Στην Μπριζ και στις Βρυξέλλες η Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ηπείρου
thespro.gr
Τρίτη, Μαΐου 06, 2025
Στην Μπριζ και στις Βρυξέλλες η Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ηπείρου
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.) Ηπείρου, ως συντονιστικός φορέας του σχεδίου Erasmus+ KA122 (2024-1-EL01-KA122-SCH-000237982) με τίτλο “Αναζήτηση καινοτόμων, αποτελεσματικών πρακτικών στην εποπτεία και καθοδήγηση εκπαιδευτικών οργανισμών”, πραγματοποίησε την 2η κινητικότητα προσωπικού στην Μπριζ και στις Βρυξέλλες (Βέλγιο) από 22/04/2025 έως και 26/04/2025. Συμμετείχαν η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου κ. Μπέση Μαρίνα και έξι 6 εργαζόμενοι της Π.Δ.Ε. Ηπείρου.
Οι συμμετέχοντες στο πλαίσιο δραστηριοτήτων παρακολούθησης εργασίας (job-shadowing) επισκέφτηκαν την έδρα του δημόσιου εκπαιδευτικού οργανισμού scholengroep Impact!, καθώς και εποπτευόμενες δημόσιες σχολικές μονάδες προκειμένου να κατανοήσουν τη δομή και τις πολιτικές που ακολουθεί το εκπαιδευτικό σύστημα στο Βέλγιο, και ειδικότερα στη φλαμανδική περιοχή. Οι συμμετέχοντες συνέκριναν το βελγικό και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και ανέλυσαν εκπαιδευτικές στρατηγικές με έμφαση στις καλές πρακτικές, την καινοτομία, τη συμπερίληψη, την ευελιξία και τη διαπολιτισμικότητα.
Μέσω της παρακολούθησης της λειτουργίας των σχολικών μονάδων της ομάδας scholengroep Impact!, τα οποία ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία GO! Schools της Φλάνδρας, καθώς και ύστερα από αναλυτικές παρουσιάσεις και διάλογο με τους Υπεύθυνους Διεθνοποίησης, Διευθυντές και εκπαιδευτικούς των GO! Schools στην Μπριζ και στις Βρυξέλλες οι συμμετέχοντες:
• Εξοικειώθηκαν με τη δομή και τους στόχους του φλαμανδικού εκπαιδευτικού συστήματος.
• Ενημερώθηκαν για στρατηγικές και πολιτικές εκπαίδευσης που προάγουν την ένταξη, την ισότητα και την καινοτομία, με έμφαση στην υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
• Ήρθαν σε επαφή με προσαρμογές αναλυτικών προγραμμάτων, ευέλικτων διδακτικών μεθόδων και μηχανισμών στήριξης σε πολυπολιτισμικά, πολυγλωσσικά και διαφοροποιημένα μαθησιακά περιβάλλοντα.
• Παρατήρησαν καινοτόμα προγράμματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (VET), που συνδέονται στενά με την αγορά εργασίας, μέσω μαθητείας και δυϊκής μάθησης.
• Καλλιέργησαν δεξιότητες επικοινωνίας και βελτίωσαν τη χρήση της αγγλικής γλώσσας σε εκπαιδευτικά και διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
• Αναγνώρισαν καινοτόμες πρακτικές χρήσης ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία και στρατηγικές που διασφαλίζουν την ψηφιακή προσβασιμότητα για όλους τους μαθητές, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με ΕΕΑ.
• Διατύπωσαν προτάσεις που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική.





.jpg)

.jpg)





.jpg)


.jpg)


















.jpg)




.gif)
.gif)

.gif)


