικού


Ενημερώθηκε, η Λιμενική Αρχή Ηγουμενίτσας, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, για περιστατικό τραυματισμού 64χρονου μέλους του πληρώματος του Ε/Γ -Ο/Γ πλοίου «HELLENIC SPIRIT» Ν. Χανίων 30.
Συγκεκριμένα, ο 64χρονος μηχανοδηγός Α΄του πλοίου, κατά την διαδικασία ελέγχου της σωστικής λέμβου έχασε την ισορροπία του, με αποτέλεσμα να πέσει από την σκάλα και να τραυματιστεί στο κεφάλι και στην πλάτη.
Το ανωτέρω πλοίο, που είχε αποπλεύσει από τον λιμένα Ηγουμενίτσας με προορισμό τον λιμένα Ανκόνας, επανακατάπλευσε στην Ηγουμενίτσα και ο 64χρονος διακομίστηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών Ηγουμενίτσας για τις πρώτες βοήθειες και στη συνέχεια στο Γενικό Νοσοκομείο-Φιλιατών για νοσηλεία .
Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας .
Read More »

Σελίδες

Advertise & Backlinks on thespro.gr

Publish guest posts or dofollow backlinks on a trusted Greek news website (DA 35 / DR 33, 38K+ monthly visits).

Fast publication, real traffic, transparent metrics.

Contact: info@thespro.gr

📈 Looking for Greek guest post sites or backlinks for SEO? — thespro.gr is open for sponsored content, guest posts & link insertions.
Learn more →

© 2025 thespro.gr — Media & SEO Collaborations | Domain Authority 35 · Domain Rating 33

Από το Blogger.