Ποιοι μπορούν να περιμένουν ότι θα πάρουν επίδομα θέρμανσης εφέτος

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 07, 2023
Ποιοι μπορούν να περιμένουν ότι θα πάρουν επίδομα θέρμανσης εφέτος



Καταρχάς Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης είναι φυσικά πρόσωπα άγαμα ή έγγαμα ή σε κατάσταση χηρείας ή σε πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή εν διαστάσει ή διαζευγμένα, τα οποία για τη θέρμανσή τους καταναλώνουν πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης ή φωτιστικό πετρέλαιο (μπλε κηροζίνη) ή φυσικό αέριο ή υγραέριο ή καυσόξυλα ή βιομάζα (πέλετ) ή θερμική ενέργεια μέσω τηλεθέρμανσης.

Ειδικά για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές καυσόξυλων και βιομάζας (πέλετ) είχε τεθεί ως πρόσθετη προϋπόθεση το ακίνητο να βρίσκεται σε οικισμό με πληθυσμό ίσο ή κατώτερο των 10.000 κατοίκων και ο αντίστοιχος συντελεστής επιδότησης να είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 0,8.

Το επίδομα θέρμανσης χορηγείται, βεβαίως, με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια κι αυτό είναι ένα πρόβλημα για πολλούς, αφού θεωρούνται «πλούσιοι» χωρίς να είναι.

Το συνολικό οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό και τεκμαρτό, πρέπει να είναι έως 16.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και 24.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή τους έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση ή τους έγγαμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση ή τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και έχουν υποβάλει κοινή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο.

Για μονογονεϊκή οικογένεια το εισόδημα ανέρχεται έως 27.000 ευρώ, με προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο μετά το πρώτο.

Παράλληλα η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ για τους άγαμους και τα 300.000 ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες.


Read More »

Ληξιπρόθεσμα χρέη: Πιέζει η ΑΑΔΕ-Έρχονται πλειστηριασμοί και κατασχέσεις

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 07, 2023
Ληξιπρόθεσμα χρέη: Πιέζει η ΑΑΔΕ-Έρχονται πλειστηριασμοί και κατασχέσεις


Πιέζει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εκείνους που δεν έχουν ρυθμίσει τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους.

Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία προθεσμία έληξε στις 31 Ιουλίου.

Από αυτόν τον μήνα αρχίζει σταδιακά η λειτουργία των δύο νέων Εισπρακτικών Κέντρων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με αρμοδιότητα την παρακολούθηση, την βεβαίωση και την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι οποίες ανέρχονται συνολικά σε 105 δισ. ευρώ.

Για τη μεγιστοποίηση του εισπρακτικού αποτελέσματος θα μετέλθουν κάθε νόμιμο μέσο που προβλέπει ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, με αιχμή τους πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις. Απώτερος στόχος η ανάσχεση του κύματος των «κόκκινων χρεών» προς την Εφορία.

Τα 90 δισ. ευρώ από τα 105 δισ. ευρώ, που είναι το σύνολο των οφειλών, προέρχονται από 8.825 φορολογούμενους που ο καθένας χρωστά πάνω από 1 εκατ. ευρώ και οι οποίοι αντιπροσωπεύουν μόλις το 0,2% του συνόλου των οφειλετών.

Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ, το Εισπρακτικό Κέντρο της Αθήνας θα «πιάσει» δουλειά στις 25 Σεπτεμβρίου και το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης από τον Ιανουάριο του 2024.

Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη, οι κανόνες για την είσπραξη των αρρύθμιστων χρεών, ακόμη και για τις περιπτώσεις που εφαρμόζονται τα αναγκαστικά μέτρα, είναι «οριζόντιοι και ενιαίοι και δεν σηκώνουν την παραμικρή παρερμηνεία και απόκλιση στις αποφάσεις και στους στόχους που προβλέπονται αντίστοιχα».

Βασική επιδίωξη της νέας ανασυγκρότησης των υπηρεσιών είναι η εξοικονόμηση δαπανών και χρόνου (π.χ. για επικοινωνίες ή μετακινήσεις) με τις δύο νέες μονάδες είσπραξης, αντί πολλών και κατακερματισμένων σε ολόκληρη τη χώρα.

Ειδικότερα οι αρμοδιότητες των δύο νέων υπηρεσιών, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ, είναι οι εξής:

Επιδίωξη είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Επιβολή αναγκαστικών, διασφαλιστικών και λοιπών μέτρων από το δημόσιο για την αποπληρωμή των «κόκκινων χρεών».

Έλεγχος, επαλήθευση και διασταύρωση στοιχείων φορολογουμένων.

Κατηγοριοποίηση των οφειλετών με βάση το ύψος της οφειλής και εντοπισμός ανά γεωγραφική περιοχή με τη χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων με στίγμα για τα φυσικά πρόσωπα και τους επαγγελματίες που αλλάζουν συχνά διεύθυνση κατοικίας, εργασίας ή επαγγελματική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα ο «φάκελός» τους να μεταφέρεται από ΔΟΥ σε ΔΟΥ.

Αυτόματη παρακολούθηση για την πορεία και την εξέλιξη της «κόκκινης οφειλής».

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, τα ληξιπρόθεσμα χρέη στο πρώτο εξάμηνο του έτους έφθασαν τα 105 δισ. ευρώ με εισπράξιμα να θεωρούνται τα 78,6 δισ. ευρώ. 

Τα φρέσκα χρέη αυξήθηκαν κατά 397 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο και συνολικά στο εξάμηνο ανήλθαν σε 2,841 δισ. ευρώ.

Από το σύνολο των οφειλών, μόλις το 4,8%, δηλαδή χρέη 5 δισ. ευρώ, έχουν μπει σε πρόγραμμα τμηματικής εξόφλησης, ενώ από το ρυθμισμένο υπόλοιπο, το 53,5% προέρχεται από φυσικά πρόσωπα και το 46,5% από επιχειρήσεις.

Επίσης, τα χρέη από πρόστιμα ανέρχονται σε 34,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 14 δισ. ευρώ θεωρούνται ανεπίδεκτα είσπραξης.

Με βάση την ίδια ακτινογραφία, το 28,1% αφορά έμμεσους φόρους (ΦΠΑ, πρόστιμα έμμεσων φόρων κ.λπ.), το 22,7% αφορά άμεσους φόρους (φόροι εισοδήματος, φόροι περιουσίας κ.λπ.) και ένα ποσοστό 2,7% αφορά λοιπά μη φορολογικά έσοδα.

Στο μέτωπο των κυρώσεων, ανοιχτούς λογαριασμούς με την Εφορία έχουν 4.184.515 φυσικά και νομικά πρόσωπα.
 Από τους οφειλέτες αυτούς, 2.031.656 απειλούνται με κατασχέσεις, ενώ σε 1.455.216 έχουν ήδη επιβληθεί αναγκαστικά μέτρα είσπραξης (πλειστηριασμοί, κατάσχεση κινητών αξιών και ακινήτων, δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών, κ.ά.).
Read More »

Συνεδριάζει αύριο το δημοτικό συμβούλιο Σουλίου

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 07, 2023
Συνεδριάζει αύριο το δημοτικό συμβούλιο Σουλίου


Συνεδριάζει αυριο Παρασκευή στις 19:30 το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Σουλίου με 6 θέματα στην ημερήσια διάταξη

Τα θέματα:
ΘΕΜΑ 1ο Γ΄ Κατανομή πιστώσεως ποσού 30.410,00 € έτους 2023 για κάλυψη λειτουργικών δαπανών των σχολικών μονάδων του Δήμου Σουλίου

ΘΕΜΑ 2ο Τροποποίηση Προϋπολογισμού του Δήμου Σουλίου, οικ. έτους 2023 ΘΕΜΑ 3ο
Έγκριση 2ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα του έργου: «ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΔΗΜΟΥ ΣΟΥΛΙΟΥ» με Α/Α Συστήματος : 91449

ΘΕΜΑ 4ο Υποβολή ολοκλήρωσης της πράξης με τίτλο Κέντρο Κοινότητας στο Δήμο Σουλίου στο ΕΣΠΑ

ΘΕΜΑ 5ο Εκμίσθωση δημοτικής έκτασης για την δημιουργία σταβλικών εγκαταστάσεων στην Τ.Κ.

ΘΕΜΑ 6ο Εκμίσθωση δημοτικής έκτασης για την δημιουργία σταβλικών εγκαταστάσεων στην Τ.Κ. Πέντε Εκκλησιών»


Read More »

Βελτίωση χώρων στο λιμένα Ηγουμενίτσας

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023

 Βελτίωση χώρων στο λιμένα Ηγουμενίτσας


Με απόφαση της Ο.Ε. εγκρίθηκε η εκτέλεση του έργου «Εργασίες διαμόρφωσης γραφειακών χώρων, χώρου VTS και κρατητηρίων εντός του κτιρίου Τ2 Λιμένα Ηγουμενίτσας», προϋπολογισμού 400.000 ευρώ. 

Η υλοποίηση του έργου κρίνεται απαραίτητη καθώς θα συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών ΥΝΑΝΠ στην Ηγουμενίτσα, στη συμμόρφωση των χώρων κράτησης με την κείμενη νομοθεσία και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Read More »

Περιφέρειας Ηπείρου: Στο στάδιο υλοποίησης τα έργα για Ιμαρέτ Άρτας, νοσοκομείο Πρέβεζας και Οδοφωτισμό οδικού δικτύου Ηπείρου

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
 Περιφέρειας Ηπείρου:  Στο στάδιο υλοποίησης τα έργα για Ιμαρέτ Άρτας, νοσοκομείο Πρέβεζας και Οδοφωτισμό οδικού δικτύου Ηπείρου



Σημαντικά που αφορούν τις οδικές υποδομές, τη δημόσια υγεία και τον πολιτισμό προχωρούν στο τελικό στάδιο για την έναρξη της υλοποίησής τους, μετά τις σημερινές αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Ηπείρου. Ειδικότερα:

Οριστικός ανάδοχος για το Ιμαρέτ Άρτας

Η Ο.Ε. ανέδειξε τον οριστικό ανάδοχο του έργου « «Αποκατάσταση του Οθωμανικού Τεμένους Ιμαρέτ Άρτας και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του» προϋπολογισμού 1.100.000 ευρώ.

 Το έργο – που είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας- θα κατασκευάσει η εργοληπτική επιχείρηση «Κ/Ξ Γ. Βερονίκης – Π. Κριεμαδης – Β. Κονδύλης & ΣΙΑ».


Οριστικός ανάδοχος για τα
έργα στο Νοσοκομείο Πρέβεζας


Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τα έργα «ανακαίνισης – εκσυγχρονισμού του Γενικού Νοσοκομείου Πρέβεζας», τα οποία χρηματοδοτεί από πόρους της με 845.000 ευρώ η Περιφέρεια Ηπείρου.

 Η Οικονομική Επιτροπή στη σημερινή της συνεδρίαση ανέδειξε οριστικό ανάδοχο του έργου την εταιρεία «ΟΡΡΑΟΝ Α.Τ.Ε.»


Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για
τον οδοφωτισμό του οδικού δικτύου

Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος προκειμένου να αρχίσει το έργο της αναβάθμισης του Οδοφωτισμού του Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου της Περιφέρειας Ηπείρου.

 Στη σημερινή της συνεδρίαση η Ο.Ε. κατακύρωσε το διαγωνισμό και το έργο θα υλοποιήσει η εταιρεία «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ».


Read More »

Οι εισηγήσεις των κομμάτων επί της παραχώρησης του ΟΛΗΓ

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
Οι εισηγήσεις των κομμάτων επί της παραχώρησης του ΟΛΗΓ


Ο εισηγητής της ΝΔ Βασίλης Γιόγιακας, υποστήριξε πως η Συμφωνία Παραχώρησης του ΟΛΗΓ ΑΕ “προήλθε μέσα από έναν διαγωνισμό-υπόδειγμα και είναι μια συμφωνία με ιδιαίτερα οφέλη τόσο για το ελληνικό Δημόσιο όσο και για την τοπική κοινωνία”. 

Ο επενδυτής είναι ένα κοινοπρακτικό σχήμα “με αποδεδειγμένη εμπειρία στη διαχείριση λιμένων, διεθνές εκτόπισμα, γνώση του ελληνικού περιβάλλοντος, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Αδριατικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης” είπε ο βουλευτής και πρόσθεσε ότι το τίμημα των 84,2 εκατ. ευρώ “ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς ισοδυναμεί με δώδεκα φορές τον κύκλο εργασιών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας και με περισσότερες από πενήντα φορές τα κέρδη, προ φόρων, του Οργανισμού Λιμένα για το 2022”.

 Μεταξύ άλλων, ο εισηγητής της ΝΔ επισήμανε ότι “το αντάλλαγμα παραχώρησης 3,5% επί των ακαθαρίστων εσόδων του Οργανισμού, θα καταβάλλεται στο ελληνικό Δημόσιο κάθε χρόνο και για καθέναν χρόνο από τα σαράντα που θα διαρκέσει η συγκεκριμένη συμφωνία, με το 85% του ετησίου αυτού τέλους να καταβάλλεται στους δύο δήμους που φιλοξενούν λιμενικές εγκαταστάσεις του οργανισμού, στον Δήμο της Ηγουμενίτσας και στον Δήμο Φιλιατών”. Επίσης, “περιλαμβάνονται δεσμεύσεις για συγκεκριμένες επενδύσεις σε συγκεκριμένο χρόνο. 

Μεταξύ αυτών η κατασκευή και η λειτουργία της νέας μαρίνας Ηγουμενίτσας, που αναμένεται να δώσει τεράστια ώθηση στον τουρισμό σκαφών αναψυχής, τριπλασιάζοντας τις θέσεις ελλιμενισμού, με δυνατότητα να φιλοξενήσει έως και σαράντα γιοτ άνω των σαράντα μέτρων, μία μαρίνα η οποία έχει ήδη χωροθετηθεί και αδειοδοτηθεί στο βόρειο άκρο του λιμένα της Ηγουμενίτσας”. Απέρριψε το μοντέλο των υπο- παραχωρήσεων λέγοντας ότι “αυτό δεν μπορεί να ισχύει στην περίπτωση του ΟΛΗΓ, ο οποίος δεν έχει αναπτύξει σε τέτοια έκταση διαφορετικές δραστηριότητες”.

Ο κ. Γιόγιακας υπογράμμισε πως το νομοσχέδιο αυτό “σηματοδοτεί μια πολύ σημαντική εξέλιξη, ένα ορόσημο για την τοπική κοινωνία της Ηγουμενίτσας, καθώς ύστερα από αναμονή και πισωγυρίσματα είκοσι χρόνων αποδίδονται για διαχείριση στους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών, εκτάσεις 26.000 στρεμμάτων, οι οποίες δεν έχουν σχέση με τις λιμενικές δραστηριότητες”.
 Τα λιμάνια στα Σύβοτα, την Πλαταριά και τη Σαγιάδα, “θα μπουν σε μια νέα φάση ανάπτυξης, ανάπτυξη που μεταφράζεται σε αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Ηγουμενίτσας, στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην ευρύτερη περιοχή, στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων και νέων άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας”.


Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης, επέκρινε την Σύμβαση Παραχώρησης του ΟΛΗΓ ΑΕ, λέγοντας ότι “το πραγματικό τίμημα είναι στα 74 εκατ. ευρώ, κατά δέκα λιγότερα, από όσα αναφέρει η κυβέρνηση, καθώς τα 10 έως 11 εκατ ευρώ είναι το αποθεματικό του δημόσιου ΟΛΓΗ ΑΕ”.
 Ανέφερε ότι ο ίδιος επενδυτικός όμιλος έχει και την διαχείριση του λιμανιού του Ηρακλείου, κάτι που ελλοχεύει τον κίνδυνο περαιτέρω επιπλοκών σε θέματα ανταγωνισμού και δημιουργίας δεσπόζουσας θέσης.

 Ο βουλευτής τόνισε πως “κανένα Υπερταμείο δεν υποχρέωσε το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει σε αυτού του είδους την παραχώρηση στη συγκεκριμένη εταιρεία, παρά μόνο η κυβέρνηση”. Χαρακτήρισε “εντελώς αβάσιμα τα επιχειρήματα ότι θα υπάρξουν αυξημένα έσοδα στα δημόσια ταμεία, ότι θα αυξηθεί η απασχόληση, η δραστηριότητα στο λιμάνι” όπως και ότι “δεν προβλέπεται καμία ρητή διατύπωση για το μέγεθος ή το είδος των επενδύσεων, ως δέσμευση του επενδυτή”.
 Εστίασε στη δημιουργία νέας μαρίνας, λέγοντας ότι αυτή “δεν προβλέπεται πουθενά ότι θα κατασκευαστεί σε τέσσερα χρόνια”.

 Σχετικά με τις τροποποιήσεις της Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΘ ΑΕ, ο κ. Γιαννούλης είπε πως εισάγεται ο όρος “fast track” για τη διευκόλυνση κάποιων επενδυτικών πρωτοβουλιών για τα συμφέροντά τους. Καθώς με την εισαγωγή του όρου του ανεξάρτητου μηχανισμού που εισάγεται, “υποκαθίσταται κάθε έννοια δημόσιου ελέγχου λογοδοσίας, ίσως και διαφάνειας, αλλά και τήρησης κανόνων”.


Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Σταύρος Μιχαηλίδης, δήλωσε ότι διαχρονική θέση του κόμματός του είναι “υπέρ της ενίσχυσης της διαδικασίας παραχωρήσεων δικαιωμάτων παροχής υπηρεσιών στους λιμένες και της επιχειρηματικότητας, αλλά με παράλληλη την παρουσία ισχυρής δημόσιας λιμενικής διοίκησης” και δήλωσε πως θα καταψηφίσει την Συμφωνία Παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας ΑΕ, ενώ θα τοποθετηθεί με το “παρών” στο Β’ Μέρος του νομοσχεδίου που αφορά τις τροποποιήσεις της Συμφωνίας Παραχώρησης του ΟΛΘ ΑΕ.

 Ο βουλευτής ανέφερε πως το λιμάνι της Ηγουμενίτσας “είναι κομβικής σπουδαιότητας, όχι μόνο για την Ηγουμενίτσα, την Ήπειρο, τη Μακεδονία, τις χώρες της Βαλκανικής, ακόμα και της Μαύρης Θάλασσας και εξυπηρετεί ευαίσθητους εθνικά στόχους”. Αναρωτήθηκε με ποια στοιχεία αποτιμήθηκε η αξία του λιμένα. Διαφώνησε με την καθολική παραχώρηση των λιμένων που, όπως είπε, δεν συναντάται σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος. 
Διαφώνησε με την απαλλαγή του ΕΝΦΙΑ και των Ανταποδοτικών Τελών του ΟΛΓΗ και μεταξύ άλλων συμπλήρωσε πως “η de facto αυτή ιδιωτικοποίηση προκαλεί ανησυχία, καθώς από το 2021 έχει αποψιλωθεί ο μηχανισμός εποπτείας και ελέγχου των λιμανιών.
 Παρατήρησε πως “δεν υπάρχει εθνική στρατηγική ανάπτυξη του λιμενικού μας συστήματος και δεν έχει εκπονηθεί κανένα εθνικό σχέδιο για την ανάπτυξη, βελτίωσή τους όλα αυτά τα χρόνια”.


Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής, χαρακτήρισε “δώρο της κυβέρνησης στο κεφάλαιο” την Σύμβαση Παραχώρησης του ΟΛΗΓ ΑΕ, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο.
 Ο βουλευτής υποστήριξε πως οι Συμβάσεις αυτές εντάσσονται στην “στρατηγική της ΕΕ για την απελευθέρωση των μεταφορών και της πολιτικής όλων των κυβερνήσεων για την ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων”.

 Χαρακτήρισε την παραχώρηση ως “πώληση του 67% της ΑΕ του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στην εταιρεία Grimaldi”. Τόνισε πως το μοναδικό κριτήριο για το τι έργα, ποιες υποδομές θα υλοποιηθούν, “δεν είναι οι ανάγκες του λαού, αλλά τα κέρδη και τα συμφέροντα για κάθε περιοχή, αλλά και οι ευρωατλαντικοί σχεδιασμοί, στο πλαίσιο των γεωστρατηγικών ανταγωνισμών των ιμπεριαλιστών”.

 Προωθούνται νέα προνόμια, όπως η διάταξη που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο και απαγορεύει στους δήμους να επιβάλλουν ανταποδοτικά τέλη και ΕΝΦΙΑ. Ο κ. Δελής προειδοποίησε για τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχει η παραχώρηση του λιμένα της Ηγουμενίτσας, με απολύσεις εργαζομένων, χειρότερες εργασιακές σχέσεις, αυξήσεις τιμών εισιτηρίων από και προς Ιταλία και άλλους προορισμούς.

 Σχετικά με τις τροποποιήσεις της Σύμβασης του ΟΛΘ ΑΕ, ανέφερε πως “ο νέος ιδιοκτήτης απαίτησε και πήρε “καθαρό” το λιμάνι από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο υπηρετεί τις γενικότερες επιδιώξεις των ιμπεριαλιστικών οργανισμών, αλλά και τα συμφέροντα του εγχώριου κεφαλαίου που μετατρέπουν τη χώρα σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών” ενώ “τα πολυδιαφημισμένα αντισταθμιστικά οφέλη σε δύο κοντινούς δήμους του λιμανιού είναι στάχτη στα μάτια του λαού, καθώς στην ίδια προβλήτα που γίνονται πολιτιστικές εκδηλώσεις, προβλέπεται η αξιοποίησή της για τα κρουαζιερόπλοια”.


Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Μπούμπας, ανέφερε πως “είμαστε υπέρ του επιχειρείν, αλλά όχι για τα λιμάνια και τα αεροδρόμια της χώρας μας που είναι υψίστου εθνικής σημασίας για την εθνική ασφάλεια του κράτους”. Ανέφερε πως “ο επενδυτικός όμιλος Grimaldi θέλει να δημιουργήσει μονοπώλιο, παίρνοντας τα δύο κομβικά λιμάνια, Ηρακλείου και Ηγουμενίτσης και όλες τις γραμμές που θα συνδέουν τη Μεγαλόνησο και τις Κυκλάδες”. Χαρακτήρισε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας “φιλέτο και μαγαζί γωνία”. Υποστήριξε ότι ο όμιλος Grimaldi “δεν παίρνει απλά το λιμάνι, παίρνει και τους δορυφόρους του με ό,τι αυτό συνεπάγεται” ενώ υπάρχουν ερωτηματικά και για τις συνθήκες ασφάλειας που εφαρμόζει, καθώς “στα 130 πλοία που έχει αυτή τη στιγμή ο ναπολιτάνικος όμιλος, υπήρχαν και τα γνωστά δυστυχήματα”.


Ο ειδικός αγορητής της ΝΙΚΗΣ Νικόλας Βρεττός, τάχθηκε κατά της Σύμβασης Παραχώρησης του 67% για τον ΟΛΗΓ ΑΕ, υποστηρίζοντας πως το κόμμα του διαφωνεί και “πολιτικά με την διαδικασία εκχώρησης κάθε σημαντικού περιουσιακού στοιχείου της πατρίδας” αλλά και “γιατί είναι επιζήμια η συμφωνία αυτή”.
 Χαρακτήρισε “αφήγημα” της κυβέρνησης “τα περί αξιοποίησης της ιδιωτικής δημόσιας περιουσίας”. Τάχθηκε “κατά των ολικής παραχώρησης συμβάσεων” και υποστήριξε πως ο ανάδοχος, ο όμιλος Grimaldi, αυτή τη στιγμή “είναι ο μοναδικός πελάτης που κάνει χρήση στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ηγουμενίτσας και οι σχετικές δαπάνες της εταιρείας αποτελούν το 60% των εσόδων του ετήσιου τζίρου του λιμανιού”.
 Εκτίμησε πως τα 75 εκατ. ευρώ που δίνει για το 67% του πακέτου των μετοχών αντιστοιχούν σε ένα κόστος λιγότερο του ενός εκατομμυρίου ανά έτος, όταν στα σαράντα έτη θα πλήρωνε περίπου 160 εκατ. ευρώ και κατέληξε λέγοντας ότι “το αφήγημα περί συμφέρουσας και εξαιρετικής πρότασης πιστεύω ότι καταρρέει και στη συνείδηση του λαού”.

Η ειδική αγορήτρια της Πλεύσης Ελευθερίας Αρετή Παπαϊωάννου, δήλωσε πως το κόμμα της θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, “όχι από κάποια ιδεολογική εμμονή, αλλά γιατί έχουμε εμμονή -εάν έτσι θέλετε- στην προάσπιση της δημόσιας περιουσίας της χώρας”.

 Αναρωτήθηκε γιατί, αφού έχει υπάρξει η συμφωνία της Σύμβασης και του τιμήματος της παραχώρησης με τον όμιλο Grimaldi, χρειάζεται να έρθει αυτό το νομοσχέδιο όπου απαλλάσσεται από τον ΕΝΦΙΑ, τα ανταποδοτικά τέλη αλλά και από τα λιμενικά έξοδα. 
Η βουλευτής υποστήριξε ότι “από την Σύμβαση υπάρχει μόνο η διασφάλιση των κερδών και των απαλλαγών του επενδυτή και όχι η οποιαδήποτε δέσμευση των προτιμητέων επενδύσεων που θα κάνει”. 
Σχετικά με την τροποποιήσεις της Συμφωνίας του ΟΛΘ, είπε ότι “το μόνο που κάνετε είναι να προβλέπετε την ανάπτυξη περισσότερων τραπεζοκαθισμάτων και άλλων χώρων σε ιδιώτες, χωρίς καμία δικλίδα ασφαλείας ότι η εκμετάλλευση των χώρων αυτών θα γίνεται με την επιφύλαξη του σεβασμού της αρχικής χρήσης και δεν θα είναι σε βάρος του κοινωνικού συνόλου”.


Ο ειδικός αγορητής των “Σπαρτιατών” Διονύσης Βαλτογιάννης, ανέφερε ότι το κόμμα του θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, γιατί η Σύμβαση Παραχώρησης του ΟΛΗΓ ΑΕ “αποτελεί μια ακόμη πληγή στην εθνική οικονομία. 
Υποστήριξε ότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μία κερδοφόρα δημόσια περιουσία, η οποία μάλιστα θα λάβει επιδότηση ΕΣΠΑ, δεσμεύεται για 39 χρόνια στα χέρια ιδιωτών.
 Ζήτησε να κατατεθεί η σύμβαση παραχώρησης των μετοχών του ΟΛΗΓ και ανέφερε πως “δεν υπάρχει καμία ρήτρα για τις επενδύσεις που πρέπει να πραγματοποιήσει ο ιδιώτης” προσθέτοντας ότι “το πιο εξοργιστικό είναι ότι πουλήσατε τον λιμένα Ηγουμενίτσας στον καλύτερο πελάτη του”.




Read More »

Η θεση του Δήμου Ηγουμενίτσας για την πώληση του λιμανιού.

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
Η θεση του Δήμου Ηγουμενίτσας για την πώληση του λιμανιού.



Με τον πιο έγκυρο τρόπο, που δεν είναι άλλος από την Ελληνική νομοθεσία, τα τμήματα της χερσαίας ζώνης που δεν απαιτούνται για λιμενικές δραστηριότητες, αποδίδονται για πρώτη φορά στον φυσικό τους δικαιούχο, τον Δήμο Ηγουμενίτσας και τους πολίτες του.

Πιο συγκεκριμένα, αποχαρακτηρίζονται περίπου 6.000 στρέμματα χερσαίας ζώνης και γίνονται δημόσιο κτήμα. Αποδίδονται δηλαδή στον Δήμο μας, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Με απλά λόγια αποδίδονται στον Δήμο μας:

Το τμήμα της χερσαίας ζώνης, από το παλιό τελωνείο έως και το Μακρυγιάλι (συμπεριλαμβανομένων και των γηπέδων τένις).

 Ο κεντρικός παραλιακός δρόμος (οδός Αγίων Αποστόλων).

 Τα τμήματα της χερσαίας ζώνης των παραλιακών θαλάσσιων μετώπων Πλαταριάς και Συβότων.

Επίσης :
 Ο χώρος του πάρκινγκ θα διατίθεται δωρεάν στους δημότες και τους επισκέπτες, χωρίς δικαίωμα μεταβολής της χρήσης του χώρου για δωρεάν δημόσια στάθμευση.

 Το 85% από τα τέλη λιμενικών υπηρεσιών, που θα πληρώνει ο Ο.Λ.ΗΓ. στο Ελληνικό Δημόσιο, (ύψους 3,5% επί των ακκαθάριστων εσόδων του Οργανισμού), θα αποδίδονται στον Δήμο.



Read More »

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ:ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ.... - 8. ΑΣΤΙΚΗ ΟΔΟΠΟΙΙΑ1.840.000,00€ ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ…

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ:ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ.... - 8. ΑΣΤΙΚΗ ΟΔΟΠΟΙΙΑ1.840.000,00€ ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ…



Με δεδομένο ότι, χρηματοδοτικά εργαλεία για έργα αστικής οδοποιίας δεν προέκυψαν από την κεντρική διοίκηση, για Δήμους του δικού μας πληθυσμιακού μεγέθους, αναγκαστήκαμε να «δράσουμε» μόνοι μας.

ΤΟΜΕΑΣ: ΑΣΤΙΚΗ ΟΔΟΠΟΙΙΑ

Από το έτος 2020 κιόλας, ζητήθηκε από τους προέδρους του συνόλου των κοινοτήτων του Δήμου να αιτηθούν κατά προτεραιότητα τις ανάγκες σε αποκατάσταση οδοποιίας η/και διάστρωση οδών με σκυρόδεμα ή ασφαλτικά στις κοινότητές τους.
Το σύνολο των αιτημάτων ελέγχθηκε ως προς τη νομιμότητά του, αδειοδοτήθηκε δεόντως από τους κρατικούς φορείς, μελετήθηκαν τα επιμέρους τμήματα και συγκεντρώθηκαν σε μια μελέτη που δημοπρατήθηκε για την εξασφάλιση της διαύγειας της διαδικασίας και μεγαλύτερης έκπτωσης λόγω ανάθεσης με διαγωνιστική διαδικασία.
Έργο αστικής οδοποιίας που αφορά όλες τις κοινότητες του Δήμου, μετράει παρεμβάσεις συνολικού μήκους 12km περίπου, προϋπολογισμού 1.570.000,00€, χρηματοδοτούμενο από ίδιους πόρους, σταδιακά εκπονούμενο για λόγους ταμειακής ροής.


Συμπληρωματικά λειτούργησαν τα όσα στη συνέχεια αναφέρονται. Για να προλάβουμε τους δύσπιστους, η αποκατάσταση της πόλης της Παραμυθιάς δρομολογείται για την περίοδο που θα ακολουθήσει των έργων ύδρευσης που βρίσκεται σε εξέλιξη. Τα ράβε-ξήλωνε σε τέτοια έκταση θα αποτελούσαν αντικείμενο μεγαλύτερης συζήτησης για λόγους κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος.


Read More »

Παρέμβαση Αλ.Αυλωνίτη κατά τη συζήτηση της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
Παρέμβαση Αλ.Αυλωνίτη κατά τη συζήτηση της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας



Εύλογες κι ενδιαφέρουσες οι ερωτήσεις του βουλευτή Κέρκυρας ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Αλέξανδρου Αυλωνίτη κατά τη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας που θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί αύριο στην Ολομέλεια της Βουλής.

Μερικές από αυτές που έθεσε ενόψει της αυριανής ψήφισης του εξόχως σημαντικού, και για την Κέρκυρα, θέματος είναι:

► Πότε θα τεθεί υπόψη του Σώματος η Συμφωνία Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ) στο Λιμάνι Ηγουμενίτσας, με δεδομένο ότι αύριο οι βουλευτές καλούνται να ψηφίσουν την κύρωσή της στην Ολομέλεια; Γιατί δεν την δίνει η κυβέρνηση στα κόμματα και στη δημοσιότητα;

► Τι θα γίνει με το αποθεματικό 11εκ. του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας που θα διαχειριστεί πλέον ο τελευταίος πλειοδότης του διαγωνισμού, Όμιλος Γκριμάλντι;

Έχει ληφθεί υπόψιν πριν την κατάθεση των οικονομικών προσφορών και την τελική κατακύρωση του διαγωνισμού στην επενδύτρια εταιρεία;

► Δεν διαβλέπει η Κυβέρνηση το ενδεχόμενο δημιουργίας μονοπωλιακής κατάστασης, η οποία θα έχει άμεσες επιπτώσεις στα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας;

► Εξετάζει η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Κέρκυρας;

Επί των ερωτημάτων αυτών δεν έλαβε καμία απάντηση από την κυβέρνηση
Read More »

ΔΥΝΑΜΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ: Απόδοση χερσαίας ζώνης-Μία μεγάλη νίκη της Δημοτικής Αρχής για τον Δήμο μας!

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023

    ΔΥΝΑΜΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ: Απόδοση χερσαίας ζώνης-Μία μεγάλη νίκη της Δημοτικής Αρχής για τον Δήμο μας!             


Με τον πιο έγκυρο τρόπο, που δεν είναι άλλος από την Ελληνική νομοθεσία, τα τμήματα της χερσαίας ζώνης που δεν απαιτούνται για λιμενικές δραστηριότητες, αποδίδονται για πρώτη φορά στον φυσικό τους δικαιούχο, τον Δήμο Ηγουμενίτσας και τους πολίτες του.

Πιο συγκεκριμένα, αποχαρακτηρίζονται περίπου 6.000 στρέμματα χερσαίας ζώνης και γίνονται δημόσιο κτήμα. Αποδίδονται δηλαδή στον Δήμο μας, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Με απλά λόγια αποδίδονται στον Δήμο μας:

ü Το τμήμα της χερσαίας ζώνης, από το παλιό τελωνείο έως και το Μακρυγιάλι (συμπεριλαμβανομένων και των γηπέδων τένις).

ü Ο κεντρικός παραλιακός δρόμος (οδός Αγίων Αποστόλων).

ü Τα τμήματα της χερσαίας ζώνης των παραλιακών θαλάσσιων μετώπων Πλαταριάς και Συβότων.

Επίσης :

ü Ο χώρος του παρκινγκ θα διατίθεται δωρεάν στους δημότες και τους επισκέπτες, χωρίς δικαίωμα μεταβολής της χρήσης του χώρου για δωρεάν δημόσια στάθμευση.

ü Το 85% από τα τέλη λιμενικών υπηρεσιών, που θα πληρώνει ο Ο.Λ.ΗΓ. στο Ελληνικό Δημόσιο, (ύψους 3,5% επί των ακαθάριστων εσόδων του Οργανισμού), θα αποδίδονται στον Δήμο.

Η διαδικασία δεν ήταν ούτε απλή ούτε εύκολη.

ü Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε θέσαμε ως προτεραιότητα να λυθεί οριστικά το ζήτημα της χερσαίας ζώνης. Με αδιάλειπτες πρωτοβουλίες αναδείξαμε το εν λόγω ζήτημα, μέσα από συνεχείς παρεμβάσεις και συζητήσεις με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, θέτοντας το διεκδικητικό πλαίσιο το οποίο παρέμενε αμετάβλητο ανεξαρτήτως Κυβέρνησης, ανεξαρτήτως διοίκησης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. και ανεξαρτήτως οιασδήποτε μορφής ιδιωτικοποίησης.

ü Θέσαμε για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο διεκδικήσεων, ενώ με δική μας πρωτοβουλία συντονίσαμε τις απαιτούμενες ενέργειες και με τους Δήμους τους οποίους το συγκεκριμένο ζήτημα απασχολούσε.

ü Συνεργαστήκαμε αλλά και συγκρουστήκαμε, όπου το απαιτούσαν τα συμφέροντα του Δήμου, με όλους τους εμπλεκόμενους, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη το ποιος βρισκόταν στην Κυβέρνηση.

ü Ξεπεράσαμε γραφειοκρατικά εμπόδια και πάνω από όλα δεν κρυφτήκαμε πίσω από τις ευθύνες μας.

Το αποτέλεσμα αυτής της στρατηγικής δικαίωσε την Δημοτική μας Αρχή, αίροντας ένα πρόβλημα που αποτελούσε τροχοπέδη για την περιοχή μας.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Βουλευτή Θεσπρωτίας κ. Βασίλειο Γιόγιακα, τους Αρμόδιους φορείς και όλους όσοι συνεργάστηκαν μαζί μας, ώστε να εξαλειφθεί οριστικά ένα πρόβλημα που επί σειρά ετών ταλάνιζε την τοπική μας κοινωνία.

Συνεχίζουμε δυναμικά με τους επόμενους προς υλοποίηση στόχους μας, που είναι:

ü Η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από την Ηγουμενίτσα έως το Μαυρομάτι.

ü Η εξεύρεση χρηματοδότησης για την υλοποίηση της περιφερειακής οδού της πόλης της Ηγουμενίτσας, καθότι οι μελέτες ολοκληρώνονται έως το τέλος του έτους.


Read More »

Βελόπουλος: Τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και οι δρόμοι πρέπει να είναι κρατικά

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
Βελόπουλος: Τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και οι δρόμοι πρέπει να είναι κρατικά


«Η κυβέρνηση της ΝΔ είναι σε αντίθετη γραμμή με αυτή του Κωνσταντίνου Καραμανλή που ήθελε να τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, οι δρόμοι, το νερό και το ρεύμα να είναι κρατικά» ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Κυριάκος Βελόπουλος μιλώντας στην Ολομέλεια στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας για την Κύρωση της Συμφωνίας Παραχώρησηης του ΟΛΓΗ ΑΕ και τις τροποποιήσεις στην Συμφωνία του ΟΛΘ ΑΕ.

Ο κ. Βελόπουλος καταλόγισε στην Κυβέρνηση ότι «κάνει τα πάντα για να μην είναι ελληνικά τα ελληνικά λιμάνια» και σε αντιδιαστολή ανέφερε πως από «το λιμάνι του Ρότερνταμ, το Αμβούργο κερδίζουν 300 δις ευρώ από τη μεταφορά προϊόντων, από τα κοντέϊνερ». Υποστήριξε πως με την πώληση του λιμένα της Ηγουμενίτσας, που ενώνει Ασία και Δυτ. Ευρώπη, αποδομείται το γεωστρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας».

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης επιτέθηκε προσωπικά στον Πρωθυπουργό λέγοντας πως ακόμα και στην εφημερίδα «Καθημερινή υπήρξε πρωτοσέλιδο σχόλιο με τίτλο «Με φόντο την ολόμαυρη Θράκη» όπου ο κ. Μητσοτάκης αποκαλείται άτομο μεθυσμένο από την εξουσία, άτομο το οποίο πάσχει από φιλαυτία και αλαζονεία, άτομο που έχει ως δόγμα το «φίμωτρο» και είναι γυάλινος και χάρτινος και αποτεφρωμένος».

Του καταλόγισε πως «στις δυσχερέστερες στιγμές της πολιτείας του, τις σφραγισμένες από τις δικές τους επιλογές, βρίσκει πληθώρα ευφάνταστων υπερασπιστών, ποικίλης ιδεολογικής προέλευσης».

 Χθες, είπε ο κ. Βελόπουλος «άκουγα τον Πρωθυπουργό στο Ισραήλ να μιλά για τον άξονα Ελλάδας-Ισραήλ, που εμείς τον είχαμε προτείνει, να του λέει ο κος Νετανιάχου για τα συστήματα πυρόσβεσης με τεχνητή νοημοσύνη και κος Μητσοτάκης γελώντας είπε ελάτε να τα δοκιμάσετε στην Ελλάδα αφού καιγόμαστε! Και αυτό δείχνει έλλειψη ενσυναίσθησης». 

Πρόσθεσε πως «ο Πρωθυπουργός, θέλει να κάνει την Ελλάδα μπαταρία της Ευρώπης, εγκαθιστώντας 26.000 ανεμογεννήτριες. Όταν την ίδια ώρα η Γερμανική ενεργειακή RWE, ξεκίνησε την αποσυναρμολόγηση του αιολικού πάρκου, για να επεκτείνει ένα λιγνιτωρυχείο, στην δυτική περιοχή της Ρηνανίας Βεστφαλίας» Και όταν επίσης, «το αμερικανικό περιοδικό TEXAS MONTHLY λέει ότι η περιοχή Sweetwater του Τέξας έχει πλημμυρίσει από πτερύγια ανεμογεννητριών. Η εταιρεία GLOBAL FIBERGLASS SOLUTIONS με έδρα την Ουάσιγκτον προσπαθεί να δημιουργήσει μια επιχείρηση ανακύκλωσης πτερυγίων»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής; Λύσης, επίσης ανέφερε πως « βλέπω ότι κάποιοι Δήμαρχοι και Περιφερειάρχες παρέλαβαν πλεονασματικά ταμεία και τώρα παραδίνουν ελλείμματα. Εμείς λέμε ότι σε αυτούς θα έπρεπε να απαγορεύεται δια νόμου να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Εννοείται ότι το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για τα κόμματα στις εθνικές εκλογές»

Ο κ. Βελόπουλςος σχολίασε ότι τα θέματα της επικαιρότητας είναι «ο κ. Κασσελάκης, το κόμμα των Σπαρτιατών με τις γραφικότητες και τις παλινδρομήσεις του και οι οι ταυτότητες και η αντιμετώπισή τους με γραφικό τρόπο, την ώρα που η Ελλάδα οδηγείται στην λαιμητόμο με την Χάγη».

 Με την Χάγη, είπε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης «έρχεται ο κατακερματισμός της χώρας» και πρόσθεσε πως « η κυβέρνηση μιλάει με τον Φιντάν στην Τουρκία. Αποφασίζει και κλείνει τα κέντρα εκπαίδευσης νεοσύλλεκτων στην Ρόδο και την Κω! Ανοιξε τζαμιά σε νησιά»


Ο κ. Βελόπουλος επέκρινε, επίσης όπως είπε «την αγάπη του πρωθυπουργού με τους ΛΟΑΤΚΙ « λέγοντας «ας κάνει ό,τι θέλει ο καθένας στο κρεβάτι του, αλλά να έχουν τα ομόφυλα ζευγάρια δικαίωμα τεκνοθεσίας δεν θα το επιτρέψουμε».






Read More »

8.500 φωτιστικά θα αντικατασταθούν στους δρόμους της Ηπείρου

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
8.500 φωτιστικά θα αντικατασταθούν στους δρόμους της Ηπείρου



Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος προκειμένου να αρχίσει το έργο της αναβάθμισης του Οδοφωτισμού του Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου της Περιφέρειας Ηπείρου.

Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας κατακύρωσε το διαγωνισμό και το έργο θα υλοποιήσει η εταιρεία «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ».

Το αντικείμενο του έργου αφορά στον σχεδιασμό, χρηματοδότηση, προμήθεια/εγκατάσταση, αναβάθμιση υφιστάμενου δικτύου (8.500 φωτιστικών σημάτων) και τεχνική διαχείριση (ήτοι: συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση) του συστήματος και των υποδομών οδοφωτισμού του Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου της Περιφέρειας Ηπείρου, συμπεριλαμβανομένων ειδικών συστημάτων τηλεδιαχείρισης, ελέγχου και συνοδευτικών έργων.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των πληρωμών διαθεσιμότητας του Έργου, που θα καταβληθούν στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης κατά την περίοδο μετά την έναρξη λειτουργίας των υποδομών, έχει ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία, σε Ευρώ 8.038.831,00 χωρίς Φ.Π.Α.

Το έργο γίνεται μέσω ΣΔΙΤ ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί τον Αύγουστο του 2019.
Read More »

«Έκλεισε» τμήμα του παραλιακού πάρκινγκ πριν ακόμη κυρωθεί η σύμβαση για το λιμάνι!

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
«Έκλεισε» τμήμα του παραλιακού πάρκινγκ πριν ακόμη κυρωθεί η σύμβαση για το λιμάνι!



Πριν ακόμη κυρωθεί από την Βουλή η σύμβαση για την πώληση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, η πόλη πήρε την πρώτη γεύση της ιδιωτικοποίησης!

Άγνωστο με ποια εντολή και με ποια απόφαση, έκλεισε τμήμα του πάρκινγκ στην παραλιακή και απαγορεύθηκε η στάθμευση.

Δεν είχε προηγηθεί καμία ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας με αποτέλεσμα όλοι να βρεθούν προ εκπλήξεως.

Είναι άγνωστο αν η εντολή δόθηκε από τον όμιλο Γκριμάλντι που είναι το νέο «αφεντικό» του λιμανιού ή αν πρόκειται για απόφαση που έλαβε η Διοίκηση του ΟΛΗΓ. Πολλοί πάντως είναι αυτοί που μιλούν για καθεστωτικές αντιλήψεις πριν ακόμη μπουν οι υπογραφές.

Την ίδια ώρα που η Ηγουμενίτσα αναζητούσε απαντήσεις, στη Βουλή συζητήθηκε η σύμβαση για την παραχώρηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας να μιλά για άνεμο ανάπτυξης που θα φυσήξει στη Θεσπρωτία και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να εγείρουν σοβαρά ζητήματα για την πώληση χωρίς ουσιαστικά να αναλαμβάνει καμία δέσμευση ο Ιταλικός Όμιλος για νέες επενδύσεις στην περιοχή.
Read More »

Κρατά αποστάσεις, διατηρεί επιφυλάξεις..

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
Κρατά αποστάσεις, διατηρεί επιφυλάξεις..



Αποστάσεις παίρνει ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας Θωμάς Πιτούλης από τους πανηγυρισμούς για την κύρωση της σύμβασης πώλησης του λιμανιού Ηγουμενίτσας.

Κρατά και επιφυλάξεις για τον… άνεμο ανάπτυξης που πολλοί βλέπουν ότι θα φυσήξει στην περιοχή.

Το σφράγισμα τμήματος του πάρκινγκ άλλωστε πριν καλά καλά κυρωθεί η σύμβαση τον κάνει να κρατά μικρό καλάθι.

Μέχρι στιγμής άλλωστε οι Ιταλοί επενδυτές δεν έχουν καμία επαφή με τους αιρετούς εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας παρά μόνο με την διορισμένη διοίκηση του ΟΛΗΓ.

Δικαίως λοιπόν ο αντιπεριφερειάρχης παρακολουθεί με προβληματισμό όλα όσα αλλάζουν..
Read More »

Η φύση δεν μας χρειάζεται, εμείς την έχουμε ανάγκη | Γράφει η Μαρία Σπυριδώνου

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
Η φύση δεν μας χρειάζεται, εμείς την έχουμε ανάγκη | Γράφει η Μαρία Σπυριδώνου


« Το περιβάλλον δεν το κληρονομήσαμε από τους απογόνους μας, αλλά το δανειστήκαμε από τα παιδιά μας». Μια φράση που τα λέει όλα. Μια φράση που θα έπρεπε να μας κάνει να νιώθουμε ένοχοι απέναντι στις επόμενες γενιές.
Η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος δεν είναι απλά πολυσέλιδες νομοθεσίες που δεν εφαρμόζονται σχεδόν ποτέ. Είναι η συμπεριφορά μας στην καθημερινότητα. Η συλλογή και η ανακύκλωση των απορριμμάτων, οι καθαρές θάλασσες κι ακρογιαλιές, η βιώσιμη ανάπτυξη, η επιχειρηματικότητα με πράσινο πρόσημο, η προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ), η πυροπροστασία και γενικότερα η προστασία από φυσικές καταστροφές, είναι ορισμένες παράμετροι της προστασίας του περιβάλλοντος.
Κάθε καλοκαίρι βιώνουμε τον ίδιο εφιάλτη. Τα χωριά μας και η πρωτεύουσα του Νομού μας μετατρέπονται σε τεράστιους σκουπιδότοπους. Πέραν της αντιαισθητικής εικόνας που δημιουργούν σε οποιονδήποτε επισκέπτη, αποτελούν κυρίως εστία μικροβίων και μολύνσεων. Επιπλέον, οι υπερχειλισμένοι κάδοι οδηγούν σε ρύπανση του εδάφους αφού τα σκουπίδια παραμένουν εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα προκαλώντας, παράλληλα, έντονη δυσωδία.
Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί τον «Συνδυασμό Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης» είναι η διαχείριση των απορριμμάτων και η ανακύκλωση. Η συνεχής ενημέρωση των πολιτών για τον σωστό τρόπο ανακύκλωσης και η προώθηση της ορθής λειτουργίας του συστήματος ανακύκλωσης μας εξασφαλίζουν ποιότητα ζωής. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να τοποθετηθεί ειδικό μηχάνημα ανακύκλωσης συγκεκριμένων υλικών με αντάλλαγμα χρηματικό αντίτιμο.
Η αύξηση του αριθμού των απορριμματοφόρων οχημάτων κρίνεται επιβεβλημένη εφόσον όπως φαίνεται δεν επαρκούν. Επίσης η προμήθεια απορριμματοφόρων με δυνατότητα κίνησης σε μικρότερους δρόμους. Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να εξασφαλίζουμε περισσότερα οχήματα και αντίστοιχα να πραγματοποιήσουμε προσλήψεις προσωπικού ώστε να είναι αποτελεσματικότερη και διαρκής η διαδικασία συλλογής των απορριμμάτων. Συναφές με το παραπάνω είναι και το ζήτημα της απόρριψης μπάζων σε χωριά και γκρεμούς. Πέραν της επικινδυνότητας αυτής της δραστηριότητας για την ανθρώπινη ζωή, η ρύπανση του περιβάλλοντος, νομίζω ότι είναι αυτονόητη. Γιατί να μην έχει ο ίδιος ο Δήμος κάδους που να εξυπηρετούν άμεσα και γρήγορα τους πολίτες;
Επιπλέον, η καθαριότητα των δρόμων και οδών αποτελούν ένα μείζον θέμα. Στα πλάνα μας είναι, σε συνεργασία με τους σχετικούς φορείς, αφενός να υπάρχει προσωπικό με αρμοδιότητα την συλλογή των σκουπιδιών από τους δρόμους και αφετέρου η δημιουργία ειδικών σημείων στις οδούς ,ώστε να μπορούν οι διερχόμενοι οδηγοί να σταματούν για να πετάξουν τα σκουπίδια τους και όχι να ανοίγουν απλά το παράθυρό τους. Η καθαριότητα, κυρίες και κύριοι, είναι δείγμα πολιτισμού.
Ένας ακόμα ιδιαίτερος στόχος μας είναι να προωθήσουμε ουσιαστικά την πράσινη ενέργεια. Η λειτουργία των βασικών κτιρίων του Δήμου με φωτοβολταϊκά πάνελ είναι ένας φιλόδοξος μα όχι αδύνατος στόχος μας προκειμένου να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην αποσυμφόρηση του δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος, κυρίως κατά τους θερινούς μήνες.
Τέλος, τα πρόσφατα γεγονότα με τις πυρκαγιές μας έχουν συγκλονίσει όλους. Η μη τήρηση αντιπυρικών ζωνών και η αδιαφορία για την καθαριότητα περιοχών που θα ήταν ευάλωτες σε περίπτωση φωτιάς είναι πολύ σοβαρά ζητήματα. Οι Δήμοι όλης της χώρας χρηματοδοτούνται για να υλοποιούν προγράμματα καθαριότητας και αυτά ακριβώς τα κονδύλια σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο για να προστατεύσουμε όχι μόνον το φυσικό περιβάλλον αλλά και την ίδια την ανθρώπινη ζωή και τις περιουσίες των κατοίκων. Η φύση δεν μας χρειάζεται, εμείς την έχουμε ανάγκη.

Read More »

Σελίδες

Advertise & Backlinks on thespro.gr

Publish guest posts or dofollow backlinks on a trusted Greek news website (DA 35 / DR 33, 38K+ monthly visits).

Fast publication, real traffic, transparent metrics.

Contact: info@thespro.gr

📈 Looking for Greek guest post sites or backlinks for SEO? — thespro.gr is open for sponsored content, guest posts & link insertions.
Learn more →

© 2025 thespro.gr — Media & SEO Collaborations | Domain Authority 35 · Domain Rating 33

Από το Blogger.