Μάριος Κάτσης και 48 βουλευτές ζητούν να συζητηθεί στην Ολομέλεια το πόρισμα για το χρέος
Με επιστολή τους προς τη Ζωή Κωνσταντοπούλου, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζουν, μεταξύ άλλων ότι πρέπει «να ενισχυθεί η απαίτηση και ο αγώνας της κυβέρνησης και του ελληνικού λαού για διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους».
«Μετά τη δημοσιοποίηση των προκαταρκτικών πορισμάτων της Επιτροπής, προκύπτει ότι το μεγαλύτερο μέρος του δημοσίου χρέους είναι μη νόμιμο, απεχθές, δεν ευθύνεται ο λαός μας για αυτό, και επιπλέον είναι αποτέλεσμα της μετατροπής της κρίσης των ιδιωτικών τραπεζών σε κρίση δημοσίου χρέους της χώρας μας με στόχο, κυρίως την διάσωση των γαλλικών και γερμανικών τραπεζών», υποστηρίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Την επιστολή υπογράφουν κατά σειρά οι βουλευτές:
Θανάσης Πετράκος, Θωμάς Κώτσιας, Στέφανος Σαμοΐλης, Βούλα Τεκτονίδου, Ευγενία Ουζουνίδου, Γιώργος Ουρσουζϊδης, Κώστας Ζαχαριάς, Λίτσα Αμμανατίδου, Ευαγγελία Βαγιωνάκη, Μερόπη Τζούφη, Βαγγέλης Διαμαντόπουλος, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Στάθης Λεουτσάκος, Μιχάλης Κριτσωτάκης, Ηλίας Ιωαννίδης, Έλενα Ψαρρέα, Κατερίνα Παπανάτσιου, Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου, Γιάννης Σταθάς, Δημήτρης Κοδέλας, Γιάννης Δέδες, Χρήστος Σμίας, Ελένη Σωτηρίου, Μαρία Κανελλοπούλου, Αθανάσιος Παπαδόπουλος, Παύλος Πολάκης, Γιάννης Μιχελογιαννάκης, Γιώργος Ψυχογιός, Κώστας Λαπαβίτσας, Μάριος Κάτσης, Πέτρος Κωνσταντινέας, Φρόσω Καρασαρλίδου, Στάθης Γιαννακίδης, Ραχήλ Μακρή, Θανάσης Σκούμας, Νίκος Συρμαλένιος, Γιώργος Καΐσας, Σωκράτης Φάμελλος, Νεκτάριος Σαντορινιός, Ηλίας Καματερός, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Φωτεινή Βάκη, Ζήσης Ζάννας, Κώστας Δελημήτρος, Βασίλης Χατζηλάμπρου, Αλεξάνδρα Τσανάκα, Νατάσσα Γκαρά, Κώστας Μπάρκας και Αποστόλης Καραναστάσης.
ΟΛΗΓ: "Εξαγωγική δραστηριότητα μέσω του Λιμένος Ηγουμενίτσας - Τοπική Παραγωγή - Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών την επόμενη δεκαετία"
Με την παρουσία τους τίμησαν την εκδήλωση, ο Βουλευτής Ν. Θεσπρωτίας κ. Μάριος Κάτσης, ο Βουλευτής Ν. Θεσπρωτίας κ. Βασίλειος Γιόγιακας, ο τέως Βουλευτής Ν. Θεσπρωτίας κ. Ηλίας Βεζδερβάνης, οι Θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες Περιφέρειας Ηπείρου κ. Νικόλαος Κάτσιος, κ. Περικλής Βασιλάκης και κ. Ιωάννης Κατέρης, καθώς επίσης και ο Δήμαρχος Φιλιατών κ. Σπυρίδων Παππάς, ο Υπολιμενάρχης κ. Νικόλαος Ζωγάκης ως εκπρόσωπος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας, η κ. Βασιλική Παπαδημητρίου εκπροσωπώντας την 3η Περιφέρεια Λιμενικού Σώματος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας κ. Αλέξανδρος Πάσχος και ο Πρόεδρος της ΠΟΑΥ Θεσπρωτίας κ. Παναγιώτης Πάντος.
Το έργο INTERMODADRIA προσπαθεί να δημιουργήσει την καταγραφή των εμπορευματικών ροών μεταξύ μιας σειράς εμπορευματικών λιμένων της Μεσογείου, αλλά και τα κατάλληλα “εργαλεία” ανάλυσης και μοντελοποίησης των ροών αυτών.
Το έργο αποτελείται από 11 εταίρους από τη ζώνη της Αδριατικής και στοχεύει να δημιουργήσει ένα τεχνολογικό, διαδικαστικό και επιχειρησιακό δίκτυο, ικανό να βελτιώσει την διασύνδεση των λιμένων υποστηρίζοντας έτσι τους Θαλάσσιους Διαδρόμους (Motorways of the Sea) και υπερνικώντας τα όποια εδαφικά συνοριακά προβλήματα.
Το αντικείμενο του έργου INTERMODADRIA είναι η βελτίωση της ενσωμάτωσης της ναυτιλίας κοντινών αποστάσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες logistics που διασχίζουν την Αδριατική Θάλασσα, και πιο συγκεκριμένα, η παροχή καλύτερων συνθηκών για την ενεργοποίηση υπηρεσιών συνδυασμένων μεταφορών μεταξύ των λιμένων και των ενδοχωρών τους.
Για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, σημαντικός στόχος είναι να μελετηθεί η προέλευση και ο προορισμός των αγαθών, η τυπολογία και οι μεταφερόμενες ποσότητες, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο σημαντική πληροφόρηση, τόσο σε επιχειρησιακό, όσο και σε στρατηγικό επίπεδο.
Με τον τρόπο αυτό η ΟΛΗΓ ΑΕ θα είναι σε θέση να επιχειρήσει τη βελτιστοποίηση των λιμενικών πόρων, ενισχύοντας τα συστήματα διαχείρισης και βοηθώντας σημαντικά τους χρήστες στην καθημερινή επικοινωνία για τις λιμενικές υπηρεσίες που λαμβάνουν.
Τα τελευταία χρόνια η ΟΛΗΓ ΑΕ αξιοποιώντας τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, αναπτύσσει μοντέρνα και δυναμικά συστήματα, τα οποία θα επιτρέψουν στους χρήστες του λιμένα, να μειώσουν το κόστος, διευκολύνοντας παράλληλα τις μεταφορικές ροές και το εμπόριο εν γένει, καθιστώντας το από τα πρωτοπόρα λιμάνια στην ευρύτερη περιοχή.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο δε θα μπορούσε να αγνοηθεί ο σημαντικότερος εξαγωγέας της περιοχής μας. Οι τοπικές υδατοκαλλιέργειες αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους χρήστες του λιμένα μας και το εξαγώγιμο προϊόν τους, ένα σημαντικό στήριγμα στην τοπική οικονομία και ανάπτυξη και για το λόγο αυτό η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. θεώρησε σκόπιμο να αναδείξει το ρόλο αυτό των υδατοκαλλιεργειών και να ξεκινήσει μια προσπάθεια συνεργασίας των δυο φορέων με γνώμονα την ανάπτυξη του τόπου.
Παρουσία και ομιλία του Μάριου Κάτση στην ημερίδα «Εξαγωγική δραστηριότητα μέσω του ΟΛΗΓ-Τοπική παραγωγή-Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών την επόμενη 10ετία»
Ο κ. Κάτσης στην ομιλία του στα πλαίσια της εκδήλωσης, αφού χαιρέτισε την πρωτοβουλία που ανέλαβαν οι 2 φορείς και τους ευχαρίστησε για την πρόσκλησή τους, αναφέρθηκε στις τρέχουσες πολιτικές και στην προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης μέσα από μια σκληρή διαπραγμάτευση, να οδηγήσει την χώρα εκτός της κρίσης και μακριά από τις λανθασμένες πολιτικές συνταγές που εφαρμόστηκαν μέχρι σήμερα.
Στην διάρκεια της ομιλίας του αναφέρθηκε εκτενώς στην ανάγκη της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας που θα οδηγήσει σε βιώσιμη ανάπτυξη και περιέγραψε τα χαρακτηριστικά της. Αυτά περιλαμβάνουν την στήριξη του πρωτογενούς και του εξαγωγικού τομέα, τον σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων και των περιβαλλοντικών όρων την αύξηση των θέσεων εργασίας και την κοινωνική αναδιανομή των ωφελημάτων της ανάπτυξης.
Στη συνέχεια ο κ. Κάτσης, εξήρε την σημαντικότητα της εκδήλωσης λέγοντας ότι «η αλληλοενημέρωση και ο συντονισμός των ενεργειών ανάμεσα στο σύλλογο υδατοκαλλιεργητών Θεσπρωτίας και στον ΟΛΗΓ, πρέπει να αποτελέσει υπόδειγμα συνεργασίας για την τόνωση της τοπικής παραγωγής και την ώθηση της εξαγωγικής δραστηριότητας» και επίσης δήλωσε την αμέριστη συμπαράσταση του από τον θεσμικό του ρόλο, σε υγιείς επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που βασίζονται στην βιώσιμη ανάπτυξη. Ενδεικτικά ανέφερε την πρόθεση της κυβέρνησης να προβεί στην απλούστευση των διαδικασιών με Κέντρα Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων στα πρότυπα των ΚΕΠ και ανέφερε ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος ήδη επεξεργάζεται την λύση στο πάγιο και δίκαιο αίτημα των μικροκαλλιεργητών ώστε να πάψει η μικρή μετακίνηση των πλωτών τους μονάδων να θεωρείται μετεγκατάσταση.
ΟΜΙΛΙΑ
Σας ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνατε με την πρόσκληση στη σημερινή εκδήλωση. Είναι χαρά μου να βρίσκομε μαζί σας, στη συζήτηση για την εξαγωγική δραστηριότητα μέσω του λιμένα, την τοπική παραγωγή και την ανάπτυξη της υδατοκαλλιέργειας την επόμενη δεκαετία.
Είναι πολύ σημαντικό σε αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο που περνάει η χώρα, να στηρίξουμε και να ενισχύσουμε ως πολιτεία, τις προσπάθειες υγιούς ανάπτυξης μέσω της παραγωγικής ανασυγκρότησης που έχει ανάγκη ο τόπος μας. Είναι πολύ σημαντικό να δείξουμε ότι έχουμε τα αυτιά μας και τα μάτια μας ανοιχτά μπροστά στις προκλήσεις. Γι’ αυτό βρίσκομαι σήμερα εδώ.
Τα ακραία μέτρα λιτότητας που πάρθηκαν τα τελευταία χρόνια διέλυσαν την παραγωγική βάση του τόπου. Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή μίλησε για την ανάγκη της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας και τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα, η οποία θα φέρει νέες θέσεις εργασίας. Χωρίς αυτή, το να περάσουμε σε βιώσιμη ανάπτυξη είναι αδύνατο. Και βάζω τη λέξη βιώσιμη γιατί πρέπει να θυμόμαστε ότι η ανάπτυξη δεν είναι μια ουδέτερη έννοια. Εξαρτάται απόλυτα από τις βάσεις πάνω στις οποίες στηρίζεται καθώς και από την πολιτική αναδιανομής των ωφελημάτων της.
Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε οποιαδήποτε αναπτυξιακή δράση, που βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κοινωνικής δικαιοσύνης, και τείνει στην αύξηση της ευημερίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων.
Γνωρίζουμε καλά ότι οι οικονομικές συνθήκες των τελευταίων ετών είναι πολύ δύσκολες, και τα περιθώρια για τις τοπικές επιχειρήσεις είναι στενά. Η έλλειψη ρευστότητας και η ασφυξία που αυτή φέρνει στην αγορά, δεν αποτελεί ούτε επιλογή, ούτε ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης. Αντιθέτως, πρόκειται για μια σκληρή διαπραγματευτική τακτική των εταίρων.
Εργαζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε να καταφέρουμε να βγούμε από τα αδιέξοδα στα οποία μας εγκλώβισαν οι προηγούμενες πολιτικές που εφαρμόστηκαν και συνεχίζουν να έχουν υποστηριχτές εντός των τειχών. Παράλληλα όμως με τη σκληρή διαπραγμάτευση που διεξάγεται στο εξωτερικό, έχουμε το βλέμμα μας στραμμένο και στο εσωτερικό ώστε όχι μόνο να διαχειριστούμε αυτά που κληρονομήσαμε αλλά να εφαρμόσουμε το δικό μας σχέδιο για το αύριο αυτού του τόπου.
Σε αυτόν τον σχεδιασμό δε θα μπορούσε να λείπει φυσικά το κομμάτι των μεταφορών και η στήριξη της τοπικής παραγωγής. Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί σημείο αναφοράς, όχι μόνο για τη Θεσπρωτία και την Ήπειρο, αλλά για ολόκληρη τη χώρα.
Τα μεγάλα έργα υποδομής, όπως η Γ1 φάση και το εμπορευματικό κέντρο, στόχο έχουν να καταστήσουν το λιμάνι Ηγουμενίτσας ισχυρό μοχλό ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής μέσω της αύξησης της εμπορευματικής κίνησης και ότι αυτή συνεπάγεται.
Θα ήθελα σε αυτό το σημείο να αναφέρω ότι, τα έργα που προβλέπονται στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων 2014-2025 για τα έργα μεταφορών στην χώρα μας περιλαμβάνουν σε προτεραιότητα την ολοκλήρωση της Γ΄φάσης του Λιμένος Ηγουμενίτσας ύψους 50εκ. και ήδη έχει δεσμευθεί κονδύλιο για την αποζημίωση απαλλοτριωμένων εκτάσεων.
Η αναβάθμιση του ρόλου του λιμανιού περνάει μέσα από τη βελτίωση της διασύνδεσης του με άλλα λιμάνια της Αδριατικής καθώς κι από την παροχή όλων εκείνων των στοιχείων που χρειάζονται ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν οι υπηρεσίες συνδυασμένων μεταφορών.
Όπως είναι αυτονόητο το λιμάνι δίνει μεγάλες ευκαιρίες στον τόπο μας. Ευκαιρίες εξωστρέφειας της τοπικής παραγωγής, καθώς νέες αγορές ανοίγουν και παραδοσιακές εμπορευματικές σχέσεις ενισχύονται. Το λιμάνι από μόνο του όμως δεν αρκεί. Χρειάζεται στρατηγικό σχέδιο και πολύ δουλειά ώστε να δοθεί η απαραίτητη ώθηση για να πετύχουμε μία πολυδιάστατη εξαγωγική δραστηριότητα, μέσω του διαύλου του λιμανιού, η οποία θα έχει πολλαπλά οφέλη για τοπικές και όχι μόνο επιχειρήσεις, αλλά και για το ίδιο το λιμάνι.
Είναι ανάγκη να προτάξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσπρωτίας και να αξιοποιήσουμε την κομβική της θέση.
Πως μπορούμε να δώσουμε την απαραίτητη ώθηση στην τοπική παραγωγή, που αφορά κυρίως τον πρωτογενή τομέα;
Στηρίζοντας συλλογικά και συνεταιριστικά εγχειρήματα, σε νέες βάσεις, αφήνοντας πίσω τις γνωστές παθογένειες του συνεταιριστικού εγχειρήματος.
Στοχεύοντας σε προϊόντα καινοτόμα ,υψηλής ποιότητας μπορούμε να πετύχουμε ανοίγματα σε αγορές που μέχρι σήμερα είναι απρόσιτες. Η πολιτική βούληση υπάρχει. Και τα εργαλεία υπάρχουν για να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση.
Στην περιοχή μας έχουμε το παράδειγμα των υδατοκαλλιεργητών που μας δείχνει το δρόμο.
Η υδατοκαλλιέργεια αποτελεί έναν πολύ δυναμικό κλάδο του πρωτογενούς τομέα που τα προϊόντα τους βρίσκουν έξοδο στις αγορές του εξωτερικού, και κυρίως της Ιταλίας, μέσα από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Ο κύκλος των εργασιών της αγγίζει τα 60 εκατομμύρια Ευρώ το χρόνο και απασχολεί περίπου 400 μόνιμους εργαζομένους και 150 εποχιακούς. Τα οικονομικά οφέλη για τη Θεσπρωτία και για το λιμάνι είναι αξιοσημείωτα.
Οπότε η συζήτηση, για το στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης των υδατοκαλλιεργειών την επόμενη δεκαετία, είναι επιβεβλημένη και χαίρομαι που συμμετέχω σε αυτήν.
Τέτοιου είδους εκδηλώσεις σαν την σημερινή είναι σημαντικές και για έναν ακόμα λόγο.
Γιατί η αλληλοενημέρωση και ο συντονισμός των ενεργειών ανάμεσα στο σύλλογο υδατοκαλλιεργητών Θεσπρωτίας και στον ΟΛΗΓ, πρέπει να αποτελέσει υπόδειγμα συνεργασίας για την τόνωση της τοπικής παραγωγής και την ώθηση της εξαγωγικής δραστηριότητας.
Ένα παράδειγμα που πρέπει να ακολουθηθεί και από τα άλλα πεδία του πρωτογενούς τομέα που δραστηριοποιούνται στον τόπο μας, τα εσπεριδοειδή, το ελαιόλαδο τα γαλακτοκομικά προϊόντα και άλλα.
Είμαστε εδώ με το θεσμικό μας ρόλο, για να στηρίξουμε όπου χρειάζεται επιχειρηματικές προσπάθειες, που κινούνται βέβαια στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης όπως εξήγησα προηγουμένως. Προσπάθειες που σέβονται απόλυτα τους περιβαλλοντικούς όρους και εξασφαλίζουν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Ξέρουμε ότι η γραφειοκρατία και οι στρεβλώσεις της δημόσιας διοίκησης σε πολλές περιπτώσεις δημιουργεί προβλήματα που εναντιώνονται σε τέτοιου είδους εγχειρήματα. Σκοπός μας είναι ο εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησης και η απλούστευση των διαδικασιών με Κέντρα Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων στα πρότυπα των ΚΕΠ.
Θα ήθελα σε αυτό το σημείο, να αναφέρω στο σύλλογο των υδατοκαλλιεργητών, πως το πάγιο και δίκαιο αίτημα τους, για την μικρή μετακίνηση των πλωτών τους μονάδων που πρέπει να πάψει να θεωρείται μετεγκατάσταση, το έχουμε θέσει σε ανώτερο επίπεδο και το Υπουργείο βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας ώστε να λυθεί άμεσα.
Κλείνοντας, χαιρετίζω τη σημερινή εκδήλωση ως ένα πρώτο βήμα προς την σωστή κατεύθυνση. Ευελπιστώ στο μέλλον σε μια ευρύτερη συνεννόηση με όλους τους παραγωγικούς φορείς του τόπου, ώστε να ανοίξει η συζήτηση για το παραγωγικό μοντέλο που θέλουμε να εφαρμόσουμε στη Θεσπρωτία. Ώστε να διεκδικήσουμε και να κερδίσουμε αυτά που αξίζει η περιοχή μας στον τομέα της ανάπτυξης.
Σας ευχαριστώ
ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΟΥ Η ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ;
Θα επιμείνουμε άλλη μια φορά ότι η αντιπαράθεση ,για το σε ποιόν Δήμο θα γίνει ο Εμπορευματικός σταθμός, αποπροσανατολίζει από το κύριο πρόβλημα που είναι:
ΑΝΑΠΤΥΞΗ για ΠΟΙΟΝ; Για ποιόν σκοπό θα γίνει, τι θα εξυπηρετήσει ,ποιος θα ωφεληθεί.
Είναι δυνατόν το όραμα των εργαζομένων στον νομό να είναι μια επένδυση τύπου COSCO στον Πειραιά ,όπου και αν αυτή γίνει ;
Είναι σε όλους γνωστό ότι η ΟΛΗΓ Α.Ε. ανήκει μεν στο Δημόσιο, αλλά σκοπός της ήταν και είναι η εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων, όπως συνολικά είναι το αστικό κράτος. Το προτεινόμενο έργο τέτοιο σκοπό υπηρετεί, όπως τέτοιο σκοπό υπηρετούν και τα προγράμματα χρηματοδότησης του από την Ε.Ε.
Το έργο αυτό αν γίνει μέσα σε καθεστώς κυριαρχίας των μονοπωλίων, θα γίνει όταν και όπου οι επιχειρηματικοί όμιλοι το αποφασίσουν με μόνο κριτήριο την μεγιστοποίηση του κέρδους τους.
Η πάγια τακτική θέλει τα εμπορευματικά κέντρα να λειτουργούν μέσα η δίπλα στα λιμάνια. Όπως ότι πρέπει να έχουν άμεση σύνδεση με οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Επειδή ούτε η Γκρίκα ,ούτε το Βασιλικό είναι δίπλα στο λιμάνι, η πιο πιθανή εξέλιξη είναι να γίνει μέσα στο λιμάνι η ακριβώς δίπλα του, μεγαλώνοντας τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν για τους κατοίκους στην Ηγουμενίτσα από την λειτουργία του λιμανιού, για χάρη των Μονοπωλίων. Αυτό υποκρύπτει κατά την γνώμη μας η πρόταση του αντιπεριφερειάρχη για ΔΙΠΟΛΙΚΟ εμπορευματικό κέντρο με ένα μέρος του μέσα στο λιμάνι και το άλλο στην Γκρίκα.
Είναι γνωστό επίσης ότι η ΟΛΗΓ Α.Ε. ανήκει πλέον στον ΤΑΙΠΕΔ και ότι έχει «βγει στο σφυρί». Φυσικό είναι , η εξέλιξη του Εμπορευματικού κέντρου να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εξέλιξη του λιμανιού, όπως και από το ιδιοκτησιακό του καθεστώς. Αυτό δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει. Αντίθετα αυτήν την εποχή έχουν «βγει τα μαχαίρια» μεταξύ πολυεθνικών ομίλων για τα δίκτυα μεταφορών . Η συμφωνία TTIP μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. είναι στα σκαριά, ενώ η Κίνα προχωρεί στην δημιουργία του νέου «δρόμου του μεταξιού».
Άρα η συζήτηση δεν πρέπει να προσανατολίζεται στο ΠΟΥ θα γίνει, αλλά ΤΙ θα γίνει , από ΠΟΙΟΝ , σε ΠΟΙΟΝ θα ανήκει, και ΠΩΣ θα λειτουργεί. Ποια πρέπει να είναι η λαϊκή παρέμβαση σε αυτή την εξέλιξη
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» πιστεύει ότι μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη του λιμανιού προς όφελος του λαού και των λαϊκών συμφερόντων, που να ανταποκρίνεται στις φυσικές του δυνατότητες και τις δυνατότητες ανάπτυξης όλης της περιοχής, όχι μόνο της Ηγουμενίτσας, αλλά όλου του νομού Θεσπρωτίας, όλης της Ηπείρου. Μπορεί αλλά, με έναν τελείως διαφορετικό σχεδιασμό της οικονομίας.
Απαιτείται Ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής και των εξαγωγών ,συνεταιριστικοποίηση, μέσα στη λαϊκή οικονομία, όχι μόνο στην Θεσπρωτία, αλλά και στην Ήπειρο και σε όλη την Ελλάδα, για να παράγονται αγροτικά προϊόντα επαρκή για τη χώρα αλλά και για εξαγωγές, μιας και έχουμε σα φυσικό πλούτο αυτή τη δυνατότητα. Μια τέτοια ανάπτυξη προϋποθέτει αποδέσμευση από την Ε.Ε.
Με τέτοια προοπτική, το λιμάνι όχι μόνο μπορεί να ζωντανέψει, μπορεί να κρατήσει και το τουριστικό μέρος, αλλά θα μπορέσει να αξιοποιηθεί για να δώσει ζωή σε όλη την πόλη.
Η πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για τα λιμάνια, ως τμήμα μεταφορών, λαμβάνει υπόψη τις εξής προτεραιότητες:
Της ικανοποίησης των εγχώριων αναγκών μετακίνησης προσώπων, αγαθών και επειγόντων περιστατικών, για φθηνές, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές.
Του σχεδιασμού, που να ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής και των βιομηχανικών κλάδων.
Της ισόμετρης, σχεδιασμένης στη βάση του αμοιβαίου οφέλους ανάπτυξης του εξωτερικού εμπορίου.
Της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών για διακοπές και αναψυχή.
Της ικανοποίησης των σύγχρονων και διευρυμένων αναγκών των εργαζομένων στα λιμάνια.
Με βάση αυτές τις προτεραιότητες θα σχεδιάζεται η ανάπτυξη των λιμανιών, ώστε:
-- Το λιμενικό σύστημα να εναρμονίζεται με τους στόχους της σχεδιασμένης κοινωνικής παραγωγής, της περιφερειακής πολιτικής, της πολιτικής μεταφορών με κίνητρο την κοινωνική ευημερία και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.
-- Να εντάσσεται στον Ενιαίο Κρατικό Φορέα Μεταφορών. Ειδικότερα να υπηρετεί τις σχεδιασμένες ακτοπλοϊκές γραμμές, να ικανοποιεί τις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιωτικών συμπλεγμάτων.
-- Τα λιμάνια να αποτελούν σε διεθνές επίπεδο μέσο προώθησης διακρατικής συνεργασίας και εξωτερικής πολιτικής στη βάση του αμοιβαίου οφέλους.
-- Να είναι οργανικά δεμένο με την παραγωγή. Να προωθεί τις διακλαδικές συνεργασίες (π.χ. με τη ναυπηγοεπισκευή).
-- Σε αυτή τη βάση επιδιώκουμε τη συγκέντρωση όλων των κοινωνικών δυνάμεων που θίγονται από τη φιλομονοπωλιακή πολιτική, κόντρα στο μπλοκ των δυνάμεων της καπιταλιστικής "ανταγωνιστικότητας" και της ενσωμάτωσης στο σύστημα.
-- Αυτές οι δυνάμεις είναι ανάγκη να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο πάλης για αλλαγή του συσχετισμού δύναμης, για ανατροπή αυτής της πολιτικής και λύση του ζητήματος της εξουσίας.
-- Για να μετατραπούν τα λιμάνια σε λαϊκή περιουσία στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας, που αποτελεί τη μόνη λύση - διέξοδο σε όφελος της λαϊκής πλειοψηφίας.
Θεωρούμε ότι πρέπει και μπορούν να αναπτυχθούν άμεσα αγώνες από όλους τους φορείς, εργαζόμενους, νησιώτες, αλιείς για την παρεμπόδιση της ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ του λιμανιού, για λιμάνια 100% στο Δημόσιο. Που θα εντάσσονται στην πάλη για την παρεμπόδιση συνολικά των μέτρων στήριξης της πλουτοκρατίας και χρεοκοπίας του λαού, με μονομερή διαγραφή του χρέους, αποδέσμευση από την ΕΕ, διέξοδο και πολιτική για το λαό και όχι για τα μονοπώλια.
Το επόμενο διάστημα μπορούμε και πρέπει να αναπτύξουμε τέτοια δραστηριότητα, με αντίστοιχες μορφές που να αγκαλιάζουν όλο τον νομό Θεσπρωτίας αλλά και τα νησιά που εξυπηρετούνται από το λιμάνι.
Σε ένα τέτοιο αγώνα καλούμε τους εργαζόμενους, τους μικρούς αγρότες, τους ΕΒΕ, τους άνεργους , τα λαϊκά στρώματα ,τόσο στον Δήμο Ηγουμενίτσας όσο και στον Δήμου Σουλίου. Σε αυτόν τον αγώνα καλούμε και τους φορείς του τόπου να στρατευτούν ΕΝΑΝΤΙΑ στον τοπικισμό και αποπροσανατολισμό που καλλιεργείται από τις Δημοτικές Αρχές τόσο της Ηγουμενίτσας όσο και της Παραμυθιάς που αφήνει στο απυρόβλητο τα μονοπώλια.
Το ότι υπάρχουν τέτοια σχέδια ανάπτυξης δείχνει τις αναπτυξιακές δυνατότητες που έχει ο τόπος μας, ο νομός μας ,η χώρα μας.
Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι δυνατότητες και η όποια ανάπτυξη σχεδιάζεται η και γίνεται έχει στόχο την μεγιστοποίηση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων και όχι την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.
Με τους αγώνες των εργαζομένων και των σύμμαχων λαϊκών στρωμάτων είμαστε αισιόδοξοι ότι θα λυθεί αυτό το πρόβλημα για να γίνει ο λαός νοικοκύρης στον τόπο του. Θα γίνουν έργα που θα είναι λαϊκή περιουσία και θα ωφελούν τον λαό και τον τόπο. Έτσι θα γίνει, γιατί έτσι πρέπει να γίνει.
Για την «Λαϊκή Συσπείρωση»
Δώρης Δήμας
ΜΙΚΡΟΣ ΚΛΕΦΤΗΣ & IRATUS LIVE ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
on decks: DJ STIGMA!
Παρασκευή 19 Ιουνίου
on spot: 10e
Event management & bookings: Dynasty Group - Athens
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ:Πλήθος κόσμου παρακολούθησε την ενημερωτική εκδήλωση του ΟΛΗΓ στα Σύβοτα
Ο βουλευτής Θεσπρωτίας της ΝΔ Βασίλης Γιόγιακας παρέστη σήμερα 19/06/2015 στην ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με το Σύλλογο Υδατοκαλλιεργητών Θεσπρωτίας
Ο βουλευτής Θεσπρωτίας της ΝΔ Βασίλης Γιόγιακας παρέστη σήμερα 19/06/2015 στην ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με το Σύλλογο Υδατοκαλλιεργητών Θεσπρωτίας σχετικά με την ημερίδα με θέμα:
«Εξαγωγική δραστηριότητα μέσω του Λιμένος Ηγουμενίτσας
- Τοπική Παραγωγή
- Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών την επόμενη δεκαετία».
Ο κ. Γιόγιακας στον χαιρετισμό που απηύθυνε εξήρε την προσπάθεια των υδατοκαλλιεργητών καθώς κατά τη διάρκεια των ετών που δραστηριοποιούνται στο νομό Θεσπρωτίας ανέπτυξαν ιδιαίτερες δυνατότητες βοηθώντας στην ώθηση της τοπικής οικονομίας.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής της ΝΔ, οι Υδατοκαλλιέργειες είναι ο σημαντικότερος τομέας απασχόλησης στον νομό Θεσπρωτίας καθώς απασχολεί περισσότερους από 300 εργαζόμενους και σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και της σύνδεσής του με την Εγνατία οδό, δίνουν ιδιαίτερη ώθηση στην τοπική οικονομία.
Όπως σημείωσε ο ίδιος, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και η Εγνατία οδός βοηθούν ιδιαίτερα ώστε τα εμπορεύματα να φτάνουν στον προορισμό τους με ασφάλεια και χωρίς χρονικές καθυστερήσεις.
Δήλωσε επίσης, τη χαρά και την ικανοποίησή του για την προσπάθεια ενημέρωσης των ενδιαφερομένων για τους δυνατούς τρόπους βελτίωσης της ενσωμάτωσης των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες που διασχίζουν το Ιόνιο και την Αδριατική θάλασσα.
Τόνισε δε, ότι θα στηρίξει με όλες του τις δυνάμεις τη συνέχεια της προσπάθειας για περεταίρω ανάπτυξη του Τομέα της Υδατοκαλλιέργειας ενός από τους κύριους εξαγωγικούς τομείς της χώρας.
Συνελήφθη 42χρονος για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και κατοχή ναρκωτικών
Συνελήφθη 42χρονος για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και κατοχή ναρκωτικών
Συνελήφθη, χθες (18-06-2015) αργά το απόγευμα στο Μπιζάνι Ιωαννίνων, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Ιωαννίνων, ένας 42χρονος ημεδαπός, κατηγορούμενος για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και κατοχή ναρκωτικών.
Ειδικότερα, στην κατοχή του 42χρονου και στο σπίτι του, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
έξι (6) δενδρύλλια κάνναβης, ύψους από (5) έως (30) εκατοστών, τα οποία καλλιεργούσε στην αυλή του σπιτιού του
μία συσκευασία που περιείχε ηρωίνη, βάρους (1,1) γραμμαρίων
δύο (2) ναρκωτικά χάπια.
Επιπρόσθετα, σε βάρος του 42χρονου εκκρεμεί καταδικαστική απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Ιωαννίνων, ποινής φυλάκισης έξι (6) μηνών, για κλοπή.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ιωαννίνων, ενώ την προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών Ιωαννίνων.
Σχηματισμός δικογραφίας σε βάρος 40χρονου ημεδαπού για κλοπή από κατάστημα στη Μαζαρακιά Θεσπρωτίας
Σχηματισμός δικογραφίας σε βάρος 40χρονου ημεδαπού για κλοπή από κατάστημα στη Μαζαρακιά Θεσπρωτίας
Από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ηγουμενίτσας, σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 40χρονου ημεδαπού, για κλοπή από κατάστημα στη Μαζαρακιά Θεσπρωτίας.
Ειδικότερα, από την αστυνομική έρευνα προέκυψε ότι ο 40χρονος, σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα κατά το τελευταίο έτος, αφαίρεσε από το ταμείο καφενείου και πρατηρίου υγρών καυσίμων, χρηματικό ποσό.
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσπρωτίας, ενώ την προανάκριση ενήργησε η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ηγουμενίτσας.
Ερώτηση Κάτση για το λαθρεμπόριο καυσίμων
Ερώτηση Κάτση για το λαθρεμπόριο καυσίμων
Προς τους κ.κ. Υπουργούς – Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού – Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας – Οικονομικών
Θέμα: «Έλεγχος της εφοδιαστικής αλυσίδας υγρών καυσίμων και πάταξη του λαθρεμπορίου»
Στην σημερινή οικονομική συγκυρία, με πολλούς συνανθρώπους μας να ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας και την κυβέρνηση να προσπαθεί να βρει τρόπους για να βγάλει τη χώρα από το οικονομικό τέλμα στο οποίο την έριξαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, υπάρχουν ακόμα επιτήδειοι που θησαυρίζουν στις πλάτες των άλλων. Σύμφωνα με την από Σεπτέμβριο του 2013 «Έκθεση Πεπραγμένων» της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το ελληνικό δημόσιο έχει απώλειες της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ ανά έτος από το λαθρεμπόριο καυσίμων. Με το νόμο 3784/2009 έγινε υποχρεωτική η εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Για να παταχθεί ωστόσο το λαθρεμπόριο πρέπει να κλείσουν όλα τα παράθυρα που το διευκολύνουν και να υπάρξει έλεγχος σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα υγρών καυσίμων. Έτσι είναι απαραίτητο να υπάρξει έλεγχος εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς, στα πρατήρια του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, στις εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και διυλιστηρίων, στα πρατήρια αφορολόγητων καυσίμων. Απαραίτητη είναι επίσης η μοριακή ιχνηθέτηση των ναυτιλιακών καυσίμων καθώς και ο ευρύτερος έλεγχος της διακίνησης των αφορολόγητων ναυτιλιακών καυσίμων και των εξαγωγών αφορολόγητων καυσίμων προς τρίτες χώρες.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο το τελευταίο χρονικό διάστημα το Υπουργείο σκοπεύει να προωθήσει δέσμη μέτρων που θα κινούνται στην παραπάνω κατεύθυνση.
Ερωτώνται οι Υπουργοί: 1. Αληθεύουν τα δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία θα επεκταθούν τα συστήματα ελέγχου εισροών-εκροών σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς καυσίμων;
2. Στην περίπτωση που αληθεύουν, ποιό είναι το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του πλήρους ελέγχου της εφοδιαστικής αλυσίδας υγρών καυσίμων;
3. Ποιό είναι το προβλεπόμενο κέρδος για το ελληνικό Δημόσιο;
4. Υπάρχει και αν ναι ποιό είναι το πιθανό κέρδος για τον καταναλωτή από την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων;
5. Ποιές κινήσεις σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση για να διενεργηθούν έλεγχοι σε πρατήρια από τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες και πως θα ενημερωθεί για αυτούς τους ελέγχους δεδομένου ότι καμία Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας δεν έχει αποστείλει στο υπουργείο στοιχεία για τα αποτελέσματα των ελέγχων;
Πλαγιομετωπική σύγκρουση αυτοκινήτων στην είσοδο της Πάργας!
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-Σύλληψη 40χρονου για κλοπές
οδηγηθεί σήμερα στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσπρωτίας.
Απάντηση του ΟΛΗΓ στον Δήμο Ηγουμενίτσας για το Εμπορευματικό Κέντρο
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των παραπάνω μελετών, η περιοχή «Μεσοβούνι», αυτοτελώς και από μόνη της, πολύ περισσότερο συγκριτικά με τη θέση «Γκρίκα», αποκλείστηκε παντελώς ως περιοχή ανάπτυξης του Εμπορευματικού Κέντρου (ΕΚ) Θεσπρωτίας. Και τούτο διότι:
Ø Εντός εκτάσεως 555 στρ. που επιλέγει κατ’ αρχήν για τη χωροθέτηση του ΕΚ είναι δυνατή η δημιουργία 145 στρ. ωφέλιμης πολεοδομημένης έκτασης μόνον έναντι 208 στρ. που προκύπτουν για τη θέση «Γκρίκα».
Ø Στη θέση «Μεσοβούνι» ουδεμία δυνατότητα υπάρχει για επέκταση της ωφέλιμης έκτασης των 145 στρ. για την εγκατάσταση επιχειρήσεων μεταποίησης όπως ο Ν.3982/11 απαιτεί. Αντιθέτως στη θέση «Γκρίκα», στην περιοχή που επελέγη, συνολικής επιφάνειας 548 στρ, επιπλέον των 208 στρ. που διατίθενται για επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, υπάρχει ήδη το χωροθετημένο ΒΙΟΠΑΘΕ εντός του οποίου 99 στρ. διατίθενται για τη μεταποίηση και δημιουργούν το ιδανικό μίγμα δραστηριοτήτων με τη μέγιστη δυνατή οικονομική ανταποδοτικότητα για το ΕΚ και την περιοχή.
Ø Ο προϋπολογισμός των έργων υποδομής στο μηδενικών κλίσεων ανάγλυφο της Γκρίκα, κατά τη μελέτη, ανέρχεται στα 7 εκ. € περίπου και στην πιο δυσμενή περίπτωση στο ποσό των 8 – 10 εκ. €. Αντίθετα, στη θέση «Μεσοβούνι» ο προϋπολογισμός για ανάλογα έργα, σε ίσης επιφάνειας έκταση (555 στρ), με πολύ μικρότερα αποτελέσματα αξιοποιήσιμης έκτασης, ουδείς εγγυάται ότι δεν θα υπερδιπλασιαστεί τουλάχιστον, λόγω των έντονων κλίσεων, συχνά απαγορευτικών για ΕΚ και του φυσικού – γεωφυσικού αναγλύφου της έκτασης.
Ø Κατά τη διενέργεια των ερευνών που διεξήχθησαν δεν προέκυψαν στοιχεία ότι υπάρχουν διαθέσιμες δημόσιες εκτάσεις στο Μεσοβούνι και θα χρειαστούν απαλλοτριώσεις ιδιωτικών εκτάσεων μεγάλης κλίμακας. Αντίθετα στη θέση «Γκρίκα», το σύνολο σχεδόν της έκτασης είναι δημόσιες εκτάσεις, όμορες στο ΒΙΟΠΑΘΕ, που εντάσσεται στο νέο ΕΚ.
Ø Δεδομένου ότι το ΕΚ έχει προδιαγραφεί ως έργο συνδυασμένων μεταφορών, η θέση Μεσοβούνι αποκλείστηκε και για το λόγο ότι ουδεμία τεχνική λύση υπάρχει για σιδηροδρομική σύνδεση. Αντιθέτως, στο πλαίσιο των μελετών παραδόθηκε ήδη προμελέτη σιδηροδρομικής σύνδεσης της Γκρίκας με την Κρυσταλλοπηγή, από όπου και διέρχεται η μελλοντική σιδηροδρομική γραμμή.
Ø Κατά τις μελέτες που εκπονήθηκαν, αξιολογήθηκε εξονυχιστικά η βιωσιμότητα του έργου στη θέση Γκρίκα. Αποτέλεσμα της εν λόγω μελέτης είναι ότι το ΕΚ, αν γίνει στη θέση Γκρίκα και με τις προϋποθέσεις που θέτουν οι σχετικές μελέτες είναι ένα βιώσιμο, ανταποδοτικό έργο που μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα με τεράστια αναπτυξιακή συνεισφορά στην τοπική οικονομία (επιχειρηματικότητα και απασχόληση).
Η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και στα όρια της νόμιμης λειτουργίας της και εταιρικής ευθύνης, εξαντλώντας κάθε δυνατότητα για την στήριξη του Δήμου Ηγουμενίτσας λειτουργεί έχοντας ως γνώμονα την ανάπτυξη όλης της περιοχής.
Τις δε τοπικιστικές και μικροπολιτικές απόψεις, που ίσως οδηγήσουν σε ματαίωση επενδύσεων τέτοιου μεγέθους, τις αφήνουμε να κριθούν από τους κατοίκους του νομού μας.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος
της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε.
Βασίλειος Κ. Διαμάντης
Πραγματοποιήθηκε το ετήσιο τσάι στο Περιφερειακό Τμήμα Ε.Ε.Σ. Ηγουμενίτσας
Ερώτηση Γιόγιακα για την απώλεια εσόδων από τη συγχώνευση δημοσίων υπηρεσιών και τη διάλυση του ΣΔΟΕ Ηγουμενίτσας.
Πρακτικά η κατάργηση της Υποδιεύθυνσης του ΣΔΟΕ Ηγουμενίτσας, ήταν η αιτία να ατονήσουν οι προληπτικοί φορολογικοί και τελωνειακοί έλεγχοι καθώς αυτό ήταν το κύριο αντικείμενο των υπηρεσιών του.
Αυτό έχει σημαντικές συνέπειες, καθώς ούτε το Τελωνείο Ηγουμενίτσας διαθέτει το προσωπικό που είναι αναγκαίο για να εξυπηρετεί τις ανάγκες των ελέγχων, ούτε η Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ) Ηγουμενίτσας μπορεί να φέρει σε πέρας το σύνολο του έργου της.
Αποτέλεσμα ήταν το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που είναι η μία από τις δύο πύλες εξόδου προς την Ευρώπη να μη μπορεί να λειτουργήσει στην κατεύθυνση της πρόληψης αφού η μεταφορά της υποδιεύθυνσης του ΣΔΟΕ στα Ιωάννινα, σήμαινε και μεταφορά τεχνολογικού εξοπλισμού που δεν χρησιμοποιείται και βρίσκεται αποθηκευμένος στα υπόγεια της Διεύθυνσης του ΣΔΟΕ.
Ενδεικτικά να σημειωθεί - για να γίνει αντιληπτή η συμβολή του ΣΔΟΕ - ότι μέσω των φορολογικών ελέγχων που έγιναν τα έτη 2010 – 2014, βεβαιώθηκε το συνολικό ποσό των 9.141.447€ ενώ για το αντίστοιχο διάστημα κατά τη διάρκεια τελωνειακών ελέγχων βεβαιώθηκε το ποσό των 521.803€.
Να τονιστεί επίσης ότι η Ηγουμενίτσα, εκτός από το εμπορικό λιμάνι με ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση τους περισσότερους μήνες, βρίσκεται σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από τα σύνορα με την Αλβανία απ’ όπου γίνεται διακίνηση ναρκωτικών προς τη χώρα μας. Και αυτός προφανώς είναι ένας επιπλέον λόγος στήριξης ης υπηρεσίας του ΣΔΟΕ Ηγουμενίτσας.
Κατόπιν των παραπάνω, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
- Υπάρχει σχέδιο για επανεξέταση και εκ νέου μελέτη των προβλημάτων που έχουν ανακύψει από τη συγχώνευση των υπηρεσιών του ΣΔΟΕ σε πόλεις με ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο όπως είναι η Ηγουμενίτσα;
- Είναι στις προθέσεις σας να φροντίσετε για τη λειτουργία της Υποδιεύθυνσης του ΣΔΟΕ Ηγουμενίτσας;
- Τι θα πράξετε για την αξιοποίηση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού που μετά τις συγχωνεύσεις των υπηρεσιών του ΣΔΟΕ, βρίσκεται αποθηκευμένος στα υπόγεια του ΣΔΟΕ Ιωαννίνων;
Βασίλης Γιόγιακας
"ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ" από το Δήμο Σουλίου
Ξεκινάν οι εγγραφές των παιδιών στα δύο καλοκαιρινά προγράμματα του δήμου Σουλίου, από την Πέμπτη 8 Ιουνίου για τα μαθήματα κολύμβησης και από 18 Ιουνίου για το πρόγραμμα "Καλοκαίρι και παιδί".
Οι εγγραφές πραγματοποιούνται στα ΚΕΠ Παραμυθιάς - Αχέροντα.
ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΩΔΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΕΝΤΕΧΝΟ & ΛΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Οδεύει προς το ΕΣΠΑ το εμπορευματικό κέντρο Ηγουμενίτσας
Οι αντιδράσεις που προβάλλει ο δήμος Ηγουμενίτσας φαίνεται ότι δεν επηρεάζουν τον σχεδιασμό αυτό.
Μάλιστα σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η Περιφέρεια ετοιμάζει πυρετωδώς τον φάκελο ώστε το έργο να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ.
Την ίδια ώρα ο Δήμος Ηγουμενίτσας με ανακοίνωσή του αποδίδει μικροπολιτικές σκοπιμότητες σχετικά με την χωροθέτηση του έργου.
Μάλιστα υποστηρίζει ότι επιχειρείται η δημιουργία τετελεσμένων με αποτέλεσμα τον διχασμό της Θεσπρωτίας.
Ο δήμος χαρακτηρίζει κατευθυνόμενες τις μελέτες που έγιναν και πετάει το γάντι στον ΟΛΗΓ αναφέροντας ότι πηγαίνει κόντρα στα συμφέροντα της πόλης.
Δύο συλλήψεις το βράδυ στην Ηγουμενίτσα
Πρόσκρουση σκάφους σε βράχια στα Σύβοτα Θεσπρωτίας
Οι νέοι διευθυντές στα Δημοτικά Σχολεία της Θεσπρωτίας
Ούτε σταγόνα νερού στο τσίπουρο…
Σε ένα από τα κεντρικά στέκια της Ηγουμενίτσας με τσίπουρα και μπύρες αυτή την φορά, βρέθηκαν απέναντι ο Δήμαρχος της πόλης Γιάννης Λώλος με τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας Βασίλη Διαμάντη...
Μπορεί τα χαμόγελα να ήταν πολλά –άλλωστε δηλώνουν φίλοι- η συζήτηση όμως είχε πάρει φωτιά...
Άλλωστε είναι ολοφάνερο ότι ο δήμαρχος προσήλθε με κόκκινες γραμμές!
Και παρά την καλή διάθεση και την πολύ κουβέντα, ο δήμαρχος δεν έβαλε ούτε σταγόνα νερού στο... τσίπουρό του!
Σύλληψη 34χρονου αλλοδαπού στη Σαγιάδα Θεσπρωτίας, για παράνομη είσοδο στη χώρα και καταδικαστική απόφαση
Ειδικότερα, όπως προέκυψε κατά τον έλεγχο, ο 34χρονος στερείται νομίμων προϋποθέσεων εισόδου και παραμονής στη χώρας μας και επιπρόσθετα σε βάρος του εκκρεμεί μέτρο απαγόρευσης εισόδου και καταδικαστική απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Καστοριάς, ποινής φυλάκισης (3) μηνών, για παραβάσεις της Νομοθεσίας «περί αλλοδαπών».
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσπρωτίας ενώ την προανάκριση διενήργησε το Α΄ Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φιλιατών.



















.gif)
.gif)

.gif)


