Έγκριση μεγάλου οδικού έργου: Ο Βόλος έρχεται πιο κοντά στην Ηγουμενίτσα
thespro.gr
Τετάρτη, Μαΐου 28, 2025
Έγκριση μεγάλου οδικού έργου: Ο Βόλος έρχεται πιο κοντά στην Ηγουμενίτσα
Εγκρίθηκε νέο έργο βελτίωσης της Παράκαμψης Λάρισας. Αναλυτικά, δόθηκε έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, μέτρων, προϋποθέσεων, ορίων και περιορισμών (περιβαλλοντικές απαιτήσεις), για την υλοποίηση (μελέτη – κατασκευή – λειτουργία – συντήρηση), του έργου: «Παράκαμψη Λάρισας (νότια)» στο Δήμο Λαρισαίων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Κύριος και Φορέας Υλοποίησης/Κατασκευής του έργου είναι το Ελληνικό Δημόσιο δια των αρμόδιων Υπηρεσιών της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ενώ Φορέας Λειτουργίας είναι η αρμόδια δημόσια αρχή.
Περιγραφή του έργου:
Πρόκειται για έργο χερσαίων μεταφορών και συγκεκριμένα οδοποιίας που αφορά στη βελτίωση της Εθνικής Οδού 108 (Ε.Ο.108): Νότια Παράκαμψη Λάρισας, η οποία συνδέει απευθείας την Εθνική Οδό 6: Βόλος – Ηγουμενίτσα (Βόλος – Α.Κ. Βελεστίνου – Λάρισα – Τρίκαλα [μέσω Βόρειας και Ανατολικής παράκαμψης της πόλης] – Καλαμπάκα – Γέφυρα Μουργκάνι – Κατάρα – Μέτσοβο – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα) με την Παλαιά Εθνική Οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης στην περιοχή της Λάρισας και κατ’ επέκταση με τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων, παρακάμπτοντας την πόλη της Λάρισας.
Η οδός συνολικού μήκους 7 χλμ. περίπου, διατρέχει με κατεύθυνση από δυτικά προς νότο την περιοχή νότια του πολεοδομικού συγκροτήματος της Λάρισας, η οποία χαρακτηρίζεται από πεδινό ανάγλυφο χωρίς τοπικές εξάρσεις και υψομετρικές διαφορές. Αρχή του έργου είναι το σημείο συναρμογής της αρτηρίας της παράκαμψης Λάρισας με τον περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο επί τη Ε.Ο.6 (το βόρειο σκέλος του Κυκλικού Κόμβου αποτελεί τμήμα του Βόρειου Εξωτερικού Δακτυλίου της Λάρισας, το ανατολικό σκέλος είναι η αστική οδός Ιωαννίνων, το δυτικό σκέλος είναι η Ε.Ο.6 προς Τερψιθέα και Τρίκαλα και το νότιο σκέλος είναι η Νότια Παράκαμψη Λάρισας) και πέρας το σημείο συναρμογής με τον περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο Ι/Κ της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Το έργο είναι κομβικής σημασίας και αποτελεί βασική οδική αρτηρία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, δεδομένου ότι συνδέει απευθείας τρείς οδικούς άξονες (Εθνική Οδό 6: Βόλος – Ηγουμενίτσα, Παλαιά Εθνική Οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης και κατ’ επέκταση με τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων), παρακάμπτοντας την πόλη της Λάρισας. Οπότε η βελτίωση της οδού είναι επιτακτική αφού χαρακτηρίζεται:
α) από υψηλό αριθμό καθημερινών μετακινήσεων οικιστών των όμορων Δήμων,
β) από σημαντικό φόρτο οχημάτων με σημαντικό ποσοστό βαρέων,
γ) από παρόδια ανάπτυξη εγκαταστάσεων εμπορικού και βιοτεχνικού χαρακτήρα, και χρήζει αναβάθμισης για λόγους οδικής ασφάλειας, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετήσει ταχύτερα και ασφαλέστερα τις υπερτοπικού ενδιαφέροντος κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής.
Η υλοποίηση προωθείται ως Δημόσιο Έργο και με την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται βελτίωση της οδικής ασφάλειας των χρηστών της οδού, μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την χρήση αυτής, κυρίως από βαρέα οχήματα, και μείωση του χρόνου ταξιδιού διευκολύνοντας την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων και αγαθών από δραστηριότητες που αποτελούν πυλώνες της περιοχής (π.χ. αγροτικά, προϊόντα μεταποίησης, τρόφιμα κ.α.) και ενισχύουν την αναπτυξιακή προοπτική της Θεσσαλίας σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Ο γενικός σχεδιασμός του έργου έχει ως βασική αρχή την αξιοποίηση της υφιστάμενης ζώνης απαλλοτρίωσης της οδού, η οποία έχει τυπικό πλάτος 36 μ., ενώ σε άλλες φτάνει μέχρι και τα 50,00μ, για τη βελτίωση και λειτουργική αναβάθμιση της, που συνίσταται σε διαπλάτυνση της, ώστε να διαμορφωθεί με ενιαία διατομή χωρίς οριζοντιογραφική παραλλαγή/μετατόπιση του άξονα.
Ο βασικός σχεδιασμός (ήτοι επιλεγείσα λύση οδοποιίας με μηκοτομή και οριζοντιογραφία) και το τεχνικό αντικείμενο του έργου με βάση τις απαιτήσεις όπως εξειδικεύονται στο σύνολο οριστικών μελετών (οδοποιίας, τεχνικών έργων, γεωτεχνικών, υδραυλικών, κ.α.), περιλαμβάνει τις απαραίτητες εργασίες οδοποιίας για την ολοκλήρωση της νότιας παράκαμψης Λάρισας με τα χαρακτηριστικά και προδιαγραφές οδού ταχείας κυκλοφορίας (μετατροπή της υφιστάμενης δίιχνης διατομής σε τετράιχνη με διαχωρισμό της κυκλοφορίας) και ακολούθως στη λειτουργία της, συμπεριλαμβανομένων όλων των έργων και εργασιών που σχετίζονται με τη τήρηση των κανονισμών και των απαιτήσεων ασφαλείας, προς εξασφάλιση του απαιτούμενου επιπέδου κυκλοφορίας και εξυπηρέτησης των χρηστών του έργου.


.jpg)











.jpg)











.jpg)










.jpg)
.gif)
.gif)

.gif)


