Στο προσκήνιο ξανά δημοσιεύματα που αφορούν την Μητρόπολη Παραμυθίας- Μήπως ήλθε η ώρα να ασχοληθεί ο νέος Μητροπολίτης κ. Σεραπίων;

Στο προσκήνιο ξανά δημοσιεύματα που αφορούν την Μητρόπολη Παραμυθίας- Μήπως ήλθε η ώρα να ασχοληθεί ο νέος Μητροπολίτης κ. Σεραπίων;


Αναδημοσιεύουμε από την εφημερίδα « ΘΕΣΠΡΩΤΩΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ» δύο (2) κείμενα, που τα υπογράφει ο έγκριτος δημοσιογράφος της Θεσπρωτίας κ. Βαγγέλης Μάστορας, δημοσιευθέντα σε προγενέστερους χρόνους, με κοινό σημείο αναφοράς τεκταινόμενα που αφορούν την Ι. Μητρόπολη Παραμυθιάς.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αυτά, προκύπτουν τουλάχιστον εύλογα και σαφή ερωτήματα σχετικά με τη νόμιμη λειτουργία φερόμενης ως «Ιεράς Μονής», καθώς και πλειάδα άλλων, που αφορούν την εύρυθμη και νόμιμη εν γένει λειτουργία της Μητρόπολης, ειδικότερα τα τελευταία χρόνια με τον παραιτηθέντα ήδη προσφάτως υπέργηρο Μητροπολίτη, να μην ασκεί ο ίδιος ουσιαστική διοίκηση, τα τελευταία πέντε- έξι χρόνια.

Όπως πληροφορούμαστε, αν πληροφορούμαστε ορθά, των δημοσιευμάτων αυτών έχει ήδη επιληφθεί η δικαιοσύνη και πιθανολογούμε ότι θα υπάρξουν εξελίξεις. Ήδη έχουν αρχίσει να καλούνται μάρτυρες να ρίξουν φως στην υπόθεση.

Είχαμε ασχοληθεί και στο παρελθόν . Και δώσαμε την δυνατότητα να δουν το φως της δημοσιοτητας κάποια θέματα που τα απέκρυπταν επιμελώς οι επιτήδειοι. Αλλά ήλθε η ώρα να λάβει έκαστος την δίκαιη μισθαποδοσία του.

. Οι αναγνώστες ας εξάγουν τα πρώτα δικά τους συμπεράσματα και τα υπόλοιπα θα εξελιχθούν με ταχύτητα βολίδας!
διοίκηση από τους διοικούντες σήμερα αυτή κληρικούς.

ΜΕ την ευλογία και έγκριση του σεβαστού ποιμενάρχη μας θα ισχυριστούν προφανώς
λαμβάνονται ή δεν λαμβάνονται όλες οι αποφάσεις οι αφορώσες την λειτουργία αυτής, οι
εν λόγω κληρικοί που συγκροτούν το τελευταίο χρονικό διάστημα τον στενό πυρήνα της
Διοίκησης αυτής.

ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ όμως οι ίδιοι πολύ καλά, όπως βεβαίως γνωρίζουμε και εμείς αλλά και μια
μειοψηφία δυστυχώς πληθυσμιακά του Χριστεπώνυμου πληρώματος της καθ’ ημάς
Ιεράς Μητροπόλεως που ενδιαφέρεται και ασχολείται με τα τεκταινόμενα σε αυτή, ότι ο
σεβασμιότατος μοιραία λόγω γήρατος, ουσιαστικά έχει εκχωρήσει τη Διοίκηση σε
αυτούς.

ΜΕ την επισήμανση ότι ο γράφων συνδέεται πνευματικά μαζί του, από της ενθρονίσεως
του το 1974, μέχρι και σήμερα, ότι τον τιμά, τον σέβεται και τον αγαπά. ΟΤΙ ως Δήμαρχος
του. τ. Δήμου Σαγιάδας το 2004 τον τίμησε σε ειδική πανηγυρική εκδήλωση που
διοργάνωσε προς τιμήν του για τη συμπλήρωση τριάντα (30) τότε χρόνων Αρχιερατείας.

ΚΑΙ με την επισήμανση επίσης, πως η Μητρόπολη και γενικώς τα τεκταινόμενα σε αυτή
αφορούν το σύνολο των συμπολιτών θρησκευόμενων ή μη, γιατί ως Ν.Π.Δ.Δ.
διαχειρίζεται χρήματα προερχόμενα και από τον οβολό των πιστών και από την
διαχείριση της όποιας περιουσίας ενοριακών Ναών, Μονών κ.λπ. και από Ευρωπαϊκά
προγράμματα, συνεπώς η διαφάνεια και η χρηστή διαχειριστή του «Ιερού χρήματος»
είναι δικαιολογημένα απαίτηση των συμπολιτών.

ΕΜΕΙΣ σήμερα, διατυπώνουμε δημοσίως σειρά ερωτημάτων όσον αφορά τα της
Διοίκησης της Μητρόπολης μας, με αποδέκτη οιονδήποτε θεωρεί εαυτόν αρμόδιο να
απαντήσει σε αυτά και με μια ακόμη επισήμανση.

ΟΤΙ αυτή ως Ν.Π.Δ.Δ. και με τους κληρικούς ως δημόσιους λειτουργούς, για να μη τους
χαρακτηρίσουμε δημόσιους υπαλλήλους απαξιωτικά σεβόμενοι το μέγα της Ιερωσύνης
Μυστήριο, οι οποίοι πληρώνονται από τον ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΟΡΒΑΝΑ, δηλαδή από όλους εμάς
τους φορολογούμενους πιστούς ή μη ανεξαρτήτως πολίτες – συμπολίτες, έχει τα ίδια
δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις όπως κάθε δημόσιος φορέας και οργανισμός.

ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΔΙΑΤΥΠΟΥΜΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΟ – ΥΠΕΥΘΥΝΟ
Η χαρακτηριζόμενη από όλους, κληρικούς και λαϊκούς ως ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΡΑΓΙΟΥ, τελικά είναι
ΜΟΝΗ; ΔΗΛΑΔΗ Ν.Π.Δ.Δ. με Ηγούμενο και ηγουμενοσυμβούλιο όπως προβλέπεται στον
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ν. 590/1977) ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ ́ –
ΑΡΘΡΟ 39 (με δέκα (10) υποάρθρα) «ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΜΟΝΩΝ» ή ΜΕΤΟΧΙΟ ΤΗΣ Ι.
ΜΟΝΗΣ ΓΗΡΟΜΕΡΙΟΥ, όπως αναφέρεται στο Εκκλησιαστικό Ημερολόγιο της Μητρόπολης;
ΥΠΑΡΧΕΙ σχετικό ΦΕΚ αναγνώρισής της ως Μονής;

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ και υποβάλλονται από αυτή (την Ι. Μονή ή Μετόχιο), ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ –
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ όπως προβλέπεται; ΑΝ ναι, αφού γνωρίζετε πως δεν είναι ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ πόσο
Νόμιμο είναι αυτό;

ΠΟΙΑ είναι τα ετήσια έσοδα της εν λόγω «ΜΟΝΗΣ», από ποιές «πηγές», που και πως
διατίθενται αυτά;

ΤΗΡΕΙΤΑΙ σε αυτή όπως προβλέπεται «ΒΙΒΛΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ»; ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΙΒΛΙΟ Ταμείου;
ΥΠΑΡΧΟΥΝ νόμιμα διοριστήρια, νομίμως διορισθέντων σε αυτή επιτρόπων;
ΓΙΑ την εκτέλεση διαφόρων εργασιών εκδίδονται και αν ναι, ΠΟΥ και από ΠΟΙΟΥΣ
προσκομίζονται και εξοφλούνται αυτά σχετικά τιμολόγια; ΥΠΑΡΧΟΥΝ παραστατικά στοιχεία;
ΜΗΠΩΣ λέμε μήπως, αυτή εκ του καταστατικού χάρτη της Εκκλησίας πρέπει να είναι
χαρακτηρισμένη ως ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΜΟΝΗ αν όχι Μετόχιο και ως τέτοια να υπάγεται διοικητικά
στην πλέον όμορη Ενορία, δηλαδή αυτή του Ραγίου;
ΕΙΝΑΙ αλήθεια όπως φημολογείται, ότι ακόμη και λαϊκοί υπογράφουν πιστοποιητικά τέλεσης
μυστηρίων σε αυτή, (π.χ. βαπτίσεις κ.λπ.);
ΤΟΝ εμπερίστατο σήμερα, κλινήρη γέροντα ΓΕΡΑΣΙΜΟ ηγούμενο αυτής, ποιός τον περιθάλπει,
ποιός ενδιαφέρεται και πως γι’ αυτόν;
ΠΩΣ καλύπτονται οι λειτουργικές ανάγκες της «ΜΟΝΗΣ» σήμερα, ΠΩΣ, ΠΟΙΟΙ και με ΠΟΙΑ
διαδικασία εισπράττουν και διαχειρίζονται τα όποια έσοδά της;
ΕΙΝΑΙ αλήθεια ή απλώς κακόβουλη φημολογία ότι σε τραπεζικούς λογαριασμούς κληρικού της
Μητρόπολης και δη του στενού ΠΥΡΗΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ αυτής, εντοπίστηκε στο παρελθόν ποσό
υπέρογκο υπερβαίνοντας κατά τις δικές μας πληροφορίες το 1,5 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΕΥΡΩ, μη
δικαιολογούμενο βεβαίως από τις αποδοχές του;
ΕΙΝΑΙ αλήθεια, ότι είχε δοθεί στο παρελθόν πάντα και ειδικότερα με κυβέρνηση ΣΑΜΑΡΑ (προ
ΣΥ.ΡΙΖ.Α.) εντολή για την διενέργεια σχετικού ελέγχου στο τότε Σ.Δ.Ο.Ε., η οποία όμως
ανακλήθηκε με εντολή άνωθεν και «πάγωσε» έκτοτε ο έλεγχος;

ΓΙΑΤΙ δεν αναρτά η Μητρόπολη όπως είναι υποχρεωμένη εκ του νόμου ως Ν.Π.Δ.Δ. και όπως
κάνουν όλες οι άλλες Μητροπόλεις στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» τις οικονομικές τις συναλλαγές εν γένει,
οτιδήποτε και αν αφορούν αυτές;

ΠΟΣΑ είναι κατ’ έτος τα ετήσια συνολικά έσοδα της και πως διατίθενται αυτά; ΔΕΝ πρέπει να
γνωρίζουν οι συμπολίτες, οι πιστοί πρωτίστως που καταθέτουν τον όβολό τους στο παγκάρι της
ενορίας τους αλλά και γενικότερα για το πώς διαχειρίζεται τα έσοδα της η τοπική Εκκλησία από
την περιουσία της, (π.χ. εκμισθώσεις στρεμμάτων γης, καταστημάτων) κ.λπ;

ΠΩΣ δικαιολογείται η δική μας Μητρόπολη να συμμετέχει με το ποσό των ΕΚΑΤΟ ΧΙΛΙΑΔΩΝ
(100.000) ευρώ στο κοινωνικό έργο της Εκκλησίας, όταν ακόμη η και με ελάχιστους πόρους και
ποίμνιο που δεν υπερβαίνει τις έξι χιλιάδες (6.000) Μητρόπολη Κόνιτσας συμμετέχει με
διπλάσιο ποσό; ΚΑΙ με τις άλλες Μητροπόλεις της Ηπείρου πέραν αυτής των Ιωαννίνων που
είναι από τις πλουσιότερες πανελλαδικά, να συμμετέχουν επίσης με εκατοντάδες χιλιάδων
ευρώ, όπως π.χ. αυτές της Άρτας και της Πρέβεζας;

ΕΙΝΑΙ δυνατό η δική μας Μητρόπολη με την Ηγουμενίτσα, την τουριστική Πάργα, το Καναλάκι,
τις Μονές Γηρομερίου, Πούντας και Καναλακίου καθώς και την θεωρούμενη από αυτή ως τέτοια
του Ραγίου, να συμμετέχει με τα… μισά χρήματα από αυτά της Κόνιτσας;
-ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ότι «ΣΥΝΟΔΕΙΑ» Μοναχών ενδιαφερόμενων να επανδρώσει την ακέφαλη
ΜΟΝΗ ΠΑΓΑΝΙΩΝ, επισκέφθηκε και μάλιστα δύο φορές την Μητρόπολη χωρίς τελικά να
συναντηθεί με τον Μητροπολίτη και σε κάθε περίπτωση να ναυαγήσει το ενδιαφέρον αυτό από
μέρος τους; ΚΑΙ αν ναι, γιατί είχαν αυτή την αντιμετώπιση;

ΠΟΣΑ και από ΠΟΙΕΣ «πηγές» είναι τα ετήσια έσοδα της εν λόγω Μονής και πως – ποιοί
διαχειρίζονται – αποφασίζουν που θα διατίθενται αυτά;

ΕΙΝΑΙ αλήθεια ότι η Διοίκηση της Μητρόπολης, πιέζει και μάλιστα ενίοτε ασφυκτικά ιερείς για να
αποδίδουν προς αυτή (την Μητρόπολη), έσοδα στα όποια κυρίως οι μικρές ενορίες δεν
μπορούν εκ των πραγμάτων να ανταποκριθούν, αφού ως γνωστόν «ΟΥΚ αν λάβοις παρά του
μη έχοντος»; ΚΑΙ μάλιστα την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε, με τους Ναούς κλειστούς
ή με ελάχιστο εκκλησίασμα και τα παγκάρια άδεια;
ΚΑΙ πως αντιδρώντες ιερείς, απειλούνται με απόσπαση σε δυσπρόσιτη ενορία ως τιμωρία
για… σωφρονισμό αυτών, με ορισμένες να υλοποιούνται; ΑΛΗΘΕΙΑ πόσο Χριστιανικό είναι κάτι
τέτοιο;

ΤΑ της Εκκλησίας τελούμενα ΜΥΣΤΗΡΙΑ έχουν διατίμηση και κοστολογούνται αναλόγως από
ορισμένους ιερείς; ΤΟ αυτό ερώτημα ισχύει και για τελετές – ιερές ακολουθίες, όπως π.χ.
κηδείες, μνημόσυνα, ακόμη και… σαρανταλείτουργα; ΚΑΙ το του Χριστού «ΔΩΡΕΑΝ
ΛΑΒΕΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΔΟΤΕ» που πάει;

ΥΠΑΡΧΟΥΝ Ιερείς «πατρίκειοι και πληβείοι», ήτοι αυτοί των πλούσιων και μεγάλων ενοριών
και οι άλλοι σε ενορίες με μονοψήφιο αριθμό ενοριτών;

ΥΠΑΡΧΟΥΝ Ιερείς ναι ή όχι και μάλιστα υπολειπόμενοι των τυπικών τουλάχιστον προσόντων
άλλων, που υπηρετούν έτη και έτη σε πλούσιες ενορίες και αν ναι, με ποιά κριτήρια επιλέγονται
και πως – ποιοί αποφασίζουν για τη μονιμότητα τους σε αυτές; ΚΑΙ σε κάθε περίπτωση ΠΟΣΟΙ
και ΠΟΙΟΙ είναι οι ωφελούμενοι;

ΥΠΑΡΧΟΥΝ Ιερείς με «χρεωμένες» μεν δύο και τρείς ενορίες λόγω έλλειψης εφημερίων, που
όμως τις επισκέπτονται και λειτουργούν σε αυτές, όταν… θυμηθούν, εντοπιζόμενοι Κυριακές και
μεγάλες γιορτές, να ψαρεύουν ή να πάνε για κυνήγι;

ΥΠΑΡΧΕΙ «χρεωμένος» τυπικά και στα χαρτιά ως εφημέριος υποτίθεται της Μητρόπολης
Ιερέας(;) που όμως δεν συμπεριλαμβάνεται – αναγράφεται στους εν ενεργεία εφημέριους
ενοριών της Μητρόπολης;

ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ είμαστε βέβαιοι αλλά για λόγους δεοντολογίας σας υποβάλλουμε σχετικό ερώτημα,
ότι ο εν λόγω κληρικός έχει να φορέσει ράσο κάτι χρόνια, έχει παραπεμφθεί ως
κατηγορούμενος για διάφορες παράνομες δραστηριότητες ακόμη και για εμπόριο όπλων, έχει
εξαπατήσει κόσμο και κοσμάκη με υποτιθέμενα «ΒΟΤΑΝΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» SIC!! που τα φτιάχνει
και τα… ευλογεί ο ίδιος ως θαυματουργά δια πάσαν νόσον και πάσαν… κίαν;

ΕΙΝΑΙ αλήθεια ότι μετά τον αιφνίδιο θάνατο του αείμνηστου πατρός ΓΕΡΒΑΣΙΟΥ
πρωτοσυγγελεύοντος της Μητρόπολης και Ηγούμενου της Ι. Μονής ΠΑΓΑΝΙΩΝ βρέθηκε σε
αυτή(;) σε άλλο χώρο(;) και από ποιους όπως φημολογείται ευρέως, ποσό τριακοσίων
χιλιάδων (300.000) ευρώ περ.; ΑΝ ναι, από πού προερχόταν τα χρήματα αυτά και πως
«νομιμοποιήθηκαν» – διετέθησαν τελικά;

ΓΙΑΤΙ δεν έχει παραχωρηθεί ακόμη στον αιτούντα κατ’ επανάληψη Δήμο Σουλίου, το πρώην
Οικοτροφείο της Μητρόπολης για την όποια αξιοποίησή του από αυτόν και παραμένει
ανενεργό και καταρρέον παρά τις κατ’ επανάληψη υποσχέσεις και δεσμεύσεις προς τούτο
της Διοίκησης της Μητρόπολης;

ΑΥΤΑ – ταύτα προς το παρόν δημοσίως διατυπούμενα από εμάς ερωτήματα που
αφορούν την εν γένει Διοίκηση της Μητρόπολης μας και την διαχείριση των οικονομικών
της.

ΕΠΕΙΔΗ ως γνωστόν «Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ
ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ». ΚΑΙ επειδή όπως προαναφέρουμε τα αφορώντα κυρίως την διαχείριση
των οικονομικών της Μητρόπολης αφορούν όλους τους συμπολίτες φορολογούμενους,
που αυτοί πληρώνουν τους μισθούς των κληρικών αλλά και τα εν γένει τεκταινόμενα σε
αυτή, ιδιαιτέρως την περίοδο που διανύουμε με το γέροντα Δεσπότη μας να διανύει ήδη
οσονούπω το ενενηκοστό έτος της ηλικίας του με ότι αυτό συνεπάγεται, αναμένουν (οι
συμπολίτες, το χριστεπώνυμο πλήρωμα αυτής) απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά από
αυτούς που οφείλουν να απαντήσουν. ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ όμως και ζητάμε και από αυτούς
που οφείλουν θεσμικά, να επιληφθούν αν θεωρούν ότι πρέπει.
Σ.Σ. (1)

ΘΥΡΑΝΟΙΞΙΑ Ναού, ναιδρίου έστω, εξ’ όσων γνωρίζουμε μόνο ο Επίσκοπος μπορεί να
κάνει. ΑΥΤΟ ισχύει στη Μητρόπολη μας ή μπορεί να τα τελέσει και… ο αντ’ αυτού;
Σ.Σ. (2)
ΣΥΜΦΩΝΑ με το τυπικό της Εκκλησίας μας, σε περιόδους Νηστειών, καθώς και
ΤΕΤΑΡΤΕΣ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΕΣ ΔΕΝ ΤΕΛΟΥΝΤΑΙ τα μυστήρια του Γάμου και της Βάπτισης.
ΑΥΤΟ στη δική μας εφαρμόζεται μεν, επιλεκτικά δε; ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ…

ΜΕ προγενέστερα, σχετικά δημοσιεύματα μας, διατυπώναμε δημοσίως σειρά ερωτημάτων, όσον αφορά
την γνωστή στους συμπολίτες ως ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΡΑΓΙΟΥ.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για το Μοναστήρι που βρίσκεται εγγύς της Ηγουμενίτσας, απέχει περ. δέκα (10) χιλ. από
αυτή, επανδρωμένο σήμερα με ένα μοναχό, μετά την εκδημία του μακαριστού Ιερομόναχου π.
Κωνστάντιου, τον συμπαθή κατά τα άλλα Ιερομόναχο π. Γεράσιμο εκ Κεφαλληνίας.
ΤΑ ερωτήματα που διατυπώναμε, αφορούσαν την ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ και κατ ́ επέκταση την νόμιμη λειτουργία αυτής ως ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΡΑΓΙΟΥ. ΚΑΙ δεν τα διατυπώναμε τυχαία αφού σύμφωνα με τα στοιχεία πλέον που δημοσιοποιούμε σήμερα, ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΡΑΓΙΟΥ δεν υφίσταται.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ουσιαστικά για ΜΟΝΗ μόνο στα χαρτιά και στα… προφορικά! ΓΙΑΤΙ από τα επίσημα
έγγραφα και το σχετικό Νόμο που δημοσιοποιούμε παρακάτω, αποδεικνύεται ότι: ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΡΑΓΙΟΥ

όπως προβλέπεται σύμφωνα με τον ισχύοντα Καταστατικό χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδας και
ειδικότερα τον Ν. 590/1977 δηλαδή το «ΣΥΝΤΑΓΜΑ» αυτής, αυτή δεν υφίσταται.
ΔΕΝ έχει νομική υπόσταση, δεν είναι Ν.Π.Δ.Δ (Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου) όπως προβλέπεται
για την συγκρότηση των ΙΕΡΩΝ ΜΟΝΩΝ.

ΔΕΝ έχει Ηγουμενοσυμβούλιο, το οποίο και οφείλει να διοικεί αυτή, σύμφωνα με τον ισχύοντα Νόμο.
ΚΑΙ ειδικότερα η μη νόμιμη Διοίκηση αυτής από Ηγουμενοσυμβούλιο, πέραν τον όποιων άλλων
Εκκλησιαστικών ή παραβάσεων του ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ της Εκκλησίας, αφορά κυρίως και
πρωτίστως και όλους εμάς, τους φορολογούμενους, θρησκευόμενους ή μη, εκκλησιαζόμενους λιγότερο
η περισσότερο πολίτες και εν προκειμένω συμπολίτες.
ΓΙΑΤΙ εκτός των προαναφερόμενων που άπτονται της Διοίκησης της Εκκλησίας, η «ΜΟΝΗ»
διαχειρίζεται και χρήματα και μάλιστα ποσά όχι ευκαταφρόνητα ….
ΧΡΗΜΑΤΑ προερχόμενα από τον δικό μας οβολό, από το περίσσευμα ή το υστέρημα μας. ΧΡΗΜΑΤΑ
επίσης από το μυστήριο του Βαπτίσματος το οποίο τελείται στην «ΜΟΝΗ» αλλά και από δωρεές και
προσφορές πιστών, που για διάφορους λόγους και αιτίες ο κάθε ένας κάνει και αυτό είναι απολύτως
σεβαστό και αναφαίρετο δικαίωμα του βεβαίως.

ΕΠΕΙΔΗ λοιπόν, πέραν των ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ και Εκκλησιαστικών εν γένει παραβάσεων όσον αφορά την
νόμιμη ή μη λειτουργία αυτής και την… προσφώνηση της ως «ΜΟΝΗΣ», που όπως προαναφέρουμε,
αρμόδιες γι’ αυτό να επιληφθούν είναι οι Εκκλησιαστικές Αρχές, ενδεχομένως να επιβάλλεται να
επιληφθεί και η Κοσμική Δικαιοσύνη.

ΓΙΑΤΙ τα ερωτήματα που διατυπώνουμε σήμερα δημοσίως απευθυνόμενοι προς κάθε αρμόδιο, αφορούν
πρωτίστως και κυρίως την διαχείριση των οικονομικών αυτής.
ΕΡΩΤΑΜΕ λοιπόν, απευθυνόμενοι πρώτα στη Διοίκηση της τοπικής Εκκλησίας:
Α. ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ όντως ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΡΑΓΙΟΥ ή αυτή είναι ΜΕΤΟΧΙΟ της απολύτως νόμιμα συγκροτηθείσας
και λειτουργούσας ως Ν.Π.Δ.Δ (Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου) με Ηγουμενοσυμβούλιο και
ηγούμενο ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΓΗΡΟΜΕΡΙΟΥ;
Β. AN είναι νόμιμα συγκροτημένη και λειτουργούσα ως ΜΟΝΗ, βάσει ποιού Π.Δ συνεστήθη αυτή;
ΠΟΤΕ, με ποιά απόφαση και τίνος, συγκροτήθηκε αν συγκροτήθηκε και υπάρχει(;)
ΗΓΟΥΜΕΝΟΣΥΜΒΟΥΛΙΟ το οποίο να διοικεί αυτή;
Γ. ΑΝ αυτή, συγκροτεί νόμιμη και αυτόνομα λειτουργούσα ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ, τότε γιατί στα «ΔΙΠΤΥΧΑ», το
ετήσιο ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ της ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ μας δηλαδή για να γίνει κατανοητό από τους μη
γνωρίζοντες, αναφέρεται αυτή σε αυτό, ως… ΜΕΤΟΧΙΟ της ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΓΗΡΟΜΕΡΙΟΥ;
Δ. ΑΝ είναι ΜΕΤΟΧΙΟ, τότε βάσει ποιού κανονισμού λειτουργεί ως ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ; ΚΑΙ αν δεν κάνουμε
λάθος, κάθε ΜΟΝΗ διοικούμενη από Ηγουμενοσυμβούλιο, έχει ΕΝΑ (1) Ηγούμενο. Ο οποίος και
προΐσταται αυτής αλλά και τυχόν ΜΕΤΟΧΙΩΝ της και ο οποίος μνημονεύεται και στην ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ της
οποίας Ηγουμενεύει και σε τυχόν ΜΕΤΟΧΙΑ αυτής. ΝΑΙ ή ΟΧΙ Άγιοι Πατέρες που διοικείτε σήμερα την
Μητρόπολη Παραμυθίας;

ΑΝ και η λειτουργία της υποτιθέμενης «ΜΟΝΗΣ ΡΑΓΙΟΥ» με αυτό το καθεστώς για να είμαστε
αντικειμενικοί δεν είναι σημερινό φαινόμενο αλλά ανάγεται στο… απώτερο παρελθόν, δηλαδή και επι
προηγούμενων διοικήσεων.
ΠΩΣ λοιπόν είναι ΚΑΝΟΝΙΚΟ εκκλησιαστικά, να υπάρχουν… ΔΥΟ (2) Ηγούμενοι σε ΜΙΑ (1) ΜΟΝΗ και
να μνημονεύεται ένας (1) έκαστος εξ αυτών, στην… «δική» του ΜΟΝΗ(;)

ΤΕΛΟΣ και για την… «ΤΑΜΠΑΚΕΡΑ», δηλαδή την διαχείριση των οικονομικών της, ζητούνται
εξηγήσεις και διευκρινίσεις από κάθε υπεύθυνο και αρμόδιο. ΚΑΙ από εμάς, τους φορολογούμενους
πολίτες αλλά κυρίως από τους συμπολίτες, Χριστιανούς προσκυνητές και δωρητές της «ΜΟΝΗΣ»(;)
ΡΑΓΙΟΥ.

ΥΠΟΘΕΤΟΥΜΕ πως εξηγήσεις για το ζήτημα, θα ήθελε από την τοπική Εκκλησιαστική Διοίκηση και η
Κοσμική Δικαιοσύνη, ο κ. Εισαγγελέας Πρωτοδικών Θεσπρωτίας εν προκειμένω, όσον αφορά τη
νομιμότητα ή μη της λειτουργίας της «ΜΟΝΗΣ», ως… ΜΟΝΗΣ! ΚΑΙ βεβαίως διευκρινίσεις για την
ακολουθούμενη διαδικασία διαχείρισης των εισπραττόμενων από αυτή χρημάτων, είτε από
προσφορές των πιστών είτε από τυχόν εκμισθωμένες εκτάσεις αυτής κ.λπ. ΚΑΙ ειδικότερα, ΠΟΙΟΙ-ΠΩΣ,
με ποιά διαδικασία εισπράττουν χρήματα-προσφορές-δωρεές, για εκτέλεση μυστηρίων κ.λπ.
ΓΙΑ το πως διασφαλίζεται η διαφάνεια στην είσπραξη αλλά και την διάθεση τους και ΠΟΙΟΣ-ΠΟΙΟΙ
αποφασίζουν, ΠΟΥ και ΠΩΣ αυτά θα διατεθούν και με ποιά αδιάβλητη και νόμιμη διαδικασία;
ΓΙΑΤΙ αν τελικά αυτή, η Μονή Ραγίου δηλαδή, είναι ΜΕΤΟΧΙΟ της Ιεράς Μονής Γηρομερίου, δικαιούνται,
νομιμοποιούνται και ποιοί κληρικοί και λοιποί, να εισπράττουν και να διαθέτουν τα χρήματα του
«ΜΕΤΟΧΙΟΥ» κατά το δοκούν;

ΤΟ ΜΕΤΟΧΙΟ ως ΜΕΤΟΧΙΟ, δικαιούται και υποχρεούται να καταρτίζει ισολογισμό, να τηρεί βιβλία
εσόδων και εξόδων, να εκδίδει θεωρημένες από την Δ.Ο.Υ αποδείξεις, ναι ή όχι;
ΑΝ δικαιούται, το κάνει; ΑΝ όχι, τότε πως διαχειρίζονται τα εισπραττόμενα χρήματα;
ΔΕΝ είναι ερωτήματα αυτά προς απάντηση από επίσημα θεσμικά Εκκλησιαστικά όργανα της τοπικής
Εκκλησίας και όχι μέσω… FACEBOOK από κάποιον κληρικό που αποσπάστηκε(;) για να βοηθήσει, την
ΜΟΝΗ – ΜΕΤΟΧΙΟ;
ΚΑΙ επειδή πολλά θρυλούνται και φημολογούνται όσον αφορά την διαχείριση των οικονομικών της όχι
σήμερα αλλά… σε βάθος χρόνου, θεωρούμε ότι η Μητρόπολη πρέπει να «τοποθετηθεί» γι’αυτά,
δημοσίως και άμεσα.
ΑΛΛΑ και η Κοσμική Δικαιοσύνη αν εκτιμά ότι από τα προαναφερόμενα στοιχειοθετούνται αξιόποινες
πράξεις, να επιληφθεί. ΓΙΑΤΙ κανείς δεν είναι ΥΠΕΡΑΝΩ του Νόμου και γιατί ΚΑΝΕΙΣ και για ΚΑΝΕΝΑ
λόγο δεν μπορεί να επικαλείται και να χρησιμοποιεί την ΕΚΚΛΗΣΙΑ, προκειμένου να… εκκολάπτονται εν
ονόματι αυτής, οι όποιες τυχόν παρανομίες και η αποκόμιση ενδεχομένως από κάποιους, προσωπικών
οφελών εις βάρος ημών των άλλων, των… αφελών!
(Δημοσιεύουμε στη συνέχεια προς ενημέρωση σας αν είσαστε ανενημέρωτοι, τη σχετική
παράγραφο του Νόμου που προβλέπει και ρυθμίζει τα της συστάσεως, λειτουργίας, Διοίκησης
κ.λπ ΙΕΡΩΝ ΜΟΝΩΝ και ΜΕΤΟΧΙΩΝ αυτών, καθώς και το σχετικό αντίγραφο από το ημερολόγιο
του 2018 της Μητροπόλεως μας όπου και αναφέρεται η Ιερά «Μονή» Ραγίου ως Μετόχιο αυτής
του Γηρομερίου. Και τα συμπεράσματα όλων μας).




Στο προσκήνιο ξανά δημοσιεύματα που αφορούν την Μητρόπολη Παραμυθίας- Μήπως ήλθε η ώρα να ασχοληθεί ο νέος Μητροπολίτης κ. Σεραπίων; Στο προσκήνιο ξανά δημοσιεύματα που αφορούν την Μητρόπολη Παραμυθίας- Μήπως ήλθε η ώρα να ασχοληθεί ο νέος Μητροπολίτης κ. Σεραπίων; Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Δεκεμβρίου 09, 2023 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.