Ξεκινήστε με την μηχανή, όχι με την βενζίνη - Του Βασίλη Παππά



Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που έχω δει να κάνουν οι περισσότεροι επαγγελματίες όταν ξεκινούν με το Marketing είναι να ψάχνουν το "μαγικό κουμπί" που αν το πατήσουν θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις τους!

Συγνώμη εάν σας το χαλάω αλλά τέτοιο κουμπί δεν υπάρχει!

Σχεδόν καθημερινά λαμβάνω email και δέχομαι ερωτήσεις από ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που στο 95% είναι επικεντρωμένοι στις "τακτικές"!

Ρωτούν δηλαδή:
· "Πές μας καμιά καλή ιδέα για να φέρω κόσμο στο μαγαζί" ή
· "Πως θα φέρω επισκεψιμότητα στο site;" ή
· "Πως θα κερδίσω περισσότερους πελάτες;"
..και πολλές άλλες παρόμοιου τύπου ερωτήσεις - όλες προσανατολισμένες σε τακτικές για "γρήγορες αποδόσεις"!

Όμως πρέπει να σας πω ότι οι ερωτήσεις αυτές είναι λάθος!

Και για να είμαι πιο ακριβής - δεν είναι λάθος - αλλά δεν είναι οι ερωτήσεις με τις οποίες πρέπει να ξεκινήσετε!

Σίγουρα όλοι θέλουμε πελάτες και πωλήσεις όμως υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα στο Marketing μέχρι να φτάσουμε εκεί.

Αυτό που θα πρέπει να κάνετε είναι να ξεκινήσετε σχεδιάζοντας την Στρατηγική και τα "Συστήματα" σας.

Και αυτό είναι το 1ο Βήμα στο Marketing.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι μόνο τα Συστήματα δουλεύουν!

Οι αποσπασματικές ενέργειες και τακτικές χωρίς καμία συνοχή και Στρατηγική - δεν δουλεύουν!

Οι περισσότεροι ξεκινούν κάνοντας μια διαφήμιση με το σκεπτικό: άμα "κάτσει" ο πελάτης έχει καλός - εάν όχι θα δοκιμάσω μια άλλη τακτική (ή διαφήμιση).

Αυτό ονομάζεται Marketing 1 Βήματος (1-STEP-MARKETING) γιατί ο στόχος είναι ο επισκέπτης από την διαφήμιση να πάει κατευθείαν στην σελίδα του προϊόντος και να αγοράσει (σε μόλις 1 βήμα).  

Αυτό δεν θα δουλέψει. Και εάν δουλέψει δεν είναι ο κανόνας.

Παλιότερα ίσως δούλευε. Πλέον χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση.

Εάν νομίζετε ότι φταίει η διαφήμιση και δεν πουλάτε - δεν ισχύει.

Δεν φταίει η διαφήμιση.

Φταίει το ότι εσείς δεν έχετε κανένα σύστημα Marketing στην δουλειά σας που να μετατρέπει αυτόν τον επισκέπτη σε πελάτη!

Θα σας δώσω ένα απλό παράδειγμα:

Έχουμε την ΒΕΝΖΙΝΗ. Η βενζίνη είναι τα μέσα και οι τακτικές για να προσελκύσουμε την προσοχή των ανθρώπων.

Έχουμε και την ΜΗΧΑΝΗ. Η μηχανή είναι το "σύστημα" που μετατρέπει αυτή την "προσοχή" σε πραγματικούς πελάτες.

Μην ξεκινάτε αγοράζοντας την Βενζίνη.

Ξεκινήστε πρώτα από την Μηχανή.

Και τα δυο χρειάζονται.

Όμως δεν έχει κανένα νόημα να αγοράσετε πρώτα την βενζίνη χωρίς να είναι έτοιμη η μηχανή. Πετάτε κυριολεκτικά τα λεφτά σας!

Μην ξοδεύετε λοιπόν χρήματα σε διαφημίσεις για να φέρετε "κόσμο" - χωρίς πρώτα να έχετε φτιάξει τον μηχανισμό (το σύστημα μας) που θα μετατρέπει αυτό τον "κόσμο" σε έσοδα.

Συνοψίζοντας: Μην ξεκινάτε αναζητώντας τις super τακτικές και ιδέες που θα εκτοξεύσουν τις πωλήσεις σας! Είναι δύσκολο να δουλέψουν εάν δεν αποτελούν μέρος ενός συστήματος (ή πλάνου) Marketing.

Ξεκινήστε με την μηχανή - όχι με την βενζίνη.

*Ο Βασίλης Παππάς είναι Σύμβουλος Marketing, ιδρυτής του Epixeirein.gr με έδρα την Ηγουμενίτσα Θεσπρωτίας. Επικοινωνήστε μαζί του στο info@epixeirein.gr.


Ξεκινήστε με την μηχανή, όχι με την βενζίνη - Του Βασίλη Παππά Ξεκινήστε με την μηχανή, όχι με την βενζίνη - Του Βασίλη Παππά Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 14, 2018 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.