ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΟΥ Η ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ;

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΟΥ Η ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ;


Το θέμα του Εμπορευματικού Σταθμού Θεσπρωτίας ήλθε και πάλι για συζήτηση στο Δ.Σ. Ηγουμενίτσας. Αυτή τη φορά σε πολεμικό κλίμα ενάντια τον Δήμο Σουλίου και την ΟΛΗΓ Α.Ε., αφού φαίνεται ότι αποφασίστηκε τελικά η θέση του θα είναι στο Βιοτεχνικό πάρκο ΒΙΟΠΑΘΕ στην Γκρίκα του Δήμου Σουλίου.

Θα επιμείνουμε άλλη μια φορά ότι η αντιπαράθεση ,για το σε ποιόν Δήμο θα γίνει ο Εμπορευματικός σταθμός, αποπροσανατολίζει από το κύριο πρόβλημα που είναι:

ΑΝΑΠΤΥΞΗ για ΠΟΙΟΝ; Για ποιόν σκοπό θα γίνει, τι θα εξυπηρετήσει ,ποιος θα ωφεληθεί.

Είναι δυνατόν το όραμα των εργαζομένων στον νομό να είναι μια επένδυση τύπου COSCO στον Πειραιά ,όπου και αν αυτή γίνει ;

Είναι σε όλους γνωστό ότι η ΟΛΗΓ Α.Ε. ανήκει μεν στο Δημόσιο, αλλά σκοπός της ήταν και είναι η εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων, όπως συνολικά είναι το αστικό κράτος. Το προτεινόμενο έργο τέτοιο σκοπό υπηρετεί, όπως τέτοιο σκοπό υπηρετούν και τα προγράμματα χρηματοδότησης του από την Ε.Ε.

Το έργο αυτό αν γίνει μέσα σε καθεστώς κυριαρχίας των μονοπωλίων, θα γίνει όταν και όπου οι επιχειρηματικοί όμιλοι το αποφασίσουν με μόνο κριτήριο την μεγιστοποίηση του κέρδους τους.

Η πάγια τακτική θέλει τα εμπορευματικά κέντρα να λειτουργούν μέσα η δίπλα στα λιμάνια. Όπως ότι πρέπει να έχουν άμεση σύνδεση με οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Επειδή ούτε η Γκρίκα ,ούτε το Βασιλικό είναι δίπλα στο λιμάνι, η πιο πιθανή εξέλιξη είναι να γίνει μέσα στο λιμάνι η ακριβώς δίπλα του, μεγαλώνοντας τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν για τους κατοίκους στην Ηγουμενίτσα από την λειτουργία του λιμανιού, για χάρη των Μονοπωλίων. Αυτό υποκρύπτει κατά την γνώμη μας η πρόταση του αντιπεριφερειάρχη για ΔΙΠΟΛΙΚΟ εμπορευματικό κέντρο με ένα μέρος του μέσα στο λιμάνι και το άλλο στην Γκρίκα.

Είναι γνωστό επίσης ότι η ΟΛΗΓ Α.Ε. ανήκει πλέον στον ΤΑΙΠΕΔ και ότι έχει «βγει στο σφυρί». Φυσικό είναι , η εξέλιξη του Εμπορευματικού κέντρου να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εξέλιξη του λιμανιού, όπως και από το ιδιοκτησιακό του καθεστώς. Αυτό δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει. Αντίθετα αυτήν την εποχή έχουν «βγει τα μαχαίρια» μεταξύ πολυεθνικών ομίλων για τα δίκτυα μεταφορών . Η συμφωνία TTIP μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. είναι στα σκαριά, ενώ η Κίνα προχωρεί στην δημιουργία του νέου «δρόμου του μεταξιού».

Άρα η συζήτηση δεν πρέπει να προσανατολίζεται στο ΠΟΥ θα γίνει, αλλά ΤΙ θα γίνει , από ΠΟΙΟΝ , σε ΠΟΙΟΝ θα ανήκει, και ΠΩΣ θα λειτουργεί. Ποια πρέπει να είναι η λαϊκή παρέμβαση σε αυτή την εξέλιξη

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» πιστεύει ότι μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη του λιμανιού προς όφελος του λαού και των λαϊκών συμφερόντων, που να ανταποκρίνεται στις φυσικές του δυνατότητες και τις δυνατότητες ανάπτυξης όλης της περιοχής, όχι μόνο της Ηγουμενίτσας, αλλά όλου του νομού Θεσπρωτίας, όλης της Ηπείρου. Μπορεί αλλά, με έναν τελείως διαφορετικό σχεδιασμό της οικονομίας.

Απαιτείται Ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής και των εξαγωγών ,συνεταιριστικοποίηση, μέσα στη λαϊκή οικονομία, όχι μόνο στην Θεσπρωτία, αλλά και στην Ήπειρο και σε όλη την Ελλάδα, για να παράγονται αγροτικά προϊόντα επαρκή για τη χώρα αλλά και για εξαγωγές, μιας και έχουμε σα φυσικό πλούτο αυτή τη δυνατότητα. Μια τέτοια ανάπτυξη προϋποθέτει αποδέσμευση από την Ε.Ε.

Με τέτοια προοπτική, το λιμάνι όχι μόνο μπορεί να ζωντανέψει, μπορεί να κρατήσει και το τουριστικό μέρος, αλλά θα μπορέσει να αξιοποιηθεί για να δώσει ζωή σε όλη την πόλη.

Η πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για τα λιμάνια, ως τμήμα μεταφορών, λαμβάνει υπόψη τις εξής προτεραιότητες:
Της ικανοποίησης των εγχώριων αναγκών μετακίνησης προσώπων, αγαθών και επειγόντων περιστατικών, για φθηνές, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές.
Του σχεδιασμού, που να ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής και των βιομηχανικών κλάδων.
Της ισόμετρης, σχεδιασμένης στη βάση του αμοιβαίου οφέλους ανάπτυξης του εξωτερικού εμπορίου.
Της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών για διακοπές και αναψυχή.
Της ικανοποίησης των σύγχρονων και διευρυμένων αναγκών των εργαζομένων στα λιμάνια.

Με βάση αυτές τις προτεραιότητες θα σχεδιάζεται η ανάπτυξη των λιμανιών, ώστε:

-- Το λιμενικό σύστημα να εναρμονίζεται με τους στόχους της σχεδιασμένης κοινωνικής παραγωγής, της περιφερειακής πολιτικής, της πολιτικής μεταφορών με κίνητρο την κοινωνική ευημερία και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.

-- Να εντάσσεται στον Ενιαίο Κρατικό Φορέα Μεταφορών. Ειδικότερα να υπηρετεί τις σχεδιασμένες ακτοπλοϊκές γραμμές, να ικανοποιεί τις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιωτικών συμπλεγμάτων.

-- Τα λιμάνια να αποτελούν σε διεθνές επίπεδο μέσο προώθησης διακρατικής συνεργασίας και εξωτερικής πολιτικής στη βάση του αμοιβαίου οφέλους.

-- Να είναι οργανικά δεμένο με την παραγωγή. Να προωθεί τις διακλαδικές συνεργασίες (π.χ. με τη ναυπηγοεπισκευή).

-- Σε αυτή τη βάση επιδιώκουμε τη συγκέντρωση όλων των κοινωνικών δυνάμεων που θίγονται από τη φιλομονοπωλιακή πολιτική, κόντρα στο μπλοκ των δυνάμεων της καπιταλιστικής "ανταγωνιστικότητας" και της ενσωμάτωσης στο σύστημα.

-- Αυτές οι δυνάμεις είναι ανάγκη να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο πάλης για αλλαγή του συσχετισμού δύναμης, για ανατροπή αυτής της πολιτικής και λύση του ζητήματος της εξουσίας.

-- Για να μετατραπούν τα λιμάνια σε λαϊκή περιουσία στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας, που αποτελεί τη μόνη λύση - διέξοδο σε όφελος της λαϊκής πλειοψηφίας.

Θεωρούμε ότι πρέπει και μπορούν να αναπτυχθούν άμεσα αγώνες από όλους τους φορείς, εργαζόμενους, νησιώτες, αλιείς για την παρεμπόδιση της ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ του λιμανιού, για λιμάνια 100% στο Δημόσιο. Που θα εντάσσονται στην πάλη για την παρεμπόδιση συνολικά των μέτρων στήριξης της πλουτοκρατίας και χρεοκοπίας του λαού, με μονομερή διαγραφή του χρέους, αποδέσμευση από την ΕΕ, διέξοδο και πολιτική για το λαό και όχι για τα μονοπώλια.

Το επόμενο διάστημα μπορούμε και πρέπει να αναπτύξουμε τέτοια δραστηριότητα, με αντίστοιχες μορφές που να αγκαλιάζουν όλο τον νομό Θεσπρωτίας αλλά και τα νησιά που εξυπηρετούνται από το λιμάνι.

Σε ένα τέτοιο αγώνα καλούμε τους εργαζόμενους, τους μικρούς αγρότες, τους ΕΒΕ, τους άνεργους , τα λαϊκά στρώματα ,τόσο στον Δήμο Ηγουμενίτσας όσο και στον Δήμου Σουλίου. Σε αυτόν τον αγώνα καλούμε και τους φορείς του τόπου να στρατευτούν ΕΝΑΝΤΙΑ στον τοπικισμό και αποπροσανατολισμό που καλλιεργείται από τις Δημοτικές Αρχές τόσο της Ηγουμενίτσας όσο και της Παραμυθιάς που αφήνει στο απυρόβλητο τα μονοπώλια.

Το ότι υπάρχουν τέτοια σχέδια ανάπτυξης δείχνει τις αναπτυξιακές δυνατότητες που έχει ο τόπος μας, ο νομός μας ,η χώρα μας.

Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι δυνατότητες και η όποια ανάπτυξη σχεδιάζεται η και γίνεται έχει στόχο την μεγιστοποίηση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων και όχι την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

Με τους αγώνες των εργαζομένων και των σύμμαχων λαϊκών στρωμάτων είμαστε αισιόδοξοι ότι θα λυθεί αυτό το πρόβλημα για να γίνει ο λαός νοικοκύρης στον τόπο του. Θα γίνουν έργα που θα είναι λαϊκή περιουσία και θα ωφελούν τον λαό και τον τόπο. Έτσι θα γίνει, γιατί έτσι πρέπει να γίνει.
Ηγουμενίτσα 17/06/2015
Για την «Λαϊκή Συσπείρωση»
Δώρης Δήμας
ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΟΥ Η ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ; ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΟΥ Η ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ; Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.