Ηγουμενίτσα: Σε λειτουργία οι δημόσιες τουαλέτες στην πλατεία Δημαρχείου

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 29, 2016


Σας ενημερώνουμε ότι εδώ και λίγες ημέρες λειτουργούν και πάλι οι Δημοτικές τουαλέτες στην πλατεία Δημαρχείου, καθημερινά και Σαββατοκύριακο από τις 8:00 έως και τις 20:30.
Ο Δήμος Ηγουμενίτσας υλοποιώντας τη δέσμευση του έναντι των πολιτών προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής κατοίκων και επισκεπτών. 

Είναι χρέος όλων μας να διατηρήσουμε τις ανακατασκευασμένες τουαλέτες καθαρές και να τις προφυλάξουμε από βανδαλισμούς.
Δήμος Ηγουμενίτσας 




Read More »

Δείτε τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 29, 2016





Read More »

Δύο συλλήψεις στην Ηγουμενίτσα

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 29, 2016


Ένας 30χρονος αλλοδαπός συνελήφθη, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, από στελέχη του γραφείου Ασφαλείας της Λιμενικής Αρχής Ηγουμενίτσας, εντός του επιβατικού σταθμού του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, διότι κατείχε και επέδειξε ταξιδιωτικό έγγραφο το οποίο δεν έφερε σφραγίδα εισόδου σε έδαφος SCHENGEN, με σκοπό την παράνομη έξοδό του από τη χώρα .
Προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.

Επίσης, ένας 31χρονος αλλοδαπός συνελήφθη, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, από στελέχη του γραφείου Ασφαλείας της Λιμενικής Αρχής Ηγουμενίτσας, εντός του επιβατικού σταθμού του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, διότι κατείχε και επέδειξε ταξιδιωτικό έγγραφο άλλου προσώπου, με σκοπό την παράνομη έξοδό του από τη χώρα .
Προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.
Σχετικά αρχεία: 



Read More »

Ηγουμενίτσα: Acoustic Live αύριο στο SOCIAL, Theo Fokas - Fay Milioti - Mike Koumis

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016




Read More »

Προσφορά αγάπης από την ΟΝΝΕΔ Θεσπρωτίας στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Παραμυθιάς

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016



Το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Παραμυθιάς επισκέφθηκε αντιπροσωπεία της ΟΝΝΕΔ Θεσπρωτίας, αποτελούμενη από τον Πρόεδρο κ. Γιώτη Παργανά και τα μέλη Φώτη Κωνσταντίνου και Φωτεινή Παπαδιώτη.
 
Τα μέλη της ΟΝΝΕΔ προσέφεραν διάφορα είδη για το εργαστήριο μαγειρικής του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.

Ο  Πρόεδρος κ. Γιώτης Παργανάς ευχαρίστησε την διευθύντρια και τους καθηγητές του σχολείου και ευχήθηκε καλές γιορτές σε όλα τα παιδιά .




Read More »

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Το θαύμα των Χριστουγέννων ήρθε από νεαρούς γιατρούς (+ΒΙΝΤΕΟ)

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016




«Δώσαμε και εμείς χθες ένα τεράστιο κουράγιο και μια μεγάλη χαρά σε ασθενείς και τους συνοδούς τους»....
Αυτό ήταν αρκετό για τους νεαρούς γιατρούς – μουσικούς για να εξηγήσουν ότι η μελωδία θεραπεύει ακόμα και τις πιο κρίσιμες στιγμές στη ζωή του ανθρώπου. 
Τότε που έχει ανάγκη και αισθάνεται μόνος . 
Τότε που περιμένει το πόρισμα της θεραπείας μέσα σε ένα απρόσωπο θάλαμο. 
Αυτά τα Χριστούγεννα οι νοσηλευόμενοι στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο Ιωαννίνων δεν θα τα ξεχάσουν ποτέ. 
Ήταν κοντά τους νέοι άνθρωποι με αγάπη στην μουσική και τους ανθρώπους. Ότι δηλαδή τους λείπει στα προδιαγεγραμμένα και τα αναμενόμενα. 
Η «πρωτότυπη» ορχήστρα αποτελούταν από πέντε άτομα, εκ των οποίων τρεις ήταν γιατροί που εφημέρευαν τα Χριστούγεννα στην αιματολογική κλινική του νοσοκομείου Ιωαννίνων...
Δείτε τα βίντεο του ιατρού Κωσταντίνου Λαγού:




Read More »

Σύσκεψη στο Υπουργείο για τη χερσαία ζώνη του Λιμένα Ηγουμενίτσας

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016

Σύσκεψη για την παραχώρηση χερσαίας έκτασης του Λιμένα Ηγουμενίτσας στον Δήμο έγινε σήμερα στο Υπουργείο Ναυτιλίας, υπό τον Υπουργό Παναγιώτη Κουρουμπλή και τον Γ.Γ. Λιμένων Χρήστο Λαμπρίδη. 

Στη σύσκεψη πήραν μέρος υπηρεσιακοί παράγοντες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, ο Συντονιστής Έργων του ΤΑΙΠΕΔ Αθανάσιος Λιάγκος, ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας, Γιάννης Λώλος, και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας, Ανδρέας Νταής.

Ο κ. Κουρουμπλής επιβεβαίωσε την εκπεφρασμένη πολιτική βούληση να παραχωρηθεί η έκταση στο Δήμο και ζήτησε να βρεθεί τρόπος ώστε να επισπευσθεί το χρονοβόρο κομμάτι των γραφειοκρατικών διαδικασιών. 

Στη σύσκεψη τονίστηκε ότι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα είναι αυτή που ακολουθήθηκε στην περίπτωση του Λιμένα της Πάτρας και η οποία αποδείχτηκε πολύ αποτελεσματική.

Ο κ. Λώλος ευχαρίστησε τον Υπουργό Ναυτιλίας για την παραχώρηση, όπως και τον κ. Νταή, ο οποίος εξήγησε ότι ήδη ο Οργανισμός Λιμένα προχωρεί σε μικρής έκτασης έργα στην υπό παραχώρηση περιοχή, ώστε αυτή να είναι έτοιμη προς χρήση, όταν δοθεί στην τοπική κοινωνία. 



Read More »

Δείτε τα ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ των πρώην και νυν βουλευτών Θεσπρωτίας

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016


Η Βουλή δημοσιοποίησε τις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης των τελευταίων δύο ετών όλων των βουλευτών.

Οι Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης που δημοσιοποιούνται και αφορούν σε υπόχρεους των περ. α΄ έως ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3213/2003, ως ίσχυε, είναι για το έτος 2013 εξακόσιες τέσσερις (604) και για το έτος 2014 οκτακόσιες επτά (807).

Δείτε τις δηλώσεις των πρώην βουλευτών Θεσπρωτίας κ. Μπέζα, κ. Κατσούρα, κ. Γιόγιακα και κ. Κάτση:


ΜΑΡΙΟΣ ΚΑΤΣΗΣ 
 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ


ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΕΖΑΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΑΣ

Read More »

Έγκριση της Περιφέρειας για το Αποχετευτικό Δίκτυο των παράλιων οικισμών του Δήμου Ηγουμενίτσας

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016



Προς ολοκλήρωση βαίνουν οι διαδικασίες για την έναρξη υλοποίησης ενός εκ των σημαντικότερων έργων περιβάλλοντος στο Δήμο Ηγουμενίτσας, αλλά και της παράλιας ζώνης της Ηπείρου. 

Συγκεκριμένα η Ε.Υ.Δ. του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Ηπείρου, διατυπώνει τη θετική γνώμη για το σχέδιο σύμβασης και τη διαδικασία ανάθεσης του έργου "Συλλογή, Μεταφορά, Επεξεργασία και Διάθεση λυμάτων για την εξυπηρέτηση των οικισμών Συβότων, Πλαταριάς, Πέρδικας και Αρίλλα Δήμου Ηγουμενίτσας, συνολικού προϋπολογισμού 12,361,019.24 €. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η Δ.Ε.Υ.Α. Ηγουμενίτσας.




Read More »

Συνεδριάζει την Παρασκευή η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Σουλίου

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016



Συνεδριάζει στην Παραμυθιά την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου και ώρα 8.30΄, η Οικονομική Επιτροπή του δήμου Σουλίου, για συζήτηση και λήψη απόφασης, στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:

1.Καθορισμός όρων διαγωνισμού του έργου: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΠΡΩΗΝ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ»-Συγκρότηση Επιτροπών.

2.Κατάρτιση όρων διαγωνισμού του έργου: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΔΕΣΕΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ –ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΠΟΛΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ» -Συγκρότηση Επιτροπών.

3.Κατάρτιση όρων διαγωνισμού της μελέτης: «ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΥΛΓΑΡΗ) ΔΗΜΟΥ ΣΟΥΛΙΟΥ»-Συγκρότηση Επιτροπών.

4.Κατακύρωση πρακτικών δημοπρασίας εκμίσθωσης «Ξενώνα» Δ.Ε Σουλίου.

5.Απαλλαγή υπολόγου πάγιας προκαταβολής Δήμου Σουλίου, για το έτος 2016.

6.Ανατροπή αναλήψεων πιστώσεων οικ. έτους 2016.



Read More »

Πρόσκληση για την Πρωτοχρονιά από τον Δήμο Ηγουμενίτσας

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016



Ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ηγουμενίτσας σας προσκαλούν:

Την Κυριακή, 1 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 10:00 π.μ.* στην επίσημη Δοξολογία για το Νέο Έτος στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην Ηγουμενίτσα.

Την Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 10:00 π.μ.* στο Μέγα Αγιασμό των Θεοφανείων στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην Ηγουμενίτσα, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Παραμυθιάς, Φιλιατών, Γηρομερίου και Πάργας, κ.κ. Τίτου.

Την ίδια ημέρα στις 11:30 π.μ., θα πραγματοποιηθεί Τελετή Αγιασμού των Υδάτων με κατάδυση του Τιμίου Σταυρού στην προβλήτα του Παλαιού Λιμένα Ηγουμενίτσας.

*Πέρας προσέλευσης των επισήμων, 09:50 π.μ.



 
Read More »

Πρόσκληση για την Πρωτοχρονιά από τον Δήμο Σουλίου

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016




Read More »

Συνεδριάζει σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016



Καλείστε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας που θα γίνει στις 28 Δεκεμβρίου 2016 ημέρα Τετάρτη και ώρα 19:00΄ στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου (οδός Σουλίου αρ.3) για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα:

ΘΕΜΑ 1ο
Έγκριση απολογιστικών πινάκων εσόδων – εξόδων οικονομικών ετών 2013, 2014 και 2015 του Ν.Π.Δ.Δ. “ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ”.
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 2ο
Έγκριση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2017 του Ν.Π.Δ.Δ. “ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ”.
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 3ο
Επί αιτήματος Παναγιώτη Σωτηρίου του Θεοφάνη κατοίκου Παραποτάμου περί άρσης απαγόρευσης διάθεσης ακινήτου του.
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 4ο
Ορισμός εκπροσώπων για την συγκρότηση Τριμελούς Επιτροπής της παρ. 4 του άρθρου 4 του Π.Δ. 236/1984 (ΦΕΚ 95/Α/22-6-84) "για τις περιφράξεις γηπέδων μέσα στην ζώνη πλάτους 500 μέτρων από την ακτή ή την όχθη δημοσίων λιμνών σύμφωνα με το άρθρο. 23 παρ. 1 του Ν. 1337/83”.
-Εισηγητής: Γκίκας Μιχαήλ – Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 5ο
Αποδοχή ή μη αίτησης παραίτησης από τη θέση του αντιπροσώπου στο Δ.Σ. του ΦΟ.Δ.Σ.Α. 4ης Διαχειριστικής Ενότητας Νομού Θεσπρωτίας - Περιφέρειας Ηπείρου και εκλογή νέου αντιπροσώπου.
-Εισηγητής: Γκίκας Μιχαήλ – Αντιδήμαρχος.




Read More »

Συνεδριάζει σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο Σουλίου

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016

Συνεδριάζει την Τετάρτη στις 19:00 στην Παραμυθιά, το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Σουλίου με 6 θέματα στην ημερήσια διάταξη:

ΘΕΜΑ 1ο : Έγκριση πληρωθέντων δαπανών από την πάγια προκαταβολή Δήμου Σουλίου.

ΘΕΜΑ 2ο: Λήψη απόφασης παράτασης των συμβάσεων της προμήθειας υγρών καυσίμων.

ΘΕΜΑ 3ο: Λήψη απόφασης για : Ένταξη της πράξης « Κέντρο Κοινότητας στο Δήμο Σουλίου» με Κωδικό ΟΠΣ5002253 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα « Ήπειρος 2014-2020».

ΘΕΜΑ 4ο: Ανατροπή αναλήψεων πιστώσεων, οικ. έτους 2016.

ΘΕΜΑ 5ο : ΈΓΚΡΙΣΗ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΙΧΙΩΝ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ»

ΘΕΜΑ 6ο : ΈΓΚΡΙΣΗ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ &ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: «ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ»




Read More »

Συνεδριάζει σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο Φιλιατών

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016

Καλείστε να προσέλθετε σε τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου ( οδός Ελ. Βενιζέλου 8 – Φιλιάτες ) την 28η του μηνός Δεκεμβρίου του έτους 2016 , ημέρα Τετάρτη και ώρα 18:00 , σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 95 του Ν. 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) και του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010 για συζήτηση και λήψη απόφασης στα παρακάτω θέματα: 
1. Έγκριση αναμόρφωσης προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2016 
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κα Παππά Ουρανία 
2. Λήψη απόφασης παράτασης των συμβάσεων έτους 2016 της Προμήθειας υγρών καυσίμων και λιπαντικών του Δήμου Φιλιατών. 
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Κατσάρης Πέτρος 
3. Λήψη απόφασης παράτ α σης των συμβάσεων έτους 2016 για την προμήθεια τροφίμων ( ειδών Γαλακτοκομείου, Παντοπωλείου, Οπωροπωλείου , Αρτοποιείου, Κρεοπωλείου , Είδη ατομικής προστασίας) του Δήμου Φιλιατών. 
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Παππά Ουρανία



Read More »

O άγνωστος Θεσπρωτός ευεργέτης, που δεν είχε οικογένεια και άφησε την περιουσία του στο χωριό του

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016


 
Άγνωστος Θεσπρωτός ευεργέτης, που έζησε λιτά και αθόρυβα, ένας πολύ φιλήσυχος άνθρωπος, ο Σταύρος Μπέλλος από τον Τσαμαντά Φιλιατών, άφησε το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του στο χωριό του. 
«Για την ανόρθωση διατήρηση και υποστηριξή του», όπως έγραψε στην διαθήκη του. 
Γιός του Δημητρίου Μπέλλου και της Μαρίνας, το γένος Σταυρούλη, γεννήθηκε το 1913 στον Τσαμαντά Θεσπρωτίας. 
Πολύ νωρίς έχασε τους γονείς του και μεγάλωσε μαζί με τα αδέρφια του κοντά στούς παπούδες του. 
Το 1939 έφυγε για τις ΗΠΑ όπου βρισκόταν ήδη ο μεγαλύτερος αδελφός του Θανάσης. 
Απο τότε έζησε στο Worcester Mass των ΗΠΑ, όπου και πέθανε το 1999. 



 
Read More »

9 συλλήψεις τα ξημερώματα στην Ηγουμενίτσα

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016



Δύο αλλοδαποί (02) διακινητές και επτά (07) αλλοδαποί συνελήφθησαν, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, εντός του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας από στελέχη του γραφείου Ασφαλείας της οικείας Λιμενικής Αρχής.

Συγκεκριμένα, έπειτα από έλεγχο που διενεργήθηκε σε Φ/Γ όχημα με επικαθήμενο, με οδηγό και συνοδηγό τους ανωτέρω διακινητές, εντοπίστηκαν οι ανωτέρω αλλοδαποί κρυμμένοι εντός του επικαθημένου το οποίο είχε φορτίο από παλέτες, με σκοπό την παράνομη έξοδό τους από τη χώρα.

Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.



 
Read More »

Δύο χρόνια από τη τραγωδία του Norman Atlantic (+ΒΙΝΤΕΟ)

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016




Σήμερα 28 Δεκεμβρίου, συμπληρώνονται δύο χρόνια από εκείνη τη μοιραία νύχτα για τους επιβάτες του Norman Atlantic

Έπειτα από αρκετή καθυστέρηση, το τελικό πόρισμα των εμπειρογνωμόνων που έχουν οριστεί από την ιταλική δικαιοσύνη αναμένεται στα τέλη Ιανουαρίου. Στο μεταξύ, μεγάλος αριθμός των επιβατών (περίπου το 65% όσων ταξίδευαν με το πλοίο) έχει έρθει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τις εταιρείες που διαχειρίζονταν το πλοίο.

Αυτή την εβδομάδα κατατέθηκε στην Ιταλία από διασωθέντες και συγγενείς θανόντων αγωγή για αποζημιώσεις. Οι ενάγοντες φτάνουν τους 105. Σε αυτούς περιλαμβάνονται 49 επιβάτες και συγγενείς επτά θυμάτων, μεταξύ των οποίων και οι γονείς ενός 6χρονου Σύρου πρόσφυγα που φέρεται να είχε επιβιβαστεί παράτυπα στο πλοίο. Μέχρι σήμερα η σορός του δεν έχει βρεθεί. Εναγόμενοι είναι η πλοιοκτήτρια εταιρεία Visemar di Navigazione, η ιδιοκτήτρια Visemar Transporti, η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Superfast, καθώς και ο ιταλικός νηογνώμονας RINA Services S.p.A. και το ιταλικό ναυπηγείο Cantiere Navale Visentini.

Oι ενάγοντες ισχυρίζονται, σύμφωνα με τους δικηγόρους τους σε Ιταλία και Ελλάδα, ότι «μία σειρά από αμέλειες και λάθη οδήγησαν στο δυστύχημα». Συγκεκριμένα, υποστηρίζουν ότι τα φορτηγά φορτώθηκαν υπερβολικά στενά στο πλοίο και κάποια διατήρησαν αναμμένες μηχανές εν πλω, δυσκολεύοντας τις περιπολίες πυρασφάλειας. Θέτουν ζητήματα ελλιπούς εκπαίδευσης, προβλημάτων συντονισμού μεταξύ του ιταλικού και ελληνικού πληρώματος του πλοίου, καθώς και μη τήρησης κανονισμών κατά τη διαχείριση του συμβάντος και κατά τη διαδικασία εκκένωσης.

Ακόμη οι ενάγοντες υποστηρίζουν ότι, μεταξύ άλλων, και η κατασκευή του συγκεκριμένου πλοίου (μεγάλα ανοίγματα σαν παράθυρα στο πίσω μέρος και στην αριστερή και δεξιά πλευρά στο κατάστρωμα 4) δεν βοήθησε στην κατάσβεση της πυρκαγιάς. «Θεωρούμε ότι κατά την πυρκαγιά ο αέρας που έμπαινε από τα μεγάλα ανοίγματα επηρέαζε τους ανιχνευτές καπνού», λέει στην ο δικηγόρος Στέφανο Μπερτόνε, ένας εκ των εκπροσώπων των εναγόντων.
«Το πλοίο με τα ανοίγματα ήταν ουσιαστικά σαν ένας φούρνος που ανατροφοδοτείτο με αέρα», συμπληρώνει η συνάδελφός του Σιλίνα Παυλάκη, από το δικηγορικό γραφείο Παυλάκη-Μόσχου που συνεργάζεται σε αυτή την υπόθεση με τους Ιταλούς. Ως αντίστοιχο παράδειγμα φέρνουν το «Sorrento», αδερφό πλοίο του «Norman Atlantic» με παρόμοια κατασκευή, στο οποίο εκδηλώθηκε φωτιά χωρίς θύματα ανοιχτά της Μαγιόρκας τον Απρίλιο του 2015.

Όπως φαίνεται και από τη μαρτυρία της κ. Σαμαρά, διασωθέντες του «Norman Atlantic» προσπαθούν εδώ και δύο χρόνια να διαχειριστούν τις επιπτώσεις του δυστυχήματος στην ψυχική τους υγεία. «Η βασική τους ζημιά είναι το μετατραυματικό στρες», λέει η κ. Παυλάκη.

Μιλάει για οδηγούς φορτηγών που πλέον έχουν σταματήσει τα δρομολόγια στην Ιταλία γιατί δεν θέλουν να ταξιδέψουν ξανά με πλοίο, αλλά και άλλους διασωθέντες που ανέπτυξαν φοβίες και δυσκολεύονται στην κοινωνική τους ζωή. «Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν ακόμα εφιάλτες ή αναδρομές στο παρελθόν και άλλοι που ακολουθούν ακόμα φαρμακευτική αγωγή», λέει.

Το δάπεδο είχε πυρακτωθεί
Δεν θυμάται να άκουσε κάποιο συναγερμό. Μόνο τον κόσμο έξω από την καμπίνα της που φώναζε «βγείτε έξω!». «Είδα από το σιφώνι του μπάνιου να βγαίνει ατμός με τρομερό θόρυβο και κατάλαβα ότι τα πράγματα ήταν σοβαρά», λέει η κ. Σαμαρά καθώς διηγείται στην «Κ» όσα έζησε τη νύχτα της πυρκαγιάς. Προτού βγει από την καμπίνα, έψαξε για σωσίβια χωρίς επιτυχία. Πρόφτασε να φορέσει το παλτό της, να πάρει μαζί της διαβατήριο, ταυτότητα και βγήκε στον διάδρομο.

  
Προοδευτικά η ρεσεψιόν, το μπαρ και άλλα μέρη του πλοίου γέμισαν με καπνό. Σύμφωνα με καταθέσεις διασωθέντων στις ιταλικές αρχές, δεν υπήρχε εκείνη τη στιγμή καθοδήγηση από μέλη του πληρώματος, ούτε δίνονταν οδηγίες από τα μεγάφωνα. Καθένας ενεργούσε όπως έκρινε ότι ήταν καλύτερο.

Επιβάτες σε ανοιχτό κατάστρωμα του «Norman Atlantic» έχουν φορέσει σωσίβια και περιμένουν τη διάσωσή τους.

Στο κατάστρωμα 5 κάποιοι επιβάτες μοιράστηκαν σωσίβια που βρήκαν σε ένα κιβώτιο – ορισμένοι εξ αυτών κατέθεσαν έπειτα ότι το κουτί ήταν κλειδωμένο και αναγκάστηκαν να το σπάσουν. Όταν η κ. Σαμαρά βγήκε σε ανοικτό κατάστρωμα μαζί με τον συνταξιδιώτη της Ανδρέα Τολάρο, ζύγισε προς στιγμήν τις επιλογές της.

«Φυσούσε μανιασμένος αέρας, η θάλασσα ήταν φουρτουνιασμένη και αριστερά μας από μια γυάλινη πόρτα βλέπαμε τις φλόγες», λέει. «Κοιταζόμαστε για να πηδήξουμε στη θάλασσα. Βλέπω τα τεράστια κύματα και λέω “Ανδρέα, δεν πέφτω στη θάλασσα. Θα μείνουμε εδώ και ό,τι γίνει”».

Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων αναμένεται να φωτίσει τα ακριβή αίτια της φωτιάς. Σε κατάθεσή του, πάντως, μέλος του ιταλικού πληρώματος ανέφερε ότι στο γκαράζ 4 τουλάχιστον δύο φορτηγά διατηρούσαν σε λειτουργία τις μηχανές τους εν πλω, καθώς δεν ήταν συνδεδεμένα με την ηλεκτρολογική εγκατάσταση του πλοίου. Τα φορτηγά φαίνεται πως είχαν τοποθετηθεί τόσο κοντά το ένα στο άλλο που συνάδελφός του κατέθεσε ότι με δυσκολία κατάφερε να στριμωχθεί ανάμεσά τους σε μία από τις περιπολίες πυρασφάλειας.

Σε άλλες καταθέσεις φαίνεται ότι υπήρχαν και οδηγοί που είχαν παραμείνει μέσα στα οχήματά τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και πάλεψαν για να σωθούν κατά την πυρκαγιά.

Όσο περνούσε η ώρα η φωτιά εξαπλωνόταν. Στο πλοίο επικράτησε συσκότιση (μπλακ άουτ), ενώ από το εσωτερικό του ακούγονταν εκρήξεις. Μέχρι και οι λαμαρίνες είχαν πυρώσει και τα παπούτσια επιβατών κολλούσαν στο δάπεδο. Σε μία από τις φωτογραφίες φαίνεται πως είχαν λιώσει οι σόλες παπουτσιού επιβάτη.

«Επειδή υπήρχε φωτιά από κάτω κατά τόπους στο κατάστρωμα η μπογιά άρχισε να βράζει», λέει η κ. Σαμαρά.

Ο δικηγόρος Στέφανο Μπερτόνε διαπίστωσε τη δύναμη της φωτιάς σε αυτοψία που πραγματοποίησε στο πλοίο. Ηταν 12 Ιουνίου 2015 όταν μπόρεσαν να μπουν σε αυτό δικηγόροι διασωθέντων και οικογενειών αγνοουμένων με τους τεχνικούς τους συμβούλους, αλλά και εμπειρογνώμονες της ναυλώτριας και της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

«Ήταν λυπηρό. Καταλάβαινες πόσο έντονη ήταν η θερμότητα», λέει ο κ. Μπερτόνε.

Χρειάστηκε να περάσουν τουλάχιστον δύο εβδομάδες μέχρι να σβήσει και η τελευταία εστία φωτιάς μετά την αρχική μεταφορά του «Norman Atlantic» στο λιμάνι του Μπρίντιζι. Επειτα οι ιταλικές αρχές χρησιμοποίησαν ειδικά μηχανήματα απορρόφησης καπνού για να καθαρίσουν –όσο ήταν εφικτό– τους χώρους. Στη συνέχεια το πλοίο ρυμουλκήθηκε στο Μπάρι, όπου παραμένει μέχρι σήμερα. Εκεί κατάφεραν να εισέλθουν στο πλοίο οι νομικοί και τεχνικοί εμπειρογνώμονες και των δύο πλευρών.

Σε γκαράζ του πλοίου είδαν εικόνες ολικής καταστροφής.

Κρυμμένοι σε φορτηγά

Από τις πρώτες ώρες του συμβάντος επικράτησε σύγχυση σχετικά με τον ακριβή αριθμό των επιβατών. Το πλοίο της εταιρείας Visemar, ναυλωμένο από την ΑΝΕΚ, είχε ιταλικό και ελληνικό πλήρωμα που αριθμούσε 56 μέλη και οι επιβάτες του ξεπερνούσαν τους 400. Ωστόσο, από καταθέσεις διασωθέντων φαίνεται ότι στο πλοίο είχαν επιβιβαστεί στα κρυφά πρόσφυγες και μετανάστες.

Ο έλεγχος των φορτηγών κατά την επιβίβαση ήταν δειγματοληπτικός. Στο λιμάνι της Πάτρας πέρασαν από ακτίνες X (X-ray) ένα στα δέκα οχήματα που φορτώθηκαν και στην Ηγουμενίτσα τρία στα δέκα. Δύο Αφγανοί και ένας Σύρος κατέθεσαν στις ιταλικές αρχές ότι εισήλθαν στο πλοίο κρυμμένοι κάτω από φορτηγά. Έλληνας οδηγός φορτηγού ανέφερε ότι κατά την προσπάθεια διαφυγής του, αλλά και στη σωσίβια σχεδία στην οποία ανέβηκε αργότερα, συνάντησε λαθρεπιβάτες.

Ο ακριβής αριθμός όσων είχαν επιβιβαστεί με τον ίδιο τρόπο στο «Norman Atlantic» δεν είναι ξεκάθαρος. Ανάμεσά τους πάντως φαίνεται, σύμφωνα με τους ενάγοντες, πως υπήρχε και ένας 6χρονος Σύρος. Ταξίδευε μόνος του. Ο πατέρας του και ο μεγαλύτερος αδερφός του δεν είχαν καταφέρει να μπουν μαζί του στο πλοίο.

Ώρες αγωνίας

Η κ. Σαμαρά μαζί με τον συνεπιβάτη της Ανδρέα Τολάρο πέρασαν σχεδόν 17 ώρες πάνω στο φλεγόμενο πλοίο μέχρι τη διάσωσή τους. Εκτεθειμένοι στον αέρα και στη βροχή προσπαθούσαν να κρατηθούν ζεστοί. Για να προφυλαχθούν από τις καιρικές συνθήκες κάποιοι επιβάτες είχαν στριμωχτεί σε έναν διάδρομο. Μέχρι να ξημερώσει άλλαζαν με βάρδιες θέσεις με άλλους που βρίσκονταν στο ανοιχτό κατάστρωμα.

«Έλεγα δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό το πράγμα. Μου φαινόταν σαν να είναι ψέματα», λέει η κ. Σαμαρά.

Όταν πλέον όλοι ανέβηκαν στο τελευταίο κατάστρωμα του πλοίου είχαν να αντιμετωπίσουν και άλλες δυσκολίες. Το δάπεδο ήταν ιδιαίτερα ολισθηρό και κάποιοι πάσχιζαν να κρατηθούν όρθιοι. Η κ. Σαμαρά θυμάται μια γυναίκα που είχε βγει βιαστικά από την καμπίνα μόνο με τις παντόφλες και δεν μπορούσε να σηκωθεί από το κατάστρωμα ενώ ο γιος της καλούσε σε βοήθεια. Περιγράφει πώς κάποιο μέλος του πληρώματος έδωσε το μπουφάν του στον συνεπιβάτη της, αλλά και πώς ένα παιδί παρασύρθηκε από τα νερά που έριχναν με μάνικες τα πυροσβετικά σκάφη.

Υπήρξαν μέλη πληρώματος που προσπάθησαν να βοηθήσουν οδηγώντας τους επιβάτες στα ανώτερα καταστρώματα και άλλοι που έτρεξαν στα σωστικά μέσα. Μια λέμβος μάλιστα, σύμφωνα με καταθέσεις στις ιταλικές αρχές, κατέβηκε στη θάλασσα χωρίς οργανωμένο σχέδιο, ενώ από κάτω της υπήρχαν άνθρωποι που είχαν πέσει στο νερό. Πρόλαβαν να επιβιβαστούν σε αυτή 39 άτομα ενώ χωρούσε πάνω από 100.

Μια από τις λέμβους βγήκε στις αλβανικές ακτές.

Χρειάστηκαν περίπου 45 λεπτά λόγω των ισχυρών ανέμων και των κυμάτων μέχρι η λέμβος να φτάσει στο πλοίο «Spirit of Piraeus», το οποίο είχε προσεγγίσει στο σημείο για να βοηθήσει. Κατά την προσπάθεια επιβίβασης όμως με ανεμόσκαλα δύο άνθρωποι χάθηκαν στη θάλασσα.

Προβλήματα στη λειτουργία του είχε και το σύστημα ναυτικού τύπου εγκατάλειψης, με επιβάτες να εγκλωβίζονται στη γλίστρα (σωλήνας καθόδου) του πλοίου.

Μία από τις γλίστρες του πλοίου μετά το δυστύχημα του 2014.

Ελληνικά και ιταλικά ελικόπτερα που εμφανίστηκαν το πρωί, αποδείχτηκε πως ήταν η μόνη ελπίδα διαφυγής.

Η αλλαγή της κατεύθυνσης του ανέμου ανάγκασε τους επιβάτες να ξαπλώσουν στο βρεγμένο δάπεδο περιμένοντας τους διασώστες, καθώς ο καπνός πλέον έπεφτε πάνω τους και κινδύνευαν με δηλητηρίαση από τις εισπνοές.

Ένας Ελληνας και ένας Ιταλός από το πλήρωμα προσπαθούσαν να βάλουν σε σειρά τον κόσμο για να επιβιβαστούν στα ελικόπτερα πρώτα τα παιδιά και όσοι είχαν προβλήματα υγείας. Ήταν μια διαδικασία που κράτησε πολλές ώρες, ενώ δεν έλειψαν σύμφωνα με μαρτυρίες και στιγμές πανικού.

Τελικά με ελικόπτερο μέσα στη νύχτα μεταφέρθηκαν στην Ιταλία και η κ. Σαμαρά με τον κ. Τολάρο και άλλους επιβάτες. Τους οδήγησαν στο νοσοκομείο του Λέτσε. Η ειρωνεία είναι ότι και οι δύο είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν στην Ιταλία με άλλο πλοίο στις 28 Δεκεμβρίου. Φτάνοντας όμως στο λιμάνι της Πάτρας πληροφορήθηκαν ότι τελικά θα τους παραλάβει το «Norman Atlantic».

Ο κ. Τολάρος δεν έχει σβήσει από το κινητό του τηλέφωνο τις φωτογραφίες του με τους διασώστες και την εικόνα από την επιστροφή του στην Ελλάδα. «Μπήκαμε σε ένα καράβι ανοργάνωτο. Θα μπορούσε σήμερα να μην υπάρχει κανένας από εμάς», λέει.

Σύμφωνα με τους δικηγόρους των εναγόντων επιλέχθηκε η Ιταλία για την κατάθεση της αγωγής γιατί εκεί βρίσκεται δεμένο το πλοίο και διεξάγεται το βασικό κομμάτι των ερευνών. «Είναι μια περίπλοκη υπόθεση για την οποία χρειάστηκε μεγάλη έρευνα από ειδικούς και τεχνικούς», λέει ο δικηγόρος Στέφανο Μπερτόνε. Χρειάστηκε να περάσει πάνω από ένας χρόνος μετά το συμβάν για να ολοκληρωθεί τον περασμένο Φεβρουάριο η επιχείρηση απομάκρυνσης οχημάτων από τα καταστρώματα 3 και 4 του πλοίου.

Πέρα από το κομμάτι των ερευνών και τη δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης οι διασωθέντες αλλά και οι συγγενείς θανόντων και αγνοουμένων αυτά τα δύο χρόνια καλούνται καθημερινά να διαχειριστούν τις μνήμες εκείνου του ταξιδιού.

«Πλησιάζει η ημερομηνία του δυστυχήματος. Είναι ημέρα μνήμης. Εύχομαι στους ανθρώπους που έχασαν τους δικούς τους, δύναμη», λέει ο κ. Τολάρος. «Δεν είμαι ο Ανδρέας που ήμουν πριν από το δυστύχημα. Τι έχει αλλάξει; Δεν έχω αντοχές, δεν έχω ανοχές. Υπέφερα από κατάθλιψη για πάρα πολύ καιρό. Κάθε φορά που θα αντιμετωπίσω κάποιο πρόβλημα δεν μπορώ να το διαχειριστώ όπως στο παρελθόν». Παρόμοια είναι η εικόνα που δίνει και η κ. Σαμαρά. «Αλλαξε η συμπεριφορά μας. Γίναμε ευερέθιστοι, χάσαμε την ενέργειά μας, ό,τι θέλουμε να κάνουμε μας φαίνεται βουνό», λέει. «Δεν ξεχνάμε το γεγονός. Κάθε μέρα, κάτι θα θυμηθούμε».





Read More »

Ηγουμενίτσα: Jagermeister party σήμερα στο Social All Day Cafe

Τρίτη, Δεκεμβρίου 27, 2016




Read More »

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή του Λαϊκού Φροντιστηρίου του Εργατικού Κέντρου Θεσπρωτίας

Τρίτη, Δεκεμβρίου 27, 2016



Με πολύ κέφι και χαρά πραγματοποιήθηκε η χριστουγεννιάτικη γιορτή που για πρώτη χρονιά φέτος διοργάνωσαν οι μαθητές του Λαϊκού Φροντιστηρίου του Εργατικού Κέντρου Θεσπρωτίας.

Οι μικροί μαθητές χόρεψαν, έπαιξαν, αντάλλαξαν δώρα μεταξύ τους, γεμίζοντας την αίθουσα του Εργατικού Κέντρου με χαμόγελα, χαρούμενες φωνές και ζωντάνια.

Προχωράμε με νέες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν από τους μικρούς μαθητές στα πλαίσια καλλιέργειας της μεταξύ τους αλληλεγγύης και ευχόμαστε σε όλους καλή χρονιά με υγεία και δύναμη για τους αγώνες που έρχονται!




Read More »

Παραδόθηκε το πρώτο αυτοτελές τμήμα της Ιόνιας Οδού

Τρίτη, Δεκεμβρίου 27, 2016


Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρουσία του υπουργού Επικρατείας κ. Αλέκου Φλαμπουράρη και της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Ολγας Γεροβασίλη, πραγματοποίησε τη δέσμευση του απέναντι στους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου την οποία έδωσε στις αρχές του μήνα: Την παράδοση του πρώτου αυτοτελούς τμήματος του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας οδού.

«Μέχρι τέλος του χρόνου γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να δοθεί στους πολίτες ένα τμήμα του δρόμου», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά, κατά τη διάρκεια επιθεώρησης των κατασκευαστικών εργασιών του έργου, στις 9 Δεκέμβρη.

Σε μία συμβολική κίνηση και θέλοντας να καταδείξει τη συλλογική προσπάθεια που καταβάλλει η κυβέρνηση έναντι των Ελλήνων πολιτών μέσω της ολοκλήρωσης μίας σειράς σημαντικών έργων με όρους προστασίας του δημόσιου συμφέροντος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Σπίρτζης, κάλεσε τον υπουργό Επικρατείας κ. Αλέκο Φλαμπουράρη να παραδώσει «εκείνος σε ένδειξη της συλλογικής προσπάθειας που γίνεται το σημερινό τμήμα του δρόμου στους πολίτες της Ηπείρου και της Αιτωλοακαρνανίας». Γιατί όπως είπε, «πρέπει να υπάρχει ο άνθρωπος που θα διαμορφώσει και το κλίμα της καλής συνεργασίας και των καλών σχέσεων. Κι αυτός ο άνθρωπος είναι ο Αλέκος Φλαμπουράρης».

Ο υπουργός Επικρατείας κ.Αλέκος Φλαμπουράρης από την πλευρά του, αναφέρθηκε «στις συνθήκες στις οποίες παραλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας. Στα έργα, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως και συνολικά σε ένα κράτος και μια κοινωνία, τα οποία ήταν στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Καταλαβαίνετε τις δυσκολίες που είχαμε να αντιμετωπίσουμε. Δυσκολίες, οι οποίες δεν προέρχονταν μόνο από τις αντικειμενικές συνθήκες οι οποίες υπήρχαν, αλλά και από αυτούς οι οποίοι τις δημιούργησαν. Από τη μια μεριά εσωτερικές δυνάμεις, αλλά και από τις εξωτερικές δυνάμεις, οι λεγόμενοι δανειστές, οι οποίοι συνεχώς πίεζαν την Κυβέρνησή μας να προχωρήσει σε ακόμη μεγαλύτερα μέτρα, τα οποία θα οδηγούσαν τη χώρα στην καταστροφή».

Νωρίτερα, το λόγο πήρε και η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Ολγα Γεροβασίλη, η οποία ανέφερε μεταξύ άλλων:«Σήμερα ήμουνα από τους πρώτους που περάσαμε αυτό το κομμάτι και αισθάνθηκα τη διαφορά. Ξέρουμε όλοι ότι μια από τις αιτίες που η περιφέρεια και της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Ηπείρου, υστέρησαν αναπτυξιακά τα τελευταία χρόνια, είναι και η οδική απομόνωση».

Η κ. Γεροβασίλη πρόσθεσε επίσης, ότι «Κάθε βήμα λοιπόν που μας φέρνει πιο κοντά στη λύση του προβλήματος, όπως είναι αυτό το σημερινό σημαντικό βήμα, μας φέρνει και πιο κοντά σε άλλους τόπους, τόπους ανάπτυξης. Και βεβαίως όχι μόνο της ανάπτυξης τοπικά, καθώς η ολοκλήρωση αυτού του δρόμου θα σημάνει τη σύνδεση δυο περιφερειών και τεσσάρων νομών».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε από την πλευρά του, ότι η σημερινή παράδοση του πρώτου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού και η εν συνεχεία λειτουργική ολοκλήρωσή του, τον Μάρτιο του 2017 δεν ήταν κάτι αυτονότητο «Δώσαμε μια πολύ μεγάλη μάχη σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Μια μάχη για την ολοκλήρωση των έργων, παράλληλα με τη μεγάλη μάχη για την έξοδο της χώρας από την κρίση».

Στην επιθέωρηση που πραγματοποίησαν κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου ο κ. Σπίρτζης με τον κ. Φλαμπουράρη και την κ.Γεροβασίλη λίγο πριν την παράδοση του ολοκληρωμένου τμήματος, διαπίστωσαν ότι οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς σε όλα τα μέτωπα. Οπως χαρακτηριστικά τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «Το έργο της «Ιόνιας Οδού» βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία της ολοκλήρωσης του. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η Κυβέρνηση μας πέτυχε σε πολύ δύσκολες συνθήκες να βγάλει την «Ιόνια Οδό» από το πλήρες τέλμα». Και πρόσθεσε: «Η συνέχιση των πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων, συνεπαγόταν τη μη ολοκλήρωση των έργων. Και οι συνέπειες θα ήταν τραγικές. Αρκεί κανείς να σκεφτεί, ότι θα επιστρέφαμε 4 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πολλά ακόμη σε ρήτρες».

Εξήγησε ακόμη, ότι «Θα χρειαζόμασταν πάνω από ένα μνημόνιο για τους αυτοκινητόδρομους, για τα πέντε έργα παραχώρησης. Είναι προφανές, ότι μέλημά μας ήταν και είναι η λειτουργική ολοκλήρωση των έργων τέλος Μαρτίου του 2017».

Ο υπουργός ανέφερε επίσης, ότι «με την ολοκλήρωση των έργων θα υπάρχει εντός του 2017 η ολοκλήρωση της μελέτης για το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων και εντός του 2018 η λειτουργία του αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος». Τόνισε δε εμφατικά, ότι είναι

«Είναι καθήκον μας, σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους να βρούμε εκείνες τις λύσεις που θα μειώσουν τα διόδια. Στη συνέχεια είναι επίσης καθήκον μας, να ολοκληρώσουμε τις οδικές συνδέσεις με τα μεγάλα αστικά κέντρα και τους παραγωγικούς και αναπτυξιακούς κόμβους των περιοχών που διέρχεται η Ιόνια Οδός».







Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού, μήκους 196 χιλιομέτρων θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής στη Δυτική Ελλάδα, καθώς διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς. Υπογράμμισε ότι έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών, καθώς θα δώσει νέα ώθηση ανάπτυξης, αναβαθμίζοντας σημαντικά τα αστικά και αγροτικά κέντρα των προαναφερθεισών περιοχών.

Το οδικό τμήμα της Ιόνιας οδού που παραδόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία και στους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου, εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά έως και τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας.

Το εν λόγω τμήμα, έρχεται να συνδεθεί με το ήδη λετουργούν, (Κεφαλόβρυσο έως Κουβαρά), δημιουργώντας ένα αυτοτελές οδικό τμήμα 59 χιλιομέτρων, μέσω του οποίου θα μειωθούν αισθητά οι χρονοαποστάσεις και θα δώσει μια πρώτη ανάσα στους ταξιδιώτες της Πρωτοχρονιάς.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καταβάλλονται προσπάθειες για να παραδοθεί μέσα στο Φεβρουάριο το τμήμα από την Κλόκοβα μέχρι και τα όρια του τμήματος που παραδόθηκε σήμερα, δίνοντας ουσιαστικά στην κυκλοφορία το μισό αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού, δύο μήνες νωρίτερα από τη συμβατική ημερομηνία περάτωσης του έργου.



Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη



Χρόνια πολλά και καλές γιορτές να έχουμε και καλή χρονιά.

Κύριοι Δήμαρχοι, αγαπητοί συνάδελφοι, φίλες και φίλοι, όλοι γνω ρίζουν την εγκατάλειψη εδώ και 10ετίες της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου. Όλοι γνωρίζουν τον εφιάλτη που ζούσαμε όλα αυτά τα χρόνια στις οδικές μεταφορές και τις μετακινήσεις, κυρίως οι πολίτες της Ηπείρου και της Αιτωλοακαρνανίας.

Από το 2006 που υπεγράφησαν οι συμβάσεις παραχώρησης, η απομόνωση αυτή υπήρξε πιο έντονη. Από την Κόρινθο έως το Ρίο και από το Αντίριο έως τα Γιάννενα, ο δρόμος, ο αιματοβαμμένος αυτός δρόμος, θύμιζε μονοπάτι παρά εθνική οδό.

Το Φεβρουάριο του 2015 που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, εννέα χρόνια μετά την έναρξη των αυτοκινητόδρομων, δυστυχώς τα μεγάλα έργα οδοποιίας ήταν τελματωμένα, κολλημένα, με πλήθος προβλημάτων.

Η Ιόνια Οδός περίπου 200 χιλιόμετρα, έπρεπε το 2015 να έχει παραδοθεί στο σύνολό της. Δυστυχώς το Φεβρουάριο του 2015 δεν είχαν ολοκληρωθεί καν οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές εργασίες, η μεταφορά δικτύου κοινής ωφέλειας.

Δώσαμε μια πολύ μεγάλη μάχη σε πολύ δύσκολες συνθήκες, μια μάχη για την ολοκλήρωση των έργων, παράλληλα με τη μεγάλη μάχη για την έξοδο της χώρας από την κρίση.

Η συνέχιση των πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων, συνεπαγόταν τη μη ολοκλήρωση των έργων. Και οι συνέπειες θα ήταν τραγικές. Αρκεί κανείς να σκεφτεί. ότι θα επιστρέφαμε 4 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πολλά ακόμη σε ρήτρες.

Θα χρειαζόμασταν πάνω από ένα μνημόνιο για τους αυτοκινητόδρομους, για τα πέντε έργα παραχώρησης. Είναι προφανές, ότι μέλημά μας ήταν και είναι η λειτουργική ολοκλήρωση των έργων τέλος Μαρτίου του 2017.

Είναι επίσης προφανές ότι οι συμβάσεις που παραλάβαμε, ήταν συμβάσεις που δεν υπηρετούσαν το δημόσιο συμφέρον. Βελτιώθηκαν μετά από μια κοπιαστική διαβούλευση όλων των συντελεστών και με καλή διάθεση όλων των συντελεστών. Έτσι με την ολοκλήρωση των έργων θα υπάρχει εντός του 2017 η ολοκλήρωση της μελέτης για το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων και εντός του 2018 η λειτουργία του αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος.

Πετύχαμε με τη διαπραγμάτευση που κάναμε, την ελεύθερη διέλευση των αυτοκινήτων που μετέφεραν πολίτες με άτομα με ειδικές ανάγκες. Ειδικά τιμολόγια για τους συχνούς, καθημερινούς χρήστες, ειδικούς όρους για τους δήμους που δεν είχαν εναλλακτικές οδεύσεις και πολλά συνοδά έργα.

Είναι καθήκον μας σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους να βρούμε εκείνες τις λύσεις που θα μειώσουν τα διόδια. Στη συνέχεια είναι επίσης καθήκον μας, να ολοκληρώσουμε τις οδικές συνδέσεις με τα μεγάλα αστικά κέντρα και τους παραγωγικούς και αναπτυξιακούς κόμβους των περιοχών που διέρχεται η Ιόνια Οδός.

Βλέπω τον Δήμαρχο Αγρινίου. Ενα από τα συνοδά έργα που πρέπει να γίνουν στην Πρέβεζα και σε άλλες περιοχές. Η Ιόνια Οδός περιλαμβάνει 19 κόμβους, 9 σταθμούς εξυπηρέτησης, 4 σήραγγες πολύ μεγάλες, 17 μεγάλες γέφυρες, 3 κέντρα συντήρησης και θα παραδοθεί σε λίγους μήνες στο σύνολό της από τον Πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα.

Γίνεται προσπάθεια να ολοκληρωθεί το τμήμα από την Κλόκοβα μέχρι το σημείο που θα παραδοθεί σήμερα, στα τέλη Φεβρουαρίου. Θα ήθελα να συγχαρώ επίσης, τις εργοληπτικές εταιρείες για την προσπάθεια που έκαναν, αλλά και για τις ενέργειές τους. Γιατί πρέπει να ακούγονται αυτά τα πράγματα. Αν δεν είχαν συμμετάσχει με τον τρόπο που συμμετείχαν στην ολοκλήρωση των δρόμων, θα είχαμε πολύ μεγάλα προβλήματα και αυτοί δεν θα ολοκληρώνονταν.

Φίλες και φίλοι, όπως λέμε συνέχεια, τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν Υπουργό, σε κανέναν Περιφερειάρχη, ή Δήμαρχο. Τα έργα ανήκουν στους πολίτες. Αυτοί είναι και οι χρήστες, αυτοί είναι που τα χρηματοδοτούν. Εμείς κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και το κόστος των έργων. Για να γίνει όλο αυτό που κάναμε με τους αυτοκινητόδρομους και τα μεγάλα έργα, απαιτούνταν συλλογική δουλειά και θεσμικές αλλαγές. Υπάρχει ο νέος νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και για τις παραχωρήσεις. Πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη των προηγούμενων.



Καλημέρα σας και χρόνια πολλά σε όλους.​



​Απαντήσεις σε ερωτήσεις δημοσιογράφων​

.ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ θα μας πείτε δυο λόγια για αυτή την πρώτη παράδοση τμήματος στην Ιόνια Οδό; Τι σημαίνει για το Υπουργείο και τι σημαίνει κυρίως για την περιοχή;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύω ότι το Υπουργείο αποδεικνύει την πολύ εντατική δουλειά που έχει γίνει και τις προσπάθειες που γίνονται τόσο από το Υπουργείο όσο και από τους εργολήπτες, γιατί είναι σημαντικό και πρέπει να το αναφέρουμε.

Για την περιοχή δεν είναι ανάγκη να επιχειρηματολογήσει κανείς. Μια απλή διέλευση μέσα από την Αμφιλοχία και από τους οικισμούς της περιοχής, μιλάει από μόνη της. Είναι απίστευτη η ταλαιπωρία και των μόνιμων κατοίκων και των διερχόμενων. Είναι πολύ κακές οι συνθήκες οδικής ασφάλειας. Αυτά όλα με αυτό το κομμάτι βελτιώνονται. Πιστεύουμε και προσπαθούμε μέχρι τέλος Φεβρουαρίου από την Κλόκοβα μέχρι την Αμφιλοχία να έχουμε ένα ολοκληρωμένο δρόμο και τέλος Μαρτίου να δοθεί και η σήραγγα της Κλόκοβας και ο υπόλοιπος δρόμος μέχρι την Εγνατία, μέχρι τα Γιάννενα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μείνει κάποιο υπόλοιπο για μετά το Μάρτη;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι. Πιθανόν εάν χρειαστεί σε ένα σημείο να γίνουν κάποιες πρόσθετες εργασίες, αλλά ο δρόμος θα είναι σε λειτουργική ολοκλήρωση.

Και εδώ θα ήθελα να πω κάτι. Εκτός από το θεσμικό πλαίσιο που διορθώσαμε για να μην έχουμε στα έργα τα προβλήματα που τα καθυστέρησαν τόσο πολύ, θα είναι καλό και η συνείδηση κάποιων πολιτών να είναι διαφορετική. Εάν τρέξουμε το νέο δρόμο θα δείτε ότι πολύ μεγάλα τμήματα του δρόμου δεν παραδίδονται γιατί κάποιος αρνιόταν στο παρελθόν, μέχρι να αλλάξουμε το θεσμικό πλαίσιο, για 100 μέτρα να παραδώσει ένα οικόπεδο που είχε και μάλιστα ένα οικόπεδο στη μέση του πουθενά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μόνο για να ….

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για να πάρει λεφτά παραπάνω εκβιάζοντας ή τους εργολάβους. Για τις απαλλοτριώσεις και την αποζημίωση που θα βγάλει το δικαστήριο, ούτε την αρνήθηκε ποτέ κανείς, ούτε μπορεί να κάνει και διαφορετικά.

Αυτά θα είναι καλό και σαν κοινωνία να τα λέμε για να μην υπάρχουν τέτοιες καθυστερήσεις σε τόσο σημαντικά έργα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μας πεις και δυο λόγια για το Άκτιο – Αμβρακία για το τι πρόκειται να γίνει;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Όπως γνωρίζετε το Άκτιο – Αμβρακία έχει τέσσερις εργολαβίες που καθυστερούν κι αυτές πάρα πολύ. Έχουμε καθυστερήσεις με πάρα πολλά προβλήματα. Η μία σύμβαση προχωράει κανονικά, έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η πρώτη.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η πρώτη. Πιστεύω ότι δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα. Για τις υπόλοιπες τρεις θα προγραμματίσουμε μια – μια εργολαβία σκούπα για την ολοκλήρωση του έργου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και μια δήλωση για το Πάτρα – Πύργος. Επαναδημοπρατήθηκε η τέταρτη εργολαβία.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εγινε η τέταρτη δημοπρασία Πάτρα – Πύργος και πολύ σύντομα θα γίνει και η Πέμπτη. Κι αυτό είναι μια απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν όλο αυτό το διάστημα ότι κόλλησε αυτό το έργο και σε όσους ήταν γυρολόγοι δημιουργώντας γεγονότα που δεν υπήρχαν.

Συνεχίζουν κάποιοι να λαϊκίζουν ακολουθώντας τις κακές συνήθειες του παρελθόντος. Καλό θα είναι όταν δεσμευόμαστε για κάτι να γίνεται . Και να υπάρχει καλή πίστη από όλες τις πλευρές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστούμε πολύ. Καλορίζικο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να είστε καλά. 



Read More »

Σελίδες

Advertise & Backlinks on thespro.gr

Publish guest posts or dofollow backlinks on a trusted Greek news website (DA 35 / DR 33, 38K+ monthly visits).

Fast publication, real traffic, transparent metrics.

Contact: info@thespro.gr

📈 Looking for Greek guest post sites or backlinks for SEO? — thespro.gr is open for sponsored content, guest posts & link insertions.
Learn more →

© 2025 thespro.gr — Media & SEO Collaborations | Domain Authority 35 · Domain Rating 33

Από το Blogger.